Jotka ovat juuri investoineet uuteen V90? Vuoden ehtii ajella. Taitaa saada kohta Volvoa aika hyvin käytettynä ja vähän ajettuna.
Harmittaakohan taksiyrittäjiä
83
1641
Vastaukset
- Eienäämersua
Selvää on se ettei taksit tule kohta suomessa olemaan uusia autoja vaan vanhoja ritsoja kuten ulkomailla.
- Eino.Eläkeläinen
Asiakkaat tulevaisuudessa varmaan tykkää. Täälläkin ovat marmattaneet, että taksit ajelee liian hienoilla autoilla. Tulevaisuudessa sinua saatetaan kyydi mopoautolla, lain mukaanhan se on sitten mahdollista. Ei ole enää luxuskyytejja, saat sellaisen auton, mitä olet aina toivonut. Lisäksi kyydin hinta voi olla mitä nnsa saa nyt, mitä kansa haluaa.
Voi olla, että tulevaisuudessa asiakkaita harmittaa eniten.- maailmanparannus
Uskon kyllä että nykyinenkin hieno autokalustokin säilyy myös tulevaisuuden valikoimassa, sillä monet varakkaat ovat varmasti valmiit maksamaan riittävästi kunnon kyydistä.
Sen sijaan köyhän varattoman rutiköyhän kansalaisen on saatava tarvittaessa taksimatka hyvin halvalla , vanhalla lähes loppuunajetulla pikkuautolla jonka kuljettajan ei tarvitse mielistellä ketään eikä palvella mitenkään esimerkiksi kantamusten nostamisessa. eikä tuhlata aikaansa ja energiaansa sellaisiin turhanpäivaisiin asioihin kuten autonpesuun.
- Verovapaataksi
Kaupunkeihin tulee autot taxissa olemaan tyyliin hyundai gezzhz, renault clio, dacia kaikki mallit, tsukitsuki ja saattaa sinne "paremmiksi" takseiksi muutama itäauto skooda faabiokin päätyä? Mutta selvää on se että kun veroja ei kohta maksella(ainakaa ulkolaiset) ja hinnat tulee tippumaan niin kalliita takseja yli 30 tonnia ei tulie enää näkymään. Kalustosta joudutaan väkisinkin tinkimään kun hinnat laskee. Taksiyritykselle semmonen 15 tuhannen auto on halvempi ostaa osamaksulla kun 50ke mersu tai joku vielä kalliimpi.
- taaxi
Katsastettu auto riittää ei pääsääntöisesti 15-30min kyydit tarvitse mitään luxusta!
- kahdeneuronn
Sanonpahan vaan aloittajalle,joka hekumoi ajatuksella,että taksit "Vapautetaan" Ei muuten vapauteta.
- Jännääää
Tiiätkö sä jotain mitä me muut ei?
- Taksiinnn
Taksit vapautettiin jo. Hyundai getzh ja dacia lodgy kauppiaat hierovat jo käsiään. Kumman sinä valitset? Onhan ne hyviä autoja jos ajaa paljon. Daciassakin pitkä takuu aattele.
- Verovapaataksi
Tulee olemaan taksit korkeintaan 15 tonnin arvoisia jatkossa joten tuo dacia on liian kallis taksiksi. Luulen. Että alle 10 tonnilla saa hyvä vähän ajetun auton taksikäyttöön jatkossa. Hinnat kun poljetaan ja alan uudet yrittäjät ei kaikki olekkaan tottuneet maksamaan veroja.
- Mitävalitset
https://m.nettiauto.com/renault/megane/8500934?vifAdCount=8&vifNav=Y Tässä esim hyvä farkku taksiyrittäjälle työkäyttöön kun hinnat putoavat. Tälläisiä voi maalata sitten keltaiseksi niinkuin turkissa on tapana. Se valitsetko renault meganen vai jonkun muun jää päätettäväksesi?
- Hyväautoon
Kyllähän tuolla jo ajelee. Kun hinnat. Tippuu niin tuo on siitä parhaasta päästä. Monet afrikkalaiset tyytyvät varmasti vauriokorjattuihin hieman tuota rellua halvempiin malleihin.
- Sami1970
Voi hinnat pudotakkin, mutta se taas johtuu vero ja muista kikkailuista.
Auton hinta vaikuttaa kyydin hintaan hyvin vähän.- Pimeätaksikuski
Kyllä 5 tonnin auton lyhennykset on aika paljon vähemmän kun 60 tonnin mersun. Ellei ole jopa 5 tonnia käteistä niin ei lyhennyksiä ollenkaan. Ja kun kohta vedetään osa pimeenä ulkomaalaisten toimesta niin on selvä että hinta on eri kun veron kanssa.
- Uuuuuuuuuuuu
Unohdat että kilpailutilanne ja kyytien dynamiikka muuttuvat myös. Se on suoraan sun rahoista pois jos ajat liian hyvällä autolla.
60k€ vs 10k€ auto tarkottaa että se 50k€ on sulta pois. Miksi oot valmis maksamaan 60k€ autosta? - Johannes22
Unohdat että kilpailutilanne ja kyytien dynamiikka muuttuvat myös. Se on suoraan sun rahoista pois jos ajat liian hyvällä autolla.
Eikö se muka nykyisin ole suoraan sun rahoista pois jos ajat "liian hyvällä" autolla? - Nönnönöönnönönö
Johannes22 kirjoitti:
Unohdat että kilpailutilanne ja kyytien dynamiikka muuttuvat myös. Se on suoraan sun rahoista pois jos ajat liian hyvällä autolla.
Eikö se muka nykyisin ole suoraan sun rahoista pois jos ajat "liian hyvällä" autolla?On mut jostain syystä se on joku juttu täällä ettei voi ajaa vanhalla autolla. Kai se liittyy jotenkin peniksen kokoon.
Mietin vain, kuka kuski haluaa esim maksaa Lähitaksilla ajamisesta 50k€ (että on just se musta mese) enemmän kun voi ajaa vanhalla paskalla Uberia? - Johannes22
"On mut jostain syystä se on joku juttu täällä ettei voi ajaa vanhalla autolla."
Voisiko se olla vaikka kustannuskysymys? - Buhhuuhhuju
Johannes22 kirjoitti:
"On mut jostain syystä se on joku juttu täällä ettei voi ajaa vanhalla autolla."
Voisiko se olla vaikka kustannuskysymys?Epäilen kyllä enemmän sitä, että laskukoneen käyttö on vierasta ja olematonta.
- kokemusta_piisaa
Nönnönöönnönönö kirjoitti:
On mut jostain syystä se on joku juttu täällä ettei voi ajaa vanhalla autolla. Kai se liittyy jotenkin peniksen kokoon.
Mietin vain, kuka kuski haluaa esim maksaa Lähitaksilla ajamisesta 50k€ (että on just se musta mese) enemmän kun voi ajaa vanhalla paskalla Uberia?Kalliix se uuberilla ajelu tulee; rahat ja auto valtiolle sakot päälle kaikki tuet uudelleenharkintaan ei mahdollisuutta ammattiajolupaan muutamaan vuoteen ... onko sen arvoista?
- 3rkki
Uuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Unohdat että kilpailutilanne ja kyytien dynamiikka muuttuvat myös. Se on suoraan sun rahoista pois jos ajat liian hyvällä autolla.
60k€ vs 10k€ auto tarkottaa että se 50k€ on sulta pois. Miksi oot valmis maksamaan 60k€ autosta?Mulla on kaikki firman autot velattomia. Ennen maksoin ennakkoveroja 1000€/kk ja nyt 3800€/kk. Jos ajaa sillä halvalla ritsalla niin silloin maksaa enemmän veroja. Joku ottaa aina löysät pois- joko autokauppias tai verottaja. Kyllä yrittäminen vaatii jonkinlaista pelailua poistojen kanssa. Jatkossa ajattelin taas päivittää kalustoa koska ennemmin ajan uudella autolla ja maksan vähemmän veroja kuin toisinpäin.
- Näinsemeneee
3rkki kirjoitti:
Mulla on kaikki firman autot velattomia. Ennen maksoin ennakkoveroja 1000€/kk ja nyt 3800€/kk. Jos ajaa sillä halvalla ritsalla niin silloin maksaa enemmän veroja. Joku ottaa aina löysät pois- joko autokauppias tai verottaja. Kyllä yrittäminen vaatii jonkinlaista pelailua poistojen kanssa. Jatkossa ajattelin taas päivittää kalustoa koska ennemmin ajan uudella autolla ja maksan vähemmän veroja kuin toisinpäin.
Kiitos tästä! Hyvä pointti.
Ruotsissa ajelevat vielä aika laajasti V70 2012-2014 malleilla. Ehkä siitä saa osviittaa.
On muuten hyvä ja luotettava taksi ruotissa. Ajoin itse siellä taksilla eikä kusetettu. Esimerkkihinta oli ikkunassa. - Maailmaparemmaksi
3rkki kirjoitti:
Mulla on kaikki firman autot velattomia. Ennen maksoin ennakkoveroja 1000€/kk ja nyt 3800€/kk. Jos ajaa sillä halvalla ritsalla niin silloin maksaa enemmän veroja. Joku ottaa aina löysät pois- joko autokauppias tai verottaja. Kyllä yrittäminen vaatii jonkinlaista pelailua poistojen kanssa. Jatkossa ajattelin taas päivittää kalustoa koska ennemmin ajan uudella autolla ja maksan vähemmän veroja kuin toisinpäin.
Mutta tulevaisuudessa myös monet asiakkaat pyrkii ottamaan löysät pois, niin että verottaja tai autokauppiaskaan ei enää välttämättä pysty repimään löysää rahaa kassaan
- Monopolit.nurin
Suomessa, jossa autokanta on Euroopan vanhinta, niin taksikanta taas on nuorinta ja kalleinta. Vain monopolihinnoittelussa se on mahdollista. Maansiirtoalakaan ei ole mitään monopolihommaa mutta kalusto näyttää olevan silti aivan asiallista Suomessa. Onkohan siellä paremmat yrittäjät?
Ammattitaitoa ainakin tarvitaan enemmän kuin taksiauton ratin takana. Kaikista tulee autokuski, mutta kaikista ei välttämättä kaivinkonekuskia. - rajansa.tässäkin
Jos minä käytän taksia alle 5 kertaa vuodessa, niin en minä mihinkään romuun/haisevan kuskin kyytiin suostu menemään.
- Markkinat.toimii.näin
Silloin otat sen uuden taksimersun ja maksat pyydetyn hinnan markkinataloudessa!
Miksi pitäisi mennä haisevien kuskien romuautoihin kun on valinnanvapaus. Ei ne muuallakaan ole mitään haisevia kuskeja vaikka ei se mersu ihan uusi olisikaan. Markkinataloudessa ei taksin tarvitse olla aina uusi Mersu tai Volvo. Paljon enemmän on maailmassa muun merkkisiä takseja.
Hintataso vaan voi olla puolet monopolihinnoistamme. - iulghilugh
" Hintataso vaan voi olla puolet monopolihinnoistamme. "
EI MUUTEN VOI ... Ainakaan jos kaikista lakisääteisistä velvoitteista huolehditaan.
Oletko vai esitätkö tyhmää ? - Näinsemennnee
iulghilugh kirjoitti:
" Hintataso vaan voi olla puolet monopolihinnoistamme. "
EI MUUTEN VOI ... Ainakaan jos kaikista lakisääteisistä velvoitteista huolehditaan.
Oletko vai esitätkö tyhmää ?Todellakin voi olla. Tiedätkö miksi? Koska taksareilla on VARAA palkata renkejä.
Nimenomaan tästä se säästö saadaan. Kun tiputetaan välistä LÄSKI-ISÄNTÄ joka vetää välistä. Se on tämän muutoksen isoin etu. Kaikki taksiautot ajavat siis itselleen jatkossa.
Sen sijaan että maksat 30% rengille, ajat itse ja leikkaat tuo 30% hinnasta.
Hintaan sitten tietysti vaikuttaa esim. kysyntä ja kilpailu joten kokonaisvaikutus voi olla asiakkaan kannalta jopa negatiivinen. - Mulkeroinen
Sieltä se viisaus tulikin ulos :DD Mistä rahoista se isäntä oman ajopalkkansa nostaa, kun palkan osuus leikataan hinnasta pois??
- 3rkki
Markkinat.toimii.näin kirjoitti:
Silloin otat sen uuden taksimersun ja maksat pyydetyn hinnan markkinataloudessa!
Miksi pitäisi mennä haisevien kuskien romuautoihin kun on valinnanvapaus. Ei ne muuallakaan ole mitään haisevia kuskeja vaikka ei se mersu ihan uusi olisikaan. Markkinataloudessa ei taksin tarvitse olla aina uusi Mersu tai Volvo. Paljon enemmän on maailmassa muun merkkisiä takseja.
Hintataso vaan voi olla puolet monopolihinnoistamme.Jos hintataso on puolet, niin otan sut viikoksi meidän talon eteen odotusmaksulla 22,95€/h odottelemaan että jos saan vaikka jonkun idean lähteä johonkin. Voit käyttää sen ajan räpelöimällä puhelimella facebookkia, tai tehdä kannattavuuslaskelmia taksiliikenteestä. Muista että siitä odotusmaksusta pitää ensin tilittää alv, maksaa verot, lyhentää työkalu, vakuutukset, yel.. voit itse jatkaa listaa.
- 3rkki
Lisään nyt vielä, vaikka en itseäni rasistina pidäkään- tulevaisuudessa taksin ajo ei ole valkoisen miehen työtä. Sehän on kaikkein helpoin tapa maahanmuuttajille yms. työllistyä kun oikeastaan mitään ei enää vaadita. Matalapalkkalaiset tulevat valtaamaan alan ja ovat erittäin tyytyväisiä että saavat edes jotain työtä tehdä.
- Buahahahaha
Mulkeroinen kirjoitti:
Sieltä se viisaus tulikin ulos :DD Mistä rahoista se isäntä oman ajopalkkansa nostaa, kun palkan osuus leikataan hinnasta pois??
"Sieltä se viisaus tulikin ulos :DD Mistä rahoista se isäntä oman ajopalkkansa nostaa, kun palkan osuus leikataan hinnasta pois??"
Ennen kuin vitsailee viisauksista, voisi edes yrittää ymmärtää lukemaansa tekstiä. - Hsoe84mgo
Näinsemennnee kirjoitti:
Todellakin voi olla. Tiedätkö miksi? Koska taksareilla on VARAA palkata renkejä.
Nimenomaan tästä se säästö saadaan. Kun tiputetaan välistä LÄSKI-ISÄNTÄ joka vetää välistä. Se on tämän muutoksen isoin etu. Kaikki taksiautot ajavat siis itselleen jatkossa.
Sen sijaan että maksat 30% rengille, ajat itse ja leikkaat tuo 30% hinnasta.
Hintaan sitten tietysti vaikuttaa esim. kysyntä ja kilpailu joten kokonaisvaikutus voi olla asiakkaan kannalta jopa negatiivinen.Voi hyvä luoja. Ei koskaan eikä ikinä missään yksikään "isäntä" ole tullut toimeen tekemättä itse töitä. Jotkut ajavat itse omaa taksiaan palkatun kuljettajan kanssa kimpassa, jotkut tekevät muuta duunia ja taksi on lisäansio. Yksi auto tuottaa vuodessa voittoa max 15000-verot jos autoilija ei itse aja. Laske nyt siitä että paljonko sillä lihoo. Ja tuo 15000 tarkoittaa sitä että täytyy olla todella hyvät kuskit eikä yhtään kolaria.
- 14kuukauttavielä
Näinsemennnee kirjoitti:
Todellakin voi olla. Tiedätkö miksi? Koska taksareilla on VARAA palkata renkejä.
Nimenomaan tästä se säästö saadaan. Kun tiputetaan välistä LÄSKI-ISÄNTÄ joka vetää välistä. Se on tämän muutoksen isoin etu. Kaikki taksiautot ajavat siis itselleen jatkossa.
Sen sijaan että maksat 30% rengille, ajat itse ja leikkaat tuo 30% hinnasta.
Hintaan sitten tietysti vaikuttaa esim. kysyntä ja kilpailu joten kokonaisvaikutus voi olla asiakkaan kannalta jopa negatiivinen.Eli siis kaikki yrittäjät joka palkkaavat"renkejä"tienaavat liikaa? Nyky järjetelmässä on pakko käyttää kuljettajia, vaikka varaa ei olisikaan ,kun on katsokaas päivystysvelvollisuus.Aivan yksin kun ei ajovuorolistan 320tuntia kuukaudessa aina jaksa ajaa.On sen verran vetovoimaa taksialassa ,että kuljettajista varsinkin suomalaisista on kokoajan ollut pulaa.Ei muuta kun tervetuloa kokeilemaan ,minäkin lähden tästä taas 13tunniksi eurosateeseen, johan sitä kahdeksan tuntia vietettiin vapaa-aikaa.
- Dasioita-Taksiin
Takseja halutaan lisää kun parina pikkujoulu viikonloppuna takseista on pulaa, saa nähdä mitenkähän niillä ajoja riittää muulloin? Veljeni on taksi yrittäjä voin kyllä sanoa ettei taksinajolla rikastuta.
- 624624
UUSI halapa lada niva diesel taksii ja kyttyrä katolle
- PaskatTaksit
Takseilta voi ottaa liksaa 60% pois...tienaa liikaa istumisesta ja hymyilystä vammasille...
- OletSairas
Olet sairas.
- Ratin_takaa
Okei, en hymyile sulle ensi kerralla.
- pienisanaväliin
kun kadehditte taksien autoja. Pääosin taksit hankitaan ja varustetaan sellaisiksi että niillä on mielekäs, joustava ja tarkoituksenmukainen mahdollisuus hoitaa niillä suoritettavaa tehtävää. Sinne ei kannata hankkia mitään yltiöhienoja ja -kalliita autoja ja sisustuksia mahdollisten sotkeutumisten takia, vaan helppohoitoisia ratkaisuja.
Tuskin mittakirvesmieskään tekee kaikkia töitänsä alelaareista ostetuilla työkaluilla, vaan tietty hinta/laatusuhde-ajattelu kaikessa.- Monopolit.murtuu
Suomessa se ala on niin paljon vaativampaa kuin muualla maailmassa että pitää olla luksus ja premiumiautot alla ja taksat sen mukaisia. Monopolissa onnistuu kun ei kukaan kilpaile ja asiakkaat maksaa kuin alkossa!
- frytrt
Saksassa ainakin taksit ovat uusia / uudehkoja mersuja pääosin, kun siellä kävin viime kesänä.
- Käytäjärkeäpoika
frytrt kirjoitti:
Saksassa ainakin taksit ovat uusia / uudehkoja mersuja pääosin, kun siellä kävin viime kesänä.
Kun vertailee eri maita joissa on täysin eri hintataso, pitäisi se ottaa huomioon eikä vain laukoa täyttä paskaa ilman ajattelua.
- Kannatan
siksipä juuri pois monopolista,niin tarve ja hintataso tervehtyy. Markkinat tulevat määrittelemään hintatason ja käyttöasteen kun monopoli ei rajoita. Tosi upeeta
- Maailmaparemmaksi
Niinpä niin, mitä tarkoituksenmukaisempi sen kalliinpi.
Mutta taksialan vapautus pinteestä tarkoittaa toivottavasti myös sitä että joku uusi uudistusmielinen yrittäjä saa mahdollisuuden painaa kustannuksia alaspäin edullisen ja vaatimattoman sekä vähäkulutteisen kaluston avulla.
Tällä hetkellä taksialalta puuttuu halpis vaihtoehto aivan täysin.
Halpahintataksi saisi luultavasti monet luopumaan omasta autostaan, ja siirtymään joukkoliikenteeseen hyötyliikuntaan sekä satunnaiseen taksinkäyttöön.
Elämme mielenkiintoisia aikoja
- taaxi
Katsastettu auto riittää pääsääntöisesti 15-30min taxi matkat ei tarvitse mitään luxusta!
- perjantaipullo
Minä ainakin mielummin maksaan 20 e mersun kyydissä kuin 18 e samasta matkasta jonkun vanhan nissanin kyydissä.
- TervetuloaTaksiksi
Kirjoituksissa on huomattavissa että kirjottajat eivät ainakaan ymmärrä mistä taksa muodostuu ei Mersu ole kuin 8-9% kuluista . Verot, vakuutukset yms kulut nostavat taksan kovaksi eli suomennettuna valtio!
- Hähpistätarkemmin
Niin 8-9% minä aikana? Kolmen vuoden aikana vai? Eikös tuo ole aika järkyttävä summa pienyrittäjälle?
- TervetuloaTaksiksi
tilikauden aikana? voi hyvänen aika teitä.....
- TervetuloaTaksiksi
Ja kannattaa tutkia kalustonpoistoa yritysverotuksessa ja luuletko että se edellinen auto on arvoton vaihdossa? näin kalustossa oleva pääoma on pieni. Muut maksut kuormittaa ei kalusto usko pois olen tehnyt tätä aika kauan....
- Tarkkapoika
Mutta jos kalusto on vaatimatonta niin kyllähän muutkin maksut vähenee . Kai kaskokin on mahdollista jättää pois jollei autolla ole paljoa arvoa ja ottaa varovaisen ajotyylin. ja kun oma palkka laskee niin verotkin laskee
Huollot sekä remontit on mahdollista tehdä pitkälti itse. Auton varusteet voi vähentää minimiin työvaatteista ja auton ulkopesusta voi mun mielestä luopua, kuluneista talvirenkaista kannattaa nastat repiä irti ja käyttää kesärenkaina loppuun. Mun mielestä taksin ei ole pakko palvella asiakasta mitenkään vaan voi käyttää senkin ajan vaikka tulevien autoremonttitarpeiden fundeeraamiseen
Ja nythän tietotekniikka mahdollistaa auton optimaalisen kulun asiakkaalta toiselle , Ja yleensäkkin rauhallinen ja tarkka autonpito pidentää auton käyttöikää huomattavast. Kuluvien osien vaihdolla ja huolellisella korin ruostesuojauksella voidaan saavutta pikä ikä autolle.
Täytyy muistaa että suomessa osa rautateiden yhä käytössä olevasta veturikalustostakin on 60 luvulla valmistettua.
- kokemusta_piisaa
Huomenna saadaan eka V90. Ei vielä tiedä, harmittaako vai ei.
- kokemusta_piisaa
Aloittajalle; ei vielä kaduta muu kuin että olis sittenkin riittänyt vähemmän varusteltu versio. Ajoasento runsaiden säätöjen ansiosta erinomainen ja uskoakseni asiakkaidemme kokemukset samansuuntaiset. Lue loput vaikka autolehdistä.
- AutoOnTyökalu
Kävin pyörittelemässä V90, jätin ostamatta. Mese nyt vaan on aina Mese. Paras tila kuskille, asiakkaille ja tavaroille. Myös Bemu menee V90 edelle kuljettajan vinkkelistä.. Nää on kuiteski pitkälti makuasioita, Saksassa osataan tehdään hyviä työkaluja. Seuraavan auton ostolaskelmat on iso kysymysmerkki.
- TapioTourss
Mulla on myös 525d mutta tää eka V90 on jotenkin "kiva". Saa tulla kokeilemaan...
- kokemusta_piisaa
Kumma juttu, mesessä (2 kpl E) ahdasta. 90-volvoissa tilaa ja mukavuutta kaikille.
- V90Paras
Uusi Volvo V 90 on loistava valinta. Asiakkaat tykkää. Kuski tykkää. takaloota sais olla hieman isompi mutta hakkaa Mesen mennetullen.
- Ei.mersua
"Mersu ole kuin 8-9% kuluista . Verot, vakuutukset yms kulut nostavat taksan kovaksi eli suomennettuna valtio!"
Totuus vaan tässäkin asiassa on tarua ihmeellisempi. Valtio ei tietääkseni omista vakuutusyhtiötä eikä aseta takseille muitakaan ylimääräisiä kuluja. Päinvastoin antaa takseille reilunpuoleisen alennuksen autoverosta. Eli autoveron palautuksella kompensoidaan suuri osa arvonlaskusta.
Muut auton omistajat sen sijaan maksavat aivan kaiken. Miksi näin yhtä ammattikuntaa pitää paapota, en ymmärrä. Jos saastuttamiseen perustuva verotus olisi oikeudenmukainen niin takseilla se olisi ainakin kymmenkertainen normaaliin yksityisautoiluun verrattuna vuotuiseen ajomatkaan perustuen. Matkailuautolla maksan n. 700 euroa vuodessa ajettuani noin 10.000 km.
Paljonko taksi maksaa samassa ajassa ajettuaan noin kymmenkertaisen matkan? Kumpikohan on enemmän saastuttanut ja kumpikohan maksaa enemmän valtiolle. Tuloveroja maksavat kumpikin tulojensa mukaan. Takslla saattaa osa siitäkin mennä omaan taskuun. Ja kaiken kukkuraksi taksi toimii yksityisessä monopolissa ja muut yrittäjät kilpailevassa markkinataloudessa.- 78yjuf
Kannattaisi ottaa edes hieman asioista selvää, ennen kuin tekee itsestään pellen.
- epätietoiset
78yjuf kirjoitti:
Kannattaisi ottaa edes hieman asioista selvää, ennen kuin tekee itsestään pellen.
Avaisitko vähän, mikä ei mennyt noin?
- asiatontako
Olisiko mitenkään mahdollista ettei tiedä mistään mitään? Jos ikämies - Ok. Mutta jos kolli, häipynee nurkan taakse jos tapaamme taikka kaveri painaa namiskaa. Noita on muutenkin kiva taputella ....
- monopolimafiako
Artikuloinnin taso on hämmästyttävän palveluystävällinen. Pitäisi olla palveluammatissa??
- Bjfdoj
epätietoiset kirjoitti:
Avaisitko vähän, mikä ei mennyt noin?
No oli siinä suurin osa yhdyssanoista kirjoitettu oikein. Kaikki muu sitten olikin väärin. Taksi on ainoa henkilöliikenteen muoto, joka maksaa autoveroa. Bussit ja kuorma-autot ovat TÄYSIN verovapaita. Esim vw transporter 1 8 paikkaisena taksina=henkilöautona maksaa aika monta tonnia enemmän kuin 1 9 paikkaisena=bussina. Jos taksi vaihdetaan uuteen ennenkuin 3 vuotta on kulunut, joudutaan autoveroetua palauttamaan. Bussiyrittäjä sen sijaan voi vaihdella autoaan koska huvittaa menettämättä veroetuaan. No siinä olet oikeassa ettei valtiolla ole mitään tekemistä vakuutuksien kanssa.
- tarkennusta
Bjfdoj kirjoitti:
No oli siinä suurin osa yhdyssanoista kirjoitettu oikein. Kaikki muu sitten olikin väärin. Taksi on ainoa henkilöliikenteen muoto, joka maksaa autoveroa. Bussit ja kuorma-autot ovat TÄYSIN verovapaita. Esim vw transporter 1 8 paikkaisena taksina=henkilöautona maksaa aika monta tonnia enemmän kuin 1 9 paikkaisena=bussina. Jos taksi vaihdetaan uuteen ennenkuin 3 vuotta on kulunut, joudutaan autoveroetua palauttamaan. Bussiyrittäjä sen sijaan voi vaihdella autoaan koska huvittaa menettämättä veroetuaan. No siinä olet oikeassa ettei valtiolla ole mitään tekemistä vakuutuksien kanssa.
Mitä tekemistä yhdyssanojen oikein tai väärinkirjoittamisen kanssa on tässä asiassa?
Taksi on ainoa kuljetusyrittäjä jolle henkilöauton käytöstä palautetaan aika iso osa autoverosta. Toisinsanoen Valtio eli veronmaksajat avustavat jokaista taksimersun ostoa yli neljällä tuhannella eurolla käytännössä joka kolmas vuosi. Taksimatkojen hinnoissa ei kylläkään näy mitenkään. Bussiyrittäjät toimivat markkinataloudessa kun taas taksit ovat monopolissa ilman kilpailua. Siinä on se merkittävin ero. Jos käyttää henkilöautoa johonkin muuhun yritystoimintaan kuin taksiin niin kaikki verot on maksettava viimeistä senttiä myöden. Henkilöautoa työkalunaan käyttävä, vain taksi on oikeutettu veroetuun. Kuka saa ansiotonta hyötyä? Ydinkysymyshän kuitenkin on koko taksiliikenteen tervhdyttäminen ja vapauttaminen kilpailulle ilman järjetöntä tarveharkintaa ja holhousta. Järkevin uudistus vuosikymmeniin, jossa tulee olemaan pääosin vain voittajia. Niin ja mikä "kaikki muu siinä oli väärin?" - TaksiEiOleMonopoli
tarkennusta kirjoitti:
Mitä tekemistä yhdyssanojen oikein tai väärinkirjoittamisen kanssa on tässä asiassa?
Taksi on ainoa kuljetusyrittäjä jolle henkilöauton käytöstä palautetaan aika iso osa autoverosta. Toisinsanoen Valtio eli veronmaksajat avustavat jokaista taksimersun ostoa yli neljällä tuhannella eurolla käytännössä joka kolmas vuosi. Taksimatkojen hinnoissa ei kylläkään näy mitenkään. Bussiyrittäjät toimivat markkinataloudessa kun taas taksit ovat monopolissa ilman kilpailua. Siinä on se merkittävin ero. Jos käyttää henkilöautoa johonkin muuhun yritystoimintaan kuin taksiin niin kaikki verot on maksettava viimeistä senttiä myöden. Henkilöautoa työkalunaan käyttävä, vain taksi on oikeutettu veroetuun. Kuka saa ansiotonta hyötyä? Ydinkysymyshän kuitenkin on koko taksiliikenteen tervhdyttäminen ja vapauttaminen kilpailulle ilman järjetöntä tarveharkintaa ja holhousta. Järkevin uudistus vuosikymmeniin, jossa tulee olemaan pääosin vain voittajia. Niin ja mikä "kaikki muu siinä oli väärin?"Monopoli? On sulla termit hukassa. Hukassa olet muutenkin.
- 765uftry
tarkennusta kirjoitti:
Mitä tekemistä yhdyssanojen oikein tai väärinkirjoittamisen kanssa on tässä asiassa?
Taksi on ainoa kuljetusyrittäjä jolle henkilöauton käytöstä palautetaan aika iso osa autoverosta. Toisinsanoen Valtio eli veronmaksajat avustavat jokaista taksimersun ostoa yli neljällä tuhannella eurolla käytännössä joka kolmas vuosi. Taksimatkojen hinnoissa ei kylläkään näy mitenkään. Bussiyrittäjät toimivat markkinataloudessa kun taas taksit ovat monopolissa ilman kilpailua. Siinä on se merkittävin ero. Jos käyttää henkilöautoa johonkin muuhun yritystoimintaan kuin taksiin niin kaikki verot on maksettava viimeistä senttiä myöden. Henkilöautoa työkalunaan käyttävä, vain taksi on oikeutettu veroetuun. Kuka saa ansiotonta hyötyä? Ydinkysymyshän kuitenkin on koko taksiliikenteen tervhdyttäminen ja vapauttaminen kilpailulle ilman järjetöntä tarveharkintaa ja holhousta. Järkevin uudistus vuosikymmeniin, jossa tulee olemaan pääosin vain voittajia. Niin ja mikä "kaikki muu siinä oli väärin?"Lopeta jo toi lässytys. Ota asioista selvää, äläkä puhu paskaa.
- tarkkaansuojeltu
TaksiEiOleMonopoli kirjoitti:
Monopoli? On sulla termit hukassa. Hukassa olet muutenkin.
Monopoli on markkinatalouden vastakohta suljetussa toimintaympäristössä johon ulkopuolisilla ei ole asiaa. Kumpi on taksin toimintaympäristö ? Kyllä se on yksityinen monopoli johon ulkopuolisilla ei ole asiaa ennen kuin ensi syksynä.
- KunEtTiedäNiinEt
tarkkaansuojeltu kirjoitti:
Monopoli on markkinatalouden vastakohta suljetussa toimintaympäristössä johon ulkopuolisilla ei ole asiaa. Kumpi on taksin toimintaympäristö ? Kyllä se on yksityinen monopoli johon ulkopuolisilla ei ole asiaa ennen kuin ensi syksynä.
Kotimainen taksiala ei ole KARTELLI, vaan reilun 8000 erilaisen yrittäjän toimiala. Kokonaisuudessaan alalla työskentelee reilusti yli 20 000 henkilöä. Se, että alalla vallitsee määräsäännelty kiintiöjärjestelmä ja valtioneuvoston asettama enimmäishinta kuluttajahinnoille, ei tarkoita samaa kuin KARTELLI tai MONOPOLI. Ei ole olemassa foorumia, jossa alan yrittäjät sopisivat yhdessä hinnoista ja estäisivät uusien yrittäjien alalle tulon. Lupakiintiöistä vastaavat elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset eivät taksiyrittäjät. Lisäksi hinnoilla kilpaillaan jo vahvasti esimerkiksi yhteiskunnan ostamissa kuljetuspalveluissa (koulukyydit, vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaiset kuljetukset jne.) Näistä kuljetuksista taksit kilpailevat jatkuvasti esimerkiksi linja-autoyrittäjien kanssa.
- ymmä
tarkennusta kirjoitti:
Mitä tekemistä yhdyssanojen oikein tai väärinkirjoittamisen kanssa on tässä asiassa?
Taksi on ainoa kuljetusyrittäjä jolle henkilöauton käytöstä palautetaan aika iso osa autoverosta. Toisinsanoen Valtio eli veronmaksajat avustavat jokaista taksimersun ostoa yli neljällä tuhannella eurolla käytännössä joka kolmas vuosi. Taksimatkojen hinnoissa ei kylläkään näy mitenkään. Bussiyrittäjät toimivat markkinataloudessa kun taas taksit ovat monopolissa ilman kilpailua. Siinä on se merkittävin ero. Jos käyttää henkilöautoa johonkin muuhun yritystoimintaan kuin taksiin niin kaikki verot on maksettava viimeistä senttiä myöden. Henkilöautoa työkalunaan käyttävä, vain taksi on oikeutettu veroetuun. Kuka saa ansiotonta hyötyä? Ydinkysymyshän kuitenkin on koko taksiliikenteen tervhdyttäminen ja vapauttaminen kilpailulle ilman järjetöntä tarveharkintaa ja holhousta. Järkevin uudistus vuosikymmeniin, jossa tulee olemaan pääosin vain voittajia. Niin ja mikä "kaikki muu siinä oli väärin?"Onko niitä henkilöautoa työkalunaan käyttäviä yrittäjiä taksin lisäksi paljonkin? Itselle tulee nyt lähinnä mieleen ruumisautot onko niitä enää?) ambulanssit farkkuversiona.
- Farmarilääkäri
Eläinlääkärit myös ja niiden ei tartte maksaa jeniäkään autoveroa ja senpä takia ne yleensä ajeleekin vimpanpäälle varustellulla lantikoilla sekä mersuilla.
Itkekää nyt siitäkin.
- sähkövolovoo
Kaljataksi v 95 volovo paljon maksaa mäyris..?
- saunataksi
Entäs nykyisten oikeistohallitsijoiden ihannemaan yhdysvaltojen taksit??
Suurin osa aivan kamalia ihanne maan omavalmisteita ja kuskeina mamuja.- JapsejaNeOn
Viimeksi kun olin Nykissä suurin osa takseista oli kyllä Japanin pojan tekemiä. Tämä kuukausi sitten.
- verovelvollinen
"Onko niitä henkilöautoa työkalunaan käyttäviä yrittäjiä taksin lisäksi paljonkin?" Kaikki kaupan edustajat, eläinlääkärit kiinteistövälittäjät ym liikkuvissa ammateiissa työskentelevät, Onhan niitä vaikka kuinka paljon. Kaikki kuitenkin maksavat autoveron kokonaan.
- faktat_peliin
Ei se auto ole millekään noista työväline. Apuväline voi olla, mutta kaikkia noita mainitsemiasi asioita voi tehdä ilman henkilöautoa. Se miten hankalaa se on, onkin toinen juttu, mutta oikeasti taksi ja ruumisauto on ainoat joissa et voi tehdä sitä hommaa ilman autoa. No..ehkä jos sulla on autovuokraamo, et voi tehdä sitä ilman autoa..
- lähtömaksu
faktat_peliin kirjoitti:
Ei se auto ole millekään noista työväline. Apuväline voi olla, mutta kaikkia noita mainitsemiasi asioita voi tehdä ilman henkilöautoa. Se miten hankalaa se on, onkin toinen juttu, mutta oikeasti taksi ja ruumisauto on ainoat joissa et voi tehdä sitä hommaa ilman autoa. No..ehkä jos sulla on autovuokraamo, et voi tehdä sitä ilman autoa..
Noin se voi olla vain Helsingistä katsottuna, mutta ei muualta Suomesta kun täällä ei Suomi pääty kehäkolmoseen.
- jarmo582
lähtömaksu kirjoitti:
Noin se voi olla vain Helsingistä katsottuna, mutta ei muualta Suomesta kun täällä ei Suomi pääty kehäkolmoseen.
Noin se on ihan verolakien mukaan. Ei se että toimii kehäkolmosen ulkopuolella, ole mitenkään relevanttia tässä asiassa. Voihan tästä kinata vaikka maailman tappiin mutta eei se eläinlääkäri sillä autollaan hoida niitä eläimiä mutta taksiautoilija "hoitaa"asiakkaat sillä henkilöautolla ja koska muu ammattiliikenne saa ajoneuvonsa ilman autoveroa , on katsottu kohtuulliseksi ettei taksinkaan sitä tarvitse ihan kokonaan maksaa. Ymmärrän kyllä että se kiukuttaa tavalista tallaajaa joka ei ehkä koskaan saa ostettua sitä Mersua mutta kannattaa pitää mielessä että jo se luvanvaraiseen liikenteeseen rekisteröinti aiheuttaa vakuutusmaksuissa sellaisen nousun että nykyinen 4800 euron veroalennus on syöty.
- Märssumies
Aloittajan kysymykseen, eiköhän jokainen V90 ostanut pirssimies tiennyt jo, mitä tuleman pitää. Kerkiäväthän eniten ajavat keräämään mittariin 200-300000 km, eli ajamaan autonsa jo vaihto/myyntikypsäksi 1.8.2018 mennessä. Toisekseen, jos lopettavat, jäähän mainio auto sitten privaattipeliksi. Vero-osuus, jota takaisin joutuu maksamaan, jää pariin tonniin, paljonkos tuo sitten on? Saahan tuon myös myydä, eikö vaan?
- ilonpilaaja2
Saa sen myydä, mutta auton kirjanpitoarvo lisätään sun tilikauden tulokseen, eli maksat sit siltä vuodelta enemmän veroja, sekä tulovero että alv. Ja pari tonnia saadusta autoveroalennuksestasta vielä takas valtiolle, niin tulee siitä jonkinmoinen maksulappu kuiteskin. Niitä on sit kiva maksella työttömän ,entisen taksiautoilijan laihalta pankkitililtä.
- Märssumies
ilonpilaaja2 kirjoitti:
Saa sen myydä, mutta auton kirjanpitoarvo lisätään sun tilikauden tulokseen, eli maksat sit siltä vuodelta enemmän veroja, sekä tulovero että alv. Ja pari tonnia saadusta autoveroalennuksestasta vielä takas valtiolle, niin tulee siitä jonkinmoinen maksulappu kuiteskin. Niitä on sit kiva maksella työttömän ,entisen taksiautoilijan laihalta pankkitililtä.
Jos autoilijalle jää entinen taksiauto privaattiautoksi, tottakai auton arvo on autoilijalle merkattava tuloksi. Auto arvioidaan, tosi kuitenkin on, etttei tuollaisen 300.000 ajetun taksin vaihtoarvo kummonen ole. Myin itse 360.000 ajetun kolmivuotiaan V70 Volvon hintaan 12.000€. Täällä monet luulevat, että vanhasta pirssistä saa maltaita myydessä/vaihtaessa, vaan totuus on toinen. En usko, että kukaan, joka aikoo lopettaa ennen eläkeikää, ostaisi itelleen vielä taksiin V90 Volvoa, eläkeautoksi moni sen jättää, nin minäkin tekisin. Vaan oli jo Märssu, en tarvinnut enää Volvoa.
Olen itse entinen taksiautoilija, tosin eläkkeellä, eikä mun pankkitilini ole mitenkään laiha.... :) Katsos, sanotaan, ettei ne suuret tulot vaan ne helevetin pienet menot, velattomana on helevetin helppo hengittää.... ;)
- Taksikeisari
Olisi voinut tuon autoverovähennyksen lopettaa ja laittaa kilometritaksaan parikymmentä senttiä lisää, niin ei tarvitsisi katkerien kiukutella. Asiakkaan etuhan tuo vähennys on, eikä autoilijan.
- aivanvarmastiko
Tuohon et usko itsekkään, että on asiakkaan etu! Ei todellakaan kyllä se valuu sataprosenttisesti taksin omaan pussiin.
- r5teyh555556yh
Pittöö myytä pois uusi v90, tilalle tulee 2001 mallinen s40 volvo :) niitä saa 2000 eurolla 2 ja kolmannen kaupan päälle. Jos hajoaa niin soittaa vaan jollekkin romujopparille että hakee pois ja tuo samalla vaikka toisen tilalle taas reserviin. Hinausautokin voi heittää keikan vielä sillä lavalla olevalla autolla heh
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän371806Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61401Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p441387- 141352
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11345Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71324Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01294Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11250Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21210Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21183