LASKIAISHARRASTUKSEI

Mutustellaanko laskiaispullia? Katsellaanko kisoja? painitaanko pihan täyttäneiden lumikinosten parissa?

54

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etupäässä katseltu vain kisoja telkkarista, mutta vanhempi tyttärenpojista (10 v) on viikonlopun ollut täällä niin olihan meidän pakko käydä vähän ulkonakin: siitä tuli sellainen tunnin lenkki lumisessa metsässä ja sitten jäätä myöten kotirantaan. Siinä sivussa katselimme lumikelkalla ja nelipyöräisillä ajoa auratulla baanalla kotirannassa. Pojat lämmittiv't sitten vielä saunan illalla ja pikkumiehen kaveri tästä naapurista tuli myös saunomaan: löylyä on naperot paiskoneet ihan kunnolla (mun aikamiespoika oli heillä valvojana) ja kieriskelleet lumessa löylyjen välillä. Sekä tyttären poika että oma poikani ovat innokkaita saunojia.

      • Hyvät on harrastukset. Lumien luonti oli pääharrastus ulkona. Tosin ulkoportaissa liukastuin katolta tippuneen veden jäätyneeseen klimppiin ja laskin pienet pyllymäet.


    • Heikunkeikku

      Ei ole vielä tullut laskiaispullia mutusteltua, mutta ajattelin tänään ostaa herkullisen laskiaispullan, jossa sisällä marsipaaniklöntti. Joku hillopulla ei ole mistään kotoosin mun mielestäni, vaan aidossa Oikeassa laskiaispullassa TÄYTYY olla marsipaaniklöntti. Syön tuon klöntin viimeisenä. Kierrän pullaa kun kissa kuumaa puuroa siten, että jyrsin pullan ympärystää edeten keskustaa kohden ja kun etenevyys on mennyt niin pitkälle, että on jäljellä vain klöntin kokoinen pulla-marsipaani-kermavaahto-pallero, niin sen syön hitaan nautinnollisesti :)
      Ostan laskiaispullan (tai leivoksen) myös ystävälleni, jolla on tänään syntymäpäivä.
      Eilen paketoin yllärilahjan ja tein kortin ja pistän lahjapussiin sitten myös tuon pullan tai leivoksen. Vien lahjat ulko-oven taakse oottelemaan, että ystävä avaa oven ja hokaa, että "oi-oi-oi-mitä-täällä-oikein-on".
      .
      Lapsenlapset ovat jo niin isoja, että eivät enää mun kans lähde laskettelemaan peppumäkeen. Yksin en viitsi lähteä mäkeen ilakoimaan.
      Hiihtoloma on minulla nyt menossa. Vaikka työtäni rakastankin, niin pienet lomat tekevät kuitenkin tooooosi hyvää.

      • Pidettiin äskettäin tutun syntymäpäiviä. Hän toi viinipullon ja syötävät. Ennen kaikkea juttuseura parasta - ei nosta sokeria. kadehdin hieman teitä, joilla sokerit tasapainossa ja voitte herkutella vapaasti


      • Pulp-fictio

        Pari kertaa viikonlopulla leipasin laiskiaispullia ja hyvin katosivat nassuihin. Kisoja en ole seurannut muuta kuin nettilehden tuloksia lukemalla. Jälkipolvet eivät fanita urheilua. Omenat putoilevat joskus eripuolille ja erikauas puusta eli ihan eri asiat kiinnostavat ja jotkut samat asiat. Pääasia kuitenkin on, että toimehen tullaan.
        Mäenlaskuun ei keretty, kunhan ihailtiin muutoin luontoa.
        Joku ilmeisesti asuu niin liki Lahtea, että on käynyt paikan päällä.
        Mukavaa, että kestosuosikkini Janne Ahonen sai hyvän hypyn.
        Sijoitus ei numerona ollut voittamaan tottuneelle kummoinen,
        mutta paras suomalaisista.
        Tosi kade olen niille, jotka ovat olleet montussa mukana tunnelmissa.


      • Heikunkeikku
        arvo.e kirjoitti:

        Pidettiin äskettäin tutun syntymäpäiviä. Hän toi viinipullon ja syötävät. Ennen kaikkea juttuseura parasta - ei nosta sokeria. kadehdin hieman teitä, joilla sokerit tasapainossa ja voitte herkutella vapaasti

        Sopivan ihmisen kanssa jutustelut ovat tosiaankin aivan ihanaa puuhaa.
        Ystäväni ei tänään vietä syntymäpäivää, vaan lähtee lapsenlapsia hoitelemaan ja mun pitääkin viedä just sopivaan aikaan mun lahjat portaille, että kun lähtee kotoa, niin lahjapussukka on framilla.
        En osta itselleni oikeastaan koskaan pullaa, enkä karkkiakaan. Kahvin juon AINA semmosenaan, ilman sokeria tai maitoa/kermaa.
        Tänään on poikkeus pullan ostamisessa, sillä ostan ylläriksi myös äidille laskiaispullan. Lahjan vietyäni menen palvelutaloon äidin luo ja ajattelin, että yhdessä sitten pullaa mutusteltaisiin.


      • Heikunkeikku
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Pari kertaa viikonlopulla leipasin laiskiaispullia ja hyvin katosivat nassuihin. Kisoja en ole seurannut muuta kuin nettilehden tuloksia lukemalla. Jälkipolvet eivät fanita urheilua. Omenat putoilevat joskus eripuolille ja erikauas puusta eli ihan eri asiat kiinnostavat ja jotkut samat asiat. Pääasia kuitenkin on, että toimehen tullaan.
        Mäenlaskuun ei keretty, kunhan ihailtiin muutoin luontoa.
        Joku ilmeisesti asuu niin liki Lahtea, että on käynyt paikan päällä.
        Mukavaa, että kestosuosikkini Janne Ahonen sai hyvän hypyn.
        Sijoitus ei numerona ollut voittamaan tottuneelle kummoinen,
        mutta paras suomalaisista.
        Tosi kade olen niille, jotka ovat olleet montussa mukana tunnelmissa.

        Kyllä mä ennen mäkihyppyjä katselin. Siihen aikaan, kun oli mies vierelläni myös seuraamassa. On kiva veikata, että kuinka pitkälle laskija laskee ja sitten olla tyytyväinen jos arvaa lähemmäs, kuin kaveri.:)
        Nyt ei yksin mitään arveluita hypyn pituudesta viitti tehdä.
        Joskus ylikauan aikaa sitten, kun olin 15v, niin seurustelin yhden tyypin kanssa, joka oli opiskelemassa Lahden tekulla. Sain vanhemmilta (ihme kyllä) luvan matkustaa viikoksi (oli hiihtoloma) hänen luokseen.
        Juna oli siis AIVAN täynnä. Seisoin koko matkan junan eteisessä. Lahdessa oli kisat menossa ja väkeä siksi oli paljon.
        Mekin mentiin käymään kisoissa, kun opiskelija-asunto oli siinä lähellä.
        Paljoa en "ehtinyt" hyppääjiä katsomaan, kun oli tärkeämpääkin tekemistä. Pussailtiin melkein koko ajan :) Erityisen hyvä oli käyttämään huuliaan.
        Voi että, että ja että oli lapsellista touhua.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Sopivan ihmisen kanssa jutustelut ovat tosiaankin aivan ihanaa puuhaa.
        Ystäväni ei tänään vietä syntymäpäivää, vaan lähtee lapsenlapsia hoitelemaan ja mun pitääkin viedä just sopivaan aikaan mun lahjat portaille, että kun lähtee kotoa, niin lahjapussukka on framilla.
        En osta itselleni oikeastaan koskaan pullaa, enkä karkkiakaan. Kahvin juon AINA semmosenaan, ilman sokeria tai maitoa/kermaa.
        Tänään on poikkeus pullan ostamisessa, sillä ostan ylläriksi myös äidille laskiaispullan. Lahjan vietyäni menen palvelutaloon äidin luo ja ajattelin, että yhdessä sitten pullaa mutusteltaisiin.

        Diabetes rajoittaa, mutta yhden Lidlin pienen korvapuustin söin - hyvää. Yksin eläessä juttuseura on hyväksi, kun ei mene kovin "huikka" voittoiseksi.


    • Woi että.
      Minun profiilikuvassa näkyvä lapsenlapseni täyttää tänään kymmenen vuotta. Pieni 54 kiloa painava ihanuus :D.

      • Siis hänelle luvassa laskiasipullaa, minä olen omani jo rohmuna etukäteen syönyt.


    • suvenelli1

      Huuruisen kaunista huomenta! Ovatpa koivut kauniit.
      Lapsenlapset olivat matkoilla hiihtoloman. Ei ollut alibia mennä pulkkamäkeen eilen. Kävelin kuitenkin jäällä.
      Tänään ostan kyllä mantelimassalaskiaispullan ja juon poikkeuksellisesti päiväkahvit.
      Saas nähdä vetistääkö tuo sää mäet huomisen laskiaistiistain osalta.

      • Nousukausi-menossa

        Minulla oli eilen Nousiaissunnuntai kun nousin ylös ihmisten ajoilla aamupäivällä.
        Huomenna on nousiaistiistai kun nousen ajoissa lähtemään asioille. Pitää yrittää nousta 8 - 9 välillä. Tänäänkin haksahdin katsomaan kelloa noin 8.24 - 8.33 rajoilla.


      • suvenelli1
        Nousukausi-menossa kirjoitti:

        Minulla oli eilen Nousiaissunnuntai kun nousin ylös ihmisten ajoilla aamupäivällä.
        Huomenna on nousiaistiistai kun nousen ajoissa lähtemään asioille. Pitää yrittää nousta 8 - 9 välillä. Tänäänkin haksahdin katsomaan kelloa noin 8.24 - 8.33 rajoilla.

        Oletkos lukenut Miikka Nousiaisen Juurihoitoa-kirjan? Minä en ole vielä. Siitä on tulossa teatterinäytöskin.


      • Nousukausi-menossa kirjoitti:

        Minulla oli eilen Nousiaissunnuntai kun nousin ylös ihmisten ajoilla aamupäivällä.
        Huomenna on nousiaistiistai kun nousen ajoissa lähtemään asioille. Pitää yrittää nousta 8 - 9 välillä. Tänäänkin haksahdin katsomaan kelloa noin 8.24 - 8.33 rajoilla.

        Ylösnousemista kannattaa harjoitella. Jos ei tyhmä lakko tule, yritän päästä lentoon ja muuttolintuja vastaan lentää etelään.


      • Nousukausi-menossa
        suvenelli1 kirjoitti:

        Oletkos lukenut Miikka Nousiaisen Juurihoitoa-kirjan? Minä en ole vielä. Siitä on tulossa teatterinäytöskin.

        Enpä ole lueskellut paljon mitään viimeisinä vuosina. On menossa pahimmat ruuhkavuodet. Ne alkoivat perhe-elämien jälkeen. Yksin jaksaa paahtaa miljoonaa asiaa.


      • Pulp-fictio
        Nousukausi-menossa kirjoitti:

        Enpä ole lueskellut paljon mitään viimeisinä vuosina. On menossa pahimmat ruuhkavuodet. Ne alkoivat perhe-elämien jälkeen. Yksin jaksaa paahtaa miljoonaa asiaa.

        Alpo Ruuth kirjoitti kirjan nimeltä Nousukausi joskus 70-luvulla muistaakseni.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Alpo Ruuth kirjoitti kirjan nimeltä Nousukausi joskus 70-luvulla muistaakseni.

        Alpo oli Tarjan joukoissa pressan linnassa, kunnes joutui huonoon maineeseen.


    • Jokohan tänään ulkoilu onnistuisi, viikon sisällä oleskelu alkaa kyllästyttää.
      Maisema on talvisen kaunis ja aurinko paistaa.
      Laskiaispullaa en syö.

    • Mikään ei maistu niin hyvältä kun iso ihana vadelma tai mansikkahillolla täytetty raikas laskiaispulla. Muutamia todella hyviä olen jo ennen laskiaista kahviloissa kahvin kanssa nauttinut.
      Marsipaanikönttiset jätän syömättä, maistuvat suussa niin tunkkaisilta, mutta raikas hillo ja tuore kermavaahto...vau...vie kielen mennessään.
      Itse en laskiaispullia enää tee.

      Kisojakin katselen mitallin kiilto silmissä, jatkuisipa viikonlopun kaltainen kaunis sää Salpauselällä koko tulevan kisaviikon ajan. Silloin siellä olisi mahtava tunnelma, joka välittyy television katselijallekin.

      • Onko joku hillopulla sitten edes laskiaispulla? Laskiaispullassa on PAKKO olla kermavaahtoa ja mantelimassaa, muuten se on vain arkinen hillopulla.
        Olen syönyt aivan monta liian ihanaa laskiaspulla viime kuukauden aikana. Sokeriarvot olivat pahat aamulla, sitä se teettää lapsenlapsien paapominen viikonlopun.


      • rosaliiin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Onko joku hillopulla sitten edes laskiaispulla? Laskiaispullassa on PAKKO olla kermavaahtoa ja mantelimassaa, muuten se on vain arkinen hillopulla.
        Olen syönyt aivan monta liian ihanaa laskiaspulla viime kuukauden aikana. Sokeriarvot olivat pahat aamulla, sitä se teettää lapsenlapsien paapominen viikonlopun.

        En mä ole moisia pullia nähnyt jouluisin en juhannuksin, vain laskiaisena.
        Onneksi ei omassa laskiaispullassani ole pakko olla mitään, mutta jos on näin...
        iso pehmeä pulla ja sisällä kupurassa hilloa ja pehmeää tuoretta kermavaahtoa...
        ja päällä 'hattu' tomusokeroitu...
        niin jopa maistuu laskiaiselta.

        Joskus olen saanut laskaispullan lautasella jolla oli lämmitä maitoa, jotenkin maistui vieraalta silloin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Onko joku hillopulla sitten edes laskiaispulla? Laskiaispullassa on PAKKO olla kermavaahtoa ja mantelimassaa, muuten se on vain arkinen hillopulla.
        Olen syönyt aivan monta liian ihanaa laskiaspulla viime kuukauden aikana. Sokeriarvot olivat pahat aamulla, sitä se teettää lapsenlapsien paapominen viikonlopun.

        Petelius laulaen mainosti hillopullia. Minulle diabeetikolle kaikki pulla on pakkopullaa.


      • Pulp-fictio
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Onko joku hillopulla sitten edes laskiaispulla? Laskiaispullassa on PAKKO olla kermavaahtoa ja mantelimassaa, muuten se on vain arkinen hillopulla.
        Olen syönyt aivan monta liian ihanaa laskiaspulla viime kuukauden aikana. Sokeriarvot olivat pahat aamulla, sitä se teettää lapsenlapsien paapominen viikonlopun.

        Kuulun myös mantelimassa koulukuntaan. Viikonlopun pullat menivät manssihillolla ja kermavaahdolla. Nam. (Vaok' omakehu haisee....)
        Tuota lämminmaitoversiota en ole kokenut. Mietin kovasti, miten sitä syötäisiin ja tulisiko naisille maitoparrat.
        P.S.
        Ovatko saunat muuten yhtä yleisiä Ruotsissa kuin meillä täällä?
        Entä kerrostaloissa, onko yhtiöillä saunat. Täällähän on vielä lenkkisaunatkin mies/naisvuoroilla. Vähän on kuin perinnettä?
        Jossain vaiheessa uusissa asunnoissa oli oma sauna, jopa yksiöissäkin. On kirjoitettu, että se ei ole enää niin suosittua, oma sauna. Asuinneliöt halutaan muuhun asumiseen nimenomaan kerrostaloasunnoissa. Rivarit ja omakotitalot ovat eri asia sitten.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Kuulun myös mantelimassa koulukuntaan. Viikonlopun pullat menivät manssihillolla ja kermavaahdolla. Nam. (Vaok' omakehu haisee....)
        Tuota lämminmaitoversiota en ole kokenut. Mietin kovasti, miten sitä syötäisiin ja tulisiko naisille maitoparrat.
        P.S.
        Ovatko saunat muuten yhtä yleisiä Ruotsissa kuin meillä täällä?
        Entä kerrostaloissa, onko yhtiöillä saunat. Täällähän on vielä lenkkisaunatkin mies/naisvuoroilla. Vähän on kuin perinnettä?
        Jossain vaiheessa uusissa asunnoissa oli oma sauna, jopa yksiöissäkin. On kirjoitettu, että se ei ole enää niin suosittua, oma sauna. Asuinneliöt halutaan muuhun asumiseen nimenomaan kerrostaloasunnoissa. Rivarit ja omakotitalot ovat eri asia sitten.

        Ei sauna mikään vakiovaruste ole täällä, yksityisasunnoissa. Yleisiä saunoja on urheiluhallien ja uimahallien yhteydessä ja omakotitaloihin jotkut laittaa saunan. Joku toinen voi tietää paremmin miten yleensä esim. kerrostaloissa, Ne missä minä olen asunut ovat olleet miljoonaprojekteja ja niihin ei koskaan oltu edes ajateltu mitään luksusta, miksi saunakin vissiin käsitetään. Me rakennutettiin sauna omakotitalomme piharakennukseen jossa oli ennestään jo pesutupa ja siis sekä sähkö että vesi että viemäri. Kun siinä oli vielä lisäksi vanha puuhella ja muurit ja savupiippu valmiina ja paljon tilaa, niin puolet pesutuvasta muuttui puulämmitteiseksi saunaksi ja suihku laitettiin vielä pesutuvan puolelle. Se jäi pikkuisen kesken kun rakennusmestari kuoli kesken työn ja jäimme ilman alalauedetta, mikä korvattiin sitten tanakalla puupenkillä.


      • Pulp-fictio
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei sauna mikään vakiovaruste ole täällä, yksityisasunnoissa. Yleisiä saunoja on urheiluhallien ja uimahallien yhteydessä ja omakotitaloihin jotkut laittaa saunan. Joku toinen voi tietää paremmin miten yleensä esim. kerrostaloissa, Ne missä minä olen asunut ovat olleet miljoonaprojekteja ja niihin ei koskaan oltu edes ajateltu mitään luksusta, miksi saunakin vissiin käsitetään. Me rakennutettiin sauna omakotitalomme piharakennukseen jossa oli ennestään jo pesutupa ja siis sekä sähkö että vesi että viemäri. Kun siinä oli vielä lisäksi vanha puuhella ja muurit ja savupiippu valmiina ja paljon tilaa, niin puolet pesutuvasta muuttui puulämmitteiseksi saunaksi ja suihku laitettiin vielä pesutuvan puolelle. Se jäi pikkuisen kesken kun rakennusmestari kuoli kesken työn ja jäimme ilman alalauedetta, mikä korvattiin sitten tanakalla puupenkillä.

        Kiitos vastauksesta. Veit ikäänkuin "palan Suomea sinne, etten sanoisi saunan verran"!😎


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Kuulun myös mantelimassa koulukuntaan. Viikonlopun pullat menivät manssihillolla ja kermavaahdolla. Nam. (Vaok' omakehu haisee....)
        Tuota lämminmaitoversiota en ole kokenut. Mietin kovasti, miten sitä syötäisiin ja tulisiko naisille maitoparrat.
        P.S.
        Ovatko saunat muuten yhtä yleisiä Ruotsissa kuin meillä täällä?
        Entä kerrostaloissa, onko yhtiöillä saunat. Täällähän on vielä lenkkisaunatkin mies/naisvuoroilla. Vähän on kuin perinnettä?
        Jossain vaiheessa uusissa asunnoissa oli oma sauna, jopa yksiöissäkin. On kirjoitettu, että se ei ole enää niin suosittua, oma sauna. Asuinneliöt halutaan muuhun asumiseen nimenomaan kerrostaloasunnoissa. Rivarit ja omakotitalot ovat eri asia sitten.

        Kiinteistövälitystä pitäessäni tutustuin ilmiöön. Sähkön hinnan noustessa saunat jäivät vaatehuoneiksi. Yhtiön saunoja käytettin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei sauna mikään vakiovaruste ole täällä, yksityisasunnoissa. Yleisiä saunoja on urheiluhallien ja uimahallien yhteydessä ja omakotitaloihin jotkut laittaa saunan. Joku toinen voi tietää paremmin miten yleensä esim. kerrostaloissa, Ne missä minä olen asunut ovat olleet miljoonaprojekteja ja niihin ei koskaan oltu edes ajateltu mitään luksusta, miksi saunakin vissiin käsitetään. Me rakennutettiin sauna omakotitalomme piharakennukseen jossa oli ennestään jo pesutupa ja siis sekä sähkö että vesi että viemäri. Kun siinä oli vielä lisäksi vanha puuhella ja muurit ja savupiippu valmiina ja paljon tilaa, niin puolet pesutuvasta muuttui puulämmitteiseksi saunaksi ja suihku laitettiin vielä pesutuvan puolelle. Se jäi pikkuisen kesken kun rakennusmestari kuoli kesken työn ja jäimme ilman alalauedetta, mikä korvattiin sitten tanakalla puupenkillä.

        Meillä on 10 huoneen paritalo, jossa sauna kellarissa. Muutin siihen sähkökiukaan ja lyhensin saunaa metrin - toimii.


      • Pulp-fictio
        arvo.e kirjoitti:

        Meillä on 10 huoneen paritalo, jossa sauna kellarissa. Muutin siihen sähkökiukaan ja lyhensin saunaa metrin - toimii.

        Vielä voi toivottaa hyvää laskiaistiistaita!
        Viikonlopulla saunoin perinteisessä puusaunassa ja se on varsin iso, joten sama kuin liian iso sähkösauna, kuluttaa puolestaan puuta paljon.
        Mutta miellyttävät löylyt. Nam. Tuo sun muutostyö oli varmaan ihan fiksu.
        Tässä yhtiössä, missä asun on kiukaat yli 30 vuoden takaa ja olen ehdottanut energiaa säästävämpiin kiukaisiin siirtymistä.
        Joku väänteli timeria välillä ja pyrstö oli palaa ja tunsin olevani makkara grillissä.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Vielä voi toivottaa hyvää laskiaistiistaita!
        Viikonlopulla saunoin perinteisessä puusaunassa ja se on varsin iso, joten sama kuin liian iso sähkösauna, kuluttaa puolestaan puuta paljon.
        Mutta miellyttävät löylyt. Nam. Tuo sun muutostyö oli varmaan ihan fiksu.
        Tässä yhtiössä, missä asun on kiukaat yli 30 vuoden takaa ja olen ehdottanut energiaa säästävämpiin kiukaisiin siirtymistä.
        Joku väänteli timeria välillä ja pyrstö oli palaa ja tunsin olevani makkara grillissä.

        Toki. ERITTÄIN HYVÄÄ LASKIAISTA! Kirjoittaisin laskiaislorun pitkistä pellavista (onneksi en muista). Kirjoittakoon kuka muistaa.


    • En ole katsonut kisoja, mutta lumessa kahlasin eilen kun kävin noutamassa mökiltä vanhan maailmaa kiertäneen herrain hatun matkalleni aurinkosuojaksi.

      Laskiaispullan mantelilla ja vadelmahillolla söimme kuopuksen kanssa viime tiistaina.

      Täällä korvessa on kaunista ja lunta riittää rinteisiin, jäätä ja kinoksia murtsikkahiihtoon, huarat levillään tai ilman.

      Hiihtolomalaisiin törmää kirkolla asioidessa. Kainuun rinnekeskukset ovat täyteen buukattuja.

      Mikäpä hänessä🙌

      • Miksei jokainen saa syödä pullansa sillä täytteellä mikä eniten miellyttää. Minä en ole koskaan syönyt laskiaispullaa hillotäytteellä. On niitä varmaan täälläkin, en tiedä, en ole tutkinut asiaa. Kai se klassinen ruotsalainen laskiaispulla on mantelilla ja kermavaandolla täytetty; pelkällä kermallakin täytettyjä löytyy-
        Maidon kanssa lautaselta syöty pulla on myös tuttu; suomalainen päiväkotivariantti. Varmaan ihan makoisa jos on ollut päivän pulkkamäessä ja pakkanen nipistellyt poskia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Miksei jokainen saa syödä pullansa sillä täytteellä mikä eniten miellyttää. Minä en ole koskaan syönyt laskiaispullaa hillotäytteellä. On niitä varmaan täälläkin, en tiedä, en ole tutkinut asiaa. Kai se klassinen ruotsalainen laskiaispulla on mantelilla ja kermavaandolla täytetty; pelkällä kermallakin täytettyjä löytyy-
        Maidon kanssa lautaselta syöty pulla on myös tuttu; suomalainen päiväkotivariantti. Varmaan ihan makoisa jos on ollut päivän pulkkamäessä ja pakkanen nipistellyt poskia.

        Tuulihattu menee helposti valmistettavana, kuin väärä raha. Nälkäiselle liikkujalle.


    • Olikos se joku viikko sitten, kun laitoin profiiliini ruuneberin ja laiskiaisen.
      Söin molemmat vaikka sokeri vaivaa minua.
      Tällä viikolla syön vielä kaksi kermalla ja hillolla.
      Vedän perään kourallisen Metformiinia.
      Kuin paraskin HOUSE vetää omia pillereitään.

      H.

      • Ai niin, olin unohtanut, siitä Housesta.....


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ai niin, olin unohtanut, siitä Housesta.....

        "Paloma.se.co"

        Pienikin vihje niin...
        Minä teen sinulle jotain täl-laista.
        Dala-älvin rapusille lutusille. :)
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=xBq_PSg3vHc

        H.


    • Katselin tänään kaupassa laskiaispullia, hirveä kilohinta mokomilla kuivankäppänöillä pullukoilla.
      Itse tekisin jos söisin.

      • Historia-hallussa

        Tietääkö palstan daamit sellaista, että vanhanajan laskiaispullaan EI KUULU mitkään hillot saati kermavaahdot.
        Aitoja oikeita laskiaispullia valmistui noin v 1700 - 1900 aikana. Sotien jälkeen joku kurja keksi hillot ja hallat ja myöhemmin kermavaahdon.
        Vanhanajan lakiaispullaan tuli toki mantelimassa sisään, mutta se tarjoiltiin vaniljalla maustetussa lämpimässä maidossa (lautasella) josta se lusikoitiin huutocomiin.


      • eppu2
        Historia-hallussa kirjoitti:

        Tietääkö palstan daamit sellaista, että vanhanajan laskiaispullaan EI KUULU mitkään hillot saati kermavaahdot.
        Aitoja oikeita laskiaispullia valmistui noin v 1700 - 1900 aikana. Sotien jälkeen joku kurja keksi hillot ja hallat ja myöhemmin kermavaahdon.
        Vanhanajan lakiaispullaan tuli toki mantelimassa sisään, mutta se tarjoiltiin vaniljalla maustetussa lämpimässä maidossa (lautasella) josta se lusikoitiin huutocomiin.

        Näin on.
        Yritin kauheesti miettiä missä näin jutun tuosta, en vaan keksinyt.


      • Historia-hallussa kirjoitti:

        Tietääkö palstan daamit sellaista, että vanhanajan laskiaispullaan EI KUULU mitkään hillot saati kermavaahdot.
        Aitoja oikeita laskiaispullia valmistui noin v 1700 - 1900 aikana. Sotien jälkeen joku kurja keksi hillot ja hallat ja myöhemmin kermavaahdon.
        Vanhanajan lakiaispullaan tuli toki mantelimassa sisään, mutta se tarjoiltiin vaniljalla maustetussa lämpimässä maidossa (lautasella) josta se lusikoitiin huutocomiin.

        No nyt tiedän, kun tuin kerroit.
        Nykyajan ihmiset on sellaisia herkkusuita, pitää olla hillot, kermat ja mantelimassat. Muuten ei pulla maistu.

        Sekin vielä, että Fosfaattia on lisätty moniin valmispulliin, kääretotorttuihin ja kakkuihin.


      • Ancelina kirjoitti:

        No nyt tiedän, kun tuin kerroit.
        Nykyajan ihmiset on sellaisia herkkusuita, pitää olla hillot, kermat ja mantelimassat. Muuten ei pulla maistu.

        Sekin vielä, että Fosfaattia on lisätty moniin valmispulliin, kääretotorttuihin ja kakkuihin.

        Jaahas, olenkohan minäkin saanut yliannostuksen fosfaattia.
        Tui ja to to toi..


      • Ancelina kirjoitti:

        Jaahas, olenkohan minäkin saanut yliannostuksen fosfaattia.
        Tui ja to to toi..

        Olen kirkolliselta taholta kuullut, ettei nunnille tarjota iltakahvia. Laskiaispullan sijaan niillä alkaa kovin mieli tehdä munkkia.


      • arvo.e kirjoitti:

        Olen kirkolliselta taholta kuullut, ettei nunnille tarjota iltakahvia. Laskiaispullan sijaan niillä alkaa kovin mieli tehdä munkkia.

        Järkevä päätös, iltakahvi saattaa viedä myös yöunet.
        Minä tarjosin munkit jo päiväkahvin aikaan.


    • Tyskie

      Kisat ei kiinnosta, enemmän tää Suomi24, juodaan kaljaa ; ) Nastarovje !

    • Tänään on kiva päivä, Onnin päivä...
      Sallit pienen muistelon,
      nuoruudessani olin Lauttasaaressa töissä ja bussilla ajelin kotiin, joku oli jäälle lauttasaaren sillan kupeeseen piirtänyt valtavan suuren sydämen ja kirjoittanut sisälle sanan Onni. Jäi ikuisesti mieleen, silloin käytettiin onni-nimisiä varmuusvälineitä ja tuo piirros jäällä näytti niin tutulta logolta, ja kaiken lisäksi elämä oli silloin niin onnea täynnä. Enää ei tartte pelata varman päälle...

      • Karjalan perukoilla asui naapurissa Onni ja Rauha. Onnin juotua "rähinäviinaa" naapureiden avustuksella Onni oli saunaan teljettynä ja Rauha vallitsi pirtissä.


    • eppu2
      • suvenelli1

        Mä vallan unohdin ostaa laskiaispullan. Tyytyminen oli kauraleipää. Nooh, hamuan mämmiä sitten monta tuokkosta.


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Mä vallan unohdin ostaa laskiaispullan. Tyytyminen oli kauraleipää. Nooh, hamuan mämmiä sitten monta tuokkosta.

        Minä söin itse leivotun pullan, ilman täydennyksiä. Mämmistä en oikein pidä.


      • suvenelli1
        eppu2 kirjoitti:

        Minä söin itse leivotun pullan, ilman täydennyksiä. Mämmistä en oikein pidä.

        Oma apu paras apu! Hyvä Sinä :)
        Kaikkea muuta olisi, mutta ei maitoa, joten jää leipomatta.

        Kylmä mämmi, sokeria ja kermaa tai vaniljakastiketta. Uppoaa!


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Mä vallan unohdin ostaa laskiaispullan. Tyytyminen oli kauraleipää. Nooh, hamuan mämmiä sitten monta tuokkosta.

        Tyydyn katselemaan laskiaisen jälkeen silikonimunkkeja Kanarialla. Jo näkeminen vie nälän.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä söin itse leivotun pullan, ilman täydennyksiä. Mämmistä en oikein pidä.

        Söin laskiaisena köyhän ritarin - kannipalistia?


      • eppu2
        arvo.e kirjoitti:

        Söin laskiaisena köyhän ritarin - kannipalistia?

        Hui, eikös samalla vaivalla olisi mennyt rikaskin.


      • suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

        Tyydyn katselemaan laskiaisen jälkeen silikonimunkkeja Kanarialla. Jo näkeminen vie nälän.

        Hyh! Tuli mieleen Arttu Wiskarin biisi, missä hän pyytää tissimaitoa kahviin. Eiks noista silikonimunkeista saa ehdotettua lumumbaan.


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Hyh! Tuli mieleen Arttu Wiskarin biisi, missä hän pyytää tissimaitoa kahviin. Eiks noista silikonimunkeista saa ehdotettua lumumbaan.

        Lasillinen maitoa aamuisin pitää ehtymättömän maidon lähteen mielessä koko päivän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe