kysymys rikkaille uuden mb:n omistajille

köyhäkysyy

ihmettelen miksi ostatte uusia 40000 euron mersuja ( hinta arvio, en tiedä hintoja) kun 8000 eurolla saa 300 tuhatta ajettuja laadukkaita mersuja käytettyinä. ja jos käytetyn luotettavuuta epäilee, hakkaa rahaa auton huoltoon 2000 euroa. ei uudelle häviä ulkonäössä tai luotettavuudessa ja voi sitten sijoittaa tuon erotus eli 30000 euroa johonkin missä se tuottaa lisää rahaa. vai onko nyt vain niin etten tajua asioita koska minulla ei ole satojentuhansien vuosituloja. jos olisi niin tajuaisin miksi "kannattaa" ostaa uusi mersu?

34

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskituloinen

      Ei rikkaat ostele 40000€ Mersuja, kuin korkeintaan vaimolle kauppakassiksi. Rikkaat ostavat 400000€ Mersuja tai muita premiumeja, koska heillä on varaa niihin.

      Keskituloiset ostavat 40000€ autoja, Mersuja tai muita merkkejä.

      • mäenvaantajuu

        miten voi olla varaa mihinkään jos ostelee perseenliikuttimeksi 4000000 autoja? jos rikkaalla on rahaa 10 miljoonaa, on 400000 auto iso lovi varallisuuteen. miten rikkaaksi pääsee jos ei osaa sijoittaa? ja jos osaa sijoittaa, ei osta 4000000 autoa vaan ostaa 8000 euron mersun ja sijoittaa sen mitä menisi siihen ökyautoon.


      • EtTajuuMistäänMitään

        No kelle sitten ne omat tienaamat rahat pitäisi sitten sinun mielestäsi antaa? Köyhäin apuun kenties, että loisijoillakin olisi sitten varaa ostaa tuo mainitsemasi 8000€:n Mersu vai? Itse ainakin tuhlaan omat tienaamani rahat juuri siihen, mikä minua kiinnostaa, ja siitäkin joudun pakostakin antamaan vielä sitä köyhäin apua verojen muodossa ihan riittämiin, joten miksi olet huolissasi muiden tienesteistä? Ei se sinulta ole pois, vaan päinvastoin!!


      • autovainrautaa
        EtTajuuMistäänMitään kirjoitti:

        No kelle sitten ne omat tienaamat rahat pitäisi sitten sinun mielestäsi antaa? Köyhäin apuun kenties, että loisijoillakin olisi sitten varaa ostaa tuo mainitsemasi 8000€:n Mersu vai? Itse ainakin tuhlaan omat tienaamani rahat juuri siihen, mikä minua kiinnostaa, ja siitäkin joudun pakostakin antamaan vielä sitä köyhäin apua verojen muodossa ihan riittämiin, joten miksi olet huolissasi muiden tienesteistä? Ei se sinulta ole pois, vaan päinvastoin!!

        pahimpia tyyppejä on ne menestyneet jotka tulee sellaisiksi että kuvittelee muiden olevan vain laiskoja. kaikki kunnia menestyksestä otetaan itselle vaikka erittäin moni tekee konkurssin. iso osa rikastumista on tuuria. asenne on tieysti ratkaisevaa ja osaaminen, mutta vastenmielistä on kun joillekin nousee kusi niin sanotusti päähän.

        en ole kenenkään tienesteistä valittanutkaan. voi perkele soikoon. ajattelen niin että se on yhteiskunnan etu mitä useampi menestyy ja rikastuu. ihmettelen vain sitä että jos sijoittaa autoon satoja tuhansia, niin jopa minä piensijoittaja ymmärrän että se on abdoluuttisen huono sijoitus. 8000 euron mersun tai 400 000 euron mersun puikoissa istumisessa on eroa niin mitättömän vähän, että hinnan erotusta on mahdoton perustella mitenkään. ainoa selitys on ego. se että pitää pullistella muille. todelliset patruunat erotti arvovalta ja heidän ei tarvinnut egoila luksusautoilla. patruunat arvosti myös duunareitaan.

        ihmettelen siis vain sitä että miksi rikas ihminen on niin pihalla sijoittamisesta että sijoittaa autoon satoja tuhansia vaikka sen arvo romahtaa. jos taas elämänlaatuun sijoittamista ajattelee, tuo raha kannattaisi käyttää vaikka matkusteluun. ei malmikasaan.


      • E220_CDI
        mäenvaantajuu kirjoitti:

        miten voi olla varaa mihinkään jos ostelee perseenliikuttimeksi 4000000 autoja? jos rikkaalla on rahaa 10 miljoonaa, on 400000 auto iso lovi varallisuuteen. miten rikkaaksi pääsee jos ei osaa sijoittaa? ja jos osaa sijoittaa, ei osta 4000000 autoa vaan ostaa 8000 euron mersun ja sijoittaa sen mitä menisi siihen ökyautoon.

        10.000.000 € omistajalla on varaa ostaa 400.000 € auto kerran vuodessa pääomaa syömättä ja työstään saamaansa palkkaan koskematta.


    • OletPelle

      Mistä aloittajan kaltainen järjen jättiläinen luulee saavansa niitä käytettyjä 8000€:n Mersuja, jos kukaan ei osta niitä uutena? Ei se tehdas tee JO valmiiksi käytettyjä Mersuja.

      • mihinrahamenee

        eli sinun motiivisi ostaa uusi mersu on se hyväntahtoinen ele että köyhemmätkin saisi ajaa mersuilla, edes käytetyillä? olet ihmisakas ihminen. ajattelin etä ihminen laskee mikä hänelle itselleen on järkevin ratkaisu. kuten esimerkiksi se, että ostaako sijoitusyksiön ja laittaa sen vuokralle ja rahaa jää 8000 euron mersuun, vai laittaako kaikki rahat mersuun.


      • kunVanheneeViisastuu

        Uusi Mersu ostetaan kun siihen on mahdollisuus, ei siinä mitään ihmeellisempää ole. Köyhän pitää miettiä tuollaisia asioita ja ostaa sellainen auto johon on varaa, tosin joskus hekin sortuvat hankkimaan liian kalliin käytetyn auton.


      • joutavuuteen

        eli logiikallasi rahaa haaskataan joutavuuksiin kun on siihen mahdollisuus? olen aina kuvitellut että rikkaat erottaa köyhistä järkevä rahankäyttö ja se että raha laitetaan tuottamaan lisää rahaa.


      • MassiaOnMilläMällätä

        Nalle Wahlström istuu omistamansa panssaroidun 300 000€:tä maksavan Bentleyn takapenkillä laskeskellen taas puolivuosituottoa, joka on mitä ilmeisemmin useita miljoonia. Mitä kohtaa tuossa et ymmärrä?


      • elämästäTuleeNauttia
        joutavuuteen kirjoitti:

        eli logiikallasi rahaa haaskataan joutavuuksiin kun on siihen mahdollisuus? olen aina kuvitellut että rikkaat erottaa köyhistä järkevä rahankäyttö ja se että raha laitetaan tuottamaan lisää rahaa.

        Kun rahaa on riittävästi kaikkiin tarpeisiin, niin miksi ei voisi nauttia mukavista hankinnoista ja olla jopa hiukan turhamainen? Vai pitäisikö rikkaiden paalata rahaa loputtomiin osaamatta nauttia sen antamasta mahdollisuudesta?
        Selvästi sinun ajatuksenjuoksussa on paljon rajoittuneisuutta ja jopa tyhmyyttä. Ilmeisesti olet Corollapoika.


      • egoiluonkovaa
        MassiaOnMilläMällätä kirjoitti:

        Nalle Wahlström istuu omistamansa panssaroidun 300 000€:tä maksavan Bentleyn takapenkillä laskeskellen taas puolivuosituottoa, joka on mitä ilmeisemmin useita miljoonia. Mitä kohtaa tuossa et ymmärrä?

        en ymmärrä tuossa mitään kohtaa. mitä enemmän rahaa tulee, sitä enemmän olisi oltava järkeä päässä ja vastuuta ja välttää viimeiseen saakka virtan nousua päähän. jos tarvii 300 000 bentleyn, niin herää kysymys onko arvomaailma täysin viturallaan. miljoonatuloilla riittää 50 000 euron tavismersukin. moni fiksu miljonääri ajaa käytetyllä vanhalla paskalla koska haluaa että häntä kunnioitetaan. egoilijoita ei kunnioiteta.


      • MassiaOnMilläMällätä

        "en ymmärrä tuossa mitään kohtaa."

        No ompa hienoa nähdä, että maailmassa on vielä sinunkaltaisia rehellisiäkin kalmukkeja, jotka sentään myöntävät tyhmyytensä....


      • E220_CDI
        egoiluonkovaa kirjoitti:

        en ymmärrä tuossa mitään kohtaa. mitä enemmän rahaa tulee, sitä enemmän olisi oltava järkeä päässä ja vastuuta ja välttää viimeiseen saakka virtan nousua päähän. jos tarvii 300 000 bentleyn, niin herää kysymys onko arvomaailma täysin viturallaan. miljoonatuloilla riittää 50 000 euron tavismersukin. moni fiksu miljonääri ajaa käytetyllä vanhalla paskalla koska haluaa että häntä kunnioitetaan. egoilijoita ei kunnioiteta.

        Nalle Wahlroosin Bentley edustaa hänelle noin kolmen päibän ansiota.

        Minun Mersuni ei tarvitse olla panssaroitu Guard-malli, vaikka sellaisen version minunkin autostani saisi. Ymmärtän silti hyvin, miksi Nalle saattaa katsoa tarvitsevansa pnssarivaunun.

        Le Mansin Mulsannen pääsuoralla kompressori petomaisesti ulvoen kisanneen siivekkään Been historiaa kunnioittaen minun Bentleyni voisi silti olla vanha Blower-Bentley, tai uudemmista joko Mulsanne tai Turbo-R.

        Mutta minulla menee raja lelujen hinnassa täsdä kohdassa. Ei Bentleyn hinta ole hankinnan este kenellekään jolla on varaa uudehkoon tavalliseen autoon. Mutta minä en pysty perustelemaan käyttöauton hintaista harrasteautoa, vaikkei tässäkään periaatteessa RAHALLISESTI mitään järkeä ole. Paremmin sen 1980-luvun Bentley hinta säilyy kuin tämän vuosikymmenen Mersun.


    • kuljettajaatarvitaan

      Itse lähipiiriäni seuraavana, ei se onko auto mersu tai bentley, ole lainkaan olennaista vaan se, että ei itse todellakaan tarvitse ajaa. Autonkuljettaja tulee olla. Kuka viitsii itse pyörittää rattia, eikö siihen riitä vähempikin koulutus? Tiedättehän, onko todellakaan hauska ajella näillä maamme vaatimattomilla teillä, Hesan ympäristössä jollain tyhmillä kehillä. Ei varakkailla ole mitään mahdollisuutta kuluttaa aikaansa moiseen. Köyhät ajaa itse. Moni varakas, jolla on toki kuljettaja, käyttää myös julkisia.

    • Mattikimi

      Jonku ne tylevat käytetyt mersut tulee sisäänajaa ja laittaa jälleenmyyntikiertoon.

      Maailmassa on kahdenlaisia autoja: Uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja.

      • Markus-setä

        Höpsis. Kaikista autoista tulee ennen pitkää ooppeleita. 😬


    • miksei, jos kukaan ei osta uutta autoa, ei ole myöskään käytettyjä autoja, aika uuno!!!!

    • E220_CDI

      Rikkautta ja köyhyyttä en kommentoi, koska ne riippuvat vertailukohteesta.

      Auton tietää huonoksi sijoitukseksi moni, autosta säästetyn sijoitusvarallisuuden toteutunutta tuottoa omissa sijoituksissa harvempi. Montako prosenttia aloittaja on tienannut säästämällään 30.000 eurolla omalla autonvaihtoperiodillaan?

      Kun välttämätön on maksettu ja rahaa on yhä jäljellä koittaa valinnanvapaus. Tämä vapaasti suunnattavan tulojen osuuden suuruus määrää mahdollisuutemne lelujen hankintaan ja se vaihtelee. Sen voi käyttää säästöön, autoon, sijoituksiin, matkailuun tai mitä nyt keksiikään. Minusta asia on kunnossa, kun valinnan tekijä on itse valintaansa tyytyväinen.

      Nallen 10.000.000 Sammon osaketta maksavat hänelle tänä vuonna 23 miljoonan osingon. 300.000 € Bentleyn hinta on siis noin kolmen päivän palkka.

      Alle 2500 € mediaanitulolla elävälle 3 päivän tuloilla ostettu auto maksaa alle 400 €. Tiedän laskevani bruttotuloilla ja unohtavani Nallen palkan, mutta maksuvalmiuden ero lienee selvä?

      Jos kulutetun rahan diskonttaa indeksituotolla 40 vuoden työuran ajalle, tulee vasta tuollistyneen nuoren 25.000 € autosta Nallen Bentleytä kalliimpi. Yli 200 vuoden keskiarvona osakkeet suunnilleen tuplaavat arvonsa 10 vuodessa osingot takaisin sijoittaen. Nuoren ostama 25 tonnin auto on siis 40 vuoden kuluttua 400.000 € lovi eläkesalkussa! Minun salkkuni on kehittynyt hieman tuota nopeammin, joten ostosteni vaihtoehtoiskustannus on todellinen ja minulle oman rahan hinta viiden vuoden rullaavana keskiarvona on kaksinumeroinen prosenttiluku.

      Omaa rankingiaan kilpailussa "Se voittaa jolla on kuollessaan eniten" voi nostaa kieltäymyksillä, mutta vaarana on, että elämä jää elämättä - paitsi jos rahan kerääminen on koko elämä. Meille muille elämässä on muutakin kuin raha.

      Aloittajan tavoin ajoin vuosia halvoilla 3 - 4 tonnin autolla ja huolsin ne myös itse. Kotitallissa on työkalut MIGiä myöden. Rouvan uutena ostettu nyt 14-vuotias auto hoiti perheen pidemmät matkat ja rahaa säästyi sijoituksiin hyvin.

      Moottoripää ei voi ajaa autolla, josta ei pidä. Homma sujui hyvin niin kauan, kunnes menin ostamaan itselleni sopimattoman auton. Minä en aja talvella etuvetoista, joten teknisesti ehjän V70:n lähtölaskenta alkoi ensimmäisten lumihiutaleiden pudotessa tielle. Minun autoni on tasapainoinen takavetoinen tai neliveto takapainoisella voimanjaolla.

      Rahallisesti olisi ollut järkevää ottaa liisari tai lainaa, mutta nukun yöni rauhallisemmin velattomana enkä ole vielä onnistunut ajamaan yhtään autoa tehtaan asetuksin, joten en jaksa väitellä ALD:n kanssa haluamistani modauksista. Rahan hinnan tietäen jouduin rakentamaan mallin, jolla saan mieleiseni auton järkevällä kompromissilla myös salkun suhteen. Oma mallini on varata uuden auton hinta salkun ulkopuolista rahaa, josta puolet salkkuun ja toisella puolikkaalla ostetaan ITSELLE MIELEINEN auto vähän käytettynä. Edellisen autoni olinpaikkaa en tiedä, mutta jäljellä oleva puolikas on jo kasvanut reilusti yli uuden hinnan. On tosin ollut börsässä poikkeuksellinen nousuputkikin jo vuosia.

      Aloittajan tavoin miellän autoon käytetyn rahan kulutetuksi rahaksi. Vaihtoarvo on merkityksetön, koska autokulut määrää ikiholdarin eläkesalkun tuotto yli vuosikymmenien. Kun saan kynsiini auton josta pidän, ei vaihtoarvolla ole väliä, koska se lähtee meilta vasta yli 10-vuotiaana keskimääräistä enemmän ajettuna.

      Kun 10 vuoden asuntolainan loppumisen jälkeen on seuraavien 20 vuoden aikana ehtinyt samalla kuukaisierällä säästää kolmen samanlaisen talon hinnan, ei vaan enää tunnu hirveän tärkeältä, jääkö Mersun oston jälkeen salkkuun 10 vai 11 samanlaista.

      Koska auto on huono sijoitus, se kannattaa ostaa harvoin. Siksi on syytä ostaa mieleisensä. Merkistä ja hinnasta riippumatta ihmettelen 3 vuoden välein uuteen vaihtavia? Kyse ei ole edes rahasta, vaan jos uusi auto tuntuu 3 vuoden jälkeen vaihtoon kypsältä, se oli jo alun perin niin huono, ettei olisi kannattanut ostaa ollenkaan. Hyvän ja mieluisan auton tuntee siitä, että sillä ajaa mielellään vähintään 10 vuotta. Ja se hyvä voi olla eri ostajille hyvinkin erilainen härveli.

    • Toisinajelija

      E220_CDI:n filosofia miellyttää minua, vaikka en ole löytänyt koskaan itsestäni sijoittajaa ja nyt sellaisen mahdollisuus lienee jo ohikin. Tulonmuodostus on vakaalla pohjalla, kun siitä huolehtii kaksikin eläkelaitosta, mutta eläkkeen kokonaismäärä on niin rajallinen, ettei ylijäämiä pääse muodostumaan.

      Päätimme kakkoskuskini kanssa nelisen vuotta sitten eläkkeelle jäädessämme luopua toisesta autosta. Kun huomasimme pärjäävämme yhdellä, päätimme kaksi vuotta sitten satsata autoilun laatuun, ihan vain omaksi iloksemme. Rikoimme molempien säästöpossut ja saimme hankituksi uuden C-Mersun itse speksatulla varustuksella. Tähän ensimmäiseen Mersuumme paloi rahaa enemmän kuin 55 mutta vähemmän kuin 60 tonnia, mutta onneksi kaikki oli omaa eikä tarvinnut velkaantua. Asuntokin on ollut velaton jo pidemmän aikaa. Kakkoskuskille jäi jopa jotain pientä sijoitusvarallisuuttakin pahan päivän varalle.

      Tätä meidän tuloihimme ja varallisuuteemme nähden suhteettoman kallista autoa aiomme pitää kauan, tähtäin on hyvinkin kymmenen vuoden paremmalla puolella. Olen pitänyt jo joskus aiemmin paljon halvemman hintaluokan autoa pitkästi toistakymmentä vuotta ja ihan mielikseni, joten mikseipä sama onnistuisi Mersullakin? Liikenteessä näkee yhä paljon ryhdikkäänä pysyneitä, paljonkin ajettuja Mersuja vuosituhannen vaihteen tienoilta. Kestäisipä mies saman minkä auto!

      Toistaiseksi emme ole katuneet yhteistä valintaamme hetkeäkään.

    • Lexusis

      Niin...onhanse auto huono sijoituskohde mutta....kerran täällä eletään ja jos tienaa kohtuullisesti ja ostaa sen 50 tonnin auton josta tykkää ja jää rahaa muuhunkin..
      Me ollaan emannuksen kans normi työläisiä..entinen auto 4 vuotta vanha ja ihastuttiin lexukseen ni piti vaihtaa..vaikkei mitään järkeä siinä ollutkaan...hyvä vähänajettu meni vaihdossa..mutta onhan tuo ihan eri peli..ja kun tykätään molemmat ajella ja reissata...se oli meidän valinta...joku ostaa taas hyvän käytetyn ja on tyytyväinen...me ostetaan uusi.jokaisen oma valinta.

      • E220_CDI

        "Mä halusin tällasen" on ihan hyvä valintaperuste uuden lisäksi myös yhtään kalliimmalle käytetylle, koska toimivuuteen ja luotettavuuteen liittyvät argumentit katoavat muutaman tuhannen euron jälkeen.

        Jos "joutuu" ostamaan auton kulkeakseen paikkoihin, voi ynnätä puhtaasti numerot ja päätyy yksinkertaiseen halpaan käytettyyn.

        Jos taas itselle on mitään merkitystä sillä millä ajaa, on syytä ostaa sellainen minkä itse haluaa, vaikka silläkin uhalla ettei naapuri sitä pidäkään järkevänä.


      • uyguy
        E220_CDI kirjoitti:

        "Mä halusin tällasen" on ihan hyvä valintaperuste uuden lisäksi myös yhtään kalliimmalle käytetylle, koska toimivuuteen ja luotettavuuteen liittyvät argumentit katoavat muutaman tuhannen euron jälkeen.

        Jos "joutuu" ostamaan auton kulkeakseen paikkoihin, voi ynnätä puhtaasti numerot ja päätyy yksinkertaiseen halpaan käytettyyn.

        Jos taas itselle on mitään merkitystä sillä millä ajaa, on syytä ostaa sellainen minkä itse haluaa, vaikka silläkin uhalla ettei naapuri sitä pidäkään järkevänä.

        Jotkuthan perustelee autovalintojaan jopa takapenkin senttimetrin suuremmalla mitalla tai 0,2 litraa piemennällä kulutuksella.

        No, jokainen voi perustella ihan millä vaan ja mitä vaan mutta aika pässinpäätouhullehan se perustelu vaikuttaa noin tehtynä.

        Reilumpaa sanoa suoraan että "mä tahoin tälläsen".


      • E220_CDI
        uyguy kirjoitti:

        Jotkuthan perustelee autovalintojaan jopa takapenkin senttimetrin suuremmalla mitalla tai 0,2 litraa piemennällä kulutuksella.

        No, jokainen voi perustella ihan millä vaan ja mitä vaan mutta aika pässinpäätouhullehan se perustelu vaikuttaa noin tehtynä.

        Reilumpaa sanoa suoraan että "mä tahoin tälläsen".

        Jos se sinua helpottaa, voin toki myöntää itsekin että "mä halusin tallasen".

        Siihen haluamiseeni toki vaikutti jonkin verran se tosiseikka, että kaksi perheenjäsentä ei mahdu istumaan S80, A6, Mondeo, Superb, Passat tai vaikka 607 takapekille kuin epämukavasti kumarassa pää katossa. Ei mittapiirrosvertailu, vaan koeistumalla käytännössä todettu. Valintaa helpotti myös kulutusseurantasivujen antama oletus TALOUDELLISEN KUSKIN pienestä kulutuksesta myös automaattina. Tämä oli tietenkin ostohetkellä vain arvio, mutta pian 100.000 km omassa ajossa toteutunut keskikulutus näyttää sen myös käytännössä vahvistavan. Kun nykyauton todellinen ympärivuotinen keskikulutus pysyy EU-normilukemissa Webastosta huolimattakin ilman että tarvii yhtenäkään aamuna lähteä töihin kylmällä autolla, en voi valittaa.

        Hyvä kuulla, että sinäkin nyt myönnät erojen olevan todellisia. Puhutaan autoluokasta, jossa useimmille tilaa riittää kaikkiin suuntiin, ja silloin itse samankokoisiksi kokemiaan autoja voi pitää tasaveroisina vaihtoehtoina toisilleen. Mutta keskimääräistä pitkäselkäisemmällä tila loppuu ensin matalimmissa autoissa. Silloin noista muutamista senteistä tulee valintaa ohjaava tekijä, joka erottaa kaksi- ja. nelipaikkaisen auton toisistaan. Näitä omia vaatimuksia voi tulla eri syistä, koiraharrastaja haluaa farkun ison koiran vuoksi, hiihtäjä suksiluukun ja hevosharrastaja riittävän vetopainon. Jos jokin tällainen tarve on ehdottoman tärkeä, silloin se karsii kaikki mittoja täyttämättömät vaikka olisivat muuten kuinka hyviä tahansa.

        Erot siis ovat todellisia, mutta niiden merkitys vaihtelee käyttötilanteen mukaan. Jos tarvii farkun tilat, tai ellei takatiloilla ole merkitystä, tulee omien kahden vaihtoehtoni rinnalle paljon muitakin taloudellisia autoja. Jos taas takana jalkatilat ovat päätilaa tärkeämmät, silloin pudottaisin oman autoni kokonaan pois suosituslistaltani, koska jos kattoa on varaa vähän madaltaa, saa jalkatilaa lisää halvemmallakin.

        Keskustelu teknisistä eroista on mielenkiintoista, mutta havaittujen erojen tärkeysjärjestys on jokaisen ostajan oma asia ja riippuu kunkin ostajan tarpeista, eikö niin? Hevosharrastajaa tai purjehtijaa ei paljon lämmitä suositus 2 litraa vähemmän kuluttavasta autosta, jonka koukkupaino ei riitä hevoskärryn eikä kilpaveneen vetäjäksi kisamatkoille.

        Ai miksikö ei sitten farkkua? No mulla kaksi oli jo. Farkussa on paljon hyvää, mutta farkun huonot puolet pistivät hakemaan tällä kertaa sedania. Vanhoille mukaville isoille autoille Opel Omega, Volvo 944, Ford Scorpio, Peugeot 505 (504 oli itselläkin, tilava, mukava, kohtuu taloudellinen ja loistava ajettava) ei enää tehty yhtä tilavaa seuraajaa. Nissan Cedriciä ja Laurelia ei enää tuoda, kuten ei myöskään Toyota Crownia. Kaksi minun perheeni mitat täyttävää sedania silti löysin, joten valinnan varaakin oli. Noiden kahden välillä valintani oli täysin puhtaasti "ma halusin tällasen", enkä voi omilla kriteereilläni antaa yhtään moitetta BMW 500-sarjalle.


    • Lexusis

      Niin..se on aina kun jotain laittaa niin joku tulee et miksi tuollaisen...oisit sen...
      Mutta kunsen kuitenkin itse päättää minkä itselleen laittaa..oli uus tai vanha..ja mikä itseä eniten miellyttää ja tottakai sen mukaan mihin varaa.
      Eikä tuo meidänkää auto velaton ole..ei tässä mitään rikkaita olla.kiinnostaapahan lähteä paremmin töihin kun velkaa.....

      • E220_CDI

        No kun sanoisivatkin vaan, että miksi ostit tommosen. Vaan kun kysymykseen vastauksena perustelee valintansa, alkaa ensin valitus ettei selvästi mitattavissa olevaa eroa muka olisi olemassa. Sitten kun tekniset tiedot on toteennäytetty, syytetään pilkunviilauksesta ja väärästä priorisoinnista.

        Ja lopputulema on aina sama: syytetyllä on merkkilasit päässä, koska hänen havaitsemansa erot ovat toisin valinneiden mielestä merkityksettömiä.

        T: nyt viidennellä merkillä ajava ja väärin ne edellisetkin muiden mielestä oli valittu


      • Lexusis

        Itsellä 7 eri merkkistä ollut...saksalaisia ja japseja..mut en välitä muiden mielipiteistä.
        Naapuri rupes et piti sit tommonen...oisit mersun...
        Tuumasin sille et en tätä sulle ostanu ku ihan itelle..
        työkaveri rupes...
        Ja sit kun takavetonen...miks tuon värinen...
        No just siksi kun semmosen vi..u halusin..
        Noh se siitä...itse olen tyytyväinen tekemääni valintaan..se täytyy silloin kelvata naapurillekki..


      • E220_CDI
        Lexusis kirjoitti:

        Itsellä 7 eri merkkistä ollut...saksalaisia ja japseja..mut en välitä muiden mielipiteistä.
        Naapuri rupes et piti sit tommonen...oisit mersun...
        Tuumasin sille et en tätä sulle ostanu ku ihan itelle..
        työkaveri rupes...
        Ja sit kun takavetonen...miks tuon värinen...
        No just siksi kun semmosen vi..u halusin..
        Noh se siitä...itse olen tyytyväinen tekemääni valintaan..se täytyy silloin kelvata naapurillekki..

        Jos käyttö ei ole dieseliä suosivaa pitkää matkaa ja suuria ajomääriä, putoaa Mersun sijoitus minunkin valintalistallani.

        Kategorisesti etuvetoisia suosivia kommentoijia ei kannata ottaa vakavasti. Ei kai se meiltä ole pois, jos joku tahtoo kiusata itseään etuvetoisella, mutta pakkoko niitä KEVYTPERÄISIÄ kardaanittomia on viattomille sivullisillekin tyrkyttää?

        Rouva tilaisi varmaan liittokanslerin virka-autonkin rubiininpunaisena. Löytää ainakin omansa helposti parkkipaikalta :-)


      • Toisinajelija
        E220_CDI kirjoitti:

        Jos käyttö ei ole dieseliä suosivaa pitkää matkaa ja suuria ajomääriä, putoaa Mersun sijoitus minunkin valintalistallani.

        Kategorisesti etuvetoisia suosivia kommentoijia ei kannata ottaa vakavasti. Ei kai se meiltä ole pois, jos joku tahtoo kiusata itseään etuvetoisella, mutta pakkoko niitä KEVYTPERÄISIÄ kardaanittomia on viattomille sivullisillekin tyrkyttää?

        Rouva tilaisi varmaan liittokanslerin virka-autonkin rubiininpunaisena. Löytää ainakin omansa helposti parkkipaikalta :-)

        >Rouva tilaisi varmaan liittokanslerin virka-autonkin rubiininpunaisena.
        >Löytää ainakin omansa helposti parkkipaikalta :-)

        Niinköhän? Vuokrasin 1989 päiväsaikaan metallihohtoisen tummanpunaisen auton San Franciscon lentoasemalta. Illalla ajoin San Josén kentälle kahta ruotsalaiskollegaa vastaan. Lentoaseman parkkipaikalta ei tummanpunaista Camrya löytynyt aluksi millään. Avaimenperään merkityn rekisterinumeron avulla se lopulta löytyi – värinsä tummansiniseksi muuttaneena! Syynä oli P-alueen natriumhöyrylamppujen keltainen valaistus, joka muutti väriaistimuksia pahan kerran.


    • Hauska_avaus

      Onko se sitten joku rikas, kun ostaa jonkin väsyneen mersun, jonka kori on pysynyt samana jo 40 vuotta, ja ainut ero vuosimallien väleillä on muutoksen kokeneet etu ja takavalot. Siis niin mielikuvituksetonta natsi sakkia, että minua suorastaan hävettäisi ostaa mersu.

    • Liituu2

      Kiusallani vaihtelen uusia mersuja,kun kateellisia pöljiä riittää?kaveri ajelee 60tuhannen pakulla mikä ei ole mersu ja siitä ei puhu kukaan mitään?

    • lexusis

      se on hyvä että maailmassa on eri merkkisiä autoja ja erillaisia moottoreita ja vetotapoja.sitten vielä eri hintaisia.
      niistäpä sitten jokainen koeajamaan ja valitsemaan mieleisensä.
      itsellä 1 takavetoinen ollut 90 luvun alussa..olikohan -82 vuoden datsun 140Y
      muut ollut etuvetoisia ja nyt kun autokuume iski ja uudella takapotkulla kävi testilenkin..tai oli koeajossa pari päivää...niin ompas ne muuttunut..
      mersu oli minulla myös vaihtoehtona..mutta jotenkin vaan tuo miellytti sitten enemmän....tai emannus sano ettei mersua ;)
      ja valintaan vaikutti
      suurin osa kaupunkiajoa mut ei niin paljon vuodessa et dieseliä..siksi bensa hybridi..vaikkei sillä kulutuksella nyt mitään merkitystä viekö 6 vai 7 litraa..mutta se on vaan niin jännä mennä sähköllä välillä..
      ulkonäkö..no joo..ei tule vastaan joka päivä eikä viikkokaan samanlaista ja itse tykkään ja sisätilat riittää meille varsin hyvin..ja se penkki..siihen kun istahti niin sen tunsi että tämä on minun..erittäin hyvä.
      väri..uuden kun ostaa niin sen värin saa valita..ja varusteet.mutta itse tykkään että pitää olla muu kuin harmaa..se on vähän tylsä väri..
      ja takaveto..siihen kyllä ihastuin pitkän tauon jälkeen..

    • BMW435iX

      Mitä sillä sijoituksen tuotolla pitäisi tehdä, jos kaikki on jo hankittu? Pyytää räätäliä neulomaan suuremmat taskut arkkupukuun? Lämmittääkö sinua enemmän rahat pankkitilillä kuoltuasi kuin ajelu mahtavalla autolla eläessäsi? Tosin 40 kilolla ei vielä saa jokainen mieleistään autoa.

    • Hullu_tilanne

      mutta on ihmisiä joilla on jo kaikkea mitä tarvitsevat ja sijoitukset tuottavat aina vaan lisää. Meilläkin on sellainen tilanne nyt osinkotuottojen tipahdettua Nokiaa lukuunottamatta eri perheenjäsenten tileille. Eikö ole kummallista että alle parikymppiset lapsemmekin ovat jo lähes osakemiljonäärejä autettuamme heitä alkuun ja neuvoessamme yhä kiperissä tilanteissa. Täytyy toivoa että verottaja suhtautuu suopeasti hyvään harrastukseen eikä kysele tyhmiä. Vanhemmat auttavat yleensä lapsiaan kykyjensä mukaan, kuka enemmän, kuka vähemmän. Pojan nimiin on myös siirtynyt vanha 50-luvun museorekisteröity Mersu SL jonka toivon tuottavan hänelle vielä paljon iloa jatkossa ajamisen ja arvonnousun muodossa. Minusta tuntuu että poikani on ymmärtänyt. Tytär luonteeltaan erilaisena on taas kiinnostunut eri asioista ja ostelee ylimääräisillä rahoillaan taidetta. Siitä en ymmärrä mitään joten en uskalla enempää edes kommentoida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe