Miksi naiset rakastuvat renttuihin

Kato mua :)
Miksi heitä vetää puoleensa ilkeydet ja vähättelevät puheet, mitätöinnit. Mikä niissä saa lemmen roihun leimahtamaan ja odottamaan lisää. Puhuitko mulle, huomasitko mut?

146

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa naiset kuvittelevat voivansa muuttaa rentun kunnon kansalaiseksi.
      Sarjamurhaajatkin vankiloissa saavat paljon ihalijapostia naisilta.

      • Niin, että jos oikein rakastan niin kyllä renttu muuttuu. Voko rakkaudella saada muutoksen aikaan?


    • Kyllä vissiin...ajan mukaan seura tekee kaltaisekseen eli prinsessastakin voi tulla sammakko kun aikansa renttua pussailee. Bah.

      • Aivan. Lienee harvinaista et sammakosta tulisi prinssi :).


    • Jep...
      niinkin voi käydä, riippuu naisesta, täydentyykö elämänsä vertaisellaan vai vastakohdallaan.
      Kun sitä rakastuu, niin ei edes ajattele, että renttu vai ei, ihan muut asiat vievät mennessään.

      • Ai vakka henkisesti turpiin tulee se vaan lisää rakkauven määrää. Onko rakkaus täsyi vatsa kun se reoii j riistää, riuduttaa. Pahimmassa tapauksessa vie itsetunnon nollille?


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Ai vakka henkisesti turpiin tulee se vaan lisää rakkauven määrää. Onko rakkaus täsyi vatsa kun se reoii j riistää, riuduttaa. Pahimmassa tapauksessa vie itsetunnon nollille?

        Enpä mie ossoo kenenkään rakkautta arvostella kun myö immeiset ollaan niin erilaisia. Enkä myöskään vahdi kenenkään rakkaudenvalintoja, tosin muutaman mustan silmän jälkeen voisin kaverille kommentoida jotain. Henkisesti me myös kestetään eri tavalla iskuja itsetuntoon, varsinkin jos ne tulee rakkauden taholta vieteri voi olla todella pitkä. Jos ne iskut vie itsetunnon nollille siitä suhteestä hakeutuu pois, mutta miten, jos se on rakkautta. Mistä tiedän, ehkä iskut ovat vain kahdenkeskistä seuraleikkiä, mene ja tiedä.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Enpä mie ossoo kenenkään rakkautta arvostella kun myö immeiset ollaan niin erilaisia. Enkä myöskään vahdi kenenkään rakkaudenvalintoja, tosin muutaman mustan silmän jälkeen voisin kaverille kommentoida jotain. Henkisesti me myös kestetään eri tavalla iskuja itsetuntoon, varsinkin jos ne tulee rakkauden taholta vieteri voi olla todella pitkä. Jos ne iskut vie itsetunnon nollille siitä suhteestä hakeutuu pois, mutta miten, jos se on rakkautta. Mistä tiedän, ehkä iskut ovat vain kahdenkeskistä seuraleikkiä, mene ja tiedä.

        Aiheesta voi keskustella yleisellä tasolla, ilmiönä.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Aiheesta voi keskustella yleisellä tasolla, ilmiönä.

        jep...tehkäämme niin...


    • Ehkä se rentun hälläväliä-tyyli puree? Väärä sana kylläkin, hain vastinetta careless-sanalle. Liian vastuuntuntoinen voi tuntua tylsältä ja vakavalta. Kaikissahan on hyvät ja huonot puolet, joten ihan samaa mitä valitsee.

      Ei tuo väittämä tosin pidä paikkansa, ei kaikki rakastu. Miehistäkin voisi väittää että miksi aina tuhmat tytöt vetää puolensa.

      • En tarkoittanut yleistää kaikkia naisia vaan heitä jotka rakastuvat. Rentun ja liian vastuuntuntoisen välimuotoako ei ole? Parisuhteen kannalta alistavassa mitätöivässä rentussa joku muu kohta tietenkin voi olla kunnossa :). En paha ole kenkään ihminen vaan toinen heikompi toista.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        En tarkoittanut yleistää kaikkia naisia vaan heitä jotka rakastuvat. Rentun ja liian vastuuntuntoisen välimuotoako ei ole? Parisuhteen kannalta alistavassa mitätöivässä rentussa joku muu kohta tietenkin voi olla kunnossa :). En paha ole kenkään ihminen vaan toinen heikompi toista.

        Ok, I see.

        Mä näen kyllä tässäkin ainakin osittainen riippuvuussuhde lapsuuteen. Ihminen hakeutuu tuttuihin asioihin, sellaisiin juttuihin missä hänen ei tarvitse muuttaa omaa rooliaan, koska siinä tutussa hän tietää miten toimia.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ok, I see.

        Mä näen kyllä tässäkin ainakin osittainen riippuvuussuhde lapsuuteen. Ihminen hakeutuu tuttuihin asioihin, sellaisiin juttuihin missä hänen ei tarvitse muuttaa omaa rooliaan, koska siinä tutussa hän tietää miten toimia.

        Noin minäkin asian näkisin. Tämä selittänee myös sen miksi nainen kerta toisensa jälkeen valitsee kumppanikseen alkoholistin.


      • Jos on ottanut jo toisen holistin, kannattaa naisen mennä terapiaan. Siis jos nainen on itse raitis. Kaksi juoppoa on onneton yhdistelmä. Terve raitis ei valitse juoppoa, alistavaa, nyrkkisankaria. Ei kuulu minun tuttavapiiriinkään yhtään naista joka olisi tehnyt tuollaisen valinnan. Alkanut hyysäämään pilalle mennyttä miestä.


    • Yksipuolisen kuvan ns. rentusta annat, pelkkää huonoako heissä?
      Montako renttua tunnet?
      Minä en ainoatakaan.

      • Pysyttäisiinko Änceli ihan yleisellä tasolla eikä mentäisi henkilökohtaisuuksiin. Minä en halua puhua juuri minun tuntemistani vaan yleensä aiheesta, sopiiko näin?

        Joskus ongelma on se että rakastunut nainen rakastuessaan ei tunnista renttua :).


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Pysyttäisiinko Änceli ihan yleisellä tasolla eikä mentäisi henkilökohtaisuuksiin. Minä en halua puhua juuri minun tuntemistani vaan yleensä aiheesta, sopiiko näin?

        Joskus ongelma on se että rakastunut nainen rakastuessaan ei tunnista renttua :).

        Ellet tunne renttuja, kuinka voit heistä keskustella.
        Kyllä asioista ja ilmiöistä pitää olla omakohtaista kokemusta, muuten ei kannata kommentoida kuin empaattisesti ja muiden tuskaan osaa ottaen :)

        t. Änceli?


      • "siilimuori4"

        Et viittis.
        Kirjoitit niin huonosti aloituksesi että sen kohde on helppo hnekilöittää.
        Tai sitten tarkoituksellisen huonosti.
        Älä käytä minua apuna ivallesi.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ellet tunne renttuja, kuinka voit heistä keskustella.
        Kyllä asioista ja ilmiöistä pitää olla omakohtaista kokemusta, muuten ei kannata kommentoida kuin empaattisesti ja muiden tuskaan osaa ottaen :)

        t. Änceli?

        Oletkos sitä mieltä et mistään sellaisesta ei voi keskustella mitä itse ei ole kokenut?


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Oletkos sitä mieltä et mistään sellaisesta ei voi keskustella mitä itse ei ole kokenut?

        Ainakin kannattaa miettiä, onko syytä kommentointiin.
        Niinhän sä mulle eilen ilmoitit.

        Tsätti oli tässä.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori4"

        Et viittis.
        Kirjoitit niin huonosti aloituksesi että sen kohde on helppo hnekilöittää.
        Tai sitten tarkoituksellisen huonosti.
        Älä käytä minua apuna ivallesi.

        H.

        Miksen käyttäis. Otollinen ja kiinnostava aihe. Ja palstalla tämän tästä esillä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ainakin kannattaa miettiä, onko syytä kommentointiin.
        Niinhän sä mulle eilen ilmoitit.

        Tsätti oli tässä.

        Juu, kun et muuhun pysty niin anna vaan tikareiden lentää. Sekoita kaiki aloituksey mukavaksi kettuiluksi ;).


      • Tavuviiva

        En minäkään tunne yhtään renttua. Tunnen kyllä ihan tavallisia miehiä, hyviä miehiä. Miehet eivät ole pahoinpidelleet tai vähätelleet koskaan. Olen ollut onnellinen, saanut rakkautta ja rakastanut. Ehkä vuorovaikutus on ollut hyvä. Eikös tässä elämässä pitäisi kasvaa, vapautua hölmöistä asenteista ja luuloista, varsinkin, jos ei ole tietoa.
        En moiti muita, en osoittele sormella muita tai hauku - täälläkään, en epäsuoraan tai suoraan jotakuta. Hyvät tavathan täällä 60 palstoilla pitäisi olla vakio. En siis ole niin katkera, että heittäisin kuraa muiden päälle, vaikka Muddy Watersista tykkäänkin.
        Tasapainossa on hyvä elää. Suosittelen.


    • Voihan sitä lukea mediastakin kuinka ihmiset käyttäytyy.
      Tunnen ns. renttuja muutaman, ovat olleet linnassakin.
      Luotan heihin paremmin kuin "kunnon ihmisiin", syystä että nämä tuntemani ovat todella lojaaleja mikäli lähestyy ilman ennakkoluuloja, en kyllä yleistä tätäkään, rentuissakin on monenlaisia.
      En silti ole rakastunut heihin enkä hyväksy rikoksia. Monella on ollut vaikea lapsuus ja nuoruus, vanhemmiten ovat rauhoittuneet.

      • Totta. Ja mikä on renttu? Mitä se tarkoittaa kun sanotaan että on renttu? Onko se juoppo linnakundi vai korkeassa asemassa oleva mies joka kohtelee naistaan huonosti? Jonkun mielestä kunnon ihminen voikin näyttäytyä toisen valoissa renttuna.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Totta. Ja mikä on renttu? Mitä se tarkoittaa kun sanotaan että on renttu? Onko se juoppo linnakundi vai korkeassa asemassa oleva mies joka kohtelee naistaan huonosti? Jonkun mielestä kunnon ihminen voikin näyttäytyä toisen valoissa renttuna.

        Sivistyssanakirja määrittelee rentun:
        "(halventava) varsinkin juopottelevasta tm. huonotapaisesta miehestä, hulttio, retale, retku."

        Synonyymisanakirja renttu:
        "tyhjäntoimittaja, vätys, pummata."

        Tuskinpa voi olla kysymys korkeassa asemassa olevasta miehestä, joka kohtelee naistaan huonosti. Silloin voisi olla kysymyksessä jotain psykopatiaan viittaavaa.


    • osaako-joku-vastata-

      Miehet on ikuisia lapsia,
      miksi miehet ei kehity samassa tahdissa vastuullisuuteen samoin kuin naiset,
      itse menin naimisiin nuoruuden rakkuden kanssa, alle kaksikymppisenä,
      lapsia syntyi kiihkeän seksielämän seurauksena liuta maailmaan vuodenvälein,
      tietenki perhe oli tärkein,
      mutta työelämässä puolisolle iski kiusaus,
      sitä myötä hänestä tuli yleinen naisten hurmuri,
      naiset juoksi sen perässä,
      osa oli tosissaan muka seurustelevinaan sen kanssa,
      nooooh, ei siitä mitää tullu, lopulta perhe oli puolisolle kuitenki se tärkein elämässä,
      kiusallista oli hänen julkea flirttailunsa julkisilla paikoilla aina minun läsnäollessa,
      hän oli huomannu että kaikki naiset ovat heti velliä kun hän niille näyttää ihastunutta naamaansa hymyn ja silmäniskun kera,
      tekikö hän tahallaan minut aina mustasukkaseksi,
      oliko hänellä sittenki huono itsetunto,
      vai mistä oli kysymys,
      siinä tunsi itsensä usein kiusaantuneeksi, hävetti hävetti hävetti,
      ei tienny mihin olisi pääsä kääntäny,
      nooh, viilipyttynä kestin senki vaikka koville otti,
      niin paljon sain haavoja sieluun aviossa,
      etten enään leskeksi jäätyäni uskalla ottaa minkää sortin miestä rinnalleni, vaikka ehdotuksia on tullu vaikka kuinka paljon,
      sekin on kärsimys,
      kun ei voi enää luottaa keneenkään,
      alitajunnassa on aina että jään kuitenki toiseksi parisuhteessaki,
      se on naiselle loukkaavaa,
      jos ja kun mies osottaa liian suurta ihastumistaan vieraisiin naisiin,
      siitä en toivu koskaan,
      vaikka avioliitto kestiki lähes viisikymmentä vuotta,
      miksi miehet ei kasva aikuisuuteen, se ihmetyttää, miksi niillä on niin huono itsetunto, että pitää vaimoa loukata toisilla naisilla,
      vaikka ne ei lopulta kelpaa ukolle,
      se ihmetyttää miesten lapsellisessa käytöksessä,

      • On miehiä ja Miehiä. Jotkut naiset sanovat että mies on lapsi lasten joukossa. Vähän isompi kooltaan vaan. Joku sanoo kuvaamastasi miestä että menköön ja olkoon niin kauan kun koti lapsilla säilyy.


      • vastauksia-odotetaan

        Tuohon voi lisätä kysymyksen,
        miksi naiset rakastuu, ihastuu naimisissa oleviin ukkomiehiin,
        juoksee niitten perässä,
        joilla on useampia lapsia,
        eikö naisilla ole minkäänlaista häpeän tunnetta,
        eikö enään ole minkäänlaista moraalia olemassa,


      • vastauksia-odotetaan kirjoitti:

        Tuohon voi lisätä kysymyksen,
        miksi naiset rakastuu, ihastuu naimisissa oleviin ukkomiehiin,
        juoksee niitten perässä,
        joilla on useampia lapsia,
        eikö naisilla ole minkäänlaista häpeän tunnetta,
        eikö enään ole minkäänlaista moraalia olemassa,

        Juoksee perässä? Jaa-a, vaikea tuohon kommentoida. Onko sinulla kokemusta aiheesta? Onko naimisissa olevia sinkkujakin olemassa ;)?

        Häpeän ja moraalin olemassaolo on varmaankin tänä päivänä muuttunut kun ei enää eroteta mikä on omaa ja mikä tois(t)en.

        Rakkaus sinänsä ei kysyne lupaa. Merkittävintä on miten sen asian "hoitaa". En usko että kukaan hakemalla hakee monilapsisen perheen iskää ja juoksee hänen perässään, ellei hänellä sitten ole joku muu tavoiteltava etu esim paksu rahapussi, valtaa tai julkisuutta.


      • elämää-suurempi-kysymys
        siilimuori4 kirjoitti:

        On miehiä ja Miehiä. Jotkut naiset sanovat että mies on lapsi lasten joukossa. Vähän isompi kooltaan vaan. Joku sanoo kuvaamastasi miestä että menköön ja olkoon niin kauan kun koti lapsilla säilyy.

        Niimpä,
        mies kuitenki arvostaa omaa perhettään lopulta kaikkein eniten,
        ellei sitten vaimo kyllästy lopulta lapselliseen miehen käytökseen ja pistä miestä pellolle,
        -- moni nyky nainen ei enään siedä noin lapsellista käytöstä puolison taholta,
        voiki esittää kysymyksen,
        onko viisasta ottaa ero,
        eikö todellakaan tilanteelle voisi tehdä jotain ,
        onko vaimon aina oltava se viisaampi osapuoli,
        katsoa miehen touhuja sormiensa lävitse
        säilyttääkseen perheen kokonaisena,


      • elämää-suurempi-kysymys kirjoitti:

        Niimpä,
        mies kuitenki arvostaa omaa perhettään lopulta kaikkein eniten,
        ellei sitten vaimo kyllästy lopulta lapselliseen miehen käytökseen ja pistä miestä pellolle,
        -- moni nyky nainen ei enään siedä noin lapsellista käytöstä puolison taholta,
        voiki esittää kysymyksen,
        onko viisasta ottaa ero,
        eikö todellakaan tilanteelle voisi tehdä jotain ,
        onko vaimon aina oltava se viisaampi osapuoli,
        katsoa miehen touhuja sormiensa lävitse
        säilyttääkseen perheen kokonaisena,

        Nii-in. Mikä on viisasta. Antaa miehen leikkiä leikkejään ja ja häpäistä itse itsensä, Julkinen myötätuntohan on naisen ja lasten puolella. Jos naiselle riittää koti ja lapset ja mies hotaa muutoin hommansa kotona, onko suurta rakkautta vaimolta antaa miehen olla sellainen kun on?


      • kuitenki-se-on-vääryyttä
        siilimuori4 kirjoitti:

        Juoksee perässä? Jaa-a, vaikea tuohon kommentoida. Onko sinulla kokemusta aiheesta? Onko naimisissa olevia sinkkujakin olemassa ;)?

        Häpeän ja moraalin olemassaolo on varmaankin tänä päivänä muuttunut kun ei enää eroteta mikä on omaa ja mikä tois(t)en.

        Rakkaus sinänsä ei kysyne lupaa. Merkittävintä on miten sen asian "hoitaa". En usko että kukaan hakemalla hakee monilapsisen perheen iskää ja juoksee hänen perässään, ellei hänellä sitten ole joku muu tavoiteltava etu esim paksu rahapussi, valtaa tai julkisuutta.

        Niimp, jokin suurempi houkutin on silloin kun ukkomies on vanhanpiian kiikarissa,
        perheen rikkominen on aina väärin,
        ukkomies varmasi itse on antanu aiheen vanhallepiialle,
        flirttaillu saadakeen pillua pikaisesti,
        heh
        siitä voiki tulla melonen takkka vuosiksi,
        ku akka alkaaki juosta ukon peässä,
        onko oikein ????????


      • kuitenki-se-on-vääryyttä kirjoitti:

        Niimp, jokin suurempi houkutin on silloin kun ukkomies on vanhanpiian kiikarissa,
        perheen rikkominen on aina väärin,
        ukkomies varmasi itse on antanu aiheen vanhallepiialle,
        flirttaillu saadakeen pillua pikaisesti,
        heh
        siitä voiki tulla melonen takkka vuosiksi,
        ku akka alkaaki juosta ukon peässä,
        onko oikein ????????

        Jos se vanhapiika huomasi et on aihetta antaa :).
        Tangoon tarvitaan aina kaksi.


      • Psykoterapeutitar

        Hassu kokemus sattui eilen! Menin tutun naimisissa olevan miehen kanssa eilen käymään kaupassa. Kummatkin ostimme omat ostoksemme. Hän itselleen ja rouvalleen ja minä tietysti itselleni.

        Oli sinänsä mukavaa käydä yhdessä kaupassa ja hetken jo kuvittelin voivani rakastua yhden kaupassakäynnin jälkeen ihmiseen, joka kävisi kanssani kaupassa. Tuli mukavan turvallinen olo. Hän hoitaa heidän perheessään kaikki kauppareissut ja varmaan muutkin kotiin liittyvät työnsä lisäksi ja rouvansa ei jostain syystä tee mitään, vaikka ei käy töissäkään, mutta ei ole eläkkeelläkään. Jotenkin kummallinen kuvio kaikkiaan!

        Toisaalta mietin, ettei mies, joka on moinen tossukka ja tekisi kaikki puolestani ole kovin kiinnostava. Höösäisi siinä ympärillä, enkä itse tekisi mitään, töröttäisin vaan tyhmänä! No, kukin tyylillään! Mikä olen kenenkään elämää arvostamaan, mutta kyllä miehellä pitää vähän miehekkyyttä olla, että on jotenkin elävä.


      • joskus-naurattaa
        siilimuori4 kirjoitti:

        Jos se vanhapiika huomasi et on aihetta antaa :).
        Tangoon tarvitaan aina kaksi.

        jooooo,,, heh heh,,

        jooo, ku vanhapiika ei ymmärrä ettei hän ole ainoa viihdyke, heh, heh heee,,
        tuleeki vaikutelma,
        onko kiimassa olevat vanhapiiat naiset yhtää viisaampia,
        vai ovatko vielä tyhmempiä kuin hurmaava kaikkien yhteinen ihana ukkomies, hihiiii,, heh


      • joo-näitä-on-nähty
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Hassu kokemus sattui eilen! Menin tutun naimisissa olevan miehen kanssa eilen käymään kaupassa. Kummatkin ostimme omat ostoksemme. Hän itselleen ja rouvalleen ja minä tietysti itselleni.

        Oli sinänsä mukavaa käydä yhdessä kaupassa ja hetken jo kuvittelin voivani rakastua yhden kaupassakäynnin jälkeen ihmiseen, joka kävisi kanssani kaupassa. Tuli mukavan turvallinen olo. Hän hoitaa heidän perheessään kaikki kauppareissut ja varmaan muutkin kotiin liittyvät työnsä lisäksi ja rouvansa ei jostain syystä tee mitään, vaikka ei käy töissäkään, mutta ei ole eläkkeelläkään. Jotenkin kummallinen kuvio kaikkiaan!

        Toisaalta mietin, ettei mies, joka on moinen tossukka ja tekisi kaikki puolestani ole kovin kiinnostava. Höösäisi siinä ympärillä, enkä itse tekisi mitään, töröttäisin vaan tyhmänä! No, kukin tyylillään! Mikä olen kenenkään elämää arvostamaan, mutta kyllä miehellä pitää vähän miehekkyyttä olla, että on jotenkin elävä.

        Jaaa, Psykoterapeutitar, taitaa olla yksinkertanen vanhapiika, ukomiesten kimpussa ku muita ei saa, heh,
        mistä sinä lopulta tiedät kuinka fiksu miehen oma vaimon on,
        vaimolla voi olla korekakoulutus takana, tai useampia loppututkintoja taskussaan,
        jokaisen perhe elämä on heidän yksityis asia,
        sivullisen on suurta tymyyttä kuvitella että kotiruvalla ei ole mitään tekemistä eikä merkitystä perheelämässä, se on väärä luulo,

        VAROTUS,
        ÄLÄ sekaannu ukkomieheen,,,
        se on suurta tyhmyyttä,


      • joo-näitä-on-nähty kirjoitti:

        Jaaa, Psykoterapeutitar, taitaa olla yksinkertanen vanhapiika, ukomiesten kimpussa ku muita ei saa, heh,
        mistä sinä lopulta tiedät kuinka fiksu miehen oma vaimon on,
        vaimolla voi olla korekakoulutus takana, tai useampia loppututkintoja taskussaan,
        jokaisen perhe elämä on heidän yksityis asia,
        sivullisen on suurta tymyyttä kuvitella että kotiruvalla ei ole mitään tekemistä eikä merkitystä perheelämässä, se on väärä luulo,

        VAROTUS,
        ÄLÄ sekaannu ukkomieheen,,,
        se on suurta tyhmyyttä,

        Varmaan kun itsellä ei ole kumppania sitä näkee jokaisen potentiaalina kumppanina ja silloin moni menee siihen halpaan et alkaa vähättelemään tuon varatun kohteen olemassaolevaa puolisoa. Rauhoitteleeko sillä omaatuntoaan?


      • miten-nykyään-
        siilimuori4 kirjoitti:

        Jos se vanhapiika huomasi et on aihetta antaa :).
        Tangoon tarvitaan aina kaksi.

        Ennenvanhaan näitä ukkomiesten kimpussa olevia naisia sanottiin
        " h u o r a k s i "

        miten niitä nykyään sanotaan,
        mikä niitten oikea nimike nykymaailmassa on,
        kuka tietää,
        onko moraalissa tapahtunu muutos,


      • surkea-tapaus
        siilimuori4 kirjoitti:

        Varmaan kun itsellä ei ole kumppania sitä näkee jokaisen potentiaalina kumppanina ja silloin moni menee siihen halpaan et alkaa vähättelemään tuon varatun kohteen olemassaolevaa puolisoa. Rauhoitteleeko sillä omaatuntoaan?

        Varmaanki koittaa parantaa itsensä asemaa suhtessa vaimoon,


      • ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Hassu kokemus sattui eilen! Menin tutun naimisissa olevan miehen kanssa eilen käymään kaupassa. Kummatkin ostimme omat ostoksemme. Hän itselleen ja rouvalleen ja minä tietysti itselleni.

        Oli sinänsä mukavaa käydä yhdessä kaupassa ja hetken jo kuvittelin voivani rakastua yhden kaupassakäynnin jälkeen ihmiseen, joka kävisi kanssani kaupassa. Tuli mukavan turvallinen olo. Hän hoitaa heidän perheessään kaikki kauppareissut ja varmaan muutkin kotiin liittyvät työnsä lisäksi ja rouvansa ei jostain syystä tee mitään, vaikka ei käy töissäkään, mutta ei ole eläkkeelläkään. Jotenkin kummallinen kuvio kaikkiaan!

        Toisaalta mietin, ettei mies, joka on moinen tossukka ja tekisi kaikki puolestani ole kovin kiinnostava. Höösäisi siinä ympärillä, enkä itse tekisi mitään, töröttäisin vaan tyhmänä! No, kukin tyylillään! Mikä olen kenenkään elämää arvostamaan, mutta kyllä miehellä pitää vähän miehekkyyttä olla, että on jotenkin elävä.

        Psykoterapeutitar on tainnut tavata =DW=: n kaupassa?


      • Psykoterapeutitar

        Niin no, useammalta vuodelta miehen tunnen, rouvaa en ole nähnytkään, mutta sen tiedän, että siivoustöitä on joskus tehnyt, ei mitenkään elääkseen, vaan mies on elättänyt ja elättää ilmeisesti edelleenkin.

        En ole nappaamassa kenenkään nössömiestä. Pitäköön! Hetken vain oli sellainen mukava tunne, että jos joku olisi ja yhdessä tehtäisiin. Mutta on vain kuvitelmaa. Ei minusta ole kehenkään sitoutumaan. Tylsää sellainen kaksin kökkiminen.

        Aikoinaan kimpassa olin kolmekymmentä vuotta, joista kaksikymmentäviisivuotta naimisissa ja se riitti ja riittää edelleenkin. Erosin, kun olimme jäämässä kaksin ja ajattelin, etten sellaista kökkimistä kestä ja oikein tein.


      • miten-nykyään- kirjoitti:

        Ennenvanhaan näitä ukkomiesten kimpussa olevia naisia sanottiin
        " h u o r a k s i "

        miten niitä nykyään sanotaan,
        mikä niitten oikea nimike nykymaailmassa on,
        kuka tietää,
        onko moraalissa tapahtunu muutos,

        En tiedä. Tai oisko hepsankeikka :).
        Moraali on vapautunut, huora taitaa nykyisin tarkoittaa vain maksullista naista.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Niin no, useammalta vuodelta miehen tunnen, rouvaa en ole nähnytkään, mutta sen tiedän, että siivoustöitä on joskus tehnyt, ei mitenkään elääkseen, vaan mies on elättänyt ja elättää ilmeisesti edelleenkin.

        En ole nappaamassa kenenkään nössömiestä. Pitäköön! Hetken vain oli sellainen mukava tunne, että jos joku olisi ja yhdessä tehtäisiin. Mutta on vain kuvitelmaa. Ei minusta ole kehenkään sitoutumaan. Tylsää sellainen kaksin kökkiminen.

        Aikoinaan kimpassa olin kolmekymmentä vuotta, joista kaksikymmentäviisivuotta naimisissa ja se riitti ja riittää edelleenkin. Erosin, kun olimme jäämässä kaksin ja ajattelin, etten sellaista kökkimistä kestä ja oikein tein.

        No kuitenkin mietit ja arvotselet selän takana että minkälainen olisi kumppanina ja nössökis morkkaat. Eli on mielessä :).


      • surkea-tapaus kirjoitti:

        Varmaanki koittaa parantaa itsensä asemaa suhtessa vaimoon,

        Jep. Haukkumalla vaimon pyrkii itse päsmäröimään :)


      • Psykoterapeutitar
        siilimuori4 kirjoitti:

        No kuitenkin mietit ja arvotselet selän takana että minkälainen olisi kumppanina ja nössökis morkkaat. Eli on mielessä :).

        Älä nyt viitti sm4!
        Kuvitelma on mielessä, mutta jos jäisi kuvioon pyörimään, niin en tiedä, mitä moisella tyypillä tekisin. Olisi kyllä kiva, kun siivoisi ja kävisi kaupassa ja antaisi rahaa ;)


      • Se on aika tyhmää, kun naiset syyttää naisia, jos mies juoksee niiden perässä. Se on turhaa yrittää korjata väärästä kohdasta ongelmaa. Luin tuon yhden jutun missä ukko juoksi naisten perässä, häpeäksi asti, valitettavasti mies on aivan oman jalkovälinsä vietävissä, eikä se tule koskaan muuttumaan. Mies ottaa kaikki kiinni mitä ikinä saa. Se on miehen luonto. Taas on sanottava että miehissäkin on poikkeuksia. Onnellinen nainen joka sellaisen saa, uskollisen.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Älä nyt viitti sm4!
        Kuvitelma on mielessä, mutta jos jäisi kuvioon pyörimään, niin en tiedä, mitä moisella tyypillä tekisin. Olisi kyllä kiva, kun siivoisi ja kävisi kaupassa ja antaisi rahaa ;)

        No mitäs sillä pitäisi tehdä?


      • Psykoterapeutitar
        siilimuori4 kirjoitti:

        No mitäs sillä pitäisi tehdä?

        Niin no, mitä pitäis?! En mä varmaan tekis mitään, kun on yli kuusikymppinen omiin kuvioihinsa kangistunut nössö ja naimisissa oleva mies. Jos vaikka auttaisi nyt kodin tyhjentämisessä tulevaa remonttia varten.

        Oikeasti en tiedä, kun ei ole kokemusta vanhoista miehistä. Eikö niillä ole jo kaikkia sairauksiakin? Eikä seikkailusta enää tietoakaan!


    • ent.siivoojaparka

      Nytkö siilimuori tehnyt sukupuolenvaihdoksen?
      No jo on aikoihin eletty!!!
      Vihdoinkin paljasti oman karvansa ja antoi rehellisen esittelyn itsestään. Jotain tuollaista täällä on epäiltykin. Mutta rakastua siilimuoriin? Ei, älä viiti, en minä.

      • Elä viiti. Rakkaus on niin uuvuttava tunne etten minä ainakaa enää mitää uutta jaksasi. Vanhoissaki on pitelemistä :).


      • ent.siivoojaparka

        No ehä nii, ethän sinä, mutta kun naiset sinuun rakastuvat. Vai kuvitteletko vaan?
        Jos et ole mies, niin lepakko sitten. Onhan teissäkin tietty renttuja.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No ehä nii, ethän sinä, mutta kun naiset sinuun rakastuvat. Vai kuvitteletko vaan?
        Jos et ole mies, niin lepakko sitten. Onhan teissäkin tietty renttuja.

        No olen nainen ja hetero enkä tiesä tai ole havainnut yhdenkään lepakon minuun rakastuneen jos et sitten sinun ;).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        No olen nainen ja hetero enkä tiesä tai ole havainnut yhdenkään lepakon minuun rakastuneen jos et sitten sinun ;).

        Johan minä kirjoitin, senkin renttu: """Mutta rakastua siilimuoriin? Ei, älä viiti, en minä."""
        Aloituksesi antaa ymmärtää, että kirjoitat siinä itsestäsi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Johan minä kirjoitin, senkin renttu: """Mutta rakastua siilimuoriin? Ei, älä viiti, en minä."""
        Aloituksesi antaa ymmärtää, että kirjoitat siinä itsestäsi.

        Mitennii antaa ymmärtää. En minä siitä pääse sellaiseen käsitykseen vaikka mitenpäin lukisin, etu- tai takaperin?


      • soontosi
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No ehä nii, ethän sinä, mutta kun naiset sinuun rakastuvat. Vai kuvitteletko vaan?
        Jos et ole mies, niin lepakko sitten. Onhan teissäkin tietty renttuja.

        Muari on ruunekreeni , vanha ukon käppänä .



      • soontosi kirjoitti:

        Muari on ruunekreeni , vanha ukon käppänä .

        Woi ihanuus, mulle tulee käppänä tässä ens kuun vaihteessä pusihalirutistus. Sen nimeks ei tule Renttu.


    • kesi.vä

      Mä luulen, että sellainen nainen on kasvanut alkolistiperheessä. Renttu, se juoppo jonka mä näen rentuksi, osaa vedota puheillaan, lupauksillaan. Lapsuuden kodissa opittu tapa, että pitää mielistellä sitä renttua. Kyllä ne juopot osaa.
      Sitten se, että näen sen vakavaraisen, joka kohtelee naista huonosti ja henkisellä väkivallalla on mielestäni sovinisti ja niitähän riittää. Siinäkin on mun mielestä kotona opittu tapa, miten isä kohteli äitiä ja tyttäriään.

      Onneksi on myös voimakkaita naisia, jotka ovat päässeet ikeen alta ja "uskaltaneet" tasavertaiseen parisuhteeseen.

      • tuomio-uusioperheille-

        Ennenvanhaan avioliitot oli ikuisia, ( kunnes kuolema erottaa )
        tuli mitä tuli,
        kun oli päätetty elää yhdessä niin elettiin yhdessä
        myötä ja vastoinkäymisissä,
        siinä suhteessa on tapahtunu huima muutos moraalissa,
        nykyään ihmiset ei osaa sitoutua parisuhteeseen samoin määrätietoisesti kuin ennen,
        onko ihmiskunta tyhmistyny,
        jokatapauksessa ihmisistä on tullu itsekkäämpiä,
        vain omanedun tavottelijota,
        väitän,,,,,, paljon tyhmempiä kuin ennen,
        ihminen on henkisesti heikompi ja tyhmempi kuin ennen,
        on suurta tyhmyyttä uusperheet, ihmiskunta kärsii taloudellisesti suuria tappioita siinämuodossa,
        minun lapset, sinun lapset meidän lapset ja sitten vaikka kuinkamonta muuta muotoa, siinä ei ole minkäänlaista viisautta enään ihmiskunnan parhaaksi,
        lapset kärsii eniten turvattomuutta, syrjintää, jopa henki on monen lapsen kohdalla suuressa vaararaassa,
        uusioperheet tuo suurta tuskaa ja turvattomuutta yhteiskuntaa,

        tuomitsen jyrkästi uusioperheet,
        ne on raamatun vastaista toimintaa,
        suurta maanpäällistä helvettiä ylläpitävä muoto,

        " älköön ihminen erottako sitä mitä jumala yhdisti "
        on raamatun sana ja vihkikaavassa,


      • Psykoterapeutitar

        Tota jumalan sotkemista johonkin aviokuvioon olen aina ihmetellyt! Jos ihmiset tekevät kyseisen ratkaisun vastoin parempaa tietoaan, niin en ymmärrä, miksi toista pitää loppuelämänsä riippakivenään, jos ei homma kertakaikkiaan toimi.

        Minullakin oli oikein pappi vihkikuviossa mukana, mutta ei se tulevaa kamaluutta mitenkään poistanut.


      • kesi.vä

        Enemmän minä olenuolissani näistä nuorista jotka eivät ole/osaa sitoutua mihinkään. Ja media suoltaa lisää sitä pintaliitoa mihin samaistua. On hottista, on paratiisihotellia, on exät rannalla, on flirttikuvien Instagram. Heppoista ja keppoista.
        Onneksi on vielä vastuuntuntoisiakin ja näitä arvoja minun mielestäni pitäisi enemmänkin tuoda esiin. Uusioperheet ovat mielestäni ihan ok, ihmisethän sen tekevät, joko onnistuu tai ei.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Enemmän minä olenuolissani näistä nuorista jotka eivät ole/osaa sitoutua mihinkään. Ja media suoltaa lisää sitä pintaliitoa mihin samaistua. On hottista, on paratiisihotellia, on exät rannalla, on flirttikuvien Instagram. Heppoista ja keppoista.
        Onneksi on vielä vastuuntuntoisiakin ja näitä arvoja minun mielestäni pitäisi enemmänkin tuoda esiin. Uusioperheet ovat mielestäni ihan ok, ihmisethän sen tekevät, joko onnistuu tai ei.

        Juu, yhden hengen taloudet ovat kovasti lisääntyneet.


      • tuomio-uusioperheille- kirjoitti:

        Ennenvanhaan avioliitot oli ikuisia, ( kunnes kuolema erottaa )
        tuli mitä tuli,
        kun oli päätetty elää yhdessä niin elettiin yhdessä
        myötä ja vastoinkäymisissä,
        siinä suhteessa on tapahtunu huima muutos moraalissa,
        nykyään ihmiset ei osaa sitoutua parisuhteeseen samoin määrätietoisesti kuin ennen,
        onko ihmiskunta tyhmistyny,
        jokatapauksessa ihmisistä on tullu itsekkäämpiä,
        vain omanedun tavottelijota,
        väitän,,,,,, paljon tyhmempiä kuin ennen,
        ihminen on henkisesti heikompi ja tyhmempi kuin ennen,
        on suurta tyhmyyttä uusperheet, ihmiskunta kärsii taloudellisesti suuria tappioita siinämuodossa,
        minun lapset, sinun lapset meidän lapset ja sitten vaikka kuinkamonta muuta muotoa, siinä ei ole minkäänlaista viisautta enään ihmiskunnan parhaaksi,
        lapset kärsii eniten turvattomuutta, syrjintää, jopa henki on monen lapsen kohdalla suuressa vaararaassa,
        uusioperheet tuo suurta tuskaa ja turvattomuutta yhteiskuntaa,

        tuomitsen jyrkästi uusioperheet,
        ne on raamatun vastaista toimintaa,
        suurta maanpäällistä helvettiä ylläpitävä muoto,

        " älköön ihminen erottako sitä mitä jumala yhdisti "
        on raamatun sana ja vihkikaavassa,

        Ennen naisen asema oli sellainen ettei ollut mhdollista lähteä maatilalta mihinkään vaikka minkälainen oli parisuhteen tila. Ja avioerot katsottiin häpeäksi.
        Minusta pereh olkoon minkälainen hyvänsä kunhan siinä on kaikilla hyvä olla. Ei ydeinperhe lapsille hyvää kotia takaa.


      • ent.siivoojaparka
        tuomio-uusioperheille- kirjoitti:

        Ennenvanhaan avioliitot oli ikuisia, ( kunnes kuolema erottaa )
        tuli mitä tuli,
        kun oli päätetty elää yhdessä niin elettiin yhdessä
        myötä ja vastoinkäymisissä,
        siinä suhteessa on tapahtunu huima muutos moraalissa,
        nykyään ihmiset ei osaa sitoutua parisuhteeseen samoin määrätietoisesti kuin ennen,
        onko ihmiskunta tyhmistyny,
        jokatapauksessa ihmisistä on tullu itsekkäämpiä,
        vain omanedun tavottelijota,
        väitän,,,,,, paljon tyhmempiä kuin ennen,
        ihminen on henkisesti heikompi ja tyhmempi kuin ennen,
        on suurta tyhmyyttä uusperheet, ihmiskunta kärsii taloudellisesti suuria tappioita siinämuodossa,
        minun lapset, sinun lapset meidän lapset ja sitten vaikka kuinkamonta muuta muotoa, siinä ei ole minkäänlaista viisautta enään ihmiskunnan parhaaksi,
        lapset kärsii eniten turvattomuutta, syrjintää, jopa henki on monen lapsen kohdalla suuressa vaararaassa,
        uusioperheet tuo suurta tuskaa ja turvattomuutta yhteiskuntaa,

        tuomitsen jyrkästi uusioperheet,
        ne on raamatun vastaista toimintaa,
        suurta maanpäällistä helvettiä ylläpitävä muoto,

        " älköön ihminen erottako sitä mitä jumala yhdisti "
        on raamatun sana ja vihkikaavassa,

        Luepa raamattusi uudestaan.

        Kyllä siellä luvataan, että jos puoliso tekee aviorikoksen, niin silloin hänestä saa erota ja on vapaa ottamaan uuden puolison itselleen.

        Voin vielä etsiä sinulle sen kohdan, jos epäilet sen paikkansapitävyyttä. Se on Uuden Testamentin puolella ... sinunkin vihkiraamatussasi.

        e.sp (lähes pappi)


      • varoituksen-sana-
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Tota jumalan sotkemista johonkin aviokuvioon olen aina ihmetellyt! Jos ihmiset tekevät kyseisen ratkaisun vastoin parempaa tietoaan, niin en ymmärrä, miksi toista pitää loppuelämänsä riippakivenään, jos ei homma kertakaikkiaan toimi.

        Minullakin oli oikein pappi vihkikuviossa mukana, mutta ei se tulevaa kamaluutta mitenkään poistanut.

        " Psykoterapeuttitar "

        " ihminen on itse onnensa seppä "
        joten sinulla itsellä oli osuutta siihen ettei sinun avioliittosi onnistunu,
        sinun on vaikea myöntää omia virheitäsi,
        olet siis heikko ihmisenä, olet omahyväin,
        vain oman edun tavoittelija,
        himoitset toisen miestä
        toisen puolison himoitseminen on myös raamatussa ehdottomasti kielletty,
        suuri synti,
        josta tulee seuraamaan v a i n paljon pahaa ,
        eneiten sinulle itsellesi,
        mutta myös syyttömille asiaan kuuluville läheisille,
        et muuten ole mikää psykologi,
        jos olisit et teki noin suuria virheitä elämässäsi,


      • Psykoterapeutitar
        varoituksen-sana- kirjoitti:

        " Psykoterapeuttitar "

        " ihminen on itse onnensa seppä "
        joten sinulla itsellä oli osuutta siihen ettei sinun avioliittosi onnistunu,
        sinun on vaikea myöntää omia virheitäsi,
        olet siis heikko ihmisenä, olet omahyväin,
        vain oman edun tavoittelija,
        himoitset toisen miestä
        toisen puolison himoitseminen on myös raamatussa ehdottomasti kielletty,
        suuri synti,
        josta tulee seuraamaan v a i n paljon pahaa ,
        eneiten sinulle itsellesi,
        mutta myös syyttömille asiaan kuuluville läheisille,
        et muuten ole mikää psykologi,
        jos olisit et teki noin suuria virheitä elämässäsi,

        Voi jestas! Tottakai teen "virheitä"! Virhe oli mennä naimisiin, kun se ei minulle sopinut. Ei ole virhe fiilistellä kimpassa kaupassa käymisestä. Mitä "pahaa" siitä seuraa? En todellakaan himoitse toisen vanhaa, omiin kaavoihinsa kangistunutta miestä.

        Mikä suuri virhe elämässäni?
        Sinä pieni virheetön!


    • kesi.vä

      Apuuuuva, äkkiikseltään luin koko ketjun ja sain semmoisen kuvan, että miehet saa "synninpäästön" sanonnalla, että: "miehet ovat ikuisia lapsia".
      Naisille taas etsittiin sanaa "hu**an" vastikkeeksi.

      (Äkkiä ulos menen, ettei nuppi kuumene :)

      • Eiku kyse on siitä ainaki aloituksessa et mitä nainen sietää :).


    • Heikunkeikku

      En tiedä. En tiedä muiden rakastuilemisista, mutta sen tiedän, miten itse suhtautuisin jos kumppani olisi minulle ilkeä ja vähättelevä. En kauaakaan aikaa semmosta tyyppiä sietäisi, vaan lähtisin suhteesta veks.

      • "Heikunkeikku"

        Lähtisit veks?
        Etkö edes yrittäisi parantaa tapojasi?

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Lähtisit veks?
        Etkö edes yrittäisi parantaa tapojasi?

        H.

        Kyllä, veks lähtisin.
        Jos toinen ihminen vähättelee ja on ilkeä, niin miksi ihmeessä Minä alkaisin omia tapojani parantelemaan?
        Minä en hyväksy ilkeänä olemista, enkä toisen vähättelyä. Jos joku on sellainen, niin olkoot vaan, mutta minun kanssani sellainen tyyppi ei olisi kimpassa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kyllä, veks lähtisin.
        Jos toinen ihminen vähättelee ja on ilkeä, niin miksi ihmeessä Minä alkaisin omia tapojani parantelemaan?
        Minä en hyväksy ilkeänä olemista, enkä toisen vähättelyä. Jos joku on sellainen, niin olkoot vaan, mutta minun kanssani sellainen tyyppi ei olisi kimpassa.

        "Heikunkeikku"

        Minä en peukkua antanut.
        Mutta syy siihen taisin olla.
        -
        Miks se toinen sit olisi ilkeä ja vähättelevä? :)

        Pussuti.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Minä en peukkua antanut.
        Mutta syy siihen taisin olla.
        -
        Miks se toinen sit olisi ilkeä ja vähättelevä? :)

        Pussuti.

        H.

        Jos esimerkiksi kyseessä on narsisti, niin narsistit eivät syitä tarvitse halutessaan vähätellä toista.
        Maailma on pullollaan miehiä, jotka eivät ilkeile, eivät vähättele ja ovat vallan suloisia, niin miksi ihmeessä pitäisi väen väkisin olla juuri sen tyyppisen ihmisen kanssa, joka suoltaisi vähättelyitä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Jos esimerkiksi kyseessä on narsisti, niin narsistit eivät syitä tarvitse halutessaan vähätellä toista.
        Maailma on pullollaan miehiä, jotka eivät ilkeile, eivät vähättele ja ovat vallan suloisia, niin miksi ihmeessä pitäisi väen väkisin olla juuri sen tyyppisen ihmisen kanssa, joka suoltaisi vähättelyitä.

        "Heikunkeikku"

        Niimmut...suloinen renttu sit?

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Niimmut...suloinen renttu sit?

        H.

        En minä ole kirjoittanut Rentuista, vaan aloituksessa olleeseen "... vähättelyyn, mitätöimiseen ja ilkeilyyn...". Tarrauduin noihin sanoihin. Nuo sanat sopii narsisteihin mainiosti.
        Tarkalleen en tiedä, minkälainen Renttu on. Jonkun mielestä semmonen, jonkun mielestä tommonen.
        Ehkä mun mielestä se voisi olla semmonen, joka ei osaa tai viitsi tai halua hoitaa hommiaan. Työtänsä tai muuta "mukavaa". En mä semmostakaan ittelleni hyväksyisi.


    • mimmimum-..mi

      Ei renttu...eikä renttuus ole kaikille samanlainen mielikuva miehestä...jota joku toinen sanoo rentuksi.....on toiselle aarre....
      Laitan yhden määritelmän psykologin sanomana....
      "Renttu ei esittele ansioitaan, eikä leveile saavutuksillaan. Hän ei pidennä penistään autolla tai sen shampanjan merkillä. Saattaa hän senkin tehdä, mutta se ei ole se rentun ensisijainen valttikortti. Hänen valttikorttinsa on kyky heittäytyä hetkeen ja ottaa elämä vastaan sellaisena kuin se tänään eteen kävelee.

      Renttu ei vertaile. Hän hyväksyy. Hän osoittaa kiitollisuutta siitä, mitä on tässä ja nyt. Hän ei kiirehdi seuraavaan hetkeen vaan hän pysähtyy tähän. Hän katsoo silmiin, hymyilee ja uskaltaa rakastettavaksi. Hän ei aseta ehtoja, ei suunnittele, eikä tee naisesta objektia itselleen. Hän asettuu suhteessa naiseen ihmiseksi ihmiselle. Ei ajattelee omaa statustaan ja käytä naista sosiaalisen statuksensa mittapuuna. Hän ottaa naisen sellaisena kuin hän on ja on onnellinen.

      Tällainen mies antaa pitää itsestään huolta. Silloin naisen on helppo tuntea itsensä tarpeelliseksi, siis naiseksi miehen rinnalla.

      Siksi. Ehkä siksi naiset rakastuvat renttuihin."

      • Positiivisin renttumääritelmä ikinä :D. Hän ottaa NAISET...........................
        Renttuja on monentasoisia ja nää joita alloituksessani tarkoitan, eivät ehkä ole niitä parisuhteen toivotuimpia ominaisuuksia, siis ilkeydet ja vähättelevät puheet, mitätöinnit.


      • "mimmimum-..mi"

        Ahh! Nuorena olisin kaivanut sinut esiin vaikka kiven alta.
        Sinussa on niin paljon oikeaa, aitoa Suomalaista naista.
        -
        Vaan etpä uskaltanut kirjoittaa sitä yhtä rentun tärkeyttä:
        Kun renttu päättää ottaa...
        ei naisella ole vastaan-panemista.
        Ja tämä ei siis viinasta mitenkään.

        H.


      • rentunleski
        hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-..mi"

        Ahh! Nuorena olisin kaivanut sinut esiin vaikka kiven alta.
        Sinussa on niin paljon oikeaa, aitoa Suomalaista naista.
        -
        Vaan etpä uskaltanut kirjoittaa sitä yhtä rentun tärkeyttä:
        Kun renttu päättää ottaa...
        ei naisella ole vastaan-panemista.
        Ja tämä ei siis viinasta mitenkään.

        H.

        Eihän noi mimmin määritelmiä olleet vaan psykologilta kopsattuja ;))) helppoo kun ei itte tarvii mitää sanoo ;)))


      • rentunleski kirjoitti:

        Eihän noi mimmin määritelmiä olleet vaan psykologilta kopsattuja ;))) helppoo kun ei itte tarvii mitää sanoo ;)))

        "rentunleski"

        En minä kopioita kehunutkaan.
        Vaan mimmiä.

        H.


      • Heikunkeikku

        "mimmimum"
        Kylläpäs kirjoitit vallan positiivisesti. En olisi osannut noin positiivista tekstiä vääntää, vaikka usein kallistunkin mieluummin positiiviseen ulosantiin, kuin negatiiviseen.
        Musta alkoi tuntumaan, että minä olen Renttu:)
        Tai haluaisin olla:)
        Tai ehkä voisin yrittää tutustua tuonkaltaiseen renttuun, jos eteen pöllähtäis.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "mimmimum"
        Kylläpäs kirjoitit vallan positiivisesti. En olisi osannut noin positiivista tekstiä vääntää, vaikka usein kallistunkin mieluummin positiiviseen ulosantiin, kuin negatiiviseen.
        Musta alkoi tuntumaan, että minä olen Renttu:)
        Tai haluaisin olla:)
        Tai ehkä voisin yrittää tutustua tuonkaltaiseen renttuun, jos eteen pöllähtäis.

        Jos renttu on tuollainen hurmaava mies, kuin psykologi väittää, niin voi veljet rakkaat, minullahan on kotona just sellainen.
        Vaan se renttu ei "päätä vain ottaa", muuten kuin rakkaudella toisen huomioon.

        Eli tunnenhan minä yhden "rentun" :)


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Jos renttu on tuollainen hurmaava mies, kuin psykologi väittää, niin voi veljet rakkaat, minullahan on kotona just sellainen.
        Vaan se renttu ei "päätä vain ottaa", muuten kuin rakkaudella toisen huomioon.

        Eli tunnenhan minä yhden "rentun" :)

        Voi sinua onnellista, kun oot rentun löytänyt.
        Minä oon luullut renttujen olevan ihan erilaisia.
        Tästä lähtien alan etsiskelemään vain ja ainoastaan renttuja.
        Jos säkä käy, niin saattanen alkaa seurustelemaan:)
        Olisi mahtavaa, jos olisi oma renttu, kuten sinulla on.:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Voi sinua onnellista, kun oot rentun löytänyt.
        Minä oon luullut renttujen olevan ihan erilaisia.
        Tästä lähtien alan etsiskelemään vain ja ainoastaan renttuja.
        Jos säkä käy, niin saattanen alkaa seurustelemaan:)
        Olisi mahtavaa, jos olisi oma renttu, kuten sinulla on.:)

        Niin minäkin olen luullut renttujen olevan täysin toisenlaisia.
        Aloituskin johti harhaan.
        Onneksi mimmimummi löysi ja kertoi totuuden, kiitos hänelle.
        Onnea sulle rentun etsintään, oma renttu, paras renttu ;)


    • Ladymummu

      Mitä tulee lasten sietää perheissä , joissa äiskä tai iskä , jopa molemmat ovat alkoholi - soituneet ? Jos vastaat tähän kysymykseen rehellisesti lasten etua ajatellen, niin tiedät hyvin , ettei kenenkään aikuisen tule laittaa lasten hyvinvointia koetukselle jatkamalla perheessä alkoholistin tarpeiden mukaan .Kaikki sen tietää myös ,että aikaa kuluu enemmän uskon , toivon , rakkauen eteen kuin lasten hyvinvoinnin Eikä tämäkään ole tahallista vaan toivetta paremmasta Joskus käy hyviki ja puoliso korkkaa pullon viimeistä kertaa . Miksi naiset rakastuvat renttuihin tai vähemmän renttuihin ? Saadakseen rakautta ja antaakseen vasta rakkautta Samasta tarpeesta kysymys kuin muillakin.Ei sen tuomittavampaa mitä muukaan ihmisten välinen rakastuminen .Sinä päätät miten pitkää akoholi peikko saa asustaa saman katon alla.Yksistään toinen osapuoli ei päätä siitä Onneksi on mahdollisuus valita suheessa ratkaisu alkoholisoituneenkin puolesta ,jos tilanne ei muutu perheen tai suhteen kannalta tyydyttäväksi .Enää ei avio tai avoero ole häpeällistä tai edes alkoholismi .Tarvitseeko kenenkään sairautta hävetä? Häpeä on este joka asetetaan muualta käsin Aivan turha jäänne tosin joskus tarpeellinen , kun tekee väärin toisia kohtaan .

      • Psykoterapeutitar

        Se nyt vaan on niin, että alkoholismi, mielisairaus ja vaikkapa dementia ovat hävettäviä juttuja. Ei niitä kukaan nyt niin mainosta, että sairauksia ovat vaan. Kaikki kyseiset sairaudet aiheuttavat useimmiten poikkeavaa käyttäytymistä, joka poikkeaa normista ja on siksi hävettävää. Estävät tehokkaasti normaalin elämän. Turha sitä on kieltää, etteivät myös avioeroja aiheuta.


      • älä-himoitse-toisen-omaa
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin, että alkoholismi, mielisairaus ja vaikkapa dementia ovat hävettäviä juttuja. Ei niitä kukaan nyt niin mainosta, että sairauksia ovat vaan. Kaikki kyseiset sairaudet aiheuttavat useimmiten poikkeavaa käyttäytymistä, joka poikkeaa normista ja on siksi hävettävää. Estävät tehokkaasti normaalin elämän. Turha sitä on kieltää, etteivät myös avioeroja aiheuta.

        JOS olet opiskellu hitusenkaa psygologiaa,
        tiedät varmasti,
        sairaudet, vaikeatki PARANEE,
        paitsi alzhaimer ei parane se johtaa aina kuolemaan,
        yllä mainitsemistasi sairauksista ihmisestä tulee terve hyvässä hoidossa, sinun on aivan turha halvetaa ihmisiä sairauden vuoksi,
        outo on mielipiteesi tuossa ylempänä,


    • rentunleski

      No ny on palstan oma pikku renttu papparainen saanu huomioo oikein kunnon annoksen ;)))))

    • oppikaa-elämään-oikein

      Lopputulema,
      nyky ihmiset on keskenkehittyneitä lapseksi jääneitä ihmispolosia,
      eivät kykene enään sitoutumaan toiseen ihmiseen,
      eivät haluakkaa ymmärtää toisen ihmisen heikkouksia,
      vaan heti kantapäät vastakkain ja erotaan,
      nyky ihmisten elämä on kaukana ramatun sanasta,
      antamista ohjeista,
      kaikkien kannataisi luke 10 KÄSKYÄ
      harkiten selityksineen,
      miettä mitä kymmenkäskyä oikeasti merkitsee ihmisen elämässä,
      se on ja tulee olemaan maailman paras POLKU noudatettavaksi koko ihmisen elämän aikana,
      joka sen oikein ymmärtää se myös osaa elää oikein hyvää elämää itsensä ja läheisten parhaaksi,

      tämäki käsky " psykoterapeutille "

      " ÄLÄ HIMOITSE LÄHIMMÄISESI AVIOPUOLISOA,
      ÄLÄKÄ MITÄÄN MIKÄ TOISEN OMAA ON "

      lukea tarkkaan, miettiä mitä se merkitsee,

      kaikkien muittenki jotka nytki huseraa seksin kanssa mieten sattuu,
      lähimmäisiä loukaten,

      • Psykoterapeutitar

        Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!
        Elämä on kliseitä täynnä ja turha tehdä jonninjoutavista ongelmaa, joissa ei oikeasti ongelmaa ole.


      • totta-varmaan-
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!
        Elämä on kliseitä täynnä ja turha tehdä jonninjoutavista ongelmaa, joissa ei oikeasti ongelmaa ole.

        muuten ei sanlaskuja olisi keksittykää,
        -

        sua paremmin tuntematta,

        tämäki sanonta on hyvin vanha,

        " ennen maaki repeää kuin huora häpeää "

        kai ennenki on ollu kaikenlaisia vaikeuksia ihmis-suhteissa,


      • Psykoterapeutitar
        totta-varmaan- kirjoitti:

        muuten ei sanlaskuja olisi keksittykää,
        -

        sua paremmin tuntematta,

        tämäki sanonta on hyvin vanha,

        " ennen maaki repeää kuin huora häpeää "

        kai ennenki on ollu kaikenlaisia vaikeuksia ihmis-suhteissa,

        Tämän tyypin kanssa ei seksi tule kysymykseenkään, kun en tiedä harrastatko edes. Ei ole sellaista tyyppiä! Että ei senkään suhteen rouvalla ole mitään hätää.

        Hassua, että kuvitellaan seksiä, vaikka sellaisestakin ei ole tietoakaan! Mieti nyt, joku yli kuusikymppinen! Huh huh!


    • bessie-

      "Miksi heitä vetää puoleensa ilkeydet ja vähättelevät puheet, mitätöinnit. Mikä niissä saa lemmen roihun leimahtamaan ja odottamaan lisää. Puhuitko mulle, huomasitko mut?"

      Että naisia vetää puoleensa mies, jolta he saavat osakseen ilkeyksiä, vähätteleviä puheita ja mitätöintejä? Ja niillä mies muka naisen "lemmen roihun leimahtamaan" ja odottamaan niitä lisää?!

      Just joo höpöhöpö ja hohhoijaa taas.

      Miksi kirjoitit "Katu mua :) ja Puhuitko mulle, muomasitko mut?" Mitä niillä tahdot sanoa, haluaisin ymmärtää ja siksi kysyn?

      • Siilimuori3

        No vaikkapa siksi että tällaisen ei-toivotun rentun sietäjä vaan haluaa tulla sillä tavoin huomatuksi. Vaikka huomio on vähättelevän mutätöivä. Pää-asia et huomaa ja huomioi.


      • hyvinhänsemeni
        Siilimuori3 kirjoitti:

        No vaikkapa siksi että tällaisen ei-toivotun rentun sietäjä vaan haluaa tulla sillä tavoin huomatuksi. Vaikka huomio on vähättelevän mutätöivä. Pää-asia et huomaa ja huomioi.

        Huomashan hän sinuttii ;))


      • hyvinhänsemeni kirjoitti:

        Huomashan hän sinuttii ;))

        Ai onko mä Sun mielestä mitätöinnin ja vähättelyä sietäjä. No way ;).


      • kesi.vä
        Siilimuori3 kirjoitti:

        No vaikkapa siksi että tällaisen ei-toivotun rentun sietäjä vaan haluaa tulla sillä tavoin huomatuksi. Vaikka huomio on vähättelevän mutätöivä. Pää-asia et huomaa ja huomioi.

        Ai sä meinaat, että niinku rentun huomion hakemista. Ehkäpä silloin puuttuu jotain, rentulta voi saada helpotusta "ihmisen ikävään toisen luo".
        Ounailen mä.


      • kuka.on.renttu
        Siilimuori3 kirjoitti:

        No vaikkapa siksi että tällaisen ei-toivotun rentun sietäjä vaan haluaa tulla sillä tavoin huomatuksi. Vaikka huomio on vähättelevän mutätöivä. Pää-asia et huomaa ja huomioi.

        Mihin tää tällanen huomion hakemis juttu ny oikein perustuu?? Missä siltä rentulta huomioo haetaan?? Mä en ny oikeen tajuu.....??? Onko alottajalla joky taka ajatus jota en käsitä???


      • Siilimuori3
        kuka.on.renttu kirjoitti:

        Mihin tää tällanen huomion hakemis juttu ny oikein perustuu?? Missä siltä rentulta huomioo haetaan?? Mä en ny oikeen tajuu.....??? Onko alottajalla joky taka ajatus jota en käsitä???

        No ei ole kuin etuajatus ja kyllä se on nähtävillä ihan tekstissä. Toki jokaiselle aloitus avautuu hieman eri tavoin.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuori3 kirjoitti:

        No vaikkapa siksi että tällaisen ei-toivotun rentun sietäjä vaan haluaa tulla sillä tavoin huomatuksi. Vaikka huomio on vähättelevän mutätöivä. Pää-asia et huomaa ja huomioi.

        Siksikö tämä aloitus?


      • bbbbbbbbbbb
        Siilimuori3 kirjoitti:

        No vaikkapa siksi että tällaisen ei-toivotun rentun sietäjä vaan haluaa tulla sillä tavoin huomatuksi. Vaikka huomio on vähättelevän mutätöivä. Pää-asia et huomaa ja huomioi.

        Missä sää sen ei toivotun rentun oot tavannut? Kekä häntä sietää?


      • näyttäs.semmoselle
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siksikö tämä aloitus?

        Siilimuoril taitaa olla jottain henkilökohtasta sietäjää kohtaan ??


      • bbbbbbbbbbb
        näyttäs.semmoselle kirjoitti:

        Siilimuoril taitaa olla jottain henkilökohtasta sietäjää kohtaan ??

        Sen joku jo totesi.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Ai sä meinaat, että niinku rentun huomion hakemista. Ehkäpä silloin puuttuu jotain, rentulta voi saada helpotusta "ihmisen ikävään toisen luo".
        Ounailen mä.

        No sitä minäkin olen ounastellut.


      • kuka.on.renttu kirjoitti:

        Mihin tää tällanen huomion hakemis juttu ny oikein perustuu?? Missä siltä rentulta huomioo haetaan?? Mä en ny oikeen tajuu.....??? Onko alottajalla joky taka ajatus jota en käsitä???

        Neuvo: ota aihe aiheena äläkä henkilöitä aloituksen tekijään. Voit jopa päästä aiheen lähteelle .


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siksikö tämä aloitus?

        Miksikö?


      • bbbbbbbbbbb kirjoitti:

        Missä sää sen ei toivotun rentun oot tavannut? Kekä häntä sietää?

        Kekä :D?
        Ota aihe aiheena, sehän voi olla kuka vaanki.


      • näyttäs.semmoselle kirjoitti:

        Siilimuoril taitaa olla jottain henkilökohtasta sietäjää kohtaan ??

        Noup. Ota aihe aiheena.


      • aikaoutoamenoa
        siilimuori4 kirjoitti:

        No sitä minäkin olen ounastellut.

        Missä oot ounastellut? Ei me sun elämääs tiedetä.


      • Tavumerkki
        kuka.on.renttu kirjoitti:

        Mihin tää tällanen huomion hakemis juttu ny oikein perustuu?? Missä siltä rentulta huomioo haetaan?? Mä en ny oikeen tajuu.....??? Onko alottajalla joky taka ajatus jota en käsitä???

        Kyllä aloittajalla on jokin tendenssi varmaankin. Jospa jokin kirjoitus on generoinut tämän. Jokin naiivi todistamisen tarve. Se, minkä arvoinen koko ketju on, voi jokainen aikuinen päätellä. Voisihan kysyä myös tunnetko hulttionaista ja miksi miehet rakastuisivat häneen. Paljonko jää ketjusta käteen; taasko nimimerkit riitelee.
        Ja sitten tekisi mieli kiepsauttaa asia näinkin päin, että tunnetko ns. entistä kunnollista miestä tai yhtä hyvin naista, joka on renttuuntunut vuosien myötä. Edelleenkään en tunne (kuten yllä kirjoitin), mutta tiedän molemmista sarjoista jo joitakin..
        En ole oikein sellainen naiset vastaan miehet -ajattelija. Ei onnistu.


      • Tavumerkki kirjoitti:

        Kyllä aloittajalla on jokin tendenssi varmaankin. Jospa jokin kirjoitus on generoinut tämän. Jokin naiivi todistamisen tarve. Se, minkä arvoinen koko ketju on, voi jokainen aikuinen päätellä. Voisihan kysyä myös tunnetko hulttionaista ja miksi miehet rakastuisivat häneen. Paljonko jää ketjusta käteen; taasko nimimerkit riitelee.
        Ja sitten tekisi mieli kiepsauttaa asia näinkin päin, että tunnetko ns. entistä kunnollista miestä tai yhtä hyvin naista, joka on renttuuntunut vuosien myötä. Edelleenkään en tunne (kuten yllä kirjoitin), mutta tiedän molemmista sarjoista jo joitakin..
        En ole oikein sellainen naiset vastaan miehet -ajattelija. Ei onnistu.

        Tendenssi ja generoinut :D. Oletkos itse varma et Noi sanat on oikeissa yhteyksissä.


      • Tavuviiva

        Olen varma, että ovat


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Olen varma, että ovat

        Joku äikänope vähän epäili :D.


      • Tavumerkki kirjoitti:

        Kyllä aloittajalla on jokin tendenssi varmaankin. Jospa jokin kirjoitus on generoinut tämän. Jokin naiivi todistamisen tarve. Se, minkä arvoinen koko ketju on, voi jokainen aikuinen päätellä. Voisihan kysyä myös tunnetko hulttionaista ja miksi miehet rakastuisivat häneen. Paljonko jää ketjusta käteen; taasko nimimerkit riitelee.
        Ja sitten tekisi mieli kiepsauttaa asia näinkin päin, että tunnetko ns. entistä kunnollista miestä tai yhtä hyvin naista, joka on renttuuntunut vuosien myötä. Edelleenkään en tunne (kuten yllä kirjoitin), mutta tiedän molemmista sarjoista jo joitakin..
        En ole oikein sellainen naiset vastaan miehet -ajattelija. Ei onnistu.

        Ei onnistu mutta kuitenkin mielestäsi onnistuu lytätä aloittaja aloitus ja koko ketju, se onnistuu ;).


    • hyvä-alotus-

      Palsta onki ollu piiiiitkäään tosi tylsä, tylsä tylsä tylsä,
      ei ole viittiny edes lukea alotuksia,
      nytpä löyty kuuma aihe,
      ihmis-suhde kuviot rassaa nyky yhteiskunnassa ihmisten päätä näköjään enemän kuin ennalta osaisi arvatakkaa,

      " tyynen pinnanalla on myrsky sää "
      ihmis-suhekuvioissa myrskyää pahamman kerran,

      mikä on menny pielee kasvatuksessa, kun ihmiset ei aikuistu,
      keskenkasvuisina sotkee oman ja muitten elämän,
      sitten kärsii koko yhteikunta, erikoisesti lapset,

    • kesi.vä

      siilimuori:
      "Eiku kyse on siitä ainaki aloituksessa et mitä nainen sietää :)."

      Mun mielestä naisen ei tarvitse sen enempää kuin miehenkään sietää.
      Kaisa Korhonen lauloi: "Kaikki ihmisolennot syntyivät vapaina ja TASAVERTAISINA arvoltaan ja oikeuksiltaan". Eihän me tämänikäiset enää siedetä.

      Enempi olen huolissani kun esim. Sanni laulaa "haluavansa olevan vahinko" ja Laura Voutilainen "tästä äiti varoitti, mutta hitto miksei ei".
      Mä ymmärrän noista biiseistä, että he antautuvat hyväksi käytettäviksi... ei hyvä esimerkki nuorille teinitytöille.

      • Psykoterapeutitar

        Tai Irvinin "rentunruusu" ;D


      • kesi.vä
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Tai Irvinin "rentunruusu" ;D

        Kuuntelin tuon "rentunruusun" ja nyt mulle tuli ensimmäisen kerran mielikuva, että horsman vie äidilleen. Vielä pahempi kuin olisi vaimolleen vienyt.


      • surullisen-äidin
        kesi.vä kirjoitti:

        Kuuntelin tuon "rentunruusun" ja nyt mulle tuli ensimmäisen kerran mielikuva, että horsman vie äidilleen. Vielä pahempi kuin olisi vaimolleen vienyt.

        äitienpäivälaulu :/


      • kesi.vä
        surullisen-äidin kirjoitti:

        äitienpäivälaulu :/

        :((


    • RealistiN

      Niin miehissä kuin naisissa on masokisteja, kuin myös huonon itsetunnon omaavia jotka antavat kävellä ylitsensä mennen tullen, oivaa karjaa narsisteille.

    • Toteuttavat alitajuista hoivaamisviettiään.

      • Niin tai ohmisen ikävä toisen luo tai että joku hyväksyisi?


    • AmmattinaAuttaja

      Mieki oon aina tyttökaveria/kavereita tuennu, et niin kauan kun riittää rakkautta, riittää tukea ja ymmärrystä.... tosin eroamista tämä ei helpota, kun kyse on jälleen omillaan toimeen tuloa, pärjäämistä omillaan ja ylpeyttä siitä :)

    • Miehistä en tiedä mutta paljon on 60 huorahtavia naisia tosin tulee 5 vuotta niistäkin ajoista. Eläköön kukin miten haluaa.

    • köyhä-on-renttu-

      Alotukseen,,,,
      Siksi
      kun nuorena rakkaus on sokee ja kuuro,
      suinpäin naimisiin,
      kuikas ollakkaa
      kohta huomaaki olevansa rentun kanssa naimisissa,
      lapsia pirtti täynnä,
      ota siinä sitten ero ja koitappa tulla toimeen jos pystyt,
      elatus maksut on päätähuimaavat,
      rahaa ei jää enää rentun eikä rentun ruusun omaan käyttöön ollenkaa,
      huorissa juokseminenki tulee liian kalliiksi,

      • Yli viisivuotta yhdessä kun tuli ensimmäinen ja hän tuli juuri ostettuun omakotitaloon ja siitä neljä vuotta tuli toinen sukupuoli suureen omakotitaloon.

        Lapsuuteni oli köyhää, siksi kaikki on hyvin vaikka olen leski.


    • ankealapsuus-vaikka

      Sitä ei aina sivullinen tiedä syitä sen rentun hyysäämiseen, usein taitaa olla säälistä kyse.

    • ei-niin-yksinkertaista-

      kui ensi silmäyksellä luulis,
      --
      Rakkaus on kummallinen tauti,
      siinä sokeutuu ja kuuroutuu alta aikayksikön,
      olet kahleissa kaulaasi myöten enekuin huomaatkaan,

    • Eilinen.ei.palaa

      Toi on vanha juttu. Nyt eletään nykypäivää, ja ennenvanhaan- ihmiset vähenevät koko ajan. Hauta vie ne, jotka sinne kuuluvat. Eiks kantsi keskustella tästä päivästä.

      • rätvänä

        Ainaskin siilimuori on saanu hakemaasa huomiota ;))


      • rätvänä kirjoitti:

        Ainaskin siilimuori on saanu hakemaasa huomiota ;))

        Aijaa, mites mä en koe noin. Tarkoitus oli lukuisista muutosyrityksistä huolimata kirjoittaa aiheesta, ei henkilöitä. Määä en ole renttu ;). En hyvässä enkä pahassa.


      • rätvänä
        siilimuori4 kirjoitti:

        Aijaa, mites mä en koe noin. Tarkoitus oli lukuisista muutosyrityksistä huolimata kirjoittaa aiheesta, ei henkilöitä. Määä en ole renttu ;). En hyvässä enkä pahassa.

        Johan sä alotukses pyysit huomiomaan ittes;))


      • rätvänä kirjoitti:

        Johan sä alotukses pyysit huomiomaan ittes;))

        Höötät. En pyytänyt. Moni täs ketjua yritti henkilöittää aiheen meitsiin mut huti män.


    • Rakkauden, sydämen viisauden pitäisi valaista järki, ei sokaista :)

      • Kuinka on käynyt, jatko raamatulle Koraani vain rakkautta sen lauluja---totuus sotia vihaa, kuinka loppuu jos olisi valta ottaisi noin viikko.


    • elämä-sattumanvaraista

      Ei rakstu enää renttuun eikä mihinkää muuhunkaa,
      ikä suojelee jo yli 60 vanhoja homekorvia,
      kyllä rakkausjutut on jo hourailua ja pelkkää mielikuvitusta ja haaveilua,
      totuus on


      yksin olet sä ihminen yksin syntyny oot ja yksin kuoleva oot,

      rakastuminen kuuluu nuoruuteen,
      rakastumisen seurauksena saa joko rentun tai kunnon kansalaisen,
      se on sattuman varaista aika pitkälti,
      minkälaisen puolison sattuu saamaan,
      jonkin verran voi ennakoida jos ottaa selvää seurustelukumppanin sukulaisten toilauksista,
      siitä saa jonninlaista osviittaa minkälainen elämä on odotettavissa,

      • HöpöPöPööööööö

        Sisaruksista joku voi olla huijari ja renttu ja toinen tunnollinen, todella rehellinen ihminen. Sukulaisiin voi mahtua monenlaisia tyyppejä. On typerää kuvitella, että edes sisarukset olisivat samanlaisia!!!!!


      • ent.siivoojaparka
        HöpöPöPööööööö kirjoitti:

        Sisaruksista joku voi olla huijari ja renttu ja toinen tunnollinen, todella rehellinen ihminen. Sukulaisiin voi mahtua monenlaisia tyyppejä. On typerää kuvitella, että edes sisarukset olisivat samanlaisia!!!!!

        Niinpä just.
        Se on vain nykyajan trendi kaivella syitä heikkouksiinsa ja traumoihinsa lapsuudestaan, sukulaisistaan ja vanhemmistaan. Ikäänkuin pesee omat kätensä siitä mitä on, mitä ei hyväksy itsessään.
        Heidän vanhemmillaankin on ollut lapsuus, heidän isovanhemmillaan ... jne.
        Minne saakka se syyttely ylettyy siitä, ettei itse tunne olevansa tarpeeksi hyvä ihminen?

        Jotenkin raadollista, kun jo selvät aikuisen/vanhan ukon urat turpeaan naamaansa saanut mies itkee jollottaa kuin pikku kakara, miten hänen herkkään peppuunsa sattui, kun isi löi remmillä lapsena.


    • SaavatOllaRauhassa

      EN KOSKAAN ole rakastunut renttuihin, eikä kukaan lähipiirieni naisistakaan ole. - Toivottavasti ei tarvitse tulevaisuudessakaan moista kokea.

      Olen pari kertaa rakastunut kaksosmiehiin, jotka eivät ole aina pitäneet kiinni tehdyistä sopimuksista. Annoin heti tilanteen havaittuani heidän jatkaa matkaansa ihan itsekseen. Toinen yritti tosissaan päästä yhteyteen kanssani vielä myöhemminkin, ja sovittiin, että lähdemme yhdessä käymään hänen ihan viihtyisällä mökillään.

      Heti kun tapasimme, aloin heti ensi näkemältä miettiä, että mitä kummaa olin nähnyt miehessä ja mikä oli saanut minut ihastumaan. Oli ihan mukava mökkireissu, kun en tuntenut minkäänlaista kiusausta päästää miestä lähelleni. - Hänellekin selvisi, ettei kannata yrittää enää mitään minun kanssani.

      Toivon, että saisin rakastua vielä joskus. Se on ihana tunne ja yhdessä jakaen tunnen saavani enemmän.

      Joku väitti ketjussa, ettei yli 60-vuotiaana voisi enää rakastua. Onneksi on paljon todisteita siitä, että rakastuminen voi yllättäen tulla eteen vielä lähes 100-vuotiaana. - FB:ssä esiteltiin juuri 94-vuotiasta mummoa, joka oli rakastunut saman ikäluokan mieheen ja he tekevät yhdessä pitkiä purjehdusretkiä. - On useita yli 80-vuotiaita, jotka ovat solmineet avioliitonkin. Iloitsen heidän puolestaan. Toivottavast saavat nauttia elämästä loppuun asti!

      • sen-pituinen-se

        Turha toivo kuuskyt plussan on odottaa enään rakkaustarinaa kohdaleen,
        rakastumiset kuuluu nuoruuteen,
        jos silloin ei kohdille satu oikeaa niin vanhanpiian elämä jää kohtaloksi,
        tai vanhanpojan yksinäinen elämä on loppuelämän kohtalo,


      • sen-pituinen-se kirjoitti:

        Turha toivo kuuskyt plussan on odottaa enään rakkaustarinaa kohdaleen,
        rakastumiset kuuluu nuoruuteen,
        jos silloin ei kohdille satu oikeaa niin vanhanpiian elämä jää kohtaloksi,
        tai vanhanpojan yksinäinen elämä on loppuelämän kohtalo,

        Woe luules kun 80-vuotiaatkin vielä löytävät kumppanin niin miksei 60


      • kuuskymppiset-seniilejä
        siilimuori4 kirjoitti:

        Woe luules kun 80-vuotiaatkin vielä löytävät kumppanin niin miksei 60

        ÄLÄ valehtele,
        pelkkää höpötystä ja toiveunta,
        joka luulee että on rakastunu
        on jo pahasti vanhuuden höperö, dementtia piiiiiitkällllä,


      • kuuskymppiset-seniilejä kirjoitti:

        ÄLÄ valehtele,
        pelkkää höpötystä ja toiveunta,
        joka luulee että on rakastunu
        on jo pahasti vanhuuden höperö, dementtia piiiiiitkällllä,

        Se on Sun mielipide ja toki saat sen pitää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe