Tilausajofirmat ahdingossa

protestilistacom

Nyt kun lupia jaetaan kun leipää ja firmat kilpailee hulluna siitä kuka halvimmalla ajaa tilausajonetissä niin jälkeä syntyy. Myös linjaliikenteessä ja koulukuljetuksissa kilpaillaan verissä päin ja ruumiita tulee sielläkin. Väitän että alla oleva lista paisuu runsaasti talven aikana kun on hiljaista.

Tiedot kerätty pikaisesti protestilistalta joten varmasti puuttuu useita. Alla olevat vuoden ajalta, ennen oli bussifirmat vakavaraisia muttei kyllä enää. Ihana vapaa kilpailu.

Konkassa:

Myllymäen Liikenne
Liikenne Laakkonen
Kesälahden Linja
Veljekset Salmela

Maksuhäiriöitä, velkomustuomioita, verorästejä yms

Vaakun tilausliikenne
Talma Bus
Finn Charters
Bussari
Susirajan tilausliikenne
Ysimatkat/tj Sikkilä
Tilausliikenne Kivimäki
Pohjankylän liikenne
ML-charter
Tilausliikenne Sami Arjotie
Pertunmaan linjaliikenne
M&M tilausliikenne
Kajaanin Kaupunkiliikenne
Tilausliikenne E.Karhu
Linja-autoliikenne Wallin Lines
Hämeenlinnan kaupunkiliikenne
Liikenne Hakkarainen
Taksi&tilausliikenne J.Tuomi
Oy liikenne-trafik Joki
Tourus Charter Bus
South Coast Charter Lines
Eurocharter
Itä-suomen tilausautot ky
Tilausliikenne V Willberg
Ylitornion tilausajot ay

Näistä moni varmaan siirtynee tuonne konkkaosastoon piakkoin

32

2703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Khelke

      Hyvä vaan että huonot putoo pois. Saadaan se hintakin sitten nousuun.

    • kdgh

      No näitä lupia on jaeltu jo yli 20 vuotta kuin leipää, joten pienellä viiveellä näyttää huonot ajat koittaneen..

      • Kom-Mari

        Porvarit kilpailee toisensa hengiltä.
        Se on sitä luonnollista poistumaa.
        Kunnallinen ja valtiollinen, jolla poweria on, pärjäävät ja hyvä niin.


      • Elyssäonälyä

        Ei niitä linja-autopuolen lupia ole niin kauaa jaettu, tavaraliikennepuolen lupia kylläkin. Sen takia bussipuoli on vasta nyt kuralla.


      • gsbirotor

        Muistelisin, että vuodesta 1994 asti on tilausajoluvan saanut helposti ja linjaliikenneluvan vasta 2014 kesästä?


      • vhvghcg
        Elyssäonälyä kirjoitti:

        Ei niitä linja-autopuolen lupia ole niin kauaa jaettu, tavaraliikennepuolen lupia kylläkin. Sen takia bussipuoli on vasta nyt kuralla.

        Tilausajofirmoistahan tässä aloituksessa puhuttiin, ei linjaliikenteestä.
        1994 oli se joukkoliikennelupien vapaan jaon aloitus.


      • Tätämieltätästä
        Kom-Mari kirjoitti:

        Porvarit kilpailee toisensa hengiltä.
        Se on sitä luonnollista poistumaa.
        Kunnallinen ja valtiollinen, jolla poweria on, pärjäävät ja hyvä niin.

        Onkohan se kovinkaan hyvä kuitenkaan kovin pitkään, kun valtio ja kunnat velkaantuvat tukemalla joukkoliikennettä parilla miljardilla vuodessa velaksi.
        Maailman kommari valtiot lähes järjestään kaatuneet ja kipuja riittää vuosikymmeniksi: Romania, Ukraina, Kuuba, Pohjois-Korea, Unkari jne... Suomi ?


      • kysyn.vaan.asiaa
        Tätämieltätästä kirjoitti:

        Onkohan se kovinkaan hyvä kuitenkaan kovin pitkään, kun valtio ja kunnat velkaantuvat tukemalla joukkoliikennettä parilla miljardilla vuodessa velaksi.
        Maailman kommari valtiot lähes järjestään kaatuneet ja kipuja riittää vuosikymmeniksi: Romania, Ukraina, Kuuba, Pohjois-Korea, Unkari jne... Suomi ?

        Milloinkas Pohjois-Korea on kaatunut?


    • Kirahvikaulainen

      Odottakaa vain vielä vuodenpäivät kun rahahanat menevät kiinni yhdeltä eteläsuomen hinnanpolkijafirmalta.
      Sitten on isojako.

      • ajurikovain

        Ketäs tarkoitat ja viitsisitkö hieman perustella?


    • protestilistacom

      gsbirotor muistelee oikein.

      Tuosta aloituksen listasta Talma Bus 19.12 ja Vaakun Tilausliikenne 16.12 on asetettu konkurssiin.

    • Joukkoliikennelupa

      Mitähän tähän taloustilanteeseen vaikuttaa suurten kaupunkiseutujen PSA suoja, jolla pystytään estämään matkustajien ottaminen kyytiin varsin tehokkaasti tai sanelemaan hinta mitä suostutaan makselemaan ?
      Linja-autoilijalle jää mahdollisuudeksi roikkua tilausliikenteessä tai osallistua kaupunkiseudun kilpaan järjettömine kalusto vaatimuksineen. Seutuliikenteestähän jo onkin tullut PSA suojan vuoksi kannattamatonta.
      Taitaa mennä kommunisti Kyllösen piikkiin ja Lonkakin omat ongelmansa on yrittäjille syöttänyt.

      • bussiparoni

        PK-seudulla on HSL joka on myöntänyt käytännössä kaikille halukkaille U-tunnuksen eli liikennöitsijä saa nousukorvauksen. Se ei kuitenkaan ole kuin 20-15% siitä mitä normaalisti taksa olisi mutta HSL-liikenteessä pelataankin massoilla ja lyhyillä matkoilla eli vaikka saisik vaan 50cent/pää niin siirtäessä niitä 100x2km alkaa tulosta tulla. Ongelma vaan on siinä että U-tunnuksen saa alueen ulkopuolelta tuleva linja ja alueen sisälle ei lupaa saa koska PSA.

        Ns. yleinen sääntö kumoaisi tuon PSA-suojan muttei sitä ole suomessa otettu käyttöön.

        Sitten tullaankin toiseen mielenkiintoiseen asiaan. Jos PSA-suoja poistuisikin niin mitenkäs lipputuotteiden kävisi? Nykyisenkaltaista HSL-lippua ei olisi ja km-taksainen Matkahuollon lippu olisi ainoa vaihtoehto. Tämä tietty edellyttää että liikennöitsijä käyttäisi yleistä MH-taksaa eikä tekisi omia hinnastoja tai olisi kokonaan ulkopuolella (vrt onnibus) ja pitäisi omat lipputuotteet. Tässä olisi jo matkustajat ihmeissään ja hinnoittelu olisi kuin Tukholman taksissa.

        Waltti ei ole ratkaisu mihinkään ja saas nähdä miten sen kanssa käy nyt kun valtio luopuu omistuksestaan. Uskoisin kunnissa pelättävän että niiden maksuosuudet satakertaistuvat tulevaisuudessa. Muutenkin tuo waltti tuntuu olevan uskonnonkaltainen juttu osalle päättäjistä kun sitä väkisin ajetaan vaikka matkahuollolla on jo toimiva jäsjestelmä joka saataisinn toimimaan kaikkialla. Ja niinhän se monessa kunnassa toimiikin, kiista kai siinä kun matkahuolto ei tee sitä ilmaiseksi mutta onkos waltti ilmainen?


      • Anonyymi
        bussiparoni kirjoitti:

        PK-seudulla on HSL joka on myöntänyt käytännössä kaikille halukkaille U-tunnuksen eli liikennöitsijä saa nousukorvauksen. Se ei kuitenkaan ole kuin 20-15% siitä mitä normaalisti taksa olisi mutta HSL-liikenteessä pelataankin massoilla ja lyhyillä matkoilla eli vaikka saisik vaan 50cent/pää niin siirtäessä niitä 100x2km alkaa tulosta tulla. Ongelma vaan on siinä että U-tunnuksen saa alueen ulkopuolelta tuleva linja ja alueen sisälle ei lupaa saa koska PSA.

        Ns. yleinen sääntö kumoaisi tuon PSA-suojan muttei sitä ole suomessa otettu käyttöön.

        Sitten tullaankin toiseen mielenkiintoiseen asiaan. Jos PSA-suoja poistuisikin niin mitenkäs lipputuotteiden kävisi? Nykyisenkaltaista HSL-lippua ei olisi ja km-taksainen Matkahuollon lippu olisi ainoa vaihtoehto. Tämä tietty edellyttää että liikennöitsijä käyttäisi yleistä MH-taksaa eikä tekisi omia hinnastoja tai olisi kokonaan ulkopuolella (vrt onnibus) ja pitäisi omat lipputuotteet. Tässä olisi jo matkustajat ihmeissään ja hinnoittelu olisi kuin Tukholman taksissa.

        Waltti ei ole ratkaisu mihinkään ja saas nähdä miten sen kanssa käy nyt kun valtio luopuu omistuksestaan. Uskoisin kunnissa pelättävän että niiden maksuosuudet satakertaistuvat tulevaisuudessa. Muutenkin tuo waltti tuntuu olevan uskonnonkaltainen juttu osalle päättäjistä kun sitä väkisin ajetaan vaikka matkahuollolla on jo toimiva jäsjestelmä joka saataisinn toimimaan kaikkialla. Ja niinhän se monessa kunnassa toimiikin, kiista kai siinä kun matkahuolto ei tee sitä ilmaiseksi mutta onkos waltti ilmainen?

        Mitäs sinä tuollaisia murehdit? Yritä nyt ostaa toimiva linja-auto ensiksi. Romut hajoaa pitkin teitä ja renkaat räjähtelee työntekijöiden korvan juurella. Ei haittaa. Pullukka vain hymyilee. Vaikka eihän lihavaa pitänyt palkata?


    • Kuorma-autoilija55

      Mitenköhän se tavaraliikenne voi toimia, kun oma taksa ja lippujärjestelmä kaikilla ?
      Vapaa kilpailu eikä mitään PSA suojaa .
      Auton pesunkin pystyy maksamaan kännykällä, että heilahtaa niin lippujärjestelmät eivät voi olla vapaan markkinatalouden ongelma.
      Totuus on että tätä PSA suojaa käytetään joukkoliikenteen sosialisoimiseksi yhteiskunnan haltuun , tehoton, kallis ja vaarallinenkin systeemi.
      Onneksi on Onnibussi, se on laskenut kilpailulla, kustannuksia joukkoliikenteessä, jopa suuri ja mahtava VR valtionyhtiö on joutunut polvilleen.
      VR on kiusannut verovaroin tavaraliikennettä jo vuosikymmeniä Transpointeineen sun muineen, tulee siihenkin piste, kuin Neuvostoliitolle.
      On tämä Suomi merkillinen sivistysvaltio, kun jokaiselle Demarille, sekä Vihervasurille pitää suojatyöpaikka löytää.

      • SosialistinenSuomi

        Pelkkää asiaa ja AY liike ei tee mitään, lihottaa itseään vain vuokra-tuilla ja joukkoliikenne tuilla !


      • Kalju-Valju

        Ay-liike on tosiaan ollut hiljaa kuin "kusi sukassa". Toinen ihmeellinen asia on se, että julkiset tilaajat eivät noudata tilaajavastuulakia, vaan käyttävät hämäriä yrityksiä joilla saattaa olla rästejä ja tessiä noudatetaan vain puheissa. Kaupungeille tärkeää on pelkästään halpa hinta. Koko toimiala menee koko ajan alas päin, ellei näihin asioihin saada muutosta.


    • Päivityslista

      Päivitetty lista

      Konkassa:

      Myllymäen Liikenne
      Liikenne Laakkonen
      Kesälahden Linja
      Veljekset Salmela
      Vaakun Tilausliikenne
      Talma Bus

      Maksuhäiriöitä, velkomustuomioita, verorästejä yms

      Finn Charters
      Bussari
      Susirajan tilausliikenne
      Ysimatkat/tj Sikkilä
      Tilausliikenne Kivimäki
      Pohjankylän liikenne
      ML-charter
      Tilausliikenne Sami Arjotie
      Pertunmaan linjaliikenne
      M&M tilausliikenne
      Kajaanin Kaupunkiliikenne
      Tilausliikenne E.Karhu
      Linja-autoliikenne Wallin Lines
      Hämeenlinnan kaupunkiliikenne
      Liikenne Hakkarainen
      Taksi&tilausliikenne J.Tuomi
      Oy liikenne-trafik Joki
      Tourus Charter Bus
      South Coast Charter Lines
      Eurocharter
      Itä-suomen tilausautot ky
      Tilausliikenne V Willberg
      Ylitornion tilausajot ay

    • 8u98u9i90

      Kilpailu pitää huolen siitä että homma kusee, ei tervettä yrittämistä eikä palvelua.
      Samaa on ilmassa muuallakin.

      Tällä kaavalla saadaan paskin kalusto.
      Surkeimmat kuskit.
      Joka kierrolla vaihtuva palveluntarjoaja ei siis pysyvyyttä.

      Vielä kun saadaan taksiala jotenkin vapautettua täysin avoimeksi niin perseelleen menee sekin.

      Valitettavaa on se että kun suomeenkin otetaan maahanmuuttajia vastaan, pakolaisia niin työvoimaa riittää, hyviä orjia riittää joten ei mitään väliä jos suomalainen alkaa kitisee että paskaa duunia ja paskaa palkkaa, oven takana on 10 itäeuroopan kuskia oottamassa työpaikkaa. Näinhän kävi jo bussikuskeille, irakilaiset ja somalit ajaa nyt busseja pk-seudulla, sun muut. Ja työttömyys lisääntyy.

      Ja vittu mikä hanke, metro espooseen niin montakos bussikuskia lähtee kortistoon.
      Tuo on taas oma hintalappunsa sitten joka ei lue tuossa metrohankkeessa.
      Ei varmaan riitä joka bussikuskille hommia jatkossa, 50 000 matkustajalle miljardin joukkoliikenneväline niin kyllä joku tai useammat kusettaa ja huolella :) Siinä on kusku niin matkustajia kuin ammattikuskien työpaikkoja kohtaan silmään, oikein lorotettu kunnon kuset naamalle. No minkäs sille enää voi, ei ketään kiinnosta tälläinen niin olen kyllä pettynyt ihmisten välittämiseen siitä miten yhteiskunnan asioita hoidetaan. Mulla ei ole mitään osaa eikä arpaa metroon, mulla on oma auto jolla ajan edelleen senkin jälkeen kun metro on toiminnassa.

      • Onnelitonneli

        Se ois Taavetin nimipäivä että onnittelut Talkoo-Taavetille ja palveluksiasi tullaan näemmä tarvitsemaan vastakin.


      • Onniavaan

        Espoon metro, pisararata, metron jatkeet itään, raitiovaunujen lisääminen. Nämä kaikki reitit kuljetetaan halvemmilla palkoilla ja pienemmällä henkilökuntamäärällä kuin vastaava liikenne bussinkuljettajien palkoilla. Yksinkertaista. Miljoonalla eurolla saa enemmänkin joukkoliikennettä raideliikenteenä kuin ajattamalla kalliita busseja kalliilla palkalla.
        Päättäjien ilmeinen tarkoitus on vähentää bussikuskien määrää, koska verotuotot vähenevät. Veroista menee enemmän ja enemmän työttömien tukiin. Tämä pakottaa etsimään uusia ja uusia säästöjä. Aina kun valtio vapauttaa jotain se samalla kumartaa syvään maksuvastuustaan. Heitteillejättää.
        Voi kysyä onko tämä pakonsanelemaa vai vilpillistä? Ainakaan se ei työllisyyttä edes säilytä saatikka lisää. Ellei sitten pätkätyöt ole sitä uutta työtä.


      • Talkooo-Taneli

        Tämä raidehypetys on huomattavasti kalliimpaa kuin busseilla toteutettu joukkoliikenne, siinä mielessä kommenttisi meni metsään ja pahasti. Tämä raidevouhotus on vihreiden missio, eikä siinä lasketa kuluja, nehän katetaan verovaroilla. Jos joukkoliikenteen hinta veronmaksajien kannalta olisi tärkein kriteeri, Suomessa ei olisi metriäkään kiskoliikennettä.


      • Onniavain

        Metsään meni oma kommenttisi. Investointirahoitus on eri rahoitus kuin juoksevien menojen rahoitus johon palkat kuuluvat. Vähän samaan tapaan kuin asuntolaina. Asuntolaina otetaan erikseen ja yhtiövastikkeesta maksetaan juoksevat kulut. En ota kantaa siihen kenen missiosta on kysymys. Mutta työnantajan leiri on selvästi investoimassa raideliikenteeseen saadakseen juoksevat kulut alhaisemmaksi.


      • Kom-Mari

        Mitä sitä enää itkemään. Nurin mikä nurin.


    • lsfglfgflg
    • rahatohivaan

      Päivitystä

      Konkassa:

      Myllymäen Liikenne
      Liikenne Laakkonen
      Kesälahden Linja
      Veljekset Salmela
      Vaakun Tilausliikenne
      Talma Bus

      Maksuhäiriöitä, velkomustuomioita, verorästejä yms

      Finn Charters
      Bussari
      Susirajan tilausliikenne
      Ysimatkat/tj Sikkilä
      Tilausliikenne Kivimäki
      Pohjankylän liikenne
      ML-charter
      Tilausliikenne Sami Arjotie
      Pertunmaan linjaliikenne
      M&M tilausliikenne
      Kajaanin Kaupunkiliikenne
      Tilausliikenne E.Karhu
      Linja-autoliikenne Wallin Lines
      Hämeenlinnan kaupunkiliikenne
      Liikenne Hakkarainen
      Taksi&tilausliikenne J.Tuomi
      Oy liikenne-trafik Joki
      Tourus Charter Bus
      South Coast Charter Lines
      Eurocharter
      Itä-suomen tilausautot ky
      Tilausliikenne V Willberg
      Ylitornion tilausajot ay
      Vivibus
      Tilausliikenne Eero Perhe

      Saa myös varmaan muuttaa tuon Finn Chartersin toiseen kohtaan. konkurssihakemus jätetty velkojan toimesta 31-1-2017

    • Trattalistaaja

      Tässä Finn Chartersin Maksuhäiriölistaa, kaunista katsottavaa

      AST 16.03.2018 Trattaprotesti 10 089,00 € Intrum Justitia Oy
      AST 12.03.2018 Trattaprotesti 1 168,00 € Työttömyysvakuutusrahast
      ATR 07.03.2018 Trattaprotesti 417,00 € Gothia Oy
      UM 28.02.2018 Tilittämätön ALV- tai muu vero 27 991,00 € Verohallinto
      YVK 26.02.2018 Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 38 029,00 € Nordea Bank Ab
      ATR 25.01.2018 Trattaprotesti 342,00 € Gothia Oy
      AST 02.01.2018 Trattaprotesti 339,00 € Työttömyysvakuutusrahast
      ATR 05.12.2017 Trattaprotesti 240,00 € Gothia Oy
      ATR 03.11.2017 Trattaprotesti 170,00 € Gothia Oy
      ATR 25.10.2017 Trattaprotesti 488,00 € Ropo Capital Oy
      AST 10.10.2017 Trattaprotesti 2 423,00 € Fennia
      YVK 06.10.2017 Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 1 065,00 € Lindorff Oy
      AST 27.09.2017 Trattaprotesti 1 997,00 € Työttömyysvakuutusrahast
      AST 06.09.2017 Trattaprotesti 341,00 € Työttömyysvakuutusrahast
      ATR 17.08.2017 Trattaprotesti 9 727,00 € Lindorff Oy
      ATR 19.07.2017 Trattaprotesti 1 070,00 € Lindorff Oy
      ATR 18.05.2017 Trattaprotesti 1 907,00 € Gothia Oy
      AST 10.05.2017 Trattaprotesti 324,00 € Fennia
      AST 24.04.2017 Trattaprotesti 339,00 € Työttömyysvakuutusrahast
      YVK 27.10.2016 Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 32 611,00 € Suomen Korikorj
      AST 17.06.2016 Trattaprotesti 176,00 € Fennia

      • Jne

        Tohon päälle vielä maksamattomat palkat


    • Laita

      Nyt verottaja hakenut konkkaan

    • asiatkunnossa

      Kovanen myi Lehtimäen liikenteelle hallussaan olleet 11 mustaa mersubussia. Mitenköhän Lehtimäen Liikenteen taloustilanne sallii näin kalliita ostoksia vielä henkilökuntineen päivineen?

    • Partajugi

      Talkoilla kun teettää työntekijöillä työt, niin mikä vaan kannattaa ja taloustilanne vain paranee.
      Aina niitä hölmöjä nenästävedettäviä tyyppejä vaan löytyy jotka suostuvat lähes ilmaiseksi vuorokausikaupalla yötäpäivää työhön.

    • Huuli1456

      Sinne meni finncharters

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe