Puuhailun jälkeen otan rennosti

savokki

Kun aamuvarhaisesta on puuhannut monenlaisia kotitöitä, ihan nyt surutta otan pari lasia mietoa viiniä. Tämä ei ole jokapäiväistä, mutta sanotaan kaks kertaa viikossa.
Puuhaa riittää omakotitalossa ja työssä käyvän ruokahuollossa. Siivousta, silittämistä, lumenluontia, ikuista ruokaa ja tiskausta.
Eipä tässä ainaiseen siis tissutella, mutta ai miten mukava joskus istua hiljaa, katsella lintuja ja nauttia viinistä. Kun se vuosikymmeninä ei ole lisääntynyt, en kait sentään ole rappiolle ajautumassa ? Ei aina syyllistetä itseämme ja muita !

56

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huarapeäsky

      Pienes hönös on kiva tipuja katella.

      • Luonnon-ystävä

        Joo on joo must kivaa käyä viemäs läskii ja kauralyhteit linnuille kun saa olla kaks promillen känässä, kieli keskellä tolppaa katsoo pysyykö kauralyhe pystyssä ja saako läskin kiinni ikkunalautaan kymmenen tuuman naulalla. Pienempään ei vasara osu. Ilmaskos mun ikkunalaudat on kuin vasaralla hakattuja. Mulla ole hajuakaan mitä tinttejä ulkona pyörii, variksen tunnistan just ja just kun se on sen verran kookas. Lukulasit silmillä menee harakkakin.


      • savokki

        Johan sieltä tuli räyhääjä, onko ikävää kun ei koskaan uskalla mistään nautintoa löytää ? Ei sitä sentään räkäkänniä tarvitse ottaa, vähempi riittää.


      • huarapeäsky
        savokki kirjoitti:

        Johan sieltä tuli räyhääjä, onko ikävää kun ei koskaan uskalla mistään nautintoa löytää ? Ei sitä sentään räkäkänniä tarvitse ottaa, vähempi riittää.

        Mä kerron itestäni en sinusta.


      • Raitis-reklamoija

        Jos tekee avauksia pitäisi olla pelihermoja sekä huumorintajua. Ei kaikkea pidä tosissaan ottaa.
        Tosikkous kertoo alkoholismista eikä mistään parista viinilasillisesta. Viina on vienyt jo hermotkin.


      • savokki

        Sinulta on tosiaan vienyt kun et kestä mistään puhua ilman ilkeilyä. Heitäppä huumoriasi äläkä vain luulotteluja !


    • tissutte_leva

      Palstalla on kaksi tuoretta ketjua alkoholista mutta sinun tissuttelusi on niin kiinnostavaa että ansaitsee ihan oman aloituksen?

      • Jos tykkää tissutella niin tissutelkoon. Minäkin tykkäisin noin kerran viikossa katsella tinttejä ikkunasta viinilasi kädessä.
        On tahtonut jäädä vähiin viime aikoina tissuttelu, taisi välillä olla paussia toista vuotta ihan huomaamatta. Ajattelen välillä parantaa tapani ja tissutella enemmän, lähes aina huomaan nukkumaan mennessä että asia on taas unohtunut. Ajattelen että ehtii sitä myöhemminkin.
        Vaikka tykkään seurata lintuja en silti tunnista kovin paljon, veljeni toi lintukirjankin mutta ei ole tullut katseltua kovin tarkoin. Myös sienikirjan toi, sitä aion katsella ennen ensi syksyä enemmän.


      • savokki

        En aio rueta syyllisyydessä rypemään silloin tällöin tissuttelun vuoksi.
        Olin aikoinaan tunnollinen työntekijä, mutta työpaikkakiusattu myös. Noista asioista en jaksa enää puhua. Itse asiassa kiusaaja tappoi pois jääntini jälkeen ja pari vuotta siitä itsensä. En syyllistä itseäni edes työpaikan tapahtumista.
        Teen kotihommani niin kauan kuin jaksan ja joskus myös vähän tissuttelen mutten humalaan asti. Että sillee !


      • Niin.hmm.juu
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Jos tykkää tissutella niin tissutelkoon. Minäkin tykkäisin noin kerran viikossa katsella tinttejä ikkunasta viinilasi kädessä.
        On tahtonut jäädä vähiin viime aikoina tissuttelu, taisi välillä olla paussia toista vuotta ihan huomaamatta. Ajattelen välillä parantaa tapani ja tissutella enemmän, lähes aina huomaan nukkumaan mennessä että asia on taas unohtunut. Ajattelen että ehtii sitä myöhemminkin.
        Vaikka tykkään seurata lintuja en silti tunnista kovin paljon, veljeni toi lintukirjankin mutta ei ole tullut katseltua kovin tarkoin. Myös sienikirjan toi, sitä aion katsella ennen ensi syksyä enemmän.

        Kyllä minäkin tykkään tissuista.


    • siivotaansiivotaan

      Mä otan aina kun alan siivota tätä mun taloani pohjaks puoli pulloa kossua niin ei työ tunnu miltään ja kun saan työn tehtyä niin saunassa otan sen lopun kossu pullon niin tulee hyvä mieli kun on siivottu. Tää toistuu kerran viikossa eikä vieläkään ole tullut tavaks. Suosittelen kossua muillekin janoisille. Viinin kans luttaamisesta saa vain kimmakkeen uuteen nousuun.

      • Vastaan.kerran.viikossa

        "Tää toistuu kerran viikossa eikä vieläkään ole tullut tavaksi"

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        52 kertaa vuodessa on 52 kossupulloa :D


      • savokki

        Kuka juo kossupullon kerrallaan, sinäkö ?

        Jospa aloittais hommat taas, joten heippa ! En ole kamalasti huppelissa viinin jälkeen.


      • Trallallaaa

        Sitä kun kunnon pohjat ottaa niin huusholli voi seuraavana päivänä olla entistä sekavampi. Matot rytyssä ja tavarat ihan uusilla paikoilla. Ai niin mihis minä sen pölynimurin olen laittanu? Kas kas tuollahan se on hattuhyllyllä....


      • Minäkin tunsin erään rouvan joka kertoi että ostaa aina kossupullon siivouspäiväksi. En tosiaankaan tiedä miten usein hän siivosi kerran kuussa vai joka päivä?
        Hän sanoi että siivous sujuu mukavammin kun välillä tekee paukun.
        Kerran hänelle oli sattunut haaveri, oli pudottanut siivouspullonsa viinakaupan portaille ja se oli särkynyt, eikä ollut rahaa ostaa uutta, jäiköhän siivoamatta.
        Minulla jäisi siivoaminen sikseen jos siinä sivussa joisin kossua, jäisin istumaan pöydän ääreen ja ratkomaan vaikka ristikkoja.


    • Ei mitään rappiota tai syyllistämistä. Ole huoleti.
      Meillä jokaisella on ikioma tapa toimia ja nauttia elämästä.

      Tiedätkös, niin minäkin teen, jos on arjessa jokin rankka homma tai jokin asia keljuttaa tai potuttaa, siivoilen aikani ja sitten lämmitän, nautin saunani.
      Virittelen kaikessa rauhassa takkaan tulen.
      Sitten pikku mitallinen mielijuomaania eli giniä.
      Jopas kaikki kurjuus sulaa ja elämä ja olo on niin pehmeää.

      Sillai, me voidaan monin tavoin nauttia elämästä ja eiköhän vaan nautita, viis me muista.

    • Siilimuorikka3

      Mää voisin ottaa seuraksi mut kun nyt just ei ole mistä ottaa. Pari lasai mietoa missään tunnu.

      • janoon

        Kipase hakemassa pimee pullo jostain nurkilta.


      • Siilimuorikk3
        janoon kirjoitti:

        Kipase hakemassa pimee pullo jostain nurkilta.

        Emmä ihan niin pimee ole :)


    • savokki

      Hauki paistuu puuhellalla. Siitä tulee lämpöä samalla, siksi siinä. Pinaattikastiketta perunoiden päälle ja Rosollia. Tykkään Rosollista, joten sitä teen Joulun mentyäkin.

      • onkin-nälkä

        Maistuis kyllä mullekkin! Hyvältä kuulostaa.


    • on.niigä.muitakin

      Aikas kiree näyttäsit olevan sitä se viinin lipittely saa aikaan.

      • 22112211

        Mikä aiheuttaa arvioinnin tarpeen ? Kerro !


      • 1lesken

        Nyt on sitten sivistyneiden juojien ketju. Lintuja katsellaan yhden viinilasin kanssa. Itsellä meni koko tonkka ja muutama päivä. Linnuista en nähnyt vilaustakaan. Enkä koskaan istunut yksin ottamassa. Minulle sanottiin aina, että jos yksin alkaa vetämään viinaa, se on menoa. Jos aloin siivoamaan ja otin kossupaukut, siihen jäi imuri ja moppi. Takki päälle, pirssi alle ja kerholle. Ristikoita joku alkaisi kossupaukkujen jälkeen ratkomaan. Ei olisi tullut mitään. Käsiala kuin lääkäreillä. Hyvä kun pinnin muisti baaritiskillä ja pirssissä. Kortti pubimyyjättärelle ja taxisuharille ja he naputtelivat pinnin. Jonka olin piirtänyt käsivarteeni, varmuuden vuoksi. Kun muisti pätki jo tosi pahasti siinävaiheessa. Hauki paistuu puuhellalla. Itse olisin saattanut unohtaa laittaa sen pannuun. Tai rosollin teossa kaikki olisi kuorimatta ja pilkkoamatta. Näitä näkyjä on ollut herätessä kaameessa mandoliinikrapulassa. Pimeän pullon on saanut vihkoon soittamalla. Tai itseasiassa kaksi. Trokari ei vaivautunut tuomaan yhtä pulloa kerrallaan. Mukava on lukea sivistynynyttä viinin ottoa. Lesken


      • sinihömötintti
        1lesken kirjoitti:

        Nyt on sitten sivistyneiden juojien ketju. Lintuja katsellaan yhden viinilasin kanssa. Itsellä meni koko tonkka ja muutama päivä. Linnuista en nähnyt vilaustakaan. Enkä koskaan istunut yksin ottamassa. Minulle sanottiin aina, että jos yksin alkaa vetämään viinaa, se on menoa. Jos aloin siivoamaan ja otin kossupaukut, siihen jäi imuri ja moppi. Takki päälle, pirssi alle ja kerholle. Ristikoita joku alkaisi kossupaukkujen jälkeen ratkomaan. Ei olisi tullut mitään. Käsiala kuin lääkäreillä. Hyvä kun pinnin muisti baaritiskillä ja pirssissä. Kortti pubimyyjättärelle ja taxisuharille ja he naputtelivat pinnin. Jonka olin piirtänyt käsivarteeni, varmuuden vuoksi. Kun muisti pätki jo tosi pahasti siinävaiheessa. Hauki paistuu puuhellalla. Itse olisin saattanut unohtaa laittaa sen pannuun. Tai rosollin teossa kaikki olisi kuorimatta ja pilkkoamatta. Näitä näkyjä on ollut herätessä kaameessa mandoliinikrapulassa. Pimeän pullon on saanut vihkoon soittamalla. Tai itseasiassa kaksi. Trokari ei vaivautunut tuomaan yhtä pulloa kerrallaan. Mukava on lukea sivistynynyttä viinin ottoa. Lesken

        Sivistynyt lipittäjä tunnistaa vähintäänkin kolme lintulajia 😉


      • samaamieltävaan

        Kyllä näin o.


      • Vaappuva-variskin
        sinihömötintti kirjoitti:

        Sivistynyt lipittäjä tunnistaa vähintäänkin kolme lintulajia 😉

        Korppis-kotka
        Pyry-harakka
        Pahan-ilman lintu


      • Polkupyöräjengikerho
        1lesken kirjoitti:

        Nyt on sitten sivistyneiden juojien ketju. Lintuja katsellaan yhden viinilasin kanssa. Itsellä meni koko tonkka ja muutama päivä. Linnuista en nähnyt vilaustakaan. Enkä koskaan istunut yksin ottamassa. Minulle sanottiin aina, että jos yksin alkaa vetämään viinaa, se on menoa. Jos aloin siivoamaan ja otin kossupaukut, siihen jäi imuri ja moppi. Takki päälle, pirssi alle ja kerholle. Ristikoita joku alkaisi kossupaukkujen jälkeen ratkomaan. Ei olisi tullut mitään. Käsiala kuin lääkäreillä. Hyvä kun pinnin muisti baaritiskillä ja pirssissä. Kortti pubimyyjättärelle ja taxisuharille ja he naputtelivat pinnin. Jonka olin piirtänyt käsivarteeni, varmuuden vuoksi. Kun muisti pätki jo tosi pahasti siinävaiheessa. Hauki paistuu puuhellalla. Itse olisin saattanut unohtaa laittaa sen pannuun. Tai rosollin teossa kaikki olisi kuorimatta ja pilkkoamatta. Näitä näkyjä on ollut herätessä kaameessa mandoliinikrapulassa. Pimeän pullon on saanut vihkoon soittamalla. Tai itseasiassa kaksi. Trokari ei vaivautunut tuomaan yhtä pulloa kerrallaan. Mukava on lukea sivistynynyttä viinin ottoa. Lesken

        "Takki päälle, pirssi alle ja kerholle"

        AA-kerholleko menit dokaamaan?


      • 1lesken
        Polkupyöräjengikerho kirjoitti:

        "Takki päälle, pirssi alle ja kerholle"

        AA-kerholleko menit dokaamaan?

        Polkupyöräjengikerho:lle
        Etkö ole katsonut Pulttiboys- sarjaa. Siinähä armeijan kapiaiset lähtevät aina kerholle. Itselleni se merkitsi kantakuppilaa. AA-kerholla en ole koskaan käynyt. Olen luullut että sinne mennään tutimaan. Lesken


    • Havukkainen

      Non niin, palasin viellä. Ruokinnalla lempilintu on Hömötiainen. Siellä on myös Talitiaisia, Pikkuvarpusia, Keltasirkkuja, Närhiä, Harakoita, Oravia.

      Aikasin nukkumaan taas. Viinillä tai ilman, viimeistään yhdeksältä nukuttaa. Herätys on ennen kuutta aamuisin.
      Saas nähdä mikä nälväisy heitto nyt löytyy.

      • ItseKlo04.00

        Heittouistin.
        Viina nukuttaa jo kello 19.09


    • oooiii

      Terveyskeskusteluissa on paljon tekopyhää luulottelua. Jos ihmisen mielialaa nostaa yksin nautittu viinilasillinen enemmän kuin meluisassa kapakassa tai muussa ei-mieluisassa seurassa, miksi se olisi alkoholisoivampi tapa ? Jos siitä ei synny pakkoryystämistä ja päivittäistä, mikä hitto lokaheiton aiheuttaa ?

      Tunnen himoliikkujia ja uskonnollisia, kaikin puolin kunnollisia ihmisiä jotka ovat nuorempana sairastuneet syöpään tai dementoituneet. Mistä heitä syyllistäisitte ?

      • mietitääs.sitä

        Kuten korppis tuolla kirjoittaa, mikä niissä parissa lasillisessa on niin tärkeää että siitä haluaa täällä kertoa. Mä syön suklaata lähes joka päivä mutta en siitä aloitusta tee.


      • mietitääs.sitä kirjoitti:

        Kuten korppis tuolla kirjoittaa, mikä niissä parissa lasillisessa on niin tärkeää että siitä haluaa täällä kertoa. Mä syön suklaata lähes joka päivä mutta en siitä aloitusta tee.

        Mietitään vaan.... mutta kahdesta viinilasillisesta täällä kertominen ei ole sen kummempaa. Miksi moista aloitusta vastaan hyökätään, kerrotaanhan täällä monenlaisia asioita, vai onko alkoholista kirjoittaminen aina hätähuuto. Elämästä täällä kirjoitellaan, kuinka mennään sinne ja tänne, käytiin siellä ja täällä, paistetiin munia ja syötiin sitä sun tätä...
        Jokaisella on omat asiansa, jotka haluaa jakaa, miksi se pitäisi jättää tekemättä vaikka se joillekin viisaille ja nokkelille lukijoille saattaakin olla jonnin joutavaa.

        Olisi tuo sinunkin suklaan syömisesi mainio aloituksen aihe, tiedän joukon suklaan syöjiä, joilla siihen kohdistuu vaikka mitä, mitä syöt, miksi syöt, millasta, ja mitä vaikutuksia, lapsityövoimaa ja maailmantaloutta.

        Saatan usein ajatella, että mitä tuota tänne kertomaan, mutta me ihmiset olemme erilaisiaa ja tämä palstakin saa olla erilaisten ihmisten jne.....

        Hyväksyntä ja arvostaminen on niin pirun vaikeaa meille 60
        niin paljon helpompaa ja kevyempää on väheksyä ja lytätä, vai mitä....


      • rosaliiin kirjoitti:

        Mietitään vaan.... mutta kahdesta viinilasillisesta täällä kertominen ei ole sen kummempaa. Miksi moista aloitusta vastaan hyökätään, kerrotaanhan täällä monenlaisia asioita, vai onko alkoholista kirjoittaminen aina hätähuuto. Elämästä täällä kirjoitellaan, kuinka mennään sinne ja tänne, käytiin siellä ja täällä, paistetiin munia ja syötiin sitä sun tätä...
        Jokaisella on omat asiansa, jotka haluaa jakaa, miksi se pitäisi jättää tekemättä vaikka se joillekin viisaille ja nokkelille lukijoille saattaakin olla jonnin joutavaa.

        Olisi tuo sinunkin suklaan syömisesi mainio aloituksen aihe, tiedän joukon suklaan syöjiä, joilla siihen kohdistuu vaikka mitä, mitä syöt, miksi syöt, millasta, ja mitä vaikutuksia, lapsityövoimaa ja maailmantaloutta.

        Saatan usein ajatella, että mitä tuota tänne kertomaan, mutta me ihmiset olemme erilaisiaa ja tämä palstakin saa olla erilaisten ihmisten jne.....

        Hyväksyntä ja arvostaminen on niin pirun vaikeaa meille 60
        niin paljon helpompaa ja kevyempää on väheksyä ja lytätä, vai mitä....

        Tämä on keskustelupalsta eikä sinun kannata hukata energiaa moralisointiin. Jokainen kuten kirjoitit kirjoittaa oman näkemyksensä aloituksien aiheesta, näillä on mentävä jos mukana haluaa olla.


      • mietitääs.sitä
        rosaliiin kirjoitti:

        Mietitään vaan.... mutta kahdesta viinilasillisesta täällä kertominen ei ole sen kummempaa. Miksi moista aloitusta vastaan hyökätään, kerrotaanhan täällä monenlaisia asioita, vai onko alkoholista kirjoittaminen aina hätähuuto. Elämästä täällä kirjoitellaan, kuinka mennään sinne ja tänne, käytiin siellä ja täällä, paistetiin munia ja syötiin sitä sun tätä...
        Jokaisella on omat asiansa, jotka haluaa jakaa, miksi se pitäisi jättää tekemättä vaikka se joillekin viisaille ja nokkelille lukijoille saattaakin olla jonnin joutavaa.

        Olisi tuo sinunkin suklaan syömisesi mainio aloituksen aihe, tiedän joukon suklaan syöjiä, joilla siihen kohdistuu vaikka mitä, mitä syöt, miksi syöt, millasta, ja mitä vaikutuksia, lapsityövoimaa ja maailmantaloutta.

        Saatan usein ajatella, että mitä tuota tänne kertomaan, mutta me ihmiset olemme erilaisiaa ja tämä palstakin saa olla erilaisten ihmisten jne.....

        Hyväksyntä ja arvostaminen on niin pirun vaikeaa meille 60
        niin paljon helpompaa ja kevyempää on väheksyä ja lytätä, vai mitä....

        Niin tuo sullaki näyttää olevan vaikeeta toisten mielipiteitten hyväksyminen.


      • Kloristiposkisolisti

        Niin.
        Sinä kun olet än ja äs "sivistynyt" holisti, onhan se turhaa rienata ketään.


      • mietitääs.sitä kirjoitti:

        Niin tuo sullaki näyttää olevan vaikeeta toisten mielipiteitten hyväksyminen.

        En mä sun mielipidettäsi arvostellut kerroin vain omani, mähän kannustin aloittamaan oman suklaa-aloituksen, se olisi niin virkistävä näitten lyttäävien moralisoivien typeryyksien ja rienauksien joukossa, joita minäkin kirjoittelen.

        Kun ei olisi taas kultasuu älähtänyt kun kalikka kolahti, vai miten se mahtaa mennä.

        Ihanaa päivää kaikille, jotka rohkeasti kommentoitte olematonta ajatustani.


      • Siilimuorikka3
        mietitääs.sitä kirjoitti:

        Kuten korppis tuolla kirjoittaa, mikä niissä parissa lasillisessa on niin tärkeää että siitä haluaa täällä kertoa. Mä syön suklaata lähes joka päivä mutta en siitä aloitusta tee.

        Minä ymmärsin niin että kyseessä pää-aiheena oli puuhastelun jälkeinen nautiskelu korostamatta alkoa sen kummemmin. Rentoutuminen ja mielihyvä.


    • Aloitus pistää ajattelemaan, syytä avautua kahdesta viinilasillisesta per/vko.

      Yleinen tapahan on kertoa otin pari lasia viiniä, kävin parilla kaljalla. Eihän pari paukkua miestä ojaan kaada jne. Eli pari vaan hm...tuota montakohan tuli otettua ; )

      Palstalla on ymmärrykseni mukaan useampi alkoholisti ja heiltä ei voi ymmärrystä vaatia sillä heidän viininsä on ollut koskenkorvaa.

      Eli tee itse päätös onko kaksi lasia viiniä viikossa sinulle sopiva annos.
      Jos on mitä tuota tänne kertomaan. Vai onko tämä hätähuuto?

      • juurinäinkin

        Juuri näin. Eihän se siihen jää. korppiskin varmaan muistaa kuinka eka treffeillä poika vonkas et sais edes sormella kokeilla, mut eihän sekään siihen jäänyt. Hyvä huomio ja lisäys korppikselta.


      • juurinäinkin kirjoitti:

        Juuri näin. Eihän se siihen jää. korppiskin varmaan muistaa kuinka eka treffeillä poika vonkas et sais edes sormella kokeilla, mut eihän sekään siihen jäänyt. Hyvä huomio ja lisäys korppikselta.

        Eka treffeiltä ei moista muistikuvaa ole, mutta nuo parit lasilliset ihan omasta kokemuksesta.


      • Katiskalla-kalaton

        Valheiden verkko on loppumaton punos. Jokaiseen uuteen aukkoon "pari" uutta silmukkaa.


      • Yleisesti on tapana kertoa että ottaa lasillisen viiniä ruuan kans.
        Itse en juo viiniä ruuan kanssa.
        Tykkään valkoviinistä jos ei ole niin kuivaa että kitalaki alkaa pykimään.
        Olen joskus juonut saunan päälle pullollisen valkoviiniä ja ollut ihan tolkuissani.
        Vanhemmiten ei enää maistu samalla tavalla. Kai elimistö kertoo omalla tavallaan mikä on hyväksi.


    • maitoo

      Sitten annan vain ajankulua ja otan lasillisen Ingmannin, Arlan tai Valion maitoa ei niissä makueroja ole. Juon vahvempia maitoja mulla ei ole mitään tauteja laktoosi intoleransseista puhumattakaan. Maito on myös hyvä janojuoma. Ootteks maistaneet sitä ?

      • Siilimuorikka3

        Maito janojuomana lihottaa.


    • Havukkainen

      Kiitos Rosaliin, sinä olet ainut joka ei kiukuttele ! Vaikka minuthan täällä jo leimattiin kiukkuiseksi ongelmajuojaksi. Aloitukseni tarkoitus oli vain se, että ihan kaikkia elämän pieniä iloja ei pitäisi heti leimata.

      Tietysti voisin aloittaa keskustelun noista tämänaamuisista hyvätuloisista eläkeläisistä (jotka jonkin mielipiteen mielestä vielä odottavat perintöjäkin, voih) kertovista uutisista. Toinen on tietenkin Bernerin kaavailut tieverkkojen yhtiöittämisestä. Nämä asiat ärsyynnyttävät, mutta asiantuntemukseni on huono. En osaa esittää älykkäitä kommentteja.

      Jospa kuitenkin sallittaisiin myös elämän pieniin ympyröihin liittyvä jutustelu. Useimmat kuitenkin niin tekevät täälläkin jos rehellisiä ovat.

    • ulosylös

      Mää puuhastelin eilen koko päivän ulkona ja illalla kun tulin sisälle alkoi niin ramasta se ero kun tuli ulkoa sisälle lämpimään et piti ihan oikaista hieman ja siihen mä sit sammuinkin, ei tullut mieleenkään lipittää enään mitn, no nyt onkin sit taas pirteä olo et jaksaa taas painaa pitkää päivää, tsemppiä Teillekin.

    • Minun mielestä jonkinlaisen alkoholismin merkit täyttyy kun ei osaa olla ilman alkoholia. Eli jos pystyt vaikkapa tipattomaan tammikuuhun, tai ajattelemaan että ehkä mä en nyt otakaan vaikka tekee mieli, niin kuivilla olet. Muuten olet jonkin asteen riippuvainen.

      Ite herätän itseäni tipattomalla tammikuulla tällä hetkellä. Normaalisti en sylje lasiin, ja vähintään saunakalja menee viikottain, kerran kuussa viinipullo. Omasta mielestäni tarvitsen sen tipattoman, näyttämään sekä itselleni että lapsille että pystyn siihen, ja puhdistamaan kehoa.

      En usko että säännöllinen alkoholi noin muutenkaan on hyväksi, minullekaan. Vaikka puhutaan flavonoideista ja esim. punaviinin terveysvaikutuksista, niillä on myös se haittapuoli. Ihan kuten suklaassa, maidossa, okeiokei, kaikissa ruuissa... sovitaan näin. Mutta osaa tarvitaan hengissäpitoon, osaa valitettavasti ei.

      Ihminen on hyvä oikeuttamaan itselleen kaiken vääränkin minkä hän tekee, tai jos se omatunto heiluu, etsitään ulkoa sitä paapomista vertaustuen avulla - odotetaan että joku sanoo "et sä mitään väärin tee, noin minäkin toimin". Kuuntele vaan heikkona hetkenä sitä sun omaa omatuntoa! Se on terveellistä.

      • "humps"

        Älä enää jatka jankutusta.
        Kommenttisi toistaa miljoonia saman-laisia aatteita ja ajatuksia.
        Typerää.
        -
        Minä olen jo hyvin kuvannut alkoholistin.
        Ihan oma-kohtaisesti.
        Katsos kun raittiit eivät osaa ottaa sitäkään oikein.

        H.


      • holisti2

        Sulla taitaa olla alkoholi ongelma kun tarvitset tällaista tipatonta tammikuuta muka oikeuttamaan juomisesi muulloin. Ootko viettänyt jo monta tipatonta tammikuuta vuosien varrella vai montako vuotta sitä on mainostettu eli oletko mainoksen uhrikin ? Mä lopetin kaiken alkoholin käytön -84 ei oo tarttenu odotella tammikuita sen jälkeen eikä silloin ollutkaan mitään tällaisia kampanjoita.
        Ootko pohtinut oikeesti mihin sää tarvitset alkoholia, mihin se liittyy tai mitä jäät paitsi ilman sitä ?


      • holisti2 kirjoitti:

        Sulla taitaa olla alkoholi ongelma kun tarvitset tällaista tipatonta tammikuuta muka oikeuttamaan juomisesi muulloin. Ootko viettänyt jo monta tipatonta tammikuuta vuosien varrella vai montako vuotta sitä on mainostettu eli oletko mainoksen uhrikin ? Mä lopetin kaiken alkoholin käytön -84 ei oo tarttenu odotella tammikuita sen jälkeen eikä silloin ollutkaan mitään tällaisia kampanjoita.
        Ootko pohtinut oikeesti mihin sää tarvitset alkoholia, mihin se liittyy tai mitä jäät paitsi ilman sitä ?

        On mulla toinen tipaton kausi kesänkin jälkeen. Ite koen sen niin, että ei tällä hetkellä ole alkoholi-ongelmaa, mutta pelkään että se tulee jos en tee mitään. Joten siinä valossa vähän outoa että mun tipattomasta kirjoitat moittivaan sävyyn? Olisiko sinun mielestä parempi jos joisin ympäri vuoden?

        "Muka oikeuttamaan juomistani". Ei se tipaton oikeuta mihinkään.

        Se viimeinen lause oli hyvä ja paikallaan. Hakeeko ihminen mielihyvää paikkaamaan jotain? Voisiko sen paikata jollain muulla?


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Älä enää jatka jankutusta.
        Kommenttisi toistaa miljoonia saman-laisia aatteita ja ajatuksia.
        Typerää.
        -
        Minä olen jo hyvin kuvannut alkoholistin.
        Ihan oma-kohtaisesti.
        Katsos kun raittiit eivät osaa ottaa sitäkään oikein.

        H.

        Haluaako hunksz ehkä laittaa listan mulle mistä ja missä ketjussa saan keskustella? Toisaalta taidat saada suurta nautintoa siitäkin, että käyt paimentamassa ja saat kutsua idiootiksi, joten ole vaan iloinen että suon sulle sen mahdollisuuden.


      • hmp.f kirjoitti:

        Haluaako hunksz ehkä laittaa listan mulle mistä ja missä ketjussa saan keskustella? Toisaalta taidat saada suurta nautintoa siitäkin, että käyt paimentamassa ja saat kutsua idiootiksi, joten ole vaan iloinen että suon sulle sen mahdollisuuden.

        "humps"

        Yritä erottaa jankutus ja keskustelu toisistaan.
        Sinusta saa niin huonon kuvan kun et pysty uudistumaan.
        Toisin kuin minä.

        H.


      • vaiuudistuja
        hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Yritä erottaa jankutus ja keskustelu toisistaan.
        Sinusta saa niin huonon kuvan kun et pysty uudistumaan.
        Toisin kuin minä.

        H.

        Hahhaa viikon paras vitsi ;)))))))


    • Havukkainen

      Minä olin jokunen vuosi sitten pari kuukautta ilman mitään ja hyvin vähän senkin jälkeen. Olin satuttanut eräässä kupsauksessa kättäni, ei sen kummempaa. Satunnainen tupakointi jäi myös kokonaan.
      Alkoholilakko ei aiheuttanut mitään oireita, mutta kyllä nykyään saatan viinit ottaa kohtuudella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe