No nyt käsitellään nelivedon, takavedon ja etuvedon kiihtyvyyttä.
Miten on mahdollista, että:
Audi A3 1.8 TFSI quattro S-tronic 180hv (neliveto):
0-50 km/h: 2,8s
0-100 km/h: 7,6s
Skoda Octavia RS230 2.0 tsi 230hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 6,8s
Mercedes C250d A 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s
Mittaustulokset Autobildistä.Mersu painavin ja Skoda kevyin. Silti jopa nelivetoinen Audi jää lähdössä kuin tikku paskaan takavetoiselle. 0-100 km/h luvataan Audille ylioptimistisesti "kusetuskonsernissa" 6,7s mihin se ei ikinä tule pääsemään.
Kiihtyvyys?!
42
644
Vastaukset
- puskevakajakki
Toisaalta tuo Audi on nelivedon toteutukseltaan "haldex" eli etuvetopainotteinen ritsa, vain nurto-osa voimasta takapyörille
- nelikkoyeti
Poika on oikeilla jäljillä. Skodan verrokkina pitääkin käyttää Audia ja Mersua. Pisteet siitä.
- surkeaveto
Haldex-Nelikkosi jää kuin tikku paskaan takavetoiselle.
- Jätkäsenkun
Xdrive kusee venäläisten halteksien päälle. Nähtiin taas tänään kun alkoi pyryttää ja audit ja skodat nyökki, köykki ja pukitteli valoista lähdöissä mutta xdrive senkuin porskutti.
- v8voim
Miten kiihtyy Ford focus RS 2016?
Radalla se on todistetusti nopeampi kuin Ford mustang 5.0 V8 vaikka siinä on vain 2.3l moottori. Top gear testasi ja vaikka mustang oli aavistuksen nopeampi kiihtyvyys mittauksessa se oli hitaampi radalla. - lapsetKehittyvätEhkä
wattu noita kakaroita. Kun ollaan lähdetty liikkeelle ja päästy muutama metri eteenpäin, niin vetotavalla ei ole mitään merkitystä, eikä hevosvoimat kaikkea ratkaise, vaan muut asiat kuten välitykset, alustan viritys ja tärkeimpänä se mihin osa-alueeseen valmistaja on panostanut. Sen verran voi sanoa ettei nuo paikaltaan lähdöt ole perusautoissa se mihin kukaan panostaa, vaan ihan aikuisten ominaisuuksiin joilla on merkitystä.
- partiossaonkivaa
Nyt juuri on täällä Helsingin seudulla juuri sellainen myräkkä, että valoissa nuo takavetoveljet ovat jaloissa. Scouttini menisi läpi, ellen pidättelisi. Hohhoijjaa noita lipsutteijoita. Hankkikaa nyt herranj*mala sitä pitoa noihin vajaavetoisiin.
- Kuis_panee_takaveto_osmo
Kelpaisiko niille takaveto-osmoille hinausapu?
Tai, jos on tuon AP:n tapainen voisin vittuillessani avata hieman sivuklasia ja sanoa: "Vittu, kun menitkin kyykkyyn!" - urpoeinarille
Onhan se hienoa että paskan saa hinattua 0-50 km/h tietyissä olosuhteissa rivakammin kuin auton. Ajatella jos vielä olisi mutka vastassa
- kndkjo
Varmaan kahdeskymmenes kerta kun tunget tuon saman jutun automerkkien palstoille. Sulla on paha 0 - 100 km/h syndrooma. Mene pikaisesti lääkäriin.
- Sutinisti
Tuollainen pieni etuvetoinen katumaasturi on hätää kärsimässä pienessä lumikinoksessa, kaikki avustavat toiminnot täytyy ottaa pois päältä jos haluaa sujuvasti eteenpäin, muutoin sutii ja pahasti. Esimerkiksi Volvo S60 menee samasta paikasta ihan kuin kesäkelillä ilman mitään vaikeuksia.
- volvoisti
Volvo käyttää Haldexia. Se toimii hyvin.
- ei.sovi.talveen
Tänään tulee paljon takaveto-postauksia. On aikaa roikkua netissä kun ei ole mitään asiaa liikenteeseen. Takaveto odottaa perempia kelejä kiltisti ruudussaan.
Etuvetoisille tämä on vain tavallinen päivä elämässä ja nelivedoille kansallinen vajaavetoisten kyykytyspäivä.- liikkuu-vain-netissä
Näin se on. Takaveto on nettisurfaajien auto. Sekunnin kymmenyksillä onanointia näppiksen takana eikä oikeasti mikään liiku minnekään.
Suomessa takavedot ovat puoli vuotta muiden autoilijoiden jaloissa tientukkona. Paitsi tällaisina päivinä kun eivät pääse edes liikkeelle. - kun.ei.ole.kokemusta
Talvitestissä todettiin takaveto vähintään etuvedon veroiseksi etenemiskyvyltään rankassa talvikelissä. Syys,kevät ja kesäkeleissä sitten etuvedot ovatkin tientukkona.
Mutta ettehän te usko kun ei ole metriäkään omakohtaista ajokokemusta "skeidafanaatikoilla" 2010-luvun takavedosta.
Hankkikaa kokemusta skodapellet tai olkaa hiljaa!
- kokemustahanon
Miltäs tuntuu kun Bmw i3 sähköautokin kyykyttelee kaikki Skodat? Skeidaset, jopa RS mallit etuvetoineen tien tukkona... Näitä voi Bemarin 170hv sähköautolla puskea ja antaa työntöapua.
Iltasanomathan kirjoitti, että tuo takavetoinen Bmw i3 on myös erinomainen talviauto ja muut jäävät talvellakin katsomaan perävaloja valolähdössä. - kldldkf
Hommatkaa pojat oikea elämä.???
- rellu_gyyggää_kaikki
Etuvetonen Rellu kyykyttää nuo kaikki kuin "tikku paskaan"
Ja hintakin murto-osa meseistä, ym. audeista.
https://www.nettiauto.com/renault/megane/7110354
Teho: 195 kW / 265 Hv
Vääntö: 360 Nm
CO2-päästöt: 190 g/km
Huippunopeus: 254 km/h
Kiihtyvyys (0-100): 6,0 s- onko.kokemusta
Hienoa poju, että olet löytänyt etuvetoisesta ritsastasi valmistajan ilmoittaman kiihtyvyyslukeman.
Todellisuudessa esim. testiarkistosta:
Mégane Sport 265hv:
0-50 km/h: 2,8s
0-100 km/h: 6,6s
Yllätys saattaa olla suuri kun 200hv takavetoinen diesel-Mersukin vetää valolähdössä aluksi hieman edelle ja Rellu pääsee rinnalle vasta lähes 100 km/h vauhdissa... Taitaa pärinäpojulla alahuuli alkaa väpättää. - skodajokke
onko.kokemusta kirjoitti:
Hienoa poju, että olet löytänyt etuvetoisesta ritsastasi valmistajan ilmoittaman kiihtyvyyslukeman.
Todellisuudessa esim. testiarkistosta:
Mégane Sport 265hv:
0-50 km/h: 2,8s
0-100 km/h: 6,6s
Yllätys saattaa olla suuri kun 200hv takavetoinen diesel-Mersukin vetää valolähdössä aluksi hieman edelle ja Rellu pääsee rinnalle vasta lähes 100 km/h vauhdissa... Taitaa pärinäpojulla alahuuli alkaa väpättää.Onkos siinä sun Mersussa helmapellit ja spoilerit kiinnitetty pop-niiteillä?
- marsulle_inffoo
onko.kokemusta kirjoitti:
Hienoa poju, että olet löytänyt etuvetoisesta ritsastasi valmistajan ilmoittaman kiihtyvyyslukeman.
Todellisuudessa esim. testiarkistosta:
Mégane Sport 265hv:
0-50 km/h: 2,8s
0-100 km/h: 6,6s
Yllätys saattaa olla suuri kun 200hv takavetoinen diesel-Mersukin vetää valolähdössä aluksi hieman edelle ja Rellu pääsee rinnalle vasta lähes 100 km/h vauhdissa... Taitaa pärinäpojulla alahuuli alkaa väpättää.Siinä on marsukuskille aussien tekemä puolueeton testi RS Meganella. Navin lukemat kohdassa 4:25.
https://www.youtube.com/watch?v=QRpacuek-X4
0-50km/h = 2,0s
0-100Km/h = 5,5s.
ps. valmistajan ilmoittamat lukemat on aina alakanttiin.
ja laitappa siitä sun kiisselimersusta vastaavanlainen video todisteeksi. - hankikokemustajo
Renaultin oma navi näyttää nuo päronäpetteri lukemasi. Racelogicilla tulos 0-60 kmh 3,06s (= noin 2,6-2,7s 0-50) ja 0-100 km/h 5,9.
Täytyy näitten etuvetoisten pärinäritsojen valmistajien vetää vähän kotiinpäin mittaustarkkuudessakin. Oikeastihan tuo ei mene millään 0-50 km/h 2,0s tai 0-100 kmh 5,5s.
Sullahan ei ole metriäkään kokemusta tehokkaista takavedoista niin haaveile näistä etuvetoritsoista.
Mites Renaultin 4syl. diesel-perheauto etuvetoineen kulkee?
Jo 6-syl dieselit pieksevät nämä kevyet pienet "muka tehokkaat" hatchbackit bensakoneista puhumattakaan.
Esim. 2016 M-B E350d 252hv takaveto:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,8s
2017 Bmw 530dA 265hv takaveto:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,4s
Lähde: Saksan Autobild 2/2017 - sporttss
Nopeita ovat
- jpokipohkij
hankikokemustajo kirjoitti:
Renaultin oma navi näyttää nuo päronäpetteri lukemasi. Racelogicilla tulos 0-60 kmh 3,06s (= noin 2,6-2,7s 0-50) ja 0-100 km/h 5,9.
Täytyy näitten etuvetoisten pärinäritsojen valmistajien vetää vähän kotiinpäin mittaustarkkuudessakin. Oikeastihan tuo ei mene millään 0-50 km/h 2,0s tai 0-100 kmh 5,5s.
Sullahan ei ole metriäkään kokemusta tehokkaista takavedoista niin haaveile näistä etuvetoritsoista.
Mites Renaultin 4syl. diesel-perheauto etuvetoineen kulkee?
Jo 6-syl dieselit pieksevät nämä kevyet pienet "muka tehokkaat" hatchbackit bensakoneista puhumattakaan.
Esim. 2016 M-B E350d 252hv takaveto:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,8s
2017 Bmw 530dA 265hv takaveto:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,4s
Lähde: Saksan Autobild 2/2017haaaaaaaaaaaaaaaaaa taas bemu hävisi kiityvyydessä jopa rellulle. sinullahan ei ole metriäkään kokemusta tehokkaista etuvedoista niin haaveile näistä takavetoritsoista. amis poju ootko käyny ajamassa urheilu autoja hokessa.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
- Skotissti
Mutta skotassapas on kapea kori ja iso takaronkki. Ei muu mitään.
- Jonne_kiihtyvyys
Avepas on kapeampi.
- näinonse
Ohhoh kun jäät katsomaan perävaloja viivoilla
- käääääääk
Miten mahdollista?
- cdffcvgio
se johtuu siitä kun 4 vetoa työnnetään jokaiseen "alitehoiseenkin vehkeeseen ".....
- miltäs.tuntuu
Miltäs tuntuu kun Autobildin saksankielisessä lehdessä testasivat uuden takavetoisen Bmw 530dA?
Vain 265hv voimin iso auto liikahti melkoisen rivakasti:
2017 Bmw 530DA takaveto mitattiin:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,4s
80-120 km/h:3,7s
Oma arvioni on, että moottoriteho on ilmoitettua jonkin verran suurempi todellisuudessa. Tuollehan jää jalkoihin ihan mikä tahansa Cupra ja RS Skeidoja ei kannata edes vertailla. Myös 300hv neliveto Audi S3 ahtaalla tuollaisen diesel-Bemarin kanssa eikö todellisuudessa pystykään sitä karistamaan alle 120km/h vauhdeissa. - skeidatjaloissa
Ja jäät....
- näinhänseon
Itseasiassa RS Ocu jää jalkoihin jopa uudelle hinnat alkaen E220 Meselle
- mites.se.on
Onks se verrokki Skodalle? Saman hintainen?
Hinnat alkaen tarkoittaa kyllä yleensä varusteita, joilla ei ole kovinkaan paljon merkitystä kiihtyvyyteen. - takavalotvälkkyvät
Nyt tarkoitetaan mallistopositiota. Skodan "sporttimalli" on jo etuvetoineen lähtökohdiltaan kovin epäsporttinen. Lisäksi RS on malliston tehokkain Octavia. Takavetoinen E220d Mersu on tehottomin diesel-malli E-mallistossa ja silti se on suorituskyvyltään samaa tasoa Octavia RS kanssa (400kg kevyempi kuin Mercedes), vaikka Octaviassa 220hv vs. Mercedes 194hv.
Ilmeisesti noita "sporttimallisia" etuvetoja ostetaan kun ei tiedetä paremmasta eikä siis ole metriäkään kokemusta modernista takavedosta. Sitten Ne sporttimallit ovat ihan eri planeetalta kun siirrytään Mercedeksen sporttimallistoon. - Mbsss
takavalotvälkkyvät kirjoitti:
Nyt tarkoitetaan mallistopositiota. Skodan "sporttimalli" on jo etuvetoineen lähtökohdiltaan kovin epäsporttinen. Lisäksi RS on malliston tehokkain Octavia. Takavetoinen E220d Mersu on tehottomin diesel-malli E-mallistossa ja silti se on suorituskyvyltään samaa tasoa Octavia RS kanssa (400kg kevyempi kuin Mercedes), vaikka Octaviassa 220hv vs. Mercedes 194hv.
Ilmeisesti noita "sporttimallisia" etuvetoja ostetaan kun ei tiedetä paremmasta eikä siis ole metriäkään kokemusta modernista takavedosta. Sitten Ne sporttimallit ovat ihan eri planeetalta kun siirrytään Mercedeksen sporttimallistoon.Hyvin sanottu.
- VW_vs_Mese
Skoda Octavia on vain yksi malli VW konsernissa, johon kuuluu mm. VW polo, golf, bora, audi, seat, porsche, lamporghini, bugatti jne..
Mersulla kaikki mallit on numero/kirjainsarjoina. A, B, C, E, SL, 180, 200 jne..
Skodan Ocua voi verrata Mesen C malliin, ja Audi RS6:lle löytyy ehkä jonkinlainen vastus mersun E63 amg malleista.
Jos vertaillaan raakaa suorituskykyä (hinnat loppuen mallistoista) , niin mersulta ei löydy ainoatakaan autoa, joka päihittäisi esim. Porsce 911 GT3, Bugatti Veyronin, tai Lamporghini huraganin radalla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
- automotives
Alfa Giuliasta saatavilla nyt bensaturbo. Takavetoisena 200hv sedanina se pieksee käsiteltävyydessä,ohjaustuntumassa ja suorituskyvyssäkin etuveto Ocu RS:n.
- Nopsatapsa
Niin...itsellä aina ollut etuveto auto..24 vuotta ajanut..nyt oli viikonlopun koeajolla takaveto..olihanse mukavampi ajaa...paljonki..
Tilaukseen lähti ja 3kk päästä pitäis saada pirssi..
Niin ja lexus tulee. - naurattaaihan
Mites tämä myynti-ilmoitus?
"sporttinen suomiauto"
Joku kokematon amis-pete myy etuvetoista 160hv räiskäle-tuning linttaansa ja kehuu sporttiseksi...heheheheh
https://www.nettiauto.com/audi/a3/8516259 - ahhahaahahahahah
Tässä "urheiluauto" myynti-ilmoituksessa
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/8611584- Jonne_ylinopeus
Tuo käsite "urheiluauto" lienee sinulta vielä hakusessa?
Onhan näitä Toyota Auris "TOURING SPORTS". Minä en pitäisi tuota Tojoa urheiluautona. Sinä pitäisit esimerkkiesi valossa. Kyseessä jonkin sortin sanasokeus.
- bemusontalaatikko
" Miltäs tuntuu kun Autobildin saksankielisessä lehdessä testasivat uuden takavetoisen Bmw 530dA?
Vain 265hv voimin iso auto liikahti melkoisen rivakasti:
2017 Bmw 530DA takaveto mitattiin:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,4s
80-120 km/h:3,7s
Oma arvioni on, että moottoriteho on ilmoitettua jonkin verran suurempi todellisuudessa. Tuollehan jää jalkoihin ihan mikä tahansa Cupra ja RS Skeidoja ei kannata edes vertailla. Myös 300hv neliveto Audi S3 ahtaalla tuollaisen diesel-Bemarin kanssa eikö todellisuudessa pystykään sitä karistamaan alle 120km/h vauhdeissa"
Eihä toi onneton bemarinlintta pysy edes Audi a8 kyydissä.
Onks bemukuskin nyt pakko vaihtaa parempaan autoon kun ei pärjää suorituskyvyssä onnettomalle VW tuoteelle?
Audi Audi A8 4.2 TDI quattro
0 - 100 kph 5.2 s
0 - 200 kph 21.7 s
0 - 60 mph 5.0 s
0 - 100 mph 13.0 s
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)644406Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142219- 251734
- 121478
- 251411
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51278- 101207
- 131126
- 221076
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911004