tiedettä ja kulttuuria

omeIetti

Mikä on teidän mieltänne lähinnä oleva taiteen laji - kuvataide, kirjallisuus, musiikki jne?
Millainen on tyylisuunnan suhteen makunne tai esimerkisi kuka on lempi taiteilijanne tai mieluisin teos tai teoksia?

37

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taide.on.arkea

      Musiikki on lähinnä, klassinen, hengellinen tai kevyt musiikki soi usein töissä taustamusiikkina hiljaisella äänellä. Samoin autossa, aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä hetken. On useita radioita, jotka ovat valmiiksi eri kanavilla, Radio Suomi, koska toki merkittävää on myös välillä tulevat uutiset, Radio Day, Klassinen ja Järviradio. Sen lisäksi vaihtelen muita kanavia. En seuraa kappaleiden säveltäjiä tai esittäjiä, enkä nimiä muista, kuunteleminen ja siitä nauttiminen on tärkeintä.
      Joskus konserttiin on mukava mennä, kirkkokonserteista tykkään, mutta klassiset vappukonsertit ovat myös suurenmoisia sosiaalisia tapahtumia. Jytämusaa ei siedä lainkaan, niinpä en voi käydä saleilla ja jumpissa.
      Tauluissa on sama juttu. Katson niitä näyttelyissä sen kummemmin erittelemättä nimiä ja nautin.
      Mielenkiintoisin muotoilija on Miina Äkkijyrkkä. Olen aina seurannut hänen esiintymistään ja tuotantoaan. Löydän hänestä jotain samaa kuin itsestäni, sellaista josta omassa luonteessani iloitsen.

    • elindanielsson

      Tykkään maalauksista ja Suomen kultakauden taiteesta. Suosikkeja useita.

    • Hulokkonen

      Melkein joka aloituksessa kysellään mitämieltä mistäkin, väheksymättä tätäkin tämä on turhan laaja-alainen näin aamutuimaan honksottimet käy tyhjäkäynnillä, mietittyäni voin palata tähän lähitulevaisuudessa.

    • Luovuus elää sisälläni. Löydän taidetta luonnosta ja teen myös itse käsilläni omanlaistani taidetta.

      Toissa päivnä sain idean. Poistin mökin seiniltä kaikki maalaamani vanhat taulut. Hain kirkolta viime keväänä tekemäni kuparipannut sarjan taulut ja asettelin ne pirtin seinille.

      Yhdellä seinällä naulasta riippui iso valkoinen lierihattu. Siitäpä syntyi idea.

      Haalin kaikki hattuni sekä P:n Panama-ja Miami-hatut ja tein hattutaidetta. Hieno siitä tuli kun aikani niitä vääntelin suuntaan ja toiseen.

      P:n taidesuunta on Alvar Aaltoa. Selkeitä puupintoja ja mustia nahka huonekaluja. Isoja tauluja

      Minulla taas kaikki sisustus on vanhaa, lähes antuikkia.

      Jaa, että kuka on mieleinen taiteilja. P:n veli. Hän maalaa ja tekee veistoksia. Veistoksista heräsi pari vuotta sitten oma suuntautumiseni keramiikan tekoon.


      Eilen istutin orvokkeja tekemääni vanhaan keramiikkakenkään.

      • Pulp-fictio

        Musiikin suhteen olen kaikkiruokainen, paitsi räppi ja tekno. Musiikin opettaja oli hyvä!
        Kuvataide on aina kiinnostanut, eniten maalaustaide. Pitkään impressionismissa oli se jokin. Nyt ehkä ilahduttaa mm. vanha italialainen maalaustaide, missä taito näkyy: pitsi, sametti, silkki, nahka, turkikset, lasi, kupari, tina, puu jne
        Kuvataiteen opettaja oli hyvä!
        Kirjoja luen, joskus verkkaisemmin joskus ahmimalla. Historialliset romaanit
        ehkä tällä hetkellä kiehtovat eniten. Kirjailijat näkevät paljon vaivaa taustatietojen hankkimiseen. Äidinkielen opettaja oli hyvä!
        Olen sanonutkin, että nuo kolme opettajaa ovat olleet elämäni helmet.
        Rakkaus taiteisiin syttyi ja olen pitänyt siitä kiinni.


      • Heikunkeikku

        "korppis"
        Olet sinä vaan aikamoinen touhutäti.
        Ja kyllähän se on sinun kirjoituksissasi tullut esille, että luovuus asuu sisälläsi.
        Joskus ihmettelen, että miten voitkin olla niin energinen touhuissasi.
        Kekseliäskin vielä.
        Hattutaide! Mimmonenhan siitä tuli. Pistähän kuva framille.

        Mistähän minäkin löytäisin taas sen oman luovuuteni takaisin.
        Aika lällyksi oon ikää myöten muuttunut.


      • Heikunkeikku
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Musiikin suhteen olen kaikkiruokainen, paitsi räppi ja tekno. Musiikin opettaja oli hyvä!
        Kuvataide on aina kiinnostanut, eniten maalaustaide. Pitkään impressionismissa oli se jokin. Nyt ehkä ilahduttaa mm. vanha italialainen maalaustaide, missä taito näkyy: pitsi, sametti, silkki, nahka, turkikset, lasi, kupari, tina, puu jne
        Kuvataiteen opettaja oli hyvä!
        Kirjoja luen, joskus verkkaisemmin joskus ahmimalla. Historialliset romaanit
        ehkä tällä hetkellä kiehtovat eniten. Kirjailijat näkevät paljon vaivaa taustatietojen hankkimiseen. Äidinkielen opettaja oli hyvä!
        Olen sanonutkin, että nuo kolme opettajaa ovat olleet elämäni helmet.
        Rakkaus taiteisiin syttyi ja olen pitänyt siitä kiinni.

        Mulla oli vähä sama juttu, että kuviksen opettajat ovat olleet järjestään miun maun mukkaisia.
        Sitten äidinkielenopettaja myöskin oli miun maun mukkainen. Molempien lajien opettajat antoivat minulle paljon tilaa oman luovuuteni edistämisessä.
        Musiikinopettaja koulussa ei ollut niin inspiroiva, mutta piano-opettaja oli.
        Koulun musiikinopettaja oli kyllä mukava, mutta koulussahan paljon lauletaan ja minä en niin kovasti ole mistään laulamisesta tykännyt. Teoriakokeisiin ei koskaan tarvinnut lukea, kun tiedot oli opeteltu musiikkiopistossa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "korppis"
        Olet sinä vaan aikamoinen touhutäti.
        Ja kyllähän se on sinun kirjoituksissasi tullut esille, että luovuus asuu sisälläsi.
        Joskus ihmettelen, että miten voitkin olla niin energinen touhuissasi.
        Kekseliäskin vielä.
        Hattutaide! Mimmonenhan siitä tuli. Pistähän kuva framille.

        Mistähän minäkin löytäisin taas sen oman luovuuteni takaisin.
        Aika lällyksi oon ikää myöten muuttunut.

        Ehkä sitä energiaa pitää aika ajoin ladata. Nukuin viime yönä 12-tuntia 😊

        Samoin pitää olla itselleen armollinen. Nyt minulla on lepopäivä. En ole suunnitellut mitään tälle päivälle.

        Lukeminen, maalaaminen tarvitsevat oman ajan ja paikan se on talvisyön.

        Keväisin tuulettelen itseäni maailmalla. Sieltä kertyy reppuuni ideoita, joita alan toteuttamaan kesäisin.

        Sitä saa kyllä itsekin ihmetellä kuinka olen pärjännyt mökkihommissa kun tuo selkävamma rajoittaa, mutta etiäpäin mennään.


    • Minä olen tyyli-puhdas tekno-kraatti.
      Tekniikan hippi.
      Joten taide ei puhuttele minua mitenkään.
      Jos Fingerpori ja muu laadukas huumori lasketaan taiteeksi.
      Star Wars, SciFi, Taru Sormusten Herrasta niin sitten ainakin ehkä vähän.
      Eikö olekin outoa että osaan jumalallisen hienosti riimitellä ja luoda oudot ajatukset pikku-kertomuksiksi.
      Nekin yli-vertaisia.
      Aivan kuin oikea kirjailija :)
      -
      Annan kyllä arvoa Rembrantille, aloin ottaa hänet vakavasti luettuani lapsena artikkelin hänen kyvystään käyttää valoa maalauksissaan.
      Lamppua en niistäkään kovin kirkkaasti löytänyt.

      H.

      • Ei Rembrantin valoa lukemalla opi näkemään. Sen oppii kokemalla. Esim. ilta aurindossa. Ihastele kuinka auringon säteet leikkivät luonnossa, metsän keskellä tai pihapiirissä jättäen mystisiä valoja varjojen keskiöön, seuraa tulipisaroita kuusien ja katajan oksilla.
        Kaunista.


      • korppis kirjoitti:

        Ei Rembrantin valoa lukemalla opi näkemään. Sen oppii kokemalla. Esim. ilta aurindossa. Ihastele kuinka auringon säteet leikkivät luonnossa, metsän keskellä tai pihapiirissä jättäen mystisiä valoja varjojen keskiöön, seuraa tulipisaroita kuusien ja katajan oksilla.
        Kaunista.

        "korppis"

        Tietenkin minä kuvia katselin.
        Olihan kyseessä heräävä murros-ikä.
        Katselin Rubensinkin teoksien kuvia.
        -
        Kirjoitan yritelmäsi parenpaan muotoon:

        "Korsi heilahti auringon säde iski pimeään
        luonto murahti oudosti siitä.

        Varjo varjompaa vaelsi pimeässä
        säteen hehkussa hetkeksi haalistui.

        Tumma-oksaisten neulaset totesivat sen
        kulki ohitse helpotuksesta huokaisten.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Tietenkin minä kuvia katselin.
        Olihan kyseessä heräävä murros-ikä.
        Katselin Rubensinkin teoksien kuvia.
        -
        Kirjoitan yritelmäsi parenpaan muotoon:

        "Korsi heilahti auringon säde iski pimeään
        luonto murahti oudosti siitä.

        Varjo varjompaa vaelsi pimeässä
        säteen hehkussa hetkeksi haalistui.

        Tumma-oksaisten neulaset totesivat sen
        kulki ohitse helpotuksesta huokaisten.

        H.

        En löytänyt runostasi hollannin valoa, positiivisuutta enkä lämpöä.

        Löysin suomalaista pessimistiä.

        Navetan takana horsmien kaunistaman kompostikasan päällä kiekui kukko.

        Tolkkien varjot tanssivat ilta-auringossa navetan viereisen huusin seinillä.


    • eppu2

      Kaikki lajit käy.
      Kirjojen lukemista olen harrastanut eniten. Musiikkiakin kuunteleen pois lukien meteli ja räppi.
      Taidenäyttelyissä pistäydyn, usein kesäisin.

    • Heikunkeikku

      Kaikki aloittajan mainitsemat, ( kuvataide, kirjallisuus, musiikki) ovat lähellä sydäntä.
      Siis NIIN lähellä, että ovat ihan sydämen syrjässä kiinni.

    • Kaikki käy, paitsi gangstaräppi
      Taiteessa ja sisustuksessa olen eklektinen elikkä siis valitsen eniten silmää miellyttäviä vaihtoehtoja eri suuntauksista. Skandinaavinen vaalea puu, kromi ja musta nahka eivät ole kuitenkaan minun juttujani.
      Tykkään käsityötaiteesta ja alkuperäisyydestä, etnisyydestä ja ainutlaatuisuudesta.
      ***
      Historia ja kirjallisuus ovat lähellä sydäntäni; arvostan myös luonnontieteitä, etenkin populääriversioina (tilannut pitkään National Geographicia ja muita keveitä tiedelehtiä aikaisemmin).

      • eppu2

        Googlaa ´virkattu poliisiauto´ erilaista käsityötaidetta, ei ihan hetkessä tehty.
        Mielestäni hyvä idea, olen nähnyt sen livenä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Googlaa ´virkattu poliisiauto´ erilaista käsityötaidetta, ei ihan hetkessä tehty.
        Mielestäni hyvä idea, olen nähnyt sen livenä.

        Kiitos linkistä..
        Lasteni serkkutyttö Livornossa, Italiassa virkkaa naapurien rouvien kanssa erilaisia "pukuja" keskusaukion puille. Aika värikästä ja luovaa.
        Coloriamo con l'arte del crochet P.ZZA XX SETTEMBRE

        https://www.facebook.com/groups/1730561497193657/?pnref=stor


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos linkistä..
        Lasteni serkkutyttö Livornossa, Italiassa virkkaa naapurien rouvien kanssa erilaisia "pukuja" keskusaukion puille. Aika värikästä ja luovaa.
        Coloriamo con l'arte del crochet P.ZZA XX SETTEMBRE

        https://www.facebook.com/groups/1730561497193657/?pnref=stor

        Onko siinä siis ihan oikeitten puitten ympärille tehty tuollaisia hirveitä väpellöksiä?

        Ei, kyllä puut ovat kauniimpia sellaisina kuin ne ovat luonnostaan.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos linkistä..
        Lasteni serkkutyttö Livornossa, Italiassa virkkaa naapurien rouvien kanssa erilaisia "pukuja" keskusaukion puille. Aika värikästä ja luovaa.
        Coloriamo con l'arte del crochet P.ZZA XX SETTEMBRE

        https://www.facebook.com/groups/1730561497193657/?pnref=stor

        Kylläpä on erikoisia ja hienoja. Paljon on työtä tehty.
        Katselen tässä samalla Koiviston siunaustilaisuutta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onko siinä siis ihan oikeitten puitten ympärille tehty tuollaisia hirveitä väpellöksiä?

        Ei, kyllä puut ovat kauniimpia sellaisina kuin ne ovat luonnostaan.

        ei kaikki puut ole niin kauheen kauniita
        mutta periaatteessa olen samaa mieltä että luonnonkauniit puut ovat parempia ilman että niitä maaleilla tai räpellöksillä parannetaan


        https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18581654_1937140119856013_7371653753706258741_n.jpg?oh=cb99564d095f0595afaee3a6c9d19a8f&oe=59B61867


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        ei kaikki puut ole niin kauheen kauniita
        mutta periaatteessa olen samaa mieltä että luonnonkauniit puut ovat parempia ilman että niitä maaleilla tai räpellöksillä parannetaan


        https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18581654_1937140119856013_7371653753706258741_n.jpg?oh=cb99564d095f0595afaee3a6c9d19a8f&oe=59B61867

        Käsityönä ne ovat hienoja, minä arvostan käsityötä.
        En tosin puiden päälle laittaisi yhtään mitään. Nuo kuvien puut eivät kyllä näyttäneet kummoisilta.



    • ukkkelihko

      Koska otsikossa mainitaan tiedettä. niin vastaan siihen kun kukaan muu ei ole niin tehnyt, Mieltäni lähinnä oleva luokka on luonnontieteet. Olen sitä ikäpolvevea, että genetiikka ja nanoteknologia eivät juuri ole kuolusta tuttuja. Lähinnä olen mieltynyt matematiikkaan, fysiikkaan ja tähtitieteeseen.

    • Rkstnmusaa

      Musiikki ilman mitään muita rajoja kuin että sen on oltava puhtaasti ja oikein, nuotilleen, esitettyä. Nuotilleen-säännöstä poikkeaa vain jazz.

    • Taide --käsillätehdyt näin sukunimeni tavoin---- .

      • Opiskellut taidehistoriaa, historiaa ja kirjallisuutta ym. ja sieltä jäi tuutorien oppina se, että jokainen muodostaa mielipiteensä kokemuksesta ja on siis asiantuntija- , se oli jotenkin ihmisiä arvostavaa.
        Arkkitehtuurissa barokki on runsaudessaan hienoa, mutta myös moderni arkkitehtuuri on tyylikästä, nykyisin huomioi ekologian ja teknologian.
        Espanjassa Alhamra´n linna , Roomassa Pietarin kirkko- täällä A. Aallon Villa Mairea Noormarkussa Ahlström´n koti (v.1938) on ollut aikansa huippu- moderni edelleen, hieno kokonaisuus.,,,,paljon muita. Turussa Käsityöläismuseo aikansa asujaimiston olosuhde kokonaisuus.
        Musiikki melkein mitä vain ...
        Taide onkin kinkkinen vastata täydellisyyteen pyrkineet taitelijat meillä kultakausi - esim von Wrigth´n veljekset-- paljon muita
        Laaja aihe...............


    • Naivina naivistit lähellä sydäntä.

      Taiteilijasuosikit vaihtuvat mielialan mukaan mutta Helene S. on ehdoton ykkönen.
      Naivisteista Raija Nokkalan värimaailmasta tykkään, odotan taas naivistien näyttelyä Iittalassa...

      • Helene Schjerfbeck on tekniikaltaan aivan huikea, tuottelias ja hänen omakuvista muodostui elämänkaari nuoruudesta aivan loppupuoleen asti.
        Naivistit ovat oivaltavia- he näkevät jonkin ironian ja huumorin suunnilleen kaikessa.
        Martti Innanen siirsi omassa tuotannossaan kuvataiteensa lisäksi asenteen musiikkiin, taitavasti.


      • Lääketieteen kehitys on , kirugian osalta ,robotiikan myötä poistanut virhemarginaalia kun kirurgi ohjaa ym. Sillä saralla tehdään uraaurtava leikkaus vuoden lopulla italialaisen kirurgin johdolla 150 ihmisen voimin - mukana 11-lajin kirurgeja. Venäläiselle vakavaa lihassairautta sairastavalle nuorelle miehelle siirretään aivokuolleen potilaan terve kroppa.
        Huimaa-odotan tuloksia- selkäydin on nyt kinkkisin kohta- huh huh
        Mars-ohjelma on myös suht. pitkällä, vettä pitäisi löytää, jokin paikka minne tehdä ihmisille siirtokunta- täällä ei tila kohta riitä,, mineraalit loppuvat, tautien kurissa pitäminen vaikeutuu, antibiootit ei tehoa kohta, ruuan tuottaminen vaikeutuu-
        Toisaalta bioenergia - aurinko-, ja tuulivoima on jo jotain oikealla tiellä, myös sähköautot ym järkevähköä...........


      • kawe kirjoitti:

        Helene Schjerfbeck on tekniikaltaan aivan huikea, tuottelias ja hänen omakuvista muodostui elämänkaari nuoruudesta aivan loppupuoleen asti.
        Naivistit ovat oivaltavia- he näkevät jonkin ironian ja huumorin suunnilleen kaikessa.
        Martti Innanen siirsi omassa tuotannossaan kuvataiteensa lisäksi asenteen musiikkiin, taitavasti.

        Helene S töissä ihmettelen hänen taitoaan, kuinka hän esimerkiksi yhdellä väripisteellä pystyy kertomaan niin paljon. Väriä ei tarvita paljon jos se on oikea ja oikeassa paikassa. Hän osasi sen taidon.
        Molemmat taiteilijat ovat maalanneet itseään Helene ihan suoranaisesti omakuviaan ja
        Innasen kasvot löytää hänen maalauksistaan, melkein kaikista hahmoista, joskus jopa naishahmoistakin tunnistaa Innasen sänkipartamiehen.

        Rakel Liehun romaani Helene, on hyvää kuunneltavaa, kirjailija itse lukee äänikirjan, kerran olen romaanin aikana hionut vanhan korjattavan kirjoituspöydäni, koko yö siihen silloin meni, kaksi kärpästä yhdellä iskulla tavallaan.


    • ö-Öö

      Vaihtelee

      Itseasiassa tympii "taide" noin sanana, toinen on "luovuus". Niillä pyritään kai luomaan jotain illuusiota jostain ylivertaisen erikoisesta ja mahtavasta. Mun mielestä kaikenlainen, mistä syntyy ajattelemista, tai saa jotain fiiliksiä on ihan jes. Tottakai, jos perehtyy johonkin juttuun tarkemmin, siitä saapi enenpi irtikin.

      Joskus musaa, joskus kirjoja, joskus jotain muuta, siis vaihtelee. Iteasiassa kai pari vuotta yrittänyt muodostaa mielipidettä yhdestä patsaasta, aina kun en satun näkemään. Pidän siitä paljon ja onhan se "hyvän näköinen", Se vaan jotenkin mietityttää. Hah, tunnen tekijän, se kyllä erehtyi selittämään, mitä its oli ajanut takaa. Noh, oma mielipiteensä. Kun kyllä kaikki on aina loppupeleissä katsojan/käyttäjän arviota ja ajatuksia.

      Taidetta ei pitäis selitellä.

      Yks leffa, minkä kattonut kai kymmeniä kertoja, Blues Brothers. Vaikka se noin periaatteessa on actionkomedia, siinä on julmetusti kaikenlaista. Aina tuntuu löytyvän jotain uutta. Mä pidän leffoista ja oopperasta just siksi, ne on itsessään niin monimuotoisia juttuja, musaa, kuvaa, kässääreitä, näyttelijöitä, valoa ja varjoa, fiiliksiä, miettimistä, ihan kaikkea. Hah, aikanaan oli joku tuntematon sotilas teatterissa, hitto kk-pesäke oli takaseinällä ja katsomo täyttyi ruudinsavusta, multimediaa parhaimmillaan ja korvat soi.

      Jossain taidenäyttelyssä eb jaksa katsoa tarkemmin, kuin muutamia teoksia. Konsertit menee paremmin, mutta just oopperan jälkeen on jotenkin ihan tyhjä olo ja mietokset alkaa selviään vähän myöhemmin. Kirjat pitäis saada luetuksi kerralla, ois kokonaisvaltaineo juttu. Liekö tässä tullut jotenkin lyhytjännittteiseksi, mä jotenkin kuuntelen enenpi irtopiisejä, kuin koko levyjä ja novellit huilaa paremmin, kuin romskut.

      Pakko mainita ruoka. Kaurapuurosta ehkä vaikea saada taidefiiliksiä, mutta parhaimmillaan ruoka/ruokailu on melkoinen kokemus, siis taidetta mun mielestä, monipuolisesti.

      Noh, tuli korostettua laajempia kokonaisuuksi, mutta kyllä juutuupi ohan kiva siis on. Nyt muuten tulossa pirun kova jenkkiläinen bluesnainen suomeen keikalle oman pändinsä kanssa, sitä vois harkita. Jotenkin alkanut kiinnostamaan..

      Beth Hart - Love Is A Lie:

      https://www.youtube.com/watch?v=PMIZEol5Zkk

      =DW=

      • ö-Öö

        Niin, mä en välttämättä diggaile tän tyylistä musaa, ja tässä Bonemassa, josta en oikein ole saanut selkoa, Tekis kuitebkin mieli nähdä mimmin keikka.

        Kun kaikkea ei tarvitse tieteellistää, taidejutuissa riittää, jos pitää jostain.

        Beth Hart & Joe Bonamassa ; Full Show:

        https://www.youtube.com/watch?v=jjYc2TIGBxE

        =DW=


      • ö-Öö

        Naivismista

        Pakko tällaisessa yhteydessä mainita Martti Huuhaa Innanen, kai eka naivisti, jonka opin tietämään. Ite asiassa en niinkään kuvataiteensa, tai musiikin kautta. Kundilla oli eka iso hitti "Gunnarpässi", se kierteli keikoilla pässin kanssa. Sattui hikiälle keikalle ja paikallisen kapakka ei ollut päästänyt pässiä sisään. Noh, siitä omat seurauksensa, myös taiteeseen.

        Alunperin siis enenpi musiikkia, myöhemmin kirjallista tuotantoa ja kuvataidetta, Kundi eräänlainen multilahjakkuus. Noh, kirjojaan löytyy kirjastosta, taulujaan voi katella netistä, kuin netistä voi kuunnella musiikkitaidettaan. Mainittakoon, Innasella oli muistaakseni viime vuonna elämänsä ensimmäinen taidenäyttely paikkakunnalla, Suosiosta ei tietoa.

        Martti Huuhaa Innanen - Potuntervaajan Valssi:

        https://www.youtube.com/watch?v=Nq3mJ-gaoRg

        =DW=


      • Kiitti Paloma hyvästä vinkistä, sopii vaikka samaan keikkaan Iittalan kanssa.


      • ö-Öö kirjoitti:

        Naivismista

        Pakko tällaisessa yhteydessä mainita Martti Huuhaa Innanen, kai eka naivisti, jonka opin tietämään. Ite asiassa en niinkään kuvataiteensa, tai musiikin kautta. Kundilla oli eka iso hitti "Gunnarpässi", se kierteli keikoilla pässin kanssa. Sattui hikiälle keikalle ja paikallisen kapakka ei ollut päästänyt pässiä sisään. Noh, siitä omat seurauksensa, myös taiteeseen.

        Alunperin siis enenpi musiikkia, myöhemmin kirjallista tuotantoa ja kuvataidetta, Kundi eräänlainen multilahjakkuus. Noh, kirjojaan löytyy kirjastosta, taulujaan voi katella netistä, kuin netistä voi kuunnella musiikkitaidettaan. Mainittakoon, Innasella oli muistaakseni viime vuonna elämänsä ensimmäinen taidenäyttely paikkakunnalla, Suosiosta ei tietoa.

        Martti Huuhaa Innanen - Potuntervaajan Valssi:

        https://www.youtube.com/watch?v=Nq3mJ-gaoRg

        =DW=

        2014 Innannen kuoli ja 2015 oli hänen muistonäyttelynsä oli Iittalassa.
        Mieleeni on sieltä jäänyt, että hänen maalaamistaan ohjaa ajatus, että "Ainoita oikeita oppineita ovat itseoppineet, muut ovat opetettuja. " Ehkä se ajatus sopi hänen musiikkiinsa ja kirjoittamiseensa.
        Tosi tuottelias taiteilija, eipä varmaankaan ole nuokkunut koulujen penkillä kun yleisradion vahtimestarin hommista antautui taiteilijaksi. Oli kansainvälisesti arvostettu naivisti.
        Jokainen lienee kuullut radiossa hänen pakinoitaan , joku Joe niissä seikkaili. ja hän lehdissä pakinoi ja pornolauluja jne

        tähän voisi monta mukavaa laulua laittaa,
        miehellä oli kyllä huumori tekemisissään.
        Kaunistakin...

        https://youtu.be/cfFfyV0HpZE


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe