Uusi mersun C on muovisempi kun superb

Khyllävaan

Oikeesti hävettää hieman. Olin ostamassa mersun uutta Ceemeliä. Istuin autoon joka oli premium business eli aika perus vehkeillä. No eihän siinä ole edes digimittaristoa kheh kheh. Kangaspenkit kuin 80 luvulta ja ahdas kuin mikä. Superb on skeida ja inhoan skodaa mutta suoerb on C mersua laadukkaampi materiaaleiltaan. Mutta hypätkääs uuteen audi A4??! Siinä vasta näytös mitä on laatu tuossa luokassa. Tilaa on kaikinpuolin enemmän kuin ahtaassa C-sarjassa ja sisusta on V-sarjaan verrattuna aivan kuin eri luokasta. Kaikki on hienoa, laadukasta ja vimpan päälle viimeisteltyä. Nyt on mersu jäänyt pahasti jälkeen ja tarvitaan todella paljon töitä että tuo muovinen keskikonsoli ja mittaristo saadaan kia tasolta siihen mitä mersulta sopii odottaa. Vakiomalliin pitää saada jo sitä entisajan classic mallien jalopuuta niin ollaan oikeilla jäljillä:)

36

1516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muoviasenollapitää

      kuka tänä päivänä enää haluaa sademetsän puuta autoonsa sisään? pitäisikö norsunluusomisteita olla myös.
      eiköhän kaikkien alle sadan tonnin autojen sisustus ole suurin piirtein yhtä muovinen kuin tuossa mainitsemassasi kiassa. muovin muovisuuden näössä voi sitten olla enemmänkin eroja, jonkun muovi näyttää ämpärimuovilta, jonkun joltain muulta.

    • että_silleen_

      Nonnii. Lippalakki pojut taas käyneet viikonloppu näyttelyissä istumassa uusien autojen istuimilla kuolaamassa. Tulikohan miten isot niput esitteitä kotiin viemisiksi?

    • Toisinajelija

      Uusin Audi A4 on kieltämättä hyvinkin houkutteleva kapistus kaikin puolin, eikä vähiten sisustuksensa ilmeen osalta. Kuulemani mukaan Audilla oli A4 ollut aikanaan jo julkistamista vaille valmiiksi kehitettynä, mutta M-B:n W205/S205-sukupolven esittely oli saanut Audin johtoportaan lykkäämään uuden A4:n esittelyä vuodella ja jatkokehittämään sitä kilpailukykyisemmäksi C-Mersuun nähden. Tuo vuosi ei varmastikaan ole mennyt hukkaan!

      Itse olen vuoden 2015 C-farkkuuni hyvinkin tyytyväinen enkä haudo mielessäni sen vaihtamista uuteen Audi A4:ään. En kaipaa digimittaristoa eikä mieleeni tullut tilata nahkaverhoilua; sellaisella on porttikielto olohuoneeseenikin. Tilat piisaavat tarpeisiini hienosti eivätkä muovilaadutkaan häiritse estetiikantajuani vähääkään edes Premium Business -perustasolla.

      Sisustuksessa on muuten aika lailla valinnanvaraa jo ilman lisähintaa ja ekstraa maksamalla hyvinkin paljon. Hinnastossa riittää sivuja ja ruksittavaa moneen makuun, vaativaankin!

      Mitä Audiin tulee: minulla on kokemusta VW-konsernin TSI-moottoreista ja DSG-kaksoiskytkentäautomaateista. Valitettavasti minulle sattuneessa yksilössä oli häikkää molemmissa jo kolmantena vuonna, pian takuun päättymisen jälkeen! Pääsin vioista taloudellisesti aika vähällä, mutta luottamustani ne nakersivat. Audeissa on ollut käytössä aivan samaa tekniikkaa toisilla nimillä (TFSI, S tronic). Käyttöominaisuuksiltaan TSI ja DSG olivat miellyttäviä, toivottavasti luotettavuuskin on saatu oman VW:ni vuosikerran 2008 jälkeisenä aikana kohdalleen.

      Luottamukseni M-B:n M 274 DE 16 AL -moottoriin ja perinteiseen, momentinmuuntimella varustettuun 7G-Tronic-vaihteistoon on vankka eikä voimalinjan toimintakaan jätä toivomisen varaa. Takavetoon olen myös mieltynyt!

      • EISakslaistalaatua

        Minulla taas on kokemusta Audeista, ovat olleet sellaisia vikapesiä etten enää ikinä Audiin erehdy, Todellinne vanhalla maineellaan härskisti ratsastava pommi koko vehe.


      • enostaenäänaudia

        Mitenkähän vanha tuo maine onkaan kun minulla oli toissa talvena vanha audi a4 1.8 bensa farmari ja 1999 mallia.

        Oli sitten sellainen auto että oli hyvä ajaa mutta sitä vikaa tuli ja tuli ja tuli.

        Audia en ota enään koskaan ,se opetti minut ,en uskonut 4 kpl wv diesel passattien jälkeen vielä että audi on samaa sarjaa.

        Niin rikas en ole että audia enään uskallan ostaa,siis sitä ns:hyvä maineisiakaan.


    • Kakkapylly3

      Uusi Audi A4 on luokassaan ylivoimainen ykkönen. Sisusta on aivan eri luokkaa kuin C-ssä,3-sarjassa, lexus IS:ssä, puhumattakaan luokkansa muovisimmasta tuotteesta eli jaguar XE:stä. Audin sisusta on tilavin luokassaan, auto on hiljaisin, parhaat multimedia vehkeet näytöt jne, tehokkaat ja taloudelliset koneet, markkinoiden hienoin virtuaalimittaristo ainoana luokassaan. Se audi A4 laatu vaan on jotain hienoa ja erilaista kuin muissa. Audissa ei halpoja materiaaleja ole. Ihan perustasolla 40 päälle olevassa hintaluokassa ei toki oikein kaikkia hienouksia ole mutta jo 60 tonnilla saa ihan kivan vehkeen. 70 tonnilla irtoaa jo esim tehokas nelikko tfsi quattro:) audiin verrattuna koko luokka vaikuttaa 5-vuotta vanhemmalta jos nyt puhutaan sisustasta. Ulkokuori on kaikissa peltiä ja lasia jne joten ulospäinhän kaikki on sinänsä ihan samalla viivalla eikä mikään näytä suoraan vanhalta. Jaguar on kyllä kumma kun se on melko uusi malli ja siinä on sisustan multimedialaitteet, mittaristot ja kaikki kuin menneeltä vuosikymmeneltä. Lisävarusteena saa xenonit muttei minkäänlaisia ledejä puhumattakaan mukautuvista jotka saa esim audiin. No audi on nyt ykkönen mutta saas nähdä kun kohta tulee uusi BMW 3-sarja ja kai sieltä mersukin uudistuu väkisinkin kohta sillä nykyisellä mallilla ei oikein ole asiaa luokan kärkeen. Mersun C-ssä suuri ongelma on myös tuo sisätilan ahtaus. Varsinkin takapenkkiläisillä on tukalat tunnelmat.

      • Mbsss

        Pahin vika Audissa on etuveto. Oikeat autot ovat takavetoisia. Quattro ei paljoa korjaa tilannetta, etupainoisuus jää.


      • E220_CDI
        Mbsss kirjoitti:

        Pahin vika Audissa on etuveto. Oikeat autot ovat takavetoisia. Quattro ei paljoa korjaa tilannetta, etupainoisuus jää.

        Quattro ei korjaakaan, mutta ei niitä ole enää vuosikymmeniin valmistettukaan. quattro käyttäytyy takavetoisen tavoin. Minusta mukavampi ajaa kuin ihan liian etuvetoinen 4matic.


      • takhavetho
        Mbsss kirjoitti:

        Pahin vika Audissa on etuveto. Oikeat autot ovat takavetoisia. Quattro ei paljoa korjaa tilannetta, etupainoisuus jää.

        Takaveto on vanha vetotapa ja se joka oikeasti tosissaan väittää vielä nykypäivänä että takaveto on ainut oikea tapa niin varmasti siltä löytyy siitä takaapäin vedosta muutakin kokemusta tai sitten on muuten vaan ihan pihalla tästä elämästä. Eihän noita takatuuppareita näy millään muulla kuin radalla ja amiksilla suosiossa kemppilukoilla tai sitten näkyy kesäisin hienoja jenkkirautoja museokilvissä :D Muutoin nykytakatuuppareita suosii itsetunto ongelmista kärsivät toimistopellet joiden takatuupparit käyttäytyy ihan etuvedon tai nelivedon tavoin kiitos nykyhienouksien ja joiden ainut motto on kun se pitää olla takaveto.


    • ei_autistinen

      Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Audeista. Paitsi nuorena kollina 70-luvun lopulla naapurin kaverin isän Audilla kuljettiin viikonloppuisin muka naisissa ympäri Kainuuta ja ylä-Savoa aika huonolla menestyksellä. Kyllä se heikohko nais-onni täytyy lukea sen Audin syyksi. Vieläkin olen katkera sille saatanan naapurin Audille. Paska auto on Audi. -Sittemmin 80-luvulla, kun hankin ensimmäisen oman kulkineen, se oli lujaa laatua LADA, alkoi nais jututkin sujumaan, suorastaan kukoistamaan. Muutaman latuskan jälkeen on ollut useampaakin erimerkkistä kiesiä. Viimeiset neljä ovat olleet Mersuja. Mutta sitä helevatan Audia ei kyllä meille tule.

    • Nouppi

      Eli osta bling bling ja aja se huoltojonoon? Teknistä Sekundaa haha

      http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001858643.html

      "Meillä on ollut niin huonoja kokemuksia näistä Volkswagen- ja Audi-autoista. Suurin osa on mennyt rikki myynnin jälkeen, ja niistä on tullut paljon kuluja. Ajateltiin kokeilla nyt tällaista, Törmä kertoo Taloussanomille"

    • Kuttaperkkaa

      Kyllä se Eemelikin on melko muovinen.

      • Eeemelinmuovit

        Varsinkin perustasolla on juu. Mutta uusi C-mersu on luokkansa muovisin kapine jaetulla ykkös sijalla jaguar XE:n kanssa. Bmw on pikkasen parempi. Audi on omassa luokassaan. Uusi audi a4 muuten voitti vertailun myös A6 vastaan mutta sen ymmärtää kun a6 on jo tosi vanhaa tekniikkaa eikä sisusta ole enää tätä päivää. Samoin tosin audi a8 on vanha sisältä kun vertaa a4. Uuden a4 laatu on ihan ennen näkemätöntä luokassaan.


      • Ero_on_siinä

        että Mersu kestää, oli se C- tai E-luokan auto. Skoda taas, no joo.


    • 2.4STW__

      Audin ongelma on robottivaihteisto. BMWn ongelma taas ahtaan oloinen kabiini ja surkea suuntavakaus. Nämä siis vain sen perusteella edellinen oli F30 bemari ja nykyinen A4. Audissa toisaalta ne ilmastoinnin säätimet on suorastaan raivostuttavan typerää kikkailua kun siis kyseessä on kolmivyöhykemalli. Sitten ne puhelimen piakvalinnat kuin jälkikäteen lisättyjä Dacian nappeja joiden tuntumakin on kuin jostain 30e DVD soittimesta.

      Sitä en osaa sanoa missä autossa olisi ajettavuus, mukavuus ja voimalinjan tominta kaikilta osin kunnossa mutta ainakaan 3-sarja tai A4 ei ei ole kummoisia.
      Audin parasta antia on oikeasti tyrmäävän hyvä neliveto. Sen toiminta on ennakoitavissa kaikissa tilanteissa mitä ei aina voi sanoa BMWn nelivedosta.

      • Hellllou

        Minulla on ihan juuri tänään saatu uusi A4 avant kuutamon sinisenä TFSI quattrona. On uskomaton tuo lähtö 0-100kmh:) aina hymyilyttää. Olen ajanut S3 300hv enkä mitään eroa käytännössä tuossa huomaa. Eräällä nettivideollahan tämä 252hv auto ajetaan 5,18sek 0-100kmh eli aika samoihin mihin S3 menee. Mutta se ei ole se juttu vaan se että pitoa on aina ja ihan aina. Moni auto voi olla nopea paperilla mutta todellisuudessa voi olla vaikea ajaa sitä kuitenkaan kuten S-tronic nelikko audia. Tosi tyytyväinen olen autoon 168km takana:)


      • Toisinajelija

        Terminologiasta: eikös robottivaihteistoksi ole tapana kutsua vaihteistoa, jossa automatiikka ohjaa tavallisen manuaalivaihteiston kaltaisen vaihteiston toimintoja? Kytkinpolkimen korvaa servo tai vastaava toimilaite. Tällaisia vaihteistoja on tavattu mm. Peugeotilla (EGS) ja Toyotalla (MMT).

        Kaksoiskytkin- eli kaksoiskytkentäautomaateissa (VW: DSG, Audi: S tronic) on kaksi kytkintä ja seuraava isompi tai pienempi vaihde aina valmiiksi kytkettynä odottamassa. Vaihtotapahtuma on ylivertaisesti nopeampi ja huomaamattomampi kuin robottivaihteistoissa eikä tuntuma ajossa eroa paljoakaan ”oikeasta” automaattivaihteistosta.

        Itselläni on monta vuotta kokemusta (eikä luotettavuuden osalta pelkästään positiivista) VW:n 7-vaihteisesta ”kuivilla kytkimillä” varustetusta DSG-vaihteistosta (valmistaja: LuK). Luottamukseni nykyisen M-B:ni perinteiseen, momentinmuuntimella varustettuun 7G Tronic -vaihteistoon on paljon vakaampi.


      • Surkein_robotti-
        Toisinajelija kirjoitti:

        Terminologiasta: eikös robottivaihteistoksi ole tapana kutsua vaihteistoa, jossa automatiikka ohjaa tavallisen manuaalivaihteiston kaltaisen vaihteiston toimintoja? Kytkinpolkimen korvaa servo tai vastaava toimilaite. Tällaisia vaihteistoja on tavattu mm. Peugeotilla (EGS) ja Toyotalla (MMT).

        Kaksoiskytkin- eli kaksoiskytkentäautomaateissa (VW: DSG, Audi: S tronic) on kaksi kytkintä ja seuraava isompi tai pienempi vaihde aina valmiiksi kytkettynä odottamassa. Vaihtotapahtuma on ylivertaisesti nopeampi ja huomaamattomampi kuin robottivaihteistoissa eikä tuntuma ajossa eroa paljoakaan ”oikeasta” automaattivaihteistosta.

        Itselläni on monta vuotta kokemusta (eikä luotettavuuden osalta pelkästään positiivista) VW:n 7-vaihteisesta ”kuivilla kytkimillä” varustetusta DSG-vaihteistosta (valmistaja: LuK). Luottamukseni nykyisen M-B:ni perinteiseen, momentinmuuntimella varustettuun 7G Tronic -vaihteistoon on paljon vakaampi.

        vaihteisto tulee oman kokemukseni perusteella Audilta A2 mallissa. Eikä Mersu Sprintterinkään vaihteisto tehnyt kovin suurta vaikutusta.


      • DasRomu666
        Hellllou kirjoitti:

        Minulla on ihan juuri tänään saatu uusi A4 avant kuutamon sinisenä TFSI quattrona. On uskomaton tuo lähtö 0-100kmh:) aina hymyilyttää. Olen ajanut S3 300hv enkä mitään eroa käytännössä tuossa huomaa. Eräällä nettivideollahan tämä 252hv auto ajetaan 5,18sek 0-100kmh eli aika samoihin mihin S3 menee. Mutta se ei ole se juttu vaan se että pitoa on aina ja ihan aina. Moni auto voi olla nopea paperilla mutta todellisuudessa voi olla vaikea ajaa sitä kuitenkaan kuten S-tronic nelikko audia. Tosi tyytyväinen olen autoon 168km takana:)

        Montako litraa öljyä olet jo lisännyt?


    • Ööökhs

      2000vm Toyota Corolla eikä koskaan ole ollut mitään vikoja, pieniä perushuoltoja tehty välillä toki.

      Ostaa nyt jotain 40 000-100 000 euron autoja pelkästään jonkun helvetin keskikonsolin tai kiihtyvyyden takia on silkkaa typeryyttä :D

      • Mesellä_mennään

        Olen oikein mielelläni typerä, jos silkan typeryyden kriteeri on tuollainen. Maksoin uudesta Mersustani hinnan, jolla olisi saanut kaksi uutta Toyota Corollaa. Koska yksi auto riittää minulle, saa se sitten olla sitäkin parempi.

        Maksoin mielestäni jostakin muusta kuin keskikonsolista tai kiihtyvyydestä ja tunnen saaneeni rahalleni vastinetta. Halvemmistakin autoista minulle on ehtinyt kertyä kokemusta riittämiin vertailupohjaksi.


      • laatuaollapitää

        Heh...No sellaisella joka ostaa 100k€ auton on varmasti raha-asiat sen verran hyvällä tolalla, että vm2000 Corolla tuskin on edes viimeinen vaihtoehto.

        Mutta pienituloisille ja vaatimattomille ihmisille tuollainen wanha japsi on varmasti ihan ok vaihtoehto. Suhteellisen lutettavia ja halpoja pitää, mutta siinäpä se sitten onkin. Itse arvostan autossa ajettavuutta, turvallisuutta, tiloja, ulkonäköä, laadukasta yleisilmettä ja statusta. Silloin tuollainen vm2000 Corolla ei tule kysymykseenkään.


      • E220_CDI

        Mistäs Corollakuski tietää onko se 40.000 - 100.000 ostajalle vähän vai paljon?


    • Mercedesisti

      No C on C, alemman tason malli etenkin ihan perusvarusteilla. Mutta katso uutta E-sarjalaista, sitä paitsi se on Skoda Superbin vertailukohta luokaltaan eli kooltaan. Uusi E esim. aivan eri luokkaa kuin uusi Volvo V/S 90 Moottorilehden vertailussa.

      • Meseeee

        On E-sarjan mersu parempi kun volvo monellakin tapaa. Mielestäni volvo on ulkoa hienompi. E-mersu taas sisältä laadukkaampi paljon. C-sarja on aika karvalakki ja todella ahdas jos vertaa vaikka uuteen audi A4 joka on ihan eri luokan auto. C-sarja on vaan sisältä muovinen ja mittaristo on ihan luokkaa:kia.


      • Mercedesisti
        Meseeee kirjoitti:

        On E-sarjan mersu parempi kun volvo monellakin tapaa. Mielestäni volvo on ulkoa hienompi. E-mersu taas sisältä laadukkaampi paljon. C-sarja on aika karvalakki ja todella ahdas jos vertaa vaikka uuteen audi A4 joka on ihan eri luokan auto. C-sarja on vaan sisältä muovinen ja mittaristo on ihan luokkaa:kia.

        Ajettavuutta tai etenkin alustan toimintaa ne Moottori-lehdessä E-sarjalaisesta kehuivat aivan taivaisiin, Mersu tuntui kulkevan kuin tasaisen patjan päällä sellaisella tiellä missä Volvo hytkyi ylös alas eli kuluneella perus Suomi-tiellä. Vertailu oli siis E farkku ja V90. Sanottiin ettei se Volvo missään nimessä huono ole mutta E on alustan toiminnan ja ajettavuuden osalta omassa sarjassaan, muuten aika tasaväkisiäkin jopa, Mersun sisusta ehkä vähän arvokkaamman oloinen, mutta makuasioitahan nämäkin pitkälti ovat kuten ulkonäköseikatkin, pirun tyylikäshän tuo Volvo on vaikka valkoisena. Mersu 9,5/10p. Volvo 9,0/10p. eli aika huippupäästä pisteet molemmille.


      • M-Bmies
        Mercedesisti kirjoitti:

        Ajettavuutta tai etenkin alustan toimintaa ne Moottori-lehdessä E-sarjalaisesta kehuivat aivan taivaisiin, Mersu tuntui kulkevan kuin tasaisen patjan päällä sellaisella tiellä missä Volvo hytkyi ylös alas eli kuluneella perus Suomi-tiellä. Vertailu oli siis E farkku ja V90. Sanottiin ettei se Volvo missään nimessä huono ole mutta E on alustan toiminnan ja ajettavuuden osalta omassa sarjassaan, muuten aika tasaväkisiäkin jopa, Mersun sisusta ehkä vähän arvokkaamman oloinen, mutta makuasioitahan nämäkin pitkälti ovat kuten ulkonäköseikatkin, pirun tyylikäshän tuo Volvo on vaikka valkoisena. Mersu 9,5/10p. Volvo 9,0/10p. eli aika huippupäästä pisteet molemmille.

        Ota huomioon, että Volvossa ei ollut ilmajousitusta ja Volvo on tilavampi kuskille ja muutenkin ja laadukaamin sisustettu ja hiljaisempi! ja istuimet huiput, sekä varusteita enemmän hintaan nähden! Tyylikäs Volvo on ja livenä viellä parempi!!


    • paaliinvaan

      Esim. C180 on tunnoton ohjaustuntuma jos vaikka vertaa 3-sarjan perus bemariin. Muutenkin aikoinaan C-sarjan mersut on ollut tosi karvalakkimalleja kun vaikka vertaa saman kategorian bemareihin no onhan ne nytkin bemareihin verrattuna. C-sarjan mersut ruostuu myös herkkään vähän niinkuin surullisen kuuluisat E-mallitkin.

      • Audionkingi

        Juu no on bemari ja audikin perusmallina aika karvalakkeja varsinkin penkkejen osalta. Audi A4 on tuon luokan kiistaton kuningas. Saa nähdä kun uusi 3-sarja pian esitellään niin viekö se audilta paikan? Veikkaan että ei...audin laatu on niin uskomatonta tuossa luokassa..sisusta täysin omassa luokassaan sekä hiljaisuus. Bemarin 3-darja on tunnetusti luokassaan meluisimpia autoja varsinkin rengasmelun osalta.


      • persepuutuu
        Audionkingi kirjoitti:

        Juu no on bemari ja audikin perusmallina aika karvalakkeja varsinkin penkkejen osalta. Audi A4 on tuon luokan kiistaton kuningas. Saa nähdä kun uusi 3-sarja pian esitellään niin viekö se audilta paikan? Veikkaan että ei...audin laatu on niin uskomatonta tuossa luokassa..sisusta täysin omassa luokassaan sekä hiljaisuus. Bemarin 3-darja on tunnetusti luokassaan meluisimpia autoja varsinkin rengasmelun osalta.

        No jaa se jää nähtäväksi. Audi nyt on bemariinki verrattuna kuitenkin volkkari rimpula että sen nyt totee liikenteessäkin sekä rata-ajossakin minne mersullakaan ei ole mitään asiaa bmw:tä vastaan. Se on kyllä ihan totta bmw ja audissa penkit on niin karvalakkimalleja että mielummin körröttelisi mersulla. Mutta nuo "karvalakkimallin" penkit on toisaalta tarkoituksella tehty tiettyihin tieliikennemalleihinkin merkistä ja mallista riippumatta "kisaisiksi" vaikkei ne niin mukavaksi ehkä tulekaan pitkillä matkoilla.


      • ostajaehdokas

        Nyt kun palstalle on saatu tietävä henkilö, niin kerrotko mistä kaikkialta tämä uusi W205 ruostuu?


      • Toisinajelija
        ostajaehdokas kirjoitti:

        Nyt kun palstalle on saatu tietävä henkilö, niin kerrotko mistä kaikkialta tämä uusi W205 ruostuu?

        En ole tuo tietävä henkilö, mutta minua tietävämpien mukaan W205:n korista 48 % on alumiinia, jonka ruostumistaipumukset tiedetään heikohkoiksi.

        Tietämättömyyttäni menin vielä ruostesuojauttamaan oman C-Mersuni (S205) tuoreeltaan. Alustan massaus tuntui vaikuttavan myönteisesti myös rengasmelun suhteen – sikäli kuin melusta kannattaa C-Mersun yhteydessä meteliä nostaa muutenkaan.

        Nukun yöni toistaiseksi varsin rauhallisesti.


    • 2.4STW__

      Laatu ja estetiikka on aikas eriasioita. Estetiikkaan voi kyllä kuulua laatuvaikutelma mutta ei se ole sama kuin laatu.

      Audin selvä ongelma on robottivaiheisto ja typeryydet softassa.
      Esimerkiksi mitä ecoa on siinä että jos ajat vaikka dynamic moodilla eikä ilmastointi ole päällä mutta kun vaihda eco:lle niin kappas, ilmastointi onkin yhtäkkiä päällä. Ilmastointi ei kytkeydy ajotapavalinnassa muuten kuin jos vaihdat ecolle.

      Sitten ne puhelimen pikavalintanapit vaihteen valitsimen edessä. Mitä laauta ne on. Kuin suoraan halvimmasta Kiasta. Audin porukoilta on unohtunut nuo napit kokonaan ja sitten on tilattu joltain kiinalaiselta pajalta mahdollisimman halpa kalvokytkinppiasetelma.

      Takapenkin ISOFIX raudat taas on niin lähellä penkin pintaa että autoon ei meinaa mahtua minkään kokoinen muksu turvavyöistuimeen. Turvaistuimen ja auton penkin väliin jää muutaman tuuman väli. Tämän vuoksi istuin myös jonkin verran heiluu kiinnikkeissään. Aika laaduton juttu.

      Sitten jos pistät takaluukun sulkeutumaan, hyppäät autoon niin pitää tarkkaan katsoa mihin hetkeen vedät oven kiinni. Jos väärään aikaan niin takaluukku ei lukitu ja kun pääsen liikeelle mittaristo huutaa että takaluuku on auki.

      Entäs cruisen lukitusnappi. Sellainen piene pieni taskulaskimen nappi varren päässä. Ei todellakaan ole mukava käyttää.

      Miksiköhän kun ulkona 4 astetta niin auto huudattaa jäähdytyspuhallinta pari minuuttia vaikka takana on 80km/h maantien jälkeen 4km tasaista 50 vauhtia. Onko alimitoitettu syyläri vai mikä on ongelma. En tiedä muuta diesel-autoa minkä pitää huudattaa flektiä 4 asteessa rauhallisen ajon jälkeen.

      Vetokoukku on uudella 13 napaisella liittimellä eikä siinä mitään mutta jod jätät adapterin kiinni koukkuun niin koukkupa mahdu menemään paikalleen joten joka kerta askarrellaan ensin adapteri pois ja vasta sitten voidaan helposti potkaista koukku piiloon.

      Kassikoukut farkussa on lähinnä vitsi, huono sellainen. Ne on siinä ja tässä on niistä minkäänlaista hyötyä.

      Tällaisia vastaavia juttuja on Audi pullollaan.

      On sillä omat vahvuuteensa mutta siinä myös on typeryyksiä joita ei tapaa perusautoissakaan. Se on hieno auto koeajolla jos ei satu vekslaamaan parkkipaikalla (dsg). Sitten totuus kuitenkin pikkuhiljaa paljastuu kun se on osa perheen arkea. Ei se ole jotain Kiaa kummempi paitti että siinä outouksia mitä halpa-autoissa ei välttämättä ole tai jos niin hinta huomioiden niitä jotenkin voi kuvitella hyväksyvänsä.

      • Harmittaako

        Uudessa audi A4:ssä on sähköinen vetokoukku. Hyvin toimii. Muutenkin auto on täydellinen. Luokkansa paras ja kaikissa lehdissä kehuttu. DSG ei muuten ole robottivaihteisto vaan kaksoiskytkin vaihteisto ja vaihtaa nopeammin kuin mikään muu. Audi on myös luokkansa hiljaisin varsinkin äänieristelaseilla.


      • Toisinajelija
        Harmittaako kirjoitti:

        Uudessa audi A4:ssä on sähköinen vetokoukku. Hyvin toimii. Muutenkin auto on täydellinen. Luokkansa paras ja kaikissa lehdissä kehuttu. DSG ei muuten ole robottivaihteisto vaan kaksoiskytkin vaihteisto ja vaihtaa nopeammin kuin mikään muu. Audi on myös luokkansa hiljaisin varsinkin äänieristelaseilla.

        Eihän Audissa nimellisesti mitään DSG-vaihteistoa ole – Audi käyttää omastaan nimeä S tronic! Ihan samoja kapistuksia sinänsä – märkäkytkimiset valmistaa BorgWarner ja kuivakytkimiset LuK.

        Itselläni on liki 7 vuoden kokemukset VW:n DSG7-laatikosta. Ihan miellyttävätoiminen käytössä, luotettavuus taas sattui omassa yksilössäni olemaan pettymys.

        Nyt mennään M-B:n 7G Tronic -mehulinkovaihteistolla. Voimaa siihen saan tarpeisiini nähden täysin riittävästi 1,6 litran bensaturbosta (115 kW, 250 Nm). En tunne minkäänlaista tarvetta haikailla Audien perään, niin upeita tekeleitä kuin sinänsä ovatkin.


    • mersu_on_auto

      Skodan verrokki on Lada. Lada on parempi.
      Joku itä-vasuri taas seonnut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe