Kadutko pettämistä koskaan?

pettäminen

Kuinka moni pettäjä katuu pettämisen jälkeen?
Ja varsinkin kun on perustettu uusi suhde?

33

1369

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinkamoni

      En kadu vaan harkitsen asian enneakolta niin ettei jää tarvetta katumiseen.
      Kuinka moni pettäjä katuu pettämisen jälkeen?
      – tuo on paha kysymys. Suomessa vioeroon päättyi 13 939 avioliittoa vuodessa joten pettäjiä lienee jo avioliitoissa arviolta 7000/v. Kun joukkoon lasketaan muut liitot ja suhteet niin Suomessa pettämistä katuvia lienee 560 henkilöä/v.

    • kuneikaduta

      Tajuan loukanneeni entistä puolisoani julmasti kun menin ja petin. Olisin ajan ennen eroa voinut käyttää keskustelemiseen vieraissa juoksemisen sijaan. Mutta en kadu tekemisiäni. Alkoi uusi ja mulle parempi elämä. Uudessa suhteessa yritän tietoisesti välttää edellisen suhteen virheitäni. Hyvin menee, ei kaipuuta entiseen.
      Mitä nyt olen ihmisten juttuja kuunnellut, niin kyllä se jätetty on, joka toivoo jättäjän paluuta. Toivoo että katumuksen kautta palaisivat yhteen. Harva palaa. Älä ap turhaan odottele.

    • Punapäällenijokamuisto

      Tietysti kadun mitä tein. Mutta toisaalta nyt tiedän kokemuksella mitä paskaa se antoi. En tee samaa enään koskaan. Kuinka typerä on kun huomaa kuinka katala sitä osaa olla kun tilaisuuden saa. Nyt suunta muuttunut täysin. On edelleen kohdattu uusia halukkaita leikkiin mutta nyt se on helppoa sanoa ei. Tuo petoksen tie on täyttä paskaa. Tuskin tuokaan joka alkoi kanssani salaa on tyytyväinen tilanteeseen. Kyyräilemme nyt toisiamme esittäen kuinka kaikki on hyvin ja ohi. Nyt pelkkä kuvan katsominen oksettaa. Enkä edes nyt näe mihin muka ihastuin. Kai se pelkkää seksin himoa oli. Jäipä paskat muistot tuosta ihmisestä samoin itsestä. En tee sitä enään koskaan.

    • keittiöekspertti

      En kadu, kadun sitä että jatkoin suhdetta kiinni jäätyänikin ja annoin ex-vaimoni kohdella minua kuin rikollista.

    • susiihminen

      Se katumus kestää siihen asti, kun arki tulee uuteen suhteeseen ja pitäisi saada vipinää. Ihmisen luonne on mitä on, ei se mihinkään yhdestä sormien polttamisesta muutu.

      • rehellisestiylpeä

        Nojaa, voisinpa olla eri mieltä. Ei kaikki petä. On meitä rehellisiäkin onneksi vielä.


      • susiihminen_
        rehellisestiylpeä kirjoitti:

        Nojaa, voisinpa olla eri mieltä. Ei kaikki petä. On meitä rehellisiäkin onneksi vielä.

        Niitä varmasti on, jotka eivät petä, mutta ne jotka pettämiseen lähtevät eivät pääse tavoistaan. Se on käyttäytymismalli, jota noudattaa itsekkäistä syistä eikä se mihinkään siitä poistu.


    • Nostredamus

      En kadu mitään.

    • helpotushj

      En kadu miks pitäis. Olen käyttänyt myös kumia joka kerta jos sattuu käymään vielä niinkin että kotona saa mikä on yhtä harvinaista kuin lotossa voittaminen eli ei todennäköistä.

    • kmjnhbgvfcdx

      En ole huomannut, että katuminen kuuluisi naisen ominaisuuksiin.

    • nautinnonhaluinen

      Kadun vain huonoja valintoja elämässä, en seksiä vieraiden kanssa.

    • valheitaelämätäynnä

      Jokainen joka on epärehellinen, häpeää huonoa mainettaan.

      • likapyykitkotonapesussa

        Mitä mainetta? Normaaleilla ihmisillä on tapana pestä oman suhteensa likapyykki kotona eikä levitellä asioitaan ympäri kyliä, ei edes eron tullessa.


      • kaikkimuistaa

        No katsos kun pettämisjuorut eivät unohdu koskaan.


    • Kakkossmiess

      En kadu pettämistä, mutta kiinnijäämistä kyllä. Tai lähinnä sitä tuskaa, minkä kiinnijääminen tuotti.

      Siinä mielessä kyllä pettämistäkin olen joskus katunut, että se seksi oli älyttömän huonoa, joten en katsonut riskin arvoiseksi.

      • olipahuonoaseksiä

        Kaduttaako olla ääliö?


    • paljonsesattuu

      Kaduttaa kun satutin vaimoani ja hän otti eron. Kaduttaa kun perhe ei asu enää samassa talossa. Kaduttaa kun lapsiin sattuu.

    • Katunut

      Kyllähän se kadutti kovasti. En edes saanut teosta mitään nautintoa. Olin hyvin ahdistunut ja ajattelin koko ajan, että miksi ihmeessä teen tämän. Jostain syystä en vain voinut olla tekemättä sitä. Tuntui kuin olisin jonkinlainen kone, joka toimii automaattiohjauksella. En kertonut puolisolleni asiasta, koska tiesin että hän ei ikinä ymmärtäisi.
      Nyt olen naimisissa toisen henkilön kanssa (jota en ole pettänyt) enkä enää kadu silloista pettämistä samalla tavalla, koska kadun koko avioliittoa, jossa silloin olin. Kadun kyllä itse seksiaktia, mutta en sitä, että petin puolisoani tekemällä sen.

    • mekkk

      Nuoruudssa kun opiskelujen jälkeen olin reisuuhomissa ja neisllani oli joku meno niin menin asunpaikkani paikalliseen ja seiltä yhden naisen luoke ja seksiä muutaman kerran ja seuraavana päivänä siinä klo10.00 aikoihin naiseni luokse ja naiseni ihmettel ikun en heti ruvennut sektailemaan vaan vasta iltäoäivällä niin snaoin että vähän vasyttää ja kun 4-6 kertaa sekstailee vuorokauden aikana niin lepoa pitää olla välillä. Suhteemme veteli jo viimeisiään johtuen hänen liiallisesta määräilystä. Ei kasuttanut yhtään.

    • kaikkikuinsadussa

      En kadu kuin sitä mix en aikaisemmin jo eronnut. Tein väärin itseäni ja expuolisoani kohtaan. Suhteemme oli tullut tien päähän, tien josta ei päässyt eteenpäin. Rakastuin toiseen jota nyt rakastan ja suhde kestänyt melkein 10 vuotta. Nyt pettäminen ei käy edes mielen vierellä.

    • Kadunkadunkadun

      Kadun. Kadun enemmän kuin mitään muuta.

      Olen yhä yhdessä puolisoni kanssa, mutta mikään ei ole kuin ennen. Nyt tajuan sen, että pettäminen oli kaikista huonoin tapa yrittää ratkaista asiat. Parasta olisi ollut ottaa lusikka kauniseen käteen heti siinä vaiheessa, kun ongelmat alkoivat. Jos siitä ei olisi ollut apua, olisi pitänyt erota mahdollisimman hyvissä väleissä ja lapset huomioon ottaen. Nyt lopputulema oli se, että pettämisen paljastumisen jälkeen erosta olisi tullut todella sotkuinen ja ruma. Haluan olla vielä mieheni kanssa yhdessä ja saada avioliiton toimimaan, mutta ymmärrän että rikoin jotain todella perustavaa ja syvää. Mieheni on sanonut ääneen että hän ei koskaan enää näe minua sellaisena kuin ennen ja että hän ei koskaan enää tule rakastamaan minua samalla tavalla kuin joskus. Elämä on ihan ok ja hyvääkin osittain, mutta se "viattomuus ja taika", mikä on ollut, on kadonnut.

      Mieheni sanoi, että yksi ensimmäisiä ajatuksia minun jäätyä kiinni oli se, että pettämistä ei saa koskaan meidän liitosta pois. Se on tehty ja se tulee aina olemaan meidän välillä, vaikka se annettaisiin anteeksi.

      Itse häpeän tekojani lopun elämäni. Kun näin, miten mies kärsi ja yritti selvitä siitä paskasta mihin hänet laitoin, tunsin itseni maailman suurimmaksi paskaksi ja maan matoseksi. En osannut missään vaiheessa ajatella, miten paljon satuttaisin. Jotenkin kuvittelin vain että jos jään kiinni, tulee ero tai jatketaan. En ehkä uskaltanut ajatella sitä kaikkea, mikä jää hankaamaan meidän välillemme.

      Mies, jonka kanssa petin, on hänkin saanut oman osansa. He olivat mieheni kanssa samaa kaveripiiriä, joka jakaantui niin, että kaikki eivät mahdu enää yhtä aikaa illanviettoihin ja tilaisuuksiin.

      Ihan liikaa tuli rikottua vain koska en osannut ottaa ongelmia ajoissa puheeksi.

      • paljonsesattuu

        Tosi koskettava kirjoitus. Olen kokenut samoja asioita tuon petetyn asemassa. Sehän se on, että jos suhteessa on ongelmia, pettäminen vaan moninkertaisesti pahentaa tilannetta. Oma liittomme ei yrityksestä huolimatta kestänytkään. Kiintymykseni ja rakkauteni miestä kohtaan pikkuhiljaa katosivat. Uskottomuuden paljastumisen jälkeinen aika oli ihan kamalaa, masennus, unettomuus, laihtuminen..

        Se on niin totta, että uskottomuus rikkoo avioliitosta jotain peruuttamattomasti, koskaan sitä ei voi korjata täysin ennalleen. Tämän kun pettämistä harkitsevat älyäisivät ennemmin, jos haluavat, että liitto jatkuu.


      • Nykyisinkyynikko

        Kadun itse pettämistäni todella paljon. Aikaa on vierähtänyt 8 vuotta ja olen tuona aikana pitänyt itseäni todella paskana ihmisenä. Sain äskettäin tietää että myös vaimoni on pettänyt ehkä hieman pahemmin samoihin aikoihin. Tunnustin oman hairahdukseni asian yhteydessä. Myös vaimo katuu tekoaan todella paljon ja pitänyt itseään huorana vuosia.

        Nyt asiat tapetilla ja käsittelyssä. En tiedä saammeko liittomme enää toimimaan. Olemme olleet teinistä asti yhdessä lähes 20 vuotta, emmekä tunne muuta elämää kun elämää toistemme rinnalla. Asioitten esiintuominen on tuonut liittoomme paljon hyvääkin ja olemme puhuneet ja avanneet itseämme toisillemme enemmän kuin koskaan ja tuoneet parisuhteemme ongelmat esille. Eli jollain oudolla tavalla parisuhteemme voi paremmin kuin koskaan, toisaalta menee enemmän päin vittua kuin koskaan. Ristiriita on valtava.

        Valitettavasti vaimostani katosi kaikki viattomuus mitä olen hänessä aina paljon rakastanut ja jotain muuttui yönä jolloin sain tietää. Pelkään että en pysty näkemään häntä enää samana ihmisenä ja arvostaa häntä samalla tavalla kuin ennen. Tiedän, että vaimoni painii samojen asioitten kanssa minun sujteen. Vaimoni on enemmän sujut tekoni kanssa, mutta minulla on vielä todella pitkä matka. Ehkä koska en pysty laittamaan tekojamme samalle viivalle.
        Tiedän että ryssin itse "täydellisen parisuhteen" jo vuosia sitten, mutta uskoin vaimooni ja hänen viattomuuteensa sitäkin kovemmin ja ajattelin että edes toinen meistä pitää "taikaa" yllä. Nyt hävettää ja on nöyryyttävää myöntää, että liittomme on ihan samanlainen kuin muillakin petokseen sortuneilla. Liitostamme tosiaan hävisi se "taika" ja se liittyi muitten kyynisten liittojen joukkoon. Haluamme molemmat vielä yrittää tosissaan yrittää, mutta en tiedä voinko elää vaimoni muistojen kanssa. Varsinkin kun jollain tavalla aistin vaimostani, että hänen rakastaja oli hänelle jonkinlainen "sielunkumppani" ja aistin heidän kemian ja haikeuden vaimoni puheista, vaikka tiedänkin hänen katuneen suhdettaan todella paljon. Tunsin siis vaimoni rakastajan ja olin aikoinani hänestä todella mustasukkainen, mutta uskoin sokeasti vaimoani.

        Minua myös häiritsee että vaimoni ei koskaan pystynyt suhdetta lopettamaan, vaan se loppui olosuhteiden pakosta. Itse luojan kiitos tulin järkiini, ennen kuin asia eteni vakavaksi.

        Olen prosessin aikana oppinut ymmärtämään, että uskottomuus on yksi pahimmista asioista, mitä rakkaalleen voi tehdä, koska se jättää jälkeensä todella rumaa jälkeä. Tästä syystä kadun tekoani enemmän kun mitään muuta elämässäni. Tulen kantamaan pettäjän stigmaa koko elämäni ja olen sen myös ansainnut. Tuskin pystyn antamaan itselleni tekoani koskaan anteeksi. Toivon mukaan vaimolleni pystyn.


      • Särö_jää

        Kiitos hyvästä kirjoituksesta ja sen saamista hyvistä vastauksista. On virkistävää huomata, että vielä on ihmisiä, jotka osaavat myös katsoa peiliin, eivätkä vain tuijottele omaa napaansa. Toivon teille kaikkea hyvää jatkossa. Parisuhde voi jatkua pettämisen jälkeenkin, vaikka pettäminen ei sitä kyllä koskaan paranna. Vanhemmiten ymmärtää, että muut siteet voivat olla riittäviä suhteen jatkamiselle, vaikka se pettäminen säteilee suhteeseen kuin ydinjäte vielä vielä vuosikymmentenkin jälkeen.


    • pettäjä3

      En kadu, minulla on uusi, parempi elämä ihanan miehen kanssa. Sitä kadun että loukkasin exääni verisesti ja pilasin hänen elämänsä, Niinkuin hän sanoo.
      Pettäminen ei ollut edes mitenkään vaikeaa. Entinen puolisoni ei tervehtinyt, halannut tms kun tulin kotiin iltaisin, pysytteli omassa huoneessaan tai korkeintaan kävi huutamassa että missä olen luuhannut kun en ole kotona siivoamassa tai laittamassa ruokaa hänelle... Jos tulin parin päivän työreissulta ja minulla olisi ollut paljon kerrottavaa, mies murjotti ja oli mykkäkakossa pari seuraavaa päivää.
      Pitkässä liitossa en ollut pettänyt koskaan aiemmin, eikä ole tarkoitus pettää nykyisessäkään liitossa. Ei pidä paikkaansa, että siitä tulisi tapa.

      • mistakes

        Tässäkin tapauksessa kun olisi vaan erottu, eikä petetty. Miksi ei älytä erota, kun parisuhde on peestä eikä rakkaudesta ole mitään jäljellä.?


    • jkuio

      Kannattaisi miettiä kahteen kertaan sitä pettämistä.
      Miltäpä kuulostaisi kuulla uusperheessä toisen lapsilta, kun kutsuvat sinua huoraksi tai joksikin muuksi, haukkuvat lapsiasi. Tätä nimittäin tapahtuu.

      • aikuisetkoaikuisia

        Lasten suusta se totuus julki tulee on joku vanha sanonta. Näyttää nykyisin pitävän hyvin paikkansa.
        Kannattaisi kyllä miettiä, kun kerran aikuisten touhut on kyseessä, että mitä sillä menetelmällä voi saada aikaan. Joukon erilaisia traumoja ainakin eri-ikävaiheessa oleville lapsille, ehkä murrosikäiselle kaikkein vaikeinta, koska oma kehitys on juuri murrosvaiheessa ja se moraalikäsityksen viimeinen silaus ihmisen kehityskaaressa muodostuu silloin. On aika tavallista, että murrosikäinen ei halua olla missään tekemisissä perheen rikkojan kanssa, koska kuva hyvästä vanhemmasta romuttui, ja kuitenkin tuo vanhempi oli kasvukehityksessä se ensimmäinen "idoli". Samalla iälle tyypillisellä mustavalkoisuudella voi sitten suhtautua tähän uuteen pettäjän valittuun. Ja suorasukaisia, sitä ovat nykyajan nuoret, että jos mielipiteenvaihdon jälkeen vanhemman korvia punastuttaa, niin en ihmettele.
        Voisi tähän lopuksi sen toisen sanonnan kirjoittaa, että sitä saa, mitä tilaa.
        Pettämällä tilaa siis paskaa tuulettimeensa, joka voi lennähdellä ihan minne tahansa, mutta jos haju miellyttää, niin sitten on vaan petettävä.


    • antaajasaada

      Turha se on seksiä pihtaavan puoliskon toista syyttää, antaisi niin ei tapahtuisi vastaavaa...ei kaduta yhtään.

      • haluis

        Eroa, äläkä marise. Puolisollasi on syy olla haluamatta.


    • jkuio

      Ja aina se seksi, sekin sujuisi jos osaisitte kuunnella toisianne ja elää moraalista elämää. Sinkkuus on mennyttä silloin kun yhteen muuttaa kumppanin kanssa ja se pitää myös uskoa. Ei lähdetä rallattelemaan kun mieli tekee ja kaikesta puhutaan puolison kanssa. Mikä koti se sellainen on että ovi käy jatkuvasti kun kumpikin menee ja tulee ja kukaan ei tiedä mistään mitään.
      Kai alkaa puuttumaan seksin, jos joka ilta toinen katselee kun menet menojasi.

      • Exwife1

        Oot niin oikeassa! Mä katselin toisen työmenoja pitkään, ei todellakaan tehnyt mieli seksiä himassa, kun äijä tuli työreissuilta (vitun korkeakoulutettu myyntimies) milloin missäkin kunnossa.


    • yksinhyvä

      Sama täällä ukon työ yötäpäivä vie seksihalut. Enpä odottele enään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe