Tupakan poltto

Mika

Minkä ikäisenä aloitit tupakan polton? Milloin jäit esimmäisen kerran kiinni? Loppuiko tupakan poltto siihen ?

Mitä vahemmat sanoivat tupakan poltosta ?

37

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maiju

      Kaksitoista vuotiaana aloitin, mutta en polttanut kuin viikonloppuisin ja kun täytin 16 niin rupesin polttamaan ihan ketjussa eli joka päivä. En ole koskaan jäänyt tupakasta kiinni, koska ku olen kotona niin silloin en polta olleskaan! Ei varmaan tykkäisi yhtään jos tietäisi että minä poltan tupakkaa!!!

    • T*

      Ihan ekan kerran alotin polttaa 12-vuotiaana. Pöllin äipältä askin punasta marlboroo ja sitten kavereiden kanssa koulun jälkeen salaa mettää tupakalle. Silloin poltettiin vain vähän silloin tällöin, mutta sitten vakituisesti alotin 15-vuotiaana. Jäin melki heti kiinni, äippä löys laatikostani tupakkaa ja kysy mitä ne ovat! Tottakai hän saarnasi, mutta sanoi ettei voi estää minua polttamasta ja mikä hän on minua valistamaan kun itsekkin on polttanut 16-vuotiaasta lähtien..
      Eli saatoin joskus jopa pyytää äidiltäni tupakkaa. Ei hän siitä tietenkään pitänyt, mutta...hän on onneksi tosi reilu :)

    • palle

      Mä alotin tupakan polttamisen joskus 11 vuotiaana. Tupakat pöllittiin vanhemmilta 1 tai kaks kerrallaan sekä sitten omalla viikkorahalla ostatettiin lisää. Joka päivä kessutttiin salaa mettikössä. 14 vuotiaana jäin ekan kerran kiinni tupakan poltosta autotallista. Isä lupasi antaa selkäsaunan jos vielä saa minut kiinni tupakasta. Seuraavan kerran jäin kiinni röökistä ysillä koulussa, jälkkää tuli 2 tuntia. Kotoonta ei tullut selkäsaunaa, mutta kovat moitteet.

    • Henna

      Aloitin muistaakseni 15 ja 16 ikävuosien vaihteessa. Eikä koukkuun jäädä silleen ykskakshepsankeikkaa vaan pikkuhiljaa, joten en osaa sanoa. Oliskohan joskus 3 kuukauden kuluttua aloittamisesta (poltin heti alusta asti sen 5-10 säimää per päivä).
      Ja jos on koukkuun jäänyt niin ei sitä siihen vaan lopeteta ku seinään. Oon nyttemmin yrittäny kovasti lopettaa, mutta aika tiukasti se näimmä jo vuodessa jää "hihaan roikkuun." Pitää varmaan kesälomalla yrittää.
      Porukat ei tiedä että poltan, koska ukkoni polttaa ja luulee et hajut on tarttunu aina siltä, mutta ne varmaan nostais seinälle jos tietäis että polttaisin koska mun mummo miljoona muuta sukulaista on kuollu keuhkosyöpään.

      Jos et jäpikkä polta, sanon että älä ikinä aloitakkaan!! Perjantai/kännipoltteluista ei haittaa oo, mutta ÄLÄ ALOITA SÄÄNNÖLLISTÄ TUPAKOINTIA. Aivan vitun vittumaista jonku 30 asteen pakkasessa lähtä joka tunnin välein värjötteleen pihalle... :(

      • tupakoija

        se perjantai/kännipolttelu on itseasiassa vaarallisempaa kuin säännöllinen 5-10 savukkeen päivä tahti.. että sellasta tällä kertaa. ja tupakasta pääsee eroon vain jos sitä todella haluaa, henkinen riippuvuus on nimenomaan juuri se mikä siitä tekee niin vaikeaa..


      • mie vaan
        tupakoija kirjoitti:

        se perjantai/kännipolttelu on itseasiassa vaarallisempaa kuin säännöllinen 5-10 savukkeen päivä tahti.. että sellasta tällä kertaa. ja tupakasta pääsee eroon vain jos sitä todella haluaa, henkinen riippuvuus on nimenomaan juuri se mikä siitä tekee niin vaikeaa..

        Olen täysin päinvastaista mieltä.
        Kännissä voi aina polttaa pari savuketta. Siitä ei tule vaaraa.


    • Jenna

      Mä aloitin tupakan polton 13-vuotiaana. Kolme vuotta poltin enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti. Nyt olen ollut puoli vuotta kokonaan irti. Kiinni en koskaan varsinaisesti jäänyt. Vanhemmat kyllä haistoivat mutta aina sain laitettua kavereiden piikkiin. Vaikka kyllähän sitä valistusta sai siltikin kuulla aina silloin tällöin.

    • Sekoilija

      Mä alotin tupakoinnin 7 luokalla... Mutsi ties kokoajan...ja mä tiesin et mutsi tieää... Faijalle jäin kii 8 luokalla ku tuli jälkiistuntoo.... Ne ei voi sanoo siihen mitään...=)...Tupakointi ei oo vieläkään loppunu... oon nyt 9 luokalla... Kasilla alotin myös pilven polton... siitä ei kyl porukat tiiä... Molemmat vanhemmat ostaa mulle röökit ja viinat... OU GOD mä rakastan mun vanhempia...=)

    • mie vaan

      Alotin 13v... Jäin kiinni 2 kertaa mut eihän se riittäny... Menot loppu siihen, eikä kännykkää kuukauteen. Mutsi on tosiaan vastaan tupakanpolttoo... Nyt oon lopettanu.. =)

    • silja

      Alotin tupakan polton joskus kasin alussa. Se ei ollut silloin mitenkää säännöllistä. Tuli viikkoja jolloin en polttanu ollenkaa. Kasin ihan lopussa ja kesäloman alussa alko säännöllinen polttaminen.

      Kiinni oon jääny kerran äipällä, mut puhuin sille soopaa ja se usko. Toisen kerran jäin koulussa kiinni, mut puhuin taas opettajalle paskaa ja se usko. Isukille kerroin, kun tiesin että se ymmärtäis.

      Oon nyt 10-luokalla. Toisessa kodissa saan polttaa ja äippäkin vissiin tietää. Siitä ei ota selvää. En oo lopettanu, koska tupakka on ottanu henkisen yliotteen. Polttamatta voin olla viikonki verran, mutta lopettaminen ei onnistu kokonaan. Joskus on pakko saada...

    • Miisa

      ...joskus ku olin 12wee...en sit muista koska aloin kunnol polttelee...en oikee oo jäänny koskaa kiinni,ku mutsi ainaki tietää et poltan eikä sitä tarvii salailla...nyt poltan harvoin...

    • -

      oon 15 vuotta.en oo koskaa ees maistanu röökii.enkä aiokkaa!!siin ei oo mitään järkee pilaa vaa oman terveytensä ja muka kerää mainetta...ja paskat..monien silmis polttajat(siis yläasteikäset)on vaa naurettavii filmaavii pentui,jotka vetää röökii poskiin ja puhuu tyyliin"voi ei mä en oo saanu koko päivänä röökii..."

    • hopeasiipi

      Aloitin 11 vuotiaana.. Lopetin vuodeks ja jatkoin taas..
      Ekan kerran jäin kii 13 ½ vuotiaana,enkä lopettanu siihen..
      Mutsi ei sano mitää,vaikka ei sitä hyväksy..Röökejä se ei osta,mut antaa rahat.
      Faija taas antaa röökit,muttei rahaa =)

    • typy

      maistoin 12-vuotiaana, aloitin 13-vuotiaana, en ole jäänyt kiinni, enkä aio vielä lopettaa, vanhemmat eivät tiedä! mistä sait tämän idean?

    • *poison*

      no mä alotin 11wee röökinpolton ja pöllittiin kaverien kaa röökii jokapaikasta jopa kaupasta!
      ja mentiin jonnekkin metikköön röökaamaan..
      ekax halusin näyttää tosi mageelta kun poltin mutten enää....TODELLA NAURETTAVAA...

      oon jääny 2 kertaa kiinni oon nyt 13½wee...
      en muista kuka sen sano että esittää ja vetää poskeen...on ja ei oo totta...
      mä vedän henkeen....enkä esitä sillä.
      mä en käy muitten kaa röökillä koska he haluuvat esittää sillä ..mä en...

      mun porukat tappas mut jos ne tietäs...
      sillä mun mutzi alotti 10wee ja se on nyt joku 36 ja polttaa vielä eikä haluu musta samanlaista...
      kaipa ne hyäksyy tän joskus myöhem...
      mun broidi tietää kyllä...

      no mulle on ihansama alottasitko röökaamaan...
      mulle tulee siitä hyväolo...ja niin poispäin

      heip..

    • 2002

      Alotin äsken :-)

    • sweg poliisi

      knännis 11w mutzilt pöllin tupakkaa

    • superix

      Mielestäni tupakanpoltto on älytöntä ja vielä alaikäisiltä. Tupakalla tuhoat vain terveytesi (varsinki keuhkot kärsivät). Tietenki jokainen tekee niinku tahtoo.

    • 13v poika

      Noh olen 13 näin alkuun olen polttanut 2 vuotta hyvin tyhmää mutta minkäs teet ja vanhempani ei välitä jos otan heiltä muutaman kuhan he eivät nää minua röökillä tosin jos jään kiinni toki saarnaavat vähän mutta sanon aina että eivät voi estää ja eivätpä ne välittäneet siitäkään kun tyhjensivät tässä pari kk sitten kaapit ja hyllyt siivouksen takia ja kaapissani oli tyhjä bonuksen punainen aski ja coltin binkki sytkäri sekä 3mm tykki ja eivät ole puhuneet mitään mutta suuttuvat aika pahasti jos tuhlaan sukulaisilta saamiani rahoja tupakkaan..

    • 13v poika

      Ai niin ja minut on erotettu viikoksi koulusta päihteiden takia mm nuuska rööki ja joo olen sitä kerran saunassa pössyttelystä jäänytkii sillon näin isän ekaa kertaa vihaisena mutta mites oisko vinkkei kun polttaa sisällä ? Tai niinku oon miettiny tota palohälytintä .

      • Vitun penikset! Tupakan paskat! Hyi hyi hyi, keuhkopaskat. 100% Tupakoitsijoista kuolee. Hyi hyi teitä. Ruoho on ainut huume, jota kannattaa käyttää! Käyttäisitte ees ruohoa!
        Smoke weed everyday!

        Tupakka on paskaa. Smoke weed= Makuelämys/ unohtumaton elämys. 13V poika, paskakeuhko pliiz tapa ittes! Tai ala käyttää ruohoo!!!!!!!!


      • Faktoi

        100% elävistä kuolee...


    • Tupakki

      Myö nuorempana poltettii kaupankulmalla ei paljoo kiinnostanu että jäätiinkö kiinni vai ei

    • KersanttiAlakouku

      poltin mun perseen vitu kersat

    • BeniKyrpärä

      Vittu tää on vanha sivusto. Saatana 2002 jo tyypit kirjotteli.

    • sdfvsdbsd

      Tais olla joskus 2003 armeijassa jossain leirillä ku ekaa kertaa selvitin miltä maistuu tupakansavu. Muua sälli oli nuotioon heittäny lähes kokonaa palanee tupakan ja jossai vaiheesa sen siitä noukin huomaamatta ja imaisin. Jälkeenpäi en oo yhtään kokonaista polttanu mutta kymmeniä tienpielistä löytämiä tököjä kyllä maistellut. Viimesimmästäki kyllä aikaa jo melkosesti vieriny.
      Tuleehan siitä vähä humalainen olo ku häkää tempasee henkeen jonku kerran. Mutta ei se savun mukana luikertava ritslapaperin käry oikein nappaa. Varmaanki sikaari tai piippu maistuis paremmalta mutta harvon löytää mistäätienposkesta tahi linkkupysäkiltä puoliksi poltettua sikaria tai valmiiksi ladattua piippua

      • Anonyymi

        Olen syntynyt jo 1966. Kun ensimmäisen kerran kokeilin tupakkaa 8-luokalla, sain palkinnoksi punaiselta helottavan pepun. Tänä päivänä olen onnellinen, että en ole koskaan ruvennut tupakoimaan. En ole raittius-idiootti niinkuin jotkut uskovat kaverini.


    • Vanha keskustelu, mut joo, en polta.

    • Merele

      Mä poltin 13 vuotiaana ekan paperitupakan ja se jäi siihe. 15vuotiaana tiesin et mun ihastus polttaa joten kiinnostuin tupakasta vaik olin vannonu et en ikinä polta. Kokeilin taas paperitupakkaa ja sit menin mun ihastuksen kanssa polttaan ekan röökin ja siitä se alko

    • Hjjjbbkk

      Pupakan toltto

    • Oonbestever

      Ootteko tyhmii ku poltatte!Keuhkosyövän saatte mut siitä vaa jos on pussaa päässä:)

    • Äskönenbest

      *pissaa

    • 12v

      olen pian 13 ja kokeilin tässä vähä aikaa sitte ja myöski viiko sitte tupakkaa. olen tyttö.

    • Amiksessajuualoin

      Joskus 12-vuotiaana maistoin ekan kerran röökiä. Sit varmaan 13-14 vuotiaana isä osti mulle jo ekan askin. Poskareita vedin. Aika vitun tyhmää... Sitten kun menin amiksen 17-vuotiaana, niin opettelin vetämään henkeen. Asuin asuntolassa silloin ja en viikolla polttanut. Viikonloppuisin kyllä ja isä osti tupakat. Pikkuhiljaa aloin polttaa sitte ihan päivittäin. Nyt oon 20 ja poltan päivittäin ainakin askin. Rahan tuhlausta. Ei siitä tupakasta oo mitää hyötyy. Paremminkin henki ja vaatteet haisee. Mun mielestä semmoset yläasteikäiset nuoret ketkä polttaa jossain ostarin edessä ja yrittävät näyttää koviksilta ovat aika nynnyjä todellisuudessa. Säälittävä näky. Tietty maistaa ja kokeilla saa, mutta en suosittele kenenkään alkaa polttamaan tai nuuskaamaan. Olen yrittänyt lopettaa ja eihän se helppoa ole. Parissa vuodessa saa itsensä jo kovaan koukkuun. Älkää hyvät ihmiset alottako! Ei vuonna 2016 oo enään siistiä polttaa. Sama kun huutasitte kaikille, että "Ajatelkaa jos mä jatkan tälleen nii mulla on 50-vuotiaana keuhkoahtauma tauti, astma ja pumppuvika. On se sitte pirun coolia. Kattokaa mun keltaisia hampaita ja tervan värjäämiä kynsiä." Tossa on mullekki hyvä syy lopettaa.

      • Anonyymi

        No ei välttämättä ole. Kyllähän se polttaminen on joo syövän riskiä lisää, mutta kyä se on niinkin. Et on ihmisiä, jotka on polttanut koko ikänsä eikä mitään


    • KiitosEi

      Tupakoivat pikkupojat ovat aika reppanan näköisiä. Vielä kun tietää, että he ovat ikäluokkansa tyhmimpiä ja hitaiten kehittyneitä, niin sääliksi käy tuollaiset onnettomat.

      Kaudulla kulkee tupakoivia naisia, miehet ajavat autolla. Katsokaapas niitä naikkosia, ylipainoisia, huonosti pukeutuneita, köyhyys loistaa heistä, iho huono ja ääni kähisee. Minulta eivät ainakaan saa yhtään pistettä.

    • Anonyymi

      En minä tupakkaa. Halkoja minä poltan. Oon polttanut jo parikymmentä vuotta. Tupakalla on huono lämpöarvo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe