Suuntavakain uusi perheauto?

tienpäällätaas

Mikä mahtaisi olla suuntavakain perheauto?
- ei valu tien kallistuksissa
- ei vetele urissa
- ei ole tuuliherkkä
- myöskään ohjaus ei vetele em. tilanteissa

45

1764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NMTjaHIV

      BMW

      • TyökseniAjelen

        Jopas vitsin murjaisit.

        BMW on eräs onnettomimmista autoista nimenomaan pitkää moottoritie pätkää ajellessa.
        Tuntevat kaikki urat ja kovasti ovat menossa aina tien kallistusten suuntaan.
        Näin ainakin 5-sarjalainen F10 sekä 3-sarjalainen F30.
        Mutkateillä ovat toki melko nautittavia ajella.

        Alle 10-vuotiaista, siis 2007 ja uudemmista isommista automalleista suuntavakaimpia moottoritie ajossa ovat esimerkiksi:

        - Volvo V60/ V70 kaikki sukupolvet
        - Opel Insignia
        - Ford Mondeo Mk4
        - VW Passat B8
        - MB E-sarja W212
        - Audi A6 C7

        Hieman pienemmässä kokoluokassa parhaita ovat:

        - VW Golf
        - Seat Leon
        - Skoda Octavia
        - Opel Astra
        - Volvo V40


      • komppausta

        Yllä aika asiallinen listaus, johon voin yhtyä omiin kokemuksiini perustuen. Muutaman huomion yllä mainituista autoista noin yleisesti kuitenkin lisäisin.

        Uusin Mondeo ei enää ole lähellekään niin vakaa kulkija kuin tuo vanhempi MK4 oli, oikeastaan tämä uusi MK5 on jopa melko kelvoton suuntavakavuudeltaan, ei siis enää mikään mainio matka-auto.
        Focukset taas ovat meluisia ja melkoisen uraherkkiä ja veteleviä pelejä, vuosimallista riippumatta.

        Passattia, Golfia, Octaviaa ja Leonia välttäisin ostamasta, mikäli mallinimessä lukee joko TSI tai DSG.

        Audin C6 oli melko tuuliherkkä auto, onneksi uudempi C7 on tässä suhteessa parempi.

        Myös Mersun edellinen mallisarja, siis W211 oli hyvin tuuliherkkä auto. Kenties madalletulla Avantgarde alustalla ja leveillä kumeilla sekin juuri menettelisi. Uudempi W212 huomattavasti parempi.

        Opeleissa, niin Astrassa kuin Insigniassakin välttäisin bensiinimoottorista 1.4T-mallia, jossa on ilmennyt ongelmia niin moottorin kuin manuaalivaihteistonkin kanssa.
        Muut Opelit ovat varsin kelpo matka-autoja, ehkä jonkin asteista meluisuutta lukuunottamatta.

        Volvon V70 kannattaa koeajaa kunnolla ostettaessa. Ovat melko pehmeitä alustaltaan ihan uusinakin, mutta alustan pehmetessä edelleen kilometrien myötä, ovat jotkin yksilöt suorastaan epämiellyttävän keinuvia ja vaappuvia ajettavia.


      • DasScheibe

        Kaikki VAG-tuotteet jättäisin ensimmäisenä pois laskuista, ne ovat nykypäivän wartburgeja kestävyydeltään.
        Kiina-Vollet jäisi myös kauppaan, ihan silkasta prokektionismista, koska suosin EU:n alueella omistettavia autoyhtiöitä, sellaisia jotka myös pääosin suunnittelevat ja valmistavat autonsa EU:n talousalueella.
        Muut Saksalaiset voisin itsekin kelpuuttaa autokseni.


      • Mies__93
        komppausta kirjoitti:

        Yllä aika asiallinen listaus, johon voin yhtyä omiin kokemuksiini perustuen. Muutaman huomion yllä mainituista autoista noin yleisesti kuitenkin lisäisin.

        Uusin Mondeo ei enää ole lähellekään niin vakaa kulkija kuin tuo vanhempi MK4 oli, oikeastaan tämä uusi MK5 on jopa melko kelvoton suuntavakavuudeltaan, ei siis enää mikään mainio matka-auto.
        Focukset taas ovat meluisia ja melkoisen uraherkkiä ja veteleviä pelejä, vuosimallista riippumatta.

        Passattia, Golfia, Octaviaa ja Leonia välttäisin ostamasta, mikäli mallinimessä lukee joko TSI tai DSG.

        Audin C6 oli melko tuuliherkkä auto, onneksi uudempi C7 on tässä suhteessa parempi.

        Myös Mersun edellinen mallisarja, siis W211 oli hyvin tuuliherkkä auto. Kenties madalletulla Avantgarde alustalla ja leveillä kumeilla sekin juuri menettelisi. Uudempi W212 huomattavasti parempi.

        Opeleissa, niin Astrassa kuin Insigniassakin välttäisin bensiinimoottorista 1.4T-mallia, jossa on ilmennyt ongelmia niin moottorin kuin manuaalivaihteistonkin kanssa.
        Muut Opelit ovat varsin kelpo matka-autoja, ehkä jonkin asteista meluisuutta lukuunottamatta.

        Volvon V70 kannattaa koeajaa kunnolla ostettaessa. Ovat melko pehmeitä alustaltaan ihan uusinakin, mutta alustan pehmetessä edelleen kilometrien myötä, ovat jotkin yksilöt suorastaan epämiellyttävän keinuvia ja vaappuvia ajettavia.

        06 Mondeosta ja 08 Focuksesta tiedän ainakin sanoa, että eivät ole mitään ihmeellisiä kilometien nielijöitä. Mondoessa on ihan kohtuullinen suuntavakaus ja nopeusvakaus (ainakin 1.8 koneella), mutta turhan kova alusta, eikä Mondeo ymmärrä ollenkaan sitä 100kmh valtatien kaarteen kallistumaa ja kulmaa, vaan ohjaus on täysin passiivinen, eikä ratinpalautus toimi sulavasti yhteistyössä tieprofiilin kanssa.


      • jepjepjepjepjuu
        Mies__93 kirjoitti:

        06 Mondeosta ja 08 Focuksesta tiedän ainakin sanoa, että eivät ole mitään ihmeellisiä kilometien nielijöitä. Mondoessa on ihan kohtuullinen suuntavakaus ja nopeusvakaus (ainakin 1.8 koneella), mutta turhan kova alusta, eikä Mondeo ymmärrä ollenkaan sitä 100kmh valtatien kaarteen kallistumaa ja kulmaa, vaan ohjaus on täysin passiivinen, eikä ratinpalautus toimi sulavasti yhteistyössä tieprofiilin kanssa.

        Jep. Mk3 (2000-2007) ja Mk5 (2014- ) Mondeot ovat suuntavakaudeltaan huonoimmat mallisukupolvet, uusin mielestäni ehdottomasti surkein.

        Mk1 ja Mk2 olivat todella todella tunnokkaita autoja ajaa, Mk4 taas ei enää ihan niin tunnokas ollut, mutta tukevan vakaa vielä kuitenkin.

        Focukset ovat kokoluokassaan olleet suht ok pelejä. Tietty tunnokkuus ja herkkyys joka toisaalta on mutkatieajossa nautinnollista ja onkin erottanut Focukset monista muista automalleista positiivisesti, on toisaalta suorassa matka-ajossa tuntunut lievänä tempoiluna urista ja tienkallistuksista ja näin ollut oikeastaan mallisukupolvesta riippumatta.


      • KylläMuttaEi

        Oikeastaan kaikki yli 100kw tehoiset etuvetoiset vetelevät kovemmissa kiihdytyksissä etenkin uraisemmalla tiellä ja mahdolliset leveät matalaprofiilirenkaat korostavat tätä taipumusta .
        Takavetoiset taas ovat keskimäärin herkempiä sivutuulelle ja tien kallistuksille.

        Hieman yleistettynä voisi todeta, että mitä tunnokkaampi, herkempi ja näin ollen nautinnollisempi auto on mutkatie ajossa, sitä herkempi se on myös reagoimaan häiriötekijöihin suorassa matka-ajossa. Ajamisen ilo onkin näin ollen aina vähän kaksipiippuinen asia.

        Harva esimerkiksi kehuu Volvon V70 tai Citikan C5 mutkatie ominaisuuksia, mutta kummatkin ovat varsin mainioita valtatie autoja.

        Bemarit taas ovat nautittavia mutkateillä, mutta edes isommat 5-sarjalaiset eivät meinää kunnolla kulkea suoraan valtateillä.


    • kenokaula

      Ei sellast ole olemaskaa, kaik on ennen pitkää linttoja!

    • ostapoisvaan

      Kyllä se on Passat, tosin muutenhan se on kyllä täysi pommi, mutta jos et ole omilla rahoillasi ostamassa niin sitten..

    • Mies__93

      Aloittajalle täytyy sen verta täsmentää tuosta suuntavakaudesta. Suuntavakaus on ensisijaisesti sitä, kuinka vaivattomasti ja itsestään auto kulkee suoraan. Huonon suuntavakauden omaavaa autoa saa oikeasti ajaa suorallakin tiellä, on tie kuinka hyväkuntoinen tahansa ja tyynetön ilma, ja radion ym. muiden huomiota vaativien asioiden näpertely on paljon vaarallisempaa. Toki hyvä suuntavakaus näkyy kaarteissakkin. Mutta täsmällisesti ja ketterästi mutkikasta tietä kulkeva auto, ei välttämättä ole rauhallinen ja määrätietoinen ohjastava suoralla tiellä, muuta kuin ehkä tottuneen mielestä, joka ei tiedä paremmasta.

      Oikeasti suuntavakaa auto tuntuu siltä kuin auto kulkisi puoliksi itse, ja että on melkeinpä enempi matkustaja kuin kuski. Vakionopeudensäädin vielä kruunaa tämän taivaallisen tunteen, ja pehmeä alusta, joka saa menon tuntumaan siltä kuin liitäisi sitä 100kmh tietä pitkin.

    • Easydrv

      Suuntavakaus riippuu paljon myös renkaista. Jos melkein minkä tahansa auton alle laitetaan leveät matalaprofiilin renkaat niin uraherkkyys kasvaa merkittävästi. Suosittelisin Volvoa S/V60 tai S/V90. Samalla saa laajan turvavarustelun kohtuullisella hinnalla. Volvosta on tulossa entistä eurooppalaisempi kun yhtiön osakkeita myydään pörssissä.

      • MadeInChina

        Ei se nyky Volvosta sen eurooppalaisempaa tee, jos osakkeilla käydään kauppaa myös euroopan pörsseissä. Päätäntävalta säilyy kuitenkin Kiinalaisilla, kuten myös pääosa yhtiön tekemistä voitoista valuu sinne. Mielenkiintoista on myös ajan kanssa nähdä, miten nämä uudemmat Volvot tulevat kestämään aikaa ja kilometrejä, vanhemmathan olivat siinä suhteessa erinomaisia.


    • Jake58

      Hieman yleistettynä sanoisin saksalaisten merkkien olevan suuntavakaimpia kaikissa kokoluokissa. Heikoiten suunnassa pysyy yleensä japanilaiset merkit.

    • tienpäällätaas

      Aika kauas keskustelu karkasi kysmyksestäni.
      Tosiaan, haen vain uusia autoja jotka pitää olla suuntavakaa autossa olevilla renkailla ilman useidne rengasmallien kokeilua.

      Sen verran taustaa että olen jättämässä joka tapauksessa pois BMW ja Audin. Edellinen oli uusi BMW ja se oli surkea eikä nyt alla oleva uusi Audi ole paljon kummempi.
      Jostain syystä nuo molemmat reagoi rengaspaineisiin niinkin rajusti että kun päivän aikana rengspaineet kohoaa ilman lämpötilan myötä auto muuttuu dramaatisesti. Audit ja kyseisen konsernin vehkeet jää tietysti pois myös vaihteiston vuoksi.

      Olebn kuvitellut että Fordit olisi edelleen suuntavakaita mutta ilmeisesti uuden Mondeot ei enää ole niin hyviä.
      Opeli pitänee ottaa kokeiluun ja tietysti Volvo.
      Ranskalaisista ei tainnut olla kommentteja mutta niissä on kaikissa ergonomiaongelma.

      Mersuista ei tainnut olla mainintaa, vain vanhoista meseistä.

      Suuntavakauden luotettava kokeileminen koeajossa on hankalaa koska autoa pitäisi käydä ajamassa eri keleillä ja lämpötiloilla. Lisäksi pitäisi säätä koeajon aikana muutamaan kertaa rengaspaineita jotta voi olla varma että auto on suuntavakaa kaikissa olosuhteissa eikä vain käy tuuri että auto kulkee koeajopäivänä vakaasti.

      • VantaanSuhari

        Uudet Mersut, ainakin C- ja E-sarjalaiset ovat varsin hyviä suuntavakaudeltaan. Erityisesti, jos hankit 4matic-mallin kohtuullisen (pienellä) rengastuksella.

        Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan myös Volvon V60/V70 malleja, tosin näitäkin maltillisen kokoisella rengastuksella.

        Halvemmassa hintaluokassa myös mainitsemasi Opelit, ainakin Astra ja uusi Insignia Grand Sport ovat varsin suuntavakaita.

        Siitä vain lompakon paksuuden mukaan valikoimaan:)


      • KiinnostunutKokemuksis

        Saako tiedustella aloittajalta, minkä vuosi- ja korimallin Bemari ja Audi olivat kyseessä. Entä minkä kokoisilla renkailla? Oliko muita ajettavuuteen vaikuttavia lisävarusteita, esimerkiksi madallettua alustaa, servotronicia tai vastaavia?


      • tienpäällätaas
        VantaanSuhari kirjoitti:

        Uudet Mersut, ainakin C- ja E-sarjalaiset ovat varsin hyviä suuntavakaudeltaan. Erityisesti, jos hankit 4matic-mallin kohtuullisen (pienellä) rengastuksella.

        Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan myös Volvon V60/V70 malleja, tosin näitäkin maltillisen kokoisella rengastuksella.

        Halvemmassa hintaluokassa myös mainitsemasi Opelit, ainakin Astra ja uusi Insignia Grand Sport ovat varsin suuntavakaita.

        Siitä vain lompakon paksuuden mukaan valikoimaan:)

        Miten neliveto auttaa suuntavakaudessa?
        Jollain tasaisella 80km/h vauhdilla kuivalla asfaltilla en ainakaan itse ymmärrä miksi se parantaisi suuntavakautta.


      • tienpäällätaas
        KiinnostunutKokemuksis kirjoitti:

        Saako tiedustella aloittajalta, minkä vuosi- ja korimallin Bemari ja Audi olivat kyseessä. Entä minkä kokoisilla renkailla? Oliko muita ajettavuuteen vaikuttavia lisävarusteita, esimerkiksi madallettua alustaa, servotronicia tai vastaavia?

        Bemarin luovutettiin minulle neljä vuotta sitten ja kysessä oli siis uusi 320DA mukana vakioilla 16 pyörillä. Audi on nyt noin vuoden vanha A4 Quattro vakioilla 17 pyörillä.
        Mitään ajettavuuslisävarusteita ei ole kummassakaan.

        Audi on Nokian nastoilla oikeastaan kohtuullinen ajaa mutta ensiasennus Hankookeilla aikamoinen soutaja ja mikä pahinta ohjaus vetelee urista ja tien kallistuksisa jatkuvasti.
        Jakuvaneliveto ei auta mitenkään asiaa.
        Audi on heti uutena mitattu kulmiltaan ja kaikki arvot oli itseasiassa arvoalueiden keskellä joten siinä mielessä alusta on täydellisessä iskussa.

        Bemarissa oli ajettavuutta lukuunottamatta hyvä peli. Audi nyt on sitten aika kuraa. Ovet helisee ja vaihteisto aika susi. Uusin softaversio johti nykimiseen vähän joka tilanteessa.

        Ehkä on vaan syytä jättää premiumit kun ei niissä oikein ole mitään kalliimman hinnan vasttineeksi, ainakaan ajettavuuspuolella.


      • Mies__93

        Suuntavakaimmat autot joita ole ajanut, on ollut 90-lukusia amerikkalaisia (00-lukusista ei kokemusta). Monien jenkkien suuntavakautta on mm. Tekniikan maailman testeissä ylistetty.

        Ja suuntavakauden toteamisessa koeajossa ei ole mitään hankalaa, jos me nyt edelläänkään puhutaan siitä, mitä suuntavakaus ensisijasesti tarkoittaa.


    • exaudisti

      kannattaa käydä testaa lexus GS..yllätyin kovasti vaikka audia ja bemua aikaisemmat..

    • bmw_kusipää

      Volvo ei siihen muuta voi sanoa se on fakta. Ihan sama mikä kokoluokka autossa kyseessä ja on maailman turvallisin auto!

    • NäinSeVaanOnNihh

      Periaatteessa mikä tahansa kookkaampi etuveto, jossa painopiste mahd alhaalla.

      • Gentauri

        Erinomaisen suuntavakaa ja hyvä ajettava on uusi Renaultin Grand Scenic vm. 2017. Sen voin sanoa entisenä Mesemiehenä. Mersu on talvella yksi surkeimmista. Perä heiluu kuin naisella punaisten lyhtyjen alueella. Luiston eston ollessa päällä saattaa pysähtyä keskelle jäistä ylämäkeä. Vaikka kaasu on pohjassa niin pyörät eivät pyöri. Pyörät suostuvat pyörimään vasta luiston eston poisoton jälkeen. Minulla on yli miljoonan kilometrin ajokokemus yli 10 automerrkiä omistaneena. Volvo on myös hyvä ostos! Mercedes-Benz on hyvä vain kesällä, paitsi 4 Matic on ok ympäri vuoden.


    • tienpäällätaas

      Ranskalaisissa on tosiaan sanottu usein olevna hyvä ajettavuus. Niiden ongelma on ikävä kyllä ergonomia eli sama kuin monissa Japseissa kun kädet ei yllä rattiin. Muuten kyllä esimerkiksi Pösö varmaan olisi hyväkin valinta.

      Onkos raadilla kokemusta Subarusta tai Mazdasta? Molemmat on aika suosittuja USAssa ja siellä auton suuntavakaus ja ajamisen vaivattomuus on tärkeitä asioita.

      • Anonyymi

        Kävin juuri koeajamassa Mazda CX-30:n. Oli pieneksi katumaasturiksi todella hyvä ajaa. Suuntavakaus hyvä. Parempi kuin omassa BMW-5, vm 2015. Odotan innolla, kun pääsen testaamaan CX-5 mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juuri koeajamassa Mazda CX-30:n. Oli pieneksi katumaasturiksi todella hyvä ajaa. Suuntavakaus hyvä. Parempi kuin omassa BMW-5, vm 2015. Odotan innolla, kun pääsen testaamaan CX-5 mallia.

        Ja kaivoit 2017 ketjun kertoaksesi tuon, hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaivoit 2017 ketjun kertoaksesi tuon, hienoa.

        Ketju siis eloon!

        CX-5 testattu. Oli suuntavakaa koeajolla. Tosin etuvetomalli, joten meno hieman huteraa, kun nelivedolla tottunut ajamaan. Nelivetona varmasti vieä parempi.

        Koeajettu Peugeot 3008. Oli suht suuntavakaa, mutta ergonomia tökki. Opel grandland X veteli ajossa, muuten ok. Nuo em. mallit siis nelivetona. Oma BMW5 x drive on muuten erittäin hyvä ajaa, mutta suuntavakaus suorilla ei paras mahdollinen. Työpaikan Skoda Octavia etuveto suuntavakaa ja hyvä tunto, muuten meluisa ja jotenkin huojuva ajossa.


    • Tuli juuri ostettua Opel Insignia Grand Sport innovation 2018 mallinen ajettu nyt 800Km.Ajo-ominaisuudet tuulellakin aivan mahtavat ei pompi edestakaisin ei tunnu urat autossa ,kulkee tosi rauhallisesti ja on tosi hiljanen ajettava.(Entinen mersu mies)

      • Koeajelija

        Vaikutti kyllä pirun hyvälle tuo uusi Insignia koeajon perusteella. Opel on kyllä oikeastaan aina osannut valmistaa varsin suuntavakaita autoja, kenties pikkuautoja (Corsat jne) lukuunottamatta.


    • 43636346

      Volvo mainittu yllättävän usein, eikö Volvoissa kuitenkin lähes aina ole se vika että ohjaus vetää jollekin puolelle? Esim oma V70 ja kaverin XC70, molemmissa saa ratti olla vähän vinossa että kulkisi suoraan. Tuttukin joka on pitkän linjan Volvo mies sanoi ettei vielä ole tullut vastaan Volvoa joka kulkisi suoraan kun ratti suorassa.

      • VollenOmistaja

        Toinen asia, minkä huomioisin Volvoa harkitessa on se, että ovat aina olleet kovia kuluttamaan alustan osia.
        Silloin kun alusta on priima kunnossa, ovat kyllä mukavia ja suuntavakaita, mutta tähän kuvaan tulee nopeasti säröjä kun kilometrejä kertyy.
        Lisäksi se on myös aikamoinen rasite isoissa Volvoissa, kun saa olla jatkuvalla syötöllä huollossa laitattamassa jotakin alusta komponenttia kuntoon, vaikka eivät nyt sinällään paljoa maksakaan yleensä.


      • 43636346
        VollenOmistaja kirjoitti:

        Toinen asia, minkä huomioisin Volvoa harkitessa on se, että ovat aina olleet kovia kuluttamaan alustan osia.
        Silloin kun alusta on priima kunnossa, ovat kyllä mukavia ja suuntavakaita, mutta tähän kuvaan tulee nopeasti säröjä kun kilometrejä kertyy.
        Lisäksi se on myös aikamoinen rasite isoissa Volvoissa, kun saa olla jatkuvalla syötöllä huollossa laitattamassa jotakin alusta komponenttia kuntoon, vaikka eivät nyt sinällään paljoa maksakaan yleensä.

        Saman olen itsekin kokenut, tuli ajettua kuoppaan ja vaihtoon meni edessä iskarit, laakerit ja koiranluut. Noin tonnin lasku kun osissakin premium hinta (tähän ei sisälly edes työtä). Ei mikään hirveän iso kuoppa mutta tuollaisessa etupainoisessa isossa autossa etupään alustan osat ovat kovilla. Varmaan selittää miksi usein vetelevät toiseen suuntaan.


    • ffffff33

      Meidän perheessä Mazda6, V70 ja Avensis, näistä ainoastaa Avensis kulkee suoraan kun päästää kädet irti ratista. Vaikka Avensiksen ajettavuus surkean ajoasennon takia (korkea pieni istuin) onkin ärsyttävä, ainakin kulkee suoraan.

    • dbfnlsdja

      Peugeot 508 meni kuin juna.

    • saatanan.kuminpalaset

      Uudet autot ovat huonoja suuntavakavuudeltaan uraisilla teillä ja tunnottomia muutenkin moninkertaisten kumipuslien aiheuttaman suurien joustojen takia. Ensinnäkin tukivarsissa on kumipuslat, sitten apurunko, johon tukivarret kiinnittyvät, on kiinnitetty kumipuslien avulla koriin. Lopuksi vielä hammastanko on kiinnitetty kumipuslilla koriin.
      Moninkertaiset kumipuslat joustavat yhteensä niin paljon että suuntavakavuus urissa tai tuulella on heikko ja ohjaustuntuma on heikko kun moninkertaiset kumipuslat eristävät niin paljon tuntumaa tiehen.
      Ainakaan sivusuunnassa joustoa ei saisi olla yhtään jolloin suuntavakavuus olisi paras.

      • Anonyymi

        Heh, nimenomaan wanhoissa autoissa on reilusti klappia joka paikassa. Ei haittaa rengasmelu eikä huono tienpinta, mutta ajokin on vähän sinnepäin.

        Nykyään perheautoissa on alusta, jota olisi taannoin pidetty urheiluautoon kuuluvana. Ei vie urat ja auto tottelee tarkasti ohjausta, mutta kääntöpuolena kovat puslat välittävät myös rengasmelua ja tienpinnan karheutta (värinää) sisälle.

        Tuulipussit löytyvät nimenomaan vanhoista autoista, samoi se, ettei keväällä tarvi edes pitää Kehä I:llä ratista kiinni, kun auto kulkee nätisti nastarenkaiden jyrsimissä urissa.


    • Anonyymi

      Corolla 2021 hybrid 2-litrainen farkku, aivan loisto suuntavakaus, kuin Volvo.

      • Anonyymi

        Tojossa liikaa pieniä puutteita ergonomiassa, mukavuudessa, käytettävyydessä jne.
        Ihan ok jos on ostamassa hinnat alkaen mallai mutta jos vaatimukset on vähän kovemmat kuin 30ke niin muista löytyy enemmän vastinetta rahalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojossa liikaa pieniä puutteita ergonomiassa, mukavuudessa, käytettävyydessä jne.
        Ihan ok jos on ostamassa hinnat alkaen mallai mutta jos vaatimukset on vähän kovemmat kuin 30ke niin muista löytyy enemmän vastinetta rahalle.

        Kerro parempi. Samassa hintaluokassa eli 32-33 tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro parempi. Samassa hintaluokassa eli 32-33 tonnia.

        Octavia on parempi paitti se vaihteisto.
        Occu on hyvä ajaa sen ergonomia on parempi eikä siinä ole säästetty joka paikassa pikkuisen kuten Toyotissa aina on. Toyota ei ole huono millään osa alueella mutta ei se oikein huippuhyväkään ole missään. kaikki on aika ok mutta siihen se jää.
        Sikä loistava kampe työmatkajunnaamiseen että voi olla varman ettei autossa ole mitään varsinaista ongelmaa kuten vaikka VAgenien DSG on käytökseltään susi.


    • Anonyymi

      Juna. Se ei paljon suunnastaan poikkea, kulkee suoraan kuin kiskoilla...

    • Anonyymi

      Omista autoista (Mazda 6, VW Passat, Audi A4) Mazda on ollut suuntavakain. VW ja Audi tuntuivat jotenkin painavilta etupäässä ja siksi lähti vaeltelemaan herkemmin. Ehkä johtuu siitä että mazdan omamassa pienempi, tuntui kuin ei olisi yhtä suurta painoa vetelemässä etupäätä.

      • Anonyymi

        Koeajoin viime vuonna (auton osto päällä) Passat ja SUperb hybridit ja joukon muita autoja. ¨
        Passat ja Superb on molemmat ihme hutkyjiä 100 vauhdissa. Ne menee kyllä suoraan mutta auto tekee ihme hytkymistä sivuttain. Passatilla ajaessa piti auto viedä 15min päästä taikaisin kun tuo hytkyminen alkoi tehdä huonoa ihan oksetamiseen asti mitä minulle ei ikinä ole sattunut aiemmin kuskin penkillä.

        itellä oli A4 ja se ei kovin suuntavakaa ollut 17" kiekoilla. Ehkä 16" menisi paremmin mutta vakiona tuli 17" kiekot tehtaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajoin viime vuonna (auton osto päällä) Passat ja SUperb hybridit ja joukon muita autoja. ¨
        Passat ja Superb on molemmat ihme hutkyjiä 100 vauhdissa. Ne menee kyllä suoraan mutta auto tekee ihme hytkymistä sivuttain. Passatilla ajaessa piti auto viedä 15min päästä taikaisin kun tuo hytkyminen alkoi tehdä huonoa ihan oksetamiseen asti mitä minulle ei ikinä ole sattunut aiemmin kuskin penkillä.

        itellä oli A4 ja se ei kovin suuntavakaa ollut 17" kiekoilla. Ehkä 16" menisi paremmin mutta vakiona tuli 17" kiekot tehtaalta.

        Toyotan omapoika, älä jaksa keksiä noita valheita kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika, älä jaksa keksiä noita valheita kokoajan.

        Jospa ottaisit ne värilliset lasit nokalta tai ainakin jätäisit nuo oletuksen sikseen.

        kerrohan sinä analyyttisesti noiden autojen suuntavakaudesta? Kykenetkö siihen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe