Kasvihuoneesta

te kaikki joilla on kasvihuone, tai olette kiinnostuneet kasvihuoneen laittamisesta?
Puolesta ja vastaan?

17

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdottomasti vastaan.
      Parvekkeeni ei ihan kaikkeen riitä.

      H.

      • Parvekkeelle voi asentaa useita mini.kasvihuoneita joissa voi esikasvattaa tomaatit ja paprikasekoitukset ja paksteherneet x8. Sitten vain parvekelaatikkoihin kantamaan hedelmää niin saat sinäkin tuoretta ja raikasta kamaa. Ja elämällesi uutta sisältöä ja tarkoitusta.
        (Paloman elämäntapakonsulttiblogista. Saat ilmaiseksi ensimmäiset kolme ohjetta.)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Parvekkeelle voi asentaa useita mini.kasvihuoneita joissa voi esikasvattaa tomaatit ja paprikasekoitukset ja paksteherneet x8. Sitten vain parvekelaatikkoihin kantamaan hedelmää niin saat sinäkin tuoretta ja raikasta kamaa. Ja elämällesi uutta sisältöä ja tarkoitusta.
        (Paloman elämäntapakonsulttiblogista. Saat ilmaiseksi ensimmäiset kolme ohjetta.)

        "Paloma.se.co"

        Mutkun kulta...
        Minulla on ne pakasteet...
        Hyvin vähän vievät ne tilaa.
        Eikä niitä tarvitse kastella.
        Jäässä kun...
        -
        Kyllä minä tuorettakin syön mielelläni.
        Kunhan voin olla varma miten ne ovat kasvatetut.
        Sitä tiedä mitä sitä parvekkeelle putoilee milloinkin.
        Minä kun olen aika huono siivoamaankin.
        Parenmat ovat naisten pikku-kätöset.

        H.


      • Pakastehernekin-out

        Ei sinun tarvitse toistaa eikä korostaa siivottomuuttasi.
        Meistä hyvin moni ehti nähdä sähkö-lietesi ruokottomuuden, suorastaan härskin silmille hyppivän kuvasi.


      • Pakastehernekin-out kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse toistaa eikä korostaa siivottomuuttasi.
        Meistä hyvin moni ehti nähdä sähkö-lietesi ruokottomuuden, suorastaan härskin silmille hyppivän kuvasi.

        "Pakastehernekin-out"

        Kaasu-liesi se on.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Pakastehernekin-out"

        Kaasu-liesi se on.

        H.

        Eihän sähkö-liedellä voi hyvää ruokaa laittaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Eihän sähkö-liedellä voi hyvää ruokaa laittaa.

        H.

        Laadukkaaseen Kaali-Laatikkoonkin tarvitaan hiiltyneitten Koivu-Halkojen hellästi lämmittämä Leivin-Uuni.
        Mielellään Vuolu-Kivistä muurattu.
        Eikä Tiilistä ladottu.

        H.


    • ö-Öö

      Vaatii hoitoa.

      Kokeillut monet kerrat kasvattelua, ei onnistu. Sen verran kuienkin liikkuu paikast toiseen, ei voi roudata kasveja aina mukanaan. Kasvihuome suunnalleen samantyyppinen asia, kuin lemmikkielukka. Paitsi, sen siirtäminen mukanaan kokolailla hankalaa.

      Kakarana pöndellä oli juu kasvihuone, tomaattia jne. Siihen tottui ja aina joku oli hoitamassa sitä Nykyisin kasvattelen lähinnä yrttejä, chiliä ruukuissa, ne voi siirtääkkin- Mulla kasvilava(pieni, maasta irrallaan oleva) kasvihuone tsadissa pihalla. Muutaman kerran nnistunut jotain paprikaa tms siinä kasvattamaan, kun oli koko kesän tsadissa. Nyt jäänyt lähinnä puutarharojuvarastoksi. Tarkoitus kiikuttaa hökötys roskalavalle joskus.

      Mutta jos aikaa on hoitaa, ehdottomasti kannatan kasvihuoneita. Ne käytännössä sama asia, kuin pihakukat, jos niitä ei hoida, net kuolee. Paitsi, pihakukat sitkeitä,osat pärjäävät omillaan, kasvihuonekasvit ei pärjää.

      =DW=

    • Kyllä minä joutaisin aamusta käymään kasveja kastelemassa ja lämpötilaa kontrolloimassa kasvihuoneessa sillä aikaa kun miesväki nukkuu sen sijaan että roikkuisin foorumeilla ja facebookissa, ihan mukavaa touhua ja kiitollista siitä että näkee kättensä työn jäljen. Yritin tässä esittää Legolassille että kun talo Colombiassa on myyty niin vois ostaa pienen pläntin maata vuorilta ja laittaa jonkun hedelmäpuun kasvamaan, pari avokadopuuta, mango ja limettejä. Niitä ei tarvi edes hoitaa. Mutta ei se ollut kiinnostunut.

    • Stadilaisena minulla on oikeus aika moneen hehtaariin.
      Vielä enemmän minulla on vapaita hehtaaria pitkin Suomemme maita ja mantuja.
      Voin siis vaihtaa helposti ilmastosta toiseen.
      En ole sidottu yhteen ja samaan deodoranttiin.
      Ei kun yrttiin.

      H.

      • Sinä haluat istua auringossa ja juoda olutta. Ruoho kasvaa varpaiden välissä. Lämmin tuuli liehuttaa tukkaasi. Mutta ei täällä. Ei Suomen hehtaarit tuota muuta kuin kahdenlaista kasvullisuutta: jänkää ja suota. Pikkasen sankkaa kuusimetsää ja hyttysiä.
        Aurinkoakin on ja lämpöä ja lempeitä tuulia ja laineen liplatusta. Mutta ei täällä. Väärä osoite, väärä valuutta.


    • On ollut yli 30 vuotta. Ensimmäinen itse tehty puurunko ja aaltomuovi, toinen alumiini lasi-lyhyt, tänään alumiinirunko täyslasi myös vahvistus keskellä. Itse tehty- tehdasvalmisteinen, eristys seinissä maanalla noin 1m. Lämpö ympäri vuotinen, automaattinen ilmastointi.

    • Olen kasvihuonetta vastaan, jos se on liian pieni. Liian pienestä tulee vain vihaiseksi. Kahdeksan vuotta sitten itse rakentamani (kakkos)pyhättöni on siinä rajoilla, 3x5 metriä ja tilaa ei ole ainakaan liikaa.

    • Per-kel

      Tuleekohan juhannukseks 3 vuotta ku asensin rakkaalle pienen.- Mukavaa siinä on talvellakin saunomisen yhteydessä kaljaa juoda :D

    • silleen.sopivasti

      Minulla on keittiössä kahvihuone ja eri kasveja maustepurkkeina, mm suola, sokeri ja makaronit. No ehkä kanelia ja aromisuola ja muutama tuntematon lajike joita ripottelen vaikka keittoihin. Irto tuoreita en tule käyttäneeksi porkkanaa, rusinaa, kurkkua ja tomaattia laajemmin.

    • ei.tarvii.kaljaa.kitata

      Hippimäistä touhua. Mutta muistakaas rakkaat kultanuput, että cannabis sativaa on vieläkin laitonta kasvattaa Suomen maassa. Että malttakaas vielä hetki, tulee se maailmanmeno tulevaisuuden suuntauksineen vielä tännekin jälleen joku aurinkoinen päivä. Tämänkin asian osalta.

      • Cannabis sativaa vois kokeilla kun se tulee lailliseksi; samoin brugmansiaa, jolla on todella komeat trumpetinmalliset kukat ja huumaava tuoksu :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe