Aktivoidutaan pohtimaan

tulevaa syksyä , yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Aiheita on paljon ja medialla paljon tehtävää mitä painottaa ja kenet nostetaan keskiöön kun presidentin vaalit lähestyvät.
Myös Sote-, palkka ym sopimukset esillä, kun vihdoin kasvukausi on alkanut.
-------------
Minua huolestuttaa enemmin maailmanpoliittinen kiristyminen ja osittain nyt olemme suht lähellä kalistelujen keskiöistä yhtä.
Melko erityistä joukkoa on isoista asioista päättämässä, eikö......

88

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhuuksia

      Poliitikot tekopyhästi pahoittelevat kun sattui tuommoinen pieni lisäeläkkeen myöntäminen, 130.000,- johtajalle. Näitähän sattuu kaiken aikaa. Kun poliitikko pahoittelee, asia on kuitattu.
      Pääasia, että tiukennetaan näiltä joutavilta pienpalkkaisilta ja -eläkeläisiltä.

    • Pieniköaivoinen

      En ole erityinen ihmistuntija mutta kun katsoin politiikkojen selityksiä, he näyttivät kuin olisivat kaikki tienneet ja yhdessä todenneet: moititaan vähän julkisesti, kun tehdylle päätökselle ei voi kukaan enää mitään ja lisäeläke maksetaan. Sitten kaikki menevät yhdessä Finnairin edustussaunaan kylpemään.
      Aamuradiossa toimittaja suomensi Trumpin puhetta. Toisti useaan kertaan uhkauslausetta tulella ja raivolla vastaamisesta, joten ilmeisesti puheessa ei muuta kääntämistä ollutkaan. Ja Trumpin uutisissa, joita hän on nyt ruvennut toimittamaan, on yhden lööpin mukaan vain neljäsosa totta. Kyllä on pelottavissa käsissä isot maat.
      Vaan sitä en ymmärrä, mitä tarkoittaa, että Suomella talous kasvaa ja hyvin menee, mutta velka vain jatkaa kasvuaan, nyt ei edes puhuta velan kasvun vähenemisestä. Jos yrityksillä menee hyvin, niin eikö silloin verotuloja tulee lisää ja velkaa voisi lyhentää.

    • turhuuksia

      Jos koko maa halutaan pitää asuttuna ja vanhojenkin pysyvän mökkeröissään, eikö pitäisi jotenkin järkevöittää maksuja ? Kiinteistöveroja alentaa näillä "arvottomilla" mökkeröillä, kotipalvelua lisätä ja tehdä myös kohtuuhintaista kotipalvelua. Nyt yksityiset kotipalvelufirmat veloittavat kilometrikorvaukset ja muutenkin maksut ovat kovat.
      Itse en toistaiseksi tarvitse, mutta eipä niitä pieneläkkeellä pystyisi käyttämään.

    • 1lesken

      Olen ilolla pistänyt merkille, että nuoria ihmisiä on palkattu työelämään. Pankissa kävin pitkästä aikaa, ja nuoria miehiä oli tiskin takana. Ja mikä palvelu. Kauppakeskuksissa palvelevat nuoret naiset Samoin pääkirjastoon on palkattu nuorta väkeä. Palvelukodeissa on paljonkin nuoria. He ovat jotenkin niin vapautuneita ja luonnikkaita. Turha tärkeily on poissa. Koneiden hallinta on aikapian hyppysissä. Laitoshuoltajina ovat nuoret miehet ja naiset. Olisiko sittenkin päättäjät saaneet jotain positiivistä aikaiseksi. Lesken

      • kannattaaseurata

        Kuinka hyvin niihin palvelukoteihin pääsee ? Eikös ihmisten haluta pysyvän kotona mahdollisimman kauan ? Jopa hyvin iäkkäät ja sairaat lähetetään kotiin lehtijuttujen mukaan.
        Olen iloinen kun olet tavannut hyviä asiakaspalvelijoita. Nyt kuitenkin hoitoalalle koulutetaan myös alalle sopimattomia. Siitä ovat olleet huolestuneita viime aikoina nimenomaan alan ihmiset.


      • 1lesken
        kannattaaseurata kirjoitti:

        Kuinka hyvin niihin palvelukoteihin pääsee ? Eikös ihmisten haluta pysyvän kotona mahdollisimman kauan ? Jopa hyvin iäkkäät ja sairaat lähetetään kotiin lehtijuttujen mukaan.
        Olen iloinen kun olet tavannut hyviä asiakaspalvelijoita. Nyt kuitenkin hoitoalalle koulutetaan myös alalle sopimattomia. Siitä ovat olleet huolestuneita viime aikoina nimenomaan alan ihmiset.

        kannattaa
        Iäkäs ihminen asuu kotona ja hänellä on kotipalvelu. Hän ei missään tapauksessa suostu edes harkitsemaan palvelukotia. Kun hän sitten saa kotona halvauksen ja hänet kiidätetään lanssilla sairaalaan, tässä on yksi ratkaiseva tekijä. Ikäihminen on geriatrian hoivissa ja hän ei enää tule lausuntojen mukaan selvitymään yksin kotona. Hänet laitetaan ykkösryhmään jonotuslistalla. Lain mukaan kolmen kuukauden sisällä on löydyttävä palvelukoti. Hän odottaa paikkaa intervallipaikassa. Ja saa paikan. Ainahan hoitajissa on ollut porukkaa, jotka kuuluisivat luonteensa mukaan aivan eripaikkaan työhön. Lesken


      • Tititiriteijaa
        kannattaaseurata kirjoitti:

        Kuinka hyvin niihin palvelukoteihin pääsee ? Eikös ihmisten haluta pysyvän kotona mahdollisimman kauan ? Jopa hyvin iäkkäät ja sairaat lähetetään kotiin lehtijuttujen mukaan.
        Olen iloinen kun olet tavannut hyviä asiakaspalvelijoita. Nyt kuitenkin hoitoalalle koulutetaan myös alalle sopimattomia. Siitä ovat olleet huolestuneita viime aikoina nimenomaan alan ihmiset.

        Otat puheeksi alalle soveltuvuuden. Keitä ovat mainitsemasi aiheesta huolestuneet "alan ihmiset"? Mikä ylipäätään on määritelmäsi hoitoalasta?

        Minullakin on hyviä kokemuksia nuorista työntekijöistä sosiaali- ja terveyskeskuksemme asiakkaana. Mutta kyllä minun asioitani on ollut edistämässä laaja moniammatillinen joukko lääkäreistä liikunnanohjaajiin. Ja omasta vinkkelistäni olen ollut löytävinäni heistä sopivasti mm. kansanvalistajan ominaisuuksia.

        Ei kai tässä "soveltumattomuudessa" vain ole edelleenkin kysymys siitä, että kuka hoitajista osaa laittaa lakanan oikein?


      • kanattaaseurata
        Tititiriteijaa kirjoitti:

        Otat puheeksi alalle soveltuvuuden. Keitä ovat mainitsemasi aiheesta huolestuneet "alan ihmiset"? Mikä ylipäätään on määritelmäsi hoitoalasta?

        Minullakin on hyviä kokemuksia nuorista työntekijöistä sosiaali- ja terveyskeskuksemme asiakkaana. Mutta kyllä minun asioitani on ollut edistämässä laaja moniammatillinen joukko lääkäreistä liikunnanohjaajiin. Ja omasta vinkkelistäni olen ollut löytävinäni heistä sopivasti mm. kansanvalistajan ominaisuuksia.

        Ei kai tässä "soveltumattomuudessa" vain ole edelleenkin kysymys siitä, että kuka hoitajista osaa laittaa lakanan oikein?

        Kuules kun siitä oli sanomalehdissä tänä kesänä, tästä alalle soveltumattomuudesta. Jopa opiskelutoverit päivittelivät testien puutetta ja myös sitä miten tentteihin voi etsiä vastaukset netistä.
        Lakanan laitto ei ole oleellinen vaan ihmisiin suhtautuminen. Joku oppisopimuskoulutettu pantiin pois kun kiusasi vammaisia jne.
        Olen onnellinen puolestasi kun olet tavannut vain enkelimäisiä.


      • Tiritiriteijaa
        kanattaaseurata kirjoitti:

        Kuules kun siitä oli sanomalehdissä tänä kesänä, tästä alalle soveltumattomuudesta. Jopa opiskelutoverit päivittelivät testien puutetta ja myös sitä miten tentteihin voi etsiä vastaukset netistä.
        Lakanan laitto ei ole oleellinen vaan ihmisiin suhtautuminen. Joku oppisopimuskoulutettu pantiin pois kun kiusasi vammaisia jne.
        Olen onnellinen puolestasi kun olet tavannut vain enkelimäisiä.

        Minun enkeli-kuvaani ei kylläkään mahdu ihmisten piikittäminen ja verenimeminen, nälässä pitäminen ja hikinen jumppauttaminen :)


      • 1lesken
        kanattaaseurata kirjoitti:

        Kuules kun siitä oli sanomalehdissä tänä kesänä, tästä alalle soveltumattomuudesta. Jopa opiskelutoverit päivittelivät testien puutetta ja myös sitä miten tentteihin voi etsiä vastaukset netistä.
        Lakanan laitto ei ole oleellinen vaan ihmisiin suhtautuminen. Joku oppisopimuskoulutettu pantiin pois kun kiusasi vammaisia jne.
        Olen onnellinen puolestasi kun olet tavannut vain enkelimäisiä.

        kannatta
        Palvelukodissa nykyään kaikki tekevät melkein kaikkea. Kun ruoat tuodaan keskuskeittiöstä lämpöastioissa, hoitajat nostavat ne avokeittiön lämpölevylle. He jakavat ruoat ja lääkkeet pöytiin asukkaille tai huoneisiin. Likaiset astiat he lataavat astiapesukoneeseen. Pyykit he hakevat säkeissä asukkaan huoneesta ja laittavat koneeseen, kuivarumpuun tai narulle. Tuovat viikatut vaatteet kaappiin. Pyykinpesun hoitaa paljolti myös yökkö. Tietenkin perushoito kuuluu tehtäviin . Hyvin monipuolinen toimenkuva.Ulkopuolisena on palkattu nuoria laitossiivojia. Jos tämä työnkuva tuottaa nuorelle harjoittelijalle vaikeuksia, kyllä hän sen tajuaa että on väärällä alalla. Lesken


      • Tititiriteijaa
        kanattaaseurata kirjoitti:

        Kuules kun siitä oli sanomalehdissä tänä kesänä, tästä alalle soveltumattomuudesta. Jopa opiskelutoverit päivittelivät testien puutetta ja myös sitä miten tentteihin voi etsiä vastaukset netistä.
        Lakanan laitto ei ole oleellinen vaan ihmisiin suhtautuminen. Joku oppisopimuskoulutettu pantiin pois kun kiusasi vammaisia jne.
        Olen onnellinen puolestasi kun olet tavannut vain enkelimäisiä.

        Vaikka olenkin henkisesti heittäytynyt jo eläkkeelle, niin kommentoin vielä tenttivastausten hakemista netistä. Tuskin kukaan pystyy kaikkia opintojaan suorittamaan tällä menetelmällä, joten lohdutukseksi uskon, että perinteistä ulkolukuakin vielä harrastetaan, jos joku asiakas sitä kaipaa.

        Minä asiakkaana olen hyötynyt suuresti siitä, että tähän kaupunkiin on otettu töihin (nähtävästi vain ja ainoastaan) sellaisia, jotka hallitsevat esimerkiksi nopean tiedonhaun netistä. Koko ajanhan nämä istuvat päätteittensä edessä ja päivittävät siinä samalla hoitokeskustelua. Ei sitä voi tehdä ilman riittäviä tieto- ja viestintäteknisiä taitoja, jotka pitää hankkia viimeistään opiskeluvaiheessa.

        Omien asioideni ohessa ovat samalla käynnillä sivujuonteina (ja jälleen pitkälti tieto- ja viestintätekniikan ansiosta) hoituneet myös vaikkapa pienten lasten ravinto- ja liikuntakysymykset. Puolestani on hoidettu jopa ilmoittautuminen jollekin kurssille. Ei niin, ettenkö itsekin olisi osannut ja etteikö olisi ollut laitteita - jos nyt vain itseäni ajattelisin.


    • rosvot-pois-johdosta

      Tällähetkellä suomen tärkein asia on muuttaa l a k i -p y k ä l ä t täysin uusiksi,
      niin että valtion miljaardit ovat turvassa muutamien johtajien kähminnän tavoittamattomissa,
      " rosvot lopultaki kiinni "
      Sytzkof oli aamu ajankohtaisessa ohjelmassa oikeassa,
      kaikki lait uusiksi,
      optiot, poonukset sun muut työhön sitoutumiset ja niistä maksetut mijoonat ON suurta ÄLYTTÖMYYTTÄ , tyhmyyttä ja veronmaksajien ryöstöä,
      vaikutta siltä kuin Sytzkof olisi ainoa rehellisesti ajatteleva politikko koko suomessa,
      ei ihme kun sitä joku taho syrjii, Sytzkoffille kuitenki kannataa antaa KOKO kansan tuki,
      Sytzkof vaikuttaa olevan ainoa joka ajattelee rehellisesti kokonaisuutta valtion asioitten hoidossa,

      • KOKO_LAKI_UUSIKSI

        Missä ON Sipilän rehellisyys ????????????????
        entä muitten rehellisyys jotka päättää johtajien optioista poonuksista sitouttamisesta, sun muista palkoista ja älyttömistä etuuksista `?????????????


    • hehehehee

      Meitä suuria ikäluokkia on paljon ja meistä suurin osa on suht hyvissä hengen ja ruumiin voimissa, vielä. Soten kohdalla meidän, jos kenen, tulisi olla hereillä ja aktiivisina, jotta sitten kun emme enää ole hyvissä hengen ja/tai ruumiin voimissa vanhustenhoidon asiat olisivat paremmassa kunnossa kuin nyt ovat. Huolestuttavia tietoja saa lukea tämän tästä vanhusten hoidon tilasta Suomessa.
      "Vanhustenhuollolle käy kalpaten, jos kunta‑ ja palvelurakenneuudistuksessa vanhukset jäävät pelkästään terveydenhuollon käsiin – tai oikeammin jalkoihin. Saamme kallista, passivoivaa, makuuttavaa ja lääkkeillä pyörrytettyä hoitoa.
      Vai olisiko toivoa muusta?"
      Vappu Taipale http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo95615.pdf

      • New-age

        Komppaan. Vanhuksista tulee tulevaisuuden hoitobusineksen välineitä, siis meistä.
        Hirvittää.


    • 1eero

      Ihanko jotain valoa vai mikä se kimmeltää tunnelin päässä.

      • 1eero

        Tarkemmin ajateltuna kimmellys olikin näköharha luettuani ketjun läpi.


    • näin-on-asiat-suomessa

      Kuunelkaa ajankohatista lähetystä, kuunelkaa Sytzkofin mielipiteitä,
      hän on ainoa rehellinen politikko nykyään eduskunnassa,
      laki- uusiksi- valtion miljaardien kähmintä pitää estää,
      rosvot kiinni,
      missä on Soini rehellisyys ja toiminta sen eteen, ei missää,
      petturi on, ei voi verratakka Veikko Vennamoon,

      • herätys-nähkää-totuus

        Kuten kaikki järkevät ihmiset nyt viimestään huomaa,
        miksi Sytzkofia ei koskaan ole valittu päätääviin tehtäviin politikkoja esm. hallitukseen,
        Sytkofits pistäs lakipykälät uusiksi,
        valtion miljaardien kähmintä estettäisiin vain muutamien johtajien taskuun ,
        hyväveliverkosto hajotettaisiin,
        siksi Sytkoffia ei ole valittu koskaan hallitukseen, koska on ainoa rehellinen politikko,

        kaikki laki uusiksi, kähmintä on estettävä,


    • Media juoksee pikkuasioiden perässä, niillä kosiskellaan lukijoita.
      Isompiin asioihin ei riitä toimittajilla, sen enempää kun ihmisilläkään ymmärrystä.
      Kaikki tähänastiset "suuret" kohut on olleet mitättömistä summista.
      Onhan medialla lemmikkejä. Kyllä Halonen pääsi vähällä median suhteen.
      Yksi järjettömin päätös kieltää maamiinat Suomelta, kun Venäjällä niitä saa olla, ja yhteistä rajaa yli tuhat kilometriä.
      Maailmanpolitiikasta sen verran.
      Sanotaan, että ihminen on kehittynyt.
      Missä se näkyy.

      • eimissään

      • eimissään kirjoitti:

        Ettäkö Halonen kielsi maamiinat ??

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ottawan_sopimus

        Kyllä minä muistan. Halonen oli innokkaasti ajamassa Suomea Ottawan sopimuksen taakse.
        Olisi Suomi voinut jäädä ulkopuolelle aivan hyvin sillä perusteella, kun ei Venäjä siinä ole.
        Sotilaat piti sitä hyvin tyhmänä päätöksenä, eikä se viisas ollut.


      • jaaeipoissa
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä minä muistan. Halonen oli innokkaasti ajamassa Suomea Ottawan sopimuksen taakse.
        Olisi Suomi voinut jäädä ulkopuolelle aivan hyvin sillä perusteella, kun ei Venäjä siinä ole.
        Sotilaat piti sitä hyvin tyhmänä päätöksenä, eikä se viisas ollut.

        Eduskunta asian päätti, äänin 110-47.



    • Orpo sanoi, ettei jakovaraa ole.
      Tarkoitti varmaan, että jakovaraa ei ole tavalliselle työläiselle mutta johtajistolle on.
      Jos rupeaa ajattelemaan Trumpia, Putinia ja Pohjois-Korean Kimiä niin miltei tukka nousee pystyyn.
      Miten tähän on tultu, että maailman johtavilla paikoilla on pelkkiä narsisteja.
      Sanotaan, että sitä saa mitä tilaa.
      Olisiko nyt aika ruveta maailmanlaajuisesti katsomaan muutakin, kuin omaa napaansa.

      • On Suomen itänaapurillakin rautaa aika lujasti rajan takana.
        Se on diktatuureissa ikävä puoli, kun ne on saaneet oman kansan ryöstettyä, niin kansa saadaan pidettyä yhtenäisenä diktaattorin takana, kun aloitetaan sota.
        Diktaattorilla on oma lahjottu hovi, joka tukeutuu armeijaan.
        Järjetöntä tämä luonnonvarojen ja valtioiden varojen tuhlaaminen sotakalustoon on, mutta minkäs sille mahtaa, siinäSuomenkin on mentävä mukana.
        Ei muuta kun uudet hävittäjät kentille ja isoja tykkejä, että saadaan olla itsenäisiä.


      • Totta puhut, niin surullista, kun se onkin.
        Onneksi diktatuuritkin kaatuu aikanaan, vaikka käy sitten toisinaan niinkin, että tilalle tulee vielä pahempi.


      • kollakestiaikansa
        k-kotton kirjoitti:

        On Suomen itänaapurillakin rautaa aika lujasti rajan takana.
        Se on diktatuureissa ikävä puoli, kun ne on saaneet oman kansan ryöstettyä, niin kansa saadaan pidettyä yhtenäisenä diktaattorin takana, kun aloitetaan sota.
        Diktaattorilla on oma lahjottu hovi, joka tukeutuu armeijaan.
        Järjetöntä tämä luonnonvarojen ja valtioiden varojen tuhlaaminen sotakalustoon on, mutta minkäs sille mahtaa, siinäSuomenkin on mentävä mukana.
        Ei muuta kun uudet hävittäjät kentille ja isoja tykkejä, että saadaan olla itsenäisiä.

        Rintamasotaa on enää vain elokuvissa. Naapuri valtaa ja/tai tuhoaa suomesta kaiken tarvittavan kuudessa tunnissa.


      • kollakestiaikansa kirjoitti:

        Rintamasotaa on enää vain elokuvissa. Naapuri valtaa ja/tai tuhoaa suomesta kaiken tarvittavan kuudessa tunnissa.

        Tietenkin se ydinaseilla voi tuhota, mutta muuten niin suuri varustautuminen huomataan, niin ei Suomi housut kintuissa ole.
        Sitä varten ne hornetit nytkin tuolla ulisee, ulisivat eilenkin..
        Se valtaaminen pitää tehdä kalliiksi.
        Jos miehiä ja kalustoa tuhoutuu niin kuin ihantalassa, niin isokin valtio alkaa miettimään.


      • nitshivoo
        k-kotton kirjoitti:

        Tietenkin se ydinaseilla voi tuhota, mutta muuten niin suuri varustautuminen huomataan, niin ei Suomi housut kintuissa ole.
        Sitä varten ne hornetit nytkin tuolla ulisee, ulisivat eilenkin..
        Se valtaaminen pitää tehdä kalliiksi.
        Jos miehiä ja kalustoa tuhoutuu niin kuin ihantalassa, niin isokin valtio alkaa miettimään.

        Joo, ei iivana ydinaseita käytä jos aikovat itse tulla käymään, mutta muita jytkyjä riittää.
        Miehiä ja kalustoa on aika musertava määrä....
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_asevoimat


    • 60 -porukalle on turhaa enää pohtia maailman-luokan-kysymyksiä.
      Niitä pitää pohtia 30-40
      -
      Suomalainen maailman-politiikka on kansalaistemme enemmistön tahto.
      Maa-miinojen poisto ei ollut enemmistöä.
      Se oli viher vasemmiston hölmöys Halosen kanssa.
      Etenkin naisten juttu.
      -
      On tietenkin surullista todeta mihin lapsemme tätä maata ja tulevaisuuttaan vievät.
      Tuhlaten rahaansa typeryyksiin.
      Minulle riittää se että toivotan heille onnea.
      Muuten olen vain ja möllöttelen.
      Odotellen kauppaan koti-maisia Kantarelleja.
      Kohta ostettavaksi tuleva kuivurini maksaa 39€

      H.

      • Juuri jossain TV-ohjelmassa sanottiin, että suurin osa keksinnöistä on syntynyt yli 70-vuotiaana.


      • eppu2 kirjoitti:

        Juuri jossain TV-ohjelmassa sanottiin, että suurin osa keksinnöistä on syntynyt yli 70-vuotiaana.

        "eppu2"

        Noooh...
        Kyllä minä ilmoitan sitten täälläkin.

        H.


      • eitykkäätuorista

        Hunkki on avannut monta monituista renkutusaloitusta, mutta on jatkuvasti räksyttämässä muille jos kauan sitten alas painuneen tapainen aloitetaan uudelleen. Samat säännöt hänelle!
        Paikallislehdessämme on hänen kaksoisolentonsa. Viiksiniekka känisee ja politikoi PAIKALLISlehdessä ja kehuu ulkomaanmatkojansa. En ylipäänsä ymmärrä miksi kirjoittaa lehteen mokoma hapannaama.


      • eitykkäätuorista kirjoitti:

        Hunkki on avannut monta monituista renkutusaloitusta, mutta on jatkuvasti räksyttämässä muille jos kauan sitten alas painuneen tapainen aloitetaan uudelleen. Samat säännöt hänelle!
        Paikallislehdessämme on hänen kaksoisolentonsa. Viiksiniekka känisee ja politikoi PAIKALLISlehdessä ja kehuu ulkomaanmatkojansa. En ylipäänsä ymmärrä miksi kirjoittaa lehteen mokoma hapannaama.

        "eitykkäätuorista"

        Onhan aloituksissani kuitenkin se hyvä puoli, että kaikki kirjoitukseni ovat tuoretta tavaraa.
        Aloituksissani ei koskaan jauheta samaa, aina ja ikuisesti.
        Kiva kuitenkin että luet ne.

        H.


      • eitykkäätuorista
        hunksz kirjoitti:

        "eitykkäätuorista"

        Onhan aloituksissani kuitenkin se hyvä puoli, että kaikki kirjoitukseni ovat tuoretta tavaraa.
        Aloituksissani ei koskaan jauheta samaa, aina ja ikuisesti.
        Kiva kuitenkin että luet ne.

        H.

        Koska olet esittänyt uusia, raikkaita mielipiteitä ? Persupaskaa sulta on tullut iän kaiken.


      • eitykkäätuorista kirjoitti:

        Koska olet esittänyt uusia, raikkaita mielipiteitä ? Persupaskaa sulta on tullut iän kaiken.

        "eitykkäätuorista"

        Minkälaisesta mieli-piteestä pitäisit eniten?
        Minä olen erin-omainen kirjoittaja.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eitykkäätuorista"

        Minkälaisesta mieli-piteestä pitäisit eniten?
        Minä olen erin-omainen kirjoittaja.

        H.

        Voisit ollakin erinomainen kirjoittaja, jos heittäisit nuo roolisi hevon kuuseen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Voisit ollakin erinomainen kirjoittaja, jos heittäisit nuo roolisi hevon kuuseen.

        "eppu2"

        Minä vastaan hyvinkin mielelläni väitteeseesi.
        Vaikka inhoan chattailua, niin kohdallasi teen poikkeuksen.
        Sillä samalla saavat toisetkin, ehkä kaipaamaansa tietoa.
        Aloitan:
        Minulla ei ole rooleja.
        Minä olen yksi-nikkinen ja aito.

        H.


      • eitykkäätuorista
        hunksz kirjoitti:

        "eitykkäätuorista"

        Minkälaisesta mieli-piteestä pitäisit eniten?
        Minä olen erin-omainen kirjoittaja.

        H.

        Tämän kerran annan kiitosta persuillesi. VR:n Hallintoneuvvoston pj. Antti Tavio kauhistelee Bernerin toimia VR:n pilkkomisessa. Jaetaan kolmeen eri yhtiöön ? Kalusto joka tapauksessa omaansa. Että mitenkä vain Sipsu ja Berneri saavat yhtiöitettyä kaiken välttämättömän.


      • New-age

        Ei kait nyt Berner kuvittele yksin päättävänsä yhtään mitään.
        Kait eduskunta on valveilla, varsinkin kun ovat palanneet piiiiitkältä palkalliselta lomalta.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Minä vastaan hyvinkin mielelläni väitteeseesi.
        Vaikka inhoan chattailua, niin kohdallasi teen poikkeuksen.
        Sillä samalla saavat toisetkin, ehkä kaipaamaansa tietoa.
        Aloitan:
        Minulla ei ole rooleja.
        Minä olen yksi-nikkinen ja aito.

        H.

        "eppu2"

        Sekö hänellä meni luu kurkkuun?
        Tahi jotain pehmeänpääkin.
        -
        Hiukka hämmästyneenä olen odottamaan jäänyt haastettaan.
        Alkoiko hän noin suuresti hävetä lyhyttä tökkö-kökkäystään.
        Liekö kehtaa hän kohta enää kirjoittaa muutakaan?
        Veren-paineisella naamallaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Sekö hänellä meni luu kurkkuun?
        Tahi jotain pehmeänpääkin.
        -
        Hiukka hämmästyneenä olen odottamaan jäänyt haastettaan.
        Alkoiko hän noin suuresti hävetä lyhyttä tökkö-kökkäystään.
        Liekö kehtaa hän kohta enää kirjoittaa muutakaan?
        Veren-paineisella naamallaan.

        H.

        Sus siunakkoon, en minä täällä päivystä. Eikä minun kurkussani ole luita, eikä muutakaan kamaa.
        Jaa, että oikein naamanikin näät.
        Nikkisi varmaan onkin yksi, mutta sitä aitoutta kyllä epäilen ja olen epäillyt koko ajan, kun täällä olen kirjoitellut.


    • Kohtuus.kaikessa

      Iso palkka on yhtiöltä pois mutta yhteiskunnalle etu verojen muodossa noin yksinkertaisesti.

      • asia-pitää-korjata

        Ei se noin yksinkertasta ole, mijoonan suuruisista palkoista jää silti l i i k a a harhaan-johtajalle, vaikka maksaaki 60% veroa,
        älä yhtää puolustele,
        kaikki lakipykälät uusiksi, kähmintä pitää estää, kukaan johtaja ei ole noin suuren palkan arvoinen EI KUKAAN,
        johtajat ovat haitta työpaikoilla,
        korkeasti koulutetut työntekijät tekee työt ja suunittelevat tuotteita,
        johtaja otaa siitä kunnian ja hirmu palkan osakseen,
        vaikka mijoonat kuuluisi työntekijöitten kanssa jakaa palkkana, EI JOHTAJILLE,
        JOHTAJAT USEIN OVAT JOPA TYHMIÄ, paljon tyhmempää sakkia kuin hänen korkeastikouluttautuneet alaisensa,
        vääryys , epäoikeudenmukaisuus ja rosvous rehottaa suomessa,


      • Samaa.mieltä
        asia-pitää-korjata kirjoitti:

        Ei se noin yksinkertasta ole, mijoonan suuruisista palkoista jää silti l i i k a a harhaan-johtajalle, vaikka maksaaki 60% veroa,
        älä yhtää puolustele,
        kaikki lakipykälät uusiksi, kähmintä pitää estää, kukaan johtaja ei ole noin suuren palkan arvoinen EI KUKAAN,
        johtajat ovat haitta työpaikoilla,
        korkeasti koulutetut työntekijät tekee työt ja suunittelevat tuotteita,
        johtaja otaa siitä kunnian ja hirmu palkan osakseen,
        vaikka mijoonat kuuluisi työntekijöitten kanssa jakaa palkkana, EI JOHTAJILLE,
        JOHTAJAT USEIN OVAT JOPA TYHMIÄ, paljon tyhmempää sakkia kuin hänen korkeastikouluttautuneet alaisensa,
        vääryys , epäoikeudenmukaisuus ja rosvous rehottaa suomessa,

        Johtajat tyhmiäkö kun perustavat yrityksiä, joo samaa mieltä ei yrittäminen kannata.


      • Näyttää siltä, että poliitikot ja johtotason palkat, sekä hoitoalan tila kiinnostavat kovasti edelleen.
        Anne Berner on ministeri, joka tiedotti ison joukon valmistelemasta esityksestä vapautuvasta liikenteen järjestelystä. Esitys käy läpi maamme poliittisen päätöksenteko prosessin, lausuntokierros, valtiosalin yleiskeskustelu, äänestys ym . Mielestäni uutisoitiin kaivamalla esiin kitkerimmät vastustajat, eli media luo heti negaation ilmapiirin yleiseksi mielipiteeksi.
        Kansanedustajat tekevät töitä myös kesällä, tapaavat paikkakuntien äänestäjiä, valmistelevat jo syksyn esityslistoja puoluetasolla ym- toki lomailevat kuin ihmiset konsanaan.

        Tuo yritysjohtajien palkkasopimus tehdään yrityksen hallituksen kanssa - ei kuulu muille- nyt Finnair on tehnyt loistavaa tulosta ja noussut kuin Fenix lintu. Kerrannaisvaikutukset satoja työpaikkoja, paljon yritysveroja tänne maksavia alihankkjoita. Myön ko. johtaja maksaa n. 60% veroja eli tulos joka hänen kaudellaan on saatu aikaan poikii moninkertaiset verotulot Suomeen.
        Ketjussa yksi hieno kirjoitus kohenevasta tilanteesta hoitoalalla, on mielestäni asenteissa tapahtuvaa kehitystä missä tietty hierarkia on poistumassa - yhteen suuntaan katsovaa toimintaa- kaikki voivat paremmin.

        D. Trump ja Korea kommentit- huh huh...............


      • kawe kirjoitti:

        Näyttää siltä, että poliitikot ja johtotason palkat, sekä hoitoalan tila kiinnostavat kovasti edelleen.
        Anne Berner on ministeri, joka tiedotti ison joukon valmistelemasta esityksestä vapautuvasta liikenteen järjestelystä. Esitys käy läpi maamme poliittisen päätöksenteko prosessin, lausuntokierros, valtiosalin yleiskeskustelu, äänestys ym . Mielestäni uutisoitiin kaivamalla esiin kitkerimmät vastustajat, eli media luo heti negaation ilmapiirin yleiseksi mielipiteeksi.
        Kansanedustajat tekevät töitä myös kesällä, tapaavat paikkakuntien äänestäjiä, valmistelevat jo syksyn esityslistoja puoluetasolla ym- toki lomailevat kuin ihmiset konsanaan.

        Tuo yritysjohtajien palkkasopimus tehdään yrityksen hallituksen kanssa - ei kuulu muille- nyt Finnair on tehnyt loistavaa tulosta ja noussut kuin Fenix lintu. Kerrannaisvaikutukset satoja työpaikkoja, paljon yritysveroja tänne maksavia alihankkjoita. Myön ko. johtaja maksaa n. 60% veroja eli tulos joka hänen kaudellaan on saatu aikaan poikii moninkertaiset verotulot Suomeen.
        Ketjussa yksi hieno kirjoitus kohenevasta tilanteesta hoitoalalla, on mielestäni asenteissa tapahtuvaa kehitystä missä tietty hierarkia on poistumassa - yhteen suuntaan katsovaa toimintaa- kaikki voivat paremmin.

        D. Trump ja Korea kommentit- huh huh...............

        Kun muistaa sen, että valtio on suurin omistaja, niin kyllä minun mielestäni kuuluu omistajaohjauksesta vastaavalle.
        Vaikka maksaakin veroja paljon, ei ole hyvää esimerkkiä tällainen, kun samaan aikaan sanotaan, että jakovaraa ei ole.
        Eikä ole pitkä aika, kun Finnairissa kuohui, niin, että eipä tässä sivullisena ole ollenkaan varma mistä se hyvä tulos on synnytetty.
        Totta on kyllä se, että medis luo negatiivista ilmapiiriä vähän joka asiassa.
        Vaikka jonkun asian tiimoilta olisi enemmän positiivista kerrottavaa negat kaivetaan esille.
        Onko se niin, että se negatiivinen kiinnostaa ihmisiä enemmän, kuin positiivinen.
        Ihminen kun peilaa kaikkea itsensä kautta.


      • älkää-unohtako-tätä-
        eppu2 kirjoitti:

        Kun muistaa sen, että valtio on suurin omistaja, niin kyllä minun mielestäni kuuluu omistajaohjauksesta vastaavalle.
        Vaikka maksaakin veroja paljon, ei ole hyvää esimerkkiä tällainen, kun samaan aikaan sanotaan, että jakovaraa ei ole.
        Eikä ole pitkä aika, kun Finnairissa kuohui, niin, että eipä tässä sivullisena ole ollenkaan varma mistä se hyvä tulos on synnytetty.
        Totta on kyllä se, että medis luo negatiivista ilmapiiriä vähän joka asiassa.
        Vaikka jonkun asian tiimoilta olisi enemmän positiivista kerrottavaa negat kaivetaan esille.
        Onko se niin, että se negatiivinen kiinnostaa ihmisiä enemmän, kuin positiivinen.
        Ihminen kun peilaa kaikkea itsensä kautta.

        Ei ole kauaakaan kun Berner suojeli 30 000 000 mijoonaa euroa johtajistolle,
        eikä tainnu saada edes rikosrekisteriä tekosestaan,
        kaiken huippu Berner istuu liikenneministerin pallilla,
        kuikahan monta miljoonaa euroa se saa liikenteestä kähmittyä yksityisiin taskuihin,
        se jää nähtäväksi,
        seki ihmetyttää että näin epäilyttävä henkilö saa istua ministerin paikalla,
        SIPILÄN suojeluksessa, huh huh,

        Berner vetkutteli kokouksen koollekutsumista muutaman kuukauden
        että kun tiesi oikein hyvin asian vanhentuneen
        eikä miljoonia emää saada takasi,

        siinäki on erittäin hyvä esimerkki myös kuinka hyväveliverkosto hoitaa toistensa asioita
        niin että valtion mijoonat valuu muutamien johtajien omaan taskuun,

        kummallista kuinki on kun Bernerin juttuki on painettu villasella,

        nyt taas tämä saman firman johtajalle vastoin valtion sääntöjä annettiin 130 000 euron lisäeläke, huh huh vääryys on huipussaan, rikolliset vauhdissa,

        finveerilä näyttää olevan rikoliset kovast puuhissaan,


        oikein ministeri Bernerinki avustuksella aiheutettua kähmintää, peräti 30 000 000 mijoonaa euroa katosi noin vain eikä enään kukaan juuri muistakkaa tätäkää röyhkeää juttua,


    • herätys-nähkää-totuus

      Hallituksessa istuu suurenluokan rikolliset jotka on laillistettu ensin niille sopivilla lakipykälillä,
      ettei niitä sataisi kiinni,
      ikäväkyllä on äänestetty rikollista ainesta päättäjiin,
      lakipykälät on niiten voimin sorvattu juuri niin että valtion ryöstö tulee mahdolliseksi,

      mutta nyt,
      me kansalaiset vaadimme
      rehellisyys ON palutettava eduskuntaan,
      hyväveliverkostot on tehtävä rikollisjärjestöiksi,
      samoin kuin moottoripyörä jengit,
      hyväveliverkoston kautta katoaa suurempia summia valtion rahaa muutamiin taskuihin,
      joten hyväveliverkosto on vaarallisempi rikollisjärjestö yhteiskunnallemme,

      LAKI MUUTTAA,,,, SUOJELLA VALTION OMAISUUS,
      siis veronamksajien raha rikollisilta ,

      • eppu2 muut
        En kirjoittanut mielipidettäni palkkioiden moraalisesta puolesta, se on kuten mainitsin yhtiön hallituksen asia vastata miten tuon kaltainen palkitseminen vaikuttaa yhteiskunnan sisäiseen asenteeseen siis toiminnan etiikan näkökulmasta.
        Valtion omistamissa yhtiöissä on *valittu *hallitus joka vastaa ko. ministerille.
        En lähtisi julkisesti -kansalaisten äänestämiä -edustajia rikollisiksi nimeämään- he ovat tekemässä vastuullisina päätöksiä, joihin myöhemmin vaikuttaneet tekijät muuttavat asetelmia kovastikin. Anne Berner´n osalta sanoisin, että lyöty on nyt ihan riittävästi.
        ............


      • muutos-ON-vältämätön
        kawe kirjoitti:

        eppu2 muut
        En kirjoittanut mielipidettäni palkkioiden moraalisesta puolesta, se on kuten mainitsin yhtiön hallituksen asia vastata miten tuon kaltainen palkitseminen vaikuttaa yhteiskunnan sisäiseen asenteeseen siis toiminnan etiikan näkökulmasta.
        Valtion omistamissa yhtiöissä on *valittu *hallitus joka vastaa ko. ministerille.
        En lähtisi julkisesti -kansalaisten äänestämiä -edustajia rikollisiksi nimeämään- he ovat tekemässä vastuullisina päätöksiä, joihin myöhemmin vaikuttaneet tekijät muuttavat asetelmia kovastikin. Anne Berner´n osalta sanoisin, että lyöty on nyt ihan riittävästi.
        ............

        jumakauta,,, 30 000 000 miljoonaa euroa katosi Bernerin toujen seurauksena muutamien johohenkilöitten taskuun,
        vai pieni summa, tämä on vain jäävuoren huippu suurempien summien kähminnästä,
        vai että lyöty tarpeeksi,
        huh huh sipilä suojelee lailistetua rikollisuutta,
        se on väärin yhteiskunnasamme,

        rehellisys on palautettava yhteiskuntaamme,


      • Valinta.on.sinun

        Sipilä on ollut ihan kelpo pääministeri ja hallituskin olosuhteisiin nähden ihan kelpo jos sulla on parempi vaihtoehto niin esitä äläkä aina moiti...itkuiikka.


      • törkeetä-
        Valinta.on.sinun kirjoitti:

        Sipilä on ollut ihan kelpo pääministeri ja hallituskin olosuhteisiin nähden ihan kelpo jos sulla on parempi vaihtoehto niin esitä äläkä aina moiti...itkuiikka.

        joo,
        mutta tuo 30 000 000 milj. euron katoaminen ON anteeksiantamatonta toimintaa,

        EI edes Siplältä hyväksyttävää toimintaa,
        vaikka kuinka suojeli Bernerin toimia, ei voi hyväksyä miltää kantilta katsottuna,
        hävettää näin suomalaista hiivatisti,
        että hallitusta myöten suojellaan rikollista toimintaa,


      • Valinta.on.sinun
        törkeetä- kirjoitti:

        joo,
        mutta tuo 30 000 000 milj. euron katoaminen ON anteeksiantamatonta toimintaa,

        EI edes Siplältä hyväksyttävää toimintaa,
        vaikka kuinka suojeli Bernerin toimia, ei voi hyväksyä miltää kantilta katsottuna,
        hävettää näin suomalaista hiivatisti,
        että hallitusta myöten suojellaan rikollista toimintaa,

        Ei suoje, ei ole näyttöä.


      • hehehehee
        kawe kirjoitti:

        eppu2 muut
        En kirjoittanut mielipidettäni palkkioiden moraalisesta puolesta, se on kuten mainitsin yhtiön hallituksen asia vastata miten tuon kaltainen palkitseminen vaikuttaa yhteiskunnan sisäiseen asenteeseen siis toiminnan etiikan näkökulmasta.
        Valtion omistamissa yhtiöissä on *valittu *hallitus joka vastaa ko. ministerille.
        En lähtisi julkisesti -kansalaisten äänestämiä -edustajia rikollisiksi nimeämään- he ovat tekemässä vastuullisina päätöksiä, joihin myöhemmin vaikuttaneet tekijät muuttavat asetelmia kovastikin. Anne Berner´n osalta sanoisin, että lyöty on nyt ihan riittävästi.
        ............

        Mitäs täällä Berneriä ja Sipilää haukutaan.
        Ovat he kelpo elvyttäjiä.
        Valtion talous porskuttaa nyt myötämäkeä päivänpaisteessa, kun kaikkein pienituloisimmilta eläkeläisiltä vuoden 2017 alusta lähtien Takuueläkkeen kuukausittainen täysi määrä pieneni 766,85 eurosta 760,26 euroon.


      • hehehehee
        hehehehee kirjoitti:

        Mitäs täällä Berneriä ja Sipilää haukutaan.
        Ovat he kelpo elvyttäjiä.
        Valtion talous porskuttaa nyt myötämäkeä päivänpaisteessa, kun kaikkein pienituloisimmilta eläkeläisiltä vuoden 2017 alusta lähtien Takuueläkkeen kuukausittainen täysi määrä pieneni 766,85 eurosta 760,26 euroon.

        Niih, Ja tässä lisää "kelpo pääministeri" Sipilän oikeaan kohteiseen osuneita ja 100-vuotiaan Suomemme kansantalouden pelastaneita leikkauksia
        Ja sairaanhoitajien, lähihoitajien ja siivoojien lomarahoista kolmannes pois. http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005231998.html


      • Haitanneeko
        hehehehee kirjoitti:

        Niih, Ja tässä lisää "kelpo pääministeri" Sipilän oikeaan kohteiseen osuneita ja 100-vuotiaan Suomemme kansantalouden pelastaneita leikkauksia
        Ja sairaanhoitajien, lähihoitajien ja siivoojien lomarahoista kolmannes pois. http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005231998.html

        Muistatko Viinasen talouskurin se toimi kuitenkin, tietysti on kuritettava oikeuden mukaisesti.


      • hehehehee
        Haitanneeko kirjoitti:

        Muistatko Viinasen talouskurin se toimi kuitenkin, tietysti on kuritettava oikeuden mukaisesti.

        Ei haittaa, vaan naurattaa hehehehee


      • hehehehee
        hehehehee kirjoitti:

        Ei haittaa, vaan naurattaa hehehehee

        Voi, ei 😪 Tätä ei isänmaamme kestä 😧
        Nyt, kun just Suomi pääsi jaloilleen taluueläkkeen leikkaamisen ansiosta, niin ne meinaa ensi vuonna korottaa takuueläkettä 8 € kuukaudessa 😖


      • Haitanneeko
        hehehehee kirjoitti:

        Voi, ei 😪 Tätä ei isänmaamme kestä 😧
        Nyt, kun just Suomi pääsi jaloilleen taluueläkkeen leikkaamisen ansiosta, niin ne meinaa ensi vuonna korottaa takuueläkettä 8 € kuukaudessa 😖

        8 € ajattele, ei suomi ole jaloillaan vielä pitkään aikaan, voi olla tämäkin ohimenevää mutta jos veroja lasketaan se kuullostaa joltain tietysti kaikilta, palkka malttia.
        Pitkämäen pitkä heitto jäi mainitsematta.


    • ö-Öö

      Taas meni lillukanvarsiksi

      Jos käsitin oikein, aloitus koski kv- asioita, ei suomen sisäpolitiikkaa.

      Näissä isoissa kuvioissa henkilöt on sivuseikka. Se ja sama, kuka minkäkinkään maan pääedustaja on, ihan muusta kysymys. Isot maat taistelee maapallon vallasta. Aseina energia, pisnes, ydinaseuhka, uskonto jne.

      Kandee hokata, kaikissa suurissa tekijöissä on esiin nostettu yks henkilö jonain "jumalana", maapallon yksinvaltiaana. Maapallo nyt yksinkertaisesti tekee itsemurhaa, tila vähissä. Suurten johtajien oletetaan johtavan koko ihmiskunnan pelastukseen.

      Noo, hirveet härdellithän nyt on menossa vähän joka paikassa. Mutta ei net ole kiinni yksittäisistä ihmisistä. Net "johtajat" lähinnä puhuvia päitä. Massojen hallinta on hankalaa, mutta jotkut jengit hallitsevat massoja, erilaisia keulakuvia esitellään, kyse kuitenkin ihan realistisista valtataisteluista eri kansakuntien ja rotujen, uskontojen jne kesken.

      Ikävä vaan, tällä menolla ei voittajalle edes jää luuta kouraan, Kaikki häviävät. Ihminen kuin heinäsirkka, menee vaan etiäpäin ja tuhoaa kaiken vastaan tulevan. Nyt ei vastassa oikein ole mitään muuta, kuin toiset ihmiset, kaikki muuhan tuhoutuu kuitenkin, ihmisen toimesta.

      Ei paljoa maapalloa lohduta, jos suomessa riidellään jostain sekundäärisestä sotesta, se ja sama, ketkä täällä näkyvästi riitelee keskenään. Kyse isommasta ongelmasta, ihmisrodusta yleensäkin.

      Jeejee

      =DW=

      • Ihmisillä on tapana vetäytyä jonkun kasvottoman taa. Kuten yhteiskunnan.
        Kaikki kuitenkin lähtee liikkeelle yksilöistä. Ihminen on se joka maailman asioita järjestää yksin tai yhdessä. Siitä kaikki alkaa.
        Mielestäni Sotellakin on väliä. Pienistä osasista yhteiskunnan toiminta muodostuu kokonaisuudeksi.
        Massoissakin on kyse elävistä ihmisistä.


    • Haitanneeko

      Mukava täällä on palloilla varsinkin kun jättää ikävät asiat toisten murehdittavaksi.

      • On totta, että kokonaiskuva maailmantilanteesta on huolestuttava, mutta paremman tulevaisuuden eteen tiedemaailma puurtaa oikein hienosti. Päästöt vähenevät robotiikka lisääntyy, uusiutuvan energian ansiosta hintatasoa saadaan alas .Huomioidaan autoissa, rakentamisessa ym
        Kehitystyö on myös Suomessa kovasti kasvussa ja vienti kasvaa. Aloilla on työvoimapula.
        Luonto on tietysti ykkösprioriteetti ja suomalaisten kannattaa huomioida pohjoisen luonto kun nyt kiinalaiset ovat matkailijoina massoittain tänne tulossa.
        Maailman isot poliittiset linjat ovat nyt kovasti framilla nimien Kim Jong Un, D. Tramp ja mielestäni myös V. Putin ei muuten onnitellut Suomea , kun kävi kylässä.


      • Haitanneeko

        Niin kaikenaikaa tapahtuu ympärillämme kiihtyvällä tavalla, aitiopaikalla, tiedoitusvälineet suoltaa meille uutisia,Trumppi pitää Twitterillä yhteyttä kun on hirveesti asiaa, mulle riittää vähempikin.


      • kawe kirjoitti:

        On totta, että kokonaiskuva maailmantilanteesta on huolestuttava, mutta paremman tulevaisuuden eteen tiedemaailma puurtaa oikein hienosti. Päästöt vähenevät robotiikka lisääntyy, uusiutuvan energian ansiosta hintatasoa saadaan alas .Huomioidaan autoissa, rakentamisessa ym
        Kehitystyö on myös Suomessa kovasti kasvussa ja vienti kasvaa. Aloilla on työvoimapula.
        Luonto on tietysti ykkösprioriteetti ja suomalaisten kannattaa huomioida pohjoisen luonto kun nyt kiinalaiset ovat matkailijoina massoittain tänne tulossa.
        Maailman isot poliittiset linjat ovat nyt kovasti framilla nimien Kim Jong Un, D. Tramp ja mielestäni myös V. Putin ei muuten onnitellut Suomea , kun kävi kylässä.

        Eikös juuri hiljattain ollut se päivä, että maapallo elää taas loppuvuoden velaksi.
        Aika hurjaa, kun ajattelee paljonko ruokaakin laitetaan jätteisiin ja vieläpä ihan käypääkin ruokaa.
        Ihmettelin, että miten Venäjän presidentti käyttäytyy noin nolosti. Kertoo jotain ihmisestä itsestään.


      • eppu2 kirjoitti:

        Eikös juuri hiljattain ollut se päivä, että maapallo elää taas loppuvuoden velaksi.
        Aika hurjaa, kun ajattelee paljonko ruokaakin laitetaan jätteisiin ja vieläpä ihan käypääkin ruokaa.
        Ihmettelin, että miten Venäjän presidentti käyttäytyy noin nolosti. Kertoo jotain ihmisestä itsestään.

        Totta, me kulutamme kaikesta markkinoilla olevasta energiasta, kulutustavaroista, ym paljon- hiilijalanjälkiä jää, mutta kohti parempaa menemme.

        Kaikki esim yli jäävä kouluruoka, ravintoloiden lounaat ovat jo jaossa eli hyvin infotaan.
        Moniin asioihin voidaan vaikuttaa myönteisen asennekasvatuksen / yleisen mielipiteen kautta.
        Poliittiset päätökset auttavat kehitystä, kun lainsäädäntö tukee muodostuvaa tapakulttuuria.

        V. Putin on kaiketi pyrkimässä presidentiksi ja hänen on koko ajan mietittävä asemaansa venäläisten silmissä, sisäpolitiikan näkökulmasta. Hän haluaa olla merkittävä vaikuttaja tietysti myös maailman politiikassa ja sen hän tekee vahvistamalla / näyttämällä sotilaallista voimaa liittoutumalla Kiinan kanssa myös. Hänellä lienee kehittynyt myös vastustajien ryhmittymiä juuri keskitetyn vallan ja monien rajoitusten takia. Mielestäni jokin ristiriita hänessä on - kuin kaksi puolta ehkä lisäksi vielä yksityinenkn, eikö..


      • New-age

        Tällä hetkellä on aika liki, että politiikan kyllästysasteen olen saavuttamassa. Tekee mieli sanoa, että tulkoon vedenpaisumus.
        Kovasti vaikuttaa siltä, että röyhkeys kukoistaa. Olisi edes yksi suoraselkäinen poliitikko! Vslmistellaan kaikenlaista vaitonaisesti. Sitten spädäm, eteemme lykätään päätöksiä, joista ei kukaan tiedä, mitä tuo tullessaan.
        Englannissahan oli rataosuuksien yksityistämisen jälkeen junaonnettomuuksia. Voisko toimittajat palauttaa mieliin jotain varoitukseksi.
        Nythän saadaan yhden johtajan asemesta palkata kolme bonusvirkoihin? Näinkö?
        Ehkä jotkut tykkää leikkiä junilla. Toiset tykkää pelata toisten rahoilla.


      • New-age kirjoitti:

        Tällä hetkellä on aika liki, että politiikan kyllästysasteen olen saavuttamassa. Tekee mieli sanoa, että tulkoon vedenpaisumus.
        Kovasti vaikuttaa siltä, että röyhkeys kukoistaa. Olisi edes yksi suoraselkäinen poliitikko! Vslmistellaan kaikenlaista vaitonaisesti. Sitten spädäm, eteemme lykätään päätöksiä, joista ei kukaan tiedä, mitä tuo tullessaan.
        Englannissahan oli rataosuuksien yksityistämisen jälkeen junaonnettomuuksia. Voisko toimittajat palauttaa mieliin jotain varoitukseksi.
        Nythän saadaan yhden johtajan asemesta palkata kolme bonusvirkoihin? Näinkö?
        Ehkä jotkut tykkää leikkiä junilla. Toiset tykkää pelata toisten rahoilla.

        Suomi on yhteisten asioiden hoidossa käyttänyt demokratiaa vallan välineenä, me voimme luottaa äänestyksien toimivuuteen, siis kaikki poliitikkomme ovat ihan sitä mitä me olemme halunneet.
        Kerro minulle miten meidän tulisi järjestää yhteiskuntamme puolustuksesta, lainllisuuden valvonnasta ja päätäntä vallasta - kun nyt on jälleen kerran valittu suunnilleen rikolliset??
        Miten niin suuri joukko maan kansalaisista on aina väärässä- minä mukaan luettuna- olen myös poliittisesti sitoutunut.
        Luotan päättäjiimme, jotka toki inhimillisiä ihmisiä ovat, myös virheitä tekevät, kuten mekin.
        -------------------------------
        Eiköhän luoda katsausta myös juuri alkaneeseen lukuvuoteen, aivan uudenlaisiin oppimisympäristöineen, joissa oppilaat edistyvät omaan tahtiin omien kiinnostuksen kohteiden kautta . Luokka ilman tuoleja ym ym . oikein virkistävän näköiseltä näytti tv´ssä
        Toivottavasti opettajat huomioivat ne lapset, jotka tarvitsevat tukijaa, innostajaa, lisä virikettä kestääkseen mukana.


      • EI_SAA_HYVÄKSYÄ-
        kawe kirjoitti:

        Suomi on yhteisten asioiden hoidossa käyttänyt demokratiaa vallan välineenä, me voimme luottaa äänestyksien toimivuuteen, siis kaikki poliitikkomme ovat ihan sitä mitä me olemme halunneet.
        Kerro minulle miten meidän tulisi järjestää yhteiskuntamme puolustuksesta, lainllisuuden valvonnasta ja päätäntä vallasta - kun nyt on jälleen kerran valittu suunnilleen rikolliset??
        Miten niin suuri joukko maan kansalaisista on aina väärässä- minä mukaan luettuna- olen myös poliittisesti sitoutunut.
        Luotan päättäjiimme, jotka toki inhimillisiä ihmisiä ovat, myös virheitä tekevät, kuten mekin.
        -------------------------------
        Eiköhän luoda katsausta myös juuri alkaneeseen lukuvuoteen, aivan uudenlaisiin oppimisympäristöineen, joissa oppilaat edistyvät omaan tahtiin omien kiinnostuksen kohteiden kautta . Luokka ilman tuoleja ym ym . oikein virkistävän näköiseltä näytti tv´ssä
        Toivottavasti opettajat huomioivat ne lapset, jotka tarvitsevat tukijaa, innostajaa, lisä virikettä kestääkseen mukana.

        Naurettava suunitelma,
        nykö lopullisesti aiotaan tehdä osasta kansaa tyhmiä syrjäytettyjä,
        vain pienelle porukalle, johtajien pennuille sipistään oikeeta tietoa,

        ja ne osaavat hakeutua salaa ohjattuin oikeeseen suuntaan oppilaitoksissa,

        suunnitelma on rikos opinhaluisia lapsia kohtaan,
        osa lapsista koulutettaan tahallaan tyhmäksi ,
        kun oikeaa ohjausta ja tietoa salataan,


        TÄMÄ EI IKINÄ OLE HYVÄ suomen kansankannalta katsottuna,
        tässä systeemissä voidaan määrätietoisesti ohjailla osa kansalaisista SYRJÄÄN tietoa vailla,
        tämä on rikos lapsiamme kohtaan,

        kouljen PITÄÄ OHJATA JOKAIKINEN LAPSI REHELLISESTI oikean opetuksen ääreen, ENÄÄN ei saa ketään syrjiä
        kuten tähän asti köyhien lapsa on syrjitty,
        tietoa on jätetty antamatta,
        ettei lapset ole osannu hakeutua oikeaan linjaan opetuslaitoksissa,

        tätä opetus-suuntaa EI saa hyväksyä,


    • tuliko-selväksi-

      Valtion omaisuuden k ä h m i n t ä pitää loppua,

      Berner, Sipilä ja Orpo teillä on jo liikaa mijoonia jopa kähmittyjä miljaardeja omassa taskussa ,
      älkää enään tee semmosia päätöksiä että kähmintä on mahdollista vain teikäläisten kesken, vain päättäjille mahdollista,

      nyt pitää raha ja miljaardeilla palkata koko kansa töihin KOHTUU palkalla,
      älkää enään moittiko työntekijöitten palkkoja suuriksi,
      sillä ne on mikro-sirun kokosia teikäläisten palkoihin verrattuna, hävetkää,

      nyt työtätekevä kansa kunniaan,
      ketään ei saa syrjiä, EI KETÄÄN,

      jokaikiselle kuuluu työ ja toimeentulo,

      EI VAIN teikäläisille, pienelle johtaja-joukolle, kähmintä ON loputtava,

    • Usko.pois

      Ei ole niinpaljon töitä.

      • New-age

        Mielestäni on paljon tekemätöntä työtä tai minimillä toteutettua.
        Kun ei haluta panostaa rahallisesti, niin taso laskee.
        Pieni joukko hymisee, että hyvin menee. Puhutaan jälkiviisaista, mutta paljon kommenteissa on "minä uskon" -ajattelua, minkä arvo tai arvottomuus näkyy vasta myöhemmin.
        Esim. VR. Kuuluuko kaluston vuokraus esimerkiksi VR:n toimialaan?
        Miten kaluston siirto uudelle yritykselle toteutuisi. Nythän ei ole kyse mistään nökkösistä. Ovatko jo nyt veturit ja junat jonkin rahoitusyhtiön taseessa? Niillä on pääomana jokin arvo nyt. Mikä olisi myyntihinta? Mitä, jos myydään, rahalle tehtäisiin? Ja kukaan ei kommentoi kolmen jakkaran/yrityksen organisaatiota, josta voidaan osa myydä. Jos yksi osio myydään, halvaantuuko muu organisaatio.
        Ei voi sanoa vain hyvä, hyvä tai huono, huono.
        Jännää aamun tv:ssä, että ihan ok. että yhtiöiden hallitukset saavat palkita miten suurin palkkioin vaan, mutta palkankorotuksiin suhtaudutaan perinteisen kireästi. Jos tekijät sanoisivat yritysjohdolle, no tehkääpä tuotteenne ihan itse.....
        Lainsäädännöllä voitaisiin kohtuullistaa missä tahansa yrityksessä maksettuja
        palkkioita, mutta sehän vaatisi eduskuntaa käsittelemään asiaa. Nyt soiitä voi pölistä kuten taloustoimittajatkin ja ekonomistit, jotka voivat olla yhtä väärässä kuin muu väestö.
        On se "kauheeta" , kun voittoja joutuu maksimoimaan tällaisessa ilmapiirissä ja tää viittaus menee Nallelle. Onko kukaan havainnut, rettä yhteiskunnassa on muunkinlaista toimintaa. Ja tuo nobelisti on passee: käytetään vain vahvistamaan joidenkin aikeita. Nytkö vasta Suomi on hänet löytänyt?
        Laman alusta on yli 10 vuotta. Toisillehan lama e i ole lamaa.
        Yhteiskunta on antanut yrityksille paljon joustoja tänä aikana.
        Onko niitä johdettukin niin huonosti, että etuja ruikutetaan edelleen?
        Vai mihin hyöty on valunut?
        Jos ekonomistit pitävävät kansaa ymmärtämättömänä, mikseivät he sitten osanneet vaikuttaa 10 vuotta sitten, kun valtion tase oli ylijäämäinen vrt. Kataisen hallitus?


      • Usko.pois

        Käypälle tavaralle oikeaan hintaan on menekkiä, kun ei ole riittävästi niin ei ole töitä, yksinkertaista.


    • New-age - vastine
      Nobelistimme B. Holmström ei ole keksitty nyt vasta, hän on ollut MIT-yliopiston proffa pitkään -30v poissa täältä, mutta koko ajan yhteydessä talousvaikuttajiimme - muistaa aina tuoda esiin sen että on suomalainen kun luennoi ym. maailmoilla.
      Tiedät varmaan, että yritysten on tehtävä tulosta voidakseen hoitaa ne taloudelliset velvoitteet joita henkilöstön palkkaamiseen liittyy. Yritys maksaa sosiaaliturva velvotteina palkan lisäksi n. 30% . Maamme on riippuvainen viennistä ja sisämarkkinoista eli kulutuksesta.
      J. Katainen ei ollut syypää Lehmans brothers´n kaatumiseen ja lamaan joka iski tänne oikein todella, myös Venäjä pakotteet ovat olleet meille kallis asia..
      Emme voi yksinkertaistaa tosiasioita, kuin olisimme jokin yksittäinen saareke ja hallituksemme tekee mitä sattuu, no ei tee, kyllä siellä on kansainvälisestikin ajatellen päteviä asiantuntijoita ministeriöiden esityksiä laatimassa.
      Meillä on mielestäni liian suuri vaikutus vaaleilla, puolueet varovat liikaa ja petaavat oppositiossa asemiaan ilman vastuuta. Äänestäjät seilaavat retoriikan viidakossa ja äänestävät hyöty näkökulmasta ajattelematta miten lupaukset voivat toteutua realistisesti, kun vastuu on otettava kaikki huomioiden.
      Ja vielä kerran yritysten oma asia on päättää miten he hoitavat asioitaan myös palkatessaan henkilökuntaa, yritys maksaa omasta tuloksestaan palkat, myös verot ym sosiaalikulut.
      Se ei ole yhteiskunnalta pois ja se on merkityksellistä meidän muiden kannalta miten he hoitavat yritysveronsa ja henkilöstönsä velvoitteet, eikö ..

      • "kawe"

        Erin-omainen kirjoitus.
        Olet kerännyt yhteen kaikki mitä olen asiasta sanonut.
        Tuo Holmström ei tosin ollut minun-tapaistani.
        Saat minultakin seiso-peukun.
        Ettei sinun yksin tarvitse peukutella.

        H.


      • hehehehee

        En ole new,. En ole sitoutunut mihinkään puolueeseen. Enkä näinollen kokoomuslainenkaan kuten aloittaja paljastaa olevansa.
        Mutta sen vaan sanon. että se on kallista lystiä, kun kovapalkkaiset ministerit pohtii ja kyselee asinatuntijoilta, kenties Nobelistilta, ja sitten tekivät viisaan päätöksen, että Suomen talouden elvyttämiseksi leikkataan vuoden 2017 alusta takuueläkettä 6 €uroa kuukaudessa. Ja nyt kun Suomen talous tämän toimenpiteen johdosta on huimassa nousukiidossa, niin taas sama pohdintaruljanssi. Aikovat korottaa vuoden 2018 alusta 8 €uroa takuueläkettä kuukaudessa. Ja ehkä korottavatkin, jos taas pitkän ja perusteellisen harkinnan jälkeen päätyvät Soinin siniset ja Sipilän viheriät siihen, että Suomen talous kestää tämän suuren korotuksen ja kannattavat Orpon budjettiesityksen ehdotusta takuueläkkeen korottamisesta vuoden 2018 alusta lukien 8 €uroa kuukaudessa.

        Tää oli hauskasti kirjoitettu hehehehee
        "Äänestäjät seilaavat retoriikan viidakossa ja äänestävät hyöty näkökulmasta ajattelematta miten lupaukset voivat toteutua realistisesti, kun vastuu on otettava kaikki huomioiden."
        Kaikki huomioiden 👍 takuueläkkeen saajatkin huomioiden 😁


      • New-age

        Hauskasti kirjoitettu, mutta äänestäjiä halveeraavaa.
        Äänestäjät eivät saisi esittää eriäviä mielipiteitä, kysyä hankalia, vastustaa.
        Jos olisi oligarkia, niin olisimme vaiti.
        Tuo, mitä kirjoitit yrityksistä pitää paikkansa. Olenhan ollut neljättäkymmenettä vuotta konsernissa, missä oli päteviä johtajia.
        He kyllä infosivat ja tsemppasivat henkilöstöä. Ei voi moittia.
        Tuosta 6€/8€ "päätöksistä" on näitä pritetarinoita, joiden taakana on isompiakin päätettäviä asioita. Porkkananippu.


      • New-age kirjoitti:

        Hauskasti kirjoitettu, mutta äänestäjiä halveeraavaa.
        Äänestäjät eivät saisi esittää eriäviä mielipiteitä, kysyä hankalia, vastustaa.
        Jos olisi oligarkia, niin olisimme vaiti.
        Tuo, mitä kirjoitit yrityksistä pitää paikkansa. Olenhan ollut neljättäkymmenettä vuotta konsernissa, missä oli päteviä johtajia.
        He kyllä infosivat ja tsemppasivat henkilöstöä. Ei voi moittia.
        Tuosta 6€/8€ "päätöksistä" on näitä pritetarinoita, joiden taakana on isompiakin päätettäviä asioita. Porkkananippu.

        heheheh New-age
        Minun tapoihini ei kuuluu rajoittaa sananvapautta (demokratiaan kuluu) eikä varsinkaan halveerata ketään, humanisti yritän kovasti olla.
        Ministerit toki ansaitsevat kohtuullisesti, mutta se etteivät he käyttäisi parhaiden asiantuntijoiden tietotaitoa hyödyksi maansa etua pohtiessaan, kun päätöksiä ja lainsäädäntöä muokataan., ei olisi vakuuttavaa toimintaa.
        Kun vähävaraisten ihmisten etu on kyseessä, pienikin parannus menee tarpeeseen, ei ole väheksyttävää.
        Kun mainitsin tuon hyödyn näkökulman äänestäjien toiminnan motiivina, se on yleispätevää niin me nyt toimimme. Empiirinen tutkimukseni päätyi siihen tulokseen kun yhtä sanaa piti käyttää ihmisten valinnan motiivina- se on hyöty.


      • New-age

        Nii-in. Hyöty on monipuolisesti selitettävissä
        Äsken katsoin pääministerin haastattelun. Niin kiemurteli ulos Finskin lisäeläkesotkusta. Taitaa se ukko saada 130.000,00 egeä, jos kehtaa ottaa.
        Kolmen keskituloisen vuotuinen palkka sivukuluineen....
        Kawe: nyt kysyn, mitä luulet kuka hyötyisi enemmän, jos ei numeerisesti ajatella, mieluummin sisällöllisesti.
        Voitaisiin ottaa yleispätevä sana; suhteellisuus.


      • New-age kirjoitti:

        Nii-in. Hyöty on monipuolisesti selitettävissä
        Äsken katsoin pääministerin haastattelun. Niin kiemurteli ulos Finskin lisäeläkesotkusta. Taitaa se ukko saada 130.000,00 egeä, jos kehtaa ottaa.
        Kolmen keskituloisen vuotuinen palkka sivukuluineen....
        Kawe: nyt kysyn, mitä luulet kuka hyötyisi enemmän, jos ei numeerisesti ajatella, mieluummin sisällöllisesti.
        Voitaisiin ottaa yleispätevä sana; suhteellisuus.

        No ei huono, mutta hyöty on henkilökohtaisempi, siksi päädyin siihen, mutta suhteellisuus on jo hyväksi havaittu tieteellinen teoria - kohta konsensus saavutettu, eikö


      • New-age

        Miks mä inhoan sanaa konsensus?
        Ihan kuin kaikki seisoisivat rivissä ja nyökyttelisivät päätä samaan suuntaan, käsi taskussa nyrkissä.

        P.S. ei hyöty ole negatiivinen asia, kunhan ei alisteta ihmisiä läkähdyksiin.


      • New-age

        Lisäys: asiantuntijoiden tietotaitoa tuleekin käyttää, sitähän olen jossain kuuluttanut esim. Sote ja johtavat lääkärit tai sosiaalityö.
        Mutta joskus asiantuntijan käyttö on niin läpinäkyvää, kun on jokin tendenssi päällä, siis tarkoitan lähinnä jotain ulkkis-gurua, joka ei tiedä tämän maan asioista hevon kukkua tai korkeintaan, mitä on haluttu kertoa.


      • New-age kirjoitti:

        Lisäys: asiantuntijoiden tietotaitoa tuleekin käyttää, sitähän olen jossain kuuluttanut esim. Sote ja johtavat lääkärit tai sosiaalityö.
        Mutta joskus asiantuntijan käyttö on niin läpinäkyvää, kun on jokin tendenssi päällä, siis tarkoitan lähinnä jotain ulkkis-gurua, joka ei tiedä tämän maan asioista hevon kukkua tai korkeintaan, mitä on haluttu kertoa.

        Konsensus on jotenkin kansainvälisen ja rahvaanomaisuuden yhdistävä yleissana - yhteisymmärryksestä toteuttaa jotakin yhdessä - ehkä.
        Ei meidän ministeriöillämme ole aikaa, mahdollisuutta tai halua kuulla -ns sinnepäin ajatuksia- media kaivaa kyllä heidät esiin kun jokin hyvä uudistusesitys täytyy kuopata tai ainakin laittaa kapuloita rattaisiin ja vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen.
        On toki tv´ssä hyviä keskusteluohjelmia, a-studio, ym joihin saadaan asia pohjalta tietoon perustuvia kannanottoja- lauantain ykkösaamu on oikein kelpoinen , hyvä taustatyö tehty ja keskustelu etenee jotenkin kunnioittavassa hengessä.

        *Sote on todella mielenkiintoinen siinä emme tule täysin tasavertaiseksi edelleenkään, mutta kompensaationa palvelut menevät ihmisten luokse, teknologia antaa mahdollisuuden konsultaatiolle ym ym kyllä siitä hyvä tulee..... Helppo minun sanoa - täällä jo alkaa kokeilu ja esim. Helsinkiin ambulanssi vie alle tunnissa jos kiirus iskee. Mikään ei etene jos kokoajan torpataan ja aloitetaan alusta 12v mennyt jo, monet maat Euroopassa tehneet jo rakenneuudistuksen.- valinnanvapaus on kimurantti talouskehityksen näkökulmasta, oletan että hintataso laskee joillakin tasoilla kilpailun takia kun uusia palvelujen tuottajia tulee mukaan.- kunhan taso säilyy.......



      • New-age

        Huomenta

        Ihan hyvän aloituksen teit. Olet aika optimistinen. Mutta ei se mitään, niin toisten pitää ollakin, tuoda erilaista näkökulmaa.
        Skeptisenä uskon vasta kun näen, että päätökset, mitä tehdään toimii ja palvelee paremmin kuin ennen ja tasapuolisesti. Köyhillä kunnilla on rankempi veroäyri ja laadukkaita palveluita ei voi taata. Joku kunta pollottaa hyvinansaitsevia ja pystyvät pitämään alhaista kunnallisveroa ja takaamaan silti palvelut. Mikähän maksimiaika/-matka pikkukunnista on hospitaaliin tai synnytyssairaalaan.


      • New-age kirjoitti:

        Huomenta

        Ihan hyvän aloituksen teit. Olet aika optimistinen. Mutta ei se mitään, niin toisten pitää ollakin, tuoda erilaista näkökulmaa.
        Skeptisenä uskon vasta kun näen, että päätökset, mitä tehdään toimii ja palvelee paremmin kuin ennen ja tasapuolisesti. Köyhillä kunnilla on rankempi veroäyri ja laadukkaita palveluita ei voi taata. Joku kunta pollottaa hyvinansaitsevia ja pystyvät pitämään alhaista kunnallisveroa ja takaamaan silti palvelut. Mikähän maksimiaika/-matka pikkukunnista on hospitaaliin tai synnytyssairaalaan.

        Sama matka edelleen, paitsi nyt muuttuvat erikoissairaaloiden valmiustasot, edelleen korostan uudenlaista toiminnan mallia, jossa kuntien maksut tältä osin siirtyvät niille maakunnille ja se kovasti puhuttava valinnanvapaus tulee potilaiden käyttöön.
        Mielestäni kuntien sote uudistus on juurikin pienillä paikkakunnille... tasa-arvoa lisäävät erityispalveluissa liikkuvuus, teknologia ja uudenlaiset tuottajat ym

        Kun tämä alkaa todella -(täällä alkaa kokeilu jo) -varmasti vie aikaa kunnes sopeudutaan toiminnan uusiin muotoihin, mutta mikään ei edisty jos kehitykselle ei anneta mahdollisuutta..

        Kaikkea ei voi mitata rahassa, mutta jos ostopalveluna sadaan nopeasti esim työssä käyvälle ihmiselle jokin operaatiota vaativa hoito yksityiseltä tuottajalta joka tehdään parin päivän sisällä, odotus jonossa ja sairaslomalla jää pois, väitän, että halvemmaksi loppupeleissä tulee kaikille osapuolille .
        Kaikki vaatii aikansa - meidän kannattaa luottaa nyt koneistoon, mikä rustaa tätä huikeata rakenneuudstusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe