Missäpäin Suomi on kauneimmillaan?

SuomessaLomaile

Missäpäin sinun mielestäsi Suomi on kauneimmillaan?
Minne olisi mukava matkustaa, pitkälle lomalle tai lyhyemmälle?

Mitkä ovat edullisia ja mukavia matkakohteita?

Itse viihtyisin järvi-Suomessa, mutta minusta tuntuu, että kaikki on kallistunut ja rahaa pitäisi olla enemmän. Eläke on pahuksen paljon palkkaa pienempi.

Hyvää hinta-laatu -suhdetta etsin kotimaan matkailuun.

Kolin maisemat salpasivat hengitystä, kun ensimmäisen kerran sinne kiipesin.
Saimaan rannat kutsuvat ja monet alueet Lapissakin, paitsi ei itikka-aikaan.

Kauniita kuvia löytyy vaikka täältä: http://areena.yle.fi/1-3859526

17

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narinkka-torin nurkilla dyykkaillaan roskiksia.
      Näkymä on nyky-nuorten rakastama.
      Halpaakin on se.
      Ajatteles, omat lapsesikin siellä ainakin kehuvat elämän-muotoaan.

      H.

      • Psykoterapeutitar

        Hakaniemessä metrontuuletusaukonkansi! Siinä on paras paikka istua, syödä vaikka jäde ja katsella elämänmenoa👍🏻 Toinen, mikä saa juhlalliselta tuulelle, on näkymä Kaisaniemestä pitkin Unioninkatua Kallion kirkolle👍🏻 Niissä sitä kauneutta riittää😍


      • Mätäjoen rannat kutsuvat silakoiden pyyntiin. On upea tuoksuva maisema.


    • Kesäpaita.man

      Tässä kotitoimistopöydän äärellä johtajan tuolilla istuessani kesä on yhtä kauneimillaan kuin missä päin tahansa suomessa. Työn alla vakuutuksien surffaus. Heinäkuun laskut tuli maksettua etukäteen.
      Parhaillaankin ikkuna näyttää auringon, puiden latvoja jotka heiluvat puuskittaisesti ja kesä on aina siellä minne menenkin, myös mökille myöhemmin.

    • Kun katson ikkunastani ei kauniimpaa luontoa voi löytyä mistään. Sääli että kesämme on niin lyhyt.

    • rosaliiin

      Kyllä se kaunein on katsojan silmässä näissä maisema asioissakin.
      Jos ei kokonaista maisemaa voi kauneimmaksi sanoa, niin yksityiskohtia löytyy aina pilvin pimein.

      Keski-suomalaisena oma silmäni hakee aina vettä ja vesistöä, järvet ja lammet antavat sellaista avaruutta ja raikkautta maisemaan jossa silmä lepää.

      • Lapsuuskotini kotirannat, sillä sen kauniinpaa ei ole mielestäni löytynyt, vaikka kyllä Kolin maisematkin on huikaisevat ja Ruunaan-kosket kiehtovat, puhumattakaan Lapin maisemista, mutta kun "kotiin" tulee, niin mikään ei vedä vertoja sille.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Lapsuuskotini kotirannat, sillä sen kauniinpaa ei ole mielestäni löytynyt, vaikka kyllä Kolin maisematkin on huikaisevat ja Ruunaan-kosket kiehtovat, puhumattakaan Lapin maisemista, mutta kun "kotiin" tulee, niin mikään ei vedä vertoja sille.

        Oikein sanot, että kotiranta, se on minullekin paikka, joka ei unohdu lain.

        Tuo Koli ja Ruunaan-kosket olen testannut ja niistä on niin hyvät muistot, lämmintä kesäpäivää ja lämmintä vettä ja maisemat upeita.
        Ruunaan koskia voin todella suositella ja ehkä joskus se onnistuu uudestaan itseltänikin, siinä lasketaan Siikakoski ja oli mukavaa nähdä monen monituista kalastajaa seisomassa siellä vedessä.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Oikein sanot, että kotiranta, se on minullekin paikka, joka ei unohdu lain.

        Tuo Koli ja Ruunaan-kosket olen testannut ja niistä on niin hyvät muistot, lämmintä kesäpäivää ja lämmintä vettä ja maisemat upeita.
        Ruunaan koskia voin todella suositella ja ehkä joskus se onnistuu uudestaan itseltänikin, siinä lasketaan Siikakoski ja oli mukavaa nähdä monen monituista kalastajaa seisomassa siellä vedessä.

        Siis, oletko sinä "rontti"(anteeksi tuo sanonta )joskus lasketellut nuo kosket? Pois se minusta, en ikinä uskaltaisi. Siitä nautin, kun meille (taas se kotitila) saatiin tarpeeksi tehokas vene vetämään ja vesihiihto onnistui. Voi sitä vauhdin hurmaa, eikä pelottanut kurvailla "syvillä vesillä", koska vesi oli lämmin ja olen hyvä uimari.

        Minun ikimuistoinen kauhukokemus oli Itävallan laskettelurinteet, jossa joutui keikkumaan puiden latvojen yläpuolelle ja se pirun "topoliini" hissi, jolla menin kyllä ylös, silmät kiinni, koska kyytiin olin asettunut, mutta se alastulo? No, en sitä ihan per...lläni laskenut, koska se oli lopulta aika kiva, kuten Lahdessa(messilässä) "häkähäkkisen" rinne, joka oli aluksi pelottava ja lopuksi se olikin paras.

        Oikeastaan ihanaa muistella noita aikoja, mutta toisaalta surullista, mutta pois suru puserosta.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Siis, oletko sinä "rontti"(anteeksi tuo sanonta )joskus lasketellut nuo kosket? Pois se minusta, en ikinä uskaltaisi. Siitä nautin, kun meille (taas se kotitila) saatiin tarpeeksi tehokas vene vetämään ja vesihiihto onnistui. Voi sitä vauhdin hurmaa, eikä pelottanut kurvailla "syvillä vesillä", koska vesi oli lämmin ja olen hyvä uimari.

        Minun ikimuistoinen kauhukokemus oli Itävallan laskettelurinteet, jossa joutui keikkumaan puiden latvojen yläpuolelle ja se pirun "topoliini" hissi, jolla menin kyllä ylös, silmät kiinni, koska kyytiin olin asettunut, mutta se alastulo? No, en sitä ihan per...lläni laskenut, koska se oli lopulta aika kiva, kuten Lahdessa(messilässä) "häkähäkkisen" rinne, joka oli aluksi pelottava ja lopuksi se olikin paras.

        Oikeastaan ihanaa muistella noita aikoja, mutta toisaalta surullista, mutta pois suru puserosta.

        Olen toki laskenut, se oli vuosikausia suurena haaveena, ja sitten hellekesänä sen saatoin toteuttaa. Siinä voi valita puuvenettä tai kumivenettä ja hyvän ja kokeneen kapteenin ohjauksessa ja neuvoilla kokemattomampikin pärjää. Viisi koskea siinä lasketaan ja välit huristellaan moottorilla, välillä syödään kunnolla ja kuivatellaan vaatteita.
        Kaikista mukavinta oli kun sai luvan kanssa hypätä lämpimään virtaan ja se vei mukanaan pienen matkaa...

        Sillä reissulla oli silloin mukana iäkkäämpi pariskunta Havaijilta ja toisaalta pieniä lapsia, en itse asiassa tiedä mikä on ikäraja vai onko iitä ollenkaan. Kaikki olivat yhtä innostuneita kun minäkin. Jotkut olivat jo useita kertoja olleet mukana.

        Se oli mielestäni tosi edullinen paketti, siihen kuului yöpyminen ja aamupalat, koskenlasku ja ruokailu siinä ohessa.

        Nyt olen katsellut tuonne Muonion suunta ja käynyt niillä sivuilla kuikuilemassa ja haaveilemassa, siellä voi ainakin vesi olla kylmempää kuin Ruunaassa.


    • MonenlaistaKauneutta

      Kyllä Suomi on tosiaan kaunis. Kiitos linkistä!

      Mutta kertoisitteko, millaisia edullisia lomakohteita tiedätte? Missä voisi matkustella pikku-kukkaron kanssa? ;)

      • Yksi idea tuli mieleen,
        vuokraa kanootti ja eikun rantoja kiertämään - maisemat on taattu menee sitten melomaan mihin vesistöön suomen maassa tahansa.
        Halvalla pääsee ja omin eväin.


      • Viisastamatkustelua

        Teltta, retkipatja, makuupussi, kolikkokukkaro.
        Edullisimmat tavat matkustaa.
        Kaikessa muussa suomi on liian kallis paikka lapsiperheille ja eläkeläisille.
        Avaapa matkatoimiston sivut ja ala katsoa matkaa vaikka Canarialle.
        Pääset halvemmalla kuin suomessa.


    • Jokaisella.oma.makunsa

      Ainakin on kehuttu Hossan kansallispuistoa. Toiv joskus pääsen kokemaan itse miltä siellä näyttää.

    • Siilenä1

      Vaikeaa sanoa kun joka kolkkaan en ole vielä kolunnut. Tiedä vaikka kaunein on vielä kokematta.

      • Vainmurto-osa-näkyy

        Se kaunein ja paras jää AINA kokematta kun koko maailmaa ei ehdi koluta kukaan.
        Suomessakin pitäisi kiertää 444 kuntaa ennen kuin on "nähnyt kaiken".


      • siilenä1
        Vainmurto-osa-näkyy kirjoitti:

        Se kaunein ja paras jää AINA kokematta kun koko maailmaa ei ehdi koluta kukaan.
        Suomessakin pitäisi kiertää 444 kuntaa ennen kuin on "nähnyt kaiken".

        Nii-i. No mites sitten voi vastata aloittajan kyssäriin kun ei ole kaikkea edes nähnyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe