Normaali japsiauto

normintarkistus

Moottori-lehti testaa uuden 1,6 Corollan. Otsikossa ”Kestohitin pieni päivitys”.

Poimintoja:

”Ajossa moottori vaikuttaa yllättävän puhdittomalta…”
”Asvalttiraketiksi Corollasta ei ole…”
”Kaupunkiajossa pintakaasulla eteneminen on nykivää…”
”Ohjaus on tunnoton…”
”…äänieristyksen puutteita ei voi olla huomaamatta…”
”Soralla puute korostuu. Kivien kolina yllättää ensimmäisellä kerralla taatusti…”
”Autosta välittyy laiska ajotuntuma. Se ei sovi yhteen päivittyneen ulkomuodon ja 30 000 euron hintalapun kanssa…”
”Takakontin lastausaukko on valitettavan ahdas ja nostokynnys korkea. Jopa perinteistä kylmälaukkua täytyy sovitella sisälle…”

Että saatu sitten aikaan tyypillinen japsiauto!

45

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallis.auto.kääpiöille

      Ja takapenkillä aikuisen miehen pää kolisee kattoon

      • jouset_pohjassa

        Puhumattakaan toyopetin hypetysautoista, joiden kantavuus ei riitä 5 aikuiselle miehelle.


      • OnkinErijuttu
        jouset_pohjassa kirjoitti:

        Puhumattakaan toyopetin hypetysautoista, joiden kantavuus ei riitä 5 aikuiselle miehelle.

        Jos on laskettu viiden japanilaisen miehen mukaan.


    • valitettava_todellisuus

      Toyotan omistaja on niin tottunut noihin laaduttomiin yksityiskohtiin ja ominaisuuksiin ettei huomaa niitä puutteiksi uuden mallin kohdalla. Muita merkkejä ajaneille tuollaiset ominaisuudet suorastaan hyppäävät silmille ja aiheuttavat inhoreaktioita.

    • erkkii

      En ole Toyotafani.

      Käsittämötäntä, koska kyseessä on ollut ns automaattiversio Corollasta,,, Miten on eteneminen ollut nykivää? Ymmärtäisin täysin jos olisi ollut manuaalilaatikko, siinä on toleranssit kuin venäjällä. Huonon laatikon kun saa uuteen toyotaan niin silloin ei ainakaan maahantuoja sitä korjaa. Vastaus on, ei haittaa ajoa.


      Lehden toimittaja on ollut mömmöissään, siis huumepäissään suorittanut koeajon. Ei muuten ole mahdillista.

      Mielestäni on kyllä huono ajettava.

      • HiukanHyvääkin

        Uuden Corollan muotoilu ottaa selvästi etäisyyttä luokattomaan priusten muotoiluun. Eli on periaatteessa ihan OK. Tosin nokka on yhä luonteeton. Ei ruma, mutta tylsä.

        Saisi tietysti edes joku Japanissa keksiä noihin viritelmiinsä myös ajo-ominaisuudet.


      • mopoauton_tekniikka

        Itämaan halpisautoissa varusteet on lähinnä tarkoitettu olemaan vain rivejä ominaisuuslistalla. Toimivuus on niin ja näin. Sama tuli eteen myös Datsunin koeajossa, siinäkin bugitti automaattivaihteisto ja melkein kaikki elektroniikkahilppeet.

        Teknavin näkemys tollolootan kuminauhavedosta Auriksessa:

        "CVT ei ole yhtä sulavatoiminen kuin kaksoiskytkinautomaatti, eli käyttökokemus ei ole yhtä miellyttävä. Tasamaalla hattu päässä nätisti ajettaessa tällä ei ole suurta väliä, kone vetää kivasta jo alhaalta lähtien. Moottoria enemmän rasitettaessa CVT tuppaa kuitenkin huudattamaan konetta turhaan, sillä suurimman tehon esiin kaivaminen vaatii kierroksia. Onneksi vaihteita voi vaihtaa myös käsin ratin vivuilta, mutta se ei kai ole automaattivaihteisessa autossa itse tarkoitus?"


      • elieitoimisekään
        mopoauton_tekniikka kirjoitti:

        Itämaan halpisautoissa varusteet on lähinnä tarkoitettu olemaan vain rivejä ominaisuuslistalla. Toimivuus on niin ja näin. Sama tuli eteen myös Datsunin koeajossa, siinäkin bugitti automaattivaihteisto ja melkein kaikki elektroniikkahilppeet.

        Teknavin näkemys tollolootan kuminauhavedosta Auriksessa:

        "CVT ei ole yhtä sulavatoiminen kuin kaksoiskytkinautomaatti, eli käyttökokemus ei ole yhtä miellyttävä. Tasamaalla hattu päässä nätisti ajettaessa tällä ei ole suurta väliä, kone vetää kivasta jo alhaalta lähtien. Moottoria enemmän rasitettaessa CVT tuppaa kuitenkin huudattamaan konetta turhaan, sillä suurimman tehon esiin kaivaminen vaatii kierroksia. Onneksi vaihteita voi vaihtaa myös käsin ratin vivuilta, mutta se ei kai ole automaattivaihteisessa autossa itse tarkoitus?"

        Normaalistihan automaatti saa koneesta enemmän vääntöluonnetta irti. Tojolla näköjään menee toisinpäin, eli automaatilla tulee koneesta yhä huudatettavampi kierroskone. No, on siinä tietysti eniten vikaa koneessa. Ei juuri niin päin ole käynyt, että automaatti olisi tehnyt vääntökoneesta kierroskoneen, tuntumaltaan tietysti.


      • mopoauton_tekniikka

        Jutun ironia on siinä, että testatussa nauriksessa oli turbokone.

        Eurooppalaiset hakee turbolla nykyään vääntöä, mutta japsit jatkaa tässäkin kekkoslovakian aikaisella linjalla - haetaan tehoa, alaväännöstä viis?


    • kurjaaOllaPitää

      Japanissa ihmisen pitää karaistua, eikä nauttia mukavuuksista. Lämmitys ei saa olla asunnussa jne... Toyota jatkaa samaa filosofiaa autoissaan, eli suomalainen Tero on suorittanut japanilaisen karaistumisriitin ja on tervetullut Japaniin.

    • eikaiSattumaa

      onkos tässä nyt taas sellainen eilisen moottori. vapaastihengittävä ja ei muuta kun kierroskone taas, tietysti

      onko tojolla ongelmia koneiden kanssa? oma diesel korvattiin bemun koneella. hiace lempattiin eu:sta koneen päästöjen takia ja tilalle tuli pelastajana pösön paku, pösön koneineen, tojoksi leimattuna.

      • paineetKasautuuToyotalle

        Toyotan oli lähdettävä hybridi leikkiin, sillä muuten olisi ollut kusessa päästöjen ja moottoreiden kanssa yleensä. Pattereilla saivat helposti teoreettiset päästöt rajoihin. Nyt muut alkavat painaa ohi hybrideissä ja sähköautoissa.
        Japanilaisten pitäisi oikeasti joskus panostaa laatuun ja kehitykseen ja ottaa oppia muista. Pelkällä säästämisellä ja kopioinnilla ei pitkälle potkita tässä nopeassa rytmissä jota uudet määräykset vaikeuttaa ja halpoja ja helppoja teitä ei enää ole.


      • kokeiluihme
        paineetKasautuuToyotalle kirjoitti:

        Toyotan oli lähdettävä hybridi leikkiin, sillä muuten olisi ollut kusessa päästöjen ja moottoreiden kanssa yleensä. Pattereilla saivat helposti teoreettiset päästöt rajoihin. Nyt muut alkavat painaa ohi hybrideissä ja sähköautoissa.
        Japanilaisten pitäisi oikeasti joskus panostaa laatuun ja kehitykseen ja ottaa oppia muista. Pelkällä säästämisellä ja kopioinnilla ei pitkälle potkita tässä nopeassa rytmissä jota uudet määräykset vaikeuttaa ja halpoja ja helppoja teitä ei enää ole.

        Käy väkisinkin niin, että sähköauto tekee hybridin vanhanaikaiseksi. Hybridi on sellainen "välimallin" peli. Väärään aikaan kun sellaista vaihtelee pois, niin voi jäädä Musta Pekka käteen.


      • aneemiset_hypetykset
        kokeiluihme kirjoitti:

        Käy väkisinkin niin, että sähköauto tekee hybridin vanhanaikaiseksi. Hybridi on sellainen "välimallin" peli. Väärään aikaan kun sellaista vaihtelee pois, niin voi jäädä Musta Pekka käteen.

        Ladattava hybridi jollain 50 km toimintasäteellä voisi olla ihan fiksu. Sehän on työmatka-ajossa (käytännössä) sähköauto, kun taas pitkät matkat ajetaan polttomoottorilla. Toki kunnon lataushybridissä sähkömoottoritkin on sen tehoiset, että auto kulkee & kiihtyy kohtuu ripeästi pelkällä sähköllä.

        Tojo tuntuu panostaneen 2 km teoreettiseen toimintasäteeseen suorituskykykin on TODELLA tossu verrattuna niihin teho & vääntölukemiin, mitä hypetysten moottoreille luvataan.


    • totuus-esiin

      Testin kirjoittaja valehtelee kun Toyota Finland ei jaa lahjuksia testiauton mukana niinkuin Vikawagen Tai Skottarainen ja muut euroröttelöt tekee.

      • naapurissaNauhuri

        terolla on salattua tietoa

        tero saa viestejä kaukaa


      • toyottarainen

    • tojo-tero

      Tuleehan kaupanpäällisiksi tojotalippis ja tojotakalenteri?

      Pullakahvit vielä niin lähden tekemään osamaksusopimusta.

      • parollacoppa

        Jos olisin corollapappa, niin muistuttaisin takaluukun tuuletuksen tärkeydestä ja syksyn tuikitärkeistä järvipesuista sekä kehottaisin varaaman järvivettä varastoon talven varalle samoin kuin ruuvinkantojen kuivaamisen tärkeydestä.


      • vanhuudenviehätys
        parollacoppa kirjoitti:

        Jos olisin corollapappa, niin muistuttaisin takaluukun tuuletuksen tärkeydestä ja syksyn tuikitärkeistä järvipesuista sekä kehottaisin varaaman järvivettä varastoon talven varalle samoin kuin ruuvinkantojen kuivaamisen tärkeydestä.

        Uuden Corollan uutuudesta, että missä se uutuus oikeastaan on. Vanhaa vähän pyyhkäisty liinalla. Eilisen makua.

        Tulee mieleen se kummelisketsi, jossa äijä menee autokauppaan ja saa sopivan kieputuksen kautta vanhan autonsa takaisin, mutta kalliilla.


    • Essonbaarista

      NO sitten kun tulee kestotesti niin huomataan vielä että ruoste on raiskannut niin että tulee hylsyt ekasta katsastuksesta.

      Mutta kyllähän maine pysyy autolla pitkään. Essonbaarissa 80-luvun iskulauseet muistetaan, ja sitten niitä toistellaan autopalstoilla.

      Japanilainen kestää. Saksalainen laatu. Ranskalainen ruoste. Vain amerikkalaiseet on länsiautoja.

      • kantapeikko

        Essonbaarin (nykyisin ABC) kantapöydässä istuvat joka tapauksessa ne miehet, jotka pitkän kokemuksen kautta ylipäätään tietävät autoista jotakin. Nämä miehet ovat kokeneet usein jo 70-luvulla Toyotan kestävyyden ja ranskalaisten ruostumisen eli kokemusperäistä tietoa voi olla yli 40 vuoden ajalta. Miksi sitä kokemusta pitää halveksia?


      • mikäpeikko

        Vastasit itse kysymykseesi. Vielä kun oikaistaan että kokemusperäinen tieto ei ole 40 vuoden ajalta vaan 40 vuoden takaa.


      • kantapeikko

        No mutta kaikki tutkimuksen ovat kertoneet vuosikymmenet Toyotan ylivoimaisesta laadusta, ei muista autoista ole sellaista ylistystä olemassakaan. Saksalaisista on luettavissa vain murheita ja ranskalaisten maine ruosteherkkinä vikapesinä on kyllä ansaittu sekin vuosikymmeniä sitten ja käsittääkseni pätee yhä vieläkin. Jotta jos ei usko vaarien kokemusta, niin samat asiat löytyy kyllä muualtakin elikä vaarit ovat kuitenkin oikeassa!


      • TeronSokeaUsko
        kantapeikko kirjoitti:

        No mutta kaikki tutkimuksen ovat kertoneet vuosikymmenet Toyotan ylivoimaisesta laadusta, ei muista autoista ole sellaista ylistystä olemassakaan. Saksalaisista on luettavissa vain murheita ja ranskalaisten maine ruosteherkkinä vikapesinä on kyllä ansaittu sekin vuosikymmeniä sitten ja käsittääkseni pätee yhä vieläkin. Jotta jos ei usko vaarien kokemusta, niin samat asiat löytyy kyllä muualtakin elikä vaarit ovat kuitenkin oikeassa!

        "No mutta kaikki tutkimuksen ovat kertoneet vuosikymmenet Toyotan ylivoimaisesta laadusta"

        Puhutaanko nyt samasta merkistä varmasti? Vakituisesta testihäviäjästä. Jolla Trafin listalla lukemattomia keskeneräisiä takaisinkutsuja. "Laadun" merkkeinä.


      • kantapeikko
        TeronSokeaUsko kirjoitti:

        "No mutta kaikki tutkimuksen ovat kertoneet vuosikymmenet Toyotan ylivoimaisesta laadusta"

        Puhutaanko nyt samasta merkistä varmasti? Vakituisesta testihäviäjästä. Jolla Trafin listalla lukemattomia keskeneräisiä takaisinkutsuja. "Laadun" merkkeinä.

        Testeissä saadaan maksajan haluama tulos, mutta laatututkimuksissa on Toyota on valtias, siitä ei pääse nyt mihinkään. Mieluummin ajan automaailman parasta laatua ja kestävyyttä todistetusti tarjoavalla Toyotalla kuin jollakin turhanpäiväisen testin voittaneella merkillä. Varsinkin kun osa testituloksista on vain makuasioita ja muissakin erot ovat hiuksenhienoja. Laadussa ja kestävyydessä Toyota on omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, ero muihin on huimaava.


      • maksajanhaluntulos
        kantapeikko kirjoitti:

        Testeissä saadaan maksajan haluama tulos, mutta laatututkimuksissa on Toyota on valtias, siitä ei pääse nyt mihinkään. Mieluummin ajan automaailman parasta laatua ja kestävyyttä todistetusti tarjoavalla Toyotalla kuin jollakin turhanpäiväisen testin voittaneella merkillä. Varsinkin kun osa testituloksista on vain makuasioita ja muissakin erot ovat hiuksenhienoja. Laadussa ja kestävyydessä Toyota on omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, ero muihin on huimaava.

        ----Testeissä saadaan maksajan haluama tulos, mutta laatututkimuksissa on Toyota on valtias,----

        noi mainittemas laatututkimukset rajottuu asiakaslehden sivuille


    • Tässä_ketjussa

      kaikki mielipiteet kolmea (3) lukuunottamatta ovat palstan oman trollipojun kirjoittamia. Uskomatonta mutta totta ja kertoo trollipojun skitsofrenian vakavuudesta. Lukekaapa mielipiteet läpi ja miettikää.

      • tarkempi_syyni

        Väitteesi kertoo pikemminkin paranoidisesta taipumuksestasi kuin mistään kirjoittaja-analyysistä.


      • salaliittotero

        Moottorilehden testi varmaan kanssa saman trollipojun käsialaa?


      • hätäpissit

        Tässä on Tero joka ihan tärisee


    • Sarkahousumies

      Saksassa on toki laatua mutta sitä ei ole Robert Boschin komponentteja käyttävät ajoneuvot. PSA:n laatu nousi todella paljon kun komponentit vaihtui muihin.

      Tosin eihän se näitä teini-parta "miehiä" haittaa, osarilla saa uusia Boschin osia. Pääasia on että muijat nöykkää kun sen elämän koho-kohdan eli osamaksu- audin tai bmw:n avainta vilauttaa. Ja entäs nämä premium-mersu- ja citymaasturi-sedät, nautinto kuin teininä ruotsin-laivalla joskus muinoin kun nahan tuoksuisella Saksalaisella saa näitä inhoa herättäviä japsi-kuppeja jätätellä. Mein Gott, se on jämpi että saksalaisen auton rotuvalio-kuski ei vinosilmien tekeleiden perävaloja katsele. Himmler!

      Suomessa on yhä vain 120km/h suurin sallittu nopeus jota Nissan Micrakin kulkee, kaikki muu on automiesten omaa kusipäisyyttä että pitää olla sitä tätä ja tuota jotta penis seisoo kun ei järki paljoa liiku siellä ratin takana ollessa. Hurjat newtonit ja sekunnin osissa vaihtava dsg- niin vaihtaa kyllä nämä autotkin omistajaakin kun alkaa tekniikka prakailla. Osta hyvä laatu, osta osta.

      Jobbarit tietäää jo että nämä merkit on myytävä joko tappiolla tai tyhmälle ostajalle. Premium-status murenee jo parhailla tapauksilla sen sadan tonnin ajomatkan jälkeen- silloin jo kämäinen pikku- Renu alkaa käyttöautona pissiä naaman näitä maanteiden (hinurin kyydissä usein) viihtyviä premiumeja.

      Entäs Corolla? Saahan sen hinnalla jo kaksi uutta Dacian halpista tai käytetyn 700-bemarin. Tai ostakaa niitä Tsekkiläisiä autoja osamaksulla älkääkä täällä paskaa jauhako. Se on sellainen juttu että jotkut autot kestää kovaa ajoa 20 vuotta, jotkut yhden teknarin testin.

      • kokemuksen_rintaääni

        > jotkut autot kestää kovaa ajoa 20 vuotta, jotkut yhden teknarin testin.

        Ja siinä välissä sitten nämä itäautot, jotka rupeaa purkautumaan osiin vajaan 10 vuoden iässä. Enkä tarkoita pelkästään ruostumista...


    • olipauutinen

      tarjolle on sitten tullut tuhnu japsiauto

      no niitähän ei juur ennestään ollukkaan

      • Toyota-palstan

        trollipojun koneelta tämäkin oksennus. Taso kuin peruskoulupojalla.


      • kirkonkylään
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun koneelta tämäkin oksennus. Taso kuin peruskoulupojalla.

        ”Asvalttiraketiksi Corollasta ei ole…”

        ei oo tarvettakaan. lakeuksilla kauko ja liisa kiirehtivät korollaattorillaan nippa kuuttakymppiä. satasen alueella. keskiviivassa kiinni. liisa puristaa kauhuissaan käsveskaa


      • teron_maailmankuva
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun koneelta tämäkin oksennus. Taso kuin peruskoulupojalla.

        >trollipojun koneelta tämäkin oksennus. Taso kuin peruskoulupojalla.

        Jep, siksipä teroa niin harmittaa, kun terolla on ikää jo päälle 30 vuotta, mutta jutut eivät yhtään sen kummempia ole. Teron mieli taisi 90-luvun lamassa niin järkkyä, että henkinen kehitys stoppasi tykkänään.

        Siksi tero tänä päivänäki haaveilee helkamaraisuista tai tojosta, joka sekään ei ole noista vuosista juuri muuttunut/kehittynyt ja on siksi niin tuttu ja turvallinen. Maailmassa, joka on muuttunut teron käsityskyvylle liian kovaa vauhtia.


      • taantumuksen_merkki

        Tojoppa yrittää rientää apuu, mutta epäonnistuu surkeasti. Aito "oma yh-äiti himottaa" helmamaraisupoika oli teini-iässä laman aikaan, mutta on tälle tasolle jämähtänyt. Ei kukaan nykynuori mistään raisuista haaveile. Eikä sen kummemmin 80-luvun tekniikkaa edustavista tojoistakaan.

        Vaan samahan se on tojopapoillakin, heilläkin on henkinen kehitys stopannut, tosin vähän eri syystä; dementian vuoksi.

        Rahamiestä tojopapan on turha esittää, koska ihan tutkitustikin tollolootat löytyvät pääasiassa kurjimmilta/taantuvilta ex teollisuuspaikkakunnilta ja maaseudun tuppukylistä. Ja ovat siis niitä halpiksia, millä isommissa kaupungeissa ajeltiin 15 vuotta sitten. Kun ei laman vuoksi parempaan ollut varaa. Nyt on, eikä tojoja enää näe kuin vuokraslummien pihoissa näillä taantuvilla alueilla.

        Näkyyhän tämä siinäkin, että tojo on myös rattijuoppojen suosikkimerkki. Vaan kumpi oli ensin, viinaan retkahdus ja sen myötä tehty tyhmä auto-ostos - vai johtiko tojo alkoholisoitumiseen? Eihän sillä uskalla ainakaan talvella selvin päin ajaa - rohkaisuryyppyä tarvii!


    • Masterofteros

      Ei tässä muutakaan rakettia nyt tarvitse kukaan. Riittää laadukas, lämmin, tilava ja mukava perheauto, joka näyttää hyvältä. Suorituskyky on normaaleihin ajonopeuksiin riittävä, kilvanajoon on muut laitteet.
      Kokonaisuutena Corolla on aivan loistava paketti, ei ole mitään heikkoa kohtaa ja laatu on automaailman paras. Ylimääräistä korjaamokäyntiä ei ole odotettavissa eikä taatusti jätä tielle toisin kuin eurooppalaiset merkit. Ja pysyy luotettavana vielä reilun kymmenen vuoden rankan käytön jälkeen, silloinkin on teknisesti huippuluokkaa eli käyttö ei juurikaan laatuautossa näy. Moni toistakymmentä vuotta ja yli 200 000 km ajettu Toyota on teknisesti parempi kuin 50 000 km ajettu eurooppalainen merkki. Se on se laatuylivoima mikä palkitsee.

      • Dacia_parempi

        Kallis, hidas ja ajettavuudeltaan kehnonpuoleinen itäauto, joka on tyylillisesti ihan kauhea sekamelska, petolinnun perseeseen usein verrattu.

        Tämä voisi vielä toimia, jos hinta olisi sellainen "simo vaatehuoneelta" eli 19 500 €, vaan kun ei ole.

        Mutta kauppa käy silti, kun dementoituneet tojopapat luulevat yhä elävänsä kekkoslovakian aikaa. Silloin itäautot olivat halpoja ja kohtuu luotettavia, karvalakkivarusteltuja halpiksi. Nykyään tämän roolin on ottanut Dacia.


      • MieluumminToyota

        Kyllä Corolla on enemmän premiumia kuin joku Jetta tai Focus. Näkeehän sen viimeistelyssä ja materiaaleista ja myös muotoilussa on laatuauton design.


      • Maailmantero
        Dacia_parempi kirjoitti:

        Kallis, hidas ja ajettavuudeltaan kehnonpuoleinen itäauto, joka on tyylillisesti ihan kauhea sekamelska, petolinnun perseeseen usein verrattu.

        Tämä voisi vielä toimia, jos hinta olisi sellainen "simo vaatehuoneelta" eli 19 500 €, vaan kun ei ole.

        Mutta kauppa käy silti, kun dementoituneet tojopapat luulevat yhä elävänsä kekkoslovakian aikaa. Silloin itäautot olivat halpoja ja kohtuu luotettavia, karvalakkivarusteltuja halpiksi. Nykyään tämän roolin on ottanut Dacia.

        Kuten äsken kirjoitin, olen onnellinen että olen saanut olla koko elämäni fyysisesti ja myös henkisesti terve. Mutta kuten huomaan, kaikilla nuorillakaan ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri.


      • pää_täynnä

        Kuulostat pahasti harhaiselta. Oleko esim. lääkäriltä saanut lausunnon selväpäisyydestä vai onko tämäkin pelkkää harhaa?

        Yleensä ei halvan & teknisesti jälkeenjääneen itäauton ostamista kalliilla pidetä täysipäisyyden merkkinä.

        Siis oletko täysipäinen vai pää täynnä, kuten tojokuskit yleensä?


    • Toyota-palstan

      trollipojun saldo tämän viestin kirjoitushetkeen mennessä: 29 viestiä 44:stä. Tähän eivät kaikki pysty, tuskin kukaan muu kuin Toyota-palstan aito ja oikea trollipoju. Jos roikkuu joka päivä 18 tuntia palstalla, ei tulosta kannata edes ihmetellä. Seuraavaksi poju käy varmaan etsimään kadoksissa olevaa laatua ja kirjoitustensa logiikkaa. Tai parempi olisi kun menisi nöyränä keskenjääneeseen amikseen takaisin. Siellä voi suorittaa nykyisin kaiken ns. sovellettuna oppilaiden tasoon. Mitä tyhmempi ja laiskempi, sen vähemmän vaaditaan amiksen oppilaalta mitään. Taitaa olla sama meno kuin Teknillisessä korkeakoulussa: Jos ei esim. matematiikan tai muun vastaavan aineen kursseja muuten saa läpi, voi kurssin suorittaa tekemällä (=teettämällä tehtävät muilla) harjoituksia kotona. Meneekö oikein? Koko maa on kohta täynnä alisuorittajia tällä menolla. Kuulin tämän tutulta Teknillisen Yliopiston kursseja vetävältä. Sama juttu diplomitöiden kanssa.

    • 5234234

      Melkein samat toteamukset voisin heittää omasta autostani
      - automaatti on toiminnaltaan raivostuttava ja aina on väärä vaihde päällä
      - moottorin on voimaton kunon väärä vaihde aina päällä ja moottorin voiman kehitys on hiiiiidastaaaa
      - melua on hintaan nähden runsaasti
      - radion äänen laatu ei ole kummempi kuin 20ke Tojottimessa vaikka kyse on mukana on ns. sound system lisuke. Ainakaan bassoa ei tule subbarista huolimatta
      - ohjas on tunnoton suoraan ajettaessa. On kuin keskialueella ohjauksessa olisi tyhjää
      - auto puoltaa hitusen oikealla
      - auto valuu kallistuksissa ja vetelee urissa erityisesti rengaspaineita on vähän yli suosituksen
      Auton pajan mukaan kaikilta osin täysin kunnossa joten kyse on ominaisuuksista.

      Kyseessä onkin alle 10tkm ajettu Audi jolla hintaa oli karvaa vaille 60ke varusteineen. Ei varmaan tarvi erikseen mainita että audia ei enää meille tule. Ennemmin vaikka tojotin vaikka niiden ergonomia onkin tehty 150cm lapsosille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe