Ontto olo ja antamisen ilo

kotikiusattu

Tavallaan tuli joulu ja sen rituaalit hoirettua etukäteen ja nyt on samanlainen olo kun nuoruuressa laivan lähties telakalta.
Kauhee kiire ja tärkeyren tunne on muuttunu pelkäks paseramiseks ,on ku luvattomis hommis olis.
Samanlainen olo on jouluaatonkin kun orotettu päivä livahtaa kun varkain ohi ,ei jää ku kasa paperii ja ähky olo ,kun ei se ikäkään tuo viisautta.
Alotukse viel niin syksyllä näin rujon näkösen sarvitraktorin ja jotenkin se sano mulle et ,ota minut ja pelasta.
Ajattelinkin et se on parhaan kaverin joululahja jos onnistun ja minähän onnistuin , terhakkaasti säksättää vanhus ja en nyt ittestäni puhu .
Sitä alkaa olemaan jo joulutunnelma ja sopiva euforia päällä ,pääsis vaan syömään .Nyt kun eläkeläiset ei sais muuta tehrä ku olla hyödyks yhteiskunnal nii vaimoki
otti lastenhoitajan pestin ja oli siin pient alkukankeut .
https://www.youtube.com/watch?v=0YOTHZjj6vA

120

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmätotuus

      Nyt kävi tosi vanhanaikaisesti, kun aloituksesi ei avautunut minulle ollenkaan. En löytänyt sitä ns. punaista lankaa. Vai olikohan niitä useampiakin?

      Tämän laulunkin sanomasta olen aivan pihalla. Esittäjän samettista ääntä kuuntelen kyllä sujuvasti ja kuviaankin katselen ongelmitta, se riittäköön.

      https://www.youtube.com/watch?v=GLtnOJFAUDY

      • En mä aina itekkään osaa sanoomikä on se punanen lanka jokapäiväsis horinois.
        Kun johonkiin valmistuu innolla ja tapahtuma menee nopeesti ohi ,millanen olo jää osallistujalle?
        Onko autuaampi antaa vai olla saavana osapuolena?
        Onko urakan valmistumisen jälkeen ansaitun levon aika vai pitäiskö vielä jotain tehrä ettei laiskaksi sanottais?


      • Tavuviiva

        Aloittajalle: teepä retki Helsingin kaupunkiin ja käy Zetorissa ottamassa glögi tai kuuma kahvi....

        Jaa
        Tähän musiikkiin ei voi olla kommentoimatta: kiitos. Kylläpä hänellä on ihana purenta. Ja musiikki on sellaista lempeetä. Kuuntelin just.
        Hymyilytti ja hymyilytti. Kiitos.

        Tämä on ensimmäinen kirjallinen koitos, mutta nyt saa huutaakin: HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!


      • Tavuviiva
        Tavuviiva kirjoitti:

        Aloittajalle: teepä retki Helsingin kaupunkiin ja käy Zetorissa ottamassa glögi tai kuuma kahvi....

        Jaa
        Tähän musiikkiin ei voi olla kommentoimatta: kiitos. Kylläpä hänellä on ihana purenta. Ja musiikki on sellaista lempeetä. Kuuntelin just.
        Hymyilytti ja hymyilytti. Kiitos.

        Tämä on ensimmäinen kirjallinen koitos, mutta nyt saa huutaakin: HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!

        Niin tarkennus, nyt musiikkikiitos menikin kylmätotuudelle, anteeks.


      • kylmätotuus

        Koska olotilani on jo valmiiksi sekava, niin ei liene kovinkaan suurta merkitystä, jos sekoitan sitä lisää. Voinhan päätyä lopulta vaikka seinäkelloksi. Käkikello en halua olla.

        Valintoja ja kysymyksiä on seuraava biisi tulvillaan ja on ihme, jos niitä pohtiessa ei nuppi sekoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=XWwK__IpXYY


      • Tavuviiva
        kylmätotuus kirjoitti:

        Koska olotilani on jo valmiiksi sekava, niin ei liene kovinkaan suurta merkitystä, jos sekoitan sitä lisää. Voinhan päätyä lopulta vaikka seinäkelloksi. Käkikello en halua olla.

        Valintoja ja kysymyksiä on seuraava biisi tulvillaan ja on ihme, jos niitä pohtiessa ei nuppi sekoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=XWwK__IpXYY

        No huh - aika rankkaa. Kuitenkin Ismo on Taitelija, mitä ei mielestäni voi kaikista soittajista sanoa.
        Käkikellona olis aika rankaa. Mut sit taas toisaalta, vois pästää millaisia ääniä ja sanomia vaan. Tasatunnein vai puolikkaat päälle.
        Täytyy kertoa yks anekdootti: Turun tuomiokirkon kello lyö muistakseni varttitunnin välein vai puolikkaita. No oltiin majoituttu Juliaan. Huone hissin ovea vastapäätä, ilmastointitötteröt ikkunan lähellä. Mölyä, kuumuutta, tuuleusta, ja nämä kellot. Onneksi minibbaari on keksitty. Otin muutaman pikkuputelin ja menin kylppäriin. Jossain vaiheessa puolisko kurkkasi ovelta ja totesi, että ai täällä on bileet......no, kun en pysty nukkumaan tässä melussa ja paahteessa........maanantaina soitin Turun seurakuntaan ja kysyin kelloista. Turkulaiset ovat kuulemma tottuneet....
        Seota voi monesta syystä...


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        En mä aina itekkään osaa sanoomikä on se punanen lanka jokapäiväsis horinois.
        Kun johonkiin valmistuu innolla ja tapahtuma menee nopeesti ohi ,millanen olo jää osallistujalle?
        Onko autuaampi antaa vai olla saavana osapuolena?
        Onko urakan valmistumisen jälkeen ansaitun levon aika vai pitäiskö vielä jotain tehrä ettei laiskaksi sanottais?

        Kirjoitan nyt jouluaatosta, joulusta ja niiden tuloon valmistautumisesta.

        Aikoinaan puunasin huushollin katosta lattiaan. Juoksin kaupasta toiseen ostamassa joululahjoja ja tietysti aina pahimpaan ruuhka-aikaan. Kaupoilta palatessa olivat kädet täynnä kasseja ja pusseja, jotka pursuivat ostoksistani. Apukädet olisivat olleet todella tarpeen. Oma urakkansa oli sitten lahjojen paketointi ja lahjakorttien kirjoittaminen. Pitihän sitä tietysti myös leipoa kakkuja, pikkuleipiä, pipareita, torttuja
        ja pullaa. Ruokapuolta en jaksa edes luetella.

        Tulihan se jouluaatto lopulta ja myös koko suku metsähiiriä myöten.
        Syötiin niinkuin ei oltaisi ikinä ruokaa nähtykään. Sitten siirryttiin lahjaruljanssiin. Ja lopulta jäljelle jäi vain iso kasa lahjapapereita, kuten itsekin totesit. Tuli myös tunne, että tämän takiako koko rumba?!

        Nyt en enää urakoi. Opin, että joulu tulee vähemmälläkin tohinalla.


    • Huomioikaa

      VAROITUS
      - koti-kiusattu ei ole rekattuna varmistanut, että tämä on aidon koti-kiusatun aloitus

    • Ei lapsena ollut jouluna syöminen niin tärkeä, vaan nyt on. On kai meillä ikääntyneillä ottanut monessa muussakin ensitanssijan roolin.

      Minulla on vieläkin vihreät kuulat hankkimatta, kunhan eivät loppuisi kaupoista. Niistä kahdesta jotka taajamassa vielä toimivat.
      Toinen pankkikin suljetaan vuoden alussa, onneksi eläke menee siihen toiseen.
      Kyllä olis kauheeta alkaa rahojaan kantamaan pankista toiseen, vaikka matka ei pitkä olekaan, parisataa metriä.

      Ei nukuttanut vaikka Beckiä katselin iltamyöhäiseen, on vähän samanlainen olo kuin mitä Beckin naapuri sanoi tälle, että 90% ajasta tämä muistuttaa liiskattua rupikonnaa.

      Kunhan päivä vähän valkenee lähden hakemaan lehden, mitä kauheuksia siihen taas on kirjoitettu.
      Eilisen lehden kansi oli musta, surmansa saaneiden työkavereiden vuoksi.

      Hyvää Itsenäisyyspäivää!

      https://youtu.be/jfG9ItwAfoA
      .

      • Harvinaisia värikuvia linkissäsi ,olen vieläkin ns pyrjähtänyt sille kolhon näköselle rantaruattalaiselle joka lakkautti itärajan varuskunnan .
        Minuu on pikkasen häirinny toi veteraanien rahankeräys kun en tierä totuutta asias.
        Mun tietojen mukaan se järjestö piti ajaa alas kun veteraanit loppuu ja omasuus jakaa viimeisten hyväksi.
        Omaisuuren määrästäkin on epäselvyyttä .
        Olet oikees et meni ihon alle se kun kuulin yhren uhrin lapsista ,suomalaista avohoitoa parhaimillaan , toisinaan sattuma on julma .
        Ei helky joululaulut uhrien ja tuskin ampujankaan perheissä.


    • "Ase vaikeni painui piippu lumeen
      piipun viereen vaipui sankarin pää.

      Nyt sattui huomasi sankari toinen
      suu vääristyi tuskaiseen ahinään.

      Tule aseeni eteen ryssä juuri tuohon
      minä suolaan sinut minä sotken sut suohon."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=zwPGNVJKeM0


      H.

      • Ollos huoleton , kirjuri löysi ihan vahinkossa toista tuhatta tykkiä ,olivat siel varaston perällä pikkusen piilos.
        Ikäänkuin varotuksena siitä et voi sitä muutakin löytyä tarvittaessa .
        Tää kuoro on siit harvinainen et filmissä esiintyy juuri näitä laulajia.
        https://www.youtube.com/watch?v=2vRoiodj_Yw


    • Sait sen monsterin käyntiin jonka kanssa olet tapellut täällä jonkun aikaa? Työvoitto, siis. Onneksi olkoon.

      Mä rupesin liian suureen urakkaan joulusiivouksessa, liian perusteellisesti. Onko jotain voimajuomaa, lentokonepetroolia tai kerosiinia mitä vois tankata? Sais vähän vauhtia hommaan.

      Lisäksi retkahdin eilen, söin suklaata melkein kuukauden tauon jälkeen. Möks.

      Mummo oli kyllä hauska :) mutta asenteensa vielä parempi.


      • Näin kahrenkesken voin myöntää et ei koskaan kannattais lukita ajatustaan toisten ajatusten perusteella.
        Kävin juur äsken tallis viel kerran potkimas ittiäni persuksiin, kun olin niin pyöreepäinen et läksin valmiille ladulle .
        Kyl se onniin et mää itte on hyvä periaate mones asias.
        Paljon vähemmän olis rupia polvissa ja selässä kipuja kun olis ajatellut selkeesti alunpitäen .
        Mutta urakka on valmis .
        Mullakin on sellofaanit kulmista kuluneet kun oon etukäteen mielikuvitus syänyt tryffeleitä .


      • kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

        Piti mennä kauppaan kun unohdin ostaa voita. Tarkistin jo että kaksi pikku-puljua on auki täälläpäin. Pitäisi nimittäin piparit leipoa, ehkä talonkin rakentaa. Ja kohtalo toi eteeni jotain vielä hienompaa:
        http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/suklaa/artikkelit/fazerin-joulukatu---nain-se-tehtiin-katso-ohjeet-ja-tee-perassa/

        Ehkä en menekään ostamaan voita, ehkä teen sen suklaasta.... :P
        Kelenkelenkele... mähän söin sen.

        Ai että tulit syöneeksi talotarpeet ja nyt kenkuttaa, vai?

        Annan sinulle yhden neuvon aivan ilmaiseksi.
        Älä pidä turhaa kiirettä rakennustarvikkeiden ostamisen kanssa. Aatonaatto olisi sopiva päivä ostaa ne. Sitten rakennat talon vaudilla, että kattoonkin jää tykötarpeet.

        Katsoin linkin suklaa/karkkijutusta ja menin lähes paniikkiin ajatellessani, mitä tapahtuisi, jos minun pitäisi sellainen kyhätä.
        Aikaa kuluisi vähintään vuosi, kiskoisin kiukusta kihisten hiukset päästäni ja menettäisin viimeisetkin hermon rippeeni.
        Onneksi painajainen meni nopeasti ohi ja tajusin, ettei ole pakko, jos ei taho.

        Voimia joulusiivoukseesi! Muista kuitenkin hengittää edes silloin tällöin urakoidessasi!

        Minulla on tapana kuunnella lattareita siivotessani. Ne tuovat hyvän fiiliksen ja rytmin puuhasteluun. Vanhalla levysoittimella niitä vinyyleitä soittelen.


      • kylmätotuus

    • Siilimuorikka3

      Juu ontosta olosta........................
      Se on kun juhlii joulun etukäteen joidenkin kanssa, käytännönkin syistä, jää joululle vähän sellainen kaipuu ja tyhjyyskin. Kun jotkut puuttuu, jotain puuttuu itse h-hetkestä.

    • Tavallaan huvittavaa.
      Aikanaan kun soittelin aktiivisesti, pureskelin myös kynsiäni.
      Nyt, aktivoituessani taas, jouduin käyttämään kynsi-saksia ja viilaa.
      Ilman tuota toimen-pidettä soinnuista tuli psykedeelisiä.
      Arvon rouvat/herrat, mikä liemi se tänään on, joka vahvistaa kynsiä?
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=EcbE8KCIoaM

      H.

      • Siilimuorikka3

        Soita letralla vai mikäsenytoli.


    • eppu2

      Eipä sitä tarvitse enää niin hötkyillä, kuin ennen. Työn merkeissä mulla meni useimmiten niin joulut, kun juhannuksetkin.
      Rauhaa ja tasasta oloa, se on parasta.
      Oon tainnu ennekin mainita sen, kun naapurin kanssa oli Zetori, joka pellon reunassa ruostu. (mökillä)
      Mäessä tien levuinen savihauta. Naapurimme isäntä ehdotti, että kun poika haluaisi tuon traktorin kunnostaa, miten olis, hän sen savihaudan kaivaa ja tuo siihen sepelit, tehtäiskö vaihtokauppa.
      No meillehän se sopi.
      On se niin nostalgista, kun se muutaman kerra kesässä siinä tiellä menee.

      • aateltu

        En nyt tällä hetkellä muista minne isäntä sen traktorinsa hautasi kun sanoi ettei ole ollut vielä sellaista monttua mistä se ei olisi noussut.

        Lapsena tiedettiin jo ääneestä milloin joku oli Zetorilla liikkeellä kun alkoi kuulumaan zyd-zyd-zyd-zyd-tzäkä-tzäkä-tzäkä...

        Joulusta vielä.
        Kun monta viikkoa touhuaa, tekee tai ostelee lahjoja, leipoo ja valmistelee jouluruokia, sitten kun on syöty ja lahjat jaettu, tuntuu että joulukin on jo ohi.

        Olen ajatellut että miltähän tämä pimeä kausi tuntuisi jos joulua ei olisikaan? On sentään kuitenkin kiva että joulu katkaisee pimeän kauden touhuillaan, valoillaan ja iloillaan. Ja vaikka joulu ei kaikkien kuvioinkaan erilaisista syistä sopisikaan, niin onhan siitä jotakin vaihtelua heillekin.


      • eppu2
        aateltu kirjoitti:

        En nyt tällä hetkellä muista minne isäntä sen traktorinsa hautasi kun sanoi ettei ole ollut vielä sellaista monttua mistä se ei olisi noussut.

        Lapsena tiedettiin jo ääneestä milloin joku oli Zetorilla liikkeellä kun alkoi kuulumaan zyd-zyd-zyd-zyd-tzäkä-tzäkä-tzäkä...

        Joulusta vielä.
        Kun monta viikkoa touhuaa, tekee tai ostelee lahjoja, leipoo ja valmistelee jouluruokia, sitten kun on syöty ja lahjat jaettu, tuntuu että joulukin on jo ohi.

        Olen ajatellut että miltähän tämä pimeä kausi tuntuisi jos joulua ei olisikaan? On sentään kuitenkin kiva että joulu katkaisee pimeän kauden touhuillaan, valoillaan ja iloillaan. Ja vaikka joulu ei kaikkien kuvioinkaan erilaisista syistä sopisikaan, niin onhan siitä jotakin vaihtelua heillekin.

        Minä muistan hämärästi, jonkun sellaisen version, että isäntä käski haudata hänet kuoltuaan raktorin kanssa ja, kun jälkeläiset kävi asiaa ihmettelemään, niin vastasi noin.
        Minä en isosti hötkyile joulun kanssa, pikkuhiljaa laittelen sen minkä laitan.
        Nuo valot ovat kivan juttu näin pimeään aikaan. Tuossa pari kerrostaloa näköpiirissä, on niissä hienoja valoja. Itse laitoin itsenäisyyspäivänä.


    • Ontto olo, katselin illalla Wallanderia, olisi pitänyt katsella niitä mekkoja.

      Mutta nyt eteenpäin, mitähän säätä meille tänään tarjotaan.

      https://youtu.be/Wxeh6lxdLNA
      .

    • talvi.va

      Mun pitäis järjestellä viimeiset muuttotavarat paikoilleen. Pitää tässä vielä vähän makoilla ja tehdä suunnittelutyötä. Muutoin menee huseeraamiseksi.
      Joulusta ei paineita. Heh, jos saan tuon keskeneräisen villapaidan valmiiksi. Onhan tässä vielä aikaa... tosin päivät tuppaavat karkaamaan kuin pilvet konsanaan.

    • "Kukat hankea vasten aina on tummat
      kesän vihreä vasta ne tulisiksi saa.

      Miten on jos latu on lumella mutkaa
      miten on jos suunta on pelkkää suoraa.

      Onko suurin riemu ala-mäki jyrkkä
      ei latua missään vain vauhdin-myräkkä'."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=3cSnnjM4psc

      H.

    • talvi.va

      Nysvään nysvään,
      nyhjään nyhjään.
      Katson tyhjään,
      näe en yhtään.
      Silmät killissä,
      väärässä millissä.
      Kuvio kärsii,
      sielu märkii.
      Sydän luulee,
      lämmintä tuulee.
      Periks´en anna,
      konttini kanna.

      https://www.youtube.com/watch?v=GJ0gM0DMkZs

    • mimmimum-..mi

      Ontto olo on minullakin ollut.....onneksi tuo pikkumies vähän onttoutta hälvensi...
      Sain jopa opetuksen kolmevuotiaalta....Annoin kuulemma liian kuumaa ruokaa....kieli palaa ..hän sanoi... Ai oikein syttyykö palamaan....veistelin minä.....
      Katsoi minua ja sanoi...Se on semmoinen SANONTA vaan...
      On ne viisaita ....

      https://www.youtube.com/watch?v=7x0V0mfYoCM

    • Viisaurest puheenollen niin tual konsertis vitsin kuulin ,vaatii turun murteen tuntemusta.
      Lapsikysyy ,tieräks pappa mitä eroo on kirjavil kanoil ja mustil?
      No musti on koira.
      Pappa ei tiennyt .
      Tän palstan suhteen on pikkasen ontto olo kun ei oikein tierä miten olis kun en saa kiinne alotusten aiheista.

      • kylmätotuus

        Elähä hättäele turhantähe! Kaekki aakee aekanaa.

        Pohit tuolla aejemmi, onko aatuvampoo antoo vae olla suantipuolella. Aatuuvesta en ossoo sannoo mittää.
        Oun kuitennii rätnänny nii, ett jos ei oo mittää suanu nii ei voe mittää antookkaa, enkä nyt tarkota mittää muallista hyvvee.

        Pittää tuas kiittee äetijä ja issee niistä elämäevväestä, mittee mulle aekonaa antovat. Niillä oun pärjänny ja yrittännä jakkoo osa toesillekkii.

        Minä laeskottelen sillo ku tahon, enkä piittoo pätkeekää siitä mittee muut sannoo. Omapaha o elämän.


      • kylmätotuus

      • mimmimum-..mi

        Se sama pappa olis varmaan tietänyt senkin...että mikä on Suomen paras koirarotu..
        No sehän on TurunMurre....


    • talvi.va

      Mull´on kanssa ontto olo. Aamusuihku sai aikaan sen, että vasiten testasin (niin kuin mannekiinit tekee) ilmastointiteipillä, että saanko kauniin rintavaon. No sainhan minä, kauniisti rypytettynä. Sitten tulikin tuskan hiki, kun sitä teippiä piti nykiä pois.

      Sitten mulla on oikea hengen päälle käyvä ongelma. Mä otin mukaani entisestä asunnosta mun lento-palovaroittimen. Semmoisen yöperhosen näköinen. Se teippikiinnitys kärsi, joten laitoin uuden kakspuolisen teipin perhosen mahaan. Kiinnitin kattoon. Yöllä perhonen mätkähti lattialle. Siinä oli jalat kohti kattoa. Teippi jäi kattoon. Nyt en saa sitä perhosta takaisin niin etteikö se alkaisi hirveen piippauksen.

      Huomenna on tarvottava hevon kuuseen, että saan irroitettua patterin pois.

      • Vai että dekolteen kanssa temmelsit ,onneks ei oo noitamurheita .
        Kaikkee se joutilas aika teettää .
        Mee kuule rakennuslaite vuokraamoon ja lainaa hiltin pulttipyssy ,siit siipien välistä kun täräytät kiinni ,niin kyllä pysyy ,pitkällä piikillä muista se.


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Vai että dekolteen kanssa temmelsit ,onneks ei oo noitamurheita .
        Kaikkee se joutilas aika teettää .
        Mee kuule rakennuslaite vuokraamoon ja lainaa hiltin pulttipyssy ,siit siipien välistä kun täräytät kiinni ,niin kyllä pysyy ,pitkällä piikillä muista se.

        Se piippauksen testausalue on koko perhosen ulkopinta. Eli piippaa jos sitä painaa kattoa vasten, ensin on irrotettava paristo ja se on tehtävä mettässä. Turha palohälytys maksaa hunajaa.

        Jos me tytöt olisimme saaneet leikkiä vaan paperinukeilla eikä olis niitä barbieita tullut niin ei oltais dekolteesta moksiskaan. Kaikenlaista vinoutumaa yhen muovisen nuken takia.


      • ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

        Se piippauksen testausalue on koko perhosen ulkopinta. Eli piippaa jos sitä painaa kattoa vasten, ensin on irrotettava paristo ja se on tehtävä mettässä. Turha palohälytys maksaa hunajaa.

        Jos me tytöt olisimme saaneet leikkiä vaan paperinukeilla eikä olis niitä barbieita tullut niin ei oltais dekolteesta moksiskaan. Kaikenlaista vinoutumaa yhen muovisen nuken takia.

        Pitääkö se palohälyytin jonnekin kiinnittää?

        Minulla se on tuossa hallin hatuhyllyllä ja toimii näköjään ihan hyvin. Aina kun aukaisen keittiössä unin luukkua, niin se alkaa ulvomaan. Kaksi vaihtoehtoa; otanko siitä patterin pois siksi aikaa, kun paistan jotain uunissa vai pitäiskö ottaa ja pestä tuo uuni. Patterin pois ottaminen kuulostaa vähän helpommalta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pitääkö se palohälyytin jonnekin kiinnittää?

        Minulla se on tuossa hallin hatuhyllyllä ja toimii näköjään ihan hyvin. Aina kun aukaisen keittiössä unin luukkua, niin se alkaa ulvomaan. Kaksi vaihtoehtoa; otanko siitä patterin pois siksi aikaa, kun paistan jotain uunissa vai pitäiskö ottaa ja pestä tuo uuni. Patterin pois ottaminen kuulostaa vähän helpommalta.

        Meil keittiön palovaroitin on korkeiden kaappien päällä.
        Usein kun jotain roiskahtaa hellalle tai uunista vähän pöllähtää, niin mekkala alkaa.
        Kiikutan vekottimen rappusille ja pian tuo rauhoittuu.


      • Ancelina kirjoitti:

        Meil keittiön palovaroitin on korkeiden kaappien päällä.
        Usein kun jotain roiskahtaa hellalle tai uunista vähän pöllähtää, niin mekkala alkaa.
        Kiikutan vekottimen rappusille ja pian tuo rauhoittuu.

        "Ancelina"

        Minä otin talo-yhtiön versiot pois katosta.
        Laitoin tilalle sellaiset joista tulee johto, paristo-laatikko ja katkaisija.
        Sen asensin ihmisten korkeudelle.
        En kuitenkaan korppiksen.
        Siis asensin katkaisijan itse.
        Jos jotain käryää, niin naks!
        Tein se siihen aikaan kun rööki vielä paloi.

        http://shop.eurofire.fi/product/1338/nordic-single-palovaroitin-ja-erillinen-paristokotelo/

        H.


      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pitääkö se palohälyytin jonnekin kiinnittää?

        Minulla se on tuossa hallin hatuhyllyllä ja toimii näköjään ihan hyvin. Aina kun aukaisen keittiössä unin luukkua, niin se alkaa ulvomaan. Kaksi vaihtoehtoa; otanko siitä patterin pois siksi aikaa, kun paistan jotain uunissa vai pitäiskö ottaa ja pestä tuo uuni. Patterin pois ottaminen kuulostaa vähän helpommalta.

        Hyvä huomio. Ohjeissa oli, että kattoon. Mutta mähän voin sen laittaa vaikka liitämään verhotangosta.

        Kiva, kun olet palannut esp. Mä jo soimasin itteäni, kun laitoin horoskooppin ja sä katosit.



      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pitääkö se palohälyytin jonnekin kiinnittää?

        Minulla se on tuossa hallin hatuhyllyllä ja toimii näköjään ihan hyvin. Aina kun aukaisen keittiössä unin luukkua, niin se alkaa ulvomaan. Kaksi vaihtoehtoa; otanko siitä patterin pois siksi aikaa, kun paistan jotain uunissa vai pitäiskö ottaa ja pestä tuo uuni. Patterin pois ottaminen kuulostaa vähän helpommalta.

        Tuo mun perhonen on siitä ollut kätevä katossa, että kun tökkään harjan varrella siipeen niin hiljenee. Nyt siitä on jumahtanut se takakansi, joka pitää avata, että pariston saa vaihdettua.

        Mutta otin talteen vinkkisi, ei ole kaapin päällä tilaa, joten keksin jotain muuta.


      • talvi.va
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minä otin talo-yhtiön versiot pois katosta.
        Laitoin tilalle sellaiset joista tulee johto, paristo-laatikko ja katkaisija.
        Sen asensin ihmisten korkeudelle.
        En kuitenkaan korppiksen.
        Siis asensin katkaisijan itse.
        Jos jotain käryää, niin naks!
        Tein se siihen aikaan kun rööki vielä paloi.

        http://shop.eurofire.fi/product/1338/nordic-single-palovaroitin-ja-erillinen-paristokotelo/

        H.

        Toi on kyllä näppärän näköinen. Mutta vaatisi sitä asennusta.

        En mä vielä kauppaan juokse (mielessäni kuulokkeet). Menen pesutupaan ja koneiden pyöriessä irrotan sen takaosan.


      • talvi.va kirjoitti:

        Toi on kyllä näppärän näköinen. Mutta vaatisi sitä asennusta.

        En mä vielä kauppaan juokse (mielessäni kuulokkeet). Menen pesutupaan ja koneiden pyöriessä irrotan sen takaosan.

        "talvi.va"

        Ei se asennusta välttämättä vaadi.
        Laitat varoittimen mihin haluat ja paristo-laatikon mihin haluat.
        Johto on 4 metriä.
        Ilman asennettua katkaisijaakin riittää vain pariston pois-otto.
        Silloin kun laite mylvii.
        Vaivatonta ja edullista.


        H.


      • ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

        Hyvä huomio. Ohjeissa oli, että kattoon. Mutta mähän voin sen laittaa vaikka liitämään verhotangosta.

        Kiva, kun olet palannut esp. Mä jo soimasin itteäni, kun laitoin horoskooppin ja sä katosit.

        Löysin tälle päivälle itselleni sopivan horoskoopin.
        Se on tosin ravulle, mutta sopii minullekin mainiosti:
        """Olet ansainnnut moninkertaisesti sen vapaan, johon nyt pyrit. Käytä se viisaasti tekemällä mitä tahdot tai olemalla tekemättä mitään. Kaikki on sinulle hyväksi."""

        Ei siis ainakaan uunin pesua, ei tänään.


      • talvi.va
        hunksz kirjoitti:

        "talvi.va"

        Ei se asennusta välttämättä vaadi.
        Laitat varoittimen mihin haluat ja paristo-laatikon mihin haluat.
        Johto on 4 metriä.
        Ilman asennettua katkaisijaakin riittää vain pariston pois-otto.
        Silloin kun laite mylvii.
        Vaivatonta ja edullista.


        H.

        Mutku tuo perhonen on kaunis. Sitä on mukava tuijotella, kun alkaa ajatukset siipien lailla lepattamaan.

        Kiitos kuitenkin, pistän mieleeni tuon.


      • talvi.va kirjoitti:

        Mutku tuo perhonen on kaunis. Sitä on mukava tuijotella, kun alkaa ajatukset siipien lailla lepattamaan.

        Kiitos kuitenkin, pistän mieleeni tuon.

        Voithan pitää perhosen koristeena, haavekuvien yllättäessä sitä tuijotat ja vaivut unelmiisi.
        Osta oikea, kunnollinen palovaroitin sen kaveriksi.


      • talvi.va kirjoitti:

        Mutku tuo perhonen on kaunis. Sitä on mukava tuijotella, kun alkaa ajatukset siipien lailla lepattamaan.

        Kiitos kuitenkin, pistän mieleeni tuon.

        "talvi.va"

        Sinulla taitavat varsi-harjatkin näyttää Riikin-kukoilta.
        Rikka-Lapiot kuin antautuvilta koriste-kilpi-konnilta raajat levällään.

        H.


      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Löysin tälle päivälle itselleni sopivan horoskoopin.
        Se on tosin ravulle, mutta sopii minullekin mainiosti:
        """Olet ansainnnut moninkertaisesti sen vapaan, johon nyt pyrit. Käytä se viisaasti tekemällä mitä tahdot tai olemalla tekemättä mitään. Kaikki on sinulle hyväksi."""

        Ei siis ainakaan uunin pesua, ei tänään.

        Rapu on liian kaukana minusta. En voi tuota käyttää. Sitäpaitsi pesutupa on varattu.

        Sinulla on hyvä kun voit kahdesta valita. Mutta ei kaksosellakaan paha:
        "Kaksoset
        Hymysi ja ilosi eivät jää tänään muiltakaan huomaamatta ja sinulle arvokkaat ihmiset löytävät nyt tiensä luoksesi. Pidä hauskaa ja nauti elämästä siellä, missä sinulla on hyvä olla."


      • talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

        Voithan pitää perhosen koristeena, haavekuvien yllättäessä sitä tuijotat ja vaivut unelmiisi.
        Osta oikea, kunnollinen palovaroitin sen kaveriksi.

        Heh, sitten alkaa sietä (?) pikku palovarottimia :)

        Muuten Ancelina, lämmin ajatukseni Sinulle, tietämättä surusi määrää tai laatua. Voimia.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minä otin talo-yhtiön versiot pois katosta.
        Laitoin tilalle sellaiset joista tulee johto, paristo-laatikko ja katkaisija.
        Sen asensin ihmisten korkeudelle.
        En kuitenkaan korppiksen.
        Siis asensin katkaisijan itse.
        Jos jotain käryää, niin naks!
        Tein se siihen aikaan kun rööki vielä paloi.

        http://shop.eurofire.fi/product/1338/nordic-single-palovaroitin-ja-erillinen-paristokotelo/

        H.

        Nyt on ihan pakko kysyy täsmennystä hunksilta.
        Ethän vaan mennyt irroittamaan taloyhtiön toisiin asuntoihin ja automatiokeskukseen linkitettyä hälytintä?
        Palon sattuessa sulla riittää selittämistä ja saattaa tulla eläkkeeseen pikku lovikin .


      • talvi.va
        hunksz kirjoitti:

        "talvi.va"

        Sinulla taitavat varsi-harjatkin näyttää Riikin-kukoilta.
        Rikka-Lapiot kuin antautuvilta koriste-kilpi-konnilta raajat levällään.

        H.

        Auts, nyt muistutit, että pitää hommata parvekeharja. Parin päivän takainen tuuli heitteli neulasia. Kirahviharja olisi makee, kaulasta kiinni ja jalat vipottaisivat neulaset kilpikonnarikkalapioon :)


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Nyt on ihan pakko kysyy täsmennystä hunksilta.
        Ethän vaan mennyt irroittamaan taloyhtiön toisiin asuntoihin ja automatiokeskukseen linkitettyä hälytintä?
        Palon sattuessa sulla riittää selittämistä ja saattaa tulla eläkkeeseen pikku lovikin .

        "koti-kiusattu"

        Eivät ole linkissä.
        Eivät myöskään irti-revittyjä.
        Paristot vain.
        Eivätkä nekään revittyinä.

        Yst.
        Sähkö-asentajan poika.

        H.


      • aateltu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pitääkö se palohälyytin jonnekin kiinnittää?

        Minulla se on tuossa hallin hatuhyllyllä ja toimii näköjään ihan hyvin. Aina kun aukaisen keittiössä unin luukkua, niin se alkaa ulvomaan. Kaksi vaihtoehtoa; otanko siitä patterin pois siksi aikaa, kun paistan jotain uunissa vai pitäiskö ottaa ja pestä tuo uuni. Patterin pois ottaminen kuulostaa vähän helpommalta.

        Minullekin sattui kerran että leivinuuniin laitoin tulen ja koska näytti palavan hyvin lähdin käymään postilaatikolla. Tullessani savua tuli ovella vastaan ja palovaroitin ulvoi täysillä. En saanut sitä hiljaiseksi muuten kuin irroitin sen katosta ja vein sen ulos raittiiseen ilmaan rauhoittumaan. Olihan siinä pesemistä katosta lattiaan että sai savunhajun pois.

        Nykyisin alkaa heti ulvomaan pullaakin paistaessa. Eikä johdu uunin likaisuudesta, koska liesikin on vaihdettu uuteen entisen joutuessa eläkkeelle.


      • talvi.va

        Mä tulin vaan sanomaan, että onnistui osin. Sain sen takakannen hälyttimestä pois pesuhuoneessa. Ei piipannut edes. Laitoin toisen kakspuoleisen teipin ja pyöräytin perhosen kattoon. Meni vaan silleen, että sohvalla makoillessani näen sen pyrstöpuolen. Ennen tuijottelimme silmiin.
        Laitan pariksi seuraavaksi yöksi sohvatyynyn lattialle, että on pehmeä lasku, jos päättää lehahtaa alas.
        Kiitos!


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Eivät ole linkissä.
        Eivät myöskään irti-revittyjä.
        Paristot vain.
        Eivätkä nekään revittyinä.

        Yst.
        Sähkö-asentajan poika.

        H.

        Ajoi munkin isä rekkaakin mut en mä silti osaa täyspitkää porttikonkiin peruttaa.
        Pakko kysyä kun muuten olisin viettänyt unettomia öitä miettien oletko hölmöillyt.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ajoi munkin isä rekkaakin mut en mä silti osaa täyspitkää porttikonkiin peruttaa.
        Pakko kysyä kun muuten olisin viettänyt unettomia öitä miettien oletko hölmöillyt.

        "koti-kiusattu"

        Huolen-pito on parhaillaan hyvää toimintaa.
        Hauskaakin.
        Kuten heiluttava Joulu-Pukki ikkunassa.
        Ikkunan edessä nuori mies, jolle lapset heiluttavat.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Huolen-pito on parhaillaan hyvää toimintaa.
        Hauskaakin.
        Kuten heiluttava Joulu-Pukki ikkunassa.
        Ikkunan edessä nuori mies, jolle lapset heiluttavat.

        H.

        hunksz

        Ei se noin mene, lapset heiluttavat joulupukille, nuori mies luulee heidän heiluttavan hänelle.
        .


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pitääkö se palohälyytin jonnekin kiinnittää?

        Minulla se on tuossa hallin hatuhyllyllä ja toimii näköjään ihan hyvin. Aina kun aukaisen keittiössä unin luukkua, niin se alkaa ulvomaan. Kaksi vaihtoehtoa; otanko siitä patterin pois siksi aikaa, kun paistan jotain uunissa vai pitäiskö ottaa ja pestä tuo uuni. Patterin pois ottaminen kuulostaa vähän helpommalta.

        Onhan näitä okieaoppisia ohjeitakin laadittu.http://www.palovaroitin.fi/miten-sijoitan-palovaroittimen/sijoita-palovaroitin-oikein


      • mimmimum-..mi

    • Pirrepä

      Eli onko olo kuin ois syöny suklaakalenterin kaikki suklaat etukäteen k/k ☺ . Voi ihme teitä miehiä niitten romujenne kanssa..

      • Moi taas pirre
        Vanhat koneet on salanen paheeni ja tääkin sarvitraktori teetti töitä ennenkuin kiitos siel lopus seisoi.
        Oli vaan olevinaan kamala kiire et joulks valmiiks tulis ja nytkun se pikku sattuman kautta etuajas valmistui ,niin pöllämystyin vapaaikaa .
        Tuli semmonen pahantekijän olo kun laiskana oli
        Äsken vielä tallin lakaisin ja laitoin joulukoristeet talon haltiatontulle ,sille samalle pikkuäijälle jolle saunassa lämmittäessä juttelen suruni ja iloni.
        Suklaata ei ennen joulua mussuteta .


      • Älä ystäväsure ,painetaan vaan se leuka rintaan ja eteenpäin .
        Otetaan vaik suklaasta jokapäivänen ilo ja vihreist kuulist .
        Virtuaalihalaus ,vilpitön .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Älä ystäväsure ,painetaan vaan se leuka rintaan ja eteenpäin .
        Otetaan vaik suklaasta jokapäivänen ilo ja vihreist kuulist .
        Virtuaalihalaus ,vilpitön .

        Mietin siirtyisinkö teen juojaksi, kahvista tulee paha olo.
        Yhtään ei piristä.

        Jos nappaan yhden suklaapalan tuosta pojan Cars-joulukalenterista, aika törkeetä kyllä.
        Vihreät kuulat edelleen hankkimatta, eihän ne pakollisia ole, mutta tytär tulee tapaninpäivänä ja hänelle kyllä maistuvat.

        Halaus sinulle luottopakkini.


    • talvi.va

      Mä lykkään taas yhden kysymyksen tähän.
      Onko kukaan kokeillut tai käyttää neliskanttisia puikkoja? Kuulin jostain, että ne olisivat nivelille paremmat kuin pyöreät puikot.
      Mulla aikoinaan töissä tuo oikean käden etusormi rasittui hiiren päällä ja pientä nivelrikkoa siinä on.

    • Taas sataa lunta, kyllä tästä talvi aikaan saadaan.
      Tyttären nimipäivä, vähän minunkin, äiti muisti, itse en.

      https://youtu.be/klnK6gjbdrM

      • Vai nimipäivät ,ihan pikkusen ? jos mä sit toisest suupielest iha varovast onnittelen.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Vai nimipäivät ,ihan pikkusen ? jos mä sit toisest suupielest iha varovast onnittelen.

        Kuiskaan; kiitti, toisen nimen vaan, kuka niitä muistaa. Paitsi äiti.
        Tytärtä muistin kyllä onnitella.


    • Sitä on sellanen voittajan olo ,ei ollenkaan ontto ,kumiseva tunne ei koskaan .
      Luin tänään et joku oli pahaa oloaan korjannu riimiketjun avulla ja mä ain luulin et valtaosa inhoo.
      Hyvä juttu ja toinen on se kun ei tarvii juosta enää lämmönjako huonees kun sain vihroin naitettua keskenään kaks säätösysteemiä ,antaa talven tulla .

      • henrjii

        ei ymmärtää, siis saitko kaksi eri järjestelmää yhteen, vai yhteen jokun lisäominaisuuden


      • henrjii

      • henrjii kirjoitti:

        ei ymmärtää, siis saitko kaksi eri järjestelmää yhteen, vai yhteen jokun lisäominaisuuden

        Oli fujitsun ja vexven systeemit ja niis on molemmis se oppimis ominaisuus et ne alkaa ennakoimaan mitä seuraavaks .
        Kokeilemalla piti hakee niit käyriä kohalleen.
        Toinen touhuu omiaan ja toinen painaa kiinteellä arvolla askareitaan.


    • "K/K"

      Saiskos tähän väli-soitot?
      SIllee sepitellen.
      -
      Vesi-vehmaan kenkä oli ennen kova juttu
      kunnes tuli räntä-talvi siitä tuli ruttu.

      Kun ei enää kenkä kestä Suhmuraankaan asti
      Epyktissä Kameleilta lähti varvas-lasti.

      Johan alkoi joka-paikkaan poikain kauhee ralli
      kenkä kesti mutta siinä särkyi moni palli."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=oOVxEVRzOqE

      H.

      • Näin tuol toiseskin ketjus tän riimin mut multa ei tänään taira irrota.
        Joskus on kauhee kiire saara ne sanat muistiin ja toisinaan pelkkää autiutta mieles .
        Katotaan josko illemmalla jotakin.


    • outo on jalkine ,pieksu herran
      sopisko jalkaan ,sovittaisko kerran
      pieksu herran ,iso ja hieno
      hyppäät sinne .ei kuulu
      kuin ääni vieno
      älkäämme siis hypätkö
      pieksuun herran
      ettemme sanoisi
      vanhakehno täytti merran

      Täl ei oo mitään tekemist kenenkään uskonnollisen tai eettisen vakaumuksen kanssa.

    • talvi.va

      Jestas sentään,
      jutut meni kenkään.
      Isot ovat herrat,
      jos jalat täyttää merrat.
      Isokenkäinen ei ole kenkään,
      riisuttu on, ei peitossa nenkään.

      Ää jos puuttuu et voi suuttuu :)

    • Taas raaputin joulupukin kuvan arvasta, ihan varmaan tulee päävoitto tänä vuonna.
      Tai kun edes vitonen, niin kuin vuosi sitten, sitä edellisenä ei tullut sitäkään.

      https://youtu.be/C5lRH2qz1kI
      .

      • Moi sulle
        Vaimollakin on ittepäinen tapa ostaa arpoja jouluksi ,eipä niil voitoilla herranhuonetta oo rakennettu.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Moi sulle
        Vaimollakin on ittepäinen tapa ostaa arpoja jouluksi ,eipä niil voitoilla herranhuonetta oo rakennettu.

        Odottelen että hiukan päivä valkenisi, löytyisi postilaatikko ja näkisin herran nimen lehdestä.
        Taskulamppu tietysti auttaa.

        Ostan tämän yhden ja ainoan jouluarvan, muuten en rahojani niihin tuhlaa.
        Pitäähän pientä joulunalusjännää olla.


      • Ancelina kirjoitti:

        Odottelen että hiukan päivä valkenisi, löytyisi postilaatikko ja näkisin herran nimen lehdestä.
        Taskulamppu tietysti auttaa.

        Ostan tämän yhden ja ainoan jouluarvan, muuten en rahojani niihin tuhlaa.
        Pitäähän pientä joulunalusjännää olla.

        Oohan varovainen kun siel susirajalla liikut ,kamalaa jos hukka perii.
        Anna isännän ymmärtää et kunnon ottalamppu olis paikallaan ,niis on mielettömät valotehot nykyään.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Oohan varovainen kun siel susirajalla liikut ,kamalaa jos hukka perii.
        Anna isännän ymmärtää et kunnon ottalamppu olis paikallaan ,niis on mielettömät valotehot nykyään.

        Hyvin meni reissu, siellähän näki mainiosti, mitään lamppuja tarvinnut.
        On minulla otsalamppu, se otsalla kulkien on aina vähän kyklooppimainen olo.
        Sähkökatkon yllättäessä pimeällä luen otsalampun valaistessa.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Odottelen että hiukan päivä valkenisi, löytyisi postilaatikko ja näkisin herran nimen lehdestä.
        Taskulamppu tietysti auttaa.

        Ostan tämän yhden ja ainoan jouluarvan, muuten en rahojani niihin tuhlaa.
        Pitäähän pientä joulunalusjännää olla.

        Minä ostan pukinkonttiin arpoja. Viime vuonna miniä voitti 500 euroa.
        Itselleni ostan joskus harvoin, 20 euroo on suurin voitto, jonka olen saanut.
        Hämärää on,valoa tarvitsee näppäimille.


    • talvi.va

      Aamu-uutiset luettu,
      nuttu päälle puettu.
      Pienen lenkin ulkona teen,
      saanhan päähän seesteen.
      Olkoon päivänne ihana,
      pitäkää itsenne kivana :)

    • Täällä Pohjantähden alla,
      kirpaise ei mua halla,
      iltarusko taivaanrantaa punertaa,
      tämän laulun kuulla haluan.

      https://youtu.be/QzXGdy8Et30
      .

    • Kylmä ja härmäinen
      on muistosi paasi
      tyhjänä vihreä
      kukkavaasi
      paljon en pyytänyt
      vain sen ettei arpasi
      ois elon liekkiä hyytänyt
      Minä toivoin minä rukoilin
      minä valvoin silmin punaisin
      Paatesi alla sullako rauha
      päättynytkö loputon
      diagnoosien nauha
      usein katselen
      mustaan yöhön
      uskon sun liittyneen
      tähtivyöhön

      • eppu2

        Puolen päivän jälkeen eilen radioSuomessa eläkkeellä oleva merimies kertoili muistojaan.
        Oli ihan mielenkiintoista tarinaa. Sanoi väli-Amerikan maisemien olevan hienoja.


    • Kuka täällä mukamas renkuttaa,
      sen voi vain aavistaa,
      joulutorttua hän masun täydeltä saa, ehkä se hiukan rauhoittaa.

      https://youtu.be/RJVEAboxYw0

    • kylmätotuus
      • kylmätotuus

      • talvi.va

        Voi, kiitos! Mä olin pikkasen ihastunut Eduun aikoinaan, vaikken ole häntä nähnyt.
        Kaikki kohilaan hänellä.


      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Ensimmäiseksi joululauluksi valitsin Jarkko Aholan esityksen "Mielenrauhaa".

        https://www.youtube.com/watch?v=Jmieki_VL2A

        Mielenrauhaa toivon kaikille palstalaisille!

        Kiitos samoin kylmätotuus!
        Toivottavasti näitä kauniita musiikkiyllätyksiä löytyy ensi vuonnakin.


      • kylmätotuus

      • kylmätotuus


    • Rakkaat palstalaiset ,teen uurenvuoren lupauksen etukäteen .
      Koska olen pimittänyt aurinkon palstan runiniekalta ja törkeesti varastanut huomiota hänen ketjussaan ja aiheuttanut mielipahaa hänelle.
      Tämän vuoren puolella en sekaannu siihen aloitukseen minkä hunksi on tehnyt , treenaan tunneälyäni omassa musiikki ja typerehtimis ketjussa .
      Vastaavasti edellytän hunksilta samaa suoraselkäisyyttä jotta lupauksia ei rikottaisi .

      • eppu2

        Taitaa olla joku muu, joka tuota tunneälyn treeniä tarvitsee.


      • "koti-kiusattu"

        Sinulla on vielä yksi homma kesken.
        Kyllä minä sinun aloituksiisi tulen aina.
        Ensi-vuonnakin.
        Ensi-vuonnakaan en riko sinulle lupauksiani.

        "Miksi katsella ulos ikkunasta
        katsella ikkunan heijastusta.

        Kun voi katsella toista silmistä silmiin
        ei käännellä päätä höpisten säästä.

        Ei elämä tietenkään kaikkea kanna
        ei pussistaan pelkkiä karkkeja anna."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=i73G5i7G6y4

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Sinulla on vielä yksi homma kesken.
        Kyllä minä sinun aloituksiisi tulen aina.
        Ensi-vuonnakin.
        Ensi-vuonnakaan en riko sinulle lupauksiani.

        "Miksi katsella ulos ikkunasta
        katsella ikkunan heijastusta.

        Kun voi katsella toista silmistä silmiin
        ei käännellä päätä höpisten säästä.

        Ei elämä tietenkään kaikkea kanna
        ei pussistaan pelkkiä karkkeja anna."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=i73G5i7G6y4

        H.

        En kaipaa lupauksiasi ja en varsinkaan karkkeja joita muutamille kirjoittajille toisinaan jakelet.
        Koska meil ei oomitään anettavaa toisillemme ja koska mun ilmestyminen aloitukseesi saa sinut noin innokkaasti luettelemaan puutteitani niin ,anna nyt olla .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        En kaipaa lupauksiasi ja en varsinkaan karkkeja joita muutamille kirjoittajille toisinaan jakelet.
        Koska meil ei oomitään anettavaa toisillemme ja koska mun ilmestyminen aloitukseesi saa sinut noin innokkaasti luettelemaan puutteitani niin ,anna nyt olla .

        "koti-kiusattu"

        Olet väärässä.
        Innokkuuden saavat aikaan sinulle osoitellen kirjoittavat.
        En minä sinua moiti.
        En riimejä soimaten loihdi.-
        Tiedät varsin hyvin mitä me toisillemme annamme.
        En minä anna olla.

        H.



      • kylmätotuus

    • Tänään on anoppini kuoleman vuosipäivä ja huomenna appeni hautajaisten vuosipäivä.
      Surullisia joulunaikojakin on.

      Oli poistettu eräs aiheeseen sopiva laulu, laitan nyt tämän.

      https://youtu.be/U35keI_R5ns
      .

    • talvi.va
      • talvi.va

      • Herneenkö vetäsit nenuusi?
        Jessus kuinka herkkiä täällä ollaan.

        Kyse oli vain niistä parista viestistä, joissa hunksz heikkua ja minua ketjuunsa määräsi menemään.
        Nimenomaan käski.


      • talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

        Herneenkö vetäsit nenuusi?
        Jessus kuinka herkkiä täällä ollaan.

        Kyse oli vain niistä parista viestistä, joissa hunksz heikkua ja minua ketjuunsa määräsi menemään.
        Nimenomaan käski.

        Kyllä minä olen aiemminkin huomannut piikkisi, mutta olen tietoisesti jättänyt reagoimatta. Antaa olla, kyllä mä paikkani jostain löydän.


      • talvi.va kirjoitti:

        Kyllä minä olen aiemminkin huomannut piikkisi, mutta olen tietoisesti jättänyt reagoimatta. Antaa olla, kyllä mä paikkani jostain löydän.

        Kirjoitan ihan samalla tavalla muillekin, ja piikkejä heitellään sieltä ja täältä.
        Taidan joskus tunkeutua itselleni sopimattomaan seuraan, olen pahoillani kenen kaikkien tunteita lienen loukannutkaan.

        Onneksi on muutama, jotka minuakin ymmärtävät ja sietävät.
        .


    • kylmätotuus
      • kylmätotuus

      • talvi.va

        Kyllä Tuure osaa sanoittaa. Osui ja upposi :)


      • kylmätotuus
        talvi.va kirjoitti:

        Kyllä Tuure osaa sanoittaa. Osui ja upposi :)

        Teksti on Eino Leinon kirjoittama, mutta poikien esitys on hieno.

        Saman suuntaisia ajatuksia, kuin tuossa Hymyilevässä Apollossa on myös tässäkin laulussa. Sen on sanoittanut Tuure.

        https://www.youtube.com/watch?v=VUp7SRJ30f0


      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Teksti on Eino Leinon kirjoittama, mutta poikien esitys on hieno.

        Saman suuntaisia ajatuksia, kuin tuossa Hymyilevässä Apollossa on myös tässäkin laulussa. Sen on sanoittanut Tuure.

        https://www.youtube.com/watch?v=VUp7SRJ30f0

        No nyt hävettää. Mä tunnistin osan Eino Leinon sanoitukseksi, luulin, että Tuure oli "lainannut osan". Piti ottaa hyllystä Eino Leino, Laulun lapsi ja sieltä lukea tuo "Hymyilevä Apollo" kokonaisuudessaan.
        Onneksi nyt on aikaa rauhoittua ja päästää aivot ylikierroksilta, ehkä tuo muistikin palaa.

        Laitanpa vaikkapa Riitalle Irwiniä:

        https://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4


      • kylmätotuus
        talvi.va kirjoitti:

        No nyt hävettää. Mä tunnistin osan Eino Leinon sanoitukseksi, luulin, että Tuure oli "lainannut osan". Piti ottaa hyllystä Eino Leino, Laulun lapsi ja sieltä lukea tuo "Hymyilevä Apollo" kokonaisuudessaan.
        Onneksi nyt on aikaa rauhoittua ja päästää aivot ylikierroksilta, ehkä tuo muistikin palaa.

        Laitanpa vaikkapa Riitalle Irwiniä:

        https://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4

        Ei ole mitään syytä hävetä. Jokainen meistä erehtyy kerran, jos toisenkin. Minä olen siinä lajissa oikein mestari.

        Kiitos tuosta Irwinin laulusta!
        Se on yksi hienoimmista Antin biiseistä.
        Vexi Salmen sanoitus on jotenkin " Leinomaista", upeaa tekstiä.
        Mielenvapaus...aikaa tutkia omaa sisintänsä.....ja elää elämäänsä.
        Omaa elämäämme täällä elämme, emmekä kenenkään toisen.


    • talvi.va
    • taloi

      Haminassa---aika --- oli hän ja nuoruus.

    • tolu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe