Hyviä ideoita miten kestää työpaikalla

sis.sota

Itse olen syrjitty työpaikallani ja oikein tunnen miten kaikki toiminta mitä teen on suurennuslasin alla. Yksi määräaikainen työntekijä joka lopettaa pian, sanoin miten häntä inhottaa se miten minua ja toimiani dissataan kokoajan. Virheeni joita teen nostetaan esille. Työnantaja kävi haukkumassa että olen hankala ja vaikea ihminen
Ajattelin että täytyy nostaa suojat ylös, peilata sopivasti esimiehiä ja hoitaa työni. Vapaa-ajalla tapaan omia ystäviäni, sillä uutta työpaikkaa ei niin vaan löydä.

6

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Billy_Budd_Sailor

      iso vai pieni työpaikka ? Mikä ala. Onko se vain etupäässä pomo (työnantaja eli jopa omistaja?) joka sinua kiusaa. Kiusaavatko kaikki muutkin työkaverit myös. Miksi työnantajasi haukkuu sinua hankalaksi ja vaikeaksi ihmiseksi? Ei kuulosta hyvältä puheelta. Onko sinulla jotain arvauksia/näkemystä siihen asiaan. Ilmeisesti teet työsi hyvin? Oletko oma-aloitteinen vai odotatko tehtävänantoja. Onko palkka tullut aina tilillesi oikein. Jotku päälliköt ovat narsistisia ! Maailma on sellainen.

      Voitko kehittää osaamistasi nykyisessä työpaikassasi niin, että siitä on hyötyä jossain toisessa firmassa ? Tärkeintä työssä on saada se palkka ja toimeentulo. Melkein yhtä tärkeätä on työssä lisätä omaa osaamista ja kehittää taitoja, että voit joku päivä hakeutua toiseen firmaan hommiin. Töitä ei siis koskaan tehdä vain työn takia. Tärkeintä on oppia erilaisia taitoja joita voi hyödyntää muualla. Kannattaa lisätä omaa osaamisen markkina-arvoa koko ajan. Aina kun haetaan uutta työpaikkaa, niin sillä ei ole isoa merkitystä mitä on tehnyt jossain firmassa, vaan mitä oikeasti osaa ja mitä on myydä ja tarjota uudelle työnantajalle.

      Oikein hyvä, että sinulla on kavereita ja ystäväpiiri joka ei liity työpaikkaasi millään tavalla. Se tekee elämästä hyvän.

    • sis.sota

      Alasta voin kerto sen verta että kyseessä on asiakaspalveluala. Työpaikalla on selvästi menty siihen että tarkoitus on lähinnä viihtyä yhdessä ja jutella esimiehelle mukavia sitten on pari työntekijää jotka varsinaisesti hoitavat työn. Tämän määräaikaisen työntekijän kanssa hoidimme työt ja muut harjoittivat yhteistä sosiaalista kivaa, toki minun työsuoritustani piti ruotia.

      • Billy_Budd_Sailor

        Morjesta ! Ei taida työpaikkasi olla kovinkaan tuloksekas ja kannattava bisnes, jos vain sinun työpanoksesi ( plus määräaikaisen työntekijän) on se ainoa kustannuspaikan tulonlähde. Muut siis ovat fyysisesti läsnä, mutta vain seurustelevat työpaikalla laiskotellen.

        Ihan on pakko kysyä. Onko maksavia "asiakkaita" ja miten tiuhaan ulko-ovesta lappaa rahaa tuovia asiakkaita sisään? Ajattelen asiaa näin raadollisen pelkistetysti kovan bisneksen teon näkökulmasta. Jos vain yksi tekee työt ja muut eivät, niin bisnes on kohtapuoleen taatusti loppu eli "kaput". Tulee konkurssilappu luukulle.

        Onko pian tulossa uusi määräaikainen työharjoittelija paikkaamaan syntynyttä henkilöstövajausta?

        Jos päätät lähteä pois, niin meneekö "firma" konkurssiin. Toisethan pelkästänsä seurustelevat työaikana tekemättä mitään.

        Itse en osaa antaa ohjetta kiusaamisen osalta. Psykologi en ole. Kiusaaminen on aina ehdottomasti väärin. Sen ohjeen annan, että opettele työsi niin hyvin, että hallitset jokaisen osa-alueen täydellisesti. Keräät itsellesi paksun salkun erilaista osaamista ja taitoa. Sillä paksulla osaamissalkulla voit hankkia itsellesi uuden työn, jos nykyisen työn painostettuna joudut jättämään. Osaathan kuvata sanallisesti työssäsi tarvittavat monet pienet ja isommat taidot. Se on erittäin tärkeä juttu.
        (Moni on hyvä työssään, mutta harva osaa kuvata osaamistaan ja taitojansa uudelle työnantajalle )

        Ja pidä huolta ystävistäsi vapaa-ajalla. Siitä saat voimaa.


    • kohtapois

      - Kuuntelen radiota
      - Katso välillä kännykkää
      - Pahoinna hetkinä vain piirsin muistioon (kolmioita, viivoja. Ei mitään mielekästä) jotta näyttäisin että kirjoittaisin jotain, mutta oikeasti vain purin mieltäni ja sain taas rauhallisen olotilan. Tätä oli kestettävä.
      - Liikuin mahdollisimman vähän, koska en halunnut tuottaa pettymystä muille siitä, että olen olemassa.
      - Kahvitaukoihin en mennyt. Siellä tiesin, että puhutaan vain minusta ja jos olen läsnä, niin puhutaan "aivan kuin jostain muusta henkilöstä", mutta minustahan siellä puhutaan.

      Jotenkin näin sain pidettyä mielen kasassa.

      En usko, että toivun tästä. Tarvitsen ainakin monta kuukautta breikkiä. En pysty edes ajattelemaan mitä hyviä puolia minussa on, joten en voi lähteä työhaastatteluun itsevarmana. Harmittaa, että olen ollut tyhmä, sinisilmäinen ja tyhmä. Työpaikalla kukaan ei ole kaverisi.

      • PysyttelenkinEtäällä

        Kuulostaa pahalta ja toivon tsemppiä, voimaa ja innostusta uusille asioille sinulle!
        Melkoista sapen juontia se on ollut monille muillekin! Asiat voi myös parantua!

        Jos jossakin firmassa on huono ilmapiiri, niin se ei yleensä parane helposti, jos aiheuttaja on firmaan hyvin sisäänkasvanut mulkero. Yleens ongelmat johtuu firmassa tapahtuvasta vallankäytöstä ja kiusaamisesta (kaikki kun ei ole ihan terveitä). Firmoissa on näennäisesti hommansa osaavia ihmisiä, jotka ovatkin umpisairata kiusantekijöitä, kun esimies ei ole paikalla, tai ovat joskus liitossa niiden kanssa. Myös valehtelijoita on. Olen tavannut ihmisiä joilla ei ole mitään moraalia valehtelun suhteen ja valehtelevat täyttä puuta heinää rehellisin kasvoin ja suoraan silmiin katsoen.

        Miksi? Pienen oman elämän helpotuksen takia, lainkaan välittämättä siitä että heidän salaamansa ongelma tulee myöhemmin jonkun toisen ongelmaksi. Sellaisia moraalittomia henkilöitä EI TUNNISTA ulkonäöstä eikä käytöksestä!


    • Äläjääyksin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe