Porvoon päiväkodit

Porvooseenko?

Kyselin tuossa toisessa ketjussa jo Porvoo-Hki työmatkasta, kun harkitsemme muuttoa Porvooseen.

Toisena asiana voisin kysyä kommentteja ja kokemuksia Porvoon päiväkodeista. Paikkaa kun pitäisi jo hakea nopeasti 4kk jonon takia.

Muuttaisimme Porvoon länsipuolelle, joten sen suunnan päiväkodeista pitäisi saada tietoa. LIsäksi päiväkodin aukioloajat pitäisi olla sellaiset, että aikaisin voi viedä ja myöhään hakea.

36

7382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuultu on

ainakaan vie lastasi mäntykumpuun!Pettymystä kerrakseen.

• Mäntykummussa

Mättää??? Olisikohan kireät hoitajat ja ammattitaidoton johtaja?

• Päivkotien taso ja lasten viihtyvyys yms. vaihtelevat suuresti eri taloissa. Suosittelen ottamaan ihan yhteyttä päivähoidon toimistoon ja pyytää listaa päiväkodeista. Sitten vaan puheluita johtajille ja kierrokselle katselemaan paikkoja =)
      Jos vuorohoitoa tarvitsee niin niitäkin löytyy muutamia, porvoossa asuu paljon helsingissä työssäkäyviä vanhempia.

• mä vaan

Mitä tarkoitat viedä aikaisin hakea myöhään? Ajat? Mutta tietoa piväkodeista saa kun menet porvoon kaupungin netti sivuille. Sieltä palvelut ja sen alta sit löytyy kohta missä kerrotaan päiväkodeista. Sen verran ainakin tiedän, että tällä hetkellä on aikasta paljon lapsia jonossa....

• ..............................

Porvoon päiväkodit huonossa maineessa.

• päiväkoti...

on ainakin ihan ok ja kuperkeikka.

• vapaa kasvatus

Lasten ei tarvitse osata ottaa muita leikkeihin mukaan, jos he eivät halua. Lapset saavat päättää itse monesta asiasta. Omani oli siellä vähän aikaa ja huomasin, että vanhoilla lapsilla oli jo omat kaverit ja muita ei huolittu mukaan. Koko ajan kuului, että ei me sun kanssa leikitä! Aikuiset siellä sanoivat minulle, että eihän aikuisetkaan halua kaikkien kanssa olla! On se kumma jos lapsia ei edes ohjasteta ottamaan myös muita huomioon!
        Uudet lapset itkivät tai oleskelivat eteisessä, ja heidän annettiin siinä olla, koska he halusivat sitä!!!

• Oma auto

Itsellä kokemusta kolmesta päiväkodista.
      Ilola, nykyinen, pelkkää hyvää
      Huvikumpu, pelkkää hyvää
      Mäntykumpu (varapäiväkoti, kokemusta yksi viikko, ja meidän lapsemme ryhmän ainoat)ei mitään valittamista siitäkään.

• kokemuksella

et voi Mäntykummusta paljoa sanoa....Huh, huh mikä paikka...

• päiväkodin täti

Itse alaal työskentelevänä tiedän että tarpeen vaatiessa päiväkotiin voi lapsen tuoda jo klo 06 ja jos on tarvetta niin ns. päivystys jatkuu klo 17.30-18. vaikka päiväkoti muuten olisikin auki 7-17 mutta tuohon päivystykseen pitä llapätevä syy(kaupassakäynti ei riitä) mutta yö matkat ovat olleet päteviä syitä..

• persiistä

Suomenkielinen 3-6 vuotiaiden ryhmä! Ai ai jai! Jos haluatte traumatisoida lapsenne ja antaa hänen kasvaa nöyryytysten ja häpeän pelossa, niin sitten sinne vain!
      On noilla viran omaavilla vanhoilla katkerilla hoitajilla ihan oma käsityksensä lasten kasvatuksesta. Kun ei edes viralta saada pois!!!

• puhuisi

Mäntykummun persikat ryhmästä ja niistä tädeistä? Kuulostaa liian tutulta! Ja valitappa toiminnasta, niin koko porvoon kaupungin päivähoito henkilökunta vetää yhtä köyttä ja asioita salaillaan!

• ikävä kyllä
        puhuisi kirjoitti:

Mäntykummun persikat ryhmästä ja niistä tädeistä? Kuulostaa liian tutulta! Ja valitappa toiminnasta, niin koko porvoon kaupungin päivähoito henkilökunta vetää yhtä köyttä ja asioita salaillaan!

Mäntykumpua en tunne. Peippolan toiminnan kyllä, tässä tapauksessa on sanottava että kyse on vain tietyistä ihmisistä, joilla on jokin ihme valta niihin muihin. Muissa ryhmissä tuntuu olevan ihan ok meno, paitsi tässä yhdessä!!! Muut työntekijät eivät uskalla valittaa!
        Muut valitsevat mielummin oman aikuisen nahkansa kuin lasten(!!!!!!) hyvinvoinnin.

Muistkaa nyt hyvät vanhemmat että teillä on OIKEUS kysellä ja kyseenalaistaa! Vaikka kyllä sitä kiitostakin saa antaa. Tuodessa ja hakiessa ei tarvitse pitää niin kovaa kiirettä, että ehtisi vähän kiinnittämään aisoihin huomiota! Lapsi on jopa 10 tuntia päivässä siellä, siinä ajassa ehtii tapahtumaan kaikenlaista, joka päivä!

• että....
        ikävä kyllä kirjoitti:

Mäntykumpua en tunne. Peippolan toiminnan kyllä, tässä tapauksessa on sanottava että kyse on vain tietyistä ihmisistä, joilla on jokin ihme valta niihin muihin. Muissa ryhmissä tuntuu olevan ihan ok meno, paitsi tässä yhdessä!!! Muut työntekijät eivät uskalla valittaa!
        Muut valitsevat mielummin oman aikuisen nahkansa kuin lasten(!!!!!!) hyvinvoinnin.

Muistkaa nyt hyvät vanhemmat että teillä on OIKEUS kysellä ja kyseenalaistaa! Vaikka kyllä sitä kiitostakin saa antaa. Tuodessa ja hakiessa ei tarvitse pitää niin kovaa kiirettä, että ehtisi vähän kiinnittämään aisoihin huomiota! Lapsi on jopa 10 tuntia päivässä siellä, siinä ajassa ehtii tapahtumaan kaikenlaista, joka päivä!

jossain vaiheessa ainakin siellä oli sellainen vanhempi hoitaja joka huutaa kurkku suorana lapsille. Ja oliko tapaus, että lapsi unohdettu pihalle yksin, kun muut olivat sisällä.

• ihan oikein
        että.... kirjoitti:

jossain vaiheessa ainakin siellä oli sellainen vanhempi hoitaja joka huutaa kurkku suorana lapsille. Ja oliko tapaus, että lapsi unohdettu pihalle yksin, kun muut olivat sisällä.

Huutajia on kaksi. Toinen saattaa lisäksi käyttää käsiään... Ollut talossa jo ainakin 20-vuotta, ellei 30.
        Ikävää ei saa itkeä ääneen; etteivät lapsiaan tuovat vanhemmat kuule... Se on hiljaisin päiväkoti jossa olen ikänään käynyt!!!

Nyt ei ole tarkoitukseni vain mollata! Vaan herättää huomiota miten nykypäivänäkin on mahdollista isossakin päiväkodissa kasvattaa pelolla! Herättää vanhempia avaamaan sen suunsa kun mikään asia mietityttää, ihmettelyllä se ei parane.

• pitkin porvoota
        ihan oikein kirjoitti:

Huutajia on kaksi. Toinen saattaa lisäksi käyttää käsiään... Ollut talossa jo ainakin 20-vuotta, ellei 30.
        Ikävää ei saa itkeä ääneen; etteivät lapsiaan tuovat vanhemmat kuule... Se on hiljaisin päiväkoti jossa olen ikänään käynyt!!!

Nyt ei ole tarkoitukseni vain mollata! Vaan herättää huomiota miten nykypäivänäkin on mahdollista isossakin päiväkodissa kasvattaa pelolla! Herättää vanhempia avaamaan sen suunsa kun mikään asia mietityttää, ihmettelyllä se ei parane.

Mutta miksi vanhemmat eivät tee asialle mitään? MUTTA, Päivähoidon henkilökunta, työntekijät, johtaja, kaikki kimpassa keskenään! Turha on valittaa mistään kaupungin päivähoitoon, ei ne asioille mitään tee! Hoitaja pula ja ilmeisesti nämä huonot hoitajat saavat siksi pysyä talossa! Oletko sinä ottanut asioita puheeksi?

• kyllä
        pitkin porvoota kirjoitti:

Mutta miksi vanhemmat eivät tee asialle mitään? MUTTA, Päivähoidon henkilökunta, työntekijät, johtaja, kaikki kimpassa keskenään! Turha on valittaa mistään kaupungin päivähoitoon, ei ne asioille mitään tee! Hoitaja pula ja ilmeisesti nämä huonot hoitajat saavat siksi pysyä talossa! Oletko sinä ottanut asioita puheeksi?

Viralta panoon tarvitaan niin kovat näytöt että ei ole kovin helppoa. Varoituksiakin saa tulla siinä välissä. Sana toisen sanaa vastaan voi olla pattitilanne jos muut eivät uskalla puuttua!
        Voin kyllä luvata että sormieni välistä ei tällaiset pääse. Niin monet menetetyt yöunet takaavat sen!
        Enään en ikävä kyllä ole siellä näkemässä, mutta tuskin on muuttunut.

• laskunne
        kyllä kirjoitti:

Viralta panoon tarvitaan niin kovat näytöt että ei ole kovin helppoa. Varoituksiakin saa tulla siinä välissä. Sana toisen sanaa vastaan voi olla pattitilanne jos muut eivät uskalla puuttua!
        Voin kyllä luvata että sormieni välistä ei tällaiset pääse. Niin monet menetetyt yöunet takaavat sen!

Maksakaa ne päivähoitomaksunne ja vieläpä ajoissa niin palvelu paree kympillä!

• toinenkin
        kyllä kirjoitti:

joka taistelee vastaan...Vaikeaa on, mutta saavatpahan opetuksen!

• opetus..?
        toinenkin kirjoitti:

joka taistelee vastaan...Vaikeaa on, mutta saavatpahan opetuksen!

Sekö että hankalien asiakkaiden toivottomat lapsiparat kannattaa siirrättää muualle vaikka vittuilemalla....

• NIIN!!!
        laskunne kirjoitti:

Maksakaa ne päivähoitomaksunne ja vieläpä ajoissa niin palvelu paree kympillä!

Päiväkotien henkilökunta ei tiedä kuka maksaa laskunsa ja kuka ei. Sillä ei ole mitään tekemistä "palvelun" kanssa!
        Tosin se saattaa vaikuttaa jos vanhemmat tuovat lapsensa omilla vapaa päivillään ja pitävät muutenkin lapsiaan hoidossa yli oikean tarpeen. Päivähoito on pääsääntöisesti sitä varten, että mahdollistetaan vanhempien TYÖSSÄkäynti. Tukimuotoinen päivähoito taas on asia erikseen.

• Minäkin tietoinen...
        opetus..? kirjoitti:

Sekö että hankalien asiakkaiden toivottomat lapsiparat kannattaa siirrättää muualle vaikka vittuilemalla....

Mitä tarkoitat? Puhe oli hoitohenkilökunnasta joka ei osaa/halua toimia ammattietiikan mukaisesti, saati edes ihmisyyttä kunnioittaen.
        Siitä miten jotkut työntekijät kohtelevat lapsia! Vanhemmille saatetaan sitten olla niiiiiin mielinkielin että!

Hankala ei tässä tapauksessa siis ole perhe vaan työntekijä!

opetus..? kirjoitti:

Ja niillä lapsi paroilla on parempi jossain muualla, kun tässä nimeltä mainitsemattomassa paikassa! Aika näyttää opetuksen! Ja luulen, että opetuksen ovat jo saaneetkin! Väärälle mammalle osoittivat ammattitaidottomuutensa.
        Taidat olla yksi niistä väärälle alalle eksyneistä hoitsuista tässä kaupungissa.

• entinen pk-lapsi
        *********** kirjoitti:

Ja niillä lapsi paroilla on parempi jossain muualla, kun tässä nimeltä mainitsemattomassa paikassa! Aika näyttää opetuksen! Ja luulen, että opetuksen ovat jo saaneetkin! Väärälle mammalle osoittivat ammattitaidottomuutensa.
        Taidat olla yksi niistä väärälle alalle eksyneistä hoitsuista tässä kaupungissa.

Olin 80-luvulla itse kyseisessä pk:ssa hoidossa. En tiedä oliko kyseessä samat hoitajat, kuullostaa ainakin siltä... Nyt minä tiedän ainakin 100varmasti miten EN toimi! Vieläkin voi tulla painajaisia, paha olo tulee jo ajatellessa. Jostain syystä en kertonut koskaan vanhemmilleni... Ennenkuin aikuisena.

"Viisivuotias esittelee lelupäivänä/leikkiaikana ylpeänä pukin tuomaa leluaan kaverille ja hoitaja tulee yht`äkkiä huutamaan. Käskee viedä lelun pois ja lopettaa elvistelyn tai ottaa lelun kokonaan pois...ja vielä kertoo kuinka ärsyttävä lapsi olen."

• mammat miettii liikaa...
        *********** kirjoitti:

Monta palkankorotusta on mennyt sivu suun kun mammat vaan miettii päivähoidossa olevia lapsiaan eivätkä keskity työntekoon jonka vuoksi ne lapsukaiset on sinne päivähoitoon päässeet...

• päiväkodissa
        entinen pk-lapsi kirjoitti:

Olin 80-luvulla itse kyseisessä pk:ssa hoidossa. En tiedä oliko kyseessä samat hoitajat, kuullostaa ainakin siltä... Nyt minä tiedän ainakin 100varmasti miten EN toimi! Vieläkin voi tulla painajaisia, paha olo tulee jo ajatellessa. Jostain syystä en kertonut koskaan vanhemmilleni... Ennenkuin aikuisena.

"Viisivuotias esittelee lelupäivänä/leikkiaikana ylpeänä pukin tuomaa leluaan kaverille ja hoitaja tulee yht`äkkiä huutamaan. Käskee viedä lelun pois ja lopettaa elvistelyn tai ottaa lelun kokonaan pois...ja vielä kertoo kuinka ärsyttävä lapsi olen."

Olit????

• mie olin.
        päiväkodissa kirjoitti:

Olit????

Sielläpä minä!

• alalla....
        mie olin. kirjoitti:

Sielläpä minä!

Aikaa hurjaa, että lapselle hoitohenkilökunta aiheuttaa traumat koko loppuelämäksi!

• Piituti
        entinen pk-lapsi kirjoitti:

Itse olin kamppulan pk:ssa 80-luvulla. Tänäkin päivänä kärsin traumoista... Minua pakotettiin syömään mm. marjoja ja hedelmiä jotka olivat pakollinen jälkiruoka koska johtaja niin halusi. Sitä kuuluisaa marjakiisseliä laitettiin vieläpä kuppi täyteen. Tänäkin päivänä minulle tulee oksennus kurkkuun jo pelkästä hajusta. Nyt onneksi kyseinen johtaja on jäänyt eläkkeelle, ja kiitos tädeille jotka auttoivat minua salaa viemään lautasen täytenä pois.

Äidille kerroin tyhmänä vasta aikuisena... No lapsenahan sitä ei voinut tietää mikä on väärin ja mikä oikein. Mutta nyt tiedän 100 kertaa paremmin miten en lapsia kasvata!!!

• minä vain

Kulloon päiväkotihan on "matkan varrella", hki-prv akselilla. Hyväksi todettu.

• lapsesi

kulloon päiväkotiin, niin säästyy traumoilta.

• kokemusta =)

Kissankulman päiväkoti keskustassa on kodikas ja lämminhenkinen päiväkoti.
      Toivomukset otetaan huomioon niin hyvin kuin resurssit antavat myöden. Henkilökunta panostaa työhönsä. Hyvillä mielin voi jättää lapsen sinne ;)

• Piituti

Vuoropäiväkoti on silloin se mitä sinä tarvitset! Niitä on porvoossa 3 kpl. Sampo, Kartanoniitty ja Kissankulma. Sampo auki 24h ja kaksi muuta aukeaa todella aikaisin ja menee todella myöhään kiinni. ks, porvoon internet sivut.

• Mumme

Hei ! Haluaisin tiedustella onko kellään kokemuksia Huhtisen päiväkodista ? Perhe on muuttamassa Porvooseen ja haluaisia infoa päiväkodeista.

• Hyvää palvelua saatu

Niin ja vikaahan ei koskaan ole lasten vanhemmissa? Aina syytetään päiväkodin henkilökuntaa milloin mistäkin, kun itse vaaditaan Nico-Petterille ja Jessica-Janicalle erikoiskohtelua. Jos ei toimita toiveiden mukaan niin pk henkilökuntineen on ihan p..ska. Näin se menee ja sama koulujen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2956
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2442
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2401
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1633
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      99
      1632
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      423
      1509
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1482
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      8
      1469
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1269
    Aihe