Kotipalvelu Klassikko

etsijä

Klassikko hakee siivoojia. Onko kellään kokemuksia tästä firmasta?

19

2464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en mennyt

      Olin haastattelussa,haastattelupaikkana kahvila,ei omaa toimistoa.Luvattiin 10h/viikko suullisesti.Suullisesti luvattiin lisää tunteja,mutta ei papereilla.Lisäksi heidän tehtäviin ei kuulu tyhjentää roskikset koskia astioihin paikassa,jossa he siivoavat.Ja lisäksi ei saanut mennä suihkuun asiakkaan kotona.Muutenkin epäilyttävä firma.En kehota menemään,parempiakan on tarjolla.Päätös sinun,haekko kyseiseen paikkaan.Itse pysyin erossa.

      • Laurel

        Minä olin viime kesänä ko. firmassa töissä ja minulla on pelkästään hyvää sanottavaa.
        Katsoppa kotisivuja - aluevastaavat hoitavat hommat ja jokaisella on toimisto. Jos vaikka kotitoimisto on, niin en minäkään kauheeta määrää haastateltavia päästäisi sinne. Mitä vikaa kahvilassa on? Mitä taas puhut roskiksista - sinulla on ollut vaikkua korvissa tai et muuten ymmärrä kuulemaasi. Aina saatiin työohje ja jos siinä oli merkattu, että esim. roskat viedään tai astiat tiskataan, niin myös tehtiin. Ei asiakkaat tykkää jos kotisuihkuun menee vieras ihminen. Asiakas tietysti ne säännöt sanelee eikä Klassikko tällaisessa tapauksessa. Minulle luvattiin osa-aika työtä ja se lupaus piti. Täytyisi lukea nuo hakuilmoitukset hieman paremmin, jotta tietäisi millaiseen paikkaan itseään tarjoaa. Nyt ainakin näyttää olevan maininnan osa-aika työstä. Palkka tuli ajallaan ja aluevastaava oli tosi kiva ihminen. Minulla on kokemusta parista muusta siivousfirmasta ja Klassikko niistä ehdottomasti paras. Taidat olla katkera, kun sinua ei otettu. Heillä kun tuntuu olevan melkoisen kovat vaatimukset muutenkin kun ammattitaidon osalta. Eli hakijan käyttäytyminen ja muu sellainen vaikuttaa paljon. Sinulta ilmeisesti puuttuu sitä jotain kun et päässyt.


      • penkitön

        niin kyllähän noita firmoja löytyy mitkä tarjoavat osa aika töitä mutta jos haluaa myös elää työn teolla eikä esim miehen tai vanhempien siivellä ei tämän firman tarjoamat tunnit riitä ne lupaavat ilmoituksessa että tunnit nousevat koko päiväiseksi jonkin ajan kuluttua mutta sitten haastattelussa peruvat puheensa ja sanovat eihän me tietenkään voida varmaksi sanoa että töitä tulee enempi ei pidä luvata jos ei ole puheille katetta.


      • Liisa
        penkitön kirjoitti:

        niin kyllähän noita firmoja löytyy mitkä tarjoavat osa aika töitä mutta jos haluaa myös elää työn teolla eikä esim miehen tai vanhempien siivellä ei tämän firman tarjoamat tunnit riitä ne lupaavat ilmoituksessa että tunnit nousevat koko päiväiseksi jonkin ajan kuluttua mutta sitten haastattelussa peruvat puheensa ja sanovat eihän me tietenkään voida varmaksi sanoa että töitä tulee enempi ei pidä luvata jos ei ole puheille katetta.

        Eivät kaikki halua kokopäivätyötä ja sellaiset hakevatkin osa-aikatyötä ihan mielellään. On tosi kiva, että tällaisiakin paikkoja on. Ei saa aina yleistää jos et sinä pärjää osa-aikaisella niin älä kuvittele että kukaan ei pärjää.
        Minusta on ihan selvä asia,e tttä kun ilmoituksessa sanotaan, että työ on osa-aikainen niin se sitten on sitä. Mitä taas tuntimäärän kasvuun tulee, sitähän ei kukaan pysty ennustamaan miten käy. Ja oletkos ajatellut sitä,e ttä kaikille ei voida tarjota kaikkia paikkoja. Syynä yleensä on se, että työn laatu on sellainen, että henkilö ei pysty siihen eli tekee huonosti hommansa. Yleensä sitä on vaikea pomon sanoa, kun saa heti paskat niskaansa mutta tämä nyt kuitenkin on totuus.


      • niin se vaan on
        Liisa kirjoitti:

        Eivät kaikki halua kokopäivätyötä ja sellaiset hakevatkin osa-aikatyötä ihan mielellään. On tosi kiva, että tällaisiakin paikkoja on. Ei saa aina yleistää jos et sinä pärjää osa-aikaisella niin älä kuvittele että kukaan ei pärjää.
        Minusta on ihan selvä asia,e tttä kun ilmoituksessa sanotaan, että työ on osa-aikainen niin se sitten on sitä. Mitä taas tuntimäärän kasvuun tulee, sitähän ei kukaan pysty ennustamaan miten käy. Ja oletkos ajatellut sitä,e ttä kaikille ei voida tarjota kaikkia paikkoja. Syynä yleensä on se, että työn laatu on sellainen, että henkilö ei pysty siihen eli tekee huonosti hommansa. Yleensä sitä on vaikea pomon sanoa, kun saa heti paskat niskaansa mutta tämä nyt kuitenkin on totuus.

        ei pärjää muutamalla tunnilla viikossa!


      • Liisa
        niin se vaan on kirjoitti:

        ei pärjää muutamalla tunnilla viikossa!

        Ei pärjää. Tiedän sen, mutta ei sitten kannata hakea firmaan, johon tarvitaan osa-aikainen työntekijä. Onhan ne lyhyemmätkin työt parempia kun ei mitään. Mitä vaikeeta tässä nyt oikeastaan on???? Jokainen hakee sinne mihin haluaa. On aivan hullua haukkua firmoja, jotka tarjoavat vain osa-aikatyötä. Olisiko parempi juttu jos ei olisi niitäkään tarjolla tänä työttömyyden aikana???
        Miettikää nyt hieman järjellä. Vai onko sitä.


      • penkitön
        Liisa kirjoitti:

        Eivät kaikki halua kokopäivätyötä ja sellaiset hakevatkin osa-aikatyötä ihan mielellään. On tosi kiva, että tällaisiakin paikkoja on. Ei saa aina yleistää jos et sinä pärjää osa-aikaisella niin älä kuvittele että kukaan ei pärjää.
        Minusta on ihan selvä asia,e tttä kun ilmoituksessa sanotaan, että työ on osa-aikainen niin se sitten on sitä. Mitä taas tuntimäärän kasvuun tulee, sitähän ei kukaan pysty ennustamaan miten käy. Ja oletkos ajatellut sitä,e ttä kaikille ei voida tarjota kaikkia paikkoja. Syynä yleensä on se, että työn laatu on sellainen, että henkilö ei pysty siihen eli tekee huonosti hommansa. Yleensä sitä on vaikea pomon sanoa, kun saa heti paskat niskaansa mutta tämä nyt kuitenkin on totuus.

        niin eihän siinä mitään jos firma ilmoittaa työhaku ilmoituksessaan että hakee työn tekijää osa aika töihin mutta kun tämä firma hakee ilmoituksessaan työn tekijöitä koko päivä töihin ja sitten niillä ei ole niitä tarjota niin tämä tuntuu jo huijaukselta sanoisi reilusti että etsivät osa aika työntekijää etteivät sellaiset jotka haluavat tehdä koko päivä töitä hae tälläista paikkaa


      • LIisa
        penkitön kirjoitti:

        niin eihän siinä mitään jos firma ilmoittaa työhaku ilmoituksessaan että hakee työn tekijää osa aika töihin mutta kun tämä firma hakee ilmoituksessaan työn tekijöitä koko päivä töihin ja sitten niillä ei ole niitä tarjota niin tämä tuntuu jo huijaukselta sanoisi reilusti että etsivät osa aika työntekijää etteivät sellaiset jotka haluavat tehdä koko päivä töitä hae tälläista paikkaa

        ilmoituksessa näkyy olevan osa-aikainen työ tarjolla.


      • työnantaja
        penkitön kirjoitti:

        niin eihän siinä mitään jos firma ilmoittaa työhaku ilmoituksessaan että hakee työn tekijää osa aika töihin mutta kun tämä firma hakee ilmoituksessaan työn tekijöitä koko päivä töihin ja sitten niillä ei ole niitä tarjota niin tämä tuntuu jo huijaukselta sanoisi reilusti että etsivät osa aika työntekijää etteivät sellaiset jotka haluavat tehdä koko päivä töitä hae tälläista paikkaa

        en tiedä mikä on totuus, mutta omakohtaisesta kokemuksesta sanoisin: älkää luottako liikaa mol:in ilmoituksiin. Muistan kuinka pari vuotta sitten hain kioskiini tuuraajaa ja selvästi laitoin ilmoitukseen tämän mutta sepäs ei mennytkään läpi työkkärissä. Ilmoitin virkailijalle että ilmoituksessa on väärin eli siitä puuttui täysin tämä tuuraus. Ei mitään vaikutusta ja kaiken lisäksi työpaikka oli aivan väärässä paikassa eli väärän hakusanan alla. Siinä meni noin 3-4 päivää ennen kuin ilmoitus oli sellainen mitä halusin. Ei ollutkiva sitten vastailla soittajille että kyse on nimenomaan tuurauksesta ei kokopäivä työstä. Vika ei ollut minussa ja heti sitä yritin korjata mutta turhaan. Virhe oli ja oli vaan molin sivulla.


      • Keiju
        niin se vaan on kirjoitti:

        ei pärjää muutamalla tunnilla viikossa!

        Ota järki käteen ja hae kaksi osapäivä työtä. Niin minäkin tein ja ihan kivasti olen saanut lainaa lyhennettyä. Ihan itsestä se kiinni on Turha täällä on valittaa ja haukkua työnantajia.


      • yli toista vuotta Klassikos...

        Eli koordinaattoreilla on kotitoimistot ja mielestäni ihan hyvä järjestely (en näe mitään haittaa siitä, että haastattelu ei ole toimistossa. Eikös se ole jopa luotevampikin paikka keskustella mukavassa ja leppoisassa kahvilaympäristössä. Sehän on pääasia, että hommat asiakkaan suuntaan hoituvat ja tekniikka on apuna: puhelin, maili ja faksi. Ja siivoukset menevät koordinaattoreiden antamien ohjeiden mukaan. Ikinä ei ole mitään sanottu, että ei saa tyhjentää roskiksia tms. Kaikki työt tehdään sen mukaan, MITÄ ASIAKAS PYYTÄÄ! Jotkut asiakkaat haluavat näet esim. jättää roskien viennin lapsilleen (kuuluu esim. viikkorahan saamisen edellytyksiin) tai sitten roskikset ovat sellaisessa lukitussa tilassa, joihin siivooja ei pääse. Sovittu määrä tunteja on saatu ja tarvittaessa lisääkin, jos on vain ehtinyt tehdä. Ihmettelen myös kommenttiasi, ettet olisi saanut käydä asiakkaan tiloissa suihkussa. Mielestäni tämä ei kuulu muutoinkaa fiksuun käytäntöön, sillä tehtävämme on vain SIIVOTA asiakkaan tilat - EI KÄYTTÄÄ NIITÄ OMIIN TARKOITUKSIIMME.
        Joten itse voin suositella Klassiakkoa hyvin mielin. Siksi siis itsekin olen siellä vielä töissä.


      • Ralle

        Eli nimimerkki "en kehota" on todennäköisesti kilpailevan yrityksen edustaja, kun hän puhuu klassikon toiminnasta ihan mitä sattuu ja valheellisesti. Itse "jouduin" Klassikon "kynsiin", kun paloin loppuun työskennellessäni hoitoalalla. työtehtäviini tehtäviini kuului aikaisemminkin myös siivous ja kodinhoidolliset tehtävät. Aikaisemmassa työnantajassani ei ollut mmitään vikaa, työpaikka oli loistava. Siksi pelkäsinkin, minkälaista olisi työskennellä Klassikossa. Pelko oli turhaa, koska Klassikko on ollut työnantajana paras ja joustavin mitä olen tähän asti kohdannut. Yksi mikä tekee Klassikosta joustavan, on Klassikon tehokas tapa valjastaa tietotekniikka käyttöön. Asiat hoituvat ilman toimistoa, joka säästää työpäivästä työmatkat molempiin suuntaan. Työajoissa ollaan joustavia, ketään ei pakoteta menemään paikkaan, johon työntekijä ei jostain syystä halua. Positiivisten asioiden listaa voisi jatkaa kirjan verran. Kokeilkaa, niin tiedätte mistä puhun. Koska kolikolla on kaksi puolta, löytyy Klassikosta varmaan jotain negatiivistakin, mutta puolen tunnin miettimisen jälkeen mieleen ei tule yhtäkään asiaa. KUINKA MONI MUU ON OLLUT SAMASSA TYÖPAIKASSA N. 1,5 VUOTTA JA EI KEKSIMÄLLÄKÄÄN LÖYDÄ TYÖNANTAJASTA NEGATIIVISTA SANOTTAVAA?

        Yksi kysymys: Mikä on sellainen ammatti tai missä kotipalvelufirmassa asiakkaan luona käydessä (siivous, korjaus, asennus, myynti, kolsuntointi, tms.) käydään myös suihkussa ja/tai käytetään asiakkaan tiloja ja/tai tavaroita henkilökohtaisen hygienian hoitoon kuten nimim. "en kehota" asian ilmaisee???

        Ralle


      • penkitön

        siis ei minulla ollu tarkoitusta mennä suihkuun työ paikassa he vain sanoivat sen työhaastattelussa ettei saa käydä suihkussa työ paikoissa no eipä olisi tullut mieleeni edes käydä pitivät vissiin tyhmänä kun piti tuommoisia asoita mainita jotain hämärää tässä firmassa on ku on tuommoisia ohjeita jotka on itsestään selviä asioita ainakin minulle


      • Kalle

        Nää on ihania nää jutut,joten ihan pakko kirjoittaa. Olen siis pitkään tehnyt töitä ja ko. yritykselle.
        Roskisten tyhjennyt tai mikä tahansa työ tehdään juuri sen mukaan,mitä asiakas on halunnut ja tilannut. Voiko parempaa asiakaspalvelua olla?


      • Laura07
        Laurel kirjoitti:

        Minä olin viime kesänä ko. firmassa töissä ja minulla on pelkästään hyvää sanottavaa.
        Katsoppa kotisivuja - aluevastaavat hoitavat hommat ja jokaisella on toimisto. Jos vaikka kotitoimisto on, niin en minäkään kauheeta määrää haastateltavia päästäisi sinne. Mitä vikaa kahvilassa on? Mitä taas puhut roskiksista - sinulla on ollut vaikkua korvissa tai et muuten ymmärrä kuulemaasi. Aina saatiin työohje ja jos siinä oli merkattu, että esim. roskat viedään tai astiat tiskataan, niin myös tehtiin. Ei asiakkaat tykkää jos kotisuihkuun menee vieras ihminen. Asiakas tietysti ne säännöt sanelee eikä Klassikko tällaisessa tapauksessa. Minulle luvattiin osa-aika työtä ja se lupaus piti. Täytyisi lukea nuo hakuilmoitukset hieman paremmin, jotta tietäisi millaiseen paikkaan itseään tarjoaa. Nyt ainakin näyttää olevan maininnan osa-aika työstä. Palkka tuli ajallaan ja aluevastaava oli tosi kiva ihminen. Minulla on kokemusta parista muusta siivousfirmasta ja Klassikko niistä ehdottomasti paras. Taidat olla katkera, kun sinua ei otettu. Heillä kun tuntuu olevan melkoisen kovat vaatimukset muutenkin kun ammattitaidon osalta. Eli hakijan käyttäytyminen ja muu sellainen vaikuttaa paljon. Sinulta ilmeisesti puuttuu sitä jotain kun et päässyt.

        Milloin ja missä on voinut käydä asiakkaalla suihkussa?
        Ajattelitko lämmittää saunan ihan:-)?
        HIH :-)


      • tekijä010
        penkitön kirjoitti:

        niin kyllähän noita firmoja löytyy mitkä tarjoavat osa aika töitä mutta jos haluaa myös elää työn teolla eikä esim miehen tai vanhempien siivellä ei tämän firman tarjoamat tunnit riitä ne lupaavat ilmoituksessa että tunnit nousevat koko päiväiseksi jonkin ajan kuluttua mutta sitten haastattelussa peruvat puheensa ja sanovat eihän me tietenkään voida varmaksi sanoa että töitä tulee enempi ei pidä luvata jos ei ole puheille katetta.

        Hei haloo!!
        Kukaan ei voi luvata 100%
        koska kyseessä on myös se,miten työntekijä suoriutuu töistään.Yhtälailla uusien tilausten määrä kait vaikutta ja se miten itse pystyt antamaan varmoja aikoja,milloin teet.Jos se on silloin tällöin,joka saattaa ilmeta vasta haastatelussa, ethän voi saada kuin keikkaa:-)
        Tuliko mieleen tällainen, kun hait töihin?
        Et tiedä yrityksen toimintatapoja,jos et ole ollut siellä töissä,joten eiköhän kannata mennä vaikka Sollille, jossa tekijöitä kohdellaan ah niin hyvin:-)ja siis melkein maksetaan palkkaakin:-)
        Itse olen tyytyväinen moneen asiaan ja luotan että loput kehitetään kuntoon. Niistä kun saa täällä myös sanoa:-)


      • Velallinen 2
        niin se vaan on kirjoitti:

        ei pärjää muutamalla tunnilla viikossa!

        Jos olet asuntovelallinen olet itse velkasi ottanut ja olet tavallisen tyhmä,jos hakeudut tuntityöhön kuukausipalkkaisen työpaikan sijasta.

        älä nyt hyvä ihminen mitään työnantajaa syytä tuollaisesta idioottimaisuudesta!:-)


      • nähnyt typeryyttä
        penkitön kirjoitti:

        siis ei minulla ollu tarkoitusta mennä suihkuun työ paikassa he vain sanoivat sen työhaastattelussa ettei saa käydä suihkussa työ paikoissa no eipä olisi tullut mieleeni edes käydä pitivät vissiin tyhmänä kun piti tuommoisia asoita mainita jotain hämärää tässä firmassa on ku on tuommoisia ohjeita jotka on itsestään selviä asioita ainakin minulle

        Kuule.....
        usein työantajan ohjeistuksissa voi olla jotain itsestään selvältä tuntuvaa.
        Jostain syystä se on sinne kait kuitenkin tullut.Eikös?
        Yleensä syy on se, että se ei todellakaan ole ollut itsestäänselvyys jollekin tai joillekin.
        Näin vaan on.
        Tässä maailmassa on monta itsestään selvää asiaa,jotka eivät todellakaan ole sitä kaikille.
        Etkö ole huomannut sellaista vaikka ihmissuhteissa. Sieltä löytyy hyviä esimerkkejä aina:-)

        Eli se itsestäänselvyydestä :-)


    • Kalle

      Eli ihan ensimmäiseksi toimisto on,mitta haasttaluja koitetaan myös järjestää molemmille sopivaan paikkaan.
      Kyllä kirjallisestikin työtunnit saa soppariin.
      Eli esim minimitunnit.
      Aloitus kotsiivouksessa vaan nyt on sellaistam, ettei välttämättä heti ole antaa varmaksi tunteja (tekijöitä on jo) ja kait yrityskin haluaa katsoa millaisesta tekijästä on kyse:-)
      Palkka on hyvä ja yritys kehittyy koko ajan.
      Henkilökunnasta pidetään huolta ja hyvistä varsinkin. Kuitenkin tasapuolisuus on yrityksen motto ja se toimii.Käy kokeilemassa vaikka muita yrityksiä,mutta kokemustahan sinulle ei tästä Klassikosta siis tullut,joten???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe