Mikael Jungner ihmetteli sitä,

Miten-on-mahdollista-

että 60 % vuokralla-asuvista saa asumistukea.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asko775s

      no ei se oikein olekaan, ihmettelen minäkin.

    • ö-Öö

      Asumiskulttuuri.

      Suomessa aina suosittu omistusasumista, siis ihmiset suosineet ja yhteiskunta tietenkin myös. Asunnon ostaminen ja omistaminen kallista, ei perseaukisilla ole sellaiseen varaa. Käytännössä suuri osa vuokralla asuvista on pienituloisia, koska heillä ei ole varaa omistusasuntoon.

      Ja tottakai on ihmisiä, jotka asuvat vuokralla, vaikka omistusasuntoon olisikin varaa. Kaikenlainen työn perässä muuttaminen, perhetilanteiden muutokset jne yksinkertaisempia. Eikä ole riskiä kauppahintojen muutoksista. Pitää muistaa, omistusasunnossa riskinsä, pahiten kävi -90 luvulla, kun aika paljonkin ihmisiä meni perseelleen, kun asuntojen arvo ja tulot romahtivat.

      Että mun mielestä Junkkeri puhuu isommasta ongelmasta, maan asuntopolitiikasta. Jos suomessa suosittaisiin enemmän vuokra-asumista, prosentti olisi aivan toisenlainen. Koska net, jotka tarvitsevat tukiaisia, tarvitsisivat niitä edelleen, mutta erittäin paljon suurempi osa ei.

      Mä ite kannattaisin vuokralla asumista. Tosiasia kuitenkin on, omistusasuminen sen verran edullisempaa pääomien kuoletuksen jälkeen, että ei ole enää mitään järkeä alkaa vuokralaiseksi, koska näillä asunnoilla mennään melkein koko loppuikä, halvalla. Nuorempana oli toisin, sen verran paljon muuttoja, että jatkuva omistusasunnoilla pelaaminen olisi ollut aivan liian suuri riski taloudellisesti.

      =DW=

      • Mitäkä.mies

        Niin..Lähes sama asuuko pankin vuokralaisena vai tavallisena vuokralaisena,kylläkin hieman halvemmalla pääsee vuokra-asunnossa ja vapaus lähteä teilleen kuukauden sisällä jos sopimus ei ole määräaikainen.

        Suuri osio tuen saajista on myös opiskelijat ja työttömät.
        Törmäsin 90-luvulla tapaukseen missä opiskelija pariskunta muutti uuteen isohkoon rivari osakkeeseen.Asumiskustannukset olivat kyseisessä asunnossa niin korkeat että en olisi itse kyennyt silloin asumaan kun olin silloinkin työelämässä,enkä olisi saanut asumistukea.
        Hieman tietysti karsasti tuollainen avustus.Itse en ole koskaan saanut asumistukea ja olen kokeillut myös pankin vuokralaisena asumista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4157
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      63
      2958
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2508
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe