hermopinne ranteessa

hermohessu

Mulla todettiin ranteissa hermopinne ja odotan jatkotutkimuksia ja leikkausta. Muistaakseni kyseessä on siis rannekanavan oireyhtymä tai vastaava (canalis carpi).

Itsellä puutuu kädet kovin helposti ja yölläkin joutuu nousemaan ylös ja ravistelemaan käsiä. Lisäksi niskassa on ilmeiseti jotakin vikaa. Jotakin nikamissa ilmeisesti, en vielä tiedä. En tiedä missä määrin käsien puutumiset johtuu siitä ranteen pinnetilasta ja missä määrin niskasta. Voiko sitä jotenkin itse tietää, onko niissä erilaiset kivut/oireet sen mukaan kumpi ne aiheuttaa?

Minua kiinnostaisi kovasti kaikki kohtalotovereiden kokemukset. Hermopinne tuntuu olevan aika kivulias ja elämää haittaava juttu ja uskoisin sen olevan aika tuttua monelle, ikävä kyllä.

Kauanko olette sairastaneet jotakin kaularangan/raajan hermopinnetilaa? Millaisia oireita on ollut puutumisen lisäksi? Oletteko joutuneet olemaan sairaslomalla ennen leikkausta tai sen jälkeen? Kauanko toipuminen leikkauksesta on kestänyt? Onko oireet hävinneet leikkauksen jälkeen?

Minusta nämä pinnetilat on aika "pelottavia" sen takia, että kuulemani mukaan niitä ei aina osata diagnosoida oikein ja toisaalta aina diagnosoiduillekaan vaivoille ei voida mitään tehdä... Olenko oikeassa???

40

55790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikata

      minulla myös käsissä ahtaumadiaknoosi, ja suositeltiin puhdistusleikkausta, mutta kaverini suositteli käyntiä hierojalla, en tarkkaan tiedä mikä titteli tällä käsittelijällä on, joku "paatti" päätteinen hieno sana se on. Parin käyntikerran jälkeen oireet on helpottanut. Hän käsittelee olkapäitä, ja varsinkin etupuolelta. Kuulemma hermot ja muut jutut joutuu olkapäissä ahtaalle.Ennen meni usein pikkurilli ja nimetön turtaksi, ja öisin kädet kokonaan. Nyt ei näitä vaivoja ole ollut, ja leikata en kyllä anna jos tämä pysyy aisoissa näin.

    • hoidettu

      Mä sain apua naprapaatilta, hierojalta ja kansanparantajalta. Kokeile niitä.

      • hermoratahieronta

        Kokeile hermoratahierontaa. Mutta älä hierota itseäsi millään puoskari hermoratahierojalla, tarkista minkä koulutuksen hän on saanut, ettei ole vaan viikonloppukoulun käynyt.


      • hoidettu
        hermoratahieronta kirjoitti:

        Kokeile hermoratahierontaa. Mutta älä hierota itseäsi millään puoskari hermoratahierojalla, tarkista minkä koulutuksen hän on saanut, ettei ole vaan viikonloppukoulun käynyt.

        Mä kävin Ikaalisten kylpylässä hermoratahierojalla ja ihan turha keikka oli. Luulis, ettei sinne puoskareita päästetä...


      • yksi kerta
        hoidettu kirjoitti:

        Mä kävin Ikaalisten kylpylässä hermoratahierojalla ja ihan turha keikka oli. Luulis, ettei sinne puoskareita päästetä...

        Ei yksi kerta hermoratahierojalla välttämättä riitää vaatii useamman hoidon.


    • sattuu usein

      Minulla on jalkapöydän laskeutuma ja varpaisiin menevät hermot jää pinteeseen. On sitten hirveet tuskat. Kortisonia on pistetty pahimpana aikana. Nyt käytän pohjallisia joissa on jalkapöydän korotus. Siten pärjäilen. Ne on Mortonin varpaat ja ovat kyllä vaivalloiset.Ei kyllä särkylääkkeistä ole mun hermopinteessä mitään apua. Eikä voi kait parantaa.

    • hyvin parani

      Olin leikkauksessa kolme vuotta sitten,syynä rannekanavanoireyhtymä. Oireena oli ainoastaan yölliset heräilyt sormien puutumiseen ja pakotukseen.Päivä aikaan ei mitään oireita mutta nämä yölliset herätykset kävi voimille niin että leikkaukseen oli mentävä. Nopea toimenpide paikallispuudutuksella,käsi lastassa 2viikkoa ja sairaslomalla kaikkiaan 6viikkoa.Kämmen/ranne oli aristava 3-4kuukautta ja sen jälkeen täysin oireeton. Puolisen vuotta kärsin tästä vaivasta ennen kuin menin leikkaukseen.

      • huhhuh......

        Meitsillä sama operaatio edessä. Yksityisyrittäjänä kauhistuin, että vaatiiko se tosiaan viikkotolkulla sairaslomaa??? Saanko tiedustella millaisella alalla tai misssä ammatissa toimit silloin kun sinut leikattiin?


      • hyvin parani
        huhhuh...... kirjoitti:

        Meitsillä sama operaatio edessä. Yksityisyrittäjänä kauhistuin, että vaatiiko se tosiaan viikkotolkulla sairaslomaa??? Saanko tiedustella millaisella alalla tai misssä ammatissa toimit silloin kun sinut leikattiin?

        Työskentelin silloin ja yhä teollisuudessa,työssäni joudun nostelemaan käsillä raskaita taakkoja siitä tämä pitkä loma.


      • hoidettu
        huhhuh...... kirjoitti:

        Meitsillä sama operaatio edessä. Yksityisyrittäjänä kauhistuin, että vaatiiko se tosiaan viikkotolkulla sairaslomaa??? Saanko tiedustella millaisella alalla tai misssä ammatissa toimit silloin kun sinut leikattiin?

        Käy laitattamassa olkapäät paikoilleen, ni ei tartte pitää saikkua yhtään...


      • hyvin parani
        hoidettu kirjoitti:

        Käy laitattamassa olkapäät paikoilleen, ni ei tartte pitää saikkua yhtään...

        Jos on rannekanavaoireyhtymä niin eipä siihen "olkapäitten"paikoilleen laitto auta,hermopinne on nimittäin ranteessa.


      • hoidettu
        hyvin parani kirjoitti:

        Jos on rannekanavaoireyhtymä niin eipä siihen "olkapäitten"paikoilleen laitto auta,hermopinne on nimittäin ranteessa.

        Se kipujen syy on hyvin usein ihan muualla kuin missä oire.

        Ei mullakaan lantioon sattunut, mutta ku lantio laitettiin kuntoon, ni selkäkivut katos. Ja kun laitettiin niska kuntoon, ni päänsärky katos. Se kivun syy on yleensä muualla kuin missä se kipu on.


    • Jäsenkorjaaja

      ENNEN MITÄÄN LEIKKAUKSIA...Tarkistuta/hoidata niska ja mahdollisesti olkapäät, kyynärpäät,ranteet kuntoon.

      Jos haluat maksimoida varmuuden..niin koulutettu kiropraktikko (doctor of chiropraktic) on hyvä vaihtoehto....naprapaatit ja osteopaatit saattaavat auttaa.
      Muutamat jäsenkorjaaja nimeä itsestään käyttävät osaavat myös auttaa...itseni mukaan lukien;)

      ...skeptikoille vielä, että asiakaspalaute on ollut pelkästään positiivista, eihän mitään voisi tehdä, jos hyvin vähäisetkin riskit pitäisi välttää...esim urheilla tai edes käydä töissä:)

      ...ja manuaaliset hoidot, vaikka sitten "jäsenkorjaaja puoskarien" tekemät ovat pääosin turvallisempia, kuin koululääketieteen keinot!

      ...ja vielä; tietysti jotkin vaivat vaativat lääkärin hoitoa!

      • Jäsenkorjaaja

        Sormien puutuminen johtuu tavallisimmin niskarangan/rintarangan yläosan hermopinteistä, jotka taas aiheutuvat nikamalukoista/lihaskireydestä.

        Nämä ovat ihan tavallisia juttuja, jotka ovat ihan helposti ja turvallisesti hoidettavissa!


      • hermonpinne varpaissa
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

        Sormien puutuminen johtuu tavallisimmin niskarangan/rintarangan yläosan hermopinteistä, jotka taas aiheutuvat nikamalukoista/lihaskireydestä.

        Nämä ovat ihan tavallisia juttuja, jotka ovat ihan helposti ja turvallisesti hoidettavissa!

        No jos osaatte hoitaa ranteen hermopinteet, miten hoidatta mun jalat? Pojallisilla kohotus helpottaa mutta ei paranna hermojen pinteitä. Vaihtaisin mielelläni miolempien jalkojen varpaisiin menevät pinteet yhteen rannepinteeseen. Neuvokaa kun olette niin viisaita. En tarvitse välttämättä mitään hienoja tanssijalkoja, mutta normaali kävely pitäis onnistua vielä 30vuotta. Se olisi tavoitteeni!


      • varannu ajan
        hermonpinne varpaissa kirjoitti:

        No jos osaatte hoitaa ranteen hermopinteet, miten hoidatta mun jalat? Pojallisilla kohotus helpottaa mutta ei paranna hermojen pinteitä. Vaihtaisin mielelläni miolempien jalkojen varpaisiin menevät pinteet yhteen rannepinteeseen. Neuvokaa kun olette niin viisaita. En tarvitse välttämättä mitään hienoja tanssijalkoja, mutta normaali kävely pitäis onnistua vielä 30vuotta. Se olisi tavoitteeni!

        niitä käsiäsi ajatellen? vai joko olet hoitoa saanut??


      • Minttu C
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

        Sormien puutuminen johtuu tavallisimmin niskarangan/rintarangan yläosan hermopinteistä, jotka taas aiheutuvat nikamalukoista/lihaskireydestä.

        Nämä ovat ihan tavallisia juttuja, jotka ovat ihan helposti ja turvallisesti hoidettavissa!

        Terveydenhuollon ammattilaisen luona käydessä on varmaa se, etttä jos jokin menee vikaan hänellä on vastuu tapauksesta, vakuutus ja pahimmassa tapauksessa menettää oikeutensa harjoittaa toimintaa. Maallikko "puoskarin" luona käydessä vastuu on pääasiassa asiakkaalla. Tämä on asia mitä moni ei ota huomioon. Jäsenkorjaajan tekemä virhe, potilas halvaantuu tms. kuka korvaa kun kyseisen hoidon antoi ei rekisteröity ammattilainen?


    • RKO

      Lisätietoa rannekanavaoireyhtymästä näyttää löytyvän sivulta www.ranne.info

    • Hei,minulla on myös hermopinne ranteissa.Hermokuvauksissa pinteet kyllä näkyy.Vasen ranne on jo leikattu ja oikean käden leikkuuseen menen piakkoin.
      Vasen ranne olikin pahempi,sormet puutui,ja öisin oli inhottavia puutumisia joihin heräsin,ja rannetta särki muutenkin.Oikea käsi taas ei ole niinkään paha,mutta hyvä kai sekin on pian hoitaa ettei tila pahene.
      Sairaslomaa oli 4 viikkoa,ja sinä aikana kättä piti jumpata.Kyllähän se arpikohta erilaiselta tuntuu mutta puutuminen on hävinnyt.
      Minulla oli oireita noin puoli vuotta,työkavereilleni oli tehty sama operaatio ja äidilleni,siksi aloin heti epäillä sitä ja lääkäri laittoi minut hermokuvauksiin.Siinähän se selvisi sitten.Leikkaus kesti ehkä 15 minuuttia,valmisteluineen ehkä 35min,että siinä ei kyllä kauan kestä.Ja tunnissa jo pääsin kotiin.Olihan se aluksi kipeä,mutta venyttely ym auttaa siihen.Näitä tapauksia on tosiaan nykyisin paljon.Minusta nämä kyllä aika hyvin todetaan ja osataan hoitaa.Minä odottelen 3 viikkoa toiseen leikkuuseen,kauhistuttaa kun se on oikea käsi,ei voi tehdä oikeen mitään!Mutta täytyy vaan kestää!Tsemppiä sullekin operaatioihin!T:Tinppu

      • Marcella

        Moi vaan!
        Kiitos rohkaisusta, olen menossa ensi viikolla hermoratatutkimukseen rannekanava-ahtaumaepäilyn takia. Nyt vaan kaverit ovat pelotelleet, että tutkimus on "ihan kauhea." Pitääkö se paikkansa?


      • Mummo-ankka52

        Minulla leikattiin 10.8 oikean käden pinnetila.Käsi ei ole muuttunut paremmaksi kuin 10% mulla on diabetes ja fibromyalgia sekä juuriahtauma,välilevyn luiskahdus sekä repeämä.
        Kauheet kivut....mikä avuksi?


      • pappa67
        Mummo-ankka52 kirjoitti:

        Minulla leikattiin 10.8 oikean käden pinnetila.Käsi ei ole muuttunut paremmaksi kuin 10% mulla on diabetes ja fibromyalgia sekä juuriahtauma,välilevyn luiskahdus sekä repeämä.
        Kauheet kivut....mikä avuksi?

        Reilun kuukauden olen kärsinyt hermopinteestä. Nimettömän sisäsyrjästä peukaloon asti kaikki sormet tunnottomia. Ei helpota päivällä - tosin yöllä pahenee.

        Kolme kertaa fysioterapeutilla ja kaksi kertaa jäsenkorjaajalla (käynyt muutakin kuin yhden viikonlopun). Ei lauennut selästä, niskasta, olkapäästä, käsivarresta eikä ranteesta.

        Matkalla hermoratatutkimuksiin...


      • Minnu30
        pappa67 kirjoitti:

        Reilun kuukauden olen kärsinyt hermopinteestä. Nimettömän sisäsyrjästä peukaloon asti kaikki sormet tunnottomia. Ei helpota päivällä - tosin yöllä pahenee.

        Kolme kertaa fysioterapeutilla ja kaksi kertaa jäsenkorjaajalla (käynyt muutakin kuin yhden viikonlopun). Ei lauennut selästä, niskasta, olkapäästä, käsivarresta eikä ranteesta.

        Matkalla hermoratatutkimuksiin...

        Mulla alko kädet oireilla-puutumista ja kipua- marraskuulla 2006. Olen kokkihommissa joten kädet ykkösasia. huhtikuussa -07 pääsin hermorata tutkimuksiin.Rannekanavan oireyhtymä molemmissa käsissä. Oikea paheni nopeeseen tahtiin ja leikkausaika tulikin suht nopeeseen tahtiin. eli oikea käsi leikattiin 14.8..reilu viikko sitten. Nyt jo todella hyvässä kunnossa. Side oli 3 vrk, sen jälkeen ei mitään suojaa. Tikit pois maanantaina.. odotankin innolla..kiristää :/ puutumiset ja kivut jäi käytännössä leikkauspöydälle. Suosittelen leikkausta! Kyynärpäähän jo "nousseet" kivut häipyi samantien. O dotan jo innolla marraskuussa tapahtuvaa vasemman käden leikkausta. Se on erittäin kipeä..ja puutuu jatkuvasti..nytkin. Oikeastaan se ei enää öisestä puutumisesta "toivu" koko päivän aikana..vaan oireet on jo pysyviä. Ja kun ranteessa hermo on kireällä..kipu alkaa "nousta" kyynärpäähän...jopa hartiaan asti.
        Ja teille jotka niistä naprapaateista ym. hoidoista tupisette..jos hermo on puristuksissa..siihen ei hieronta auta! Ainakaan tässä rannekanavan oireyhtymässä.


      • pappa67
        Minnu30 kirjoitti:

        Mulla alko kädet oireilla-puutumista ja kipua- marraskuulla 2006. Olen kokkihommissa joten kädet ykkösasia. huhtikuussa -07 pääsin hermorata tutkimuksiin.Rannekanavan oireyhtymä molemmissa käsissä. Oikea paheni nopeeseen tahtiin ja leikkausaika tulikin suht nopeeseen tahtiin. eli oikea käsi leikattiin 14.8..reilu viikko sitten. Nyt jo todella hyvässä kunnossa. Side oli 3 vrk, sen jälkeen ei mitään suojaa. Tikit pois maanantaina.. odotankin innolla..kiristää :/ puutumiset ja kivut jäi käytännössä leikkauspöydälle. Suosittelen leikkausta! Kyynärpäähän jo "nousseet" kivut häipyi samantien. O dotan jo innolla marraskuussa tapahtuvaa vasemman käden leikkausta. Se on erittäin kipeä..ja puutuu jatkuvasti..nytkin. Oikeastaan se ei enää öisestä puutumisesta "toivu" koko päivän aikana..vaan oireet on jo pysyviä. Ja kun ranteessa hermo on kireällä..kipu alkaa "nousta" kyynärpäähän...jopa hartiaan asti.
        Ja teille jotka niistä naprapaateista ym. hoidoista tupisette..jos hermo on puristuksissa..siihen ei hieronta auta! Ainakaan tässä rannekanavan oireyhtymässä.

        Mulla on aivan samanlaiset oireet, mutta onneksi vain toisessa kädessä. Toivottavasti pääsisi nopeasti leikkaukseen ja sitä myötä normaaliin elämään.

        Hierontajutuista olen aivan samaa mieltä. Mukavaahan siellä on käydä, mutta rahat taitaa mennä hukkaan... Eikun syksyjä!


      • ei siihen kuole
        Marcella kirjoitti:

        Moi vaan!
        Kiitos rohkaisusta, olen menossa ensi viikolla hermoratatutkimukseen rannekanava-ahtaumaepäilyn takia. Nyt vaan kaverit ovat pelotelleet, että tutkimus on "ihan kauhea." Pitääkö se paikkansa?

        kävin itsekkin viime vuonna ja edellisenä.viimevuotisessa tutkimuksesssa todettiin molemmissa ranteissa,oikeassa pahempi pinne.lähes joka yö sormien puutuminen nimettömästä peukaloon ja se särky, parast aikaa saikulla.mutta lääkärien mielestä ei niin paha et kannattais vielä operoida.antaisin leikata jos vain sais tämän vaivan pois.niin tutkimus vähän pistää mut ei paha,kyllä sen kestää.


      • Marcella
        ei siihen kuole kirjoitti:

        kävin itsekkin viime vuonna ja edellisenä.viimevuotisessa tutkimuksesssa todettiin molemmissa ranteissa,oikeassa pahempi pinne.lähes joka yö sormien puutuminen nimettömästä peukaloon ja se särky, parast aikaa saikulla.mutta lääkärien mielestä ei niin paha et kannattais vielä operoida.antaisin leikata jos vain sais tämän vaivan pois.niin tutkimus vähän pistää mut ei paha,kyllä sen kestää.

        Mulla on jo ohi tämä operaatio. Kumpikin käsi leikattiin kaksi vuotta sitten jo, kivut loppuivat saman tien. Leikkaus kesti 10 min. ja sairaslomaa 3 vk. Se oli siinä. Muuta tehokasta hoitoa ei ole.


      • Misu1998
        pappa67 kirjoitti:

        Mulla on aivan samanlaiset oireet, mutta onneksi vain toisessa kädessä. Toivottavasti pääsisi nopeasti leikkaukseen ja sitä myötä normaaliin elämään.

        Hierontajutuista olen aivan samaa mieltä. Mukavaahan siellä on käydä, mutta rahat taitaa mennä hukkaan... Eikun syksyjä!

        Minulla näitä ranteiden kipuiluja ja sormien puutumisia on ollut jo ainakin kolme vuotta, maksimissaan varmaan hieman reilut. Joskus kävin reumakokeissa muttei ollut reumaa. Nyt tajusin yhtäkkiä oikean käden puudutellessa ainakin jo kolmatta päivää (siis eniten öisin ja aamuisin mutta nyt jo myös päivällä), että rannekanavaoireyhtymähän se taitaa olla. Lääkärille täytyisi mennä diagnoosi vielä esittämään ja pyytää tutkimusta asian suhteen. Minulla on sellainen harrastus, jossa ranne on jatkuvasti rasituksessa (eli pitkäkestoista kuormitusta, johon liittyy rannetta ojentavaa/koukistavaa liikettä). Hauskaa.


    • Niemismummi

      Minulla alkoi viimesyksynä haravoidessa sormet puutua vasemmassa kädessä, ravistelin ja huilasin välillä.
      kipu rupesi tuntumaan enenmän,mutta jatkoin urhoollisesti esim. neulomista ( olen käsityöhullu).
      Kunnes marraskuussa tuli yöllä aivan hirvittävät kivut, tuntui että oksennus tulee.
      Mutta eihän lääkäriin passannut lähteä ennenkuin nyt tammikuussa. Sain kovia särkylääkkeitä ja lähetteen
      hermorata tutkimukseen. Vaiva olikin todellinen, nyt odotan kuinka kauan byrokratia pyörii ennenkuin saan lähetteen leikkaukseen. Joku kysyi tutkimuksesta että se olisi kivulias, voin lohduttaa, ei ole.
      Aikaani olen nyt kuluttanut lenkkeilemällä, lukemalla ja mitä oikealla kädellä pystyn tekemään.
      Harmittaa kun ei pysty neulomaan, mutta aika aikaansa kutakin!
      Odotellaan että kevät tulee! Tsemppiä teille muillekin "hermokipulaisille"

      • yksi muiden joukossa

        Moikka,täällä myös yksi hermokipulainen.Rannekanavanoireyhtymä minulla on oikeassa kädessä ja se on leikattu 5.8.09 ja olen edelleen sairaslomalla(ollut viimeset 14kk).Leikkauksen jälkee tilanne oli hetken hyvä mutta paheni uudestaan.En sitten tiedä kuinka kauan tätä särkyä pitää vielä kestää,mutta sen voin todeta ettei minulle ainakaan ollut apua siitä leikkauksesta mutta hieno juttu jos muille siitä on ollut hyötyä.


      • canalis carpi
        yksi muiden joukossa kirjoitti:

        Moikka,täällä myös yksi hermokipulainen.Rannekanavanoireyhtymä minulla on oikeassa kädessä ja se on leikattu 5.8.09 ja olen edelleen sairaslomalla(ollut viimeset 14kk).Leikkauksen jälkee tilanne oli hetken hyvä mutta paheni uudestaan.En sitten tiedä kuinka kauan tätä särkyä pitää vielä kestää,mutta sen voin todeta ettei minulle ainakaan ollut apua siitä leikkauksesta mutta hieno juttu jos muille siitä on ollut hyötyä.

        Rannekanava oireyhtymä (syndroma canalis carpi), on tila jossa rannekanava on tukkeutunut ja puristaa näin ollen siellä kulkevaa medianus-hermoa. Tästä aiheutuu kuvailemianne oireita, kipua, tavarat ei pysy kädessä ja hienomotoriikka kärsii. Canalis carpin diagnosointiin tarvitaan aina hermorata-tutkimus, joka ei tosin mukavimmasta päästä ole, mutta ylimalkainen pelottelukin on turhaa. Ainoana hoito keinona tukkeutuneelle rannekanavalle on leikkaus. Leikkaussalissa työskennellessäni olin useissa rannekanavan leikkauksissa mukana avustamassa lääkäriä. Tukkeuman näkee hyvin selvästi paljaalla silmälläkin. Kun tukkeuma poistetaan niin hyvin monesti potilaiden särky on loppunut välittömästi leikkauksen jälkeen (tietysti ranne on arka leikkauksen vuoksi, mutta ei hermosärystä). Jos epäilee itsellään rannekanavan oireyhtymää niin lääkäriin kannattaa hakeutua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Monet huomaavat itsekkin että sormien hienomotoriikka heikkenee, jos on vaikeuksia saada pinsettiotetta peukalon ja pikkurillin kanssa niin kyseessä voi olla canalis carpi.


    • auttakaaa

      Itsellä vasemman käden sormet ja kämmen puutuu usein iltaisin. Ikää on vasta 16 ja lääkärissä ei ole vielä käyty. Parhaimmillaan käsi on puutunut muutamia tunteja, eikä ravistelu tai käden hierominen auta. Eksyin tälle sivustolle, kun hain tietoa tästä vaivasta. Kannattaako mennä lääkäriin ja onko kyseessä hermopinne vai jokin muu?

    • riina-63

      Mulla leikattu 3 kertaa hermopinne.. Ne voi uusiutua moneen kertaan.. Molemmat ranteet leikattu.. Monta vuotta kärsein ennenkuin lääkäri teki mitään.. 4-6 viikkoon sairaslomalla.. ekalla kerralla olin 3 viikkoa mutta repes auki töissä.. pitää levätä kunnolla että parantuu..

    • ster

      Minulla leikattu vas.käden ranteesta hermopinne ja kyllä täytyy todeta et puutumiset jäi leikkaus-saliin.Saikkua 4vko. ja sit hitsaajan hommiin arpi on aikasta arka jos vähänkin nojaa siihen tai tärskäyttää sitä vahingossa.Arpi on aikasta tunnoton viä.

    • leipuri

      Vasen käsi leikattiin 22.12 ja saikkua tuli 6 viikkoa työn luonteesta johtuen.Käsi parantunut tosi hyvin ja nyt sitten jonossa toisen käden leikkaukseen.Tutuilla leikkauksesta huonojakin kokemuksia,mutta itse yllätyin nopeasta paranemisesta ja onnellinen siitä,että vaivat helpottivat.Arkahan käsi on varmaan jonkin aikaa.Leikkaus itsessään nopea ja kipulääkettä sai tarpeen mukaan.Aika vähän tarvitsi särkylääkkeitä syödä jälkeenpäin.Tsemppiä samasta vaivasta kärsiville!

      • kilimu81

        Hyviä vastauksia, kauanko leikkaus kestää? Itse menossa keväällä leikkaukseen, enmg tutkimuksessa kävin viikko sitten...


    • Hieroja 2007

      Minulta leikattiin oikea käsi ja kuusi viikkoa olen nyt ollut s-lomalla. Säryt ja puutumiset poissa, mutta kiertoliike sattuu valtavasti. Tänään lääkäri jatkoi lomaa kolmella viikolla.
      Olen ammatiltani hieroja, yrittäjä. Eli eipä paljon naurata tämä. Kelan korvauksilla eletään ja asiakkaat ovat ties missä.
      Voihan canalis carpi...
      Niin, leikkaus kesti valmisteluineen reilut puoli tuntia. Verityhjiössä, puudutuksessa tehtiin.

      • mummeli

        Värttinäluun murtuman jälkeen kaikki tuntui olevan o.k. Kuitenkin 21/2 kuukauden jäkeen kipsin poistosta alkoivat kolme sormea puutua. Odotan hermoratakuvausta ja mahdollista leikkausta. Harmittaa, kun ei oikein voit tehdä hommia. Tänäänkin kasvovoidepurkki putosi lattialle ja voiteet lattialle...


    • Mikä meni vikaan

      Kertokaa jo vihdoinkin, että onko kenellekkään tehty paukalontyvinivel leikkausta ja miten on onnistustunut.Itselleni leikkaus lehtu n. 4 kk sitten ja peukalo edelleen keskellä kämmentä ja kovat kivut.

    • fysiatri

      Helpoin ja nopein hoitotoimenpide osaavissa käsissä sekä oireilun alussa olevan toiminnallistasoisen että jo varsinaisen ENMG:llä havaittavan rannekanavasyndrooman hoidossa on pieniannoksisen kortikosteroidi-puudukkeen injisointi rannekanavaaan, jolla vaivaa parantuu usein 1-2 viikossa ja mikä parasta leikkaushoidolta vältytään. Osaavissa käsissä toimenpide on turvallinen ja kivuttomampi kuin tavallisen verikokeen otto.

      Lue lisää

      http://fysiatria.net/Medianushermon_pinnetila.html

    • kekkura

      no reilu 2 vuotta sitte leikkasivat ja sille tielleen jäi puristusvoimat oikeasta kädestä..nyte sitte työkyvyttömyys eläkkeellä 52 vuotiaana eli oikeassa on 10 kg puristusvoimaa ja vasurissa 130 kg jote .. tässäki operatiossa on riski ja 1/500 käy näin.. jää hermokipu ja kädestä lähes toimeton..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      107
      2084
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1603
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1122
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1050
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      959
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      877
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      804
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      771
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      753
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      663
    Aihe