Hopeakuun tarjoukset

Takku67

Tänään tuli tarjous Hason Hopeakuun huoneistosta. Sain juuri sen huoneiston jota ensisijaisesti hain.

47

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uteliasasuja

      Hienoa! Olisi mielenkiintoista kuulla kohteen numeroista. Itse en hakenut kämppää, mutta jostain syystä aso-asiat aina jaksaa kiinnostaa...

    • kruunuvuorenranta

      Onnea! Itse hain myös mutta ei ainakaan vielä ole mitään kuulunut. Millainen numero sinulla oli?

      • kruunuvuorenranta

        Tai itseasiassa hain Hopeakuusta..


    • kruunuvuorenranta

      Saatiin myös tarjous ja numerolla 91 xxx. Ykkösinä ollaan, oli näemmä lähetetty tarjous usammalle hakijalle kerralla.

      • Rookku

        Mitä tarkoitit, että tarjous lähetetty useammalle hakijalle kerralla? Kerrotaanko tarjouksissa varasijat vai kuinka?


      • Kruunuvuorenrant

        Tuossa kirjeesä mainitaan että " tätä asuntoa on tarjottu useammalle hakijalle. Etusijajärjestys on merkitty järjestysnumeron jälkeen". Minulla siinä on 1 ja varmistin vielä att:ta että se tarkoittaa, että olemme ensimmäisellä sijalla. Eli ilmeisesti on tarjouskirje samasta asunnosta löhtenyt useammalle tuon mukaan ainakin.


      • Jorgu

        Olisko kuitenkin vakioteksti tuo "tätä asuntoa on tarjottu useammalle hakijalle". Luulisi, että tarjoukset menee ekalla kierroksella vain ykköshakijoille...


    • Takku67

      Sai numerolla 61xxx ja olen ensimmäisenä jonossa

    • Åkeeeeee

      Minkä kokoisia kämppiä saitte noilla numeroilla?

      • kruunuvuorenranta

        Kolmio 91xxx.


    • eisaatuviisiötä

      1. sijan tarjous 4h asunnosta numerolla 77xxx. Oli vasta meidän 4. toive, ei oteta vastaan, koska haluttas ensisijaisesti 5h.

      Olipa kyllä yllättävän suuri suosio tällä kohteella, ei taida paljon yli 100000 numeroilla kämppää irrota ainakaan eka kierroksella!

      • OdotanOdotan9

        Mulle tuli taas 1. tarjous 43 m2 yksiöstä, yli 100 000:lla. Olisin halunnut 35 m2, tämä oli sijalla 5. omalla listallani. Taidan jättää väliin, mutta harkitsen vielä.


      • Linda-Johanna

        Masentavaa, jos kaikki kämpät menee noin pienille numeroille. Olin ihan varma, ettei tämä kohde ole kovin suosittu. Onkohan liikkeellä paljon numerokokeilijoita vai onko alueelle tosiaan paljon tunkua? Masentavaa, kun olemme hakeneet perheen kanssa 4 vuotta lähes kaikkia uudiskohteita, eikä millään tärppää. Olisi pitänyt tajuta hakea useampi numero heti 18 v. täytettyään.


      • NykTA

        4 vuotta vanhalla numerolla kolmio. Oli hakemuksessa kolmas vaihtoehto.


      • Arpapeliä

        Itse en saanut tarjousta kakkoskerroksen kolmioista 5 vuotta vanhalla numerolla...


      • Kurjamiu
        Arpapeliä kirjoitti:

        Itse en saanut tarjousta kakkoskerroksen kolmioista 5 vuotta vanhalla numerolla...

        En minäkään kahdeksan vuotta vanhalla numerolla, Kaikki viisi toivomusta eri kerrosten kolmiota, aika outoa?


      • NykTA

        2.krs ja numero 167XXX


      • Arpapeliä

        Jaa-a, taisin valita väärät kakkoskerroksen asunnot, nro 149 xxx


    • homenumero

      Mitähän mummon peruja nämä numerot mahtavat olla? Ei kai kukaan oikeasti ole jonottanut asuntoa viime vuosituhannelta saakka? Kyllä on aikakin rajata numeron voimassaolo, jolloin todelliset asunnon tarvitsijat tulisivat etusijalle.

      • Asujaimisto

        Meinaatsä ettei elämäntilanteet voi muuttua - että ihmiset asuu kaikissa elämäntilanteissa samassa kämpässä koko ikänsä, oli lapsia 1-4 ja sit toisinpäin 4-1 ja lopulta oot siellä perhekämpässä kaksin tai ehkä peräti yksin? Mummotkin muuten tarttee asuntoja.


      • eisaatuviisiötä

        Meillä on edelleen käyttämättä numero 77xxx (miehen), vaikka ollaan sen saamisen jälkeen muutettu jo kahteen aso-kämppään - elämäntilanteiden muututtua.

        Eka kämppä saatiin mun numerolla ja tämä nykyinen miehen uudemmalla, silloin vain muutama kuukausi aiemmin haetulla numerolla. Vähän riskillä ollaan hakuja tehty, tähänkin päästiin vasta toisen hakukierroksen peruutussijalta. Mut nyt ois vihdoin se tilanne, et haluttais meille lapsinemme se "oikea koti" ja siihen ollaan tätä numeroa säästelty. Kerroinkin tuossa aiemmin, että meille tarjottiin 4h, mutta 5h olis ensisijaisesti hakusessa, joten kieltäydytään nyt tästä ja jatketaan etsimistä - asojärjestelmän uudistusta toki silmälläpitäen ;)


      • homenumero

        Nyt hakemaan numeroa perheen jokaiselle jäsenelle ja korttipeliä pelaamaan. Eihän tässä ole mitään järkeä, kun numeroita voi jemmailla mielin määrin.


      • Njglk

        Olen kyllä samaa mieltä tästä useiden numeroiden kanssa puljaamisesta. Toivottavasti se asia korjautuu tulevassa uudistuksessa!


      • Mintziiii

        En hakenut ks. asuntoihin. Minulla on yli 11 vuotta vanha numero 76xxx, eikä sillä saa tarjouksia Helsingistä kuin lähinnä Kehä III ulkopuolelta. Uusissa asunnoissa en voi sietää keittotiloja, keittiö 2,5 m yhdellä seinällä ja olohuone samassa yäk. Kaksioissa on yleensä erittäin tylsä pohja, huoneet putkessa peräkkäin tms. etsinkin mieluiten kolmiota. Odotan kuin kuuta nousevaa, että tulisi pohjaltaan kunnollinen asunto ja sellainen missä ei tuijoteta naapuritalon ikkunoihin. Rakenteille tulevista asunnoista on paljon piirustuksia jo nähtävillä ja pettyä saa asuntojen suunnitteluun n. 95 %. Arkkitehdiksi opiskellaan vuosia ja lopputulos on joku typerä viritelmä, jossa vessa on keskellä asuntoa, eteinen on läpikulkuhuone, jolloin hiekat ja kurat siirtyy hyvin kaikkalle. Kruunuvuorenrantaa voin harkita sitten 10 vuoden päästä kun alkaa olla valmis. Rakennustyömaan keskelle en halua muuttaa, enkä matkustaa 45 min. töihin Hakaniemeen.


    • eisaatuviisiötä

      Yhtä pelaamistahan tämä haku on, se ei liene kenellekään epäselvää. Kyllä varmasti jokainen pelaa tätä itselleen edullisimmalla tavalla järjestelmän sallimissa rajoissa, vaikka se joidenkin mielestä oliskin "epistä".

      Meillä oli sitä paitsi miehen kanssa molemmilla omat numeromme ennen kuin edes tapasimme ja uskoisin että suurimmalla osalla pariskunnista on omat numeronsa, kun se kerran on mahdollista. Huonommilla numeroilla hakiessa olemme ottaneet sen riskin, että emme välttämättä edes asuntoa saa, sen ei pitäisi olla keneltäkään pois! Siitä olen samaa mieltä, että uusi numero pitäisi saada vasta kun entinen on käytetty, mutta minkäs teet...

      Eikä se uusi järjestelmäkään tule pelaamista lopettamaan; jos numeroiden voimassaoloaikaa lyhennetään Gentzin ehdotuksen mukaisesti, niin sitten vaaditaan vaan enemmän aktiivisuutta selvittämään milloin mikäkin kohde tulee hakuun, jotta osaa sopivaan aikaan hakea numeron. Arvonta olisi kai tasapuolisin tapa jakaa asunnot, mutta ainakin suosituimmissa uudiskohteissa houkuttelisi varmaan mukaan kokeilijoita, joilla ei senkään vertaa todellista asunnontarvetta ole.

      • ensaanumitään

        Just näinhän se valitettavasti on! Ei se oo tyhmä joka pelaa... Itekin hain numeron pari vuotta sitten ja oottelin innoissani postia, josko kolahtas Hason kirje luukusta :D Sit vähän heräsin tän pelin realiteetteihin... Harmittaa vaan ku yks kaveri monta kertaa vinkkaa mulle, et kannattaa hakee se numero vaikkei just tarviskaan kämppää ja olin vaan et "joojop, ei oo nyt ajankohtaista"!


      • Tyytyväinen_asolainen

        Hain ensimmäisen järjestysnumeron vasta 2013 ja nyt on jo kolmas aso-asunto meneillään. Okei, eivät ole mitään kantakaupungin "unelma-asuntoja" olleet, mutta ihan sopivia niihin asumistarpeiisin, kuin minulla on ollut. Tuntuu hassulta lukea näitä keskustelupalstan avautumisia järjestysnumeroista ja niillä spekuloimisesta. Suurin osa pääkaupunkiseudun asukkaista ovat kuitenkin tyytyväisiä siistiin, kohtuuhintaiseen asuntoon hyvien kulkuyhteyksien päässsä, vaikka se ei siellä meluisassa ja saasteisessa kantakaupungissa sijaitsisi.


      • kontulasehelsinginhelmi
        Tyytyväinen_asolainen kirjoitti:

        Hain ensimmäisen järjestysnumeron vasta 2013 ja nyt on jo kolmas aso-asunto meneillään. Okei, eivät ole mitään kantakaupungin "unelma-asuntoja" olleet, mutta ihan sopivia niihin asumistarpeiisin, kuin minulla on ollut. Tuntuu hassulta lukea näitä keskustelupalstan avautumisia järjestysnumeroista ja niillä spekuloimisesta. Suurin osa pääkaupunkiseudun asukkaista ovat kuitenkin tyytyväisiä siistiin, kohtuuhintaiseen asuntoon hyvien kulkuyhteyksien päässsä, vaikka se ei siellä meluisassa ja saasteisessa kantakaupungissa sijaitsisi.

        "Suurin osa pääkaupunkiseudun asukkaista ovat kuitenkin tyytyväisiä siistiin, kohtuuhintaiseen asuntoon hyvien kulkuyhteyksien päässsä, vaikka se ei siellä meluisassa ja saasteisessa kantakaupungissa sijaitsisi. "

        HÖPÖHÖPÖ jos suurin osa haluaisi asua Kontulassa niin Kontulan kohteisiin olisi hillitön ruuhka, mutta kun ei ole vaan ne kämpät roikkuu myytävinä pitkiä aikoja.

        Sen sijaa niitä meluisia ja saateisia kantakaupungin kohteita saa jonottaa vuosikymmeniä, että älä viitsi puhua taas siitä idyllisestä kontulasta ja sen pittoreskistä ostarista jossa ihmi..........


      • Stadilainenkin

        Mieluummin sitä asuu Kontulassa kuin Vantaalla tai Espoossa.


    • Yyteriiin

      Äsh, meni kokonaan ohi tämän haku. Voiko hakemusta enää lähettää? :/ Tai siis ottaako ne siellä huomioon hakuajan ulkopuolella tulleita hakemuksia..

      • Khölsfj

        Jos asuntoja jää vapaaksi nyt ensimmäisellä hakukierroksella, voit hakea toisessa haussa asuntoja. Eivät ota huomioon hakuajan ulkopuolella tulleita hakemuksia eikä ko. kohteita voi edes nyt hakea. Eiköhän sieltä jotain jää toisellekin kierrokselle haettavaksi!


    • Krunis

      Meille tarjottiin 4h joka oli ykkösvalinta. Numero 34xxx. On peruja 90-luvun loppupuolelta. Mun mielestä yksiöissä ja ainakin kulma-kolmiossa oli kivat pohjat. Ainoa miinus neliöissä oli keittiön ( kt) pienuus ja olohuoneen malli ( hankala sijoitella huonekalut järkevästi). Isot parvekkeet on kivat vaikka onkin umpiparvekkeet.

    • Piiputipaa

      Onko kukaan saanut tarjouksia vielä Hopealangasta?

      • kruunuvuorenranta

        Hopealangan tajouksia olivat tänään lähettämässä.


    • Josvoivalita

      Voiko saada tarjouksen molemmista, sekä Langasta että Kuusta? Vai jaetaanko nämä kohteet jotenkin jompi-kumpi -periaatteella? Hain molempiin ja sain tarjouksen Kuusta, mutta mietin josko Langasta tulisi tarjolle lähempänä omaa kärkeä oleva tarjous...

      • Piia-liisa

        Samaa mietin. Ovat kuitenkin erilliset kohteet, joten voiko käydä niin että pienellä numerolla voi saada tarjouksen molemmista yhtiöistä. Se tosi tarkoittaisi sitä, että jos moni on hakenut molempiin kohteisiin, niin toisesta vapautuu asuntoja ekan tarjoiåuskierroksen jälkeen.


      • lolooo

        Jaa en tiedä,voiko noita hakemuksia olla useaan kohteeseen saamaan aikaan uudiskohteisiin? hakuohjeissa lukee:
        Uusi hakemus korvaa aikaisemmin jätetyn hakemuksen . Vain yksi hakemus/hakija.


      • Valitsintoisen

        Jaa, toi tietty tarkoittaa sitä, että yhteen kohteeseen vain yksi hakemus / hakija.


    • Valitsintoisen

      Mulle tuli molempiin tarjous. En sitten kyllä ymmärrä miten, jos tosiaan on noin kuin yllä lukee, mutta kieltäydyin juuri Hopeakuun kämpästä ja Hopealankaan ollaan menossa, kun valoisampi ja meille parempi pohja.

      • Jonasyy

        Ovat erilliset kohteet, joten molempiin on voinut hakea yhtäaikaa! Molemmista voi siis saada tarjouksen!


    • OdotanOdotan9

      Kuten aiemmin ketjussa sanoin, sain tarjouksen 43 m2 kämpästä. Nyt vielä harkitsen. Ihanalla paikalla merenrannallahan tuo olisi, mutta työmatka Viikkiin olisi lähes tunnin! Harmi, että on niin heikot julkiset yhteydet. Kalasatama olisi parempi tällaiselle autottomalle ihmiselle, mutta 9 v. vanha numero tuskin riittää edes alimpiin kerroksiin. Ekoviikki olisi sijainniltaan minulle paras, mutta sieltä en ole koskaan saanut yhtään tarjousta, enkä ole kuullut, että kukaan muukaan olisi saanut. Huoh

    • Työmatka

      Hei sinä joka olet Viikissä töissä. Minä asun Haso Gunillassa ja työmatka Viikkiin kestää nyt n. 45 min ja yhteydet paranevat koko ajan, kun tänne tulee myöhemmin suoria bussilinjoja. Olemme viihtyneet täällä hyvin, harkitse vielä!

      • vuoroduunari

        "työmatka Viikkiin kestää nyt n. 45 min"
        Riippuu aika paljon siitä minkälaiset työvuorot on kauanako matka kestää.


      • OdotanOdotan9

        Onko tosiaan tulossa suoria bussiyhteyksiä Kruunuvuorenrannasta Viikkiin?

        Joka tapauksessa vaikka matka olisi 40 min. niin tuntuu turhan pitkältä siihen verrattuna, että pääsen tällä hetkellä kävellen töihin. Koirakaan ei jaksa liian pitkiä päiviä yksin kotona. Kruunuvuorenrannassa olisi kyllä hienot lenkkeilymaastot. Miten olisi, voisikohan vaikka joku eläkeläinen ottaa pikku koirani päiviksi kotiinsa, ettei sen tarvitsisi olla yksin..? :)

        Ja sitten, jos voitaisiin vielä hankkia edullinen vene yhteiskäyttöön, niin keskustaanhan matka olisi lyhyt :) Lähes 10 vuotta on liian pitkä aika odotella siltaa.


      • Työmatka

        Juu ei ole tulossa suoraa bussia Viikkiin vaan tarkoitin suoraan Herttoniemen metroasemalle. Ensi syksynä 89 alkaa kulkea Koirasaarentietä Gunillantien risteykseen ja muitakin uudistuksia on suunnitteilla. Joskus muistan kyllä nähneeni jutun, jossa ennusteltiin 79 linjan jatkumista Laajasaloon samaa reittiä kuin bussi 84, mutta en tiedä onko siinä perää.

        Se on totta, että jos on vuorotyössä, busseja voi joutua odottelemaan kauankin. Bussit saisivat sitäpaitsi kulkea useammin myös viikonloppuisin. Mutta kyllähän vuoroja lisätään sitä mukaa kuin porukkakin lisääntyy.

        Tietääkö kukaan onko suunnitelmissa, että tulevaan raidejokeriin yhdistyisi suoraan joku Laajasalon bussilinjoista?


      • Eläkeläis_koirakaveri
        OdotanOdotan9 kirjoitti:

        Onko tosiaan tulossa suoria bussiyhteyksiä Kruunuvuorenrannasta Viikkiin?

        Joka tapauksessa vaikka matka olisi 40 min. niin tuntuu turhan pitkältä siihen verrattuna, että pääsen tällä hetkellä kävellen töihin. Koirakaan ei jaksa liian pitkiä päiviä yksin kotona. Kruunuvuorenrannassa olisi kyllä hienot lenkkeilymaastot. Miten olisi, voisikohan vaikka joku eläkeläinen ottaa pikku koirani päiviksi kotiinsa, ettei sen tarvitsisi olla yksin..? :)

        Ja sitten, jos voitaisiin vielä hankkia edullinen vene yhteiskäyttöön, niin keskustaanhan matka olisi lyhyt :) Lähes 10 vuotta on liian pitkä aika odotella siltaa.

        Voisinhan minä sen koiran ottaa hoitoon päiviksi, ettei sen tarvitsisi yksin olla. Olisko ok, jos sitten vastaavasti sinä voisit ottaa minut hoitoon yöksi, ettei yksin tarvitsisi pitkiä öitä olla? ;)

        Kimppavenekin voi olla ok, mutta ihmettelen, jos kukaan ei keksi järjestää vesibussiliikennettä Kruunuvuoresta Hakikseen ja Kauppatorille siihen asti, kun se silta valmistuu.


    • Utelias2390

      Onko kukaan saanut tarjousta Hopeakuun 34,5m2 yksiöstä? Sellaista hain 66 xxx numerolla, mutta mitään ei ole kuulunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe