Aavistus taivaasta

Haluttiin uutta profiili-kuvaa.
Siispä pala keittiötäni.
Ei aleta irvisteleen, minä siivoan sen ainoastaan viikon-loppuisin.
Ruokani kun on enimmäkseen käristettyä jotenkin.
-
Puolen-litran tuopissa on lionnut Luomu-Kaura-täys-jyvä lutisteita.
Sekä täys -jne Vehnän alkioita.
Molemmat SF.
-
Pahvi-lautasella on jämät leike/pakastevih.
Kasarissa sulaa luomu-kirnu-voi. SF
-
Kun liote on kuplinut kasaan, lisään leike-jämät.
Maustelen...
Todeten että minähän en ruokaa tuhlaa.

H.

92

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuulostaaTosiPsklta

      Yök! Voi kamalaa! Onneksi ei tarvitse nähdä eikä maistaa.

      • "KuulostaaTosiPsklta"

        Niinpä.
        Meillä luonnon-suojelijoilla, Palomallakin ei aina ole helppoa.
        Halutessani helpotusta, ostan Mustaa-Makkaraa kuumana.

        H.


    • Kiitos, toiveita toteuttavista miehistä on helppo tykätä.

    • Mietinkin mitä edellinen profiilikuvasi esitti.
      Ei minusta kovin pahalta kuulosta kun luin tarkemmin, oli siis kyse voista eikä kirnupiimästä kuten hätäisesti lukiessani kuvittelin. Silloin minäkin olisin ihmetellyt.

      • "mielikki.mummo"

        Reeta, sinä en siis laita mitään itsestäsi.
        Ainoastaan keskityt ivaan.
        Noh, eivät muutkaan tosin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Reeta, sinä en siis laita mitään itsestäsi.
        Ainoastaan keskityt ivaan.
        Noh, eivät muutkaan tosin.

        H.

        ...et siis...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Reeta, sinä en siis laita mitään itsestäsi.
        Ainoastaan keskityt ivaan.
        Noh, eivät muutkaan tosin.

        H.

        En ole Reeta?? Olet erehtynyt enkä tarkoittanut ivata. Oikeasti katsoin edellistä kuvaasi enkä tiennyt mitä esitti.
        En kirjoita kuin tällä nimmarilla, Enkä vaihda enää!


    • voihanrähmät

      Ja minä kun olen joskus luullut lieteni olevan epäsiisti :O

    • Heikunkeikku

      Ruokajutut kiinnostaa yleensä.
      Aloin aloittajan sepustusta miettimään ja pientä selvennystä tahtoisin.
      Mitä tarkoittaa "lutisteita"? Vai onko kirjoitusvirhe.
      Vai tarkoititko littanoita lätyskäjyviä?
      Sitten tuo "liote kuplinut kasaan", niin onko liote kuplivaa voita vai kupliiko "lutiset" puolen litran tuopissa?
      Mihin mikin lisätään?
      .
      Ja Taaaaatusti en nyt ivaa tai muutakaan kivaa, vaan ihan kysäsen, kun ymmärrykseni ei nyt ymmärrä.
      Kun en voi kuvitella, että jonkun puuron sekaan sekoitetaan leike-vihannesjämiä.
      Vaan voihan se niinkin olla, vaikka oudommanpuoleiselta kuulostaakin. Tosin joskus muinoin edesmenneen mieheni äiti kertoi, että mieheni ollessa lapsi, niin hän rakasti ruisjauhoista keitetystä puurosta, johon oli sekoitettu suolakalaa. Siis ihan hirrrrRRRrrrveältä kuulostava yhdistelmä.
      .
      Minä ajattelin lähteä kohta hakemaan Pizzaa. Pakko, sillä kovasti mieleni tekevi.

      • "Heikunkeikku"

        Lutisteet ovat kaura-hiutaleita.
        Kuivaa puuroa sanoisin.
        Liotteessa on lutisteita ja alkioita.
        Ne likoavat tuopissa turvoten.
        Ne lisätään kasariin voin keraksi.
        Lopuksi lisätään ruoan-jämä.
        Kuvittele vanhaa Kaura-puuroa paistettuna Voissa.
        Kana-leikkeen ja vihannesten kanssa.
        Kuvittele ennen pizzaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Lutisteet ovat kaura-hiutaleita.
        Kuivaa puuroa sanoisin.
        Liotteessa on lutisteita ja alkioita.
        Ne likoavat tuopissa turvoten.
        Ne lisätään kasariin voin keraksi.
        Lopuksi lisätään ruoan-jämä.
        Kuvittele vanhaa Kaura-puuroa paistettuna Voissa.
        Kana-leikkeen ja vihannesten kanssa.
        Kuvittele ennen pizzaa.

        H.

        Valitettavasti en enää voi ottaa kuvaa.

        H


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        Valitettavasti en enää voi ottaa kuvaa.

        H

        Joo, älä MISSÄÄN NIMES ota valokuvaa (jälkikäteen).
        Tuo ruoka kuulostaa kyllä kovin samankaliiperiselta, kuin mieheni ruispuuro-suolakalayhdistelmä. Mut, oli se mies muuten ihan ok. Kovin rakaski oli.
        Vehnänalkio, maan mainio terveysmurkina. Siitä onnittelut, mutta muuten en söisi tommosta sianruokaa, johon on sekoitettu minun mielestäni vääriä aineksia sekaisin.


    • En ivaa, enkä arvostele toisten koteja tai niiden siisteyttä.
      Siistimistä löytyy meidänkin mökistä, mulle tulee mieleen Hyacint Buckeeee, kun vanhin sisareni ilmoittaa tulevansa käymään. Perfektionisti nipottaja kun on hän.

      Sitä on taas markkinoilla käyty ja perinteinen auto-ostos tehty, avoauto vm. 1965, Shelby Cobra, punainen.
      Hiaano..

      • Minä en edes huomaa toisten huushollissa mitään moittimista jos ei ihan järkyttävää tule vastaan. Muutaman kerran on tullut, suunnilleen sellaista kun telkkarissa pyörivässä sarjassa hamstraajat.
        Itselläni on kohtuullinen järjestys, en pelkää muutamaa villakoiraakaan. Makkarin pidän niin pölyttömänä kuin pystyn, on helpompi hengittää.
        Hyacint on mainio, häneen ei kyllästy vaikka on taas uusintana.
        Muutaman oikean siivous hullun tunnen, mutta eivät muuten ole noin pätemisenhaluisia.
        Eräs kantaa kaikki matot ulos joka ikinen päivä heti töistä tultuaan, sanoo että on pakko, varmaan olisi terapia tarpeen.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minä en edes huomaa toisten huushollissa mitään moittimista jos ei ihan järkyttävää tule vastaan. Muutaman kerran on tullut, suunnilleen sellaista kun telkkarissa pyörivässä sarjassa hamstraajat.
        Itselläni on kohtuullinen järjestys, en pelkää muutamaa villakoiraakaan. Makkarin pidän niin pölyttömänä kuin pystyn, on helpompi hengittää.
        Hyacint on mainio, häneen ei kyllästy vaikka on taas uusintana.
        Muutaman oikean siivous hullun tunnen, mutta eivät muuten ole noin pätemisenhaluisia.
        Eräs kantaa kaikki matot ulos joka ikinen päivä heti töistä tultuaan, sanoo että on pakko, varmaan olisi terapia tarpeen.

        Minulla on huono näkö enkä kotona pidä silmälaseja kuin telkkaria katsoessani.
        Täytyisi kai pitää muulloinkin.
        On meillä ihan normaali perussiisteys, mutta ei se varmaan nipottajalle riitä.
        Sisareni miehellä oli joskus pikkuharja, jolla hän oikoi mattojen hapsuja.
        Siinä pariskunnassa on vakka kantensa löytänyt.


    • frederik

      Näin syksyllä on hyvä kokeilla erilaista. Tein viimeviikolla villisian paistista karjalankeiton mukaan valurautakattilassa ja hyvää tuli, tein myös peuranjauhelihasta pihviä hyvältä maistoivat, ostin myöspakastimeen.

      • ent.siivoojaparka

        Villisian lihassa on trikiinejä, koska ne ovat raadonsyöjiä.
        En ikinä laittaisi suuhuni vaikka olisi kuinka hyvin kypsytettyä.


      • Tavuviiva

        Villisika on oikein hyvää, hyvin valmistettuna. Itse en ole villisikaan koskenut, mutta Hämeenlinnassa on hyvä ravintola, ainakin ollut, sellainen piparkakkutalo torin lähellä.
        H:lle se edellinen kuva muistutti naamarypästä ja tuo muistuttaa haineväskeittoa.
        Ilman glasei mä en noin pientä kuvaa juur näe, mutta tämä on selkeämpi.


      • Hämppiläinen
        Tavuviiva kirjoitti:

        Villisika on oikein hyvää, hyvin valmistettuna. Itse en ole villisikaan koskenut, mutta Hämeenlinnassa on hyvä ravintola, ainakin ollut, sellainen piparkakkutalo torin lähellä.
        H:lle se edellinen kuva muistutti naamarypästä ja tuo muistuttaa haineväskeittoa.
        Ilman glasei mä en noin pientä kuvaa juur näe, mutta tämä on selkeämpi.

        Edelleen saa piparitalosta villisikakäristystä, nam, pitääkin pistäytyä popsimassa.


      • frederik
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Villisian lihassa on trikiinejä, koska ne ovat raadonsyöjiä.
        En ikinä laittaisi suuhuni vaikka olisi kuinka hyvin kypsytettyä.

        Ei näissä ovat veljeltyjä, samoin peurat. Hyviä neuvoja oli raamatussa, muslimit eivät taida pitää sikoista. Ostoni teen tavallisesta kaupasta. Mitä tulee loheen ei maistu nykyään hyvältä tämä Norjan uusi "öljy" tosin syön kerran viikossa jotain kalaa. Luomutuotteista en pidä, tosin liha Argentiinasta on hyvää. Ostin kerran monia vuosia sitten luomulihaa, oli huonoa jälkeenpäin sain tietää että vain luomulla ei tule hyvää muuta täytyy olla matkassa vaikka olut tehtaan jälkimäskiä tai nykyajan lisiä.


      • Tavuviiva
        frederik kirjoitti:

        Ei näissä ovat veljeltyjä, samoin peurat. Hyviä neuvoja oli raamatussa, muslimit eivät taida pitää sikoista. Ostoni teen tavallisesta kaupasta. Mitä tulee loheen ei maistu nykyään hyvältä tämä Norjan uusi "öljy" tosin syön kerran viikossa jotain kalaa. Luomutuotteista en pidä, tosin liha Argentiinasta on hyvää. Ostin kerran monia vuosia sitten luomulihaa, oli huonoa jälkeenpäin sain tietää että vain luomulla ei tule hyvää muuta täytyy olla matkassa vaikka olut tehtaan jälkimäskiä tai nykyajan lisiä.

        Luomukaritsan jauheliha on hyvää (Tammisen).
        Kannattaa testata.


      • eppu2
        frederik kirjoitti:

        Ei näissä ovat veljeltyjä, samoin peurat. Hyviä neuvoja oli raamatussa, muslimit eivät taida pitää sikoista. Ostoni teen tavallisesta kaupasta. Mitä tulee loheen ei maistu nykyään hyvältä tämä Norjan uusi "öljy" tosin syön kerran viikossa jotain kalaa. Luomutuotteista en pidä, tosin liha Argentiinasta on hyvää. Ostin kerran monia vuosia sitten luomulihaa, oli huonoa jälkeenpäin sain tietää että vain luomulla ei tule hyvää muuta täytyy olla matkassa vaikka olut tehtaan jälkimäskiä tai nykyajan lisiä.

        Liekö tuo vuosia sitten ostamasi liha edes ollut luomulihaa.
        Kyllä kotimaiset luomutuotteet ovat hyvänlaatuisia tänä päivänä.
        Miksi et osta kotimaassa kasvatettua kirjolohta. (Kirjolohihan on kotoisin tyyneltä mereltä, se ei lisäänny Suomen vesissä, joten poikasia kasvatetaan.)


      • ent.siivoojaparka
        frederik kirjoitti:

        Ei näissä ovat veljeltyjä, samoin peurat. Hyviä neuvoja oli raamatussa, muslimit eivät taida pitää sikoista. Ostoni teen tavallisesta kaupasta. Mitä tulee loheen ei maistu nykyään hyvältä tämä Norjan uusi "öljy" tosin syön kerran viikossa jotain kalaa. Luomutuotteista en pidä, tosin liha Argentiinasta on hyvää. Ostin kerran monia vuosia sitten luomulihaa, oli huonoa jälkeenpäin sain tietää että vain luomulla ei tule hyvää muuta täytyy olla matkassa vaikka olut tehtaan jälkimäskiä tai nykyajan lisiä.

        Samaa mieltä luomutuotteista.

        Minun puolestani tosin saavat viheriköt elvistellä niitten luomujensa kanssa, jos sillä tapaa tuntevat itsensä puhtaiksi ja aatteellisiksi, muita syntisiä paremmiksi. Ei minulla mitään sitä vastaan. Olen mielelläni ahdas ja puutteellinen luomuruokien suhteen. En edes kenellekään mielistelläkseni valehtele suosivani luomuja muun ruuan edelle.

        Mitä kaupassa näkee luomuvihanneksia tai luomuhedelmiä, niin kyllä ovat niin surkean näköisiä ruttanoita. Jos näkee hyvän näköisiä vihanneksia luomuhinnalla, niin siinä on fuskia takana ihan varmasti.

        Kerran ostin kaupasta kurjan näköisen kurkunruipelon, kun ei siinä muita ollut. Kotona ihmettelin, kun se oli sisältäpäin ihan pilaantuneen näköinen kellertävä vaikka oli kuitenkin taivutellessa ja leikatessa aivan kova. Maistuikin samanlaiselle kuin ihmispaska haisee. Sitten otin esille sen muovikuoren mihin se oli pakattu ja huomasin sen olevan luomu. Vaikka kuinka yritin psyykata itseäni uskomaan, että se on terveellisempää kuin tavallinen kurkku, niin ei se vaan minulle maistunut.

        Samoiten luomulihat kaupassa. Heti päällepäin ne näyttää puoliksi märäntyneiltä vaikka viimeiseen käyttöpäivään olisi vielä viikko aikaa.

        Nähtävästi kroppani tarvitsee pienet annokset myrkkyjä pysyäkseen terveenä ja voidakseen hyvin. Tai niin kai jokainen tarvitsee, uskoisin. Miksi muuten luomupelastetutkin hölväisivät itseensä ihon läpi kaikenlaisia kemiallisia aineita.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Samaa mieltä luomutuotteista.

        Minun puolestani tosin saavat viheriköt elvistellä niitten luomujensa kanssa, jos sillä tapaa tuntevat itsensä puhtaiksi ja aatteellisiksi, muita syntisiä paremmiksi. Ei minulla mitään sitä vastaan. Olen mielelläni ahdas ja puutteellinen luomuruokien suhteen. En edes kenellekään mielistelläkseni valehtele suosivani luomuja muun ruuan edelle.

        Mitä kaupassa näkee luomuvihanneksia tai luomuhedelmiä, niin kyllä ovat niin surkean näköisiä ruttanoita. Jos näkee hyvän näköisiä vihanneksia luomuhinnalla, niin siinä on fuskia takana ihan varmasti.

        Kerran ostin kaupasta kurjan näköisen kurkunruipelon, kun ei siinä muita ollut. Kotona ihmettelin, kun se oli sisältäpäin ihan pilaantuneen näköinen kellertävä vaikka oli kuitenkin taivutellessa ja leikatessa aivan kova. Maistuikin samanlaiselle kuin ihmispaska haisee. Sitten otin esille sen muovikuoren mihin se oli pakattu ja huomasin sen olevan luomu. Vaikka kuinka yritin psyykata itseäni uskomaan, että se on terveellisempää kuin tavallinen kurkku, niin ei se vaan minulle maistunut.

        Samoiten luomulihat kaupassa. Heti päällepäin ne näyttää puoliksi märäntyneiltä vaikka viimeiseen käyttöpäivään olisi vielä viikko aikaa.

        Nähtävästi kroppani tarvitsee pienet annokset myrkkyjä pysyäkseen terveenä ja voidakseen hyvin. Tai niin kai jokainen tarvitsee, uskoisin. Miksi muuten luomupelastetutkin hölväisivät itseensä ihon läpi kaikenlaisia kemiallisia aineita.

        En minäkään osta luomua. Vaikka en ole kovin nuuka ostan tarjouksia ja tavallisia luomuttomia tuotteita.
        Veljeni ostaa luomukahvia, se on kallista eikä edes hyvää. Kananmunat, sianliha ja broileri olisivat luomutuotteita joihin voisin panostaa mikäli olisin varma että eläinten olosuhteet olisivat paremmat kuin olen huomannut tehotuotannossa olevan. Nykyisin huijataan ihmisiä vähän joka asiassa, on tehnyt epäluuliseksi.


    • Miten tuo tuolleen on päässy ruostumaan, eipä oi uskonu ;)?

      • "siilimuori4"

        Murusina on mun leipäni maailmalla.
        Ja hellalla.
        Rakkauteni ei ruostu.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori4"

        Murusina on mun leipäni maailmalla.
        Ja hellalla.
        Rakkauteni ei ruostu.

        H.

        No se.


    • eppu2

      Luomukaura- ja voi kuuluu myös minun ruokavaliooni ja munat.
      Ostan luomua, kun vain on tarjolla.
      Tuo pisti silmääni, että et ruokaa tuhlaa, hyvä, minua kismittää ihmiset, jotka valittaa rahapulaa ja samalla lentää roskiin sapuskaa kilokaupalla vuosittain.
      Pakastimien aikakautena niin ei tarvitse tapahtua.

      • ent.siivoojaparka

        Minut määrättiin heittämään vessanpyttyyn vain neljä päivää vanha oman reseptini mukaan maustamani kaalisopan tähteet, mitä haistatin likalla.
        Tilalle tuli pannullinen hänen tekemäänsä lasagnea. Oli niissä jonkunlainen pieni makuero, pitää myöntää.
        Huomenna tulee (jos muistaa ohi ajaessaan tuoda) Pasta Carbonaraa, eilen tehtyä.
        Vähän vaihtelua kaurapuuroon ...


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minut määrättiin heittämään vessanpyttyyn vain neljä päivää vanha oman reseptini mukaan maustamani kaalisopan tähteet, mitä haistatin likalla.
        Tilalle tuli pannullinen hänen tekemäänsä lasagnea. Oli niissä jonkunlainen pieni makuero, pitää myöntää.
        Huomenna tulee (jos muistaa ohi ajaessaan tuoda) Pasta Carbonaraa, eilen tehtyä.
        Vähän vaihtelua kaurapuuroon ...

        Ihmiset on opetettu kyttäämään näitä viimeisiä myyntipäiviä.
        Pojantyttärellä, kun oli munapakkaus, jossa päiväys oli mennyt muutaman päivän vanhaksi. Ei voinut muka käyttää. Sanoin, ettei munat niin pian pahane.
        Minä keitin munat ja ihan priimaa tavaraa oli.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ihmiset on opetettu kyttäämään näitä viimeisiä myyntipäiviä.
        Pojantyttärellä, kun oli munapakkaus, jossa päiväys oli mennyt muutaman päivän vanhaksi. Ei voinut muka käyttää. Sanoin, ettei munat niin pian pahane.
        Minä keitin munat ja ihan priimaa tavaraa oli.

        Kananmunat säilyy paljonkin kauemmin kuin mitä siinä päällä lukee päivämäärä.

        Jos on monta viikkoa vanhoja, kuukausiakin, niin kaiken varalta teen niistä jotain, mihin tarvitsee rikkoa muna. Keltuaisesta näkee kuinka syötävä se on. Jos se on keltainen ja pysyy ehjänä, niin se on ihan syötävä. Mutta jos keltuainen on jo oranssinen ja särkyy levälleen, niin se on pilaantumisen merkki. Harvoin, hyvin harvoin, on niin käynyt, että olen joutunut nirppanokkaisena kaatamaan sen pois.


    • mimmimum-..mi

      Varmastikin ihan hyvää .... minä tarvisin kurinpalautusta tuohon ruuan tuhlaamiseen...eli pois heittämiseen... Kun jokin ruoka on ollut pari päivää jääkaapissa....eikä maistu ....mutta ei sitä enää oikein voi pakastaakaan..

      • "mimmimum-..mi"

        Jos sinä tunnustaisit minulle rakkautesi vahvemmin kuin yleensä.
        Saattaisin tulla luoksesi ja näyttää mitä oikea mies jämillä tekee.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-..mi"

        Jos sinä tunnustaisit minulle rakkautesi vahvemmin kuin yleensä.
        Saattaisin tulla luoksesi ja näyttää mitä oikea mies jämillä tekee.

        H.

        Ehkä hän tunnustaisi sen rakkautensa sinuun vieläkin vahvemmin livenä, jos menisit hänen luokseen.


      • mimmimum-..mi

        Varmaan jotain mielenkiintoista....ja jänskää...
        Minä kun olen aika mieto.....pidän kyllä vahvemmastakin...rakkaudesta.


      • jänskäääää
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ehkä hän tunnustaisi sen rakkautensa sinuun vieläkin vahvemmin livenä, jos menisit hänen luokseen.

        Tokko tuo uskaltaa livenä voimiaan näyttää ;)))


      • hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-..mi"

        Jos sinä tunnustaisit minulle rakkautesi vahvemmin kuin yleensä.
        Saattaisin tulla luoksesi ja näyttää mitä oikea mies jämillä tekee.

        H.

        hunksz

        Mene nyt kerrankin joku mummi tsekkaamaan, äläkä aina vaan lupaile tyhjiä. Tuo alkaa jo huvittaa. :)
        .


    • mimmimum-..mi

      Noniin....huomenna mennään ostamaan Norjan lohta....kun huulirasva tulee mukaan ilmaiseksi....lidlistä

      • En.syö

        Antibioneillä dumpattu lohi


      • en.suutelis
        En.syö kirjoitti:

        Antibioneillä dumpattu lohi

        Eltaantunut kalanrasva huulilla.


    • Mä haluan niitä miehekkäitä Expimot kuvia, saako nekin tilata tästä vai mistä?

      Itse asiassa minusta on kivaa katsella kuvia, käyn aina kurkkimassa että mitäs te nyt... kun näen että jollain uusi. Siksi päätin oman pallipään vaihtaa myös. Siinä on sellainenkin liitännäinen, että nyt ei ole piikkipuskia enää niin paljon nilkoissa kiinni. Se keltainen varmaan jotenkin innosti.

      • kesi.vä

        Ai jos täällä saa tilata, niin mä haluaisin k/k:n niissä trikoissaan aamu-usvassa. Eikä tää ole ivaa, vaan mielikuvaa.


      • kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

        Ai jos täällä saa tilata, niin mä haluaisin k/k:n niissä trikoissaan aamu-usvassa. Eikä tää ole ivaa, vaan mielikuvaa.

        Koti-kiusattu suokoon anteeksi, laitan tähän hänen tekstinsä jonka löysin:

        "Laskevan aurinkon mukana hiipi yökylmä trikoihin verhoutuneen hahmon kimppuun ja se sai jalan nousemaan runkoputken yli."

        Mä en voi sille mitään, mutta mulle tulee "Mustanaamio" tosta mieleen. (Vaikken koskaan missään ole nähnyt Mustanaamion fillaroivan.)


      • kesi.vä kirjoitti:

        Koti-kiusattu suokoon anteeksi, laitan tähän hänen tekstinsä jonka löysin:

        "Laskevan aurinkon mukana hiipi yökylmä trikoihin verhoutuneen hahmon kimppuun ja se sai jalan nousemaan runkoputken yli."

        Mä en voi sille mitään, mutta mulle tulee "Mustanaamio" tosta mieleen. (Vaikken koskaan missään ole nähnyt Mustanaamion fillaroivan.)

        Sinä siellä pulpetissa ,juuri sinä viidennen pulpetin istuja.
        Ei sun mieleikuvas kaukaa liippaa ,elämän mittainen liikunta on muovannut minusta sellasen mis silmä lepää.
        Ei tän kesän kesken loppunut 7500km fillarointi reisiäkään ohentanut.
        Musta on muuten housujen ja sininen paidan väri.


      • kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sinä siellä pulpetissa ,juuri sinä viidennen pulpetin istuja.
        Ei sun mieleikuvas kaukaa liippaa ,elämän mittainen liikunta on muovannut minusta sellasen mis silmä lepää.
        Ei tän kesän kesken loppunut 7500km fillarointi reisiäkään ohentanut.
        Musta on muuten housujen ja sininen paidan väri.

        Kiitos, että vahvistit mielikuvani. Arvelen suojalasien muistuttavan naamiota. Näärännäpystäni varmaan johtuu, että nyt mielikuvaani sekoittuu Hannibal Lecter, hyttyssuojan vuoksi varmaan.


      • ent.siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sinä siellä pulpetissa ,juuri sinä viidennen pulpetin istuja.
        Ei sun mieleikuvas kaukaa liippaa ,elämän mittainen liikunta on muovannut minusta sellasen mis silmä lepää.
        Ei tän kesän kesken loppunut 7500km fillarointi reisiäkään ohentanut.
        Musta on muuten housujen ja sininen paidan väri.

        Sittenhän me ollaan kuin kaksi marjaa kiusatun kanssa.
        Ne minullakin yleensä lenkki- ja salivaatteina; mustat trikoohousut ja biltemansininen t-paita.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sittenhän me ollaan kuin kaksi marjaa kiusatun kanssa.
        Ne minullakin yleensä lenkki- ja salivaatteina; mustat trikoohousut ja biltemansininen t-paita.

        justiinsa kuin kaks marjaa,luonnetta ja käytöstä myöten


      • kesi.vä kirjoitti:

        Ai jos täällä saa tilata, niin mä haluaisin k/k:n niissä trikoissaan aamu-usvassa. Eikä tää ole ivaa, vaan mielikuvaa.

        Ja sitten haluaisin nähdän kesi.vän kumpparit rantakalliolla :))


      • kesi.vä

        Piankos saamme taidenäyttelyn Kiasman seinille. Täytynee kehitellä näyttelylle nimi.
        (Nyt siellä menee "Pahan jälkeen".)
        Jos ne mun kumpparit sojottaa tyhjiltään siellä kaltsilla, niin se jättää katsojan mieleen aprikoitavaa. Ja meille mahdollisuuden palata uusien kuvien kanssa jatkonäyttelyyn.


    • Oikein.ajattelija

      Miten minä olen ollut varma, ja olen edelleen, että avaaja syö vai luteita, kommentit ovat sen verran kitkeriä joihin lisämausteita ei tarvitse.

      • näyttäisi.tuolta

        Lihapullia kaurapuurossa tai paistettua haukea mannavellissä.


      • Tavuviiva

        Oikein.ajattelijalle: laitoin tuonne edemmäs, H:n edellinen kuva oli kuin nassurypäs ja vertailin kirjoitustapoja, ja kysynkin, onko hän yksi vai useampi?


    • Jotenkin eksoottiselta kuulostava aavistus taivaasta.
      Mutta sitten alempana oli 'paistettu kaurapuur', se onkin jo tuttua tutumpi ja aika hyvää.
      Aamupuuron jäljiltä kylmä kaurapuuro kattilassa on jo näöltään niin ei ei houkuttelevaa, siitä tykkää useimmiten vain sämpylätaikina ja silloinkin sämpylöistä tulee likilaskuisia.

    • taivaanmannaa

      Taivas ja kaurapuuro, miten liittyvät yhteen? Ei kaurapuuro niin hyvää ole.

    • Käsittämätönjuttu

      Ajattelin tuollaisen otsikon alle kätkeytyvän jotain ihmeellistä. Otsikko ja aihe eivät kuitenkaan kohtaa mitenkään eivätkä millään tasolla.

      • "Käsittämätönjuttu"

        Niin.
        Minä olen ajatus-kuvioiltani toisinaan vaikea ja moni-mutkainen.
        Toisinaan ihan tahallanikin.
        -
        Tässäpä sinulle vihje-ketju:
        Luonto-Jämät-vanha-hyvä-ruoka-tuhlaus-turhamaisuus...
        Muutakin on, mutta jätän sinut jännitykseen.
        Yhdistä tuo kaikki ajatukseen 60
        -
        Mitä muille nousi mieleen? :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Käsittämätönjuttu"

        Niin.
        Minä olen ajatus-kuvioiltani toisinaan vaikea ja moni-mutkainen.
        Toisinaan ihan tahallanikin.
        -
        Tässäpä sinulle vihje-ketju:
        Luonto-Jämät-vanha-hyvä-ruoka-tuhlaus-turhamaisuus...
        Muutakin on, mutta jätän sinut jännitykseen.
        Yhdistä tuo kaikki ajatukseen 60
        -
        Mitä muille nousi mieleen? :)

        H.

        Että on perjantai ja Suomessa alkaa olla ja keskipäivä....ai niin mutta toihan olikin viimeöisiä sepustuksia.
        Juu, tuli mieleen liian yrittämisen maku.
        Anna ajatusten soljua, kuomaseni ja rekisteröi ne yrittämättä tehdä niistä niin kauhean intellektuelleja ja moniselkoisia.
        Perjantai, päässtä ajatuksetkin vapaalle. Irti kahleistaan.
        mvh
        P


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Että on perjantai ja Suomessa alkaa olla ja keskipäivä....ai niin mutta toihan olikin viimeöisiä sepustuksia.
        Juu, tuli mieleen liian yrittämisen maku.
        Anna ajatusten soljua, kuomaseni ja rekisteröi ne yrittämättä tehdä niistä niin kauhean intellektuelleja ja moniselkoisia.
        Perjantai, päässtä ajatuksetkin vapaalle. Irti kahleistaan.
        mvh
        P

        "Paloma.se.co"

        Totta.
        Perjantai on useimmiten salkku-päiväni.
        Ostin aamulla Salkun Olvia.
        Sekä 1.1Kg. SF Kassi-Nieriän.
        Iki-vanhaa Tilliä oli vielä ripahdus kotona.
        Toivon Tillini lisääntyvän.
        -
        Ymmärrän että sinun, monen muunkin on vaikeaa uskoa kirjoitusteni syntyvän ns.luonnostaan.
        Riimejäni joudun joskus miettimään.
        Lyhyitä kun ovat, pitää olla syvyyttä.
        Kommentissasi on pikkuisen jotain.
        Kirjoittajien ei pitäisi koskaan pidätellä muissa kuin iki-vanhoissa ja kököissä huumoreissa.

        Hisssss!

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Totta.
        Perjantai on useimmiten salkku-päiväni.
        Ostin aamulla Salkun Olvia.
        Sekä 1.1Kg. SF Kassi-Nieriän.
        Iki-vanhaa Tilliä oli vielä ripahdus kotona.
        Toivon Tillini lisääntyvän.
        -
        Ymmärrän että sinun, monen muunkin on vaikeaa uskoa kirjoitusteni syntyvän ns.luonnostaan.
        Riimejäni joudun joskus miettimään.
        Lyhyitä kun ovat, pitää olla syvyyttä.
        Kommentissasi on pikkuisen jotain.
        Kirjoittajien ei pitäisi koskaan pidätellä muissa kuin iki-vanhoissa ja kököissä huumoreissa.

        Hisssss!

        H.

        hunksz

        Mitä tuli/tulee mieleen, kyselee hän.
        Siis noin yleensä, eikä pelkkään aloitukseen tyytyen.
        Jos avoimesti ja pidättelemättä kerron, niin kaivat papuja nokastasi vielä joulunakin.

        Joten, raikas ilma, vein matot ulos tuulettumaan, hyvä päivä siivota, joskin pitkin hampain ja vastenmielisesti.

        Tulepa ostamaan tillejä yrittäjien kojultani, samalla teen kuontaloosi muutaman veikeän lettisen.
        Saat vanhaan tuttavuuteen perustuen hyvän alennuksen.
        Tai olkoon, tillit saat ilmaiseksi.
        .


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "Käsittämätönjuttu"

        Niin.
        Minä olen ajatus-kuvioiltani toisinaan vaikea ja moni-mutkainen.
        Toisinaan ihan tahallanikin.
        -
        Tässäpä sinulle vihje-ketju:
        Luonto-Jämät-vanha-hyvä-ruoka-tuhlaus-turhamaisuus...
        Muutakin on, mutta jätän sinut jännitykseen.
        Yhdistä tuo kaikki ajatukseen 60
        -
        Mitä muille nousi mieleen? :)

        H.

        Tulipa mieleen, että kaurapuuroa ja aronia-puolukkakiisselia aion kohta syödä.
        Luonto-jämät-vanha-hyvä-ruoka=taivaallista
        ruoka-tuhlaus-turhamaisuus=helvetillistä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tulipa mieleen, että kaurapuuroa ja aronia-puolukkakiisselia aion kohta syödä.
        Luonto-jämät-vanha-hyvä-ruoka=taivaallista
        ruoka-tuhlaus-turhamaisuus=helvetillistä.

        "eppu2"

        Jos on aihetta.
        Muista myös että vanha jämä sitä syö.
        - Eihän ne nuoret...

        H.


      • Kielimenimukana

        " Luonto-Jämät-vanha-hyvä-ruoka-tuhlaus-turhamaisuus... " - Näistä sanoista vain luonto ja ruoka voisivat olla aavistuksia taivaasta jos ne olisivat hyviä. Muut eivät niinkään liity taivasaiheisiin.

        Olen joskus syönyt sellaista smetanalohta että jos taivaassa on ruokaa, se on juuri sellaista. Taivaallista.


    • Heikunkeikku

      Onneks tämä aloitus ei ole semmonen, että pitäis ruveta riimein kertomaan ruuista.
      Onneksi tosiaan, sillä ostin tänään itseni hämmästykseksi Pulled Pork"-marinoitua paistia ja olisi peräti hankalaa tommosesta ruveta vääntelemään riimiä. (ei, älkäätte alkakaatte ollenkaatte keksimäätte riimiäätte pulled porkista). Itse nyt en toki osaisi alkunkaan.
      Ei ollut hääppöstä ruokaa. Menetteli perunan kanssa jotenkuten.
      .
      Tuosta ruuan poisheittämisestä. Mulla on siinä mieles hyvä, kun on muutamat kipaleet koiria tutuilla ja voin niille yllätysherkuksi antaa vaikkapa lihanvinkaleen tai muun herkun, jota en itse enää halua vetää naamaan. Roskiin ei ole kiva heittää, mutta heitän kyllä sinnekin jotakin silloin tällöin ja tuolloinkin.

      • "Heikunkeikku"

        Muista kuitenkin että Koira on Susille jätettä.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Muista kuitenkin että Koira on Susille jätettä.

        H.

        Enpä ymmärrä, mitä tarkoitat.
        Älä kuitenkaan ala antamaan vihjeitä ja käskemään ajattelemaan ym. ym.
        Minä olen sitä mieltä, että jos en ymmärrä kirjoitustasi tai ymmärrän sen siten, kuin ymmärrän, ja ymmärrykseni perusteella sitten alan vastaamaan, niin jos se mielestäsi on Väärin vastattu, niin se EI ole minun vikani. Vika on Sinun.:)
        Johonkin kommenttiin vastasit olevasi tahallaankin monimutkainen ym. ym. ja aloit vihjeitä vetelemään.
        Minusta kirjoittajan pitäisi kirjoittaa (lue: osata kirjoittaa) niin, että muut ymmärtävät. Vika on epäselvästi kirjoittavan kirjoittajan, eikä lukijan.


      • Tavuviiva
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Muista kuitenkin että Koira on Susille jätettä.

        H.

        Kysyn siis, kun kirjoitit, että mitä tulee mieleen, oletko yksi vai usea?
        Oletko naisten luoma mies? Vai oletko itse itsellesi kylliksi oleva hahmo? Kirjoitatko itse tai vai ja jonkun lisäksi. Olennyrittänyt tutkia riimejäsi ja mielipiteitäsi. Mitään koiraa ei ole tähän haudattu. Kaula paljaana kyselen.


      • Tavuviiva kirjoitti:

        Kysyn siis, kun kirjoitit, että mitä tulee mieleen, oletko yksi vai usea?
        Oletko naisten luoma mies? Vai oletko itse itsellesi kylliksi oleva hahmo? Kirjoitatko itse tai vai ja jonkun lisäksi. Olennyrittänyt tutkia riimejäsi ja mielipiteitäsi. Mitään koiraa ei ole tähän haudattu. Kaula paljaana kyselen.

        "Tavuviiva"

        Äiti tekee niin miehet kuin naisetkin.
        Kaikki muu onkin sitten luovuutta.
        Jos taidetta katsot, kysytkö taiteelta?
        Miksi et vain nauti.

        H.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Enpä ymmärrä, mitä tarkoitat.
        Älä kuitenkaan ala antamaan vihjeitä ja käskemään ajattelemaan ym. ym.
        Minä olen sitä mieltä, että jos en ymmärrä kirjoitustasi tai ymmärrän sen siten, kuin ymmärrän, ja ymmärrykseni perusteella sitten alan vastaamaan, niin jos se mielestäsi on Väärin vastattu, niin se EI ole minun vikani. Vika on Sinun.:)
        Johonkin kommenttiin vastasit olevasi tahallaankin monimutkainen ym. ym. ja aloit vihjeitä vetelemään.
        Minusta kirjoittajan pitäisi kirjoittaa (lue: osata kirjoittaa) niin, että muut ymmärtävät. Vika on epäselvästi kirjoittavan kirjoittajan, eikä lukijan.

        Luulempa , että tuo H osaa kirjoittaa ihan tavallisella suomenkielellä, jos haluaa.
        Hän nyt vaan on tuollaista roolia vetänyt ties kuinka kauan eikä osaa enää tulla ´piilostaan´, ilman, että tuntisi olonsa vieraaksi.


      • eiummarra
        hunksz kirjoitti:

        "Tavuviiva"

        Äiti tekee niin miehet kuin naisetkin.
        Kaikki muu onkin sitten luovuutta.
        Jos taidetta katsot, kysytkö taiteelta?
        Miksi et vain nauti.

        H.

        Mistä pitäisi nauttia?


      • millotuleetänne
        eiummarra kirjoitti:

        Mistä pitäisi nauttia?

        Ma luulen et hanen lupauksista tulla kulailemaan kun tarpeeksi ussein kertoo vahvasti rakkastavansa hanta.


      • Tavuviiva
        hunksz kirjoitti:

        "Tavuviiva"

        Äiti tekee niin miehet kuin naisetkin.
        Kaikki muu onkin sitten luovuutta.
        Jos taidetta katsot, kysytkö taiteelta?
        Miksi et vain nauti.

        H.

        Taiteenfilosofiasta tai estetiikasta käsin tarkasteltuna hmm vaikeaa.
        Mutta ohje heittäytymiseen - hyväksyn.
        Korvilleen ei mitään voi: epäpuhdas musiikki - päänsärkyä, ahdistusta.


      • eppu2 kirjoitti:

        Luulempa , että tuo H osaa kirjoittaa ihan tavallisella suomenkielellä, jos haluaa.
        Hän nyt vaan on tuollaista roolia vetänyt ties kuinka kauan eikä osaa enää tulla ´piilostaan´, ilman, että tuntisi olonsa vieraaksi.

        "eppu2"

        Mitäpä jos arvon humppeli antaisit minulle aiheen selko-Suomeen?
        Muista kuitenkin että ainoastaan yksin-kertainen, typerä aihe ansaitsee Selko-Suomen.
        Moni-mutkaisuuteen se ei sovellu.
        Vaikka YLE yrittääkin.

        H.


      • eiummarra kirjoitti:

        Mistä pitäisi nauttia?

        "eiummarra"


        Siinäpä se, tuossapa tuo.

        H.


      • nautitaansiitä
        hunksz kirjoitti:

        "eiummarra"


        Siinäpä se, tuossapa tuo.

        H.

        Se kun sä vedätät noita tyhmiä mummeja ;))))))


      • Tavuviiva
        nautitaansiitä kirjoitti:

        Se kun sä vedätät noita tyhmiä mummeja ;))))))

        Mitens toimisit. Otapa narut ja näytä uusi suunta, kiinnostaisi kyllä. Tee aloitus. Yhteislaulu on joskus kivaa, mutta ei joka päivä jaksa....


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Luulempa , että tuo H osaa kirjoittaa ihan tavallisella suomenkielellä, jos haluaa.
        Hän nyt vaan on tuollaista roolia vetänyt ties kuinka kauan eikä osaa enää tulla ´piilostaan´, ilman, että tuntisi olonsa vieraaksi.

        Tietysti osaa. Toki toki.
        Minusta se on lukijoiden suoranaisesti kiusaamista vääntää teksti niin epäselvän epäselväksi, että sen voisi ymmärtää aivan miten tahansa. En nyt tarkoita, että JOKA tekstinsä on yhtä kiemurainen, mutta eipä paljon muutakaan.
        Tietysti siinä on se hyvä puoli (siis hänen kannalta katsottuna), että voi matkan aikana (ketjun edetessä) muutella tekstiään.
        Elikkä sanoi kuka mitä tahansa tai miten tahansa, niin sen voi kääntää sen monimutkaisen kirjoittajan eduksi, sanomalla vaikkapa, että et sä tajuu tai mietihän enemmän tai mee muualle kun et ymmärrä tai.... noh oikeastaan mitä tahansa :)
        Minun oma äitini on mestarillinen vänkäämään punaisen siniseksi pelkästään sanojen "oikealla" järjestyksellä.
        .
        Eittämättä usein tulee tunne aloittajan aliarvioivan muita kirjoittajia. Mutta toki voin olla väärässäkin, mutta tämä tunne kuitenkin itselleni tulle.


      • nautitaansiitä kirjoitti:

        Se kun sä vedätät noita tyhmiä mummeja ;))))))

        Ei vedättäjää pidä tuomita, eihän yrittänyttä laiteta, vai miten se menee.
        Joku voi jopa tykätä, siitä ja tuosta.

        Mistä sen tietää kuka ketäkin narunpäässä kuljettaa.
        Ja kyllä hunkszikin on vuosien myötä oppinut varomaan.

        Nautitaan vaan, pelkkää riemuahan tämä on.
        .


      • Liimapaperina
        nautitaansiitä kirjoitti:

        Se kun sä vedätät noita tyhmiä mummeja ;))))))

        Tyhmin olet itse.Oikea aaltopahvi)))))))))


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Mitäpä jos arvon humppeli antaisit minulle aiheen selko-Suomeen?
        Muista kuitenkin että ainoastaan yksin-kertainen, typerä aihe ansaitsee Selko-Suomen.
        Moni-mutkaisuuteen se ei sovellu.
        Vaikka YLE yrittääkin.

        H.

        Mistä ihmeestä minä nyt Sinulle kehitän niin yksinkertaisen ja typerän aiheen, että osaisit selko-Suomea kirjoittaa.
        Ja tuosta humppeli-nimittelystä en tykännyt yhtään, ettäs sen tiedät.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Tietysti osaa. Toki toki.
        Minusta se on lukijoiden suoranaisesti kiusaamista vääntää teksti niin epäselvän epäselväksi, että sen voisi ymmärtää aivan miten tahansa. En nyt tarkoita, että JOKA tekstinsä on yhtä kiemurainen, mutta eipä paljon muutakaan.
        Tietysti siinä on se hyvä puoli (siis hänen kannalta katsottuna), että voi matkan aikana (ketjun edetessä) muutella tekstiään.
        Elikkä sanoi kuka mitä tahansa tai miten tahansa, niin sen voi kääntää sen monimutkaisen kirjoittajan eduksi, sanomalla vaikkapa, että et sä tajuu tai mietihän enemmän tai mee muualle kun et ymmärrä tai.... noh oikeastaan mitä tahansa :)
        Minun oma äitini on mestarillinen vänkäämään punaisen siniseksi pelkästään sanojen "oikealla" järjestyksellä.
        .
        Eittämättä usein tulee tunne aloittajan aliarvioivan muita kirjoittajia. Mutta toki voin olla väärässäkin, mutta tämä tunne kuitenkin itselleni tulle.

        Joo, kyllä minunkin lähipiiristäni löytyy näitä puliveivaamisen mestareita, jotka väittää mustan valkoiseksi. Olen tottunut siihen, en juurikaan välitä tai mäkätän takaisin.
        (keskeytys, kissa halusi syliin)
        Kai tuo on sitten sitä Hunksin keskustelukulttuuria, ettei oikein keskustelua synnykään, kun ei saa sanomastaan tolkkua.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Joo, kyllä minunkin lähipiiristäni löytyy näitä puliveivaamisen mestareita, jotka väittää mustan valkoiseksi. Olen tottunut siihen, en juurikaan välitä tai mäkätän takaisin.
        (keskeytys, kissa halusi syliin)
        Kai tuo on sitten sitä Hunksin keskustelukulttuuria, ettei oikein keskustelua synnykään, kun ei saa sanomastaan tolkkua.

        Miksi juuttua siihen?

        Onhan täällä meitä, joitten sanomasta saa tolkun. Keskustele meidän kanssa.

        Se vaan on niin, että saman numeron näkevät pöydän vastakkaisilla puolilla istuvat toiset kuutosena ja toiset yhdeksikkönä. Kumpi se silloin on?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miksi juuttua siihen?

        Onhan täällä meitä, joitten sanomasta saa tolkun. Keskustele meidän kanssa.

        Se vaan on niin, että saman numeron näkevät pöydän vastakkaisilla puolilla istuvat toiset kuutosena ja toiset yhdeksikkönä. Kumpi se silloin on?

        En ole ennen tuota numerovertausta kuullutkaan. Se on hyvin ajateltu.
        Niinhän se on, että ´pöydän ´ molemmin puolin voi olla yhtä aikaa oikeassa ja väärässä. Riippuu näkökulmasta.


    • kesi.vä

      Eppu tuohon kyssäriin jo vastasikin. Tämä on tämmönen ruokablogi, niin tällätään nyt sitten. Unhoitin, kun säntäsin kirjastoon ja mereen, laittaa marinaadiin tofun. No laitoin sen äsken, nyt joudun odottelemaan, vaan ei haittaa. Teen soossia paseeratusta tomaatista ja yhdestä näivettyneestä tomaatista, tietty sipulia, porkkanaraastetta, v-sipulia ja sitten mausteet siitä tofusta ja kookosmaidon pohjat. Syön sitä tällä kertaa nuudelien kanssa.

    • Vaihdoin jo profiilikuvan taivanrantaan, mutta piti vaihtaa takaisin. Sokerihimoissani tuli suurempi ymmärrys, nimittäin. Taidankin olla ruusu, nehän arvostaa just sitä.

      Se siitä ruokablogista tällä viikolla.

      • Detoxillavaikka

        Puhdista elimistösi niin sokerinhimo haihtuu taivaan tuuliin.


    • mimmimum-..mi

      Aika ison vonkaleen sieltä kalatiskiltä pyydystit....paistatko pannulla....haudutatko uunissa....tässä voi vähänaikaa kehittää makunautintoja ....jos vaikka nälkä menee ohi katselemalla "kuveja" ruuasta....

      • "mimmimum-..mi"

        Kuten koti-liettäni on hakuttu.
        Paistan kalan Voissa.
        Luomu SF.
        -
        Voi...Taas roiskuu jotain Emalille.
        Vaikka tahtoisin sinulle.

        H.


      • Tavuviiva

        Ja luulin, että tuossa on jokin alttari, jossa palaa uhrituli. Se kattila haineväineen oli parempi.


    • Hitsi kun taas en tiedä poloinen mihin väliin kökköni tuikkaisin, oli niin monta hyvää juttua, niin tuikkaanpa tähän...

      Yksi ajatuskuvio ruuanlaitossa mikä sopii mulle on esimerkiksi
      aito- helppo- maistuva- runsas- kuorrutus- kierrätys.
      varsinkin tuossa kierrätyksessä olen hyvä, mitään en heitä pois jos vain suinkin keksin miten sitä voisi vielä kierrättää.

      • Ai niin vielä se että mitä tulee perjantaista mieleen,
        perjantai normalisoi elämän, yötyöt loppuu ja saa nukkua kun nukuttaa.
        Ja olla vaan.


    • Aloitukseen;
      Voi ystävä kallis - alat saavuttaa tason johon joidenkin on pakko tyytyä - sinä teet sen tahdosta ja kauppahalliin on kevyt astua..........

    • Jaksaajaksaajaksaa

      Meitsillä taitaa nyt olla aavistus maanpäällisestä taivaasta. Kun kylppäri-saunaosaston remontti on valmis ja pääsee taas omaan saunaan ja uuteen, puhtaaseen, hyvän näköiseen kylpyhuoneeseen niin saatan hengessäni liidellä itsestäni irti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe