Vihainen, omahyväinen ja ylimielinen

Kun on sitä maailmaa tullut nähtyä, jotkut uskovat tietävänsä kaikesta melkein kaiken. Haluaisin itse välttää moista, enkä keskusteluisssa ikinä haluaisi vedota ikääni, en pidä sitä minään merittinä tai oikeutena käyttäytyä epäkohteliaasti, vihaisesti tai ylimielisesti.

Näin vanhemmiten, lähes eläkeläisukkona jo, olen huomannut herkistyväni paljon helpommin mitä nuoruudessani. Itkemistä on aina pidetty ei miehekkäänä, jotenkin jopa häpeällisenä jota pitää välttää, mutta eteeni on tullut tilanteita, jossa olen havainnut jopa kyyneleiden valuvan pitkin kasvoja. Pitääkö olla huolissaan?

106

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Maailma näytti polvenkorkuisena paljon paljon isommalta ja tietomäärä oli mitä oli.
      Maailmaa on nähty ihan riittävästi ja tietomäärä on iänmyötä kasvanut huikeasti että enemmästä viis, kah kello on jo yli viis jos kohta nousisin sijoiltani kahvinkeittoon siitä sitten illman kiirettä pikkuhiljaa päivän askreihin.

      • Tietämys myös muuttuu koko ajan, eikä ajan hermolla pysyminen ole helppoa. Itse tiedon hankkiminen on helpottunut tietoyhteiskunnan myötä. Työpäivät alkavat useimmiten tietokoneen avaamisella. Aamuaskareet on tehty jo, ja kahvitkin juotu ja päivä käynnistetty rauhallisella aamukävelyllä.


    • Juupajok

      Ihmettelen miksi ihmiset edelleen sekoittaa ylimielisyyden itsevarmuuteen ja oman arvonsa tuntemiseen. Ylimielinen -> arvostaa itseään liikaa, nostaa itsensä muiden yläpuolelle, kohtelee muita alempiarvoisina. Itsevarma ja omanarvonsa tunnustavat taas eivät vain anna itseään kohdella kuin törkyä, vaan arvostavatkin myös muita ihmisiä.
      Ylimielinen ihminen ei kiinnosta missään tilanteessa.

      • Oman arvonsa tunteminenhan on pelkästään hyvä asia, nuo muut sitten taas omahyväinen ja ylimielinen eivät, vihainen kaikista vähiten. Ihminen joka on - minä kyllä tiedän - tyyppinen, ei todellakaan kiinnosta.


      • minäminämie

        Hyvin kirjoitettu!


    • Terrorinuhri

      Työpaikallani (meitä vain 3 henkilöä) on 30:nen perheellinen naisimmeinen niin älykäs ja hoksaava kaikissa asioissa maasta taivaaseen omasta mielestään, että saa välillä sisuskaluissa sapen kiehumaan. Hän ei anna toiselle, etenkään minulle, koska olen vain alhasemmalla tittelillä täällä, mitään arvoa. Mutta kestettävä se on, vaikka ko nainen on puolta nuorempikin kuin minä. Tulee mieleen näsäviisas teini, kun kuuntelee. Näin ikärouvana aluksi se huvitti, mutta alkaa kohta tulla halu ojentaa äidin kädestä.

      • Näitä näsäviisaita täytyy yrittää hieman ojentaa esim. vastaamalla Niin tai Niinpä. Olen huomannut harvasanaisuuden tehoavan ylimielisyyteen tehokkaasti ja omahyväisyys alkaa karista siinä vaiheessa, yliälykäs joutuu tulemaan kysymään neuvoa.


      • Jämptiä-jäämerellekin

        Miesten maailmassa kukonpojat palautettiin ruotuun niin äkkiä, että kukonpoika otti mieluummin lopputilin kuin "turpiin" (ei välttämättä fyysistä) toista kertaa. Tai uskoi hyvällä.
        Akat ovat nössöjä, alistuvat kaikkeen, jopa nuorenpien pompottelulle.


      • Anonyymi

        Lesbojen aikakausi on ihan nurkan takana, odota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbojen aikakausi on ihan nurkan takana, odota

        No, kun ns. miehistä ei ole mihinkään!


    • Roussaeu

      Olen noita piirteitä ihmisissä kammonnut ja itsessäni pelännyt (että jos äityvät rasittaviksi asti). Joidenkin (useimpien?) miesten kohdalla tuntuu olevan että on jotenkin ihan itsestäänselvää että omaa itseä osataan arvostaa, mielellään vähän ekstrastikin, jotta on sitä henkistä, sisäistä voimaa pärjäillä eteen sattuvissa tilanteissa.

      Itsetunto voi olla tervettä, se voi olla sellaista tyyppiä ettei pieni uhokaan ole keneltäkään millään tavalla pois. Mutta kun lapsesta asti turhan monella nimenomaan vanhemmalla (keski-ikäisellä?) ihmisellä olen havainnut niin sanotusti kusen kihahtaneen hattuun, niin mietityttää että tuo ikääntyminen jonkinlaisen sanoisiko ikämunalisän niin naisille kuin miehillekin, eli että kun on sitä maailmaa tullut jo vähäsen nähtyä, uskotaan että nytpä tiedän kaikesta kaiken.

      • On henkistä ja sisäistä voimaa olla vahva silloin, kun sitä vaaditaan. Mies ei saa antaa periksi ensimmäiseen vastoinkäymiseen, mutta ei silti tarvitse ruveta ylimieliseksikään. Todellista miehekkyyttä on olla rehellinen itselleen ja läheisilleen.


      • New-age

        Huomenta. Olen ajatellut pitkään näin, että jokainen tietää jotakin. Mielestäni kuitenkin puolta nuorempana olin lapsekkaampi. Nyt tekisin toisenlaisia päätöksiä - ehkä. Toisin kuin aloittaja, pidän iän tuomaa kokemusta elämänextrana. Toki suhde itseensä on muuttunut. Epävarmuus on muuttunut siihen, että tietää oman rajallisuutensa ja hyväksyy sen. Mutta itsensä arvostaminen on tärkeää ja itsensä hyväksyminen. Näinhän haluamme lapsiammekin kasvatettavan. Mielestäni meillä saa olla mielipiteitä kaikinlaisista asioista. Ajatuksen- ja sananvapaus, mutta mieluusti niin, että käsitellään asioita, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin eli sätitä ihmistä tuosta noin. Puolustautuminenkin on oikeutettua. Virheitä saa ja pitää oikaista.
        On ihmisiä, joille tekeminen on tärkeintä, on ihmisiä joille kaikenlainen pähkäily on tärkeää. Muista työelämästä 90-luvun alussa oli henkilö, joka tokaisi, ettei tarvitse ajatella = ottaa kantaa, tehdä vain. Mikä kehittyy tällaisessa ilmapiirissä. Onneksi h ä n kehittyi ja oppi kuuntelemaan. Otan toisen esimerkin yleisellä tasolla. Ärsyynnyn, jos kansalaisia aliarvioidaan. Samaan aikaan, kun tehtiin lakipäätöstä hallintarekisteristä, laitettiin apinauutinen ajonopeuksista, esitettiin 1 km ylinopeusidea. Ihmisten huomion ajateltiin kiinnittyvän tähän, koska tämä asia on lähempänä enemistön arkea. En siedä ihmisten ajatusten hämärtämistä. Siksi olen aloittajan kanssa erimieltä. Jotkut joskus ärsyttävät, mutta en moittisi ensin muita. Pitää ottaa asioista selvää kaiken aikaa. Se on haaste - joka päivä. Jos ei tätä siedä, koen sen luovuttamisena.
        Aloittajan ehkä olisi kannattanut konkretisoida.
        No näissä keskusteluketjuissahan kukkii aina, jos viittaat niihin. Mielestäni olkoonkin niin.


      • New-age kirjoitti:

        Huomenta. Olen ajatellut pitkään näin, että jokainen tietää jotakin. Mielestäni kuitenkin puolta nuorempana olin lapsekkaampi. Nyt tekisin toisenlaisia päätöksiä - ehkä. Toisin kuin aloittaja, pidän iän tuomaa kokemusta elämänextrana. Toki suhde itseensä on muuttunut. Epävarmuus on muuttunut siihen, että tietää oman rajallisuutensa ja hyväksyy sen. Mutta itsensä arvostaminen on tärkeää ja itsensä hyväksyminen. Näinhän haluamme lapsiammekin kasvatettavan. Mielestäni meillä saa olla mielipiteitä kaikinlaisista asioista. Ajatuksen- ja sananvapaus, mutta mieluusti niin, että käsitellään asioita, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin eli sätitä ihmistä tuosta noin. Puolustautuminenkin on oikeutettua. Virheitä saa ja pitää oikaista.
        On ihmisiä, joille tekeminen on tärkeintä, on ihmisiä joille kaikenlainen pähkäily on tärkeää. Muista työelämästä 90-luvun alussa oli henkilö, joka tokaisi, ettei tarvitse ajatella = ottaa kantaa, tehdä vain. Mikä kehittyy tällaisessa ilmapiirissä. Onneksi h ä n kehittyi ja oppi kuuntelemaan. Otan toisen esimerkin yleisellä tasolla. Ärsyynnyn, jos kansalaisia aliarvioidaan. Samaan aikaan, kun tehtiin lakipäätöstä hallintarekisteristä, laitettiin apinauutinen ajonopeuksista, esitettiin 1 km ylinopeusidea. Ihmisten huomion ajateltiin kiinnittyvän tähän, koska tämä asia on lähempänä enemistön arkea. En siedä ihmisten ajatusten hämärtämistä. Siksi olen aloittajan kanssa erimieltä. Jotkut joskus ärsyttävät, mutta en moittisi ensin muita. Pitää ottaa asioista selvää kaiken aikaa. Se on haaste - joka päivä. Jos ei tätä siedä, koen sen luovuttamisena.
        Aloittajan ehkä olisi kannattanut konkretisoida.
        No näissä keskusteluketjuissahan kukkii aina, jos viittaat niihin. Mielestäni olkoonkin niin.

        Huomenta.

        En minä tekemisiäni alkaisi muutella, enkä suinkaan väheksy elämänkokemusta. Mutta toisaalta olen sitä mieltä, että ei se pelkästään kanna yhtään mihinkään.

        Tuo viittaus uusiin ylinopeus määräyksiin oli hyvä, ärsyttää myös minua tavattoman paljon ihmisten aliarvioiminen ja ihmeellinen sanelupolitiikka, joka valtaa alaa koko ajan.

        Minä kannsani saa ja pitääkin olla erimieltä.

        *hymyilee*


    • Seijana

      Olisikin pelkästään miesten ongelma, mutta kun tuntuu että erityisesti naiset ovat pontevasti heti vetoamassa ikäänsä siihen tyyliin että kyllä he tietävät (kaikki) nämä asiat kun on tässä tätä palloa tullut tallattua jo useampi vuosikymmen. Olen aina arastellut itseäni vanhempien naisten seurassa, ja kun alkaa tulla siihen ikään että pitäisi itsellä ilmeisesti olla se iän tuoma joku ihme meriitti, niin on vähän vaikea asettua siihen keski-ikäisten kaikkitietävien haarukkaan ilman että tulee jotenkin hävettävä olo että tuleeko minusta samanlainen tanttara kuin niin monesta muusta on tullut.

      Onhan se tietty hieno asia jos ihminen edes vanhemmiten alkaa kokemaan sellaista itsevarmuutta että vähät välittää siitä mitä muut ajattelevat ja sanovat. Jos ei ketään konkreettisesti toiminnallaan satuta, niin eihän se kellekään kuulu miten elää & on. - Kevytesimerkkinä vaikkapa pukeutuminen. Joillakin menee se pullapitko koko mitalta pahasti kurkkuun kun näkevät jonkun "väärissä" vaatteissa. Kampaukset ja silmälasit ovat muita ikuisia intohimon kohteita.

      Mutta harmillisen usein se vanhemmiten kehittyvä itsevarmuus menee tavallaan hukkaan, kun itsevarma ihminen vain vahvistaakin jonkin oman viiteryhmänsä kliseistä perinteistä käyttäytymistä. Onpa sellaistakin saanut kuulla että joku vaihtaa rokkimusasta humppaan sen takia että "tuli ikää". Tuollainen on jo ällöttävää. Tiettyhän maku voi muuttua vanhemmiten, miten vain, mutta jos musamakunsa väkisin runttaa sopimaan johonkin tiettyyn ikään tai sukupuoleen tms. niin ei hyvää päivää

      • Ei varmaan olekaan pelkästään miesten ongelma, ihan samaa probleemaa esiintyy myös naaraspuolisilla. Itsevarmuus on pelkästään hyvä asia ja varsinkin, jos sitä tukee konkreettiset näytöt omasta osaamisesta.

        En minä aio muuttua koskaan rokkikepistä miksikään muuksi, en nyt ainakaan humppatukaksi, hehee.


      • New-age

        Eihän itsevarmuus tarkoita sitä, että vähät välittää muiden ajatuksista ja lisään vielä: saatikka tunteista. Varttuneempi on vain jokseenkin sinut itsensä kanssa, sietää omat ajatuksensa ja uskaltaa ilmaista ne, meni syteen tai saveen.
        Äläpä arkaile vanhempien naisten seurassa.
        Lapseni nimenomaan on aikuistuessaan laittanut ajattelemaan montaa asiaa uudella lailla. Saa mielestäni ottaa vaikutteita nuorilta enkä nyt tarkoita, että ryhtyisin teiniksi ulkoisesti. Minut on "pakotettu" kuuntelemaan Ossia. (tykännyt aina).
        On hyvä, että nuoremmat tarkistuttavat vanhempien ajatuksia, se on oikein terveellistä meille. Oletko aivan varma, etteikö tuo "tuli ikä" salaa kuuntelisi salaa suosikkejaan. No kuka haluaa leikkiä vanhusta ennen aikaisesti, kyllä näkyy päinvastaistakin liikenteessä. On tietenkin oikeus kuunnelta millaista musaa haluaa. Ja jos pulla menee kurkkuun, anna mennä, älä välitä. Latte voi nuorilta myös mennä rajusti väärään kurkkuun nuorta näyttelevästä mummelistakin.
        Mutta habitus on jokaisen omaa persoonallisuutta, sinun tai vanhusten.
        Mutta oikein hyvä, että tuot tämän nuoremman polven kokemuksen.
        Jos rohkaisisin, sanoisin näin: sinäkin tiedät jotakin, sinulla on tuoreimmat tiedot, taidot opiskelujesi jälkeen. Vanhemmat naiset saattavatkin pelätä, että putoavat kelkasta ja joutuvat tsemppaamaan. Mutta psst...
        Ja sitten, älä luovuta! Pidä pintasi. Nuori on yhtä arvokas kuin vanhus.
        En ehdota kinaamista, mutta jos ajattelet toisin, tuo se ilmi vaikka kysymyksen muodossa, että "voisiko ajatella näin?". Kun kysyt, saatat muokata maaperää suorille kommenteille. Jätä kysymyksesi muhimaan....


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei varmaan olekaan pelkästään miesten ongelma, ihan samaa probleemaa esiintyy myös naaraspuolisilla. Itsevarmuus on pelkästään hyvä asia ja varsinkin, jos sitä tukee konkreettiset näytöt omasta osaamisesta.

        En minä aio muuttua koskaan rokkikepistä miksikään muuksi, en nyt ainakaan humppatukaksi, hehee.

        Tuleeko ihmisestä iän myötä itsevarma?
        Minä en ole vielä niin vanha, että harmooninen itsevarmuus olisi saavutettu. Itkeminen auttaa olen neuvonut pojilleni. Mieheni on herkempi kuin minä ja reakoi epäinhimillisyyksiin voimakkaammin. Olen kovettanut itseni. Haluan säästää tunteitani, en ota hartioilleni maailman murheuita.

        Olen viimeaikoina huomannut, että nuoremmat naiset joilla on vastoinkäymisiä elämässä, etenkin lasten kanssa eivät ota vanhemman naisen neuvoja vastaan. He kun tietävät lapsista niin paljon enempi.


      • korppis kirjoitti:

        Tuleeko ihmisestä iän myötä itsevarma?
        Minä en ole vielä niin vanha, että harmooninen itsevarmuus olisi saavutettu. Itkeminen auttaa olen neuvonut pojilleni. Mieheni on herkempi kuin minä ja reakoi epäinhimillisyyksiin voimakkaammin. Olen kovettanut itseni. Haluan säästää tunteitani, en ota hartioilleni maailman murheuita.

        Olen viimeaikoina huomannut, että nuoremmat naiset joilla on vastoinkäymisiä elämässä, etenkin lasten kanssa eivät ota vanhemman naisen neuvoja vastaan. He kun tietävät lapsista niin paljon enempi.

        Mielestäni itsevarmuus ei tule iän myötä, vaan itsevarmuus on asia joka joillakin ihmisille vaan on ja iän myötä se usein lisääntyy. Miehet ovat monissa asioissa herkkiä ja tunteellisia, ei varmaan ole sattumaa runoilijoiden ja taiteilijoiden koiraspuolisuus, eikä millään muotoa ole tarkoitus yleistää.

        Tuo sukupolvien välinen kuilu on aina ollut, muistan äitini ohjeet tyttärilleen, jotka menivät kuin tuuleen. Poikana myönnän äitini olleen minulle tärkein ihminen maailmassa.


      • Paranoiddiapäässäni
        New-age kirjoitti:

        Eihän itsevarmuus tarkoita sitä, että vähät välittää muiden ajatuksista ja lisään vielä: saatikka tunteista. Varttuneempi on vain jokseenkin sinut itsensä kanssa, sietää omat ajatuksensa ja uskaltaa ilmaista ne, meni syteen tai saveen.
        Äläpä arkaile vanhempien naisten seurassa.
        Lapseni nimenomaan on aikuistuessaan laittanut ajattelemaan montaa asiaa uudella lailla. Saa mielestäni ottaa vaikutteita nuorilta enkä nyt tarkoita, että ryhtyisin teiniksi ulkoisesti. Minut on "pakotettu" kuuntelemaan Ossia. (tykännyt aina).
        On hyvä, että nuoremmat tarkistuttavat vanhempien ajatuksia, se on oikein terveellistä meille. Oletko aivan varma, etteikö tuo "tuli ikä" salaa kuuntelisi salaa suosikkejaan. No kuka haluaa leikkiä vanhusta ennen aikaisesti, kyllä näkyy päinvastaistakin liikenteessä. On tietenkin oikeus kuunnelta millaista musaa haluaa. Ja jos pulla menee kurkkuun, anna mennä, älä välitä. Latte voi nuorilta myös mennä rajusti väärään kurkkuun nuorta näyttelevästä mummelistakin.
        Mutta habitus on jokaisen omaa persoonallisuutta, sinun tai vanhusten.
        Mutta oikein hyvä, että tuot tämän nuoremman polven kokemuksen.
        Jos rohkaisisin, sanoisin näin: sinäkin tiedät jotakin, sinulla on tuoreimmat tiedot, taidot opiskelujesi jälkeen. Vanhemmat naiset saattavatkin pelätä, että putoavat kelkasta ja joutuvat tsemppaamaan. Mutta psst...
        Ja sitten, älä luovuta! Pidä pintasi. Nuori on yhtä arvokas kuin vanhus.
        En ehdota kinaamista, mutta jos ajattelet toisin, tuo se ilmi vaikka kysymyksen muodossa, että "voisiko ajatella näin?". Kun kysyt, saatat muokata maaperää suorille kommenteille. Jätä kysymyksesi muhimaan....

        """Minut on "pakotettu" kuuntelemaan Ossia. (tykännyt aina)."""
        Össy Östböyrni.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Mielestäni itsevarmuus ei tule iän myötä, vaan itsevarmuus on asia joka joillakin ihmisille vaan on ja iän myötä se usein lisääntyy. Miehet ovat monissa asioissa herkkiä ja tunteellisia, ei varmaan ole sattumaa runoilijoiden ja taiteilijoiden koiraspuolisuus, eikä millään muotoa ole tarkoitus yleistää.

        Tuo sukupolvien välinen kuilu on aina ollut, muistan äitini ohjeet tyttärilleen, jotka menivät kuin tuuleen. Poikana myönnän äitini olleen minulle tärkein ihminen maailmassa.

        Näin se menee, pojille, näin uskon on äitinä helpompiantaa ohjeuta.

        Itse koostun organisointi kykyisestä voimakkaasta äidistäni ja tunteikkaasta taiteijasielu isästäni.
        Joten on helppo sisäistää viestisi.


      • New-age

        Ei voi kuin todeta, että me ihmiset olemme erilaisia. Ikä on tuonut minulle itsevarmuutta. Ei ne vuodet. Nuorena olin ujo, estynyt, ajoittain jouduin puolustautumaan työpaikalla kiusaajaporukoita vastaan joko nielemällä, vetäytymällä, myöhemmin pyytämällä saada tehdä työni rauhassa.
        Itsevarmuus tuli ihan työn kautta, kun opin ja opin hallitsemaan työni, kun sain kehittää asioita. Ei mikään ole ilmaista. Itseluottamus voi olla todella koetuksella. Sitten pyydettiin monenlaisiin luottamustehtäviin, jolloin rupesin ajattelemaan, etten ollutkaan ajatusineni yksin. Tuli luottamus. Tuli vaade olla liotettava.
        Edelleenkin terveellisenä lähtökohtana pidän sitä, että kukin jaksaa ajatella, että tietää osaavansa jotain. Ehkä se näyttö tarvitseekin tehdä ensin itselleen.
        Ei siis ne ylisuuret luulot itsestään, vaan se mikä on.
        Miehiltä kysyisin: salliiko tämä aika miehen olla herkkä, romanttinen, tunteellinen? Salliiko tämä aika olla epävarma, erehtyväinen?


      • New-age
        New-age kirjoitti:

        Ei voi kuin todeta, että me ihmiset olemme erilaisia. Ikä on tuonut minulle itsevarmuutta. Ei ne vuodet. Nuorena olin ujo, estynyt, ajoittain jouduin puolustautumaan työpaikalla kiusaajaporukoita vastaan joko nielemällä, vetäytymällä, myöhemmin pyytämällä saada tehdä työni rauhassa.
        Itsevarmuus tuli ihan työn kautta, kun opin ja opin hallitsemaan työni, kun sain kehittää asioita. Ei mikään ole ilmaista. Itseluottamus voi olla todella koetuksella. Sitten pyydettiin monenlaisiin luottamustehtäviin, jolloin rupesin ajattelemaan, etten ollutkaan ajatusineni yksin. Tuli luottamus. Tuli vaade olla liotettava.
        Edelleenkin terveellisenä lähtökohtana pidän sitä, että kukin jaksaa ajatella, että tietää osaavansa jotain. Ehkä se näyttö tarvitseekin tehdä ensin itselleen.
        Ei siis ne ylisuuret luulot itsestään, vaan se mikä on.
        Miehiltä kysyisin: salliiko tämä aika miehen olla herkkä, romanttinen, tunteellinen? Salliiko tämä aika olla epävarma, erehtyväinen?

        Siis ei liotettava, vaan luotettava
        Apua....


      • Pitää-muka-mukautua

        Luonteeltani olen hellä (hipiä tahtoo olla hellä) herkkä (heittämään hetulaa) romanttinen (naisten lehdistä luen kansikuvat) tunteellinen (tunnen jos makkarapannusta rasva roiskahtaa) kynttelinen (vien haudoille joskus) mies, joka erehtyy kerran jos toisenkin - mutta pienintäkään epävarmuutta en tunne itsessäsi sillä viatkin ovat täydennystä päivien rattoihin, enkä reissussakaan rähjäänny saati rähjää, paitsi huonosta palvelusta joten en anna tippiä kuin 10 centtiä.


    • Ärsyli

      Omahyväinen on aina oikeassa, tietää kaiken, on selvittänyt kaiken, osaa hallita kaiken tapahtuvan, osaa ulkoa aforismeja siitä miten pitää olla ja käyttäytyä, hänen huumorintajunsa riittää niin kauan kuin se kohdistuu muihin ihmisiin. Asioita, joita hän ei tiedä, hän katsoo tarpeettomiksi tietää, mutta ärsyyntyy helposti, jos jollain muulla on enemmän tietoa niistä asioista, joita hän ei ymmärrä. Hän voi toki sanoa humoristisia juttuja itsestään, mutta auta armias, jos joku muu löytää hänestä jotain nauramisen aihetta. Hänen maailmansa on juuri se oikea, vaikka hän sanookin pitävänsä erilaisuudesta. Erilainen saa olla, jos pysyy visusti hänen arvomaailmassaan.

      • New-age

        Ärsyli kirjoititko itsestäsi? Hän = sinä? Sori. Tekstisi tippui jakaranda-tuolilta tänne alas.


      • Omahyväinen ärsyyntyy helposti, jos puhe menee aiheeseen, joka ei ole hänen vahvinta osaamisaluettaan. Yhteistä omahyväisille ihmisille on, että he ovat tosikkoja.


    • Kylläpä sitä ruodittiin minua perin-pohjin. :)

      H.

    • mennyttätoi

      Löytyipäs aamuihmisten ketju!

      Kouluaikainen bestis oli kova neuvomaan silloin rippikouluikäisenä asioissa joista ei tiennyt enempää kuin moni muukaan. Koulumenestys ei ollut hänen juttunsa. Hän sai sitten lapsen joskus 25v:na ja neuvomiset oli sitten neuvottu. Ei enää irronnut energiaa toisten neuvomiseen!

      Äitini odotti vanhojen ihmisten kunnioittamista. Hän oli kuitenkin päätynyt elämänkielteiseksi ihmiseksi eikä kunnioittanut ketään. Kaikissa oli jotain vikaa, ainakin mun kavereissa. Väheksyi kaikkea, kuten piirrettyjä filmejä ja toisen uran valinneita. "Hyötyvät ihmisistä" ja "kakaroilla tienataan" yms. Tästä kasvoi mielipiteeni, että kunnioitus on molemminpuolista. "Tunne oma arvosi, anna arvo toisellekin!"

      • Vanhemmiten monista tulee erakkoja juuri siitä syystä, että he eivät pysty kommunikoimaan muiden kanssa sen itseriittoisuutensa vuoksi.


      • New-age

        Mennyttä toi
        "Tunne oma arvosi, anna arvo toisellekin" on mielestäni hyvä motto.

        Jotenkin ahdistaa muiden määrittely. Peilistä katsoo mielestäni juuri silloin sisäisesti hyvin hyvin pieni ihminen.

        Elikkäs kääntäen, että olisin hyvin onnellinen, jos muut olisivat sellaisia tai tällaisia tai eivät olisi semmoisia tai tuollaisia. Eihän se noin mene.
        Ei ole mitään vaihtokauppaa omenasta omena tai päärynästä päärynä.

        Vaan miksi olen onneton? Ja ymmärrys!
        Näkebätkö ihmiset toisensa huonosti hiottujen lasien lävitse mukamas.

        Tästä suljen nyt ulkopuolelle työpaikkakiusaajat jne.


      • New-age

        Niin miesten itkemisestä. Miehet voisivat itkeä enemmänkin. Ei tarvitse aina olla vahva. Saa murtuakin. Ja koota itsensä uudelleen.
        Salliiko tämä maailma tämän.
        Vain elämää sarjan itkeskely häiritsee. Ehkä joku osaisi selittää, miksi.


      • Kovitetut-kyyneleet

        En raaski vuodattaa kyyneliä kovin usein kun aina unohdan ostaa nessuja, ja talouspaperi on turhan kovaa poskille hieroa, kuin hiekkapaperilla jyystäisi. Sitä on jäljellä turhan monta rullaa erään hankinnan seurauksena. Mutta sain halvalla.
        Talvellakin itken vain pakkasilla että pisarat jäätyvät sopivasti pitkin naamaa. Kotona niitä raaputan irti voi veitsellä.


    • Pikkuapulainen

      Aloituksessa on kaksi osioita eli kaiken tietävä ja miten sellaiseen suhtautua, jos vetoaa ikäänsä eli että kun on vanha, tietää kaiken. Toisessa osiossa aloittaja kertoo nykyisin liikuttuvansa kyyneliin saakka ja tiedustelee, josko se on normaalia.

      Niin. En oikein löydä yhteyttä näiden kahden osion välillä, jollei tarkoitus ole esittää tapaus, jossa kaiken tietävä sanoo rupisesti jotakin aloittajalle, joka puhkea kyyneliin, mutta nurkan takana pui nyrkkiä itsekseen, että pitikin...

      Kun pitkään elää eli vanhaks,i vastaan tulee kaikenlaista tyyppiä, yleensä. Kaiken tietävä ei usko että tietäisi yhtään vähemmän, jos yrität häntä muuttaa. Tietäköön siis kaiken. Onhan se toisaalta hyvä, että on yksi itsestään onelinen ja tytyväinen ihminen. Jos sanoo pahasti toiselle, jolta kyyneleitä tuppaa, luonnollistahan se toki on, miksi sitä kyselemään. itku helpottaa ja on meidän naisten konsti ollut kautta maailman sivu. Siitä vaan.

      • Niin, siinä avauksessa tosiaan oli kaksi eri osiota, enkä tarkoittanut niitä linkittää mitenkään toisiinsa. Sen vuoksi kirjoitinkin ne eri sarakkaeisiin.

        Ensimmäisessä pohdin voiko lukea meriitiksi sen, että on hieman iäkkäämpi. Oman näkemykseni mukaan näin ei ole.

        Toisessa osiossa yritin hienovaraisesti tiedustella mitä mieltä olette tunteitaan näyttävistä miehistä. Omasta mielestäni jääkiekkovalmentaja Lauri Marjamäen ei pitäisi itkeä kansainvälisessä lehditötilaisuudessa, mutta 60-vuotias suomalaismies voi kyynelehtiä esim hautajaisissa, mutta sielläkin ainakin minä käännän pääni poispäin enkä mielelläni näytä sitä muille.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Niin, siinä avauksessa tosiaan oli kaksi eri osiota, enkä tarkoittanut niitä linkittää mitenkään toisiinsa. Sen vuoksi kirjoitinkin ne eri sarakkaeisiin.

        Ensimmäisessä pohdin voiko lukea meriitiksi sen, että on hieman iäkkäämpi. Oman näkemykseni mukaan näin ei ole.

        Toisessa osiossa yritin hienovaraisesti tiedustella mitä mieltä olette tunteitaan näyttävistä miehistä. Omasta mielestäni jääkiekkovalmentaja Lauri Marjamäen ei pitäisi itkeä kansainvälisessä lehditötilaisuudessa, mutta 60-vuotias suomalaismies voi kyynelehtiä esim hautajaisissa, mutta sielläkin ainakin minä käännän pääni poispäin enkä mielelläni näytä sitä muille.

        "mennäporvooseen"

        Haisevatko vanhat ummehtuneelta hautajaisissakin.
        Haisevatko kyyneleensäkin?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        Haisevatko vanhat ummehtuneelta hautajaisissakin.
        Haisevatko kyyneleensäkin?

        H.

        Eivät vanhat sen paremmin miltään ummehtuneelta haise, eikä varsinkaan kyyneleet haise. Ne maistuvat suolaiselta.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Eivät vanhat sen paremmin miltään ummehtuneelta haise, eikä varsinkaan kyyneleet haise. Ne maistuvat suolaiselta.

        "mennäporvooseen"

        Nimi-merkkisi hehehe jne. kertoo ihan toisin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        Nimi-merkkisi hehehe jne. kertoo ihan toisin.

        H.

        Sinulla on ihmeellinen tyyli kirjoittaa puuta heinää sillä tavalla, että varmasti kukaan ei ymmärrä yhtään mitään. Saavusti tietysti sekin, mutta ei kovinkaan mairitteleva.

        Minulla ei ole hehehe -nimimerkin kanssa mitään tekemistä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Sinulla on ihmeellinen tyyli kirjoittaa puuta heinää sillä tavalla, että varmasti kukaan ei ymmärrä yhtään mitään. Saavusti tietysti sekin, mutta ei kovinkaan mairitteleva.

        Minulla ei ole hehehe -nimimerkin kanssa mitään tekemistä.

        "mennäporvooseen"

        Ehkäpä kannattaisi koettaa jotain toista kirjoitus-tyyliä?
        Nyt ne ovat ilmi-selvästi kaksoset.
        Tuo on kyllä niin vaikeaa, että harva onnistuu.
        Useinpien elämä on niin tasa-paksua.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        Ehkäpä kannattaisi koettaa jotain toista kirjoitus-tyyliä?
        Nyt ne ovat ilmi-selvästi kaksoset.
        Tuo on kyllä niin vaikeaa, että harva onnistuu.
        Useinpien elämä on niin tasa-paksua.

        H.

        Nyt vanha mies (hunksz) on kyllä erehtynyt ja pahasti. Olen kirjoitellut näillä foorumeilla toistakymmentä vuotta, eikä minua ole koskaan ennen syytetty toisella nimimerkillä feikkaamisesta. Nyt sinä onnistuit tekemään senkin! Sinuna minä kyllä kiinnittäisin paljon enemmän huomiota omaan kirjoittamiseen. Esimerkiksi tuo yhdyssanojesi tavuviivalla taivuttelu on hyvin lähellä suomen kielen raiskaamista.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Nyt vanha mies (hunksz) on kyllä erehtynyt ja pahasti. Olen kirjoitellut näillä foorumeilla toistakymmentä vuotta, eikä minua ole koskaan ennen syytetty toisella nimimerkillä feikkaamisesta. Nyt sinä onnistuit tekemään senkin! Sinuna minä kyllä kiinnittäisin paljon enemmän huomiota omaan kirjoittamiseen. Esimerkiksi tuo yhdyssanojesi tavuviivalla taivuttelu on hyvin lähellä suomen kielen raiskaamista.

        "mennäporvooseen"

        Tavara-merkki pitää aina olla.
        Jos tutkit tarkemmin kirjoituksiani, löydät niistä paljon tavara-merkkejäni.
        Fiksuus ja loppuun asti ajattelu on yksi niistä.
        Minä kirjoitan vasemmalla-kädellä ja lonkalta vain siten, että typeryys on selkeästi huomattavissa tarkoitukselliseksi.
        Vastoin kuin monet muut.
        Minusta ei voi erehtyä koskaan.
        -
        Menehän renkuttamaan.
        Minäkin kävin jo.

        H.


    • eppu2

      Kun korvessa kasvoi, ei sitä kovin itseluottamusta ollut maailmalle lähtiessä.
      Ei sitä itseluottamusta ja tietämystä ikä itsessään tuo, vaan kokemusten kerääminen.
      Mitä vanhemmaksi elää, sen enemmän ehtii oppia.
      Nykynuoret ovat enemmän tietäviä, kuin itse heidän iässään. Tämän koneenkin kanssa, heiltä minä neuvoa kysyn.
      Sen seikan olen joskus itsekseni miettinyt, ettei taida olla niin pientä lukua keksitty, millä voisi mitata oman vähäisen tietämyksensä, suhteutettuna kaikkeen maailmassa olevaan tietoon.
      Ja itkeä saa, oli mies tai nainen.

      • Kun tekee asioita ja opiskelee uutta, niin sillä tulee kokemusta ja kokemuksen myötä itseluottamusta. Tietotekniikan opettelemiseen eivät minun päivänä riitä, on hyvä olla pikku apulaisia auttamassa, kun menee sormi suuhun. En häpeä pätkääkään pyytää apua tarvittaessa. Ei kaikkea tarvitse itse tehdä.


    • Brainwashed

      Anoppini tietää omasta mielestään aivan kaiken, mitä syödä, miten asiat pitää hoitaa ym jne - turha ruveta väittelemään hänen kanssaan mistään.

      Parempi tehdä heti kuten hän neuvoo, niin pysyy rauha maassa, vaikka näin menetellen kaikki menisikin perseelleen.

      Vaimon kanssa sitten vähin äänin korjamme hiljaisuudessa tuhot jälkeenpäin...

      • Vanhetessa ihmisen ominaispiirteet terävöityvät. Kiltistä tulee kiltimpi, arasta arempi, tylystä tylympi ja vihaisesta vihaisempi. Pahinta on omahyväisyyden ja ylimielisyyden lisääntyminen.

        Joskus ottaa varmaan koville, parempi silti taipua niin ei katkea. Suku on pahin!


      • New-age

        No eihän tuo pidä paikkaansa. Ihme väittämä. Ei perustu edes 0-tutkimukseen. Ihan päinvastaista olen havainnut. Dominoivasta henkilöstä voi tulla pehmo, tunteita piilottelevasta voi tulla avoin itkun tirauttaja. Hissukka saattaa puhjeta puheliaaksi.
        Ja mitä on omahyväisyys toisen silmissä? Mitä on ylimielisyys toisen silmissä?
        Sinulla on varmaan sormella osoitettavissa joku tuttusi, jota et siedä.
        Kuulepa, sanopa suoraan tälle, niin pääset siitäkin ongelmasta.
        Turha täällä arkiajattelijoilta on etsiä ratkaisua ongelmaasi, koska olet jo päättänyt päässäsi noin joistain ihmisestä noin. Et hae edes sitä ajatusta, miten voisit ymmärtää toisia. Leimaaminen ei auta.
        Sairaudet kuten alssi voi muuttaa persoonallisuutta. Miten monessa ihmisessä kytää tuo sairaus disgnosoimatta.


      • eppu2
        New-age kirjoitti:

        No eihän tuo pidä paikkaansa. Ihme väittämä. Ei perustu edes 0-tutkimukseen. Ihan päinvastaista olen havainnut. Dominoivasta henkilöstä voi tulla pehmo, tunteita piilottelevasta voi tulla avoin itkun tirauttaja. Hissukka saattaa puhjeta puheliaaksi.
        Ja mitä on omahyväisyys toisen silmissä? Mitä on ylimielisyys toisen silmissä?
        Sinulla on varmaan sormella osoitettavissa joku tuttusi, jota et siedä.
        Kuulepa, sanopa suoraan tälle, niin pääset siitäkin ongelmasta.
        Turha täällä arkiajattelijoilta on etsiä ratkaisua ongelmaasi, koska olet jo päättänyt päässäsi noin joistain ihmisestä noin. Et hae edes sitä ajatusta, miten voisit ymmärtää toisia. Leimaaminen ei auta.
        Sairaudet kuten alssi voi muuttaa persoonallisuutta. Miten monessa ihmisessä kytää tuo sairaus disgnosoimatta.

        Yleisesti osa ihmisistä pysyy luonteeltaan melko samanlaisina.
        Mutta pitää, kyllä paikkansa, että osalla jotkut piirteet korostuvat.
        Dementoivat sairaudet saattavat vapauttaa ajan saatossa patoutuneita tunteita.
        Jotain mitä olisi halunnut sanoa/tehdä, mutta, kun se ei ollut sopivaa, pääsee valloilleen, kun kontrolli katoaa.


    • Onhan se hyvä selitys poliisille, kun ajaa päin punaisia, että nauroin niin vedet silmissä yhdelle Skodalle, etten nähnyt liikennevaloja.

      • Ei kai rouvalla ole Skoda-merkkistä autoa?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei kai rouvalla ole Skoda-merkkistä autoa?

        Ei. Kyselit varmaan ostaaksesi?


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei. Kyselit varmaan ostaaksesi?

        Ei en kysellyt siksi. No, onko sinulla liikennepoliisissa joku sukulainen töissä?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei en kysellyt siksi. No, onko sinulla liikennepoliisissa joku sukulainen töissä?

        Ei ole.
        Kyselet varmaan siksi, että saisit jonkun liikennerikesakkosi mitätöidyksi suhteilla?


    • Vanhatko vihaisia, omahyväisiä ja ylimielisiä ? Luulin, että nuoret..))
      Eiköhän meiltä ole jo otettu luulot pois ja jokainen aikaansa seuraava tajuaa, että muna on monissa asioissa kanaa viisaampi.
      Silti en nuorten kanssa keskustellessa vältä kertomasta millaista elämä oli ennen, miten
      asioita silloin tehtiin. Perinteestä voi löytyä sellaistakin tietoutta, sellaisia tapoja, mitkä olisi hyvä säilyttää. En kerro niistä opetusmielessä vaan vaihtoehtona...

      Miesten herkistely ? Kuulostaa hyvältä. Että löytää itsestään uusia puolia ja on kyllin rohkea niitä ilmaisemaan. Ellei sitten ole kyse naisten suosioon pääsemisestä vähän filunkikeinoin. )) Naisethan ovat vuosikymmenet olleet huolissaan siitä, kun mies ei itke.
      (Ja kun itkee, eivät välttämättä tykkää siitäkään - erään perheterapeutin mukaan..))).

      • Meiltä on otettu luulot pois monessa asiassa, se saa herkkäsieluisemman muuttumaan mursunnahkaiseksi. En minäkään opasta nuorempia, kysyttäessä kerron oman näkemykseni, mutta pyrin olemaan tuputtamatta.

        Ei siitä miesten itkemisestä pidä sitten mitään vollottamista tehdä, vaan sellaista sivistynyttä ja ainoastaan suureen suruun.


    • bessie-

      Jaa, no milläs sinä 'oikeutat' oman epäkohteliaan, vihaisen ja ylimielisen käytöksesi? Omalla erinomaisuudellasi ja kaikesta melkein kaiken tietämiselläsikö?

      Mielestäni ikä useinkin on se joka nimenomaan oikeuttaa/oikeuttaisi käyttäytymään epäkohteliaasti, vihaisesti ja ylimielisesti. Samalla mitalla ja silleen...

      • En minä ole epäkohtelias tai ylimielinen, kysy vaikka keneltä muulta tahansa, paitsi hunksz:lta. Yleissivistykseni on ihan perussivistykeskivertoa, en ole mitenkään ylivertainen.

        Omaa isääni ja äitiäni kunnioitan, mutta muuten vanhemmat ihmiset saavat minulta aivan yhtä tasapuolisen kohtelun mitä nuoremmatkin.

        Vieläkö se Skoda-juttu jäytää?


      • bessie-
        mennäporvooseen kirjoitti:

        En minä ole epäkohtelias tai ylimielinen, kysy vaikka keneltä muulta tahansa, paitsi hunksz:lta. Yleissivistykseni on ihan perussivistykeskivertoa, en ole mitenkään ylivertainen.

        Omaa isääni ja äitiäni kunnioitan, mutta muuten vanhemmat ihmiset saavat minulta aivan yhtä tasapuolisen kohtelun mitä nuoremmatkin.

        Vieläkö se Skoda-juttu jäytää?

        Ehkä olet, ehkä et, vaikea sanoa ja sitäpaitsi ihan sama minulle. Käyttäydyt epäkohteliaasti ja ylimielisesti, arvelen että osin se on sanoisinko 'tahatonta' ja osin tahallista provoilua jne. ...
        Yleisivistyksesi ei kovin hääppöiseltä vaikuta, mutta haitanneeko tuo mitään.

        Pikkuisen suuret luulot itsestäsi sinulla taitaa olla muutenkin; kysyt minulta "Vieläkö se Skoda juttu jäytää?" Voi sinua reppanaa, ilman muistutustasi en tässä ja nyt olisi muistanut kirjoittaneeni mihinkään SKODA-JUTTUUN ja jos jostain kumman syystä olisinkin muistanut niin varmasti en olisi muistanut kenen kanssa siellä keskustelin. Ilmeisesti sinun?

        Et ollenkaan ymmärtänyt, mitä ensimmäisellä kommentillani tarkoitin, sitä osasin odottaakin :)


      • bessie- kirjoitti:

        Ehkä olet, ehkä et, vaikea sanoa ja sitäpaitsi ihan sama minulle. Käyttäydyt epäkohteliaasti ja ylimielisesti, arvelen että osin se on sanoisinko 'tahatonta' ja osin tahallista provoilua jne. ...
        Yleisivistyksesi ei kovin hääppöiseltä vaikuta, mutta haitanneeko tuo mitään.

        Pikkuisen suuret luulot itsestäsi sinulla taitaa olla muutenkin; kysyt minulta "Vieläkö se Skoda juttu jäytää?" Voi sinua reppanaa, ilman muistutustasi en tässä ja nyt olisi muistanut kirjoittaneeni mihinkään SKODA-JUTTUUN ja jos jostain kumman syystä olisinkin muistanut niin varmasti en olisi muistanut kenen kanssa siellä keskustelin. Ilmeisesti sinun?

        Et ollenkaan ymmärtänyt, mitä ensimmäisellä kommentillani tarkoitin, sitä osasin odottaakin :)

        Ei voi oikeuttaa huonoa käytöstä, ei sellaista oikeutta ole kenelläkään. Se että alkaa syyttämään toista palstakirjoittajaa ylimieliseksi on toisen mustamaalaamista ja panettelua. Minä kyllä kestän sen, olen niin tottunut siihen näillä palstoilla. Vaikka kirjoitat minkälaisia aloituksia tahansa, aina löytyy joku kommentoimaan ja syyttämään provoiluksi yms.


      • bessie- kirjoitti:

        Ehkä olet, ehkä et, vaikea sanoa ja sitäpaitsi ihan sama minulle. Käyttäydyt epäkohteliaasti ja ylimielisesti, arvelen että osin se on sanoisinko 'tahatonta' ja osin tahallista provoilua jne. ...
        Yleisivistyksesi ei kovin hääppöiseltä vaikuta, mutta haitanneeko tuo mitään.

        Pikkuisen suuret luulot itsestäsi sinulla taitaa olla muutenkin; kysyt minulta "Vieläkö se Skoda juttu jäytää?" Voi sinua reppanaa, ilman muistutustasi en tässä ja nyt olisi muistanut kirjoittaneeni mihinkään SKODA-JUTTUUN ja jos jostain kumman syystä olisinkin muistanut niin varmasti en olisi muistanut kenen kanssa siellä keskustelin. Ilmeisesti sinun?

        Et ollenkaan ymmärtänyt, mitä ensimmäisellä kommentillani tarkoitin, sitä osasin odottaakin :)

        "bessie-"

        Saat minulta seiso-peukun.
        Luultavasti olet ainoa tässä aloituksessa joka tajuaa oikein miksi saat.

        H.


      • arvaan.näin
        hunksz kirjoitti:

        "bessie-"

        Saat minulta seiso-peukun.
        Luultavasti olet ainoa tässä aloituksessa joka tajuaa oikein miksi saat.

        H.

        Ilkeydestä toverille????


      • bessie-
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei voi oikeuttaa huonoa käytöstä, ei sellaista oikeutta ole kenelläkään. Se että alkaa syyttämään toista palstakirjoittajaa ylimieliseksi on toisen mustamaalaamista ja panettelua. Minä kyllä kestän sen, olen niin tottunut siihen näillä palstoilla. Vaikka kirjoitat minkälaisia aloituksia tahansa, aina löytyy joku kommentoimaan ja syyttämään provoiluksi yms.

        "Kun on sitä maailmaa tullut nähtyä, jotkut uskovat tietävänsä kaikesta melkein kaiken. Haluaisin itse välttää moista, enkä keskusteluisssa ikinä haluaisi vedota ikääni, en pidä sitä minään merittinä tai oikeutena käyttäytyä epäkohteliaasti, vihaisesti tai ylimielisesti."


        Jos ja kun keskusteluissa ikäihmisiin yhdistetään voittopuolisesti kaikenlaisia kielteisiä ja epämiellyttäviä ominaisuuksia ja vielä erikseen painotetaan niiden johtuvan iästä (?!), niin minusta se jos mikä minusta on epäkohteliasta ja vaikuttaa alentuvan ylimieliseltä tyyliin MINÄ tiedän millaisia jotkut heistä ovat, MINÄ näen heidän lävitseen, MINÄ pystyn lukemaan heitä kun avointa kirjaa; jotkut heistä ovat epäkohteliaita, vihaisia ja ylimielisiä johtuen iästään. Eihän heillä mitään syytä ja oikeutusta voi olla...

        Olen sitä mieltä, että kaikilla, ikään katsomatta, on oikeus olla epäkohtelias, vihainen ja ylimielinen. Huono käytöskin on 'oikeutettua'.
        Itseäni ei juurikaan ärsytä kanssaihmisten (satunnainen) epäkohteliaisuus, vihaisuus, ylimielisyys tai huono käytös. En taida edes kiinnittää huomiota, livepuolella siis. Keskustelupalsta luonnollisesti on asia erikseen.


        " Ehkä olet, ehkä et, vaikea sanoa ja sitäpaitsi ihan sama minulle. Käyttäydyt epäkohteliaasti ja ylimielisesti, arvelen että osin se on sanoisinko 'tahatonta' ja osin tahallista provoilua jne. ...
        Missä kohdin tuossa yllä olevassa on syyttelyä, mustamaalausta ja panettelua?

        " Omahyväinen ärsyyntyy helposti, jos puhe menee aiheeseen, joka ei ole hänen vahvinta osaamisaluettaan. Yhteistä omahyväisille ihmisille on, että he ovat tosikkoja."
        Niinpä.


      • käyttäydy
        bessie- kirjoitti:

        "Kun on sitä maailmaa tullut nähtyä, jotkut uskovat tietävänsä kaikesta melkein kaiken. Haluaisin itse välttää moista, enkä keskusteluisssa ikinä haluaisi vedota ikääni, en pidä sitä minään merittinä tai oikeutena käyttäytyä epäkohteliaasti, vihaisesti tai ylimielisesti."


        Jos ja kun keskusteluissa ikäihmisiin yhdistetään voittopuolisesti kaikenlaisia kielteisiä ja epämiellyttäviä ominaisuuksia ja vielä erikseen painotetaan niiden johtuvan iästä (?!), niin minusta se jos mikä minusta on epäkohteliasta ja vaikuttaa alentuvan ylimieliseltä tyyliin MINÄ tiedän millaisia jotkut heistä ovat, MINÄ näen heidän lävitseen, MINÄ pystyn lukemaan heitä kun avointa kirjaa; jotkut heistä ovat epäkohteliaita, vihaisia ja ylimielisiä johtuen iästään. Eihän heillä mitään syytä ja oikeutusta voi olla...

        Olen sitä mieltä, että kaikilla, ikään katsomatta, on oikeus olla epäkohtelias, vihainen ja ylimielinen. Huono käytöskin on 'oikeutettua'.
        Itseäni ei juurikaan ärsytä kanssaihmisten (satunnainen) epäkohteliaisuus, vihaisuus, ylimielisyys tai huono käytös. En taida edes kiinnittää huomiota, livepuolella siis. Keskustelupalsta luonnollisesti on asia erikseen.


        " Ehkä olet, ehkä et, vaikea sanoa ja sitäpaitsi ihan sama minulle. Käyttäydyt epäkohteliaasti ja ylimielisesti, arvelen että osin se on sanoisinko 'tahatonta' ja osin tahallista provoilua jne. ...
        Missä kohdin tuossa yllä olevassa on syyttelyä, mustamaalausta ja panettelua?

        " Omahyväinen ärsyyntyy helposti, jos puhe menee aiheeseen, joka ei ole hänen vahvinta osaamisaluettaan. Yhteistä omahyväisille ihmisille on, että he ovat tosikkoja."
        Niinpä.

        Heittelit arvioitas aloittajan yleissivistyksestä, panettelua tuntematonta kohtaan.


      • bessie-
        käyttäydy kirjoitti:

        Heittelit arvioitas aloittajan yleissivistyksestä, panettelua tuntematonta kohtaan.

        Noku hän mm. käytti sanaa "sarake" vaikka ilmeisesti tarkoitti vaakasuoraa jakolinjaa.

        Miks minun pitäisi täällä käyttäytyä yleensäkään, saati tässä tapauksessa eli miksi minun pitäisi käyttäytyä paremmin kuin aloittaja?


      • havaintoja
        bessie- kirjoitti:

        Noku hän mm. käytti sanaa "sarake" vaikka ilmeisesti tarkoitti vaakasuoraa jakolinjaa.

        Miks minun pitäisi täällä käyttäytyä yleensäkään, saati tässä tapauksessa eli miksi minun pitäisi käyttäytyä paremmin kuin aloittaja?

        Ethän sä käyttäydykkään tuskin osaatkaan kun räkyttää.


      • bessie- kirjoitti:

        "Kun on sitä maailmaa tullut nähtyä, jotkut uskovat tietävänsä kaikesta melkein kaiken. Haluaisin itse välttää moista, enkä keskusteluisssa ikinä haluaisi vedota ikääni, en pidä sitä minään merittinä tai oikeutena käyttäytyä epäkohteliaasti, vihaisesti tai ylimielisesti."


        Jos ja kun keskusteluissa ikäihmisiin yhdistetään voittopuolisesti kaikenlaisia kielteisiä ja epämiellyttäviä ominaisuuksia ja vielä erikseen painotetaan niiden johtuvan iästä (?!), niin minusta se jos mikä minusta on epäkohteliasta ja vaikuttaa alentuvan ylimieliseltä tyyliin MINÄ tiedän millaisia jotkut heistä ovat, MINÄ näen heidän lävitseen, MINÄ pystyn lukemaan heitä kun avointa kirjaa; jotkut heistä ovat epäkohteliaita, vihaisia ja ylimielisiä johtuen iästään. Eihän heillä mitään syytä ja oikeutusta voi olla...

        Olen sitä mieltä, että kaikilla, ikään katsomatta, on oikeus olla epäkohtelias, vihainen ja ylimielinen. Huono käytöskin on 'oikeutettua'.
        Itseäni ei juurikaan ärsytä kanssaihmisten (satunnainen) epäkohteliaisuus, vihaisuus, ylimielisyys tai huono käytös. En taida edes kiinnittää huomiota, livepuolella siis. Keskustelupalsta luonnollisesti on asia erikseen.


        " Ehkä olet, ehkä et, vaikea sanoa ja sitäpaitsi ihan sama minulle. Käyttäydyt epäkohteliaasti ja ylimielisesti, arvelen että osin se on sanoisinko 'tahatonta' ja osin tahallista provoilua jne. ...
        Missä kohdin tuossa yllä olevassa on syyttelyä, mustamaalausta ja panettelua?

        " Omahyväinen ärsyyntyy helposti, jos puhe menee aiheeseen, joka ei ole hänen vahvinta osaamisaluettaan. Yhteistä omahyväisille ihmisille on, että he ovat tosikkoja."
        Niinpä.

        Ikävää että avaukseni ärsytti sinua noin paljon.


      • bessie- kirjoitti:

        Noku hän mm. käytti sanaa "sarake" vaikka ilmeisesti tarkoitti vaakasuoraa jakolinjaa.

        Miks minun pitäisi täällä käyttäytyä yleensäkään, saati tässä tapauksessa eli miksi minun pitäisi käyttäytyä paremmin kuin aloittaja?

        En tarkoittanut vaakasuoraa jakolinjaa, vaan tekstin jakamista ryhmiin tai kappaleisiin. En sillä hetkellä muistanut muuta sanaa kuin sarake ja myönnän sen olleen väärän. Minä tein virheen.


      • bessie-
        mennäporvooseen kirjoitti:

        En tarkoittanut vaakasuoraa jakolinjaa, vaan tekstin jakamista ryhmiin tai kappaleisiin. En sillä hetkellä muistanut muuta sanaa kuin sarake ja myönnän sen olleen väärän. Minä tein virheen.

        Ai et tarkoittanut vaakasuoraa jakolinjaa?!

        Tietenkin ymmärsin sinun tarkoittaneen kappalejakoa, vaikka nimimerkille "käyttäydy" vastatessani PILANPÄITEN käytinkin kapulakielistä ilmaisua vaakasuora jakolinja.

        Otit turhan tosikkomaisesti tuon kommenttini jonka kaikkea muuta kuin totisella mielellä kirjoitin, mutta jatkanpa nyt joutessani. Teen seuraavan kappalevälin viivalla näkyväksi.
        ___________________________________________________________________________________________________
        Aika vaakasuora minusta, entä sinusta? Kuten tämä seuraavakin kappaleväli, ja kaksi ylempänä olevaa.

        Sitten teen 3 saraketta ja laitan näkyville neljä pystysuoraa jakolinjaa, helpoimman jälkeen katkoviivalla.
        | | | |
        | | | |
        | | | |
        | | | |


    • äölkk

      Haluaisin mielelläni välttää moista; ainakaan keskustellessa ihmisten kanssa en ikinä haluaisi vedota ikääni jonkinlaisena meriittinä (joskaan en sitä häpeilekään). Mitä sitten jos on jokusen vuosikymmenen jo elänyt? Sekö tekee ihmisestä kaikesta kaiken tietävän ja kaiken jo kokeneen? Mitä sitten loppuelämä oli tarkoitus tehdä, jos keski-iässä on jo mr/ms Täydellisyys?

      • Ikä on vain yksi luku, ei se merkitse sen enempää. Kaikkitietävyys on todella kamalaa, mutta tällaisia ihmisiä on, ihan oikeasti on olemassa. Ikävä kyllä usein kyseessä on pysyvä ominaisuus, jota puolisot ovat yrittäneet muuttaa koko elämän, tuloksetta.


      • "äölkk"

        Ei vanhana tarvitse tehdä mitään.
        Esi-merkiksi minä en tee paljon.
        Täysin päin, rottinki-rinnoin seuraan kyllä kakaroiden typeryyksiä.
        Hellästi myhäillen, muistelen kuinka itsekin toisinaan olin lähellä olla aloittajan kaltainen typerys.
        Vaan enhän minä.
        En tietenkään.
        Tuo ymmärrys tekee ihmisestä paremman kuin useimmat toiset.

        H.


      • New-age
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Ikä on vain yksi luku, ei se merkitse sen enempää. Kaikkitietävyys on todella kamalaa, mutta tällaisia ihmisiä on, ihan oikeasti on olemassa. Ikävä kyllä usein kyseessä on pysyvä ominaisuus, jota puolisot ovat yrittäneet muuttaa koko elämän, tuloksetta.

        Mitä luin: puolisot ovat yrittäneet muuttaa pysyvää ominaisuutta koko elämän. Ja millä oikeudella?
        Millä vuosisadalla?
        Hei haloo!

        Tähän sanoisin, että väärät valitsijamiehet tai -naiset.
        Vakat ja kannet!
        Oh boy


      • äölkk
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Ikä on vain yksi luku, ei se merkitse sen enempää. Kaikkitietävyys on todella kamalaa, mutta tällaisia ihmisiä on, ihan oikeasti on olemassa. Ikävä kyllä usein kyseessä on pysyvä ominaisuus, jota puolisot ovat yrittäneet muuttaa koko elämän, tuloksetta.

        Niinpä. Missähän lienee elämässä mennyt pieleen, kun täällä keskustelupalstoillakin aikuiset ihmiset heittelevät toisiaan herjoilla kuin koulukiusaajat konsanaan?


      • New-age kirjoitti:

        Mitä luin: puolisot ovat yrittäneet muuttaa pysyvää ominaisuutta koko elämän. Ja millä oikeudella?
        Millä vuosisadalla?
        Hei haloo!

        Tähän sanoisin, että väärät valitsijamiehet tai -naiset.
        Vakat ja kannet!
        Oh boy

        Oh girl

        Ihan tällä vuosisadalla esiintyy puolison muokkaus yrityksiä, jotka usein kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Minulle itsellekin on käynyt niin, kirjoitan siis ihan kokemuksesta. Omalla kohdallani lähdin kävelemään ulos sellaisesta parisuhteesta.


      • New-age

        Mä voisin ymmärtää, jos käsiteltäisiin parisuhteen ongelmia yhdessä molempien tahtomana ( ei kokemusta). Väkivaltaisuus on toinen, mutta se vaatisi koko perheen ( ei kokemusta). Kirjoitan yleisellä tasolla ja niin, miten
        kuvittelisin asioiden menevän.
        En usko, että toista voi hirveästi muuttaa. Mutta uskon siihen, että ihminen voi muuttua - hyvään tai huonoon suuntaan. En osaa hienosti selittää, miksi näin.


    • loppumattomiin

      Nämä palstan muutamat kovikset, aloittajaa ilkeästi ruotivat kaikki tietävät (hunksz tellukka bessie) ovat vihoviimeisiä tyyppejä.

      • "loppumattomiin"

        Muista myös että typeryksetkin saattavat ottaa joitakin pattiin.
        Elämä on niin moni-muotoista.
        Kukatkin eri-värisiä, vaikka penkki kokonaisuutena olisikin kaunis.

        H.


      • loppumattomiin
        hunksz kirjoitti:

        "loppumattomiin"

        Muista myös että typeryksetkin saattavat ottaa joitakin pattiin.
        Elämä on niin moni-muotoista.
        Kukatkin eri-värisiä, vaikka penkki kokonaisuutena olisikin kaunis.

        H.

        Kaikki eivät julista pattiin ottamisiaan niin kuin te.


      • loppumattomiin kirjoitti:

        Kaikki eivät julista pattiin ottamisiaan niin kuin te.

        "loppumattomiin"

        Miksiköhän?
        Luulisitko sinäkin että ne muut näyttelevät elämäänsä?


        H.


      • loppumattomiin
        hunksz kirjoitti:

        "loppumattomiin"

        Miksiköhän?
        Luulisitko sinäkin että ne muut näyttelevät elämäänsä?


        H.

        Luulen monien olevan teitä fiksumpia.


      • loppumattomiin kirjoitti:

        Luulen monien olevan teitä fiksumpia.

        "loppumattomiin"

        Sinun pitää kirjoittaa "toisten...meitä".
        Julistaja kun olet.

        H.


      • yhhyhhyyyyy

        Pikku hunkki poistatti kun osui nilkkaan😓😓


      • bessie-

        " Nämä palstan muutamat kovikset, aloittajaa ilkeästi ruotivat kaikki tietävät (hunksz tellukka bessie) ovat vihoviimeisiä tyyppejä."

        Sinähän se siinä taas ilkeyksiä kirjoittelet, nimimerkittä kuten niin usein ennenkin. Muuten, keksi minulle joku muu nimittelysana kuin 'kovis' se ei sovi minulle ei niin alkuunkaan, kiitos jo etukäteen.

        Ilkeyttä (tyhmänilkeää) on sanoa aloitukseen ja siihen tulleeseen kommenttiin vastaamisesta, että "aloittajaa ilkeästi ruotivat". Ja vielä jatkaa näin: " Kaikki eivät julista pattiin ottamisiaan niin kuin te." Säälittävän tyhmä kommentti mielestäni. Haloo, tämä on YHTEINEN keskustelupalsta, idea on että tänne kirjoitellaan ja kirjoituksiin vastaillaan.


      • Kieltämättä muutamat kirjoittajat osaavat olla raakoja.


    • mimmimum-..mi

      Minulla nyt ei muuta kuin.....heräävätkö kaikki miehet nykyään ennen kukonkiekaisua.....vai kiekaisevatko itse kukkokiekuun....

      • Ei aina herätä kukonlaulun aikaan, vaan ainoastaan työaamuina. Lopun aikaa ollaan kuin ellun kanat, ihanan vapaana herätyskellosta.


      • mimmimum-..mi

        Tuo kukkokiekuu tuli mieleen ...kun meidän pikkumiehen hoitopaikassa on hän ja kolme tyttöä....päiväunilta herätessä ensimmäisenä .. poika on sanonut kovalla äänellä....Kukko kiekuu nyt herätys.....
        Se on ihanaa kun voi jättää herätyksen pois.....eikä tarvi elää kellon mukaan....ainakaan niin säntillisesti.


    • Jos ihminen on sinut itsensä kanssa ja tuntee saavuttaneensa jotain elämässään, hänellä tuskin ilmenee pätemisen tarvetta ja ylimielisyyttä. Jos on tyytymätön omaan osaamiseensa ja mielessä on tarve näyttää jollain tapaa paremmalta kuin itse kokee olevansa, kilpailuhenki ja toisten aliarvioiminen nousee usein esille.

      "Pyh, minä tiedän paremmin, osaan tehdä kaiken taitavammin, mikä sinä luulet olevasi, pukeudutkin mauttomasti, kyllä minä olen tyylikkäämpi ja parempi, sinun mielestäsi tärkeillä asioilla ei ole mitään merkitystä maailmassa, te olette tyhmiä, kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuu, minä ja meidän joukkomme olemme paljon parempia kaikilla alueilla... jne."

      Kun arvostaa terveesti itseään ja suhtautuu myös muihin ihmisiin kohteliaan arvostavasti, huomaa, että voi oppia monenlaista uutta lopun elämäänsä. Vaikka olisi asiantuntija, joutuu huomaamaan, ettei koskaan voi tietää ihan kaikkea mistään. Kaikki kehittyy, tulee uusia mahdollisuuksia ja uutta tietoa tutuista asioista. - Ellei seuraa aikaansa, huomaa helposti pudonneensa kärryiltä tai juuttuneensa paikoilleen. Kehitys kulkee eteenpäin, eikä kukaan voi koskaan tietää kaikkea, vaikka historia olisikin tuttua.

      • "optimisti-orvokki"

        Jostain syystä sinä kirjoitat nurin-kurisesti.
        Puolustellen päin-vastaisesti.
        Tapa on ihan hyvä, vaan se ei kehitä mitään muuta kuin hyvää oloa.
        Taviksille.
        Me toiset kärsimme tuosta.
        Meitä kun lohduttaa ainoastaan logiikka ja kirkas ajatus.
        Ei elämää kehitä se että ostaa elämänsä aikana mielelleen joustin-patjan.
        Veden-kestävää, paksua lento-kone-vaneria sen pitää olla.
        Siltä on helponpaa nousta lentoon.
        Jospa et yrittäisi enenpää kirjailijaksi.
        H.


      • Katso.peiliis
        hunksz kirjoitti:

        "optimisti-orvokki"

        Jostain syystä sinä kirjoitat nurin-kurisesti.
        Puolustellen päin-vastaisesti.
        Tapa on ihan hyvä, vaan se ei kehitä mitään muuta kuin hyvää oloa.
        Taviksille.
        Me toiset kärsimme tuosta.
        Meitä kun lohduttaa ainoastaan logiikka ja kirkas ajatus.
        Ei elämää kehitä se että ostaa elämänsä aikana mielelleen joustin-patjan.
        Veden-kestävää, paksua lento-kone-vaneria sen pitää olla.
        Siltä on helponpaa nousta lentoon.
        Jospa et yrittäisi enenpää kirjailijaksi.
        H.

        Paljonkos sinua on yritetty ojentaa.


      • O-Orvokki
        hunksz kirjoitti:

        "optimisti-orvokki"

        Jostain syystä sinä kirjoitat nurin-kurisesti.
        Puolustellen päin-vastaisesti.
        Tapa on ihan hyvä, vaan se ei kehitä mitään muuta kuin hyvää oloa.
        Taviksille.
        Me toiset kärsimme tuosta.
        Meitä kun lohduttaa ainoastaan logiikka ja kirkas ajatus.
        Ei elämää kehitä se että ostaa elämänsä aikana mielelleen joustin-patjan.
        Veden-kestävää, paksua lento-kone-vaneria sen pitää olla.
        Siltä on helponpaa nousta lentoon.
        Jospa et yrittäisi enenpää kirjailijaksi.
        H.

        :D :D :D :D

        Kiitos kommenteista omasta mielestään palstan "älykkälle loogikolle". Poikkeuksellisesti luin ihan koko viestisi alusta loppuun asti, yleensä sivuutan ne.

        PS: Ei minun tarvitse yrittää kirjailijaksi. - Sitä paitsi nykyisin kuka vaan voi tuottaa omakustanteina kirjoja, vaikkei osaisi kirjoittaakaan.


      • Itseensä tyytymättömät ihmiset yrittävät päteä eniten, juuri näin samaa mieltä. Toki kannattaa olla kriittinen myös itsensä suhteen, mutta ei liian raskaasti eikä murehtien. Itselleen nauraminen on hyvä tapa huomata, kuinka typerä sitä itse joskus onkaan.


    • tööttt

      Hyväksymättömyyténsä ihmiset yleensä osoittavat tunteilla
      - ei tarvitse olla edes kaikkitietävä -sula mahottomus sekin jos ajassa elää
      - yksi ystävä ainain railakkaasti nimitti mua aina aasiksi - no sangen oikeassahan hänkn oli.
      Enemmistön mielest olin ja olen joutavanpäiväinen lärppä ja lörppö - mutta kun aina elämässä niin paljn sanomatta jää - on hyvä että nuoremmat oppii keskustelemaa aiheista ja asioista ymmärryksen lisäämiseksi - myös nk kielletyistä - asiat, jota ei ollut olemassa ja kutenkin oli
      - milloin itse tai joku toinen syyllistyy säälimättömään hyväksikäyttöön ja mitkä seuraukset
      - oppia ikä kaikki - toiset rakastaa elämää ja sen monia muotoja, toiset kuolemaa ynnä sekä että.
      - jokin aika sitten oli muotia sanonta että kaikkea ei tarvitse sanoa että itsekin jotain tietäis
      - tai syyllistyy jeesusteluun jos ilmaisee että menkää vain maailmaan mutta älkää enää samoja syntejä tehkö - ja opettajan suosikkioppilas en minäkään koskaan ollut
      vaikka kenties armossaan antoi joissakin kouluaineissakin kympin joissain aihealueissa - siitäkin pelkkää haittaa kun kadeimmat oitis veti turpiin. Sitten silmät ymmyrkäisnä kysyy että voiko muka ihmiset sairaiksi tai hulluiksi tulla muka semmoisestakin `?

      • Ihan varmasti toisten sanomiset merkitsevät ihmiselle jotain. Toiset pystyvät kuittailemaan tai antaa vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. On niitäkin, jotka eivät vaan pysty sulttamaan tai kestä pienintäkään kritiikkiä, niin on vaara sairausta vakavastikin.


    • Nää palstat on ihania.
      Täällä voi jokainen mainostaa omaa "brändiään" niin paljon kuin sielu sietää. Jotkut tosissaan, jotkut itseironian puitteissa, "kieli poskessa". Jotkut vaan saadakseen vastareaktion jossain toisessa. :))

      • Minä kannatan "minä olen ok, sinä olet ok" -linjaa.


      • New-age

        Siteraan Palomaa: kerrankin ollaan samaa mieltä. Sopii loppukaneetiksi kirjoittamasi.
        Mutta ehdollisena: paitsi jos...


      • Olet hyvin perillä keskustelupalstojen hengestä.


      • grrrrrrhhhh
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä kannatan "minä olen ok, sinä olet ok" -linjaa.

        Et malttanut pysyä pois ketjusta.


    • hmpfistapäivää

      Kyllä muakin itkettäisi jos joutuisin Porvooseen :P sinne muistaakseni joutui joskus jos huonoilla korteilla pelaa marjapussia?

      On suht subjektiivista sanoa, ettei itse ikinä ole ylimielinen. Aina kun tuo jonkun toisen huonon puolen esille, sitä tavallaan on. Mietin että mikä on ylimielisen vastakohta, miten voisi kuvata suhtautumistaan toisiin niin, että ei tuomitse toisen olemusta. Nöyryyttä kai usein käytetään, mutta nöyryys kohdatessaan toista ihmistä tuntuu vain väärältä.

      Minusta ihminen joka ei ole ylimielinen, on lähinnä utelais. Ei tuomitse.

      • Olet oikeassa marjapussin pelaamisesta, siitä nimimerkkini.

        Kaikki ovat jossain tilanteessa ylimielisiä, mutta näillä foorumeilla pitäisi ottaa myös muut palstakirjoittajat huomioon. Ei tämä mikään kaatopaikka ole, jonne voi purkaa kaiken negatiivisuuden ja huonon olon

        Ylimelinen ihminen on ruma.


    • Aloitukseen- (pitkä ketju)
      On peri ihimillistä liikuttua kyyneliin asti- mielestäni se kertoo empatian kyvystä, joka lisääntyy telämänkokemuksen myötä. Kun maailma on nyt tämän tämän jonkin iskun kohde -lapsiakin vammautuu ja kuolee. Mutta kyllä minä ainakin liikutun tv.n ääressä elokuvia tai jotain sarjoja katsellessa ihan myönteisissäkin tilanteissa ym. -ei tarvitse huolestua yhtään--

      Muistakaamme "ylpeys käy lankeemuksen edellä " eli olisi hyvä jos huomaisi ajoissa virhekäyttäymisen - säästyisi isesyytöksisltä ja kolhuilta (ns sitä saa mitä tilaa)

      • Joo, tämä herätti keskustelua. Kovin monikaan ei vastannut tuohon miehen mielenliikutukseen. Kiitos sinulle, että saan hieman vertaistukea. Koirailla testosteronit vähenevät iän myötä, luin jostain senkin vaikuttavan arvaamattomaan käyttäytymiseen.

        Vihaisuudella, räksyttämisellä ja ylimielisyydellä ei pidetä näitä palstoja hengissä. Minulle oli yllätys kuinka paljon 60 porukasta sitä vielä löytyy.


      • eppu2
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Joo, tämä herätti keskustelua. Kovin monikaan ei vastannut tuohon miehen mielenliikutukseen. Kiitos sinulle, että saan hieman vertaistukea. Koirailla testosteronit vähenevät iän myötä, luin jostain senkin vaikuttavan arvaamattomaan käyttäytymiseen.

        Vihaisuudella, räksyttämisellä ja ylimielisyydellä ei pidetä näitä palstoja hengissä. Minulle oli yllätys kuinka paljon 60 porukasta sitä vielä löytyy.

        Kun tulin palstalle muutama vuosi sitten, minäkin yllätyin melkoisesti.
        Ajattelin, että ovatko kaikki oikeasti 60 .
        Räksytyksestä sain heti osani.
        Mutta meitä on moneksi, kaikkeen tottuu.


    • Anonyymi

      Kyllä pitää olla sillä mies ei itke itkeäkseen, vaan ainoastaan kun itkee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe