* Ruukki vai Weckman? *

Kodin hengetär

Onko kokemuksia ruukin tai weckmannin tämän kesän hinnoista. Itseäni kiinostaa vain materiaalin hinta (asennus teetetään omalla asentajalla, joten tehtaan porukkaa en tarvitse). Pintaa n. 200 m2.

Tuotteena muotoprofiili teräskate eli ns. tiilikuvioitu teräs. Perusväri ja Pural-pinnoite. Paljonko olette maksaneet pelti/neliö? Paljonko lisätilpehöörästä joutuu maksamaan, noin suunnilleen?

Onko asennuksen suhteen jotakin erityistä huomautettavaa, onko jompi kumpi esim. nopeampaa asentaa? Pitääkö hyvin värinsä? Onko ollut murheita?

Onko jollakin rautakaupalla ollut tarjouksia? Itse kuulin jostakin talvitarjouksesta, mutta sen ajankohdasta en tiedä.

30

24294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarjouksia kysynyt

      Pieni oli hinnanero. Sama sisältö Wecmanilta 2800, Ruukilta 2500...

    • Tinaukko too

      Joutsenosta Metehe Oy tarjoaa vielä sopivammin peltiä, raaka-aine on tuotu keski Euroopasta mutta tekevät allot itse. Eikä kioski ole ihan pikkuinen nytkkipaja.

    • arvokkaampi

      Laitoin uuden pellikaton kesällä n.300m2. Ruukin pellit oli hieman arvokkaammat, mutta myös paremmat. Weckmannin pellit on huomattavasti ohuempia. Esim nostaessa pellit taittuu huomattaavasti helpommin keskeltä.
      Tuttu myyjä rautakaupasta ei suostunut antamaan tarjousta kuin Ruukin pelleistä. Kun sanoi että tiedän millaisia ne on.

      • ei ei

        plannjaa sen olla pitää siinä on hinta-laatu suhde kohallallaan sanon minä

        www.plannja.fi


      • Jokke

        Hah... Ruukki on huonompi noista! Mut mä ottaisin Planjaa. Miks et ota aitoa tiilikattoa? Parempi kuin mitkään jäljitelmä katot!


      • alkaa olla harvinaisuus
        Jokke kirjoitti:

        Hah... Ruukki on huonompi noista! Mut mä ottaisin Planjaa. Miks et ota aitoa tiilikattoa? Parempi kuin mitkään jäljitelmä katot!

        jotain läpivärjättyä betonia ne nykyään myy. Oikeita tiiliä ei enää saa moneltakaan valmistajalta. Taitavat olla turhan kalliita.

        Tiilikatto tai vielä vähemmän tuollainen nykymallin mukainen betonikatto eivät sovi kaikille katoille.

        Yleensä minimi kaltevuus on 1:5 kun huovalla se voi olla jopa 1:10 tai joillain pelleillä 1:7.

        Ruotissa pitää tiili ja betoni kattojen alle tehdä umpilaudoitus ja huopakate, koska tiilet betonit eivät pidä vettä.


      • peltimies69
        Jokke kirjoitti:

        Hah... Ruukki on huonompi noista! Mut mä ottaisin Planjaa. Miks et ota aitoa tiilikattoa? Parempi kuin mitkään jäljitelmä katot!

        ei kai kukaan enää laita tiilikattoa? sama kun ajais saatana rekan katolle!! ja sinne pitää tehdä peltikatto ensin alle ettei vuoda ;)


    • kahdesta huonosta

      Weckmannihan myy ruukin peltiä, mutta omilla tiilikuvioilla. Ota kerralla laatua ja ruotsalaista Plannjan peltiä. Kysykääpä ihan piruuttain muutamasta eri paikasta! itse tilasin rakennusmestarit.comista.

      • tulppu

        saa plannjan peltiä.


    • kokemusta

      Mites Plannja vastaa takuustaan kun Ruotsalaisesta pellistä lähtee pinnoite??? Ja mittaheittojakin on ilmennyt pelleissä!!!

      • ole-

        lähteny plannjasta pinnoite ite starkin myyjä suositteli plannjaa minulle ja monet tuttunikin ovat ottaneet planjalta pellit eikä oo ilmennyt mitään ongelimia. ja minulla ollut kohta 7 vuotta pellit katolla ja eikä ole vielä ainakaan pinta irtoillu. että suosittelen


      • A.K.
        ole- kirjoitti:

        lähteny plannjasta pinnoite ite starkin myyjä suositteli plannjaa minulle ja monet tuttunikin ovat ottaneet planjalta pellit eikä oo ilmennyt mitään ongelimia. ja minulla ollut kohta 7 vuotta pellit katolla ja eikä ole vielä ainakaan pinta irtoillu. että suosittelen

        Itse myyn plannjaa, ja pinnoitetakuut on 10v. ja nova pinnoitteelle 15v., jotka tehdas myöntää. Plannja on pohjoismaiden suurin kattopeltien valmistaja! Ja pinnoitteen kestävyyksissä ei ole ollut mitään ongelmia. Toisin kuin Rannillalla, joka joutui huonon peltilaadun takia muuttamaan nimensä Ruukiksi. TÄMÄ ON FAKTA!!! Plannjalla on Suomessa useita toimipisteitä ja ne hoitavat takuuasiat, joten ei tarvitse mennä ihan ruotsiin asti kinuaan uusia peltejä jos on jotain moittimista.


      • tuubaa
        A.K. kirjoitti:

        Itse myyn plannjaa, ja pinnoitetakuut on 10v. ja nova pinnoitteelle 15v., jotka tehdas myöntää. Plannja on pohjoismaiden suurin kattopeltien valmistaja! Ja pinnoitteen kestävyyksissä ei ole ollut mitään ongelmia. Toisin kuin Rannillalla, joka joutui huonon peltilaadun takia muuttamaan nimensä Ruukiksi. TÄMÄ ON FAKTA!!! Plannjalla on Suomessa useita toimipisteitä ja ne hoitavat takuuasiat, joten ei tarvitse mennä ihan ruotsiin asti kinuaan uusia peltejä jos on jotain moittimista.

        viitsii kaveri kirjoittaa. Ostakaa ihmeessä kattopellit häneltä. Jos vielä noin hyvät perustelutkin löytyy, kannattaako muita enää miettiä? Tämä on FAKTA!


      • A.K.
        tuubaa kirjoitti:

        viitsii kaveri kirjoittaa. Ostakaa ihmeessä kattopellit häneltä. Jos vielä noin hyvät perustelutkin löytyy, kannattaako muita enää miettiä? Tämä on FAKTA!

        hyvää tuotetta on helppo myydä


    • peltiheikki

      ks. www.selmok.fi.tuolta hain itse pellit eikä ole kallista.

      • hain minäki

        selmokista pellit ja pelti oli jotain ihme espanjalaista peltiä josta lähti maali asentaessa jalan alla, että se siitä laadusta ja hain sieltä myös ikkuna peltejä ja ne vasta kalliita oli !!!!

        tosta plannjasta en tiedä mitään, mutta en ole mitään huonoakaan koskaan kuullut siitä.


    • tietjä-täti

      että siis viittiikin tehtaan miehet kädä kehumassa omiaan tämmösillä hömpänpömppä sivuilla.

      • Jorma joka tiesi liikaa

        Niinpä, tätähän se on että yksi sanoo yhtä ja toinen toista eikä tietoa kenen joukoissa seisotaan. Perustelut näillä palstoilla ovat sitten seiskapäivää tasoa. Mutta kumma kyllä, kuluttaja uskoo lähimmäisen todistusta.


    • mace76

      Ruukki, Weckman Steel, Poimukate, Lindab Kotopelti, Metehe, Plannja liekö vielä muitakin pellin toimittajia.

      Kaikki käyttävät joko Ruukin tai SSAB:n peltiä ja pinnoitteena on yleensä pural tai nova jotka ovat suunnilleen sama asia, polyuretaanimaalattuja molemmat.

      Kaikista em. toimittajista on kokemusta ja homma toimii suunnilleen samalla tavalla kaikilla. Ruukki erottuu joukosta ehkä paremman paketoinnin vuoksi.

      Muuten ei ole kuin hintaeroja ja nekin pieniä.

      Tiilikuviopelleissä suunnilleen samat profiilit kaikilla, räystäslinjan leikkauksessa on joissain eroa joten ruodejaon kanssa kannattaa noudattaa valmistajan ohjetta. Esim. Weckmanin teräsaalto ja Poimukatteen tiilipoimu on samalla 35cm ruodejaolla mutta 1. ja 2. ruoteen väli on erilainen.

    • pellitön

      wekmannin surkea palvelu ja yhtä huono laatu. todella tyyppi suomalainen yrittäjä. väärän alan valinnut peltiseppä.

      • ruotsin peltiä

        kokemusta on wekmannin palvelusta ja tavarasta älä erehdy toista kertaa


    • pellitön

      unohda molemmat .samaa pa...a molemmat. wekmanni ei aina edes tiedä mitä peltiä ovat käyttäneen. kokemusta on pomputteluksi menee,ruotsin peltiä vaan eikä muovipinnalla missään tapauksessa.

      • eino2011

        laittaakaa Lindab:in tiilikuviopeltiä ainoana suomessa 0,6mm peltiä , eikä litisty jalan alla


    • katto pään päällä

      Me otettiin weckmannilta uuteen kesämökkiin. Ovat kieltämättä näyttävän näköisiä ja ei ole laadusta valittamista. Mietittiin myös Ruukkia, mutta päädyttiin weckmanniin kun sitä suositeltiin enemmän

      Suosittelen katsastamaan tarjonnan: http://www.weckmansteel.fi/fi/tuotteet/katot/

    • Jämsästä

      Meillä ruukin Tiilikainen ,2005 katolle laitettu ja nyt pellit räystäältä ruosteessa,ei voi laatua kehua millään muotoa,ja tehdasleikkaus eli ei ole leikkailtu työmaalla,tehtaan edustaja kävi ja puhui että pellipäät eivät kuulu takuuseen vaikka mainostavat 20vuoden takuuta sivuillaan

    • urpoilua

      Sitä laitan mitä peltiliike suositteli satojen kattojen asennuksen jälkeen se on wecman , luulen että kestää sen ajan mitä elän.

    • Melkein30vuottajo

      Minulla on Weckman-kate. Laitettiin se 80-luvun lopulla. Maali on jo haalistunut ja monesta kohtaa aallonharjoilta kulunut, mutta muuten kunnossa. Ei ole ruostunut ei hilseillyt. Olen suunnitellut maalaavani sen.

    • Raktt

      Kesämökissä on Weckman ja nyt ok- taloon laitettiin Plannja, molemmat aaltokuvioisia. Vaikuttavat olevan täysin samoja tuotteita. Plannja vaan oli halvempi kaikkine sadevesi ja kattoturvatuotteineen samassa paketissa.

    • vertailkaahintaa

      Wecman tehty Ruukin pelleistä ilmeisesti??

    • upöpöp

      ......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe