Evoluutiouskovaisten sukukokoukset

kuivat.pökkelöt

Käyttekö te evoluutiohömppään uskovat koskaan tapaamassa sukulaisianne kasvitieteellisessä puutarhassa?

Tuntuuko salaatin syöminen kannibalismilta?

12

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeekohan kreationisti maassa kävellessään olevansa omiensa joukossa?

    • Vaikka aloituksesi olikin poikkeuksellisen lapsellinen jopa kreationistin kirjoittamaksi, synnytti se tarkemmin ajateltuna näkemyksiä.
      Minulle luonto ja luonnossa liikkuminen on ollut jo lapsuusiästä alkaen tärkeää. Myöhemmin perehdyttyäni (edes pintapuolisesti) ekologiaan ja biologiaan, yhteyteni luontoon on saanut monipuolisempia aspekteja kuin pelkkä luonnossa liikkuminen ja sen tuoma henkinen ja fyysinen hyvinvointi.

      Säälin "luomakunnan kruunuja", joille erämaa alkaa siitä, kun asfaltti loppuu tossun alta. Jäätte paljosta paitsi.

    • Jos ne ovat meidän sukulaisiamme, ovat ne sinunkin. Samaa ihmislajiahan me olemme.

      • EvolutiivinenSurkastuma

        "Samaa ihmislajiahan me olemme. "
        Valitettavasti.
        Uskonnot ovat joskus olleet ihmisyhteisöjä yhdistäviä "me hengen" luojia yhteisöjen kasvaessa perhe- ja kyläyhteisöjä suuremmiksi. Ne mahdollistivat omalta osaltaan suurempien ja kilpailukykyisempien yhteisöjen syntymisen. Nykyisessä yhteiskunnassa sellaista uskonnollisuutta ei tarvittaisi mihinkään. Se on evoluution jäänne, kuten ihmisen vilkkuluomet tai karvankohottajalihakset. Yhteiskunnalle tarpeettomia surkastumia.
        En yleensä kirjoita näin karkeasti, mutta aloittaja ei muuta ansaitse.


    • Laholatvalle

      Käytkö usein ehtoollisella?

      Tuntuuko Jeesuksen ruumiin syöminen ja hänen verensä juominen kannibalismilta?

      • kasville.elon.vettä

        Ei, koska se on vain symbolista.

        Evoluutioteorian mukaan sen sijaan ei ole vain symbolista, että salaatti on sukulaisemme.


      • Lahkolaisoppia

        Kristikunnan suurin kirkkokunta katolisuus on kanssasi eri mieltä. Heille asia ei ole symbolinen.


      • älä.houri
        Lahkolaisoppia kirjoitti:

        Kristikunnan suurin kirkkokunta katolisuus on kanssasi eri mieltä. Heille asia ei ole symbolinen.

        Ei ole kanssani eri mieltä.


      • Houreilevalle
        älä.houri kirjoitti:

        Ei ole kanssani eri mieltä.

        Eli olet heidän kanssaan samaa mieltä.


      • älä.houri kirjoitti:

        Ei ole kanssani eri mieltä.

        Wiki: "Katolinen kirkko erottaa toisistaan eukaristian eli ehtoollisseremonian, jossa leivästä ja viinistä tulee pappien välityksellä todellisesti Kristuksen ruumis ja veri, ja näin Kristuksen ruumiiksi ja vereksi muuttuneen pyhän kommuunion. "

        Katolisuus ei näe asiaa symboolisena.


      • kasville.elon.vettä kirjoitti:

        Ei, koska se on vain symbolista.

        Evoluutioteorian mukaan sen sijaan ei ole vain symbolista, että salaatti on sukulaisemme.

        "Kannibalismi tarkoittaa samaa lajia olevan yksilön syömistä. Myös eläintä, joka syö oman lajinsa edustajia, kutsutaan kannibaaliksi."

        -wikipedia

        Emme ole samaa lajia salaatin kanssa vaikka meillä yhteinen kantamuoto onkin.


    • Elämäonihme

      Mua käy sääliksi evolutionistit :( miten ihmismieli voikaan olla niin ahdas, kun ei ota Jumalaa vastaan. Olen aivan häkeltynyt uskoontulostani, tuntuu kuin olisi ottanut päänsä pois puskasta!

      Room 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
      22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
      23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

      Mitä enemmän luontoa tutkitaan, sitä enemmän se todistaa Jumalasta. En ole koskaan nauttinut kauniista luonnosta niin paljon kun nyt uskoon tultuani!
      Jos olen mielestänne hörhö, niin en ihmettele, miksi niin ajattelette sillä:

      Room 1:20-25 Sillä sana rististä on HULLUTUS niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

      Jos olen mielestäsi raivostuttava, niin en ihmettele, sillä Jeesus sanoi näin:

      1. Kor 1: 18-19 "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma
      vihaa teitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe