Lehtien kestotilaukset

lasku ennen uuden kauden alkua

Ihme että kuluttajaviranomaiset eivät ole mitenkään puuttuneet lehtien kestotilauksiin. Käytäntöhän on se että kestotilaajalle tulee lehti vuoden kerrallaan, kunnes sen peruu. Peruminenkin pitäsi kai tehdä ennen uuden kauden alkamista, joka taas on vaikea muistaa.

Uuden kauden lasku tulee vasta, kun uusi kausi on jo menossa. Mielestäni olisi kohtuullista, että lasku pitäsi lähettää ennen uuden kauden alkamista, jolloin tilauksen peruutukseksi riittäisi se, että jättää laskun maksamatta.

8

3590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä tilaukset pitää perua, eikä vain jättää maksamatta laskua tuli se lasku milloin tahansa. Tilauksen yleensä voi perua myös keskellä kautta. Lisäksi ei ole mitään rajaa siinä miten paljon ennen kauden loppua peruu. Jos et halua jatkaa jotain leheteä peru se NYT.

      • aivan aivan

        Aivan.


      • Mutta

        Perua kyllä voi milloin vain, mutta yritäpäs saada vielä rahat takaisin siltä osalta kuin pitäisi.

        Asiasta joutuu ihan kunnolla tappelemaan. Kuolema on ainoa ilman rutinoita kelpaava syy.

        Itse asian kokeneena ja täysin kyllästyneenä olen lopettanut kaikki kestotilaukset enkä enää edes maksa koko vuotta kerralla. Ja pidän välilläpaussejakin. Hämmästttävän usein on sitten kuitenkin tarjouksia.


      • Juuri tämä
        Mutta kirjoitti:

        Perua kyllä voi milloin vain, mutta yritäpäs saada vielä rahat takaisin siltä osalta kuin pitäisi.

        Asiasta joutuu ihan kunnolla tappelemaan. Kuolema on ainoa ilman rutinoita kelpaava syy.

        Itse asian kokeneena ja täysin kyllästyneenä olen lopettanut kaikki kestotilaukset enkä enää edes maksa koko vuotta kerralla. Ja pidän välilläpaussejakin. Hämmästttävän usein on sitten kuitenkin tarjouksia.

        Lehden myyjähän ei ilmeisesti ole edes velvollinen palauttamaan jo maksettuja rahoja.

        Helpoitenhan peruutus onnistuu silloin kun uusi lasku tulee, jolloin tilauksen peruessaan saa uuden laskun, jossa on vain ne lehdet jotka ehtivät jo tulla.

        Lehittilauksesta saa aniharvoin tilausvahvistusta, vaan ensimmäinen laskun maksaminen toimii tilausvahvistuksena. En ymmärrä miksei laskun maksamattajättämistä voida pitää ihan yhtälailla tialuksen peruutuksena?


      • HAH!
        Juuri tämä kirjoitti:

        Lehden myyjähän ei ilmeisesti ole edes velvollinen palauttamaan jo maksettuja rahoja.

        Helpoitenhan peruutus onnistuu silloin kun uusi lasku tulee, jolloin tilauksen peruessaan saa uuden laskun, jossa on vain ne lehdet jotka ehtivät jo tulla.

        Lehittilauksesta saa aniharvoin tilausvahvistusta, vaan ensimmäinen laskun maksaminen toimii tilausvahvistuksena. En ymmärrä miksei laskun maksamattajättämistä voida pitää ihan yhtälailla tialuksen peruutuksena?

        Jos laskun maksamatta jättäminen ymmärrettäisiin aina tilauksen tai palvelun peruuttamiseksi, niin silloin tasapuolisuuden nimissä sama käytäntö täytyisi olla kaikessa muussakin laskutuksessa:

        Jätä sähkölasku maksamatta - ahaa, tilaus on peruttu, naps, olet eräpäivänä pimeässä ilman varoitusta.

        Jätä vuokra maksamatta - vuokrasuhde on siis päättynyt, laskun eräpäivänä asuntoa esitellään halukkaille olit sisällä tai et.

        Puhelinlasku myöhässä - liittymä on peruttu, eräpäivänä kapula kylmenee, hanki uusi liittymä.

        Loistavaa, ketään ei tarvitsi varoittaa tai etukäteen ilmoittaa, laskun maksamatta jättäminen olisi automaattinen viesti että kuluttaja haluaa lopettaa palvelun tai tuotteen käytön. Loppuisi rutinat ja laskujen maksun lusmuilu hyvin äkkiä - kannatetaan!

        Ja tilauksen peruuttamisessahan on se juju että jos tilauksen haluaa uudestaan voimaan, niin tilaus on todellakin tehtävä uudestaan: eli mars sähkö- ja puhelinyhtiöön ja vuokrasopimusta tekemään, aloitusmaksut, kytkentämaksut, entistä korkeammat hinnat (uusi palvelu/tilaus = hintaa voidaan tarkistaa ylöspäin), kanta-asiakkuuksien katkeaminen, bonusten menetys, uusi takuuvuokra (vanha tietysti palautuisi tilille, mutta uusi takuumaksu olisi entistä korkeampi), jehna mikä rahasampo :)

        Lusmut kyykkyyn!


      • rehti kansalainen
        HAH! kirjoitti:

        Jos laskun maksamatta jättäminen ymmärrettäisiin aina tilauksen tai palvelun peruuttamiseksi, niin silloin tasapuolisuuden nimissä sama käytäntö täytyisi olla kaikessa muussakin laskutuksessa:

        Jätä sähkölasku maksamatta - ahaa, tilaus on peruttu, naps, olet eräpäivänä pimeässä ilman varoitusta.

        Jätä vuokra maksamatta - vuokrasuhde on siis päättynyt, laskun eräpäivänä asuntoa esitellään halukkaille olit sisällä tai et.

        Puhelinlasku myöhässä - liittymä on peruttu, eräpäivänä kapula kylmenee, hanki uusi liittymä.

        Loistavaa, ketään ei tarvitsi varoittaa tai etukäteen ilmoittaa, laskun maksamatta jättäminen olisi automaattinen viesti että kuluttaja haluaa lopettaa palvelun tai tuotteen käytön. Loppuisi rutinat ja laskujen maksun lusmuilu hyvin äkkiä - kannatetaan!

        Ja tilauksen peruuttamisessahan on se juju että jos tilauksen haluaa uudestaan voimaan, niin tilaus on todellakin tehtävä uudestaan: eli mars sähkö- ja puhelinyhtiöön ja vuokrasopimusta tekemään, aloitusmaksut, kytkentämaksut, entistä korkeammat hinnat (uusi palvelu/tilaus = hintaa voidaan tarkistaa ylöspäin), kanta-asiakkuuksien katkeaminen, bonusten menetys, uusi takuuvuokra (vanha tietysti palautuisi tilille, mutta uusi takuumaksu olisi entistä korkeampi), jehna mikä rahasampo :)

        Lusmut kyykkyyn!

        vuokran maksamatta jättäminen on vuorkasuhteen purkuperuste.

        Sähkölaskujakaan ei tarvitse olla montaa rästissä, kun sähköt katkaistaan ja siitäkin peritään muuten vielä jopa palvelumaksu.

        Puhelinliittymä katkasitaan jo jos lasku on myöhässä yhdenkin laskutusvälin.

        Useinhan lehtiä ei edes saa tilattua kautta kerrallaan tai ainakin kuluttajille tuputetaan aina kestotilauksia, jonka voi tietysti halutessaan lopettaa. Mutta jos myytävä tuote on vuoden tilaus, niin kesken vuotta ei voi lopettaa, vaan vasta kauden lopussa.


      • cofta
        Mutta kirjoitti:

        Perua kyllä voi milloin vain, mutta yritäpäs saada vielä rahat takaisin siltä osalta kuin pitäisi.

        Asiasta joutuu ihan kunnolla tappelemaan. Kuolema on ainoa ilman rutinoita kelpaava syy.

        Itse asian kokeneena ja täysin kyllästyneenä olen lopettanut kaikki kestotilaukset enkä enää edes maksa koko vuotta kerralla. Ja pidän välilläpaussejakin. Hämmästttävän usein on sitten kuitenkin tarjouksia.

        Ettekö tosiaan tiedä, että kestotilauksen voi perua "maksetun jakson loppuun", jolloin tilaus päättyy kun jo maksettu tilausjaksokin päättyy?!?! Ei silloin tarvitse saada mitään rahoja takaisin. En ymmärrä että näin yksinkertaisesta asiasta joku voi tehdä ongelman...

        Itse teen aina kestotilauksen, ja _heti_ laskun maksettuani perun kestotilauksen päättymään maksetun jakson loppuun ettei asia unohtuisi. Aina tämä on onnistunut netin kautta, ei tarvitse edes osata puhua oikealle ihmiselle! Daa.


      • tilaus
        cofta kirjoitti:

        Ettekö tosiaan tiedä, että kestotilauksen voi perua "maksetun jakson loppuun", jolloin tilaus päättyy kun jo maksettu tilausjaksokin päättyy?!?! Ei silloin tarvitse saada mitään rahoja takaisin. En ymmärrä että näin yksinkertaisesta asiasta joku voi tehdä ongelman...

        Itse teen aina kestotilauksen, ja _heti_ laskun maksettuani perun kestotilauksen päättymään maksetun jakson loppuun ettei asia unohtuisi. Aina tämä on onnistunut netin kautta, ei tarvitse edes osata puhua oikealle ihmiselle! Daa.

        Viime keväänä tilasin lyhyen jakson Seiskaa.
        Ja tietysti maksoin laskun, olisiko ollut 19.90e.
        Sitten tämän jakson jälkeen lehtiä oli tullut postiluukustani, vaikka olin matkalla enkä ollut tilannut jatkotilausta. Ja ne kehvelit vielä laskuttavat minua kestotilauksesta. Sanoivat, että heidän kaikki tilaukset ovat kestoja. En ymmärrä! Olenhan eläkeläinen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe