Synninpäästö.

vltaivaskoskelta

Tiedän, että tämä aiheuttaa meikäläisissä närää, mutta kirjoitan kuitenkin. Usko julistettuun synninpäästöön on meillä hyvin vahva ja merkittävä, Uskomme vahvasti Jumalan valtakunnasta julistettuun äänelliseen synninpäästöön syntien anteeksisaamiseksi, vaikka itse Jeesus Kristus ei tähän julistettuun synninpäästöön koskaan pannut sitä arvoa, mitä tämänpäivän vanhoillislestadiolaisuus siltä odottaa. Jeesus Kristus painotti nöyryyttä, katumusta ja sydämenuskoa syntien Anteeksiantajaan ja anteeksisaamiseen: "Niinkuin uskot, se sinulle tapahtukoon; Sinun uskosi on sinut pelastanut".

Jeesus olisi voinut yhtä hyvin sanoa kuin puhujamme ry:llä: "Vain meidän kauttamme (Minun kauttani) Jumalan valtakunnasta julistettu äänellinen synninpäästö antaa synnit anteeksi". Jeesus ei koskaan sanonut, niin vaan Pyhän Hengen synnyttämä usko Jeesuksen Kristukseen ja synninvallan voittamiseksi ja kukistamiseen meidän puolestamme yksin Hänen ansiostaan meidän pelastamiseksi on riittävä ja Jeesus Kristus sanoo: "Minä olen sovittanut syntisi: Usko minuun ja niinkuin Jumalan sana lupaa: "Usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi".

Ei ole Raamatussa muita Sovittajia, ei edes osallisia sovitukseen, vaan on jäljellä vain sovitusviran haltijoita, jotka julistavat tästä Jeesuksen Kristuksen Sovituksesta, jonka vain Jumala hyväksyy.

48

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalevimäättä

      Olipa aitoa raamatullista sanomaa!

    • Tosihyvä avaus, Kiitos.

      Tähän ajaudutaan, jos alkaa leikkiä ”jumalan valtakuntaa”.

      Sen voima ja merkitys muodostuu todella niin suureksi, että ”” Uskomme vahvasti Jumalan valtakunnasta julistettuun äänelliseen synninpäästöön syntien anteeksisaamiseksi, vaikka itse Jeesus Kristus ei tähän julistettuun synninpäästöön koskaan pannut sitä arvoa, mitä tämänpäivän vanhoillislestadiolaisuus siltä odottaa””?

      Jeesus ei teille ole yhtään mitään muuta kun KAUTTA? Kautta ja kautta, mutta päällimmäisenä on lahko, SRK, jonka kautta Jeesuskin joutuu toimimaan?

      On todella pakanallista.

      VL;n ihmisenä tulee julistaa synninpäästö, mihin koko Raamatussa ei kukaan ihminen pystynyt, tai uskaltautunut.

      Mutta VL sen tekee, polvea notkistamatta..

      Vielä kerran kiitos, näin ne ihmis- opit romuttuu, Jeesus on jo tehnyt sen ”synninpäästön” Golgatalla omilleen, turha sitä on yrittää lahkolle siirtää urotekona.

      Eikös polttomoottorinkin keksinyt lestadiolainen? Vai oliko se Otto Saksanmaalta,, ei kyllä se oli Suomen Autohuolto.

      Kes.

      • helluntaille

        #Jeesus ei teille ole yhtään mitään muuta kun KAUTTA? Kautta ja kautta, mutta päällimmäisenä on lahko, SRK, jonka kautta Jeesuskin joutuu toimimaan?#
        Sinä kompastut harhaiseen viisauteesi ja vihaasi vl:iä kohtaan.
        Joh. 6:57
        Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        Joh. 10:9
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • helluntaille kirjoitti:

        #Jeesus ei teille ole yhtään mitään muuta kun KAUTTA? Kautta ja kautta, mutta päällimmäisenä on lahko, SRK, jonka kautta Jeesuskin joutuu toimimaan?#
        Sinä kompastut harhaiseen viisauteesi ja vihaasi vl:iä kohtaan.
        Joh. 6:57
        Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        Joh. 10:9
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Katso konteksti tarkemmin.

        Ensimmäisessä kohdassa Joh 6 Jeesus sanoo;
        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
        55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

        Siinä on se, mistä kirjoitin, eläminen Kristuksessa, siinä ei ole alkutekstissä ”kautta”, vaan eläminen Hänessä.

        Joh 6:57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.

        Taas tässä puhuu Jeesus ja tekee SRK;n turhaksi, Hän on yksin tie, sitä ei ole edes Juamala.

        Joh. 10:9 9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen

        Joh 14 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Tässä Jeesus puhuu ”kauttani”, ei kautta, joten hieman tarkkaavaisuutta, mutta SRK;sta ei mainita mitään, valitan.

        Se on siis turhaa, ”kautta LLL”?


      • helluntaillle
        Kesitas kirjoitti:

        Katso konteksti tarkemmin.

        Ensimmäisessä kohdassa Joh 6 Jeesus sanoo;
        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
        55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

        Siinä on se, mistä kirjoitin, eläminen Kristuksessa, siinä ei ole alkutekstissä ”kautta”, vaan eläminen Hänessä.

        Joh 6:57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.

        Taas tässä puhuu Jeesus ja tekee SRK;n turhaksi, Hän on yksin tie, sitä ei ole edes Juamala.

        Joh. 10:9 9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen

        Joh 14 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Tässä Jeesus puhuu ”kauttani”, ei kautta, joten hieman tarkkaavaisuutta, mutta SRK;sta ei mainita mitään, valitan.

        Se on siis turhaa, ”kautta LLL”?

        Et sinä helluntaiveijari muuta keksi kuin kumota raamattua raamatulla.
        Sinun kautta vai sinun kauttasi katkeruus ja harha leviävät.


      • tupakointi_kielletty

        "VL;n ihmisenä tulee julistaa synninpäästö, mihin koko Raamatussa ei kukaan ihminen pystynyt, tai uskaltautunut."
        Ja Nortin kellastuttamin sormin, kun Raamatun periaatteiden vastaisesti tupakoivat ja saastuttavat ruumista.


      • syntiä_ilman_muutosta

        Tosin taitaa paavikin tuohon uskaltaa. Tuo synninpäästö levittää syntistä käytöstä ja helpottaa synnin harjoittamista ja johtaa niihin mahdollisiin salauksiin viranomaisilta. Se kevytmielisoi synninteon.


      • synninpäästöstä

        Näin voi käydä moraaliltaan heikkojen kohdalla, jotka ovat taipuvaisia pitämään moraalittomuutta vanhan ihmisen tekoina ja sanovat, että me olemme kaikki syntisiä ja tämä kuuluu siihen syntisen osani tekoihin. Mutta minut on kalliisti uskomassa olevan ihmiseni puolesta lunastettu ja synninpäästö onkin minun uskovan puoleni sovitus ja tämmöisenäni olen armossa uskomassa oikealla tiellä kohti pelastusta.

        Mutta on aitoja uskomassa olevia, jotka kilvoittelevat lujasti synnille ja moraalittomuudelle periksi antamista vastaan ja jäljittelevät Jeesusta sanoessaan heti lihan ehdotuksiin: mene pois!


      • helluntaillle kirjoitti:

        Et sinä helluntaiveijari muuta keksi kuin kumota raamattua raamatulla.
        Sinun kautta vai sinun kauttasi katkeruus ja harha leviävät.

        Missä minä Raamattua kumoan, vaan puolivillasen lestadiolaisen tempaamia otteita, missä ei edes esiinny KAUTTA.

        Mutta Jeesuksen armoa sekä kuninkuutta kuvaa se, että Hän sanoo; KAUTTANI, ja siinä ei edes SRK;ta tarvita.

        Kommentoi asiaa, älä minua henkilönä.


      • syntiä_ilman_muutosta kirjoitti:

        Tosin taitaa paavikin tuohon uskaltaa. Tuo synninpäästö levittää syntistä käytöstä ja helpottaa synnin harjoittamista ja johtaa niihin mahdollisiin salauksiin viranomaisilta. Se kevytmielisoi synninteon.

        SRK on Rooman hengellisen paskan tuotteita.


      • hehehellurei
        Kesitas kirjoitti:

        Missä minä Raamattua kumoan, vaan puolivillasen lestadiolaisen tempaamia otteita, missä ei edes esiinny KAUTTA.

        Mutta Jeesuksen armoa sekä kuninkuutta kuvaa se, että Hän sanoo; KAUTTANI, ja siinä ei edes SRK;ta tarvita.

        Kommentoi asiaa, älä minua henkilönä.

        Tuliko tuo oksennus sinun KAUTTA vai sinun KAUTTASI?


      • synninpäästöstä kirjoitti:

        Näin voi käydä moraaliltaan heikkojen kohdalla, jotka ovat taipuvaisia pitämään moraalittomuutta vanhan ihmisen tekoina ja sanovat, että me olemme kaikki syntisiä ja tämä kuuluu siihen syntisen osani tekoihin. Mutta minut on kalliisti uskomassa olevan ihmiseni puolesta lunastettu ja synninpäästö onkin minun uskovan puoleni sovitus ja tämmöisenäni olen armossa uskomassa oikealla tiellä kohti pelastusta.

        Mutta on aitoja uskomassa olevia, jotka kilvoittelevat lujasti synnille ja moraalittomuudelle periksi antamista vastaan ja jäljittelevät Jeesusta sanoessaan heti lihan ehdotuksiin: mene pois!

        Kiitos siitä, että olet vilpitön.

        Mutta et Raamatun ohjeen mukainen, sillä et tunne Jeesusta, tunnet vain tuon lööperin ihmisien keksimästä äänellisestä synninpäästöstä, josta on vaikea päästä irti ja siirtyä Golgatan ristin ja Kaikkivaltiaan Kuninkaan Jeesuksen valtakuntaan.

        Vain se pelastaa, ei mikään muu.

        Elin aikoinaan itse samassa silmukassa, raskasta oli.

        >>Mutta minut on kalliisti uskomassa olevan ihmiseni puolesta lunastettu ja synninpäästö onkin minun uskovan puoleni sovitus ja tämmöisenäni olen armossa uskomassa oikealla tiellä kohti pelastusta.** Ensinnäkin, he jotka tuota julistaa, uskovat vain SRK;hon, jolla ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä, nykyään. Ennen oli puhdas evankeliumi ja oikea ehtoollinen.

        Ovatko he enemmän uskomassa kun opetuslapset, apostolit, jotka eivät tehneet äänellistä synninpäästöä, ja he olivat kuitenkin Herran läheisiä.

        Minä elän puhdistetussa Kristus ruumissa, olen kastettu uskoon tuloni jälkeen ja uudestisynnyin samalla ja sain armolahjoja, ne riittää, jolloin Jeesus sanoo- Matteuksen evankeliumi:
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

        Kes.


      • Shalakola
        hehehellurei kirjoitti:

        Tuliko tuo oksennus sinun KAUTTA vai sinun KAUTTASI?

        Kesitas joutuu oksentamaan teidät, kun olette niin saastaisia, ettekö tajua


      • Jeesuksenkäsky

        Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksiantamista


    • kännyt.pystyyn

      Kaverukse on soitellu langat kuumina heinolan ja kempeleen välillä, jussihan ei osaa käyttää kännykkää....

    • tkpentikäinen

      2.Kor.5: 18-20
      18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

      "20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.""

      Tätä 20:ttä jaetta on paljon käytetty tukena, että olisimme jotenkin osallisia tässä sovituksen sovittamisessa ihmisille ikäänkuin kuten myyjät valmiin puvun sovittamisessa asiakkaalle. Puku on 100%.sesti valmis sovitettavaksi ja on vieläpä yksilöllisesti suunniteltu.Ei jää jäljelle kuin pyyntö Jeesuksen Kristuksen tahdon mukaisesti:"antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."eli pyynnön esittäjä ei osallistu millään tavalla itse sovittamiseen ja on passiivinen siinä, mutta Kristuksen puolesta aktiivinen julistamaan Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen sovituksestaan.

      Aivan oikein kuten aloittaja sanoo: "Ei ole Raamatussa muita Sovittajia, ei edes osallisia sovitukseen, vaan on jäljellä vain sovitusviran haltijoita, jotka julistavat tästä Jeesuksen Kristuksen Sovituksesta, jonka vain Jumala hyväksyy."

    • dfgtthjhk

      ""Tätä 20:ttä jaetta on paljon käytetty tukena, että olisimme jotenkin osallisia tässä sovituksen sovittamisessa ihmisille ikäänkuin kuten myyjät valmiin puvun sovittamisessa asiakkaalle. Puku on 100%.sesti valmis sovitettavaksi ja on vieläpä yksilöllisesti suunniteltu.Ei jää jäljelle kuin pyyntö Jeesuksen Kristuksen tahdon mukaisesti:"antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."eli pyynnön esittäjä ei osallistu millään tavalla itse sovittamiseen ja on passiivinen siinä, mutta Kristuksen puolesta aktiivinen julistamaan Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen sovituksestaan.""

      Harvinaista vanhoillisen tekstiä!

    • katse_ristiin

      Mikään hengellinen liike ei ole täysin vapaa harhoista, vaikka sitä ei yleensä myönnetä. Varsinkin oman ryhmän arvostelua pidetään suurena syntinä. Avointa keskustelua omaa yhteisöä koskevista asioista ei edes sen sisällä pidetä toivottavana puhumattakaan siitä, että niistä keskusteltaisiin joidenkin ulkopuolisten kanssa. Keskustelumahdollisuuden puuttuminen aiheuttaa jännitteitä ja on omiaan luomaan pelon ilmapiiriä. … Arvioinnin kieltämisestä huolimatta tai juuri sen tähden on tärkeää tunnistaa vääristymien tunnusomaiset piirteet varsinkin omassa joukossa, vaikka tämä onkin vähemmän sallittua, monelle hyvin vastenmielistä, loukkaavaa ja joskus lähes mahdotonta, jos takana on vuosien jäsenyys kyseisessä yhteisössä. (Lievonen et al. 2007: 12-13.)

      Tämän päivän seurakunta tuottaa Jeesukselle Kristuksen seuraajien asemesta tunteilijoita (feelers). Mutta uskooko kukaan hetkeäkään, että Herrasta tuntui hyvältä ristillä? Keskittikö alkuseurakunta ponnistuksensa ja huomionsa parempaan terveyteen, parempaan elämään ja tämän maailman tekemiseen paremmaksi paikaksi? Jos he tekivät niin, he epäonnistuivat surkeasti. Kun ahdistus lopulta tulee Amerikkaan, monet tämän päivän ”kristityistä” luulevat Jumalan kääntäneen heille selkänsä, tai ettei Häntä todella ole edes olemassa. Tämä siksi koska he eivät koskaan ole oppineet, että yksinäisyys, menetys, kavaltaminen, tuska, hylkääminen, pilkka, uhri ja kärsimys kuuluvat kaikki uskollisen kristityn vaellukseen. Kun joku tulee tarjoten vaihtoehtoa tälle, monet seuraavat häntä omana kristuksenaan, koska se tuntuu heistä niin hyvältä.

      Kaikesta huolimatta uskon, että tulee olemaan niitä jotka oppivat Jumalan armon kautta - jos elävät kyllin kauan menettääkseen kaiken ja jokaisen heille ”rakkaan” ihmisen - että se, mitä he luulivat nykyajan kristinuskoksi, oli todellisuudessa vain luopumusta. Ihmisen rakkautta Jeesukseen ei mitata heidän myöntymisellään tähän langenneeseen maailmaan, sen hyvältä tuntuviin tapoihin ja niiden hyväksymisellä, vaan ennemmin heidän kuuliaisuudellaan Hänen Sanalleen ja valmiudellaan menettää kaikkensa Hänen ja Hänen tulevan valtakuntansa vuoksi. ”Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?” Mark.8:36.

      http://www.kristitynfoorumi.fi/artikkelit.htm

    • välimiehen

      Synninpäästön saarna, saarna siitä että kaikki synnit on annettu anteeksi Herran jeesuksen nimessä ja kalliissa maahanvuotaneessa sovintoveressä, joka puhuu mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri. (Heb. 12:24 ja 1. Moos. 4:10).

      Tehkää siis parannus ja tulkaa sen "uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. (Heb. 12:24).

    • Avaajalle.
      Et kuitenkaan huomaa aloituksessasi sitä raamattusitaattiesi ilmeistä asiaa, että Jeesus Kristus itse suullisesti julistaa syntien anteeksisaamisen. Hän vahvistaa uskon päämäärän sanallaan. Hän ei jätä kohdettaan epävarmaksi.

    • vltoulat

      ""Avaajalle.
      Et kuitenkaan huomaa aloituksessasi sitä raamattusitaattiesi ilmeistä asiaa, että Jeesus Kristus itse suullisesti julistaa syntien anteeksisaamisen. Hän vahvistaa uskon päämäärän sanallaan. Hän ei jätä kohdettaan epävarmaksi."""

      Aloittajalla olikin nimenomaan asiana, että ei Jeesuskaan lausunut varsinaista synninpäästöä, koska yksinomaan usko syntien anteeksiantajaan riittää antamaan synnit anteeksi, sillä se tapahtuu USKON ei julistuksen suhteen eli niinkuin aloittaja kirjoitti: " "Niinkuin uskot, se sinulle tapahtukoon; Sinun uskosi on sinut pelastanut".

      Ei jätä Jeesus Kristus todellakaan vahvistamatta uskon päämäärää sanallaan: " Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole." Jeesuksessa Kristuksessa meillä on iankaikkinen elämä.

      Ei Hän jätä kohdettaan epävarmaksi: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä!" Hänessä on meillä Lunastus ja syntien anteeksisaaminen."

      • kellälunastuskelläei

        Vahvisti sanallaan:
        Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Mark. 2:5
        Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        Luuk. 5:20
        Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
        Luuk. 7:48
        Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".


      • teemujalonen

        ""Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Mark. 2:5
        Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        Luuk. 5:20
        Ja nähdessään HEIDÄN USKONSA hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".

        Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. Vanhoillisten pitäisi uskoa, että usko pelastaa, ei julistus, joka niinkuin ry:llä opetetaan oikein se vahvistaa eli vain vahvistaa uskoa antaen korvienkin kuulla sen, mutta sydämessä käsitellään uskon asiat, ei korvissa.


      • oikeavaiväärä
        teemujalonen kirjoitti:

        ""Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Mark. 2:5
        Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        Luuk. 5:20
        Ja nähdessään HEIDÄN USKONSA hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".

        Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. Vanhoillisten pitäisi uskoa, että usko pelastaa, ei julistus, joka niinkuin ry:llä opetetaan oikein se vahvistaa eli vain vahvistaa uskoa antaen korvienkin kuulla sen, mutta sydämessä käsitellään uskon asiat, ei korvissa.

        Mutta oletko niin täynnä omaa uskoasi, että toisen vahvistavankin julistuksen kokisit uskoasi ryöstäväksi? Eihän uskosi tunnu liittyvän toiseen uskoon, kun et ketään toista ihmistä rinnallesi tarvitse? Missä on silloin seurakuntasi, joka on kuitenkin Jeesuksen Kristuksen ruumis? Mikä tehtävä jää SINUN uskollesi, jos sinä et myöskään voisi evankeliumia kenellekään tarjota, kun kukin vuorostaan tyytyisi omaan uskoonsa ja torjuisi sinun julistuksesi häiritsevänä?


      • teemujalonen

        ""Mutta oletko niin täynnä omaa uskoasi, että toisen vahvistavankin julistuksen kokisit uskoasi ryöstäväksi?""

        Luetko nyt oikein tekstiäni? Enhän ollenkaan ole sitä mieltä, että toisen julistus ryöstäisi uskoani, vaan niinkuin kirjoitin julistus vain vahvistaa uskoani, mutta ei pelasta ketään, koska niinkuin Valde Palola opettaa: "Yksin usko Jeesukseen Kristukseen antaa vanhurskauden, sillä ilman uskoa ei ole Kristusta."

        Minun seurakuntani on niinkuin sinunkin luultavasti eli se Jumalan valtakunta, jota johtaa Jeesus Kristus.

        Kysyt: "Mikä tehtävä jää SINUN uskollesi, jos sinä et myöskään voisi evankeliumia kenellekään tarjota, kun kukin vuorostaan tyytyisi omaan uskoonsa ja torjuisi sinun julistuksesi häiritsevänä?"

        Lähes joka päivä tarjoan evankeliumia, niin läheisilleni ja työkavereille ja he tekevät vastaavasti minulle. Evankeliumi on Jumalan voima, sanoo Raamattu. Niin se on minullekin! Mutta evankeliumia julistettaessa täytyy tehdä selväksi: Kuka on ISÄNTÄ ja kuka on renki. Syntien anteeksisaaminen ja pelastus on aina ISÄNNÄSSÄ eli Jeesuksessa Kristuksessa ja renki julistaa tätä syntien anteeksisaamista ja pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jumalan rauhaa!


      • sirpakyyjärvi
        teemujalonen kirjoitti:

        ""Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Mark. 2:5
        Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        Luuk. 5:20
        Ja nähdessään HEIDÄN USKONSA hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".

        Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. Vanhoillisten pitäisi uskoa, että usko pelastaa, ei julistus, joka niinkuin ry:llä opetetaan oikein se vahvistaa eli vain vahvistaa uskoa antaen korvienkin kuulla sen, mutta sydämessä käsitellään uskon asiat, ei korvissa.

        Miksi et tyytynyt noihin Raamatun jakeisiin, vaan aloit niitä vääristelemään?
        HEIDÄN USKONSA on heidät pelastanut, mutta noissa jakeissa Jeesus kohdistaa sanansa pojalle,ihmiselle ja naiselle. Näille Hän antoi synnit anteeksi.


      • kellälunastuskelläei
        teemujalonen kirjoitti:

        ""Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Mark. 2:5
        Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        Luuk. 5:20
        Ja nähdessään HEIDÄN USKONSA hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".

        Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. Vanhoillisten pitäisi uskoa, että usko pelastaa, ei julistus, joka niinkuin ry:llä opetetaan oikein se vahvistaa eli vain vahvistaa uskoa antaen korvienkin kuulla sen, mutta sydämessä käsitellään uskon asiat, ei korvissa.

        Luuk. 7:48
        Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        Mites tämä jae, kun HÄNEN USKONSA ei pelastanut?


      • oikeajaväärä
        teemujalonen kirjoitti:

        ""Mutta oletko niin täynnä omaa uskoasi, että toisen vahvistavankin julistuksen kokisit uskoasi ryöstäväksi?""

        Luetko nyt oikein tekstiäni? Enhän ollenkaan ole sitä mieltä, että toisen julistus ryöstäisi uskoani, vaan niinkuin kirjoitin julistus vain vahvistaa uskoani, mutta ei pelasta ketään, koska niinkuin Valde Palola opettaa: "Yksin usko Jeesukseen Kristukseen antaa vanhurskauden, sillä ilman uskoa ei ole Kristusta."

        Minun seurakuntani on niinkuin sinunkin luultavasti eli se Jumalan valtakunta, jota johtaa Jeesus Kristus.

        Kysyt: "Mikä tehtävä jää SINUN uskollesi, jos sinä et myöskään voisi evankeliumia kenellekään tarjota, kun kukin vuorostaan tyytyisi omaan uskoonsa ja torjuisi sinun julistuksesi häiritsevänä?"

        Lähes joka päivä tarjoan evankeliumia, niin läheisilleni ja työkavereille ja he tekevät vastaavasti minulle. Evankeliumi on Jumalan voima, sanoo Raamattu. Niin se on minullekin! Mutta evankeliumia julistettaessa täytyy tehdä selväksi: Kuka on ISÄNTÄ ja kuka on renki. Syntien anteeksisaaminen ja pelastus on aina ISÄNNÄSSÄ eli Jeesuksessa Kristuksessa ja renki julistaa tätä syntien anteeksisaamista ja pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jumalan rauhaa!

        Kyllä sinun tekstisi kertoo rauhattomuudesta, joka etsii evankeliumin palvelutyössäkin ongelmia. Se, jolla on vapaa omatunto ja rauha Jumalan kanssa, ei näe toisen uskovaisen palvelutyössä lihallisia pullisteluja ts. että tämä asettuisi "bossin" rooliin. Evankeliumin julistus on palvelutyötä palveltavan rinnalla kulkien, ei "von oben" puhuen. Miten lienet käsittänytkään muut uskovaiset noin ikävinä?


      • evlutlahti
        sirpakyyjärvi kirjoitti:

        Miksi et tyytynyt noihin Raamatun jakeisiin, vaan aloit niitä vääristelemään?
        HEIDÄN USKONSA on heidät pelastanut, mutta noissa jakeissa Jeesus kohdistaa sanansa pojalle,ihmiselle ja naiselle. Näille Hän antoi synnit anteeksi.

        ""Miksi et tyytynyt noihin Raamatun jakeisiin, vaan aloit niitä vääristelemään?""

        Eikö Teemu kirjoittanut juuri ne jakeet niinkuin ne on Raamatussa? Ei hän mitään voinut vääristellä vai onko sinulla eri Raamattu?

        On mielenkiintoista seurata tätä ja nyt itse kysynkin aiheeseen liittyen, koska vastakkain on ikäänkuin kaksi linjaa:

        1. Synninpäästön julistus antaa synnit anteeksi ja pelastaa.
        2. Usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi ja pelastaa.

        Itse luterilaisena olen tottunut uskomaan kuten kohta 2 sanoo. Onko vanhoillisilla erilainen usko?


      • reijotiusanen

        Helposti vanhoillisina uskomme eri tavalla kuin "teemujalonen", joka painottaa kohtaa"HEIDÄN USKONSA" tähden Jeesus antoi synnit anteeksi, että se koskee saattoveljiä, jotka oikeina uskovaisina, uskomassa olevina esim. kantoivat halvattua miestä Jeesuksen eteen, että asia oli kiinni oikeasta uskosta, oikeasta seurakunnasta. Mutta Raamatussa on selviä kohtia ja todisteita siitä, mitä "teemujalonen" ajaa takaa, että henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen antoi synnit anteeksi ja pelasti ihmisen. Tässä muutama kohta:

        Matt. 9: 20-22

        20 Ja katso, nainen, joka oli sairastanut verenjuoksua kaksitoista vuotta, tuli takaapäin ja kosketti hänen vaippansa tupsua.
        21 Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
        22 Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.

        Matt.9:28-29

        28 Ja hänen mentyänsä huoneeseen sokeat tulivat hänen tykönsä; ja Jeesus sanoi heille: "Uskotteko, että minä voin sen tehdä?" He sanoivat hänelle: "Uskomme, Herra".
        29 Silloin hän kosketti heidän silmiänsä ja sanoi: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan".


      • fffgthj
        kellälunastuskelläei kirjoitti:

        Luuk. 7:48
        Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        Mites tämä jae, kun HÄNEN USKONSA ei pelastanut?

        ""Luuk. 7:48
        Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        Mites tämä jae, kun HÄNEN USKONSA ei pelastanut? ""

        Luuletko, että nainen sai syntinsä anteeksi ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen?


      • tätämieltä
        teemujalonen kirjoitti:

        ""Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Mark. 2:5
        Kun Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        Luuk. 5:20
        Ja nähdessään HEIDÄN USKONSA hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".

        Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. Vanhoillisten pitäisi uskoa, että usko pelastaa, ei julistus, joka niinkuin ry:llä opetetaan oikein se vahvistaa eli vain vahvistaa uskoa antaen korvienkin kuulla sen, mutta sydämessä käsitellään uskon asiat, ei korvissa.

        Matt. 9:2
        Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        Kirjoitat:#Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. #
        Tässä joukko ihmisiä, jotka uskoivat Jeesukseen, toivat halvaantuneen Jeesuksen luo. Nämä ihmiset uskoivat, että Jeesus voi parantaa tämän halvaantuneen. Raamattu ei tarkemmin kerro, kuinka pahoin tämä ihminen oli halvaantunut.
        Näiden tuojien, HEIDÄN USKONSA ei tätä halvaantunutta pelastanut. He uskonsa kautta luottivat ja varmaankin rukoilivat Jeesuksen voivan auttaa halvaantunutta.
        Tuosta tekstiyhteydestä ei voi päätellä oliko halvaantunut uskovainen tai oliko hän tajuissaan. Jeesus hänet sanallaan paransi ja pelasti.


      • kellälunastuskelläei
        fffgthj kirjoitti:

        ""Luuk. 7:48
        Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        Mites tämä jae, kun HÄNEN USKONSA ei pelastanut? ""

        Luuletko, että nainen sai syntinsä anteeksi ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen?

        En luule. Niiden muiden jakeiden kohdalla "teemujalonen" kirjoitti, että heidän uskonsa on heidät pelastanut. Jeesus huomio näiden muiden ihmisten uskon, jotka toivat hänen tykönsä sairaita parannettavaksi, näiden tuojien usko ei näitä parannettavia pelastanut.


    • hohhoijakkaa

      voi teitä viheliäisiä veeälliä kun teillä on ikuine tarve vääristellä kaikki omien peräkamarioppienne alle!

      Eikö sitä ryötti vieköön aikuisenakaan herää tuosta veeälunesta, mikä siinä oikein on kun järki ei pääse päähänne sen enempä kuin Raamatun terve oppikaan!

      Koittaka jo uskoa että Jumala ei alistu teidän päästöpulloihinne vaan pullauttaa korkin pois ihan itse siten kuin haluaa Pyhäån hengen kautta.

      Mailmassani on paljon hyviä asioita ja yksi niistä on se ettei ole koko suvussani ainuttakan veeälvänkääjää ja toivoa sopiiettei tulekkaan.

      Lähtekää nyt jo koko sakki tuonne viidakoihin päästämään niitä alkuasukkaita kun niillä ei rahat riitä tulla suviseuroihinne kättä kohottamaan, muuten niiden sielut vaaditaan teidän selästänne.

    • uusiliitto

      Uuden liiton välimiehen, Herran Jeesuksen tykö ja vihmontaveren tykö, se veri puhuu parempaa kuin Aabelin veri. (Heb. 12:24).

      Aabelin veri huusi kostoa maasta taivaaseen. (1. Moos. 4:10).

    • cccddfvb

      ""Juuri näin! Jeesus näki HEIDÄN USKONSA, ja juuri heidän uskonsa on heidät pelastanut. Vanhoillisten pitäisi uskoa, että usko pelastaa, ei julistus, joka niinkuin ry:llä opetetaan oikein se vahvistaa eli vain vahvistaa uskoa antaen korvienkin kuulla sen, mutta sydämessä käsitellään uskon asiat, ei korvissa. ""

      Näinhän se on, mutta ymmärräthän, että emme voi niin kokonaisvaltaisesti ajatella, koska silloinhan meiltä lähtisi pois yksinoikeus avaintenvaltaan. Olisiko se hyvä ajatus, että liikkeemme romahtaisi ja monet ihmiset joutuisivat epätoivoon,

      • No_mutta_Kale-

        vi! Eihän tuo asia ole lainkaan sinun päätettävissäsi. Jomalahan pelastaa maailmasta yhteyteensä ne, jotka tahtoo. Sinun osasi vaikuttaa hieman epoäilyttävältä. Miten sinusta?


      • oisko1plu1jopa2
        No_mutta_Kale- kirjoitti:

        vi! Eihän tuo asia ole lainkaan sinun päätettävissäsi. Jomalahan pelastaa maailmasta yhteyteensä ne, jotka tahtoo. Sinun osasi vaikuttaa hieman epoäilyttävältä. Miten sinusta?

        Jumala ei pelasta ketään, Jeesu spelastaa jokaisen joka avuksi Huutaa Herran Nimeä, tajusitko!


    • teemujalonen

      Mutta Raamatussa on selviä kohtia ja todisteita siitä, mitä "teemujalonen" ajaa takaa, että henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen antoi synnit anteeksi ja pelasti ihmisen. Tässä muutama kohta:

      Matt. 9: 20-22

      20 Ja katso, nainen, joka oli sairastanut verenjuoksua kaksitoista vuotta, tuli takaapäin ja kosketti hänen vaippansa tupsua.
      21 Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
      22 Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.

      Matt.9:28-29

      28 Ja hänen mentyänsä huoneeseen sokeat tulivat hänen tykönsä; ja Jeesus sanoi heille: "Uskotteko, että minä voin sen tehdä?" He sanoivat hänelle: "Uskomme, Herra".
      29 Silloin hän kosketti heidän silmiänsä ja sanoi: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan".

      Juuri näin! Oli kysymys henkilökohtaisesta uskosta Jeesukseen Kristukseen!

    • sokeilleklasit

      Varmaan opetuslapsetkaan eivät saanee Jeesuksen seurassa ollessaan syntejään anteeksi, siihen piti haalia jostain veeälpuhuja päästäjäksi, ei Jeesus tietenkään ollut riittävä siihen puuhaan.

      ja sitten taa skohta tarjotaan.... jonka te päästätte se on päästetty taivaassa....jne.... ja se tuo "te" tarkoittaa tietenkin vain ainoastaan suviseuraväkeä eikö tarkoitakkin!!!

    • Nehem

      Kumpi on helpompaa, sanoa: 'Sinun syntisi on annettu anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja kävele'?

    • xsdcfvgb

      SRK:n mielestä: "Sinun syntisi on annettu anteeksi', mutta oikeitten uskovaisten mielestä: Nouse ja kävele'.

    • 197

      Olipa oikea aloittajan mielipide! Jos olet vl niin onnea vaan. Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan sanoo sana. Nöyrä henki on uskovalla.
      Jeesukseen usko liittyy, ei saarnaajiin. Saarnaajien pitäisi opettaa Raamatusta ja sitouttaa siihen. Onko niin?
      Pitäisi olla laki ja evankeliumi saarnoissa, siis kehoitus parannuksen tekemiseen. Jos käytäntönä on usein saman synnin päästämisrituaali, on päästö vain huulten höpinää ilman Jumalan Hengen osallisuutta. Silloin ei olekaan saanut anteeksi Herralta. Näin voin sanoa, koska Herra ei koskaan siunaa toistuvaa syntiä. Silloin ihminen on paatunut ja omalla teolla eli anomisella vain kasaa omien pelastusyritystensä määrää.
      Oikea uskova ei voi tehdä tahallaan Raamatun vastaisia tekoja.
      Näin on pelkona, että taivaan portilla kuuleekin Jeesuksen sanat, en ole KOSKAAN tuntenut teitä. Vakavia asioita, mitkä on hyvä ottaa todesta aloittajan viitoittamalla tavalla.

    • ujovloulusta

      Iloitsen itsekin aloittajan avauksesta, sillä vaikka olen koko ikäni talostellut vanhoillisten parissa, niin aloittajan selkeä raamatullinen näkemys saa minussa aikaan iloa ja kiitosta.

    • vloulaisista

      ""Iloitsen itsekin aloittajan avauksesta, sillä vaikka olen koko ikäni talostellut vanhoillisten parissa, niin aloittajan selkeä raamatullinen näkemys saa minussa aikaan iloa ja kiitosta.""

      Sama täällä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe