Sattuuko kenelläkään olemaan mitään nettiosoitteita tai muuta tietoa tulossa olevasta uudesta, Marean korvaavasta isosta Fiatista, jonka esittelyn pitäisi tapahtua joskus tämän vuoden lopulla?
Seuraavasta Golfistahan on ollut spekulaatiota ja tietokoneella tehtyjä "tältä se ehkä näyttää"-kuvia liikkeellä jo kauan, mutta tuosta uudesta Fiatista en ole kuullut juuri mitään.
Uusi iso Fiat (Project 194)
5
833
Vastaukset
- Roma
Bellissimassahan oli juttu,että projekti pantiin
uusiksi.Ulkonäkö ei miellyttänyt,oli pelattu
liian varman päälle ja saatu "ei mitään"
Autosta oli myös jo kuvia. Eli nyt haetaan
hyvää eikä keskinkertaista.Varmaa lienee,että
iso Fiat ei joudu tänä vuonna.
Eli muuten oli jo talvella valmista,mutta
ulkonäkö uusitaan.- Roma
Fiat/Lancia divisioonan päällikkö Gianni Coda on
ollut lähes totaalisen tyytymätön uuden ison
Fiatin prototyyppiin ja palauttanut sen lähtö-
ruutuun.Arvostelua sai niin auton muotoilu kuin
sisätilojen suunnittelu,mikä ei uutisen mukaan
vastannut alkuunkaan tämän kokoluokan yleistä
(ylellistä) tasoa."Auto on luonnossa jopa rumempi
kuin luonnoskuvissa",sanotaan Codan tokaisseen.
Suunnittelusta on tähän asti vastannut Fiatin oma
muotoiluosasto,mutta nyt se annettaneen Giugiaron
Italdesignille. Uusi iso Fiat tullee kauppoihin
vasta 2004-2005. Auto hyödyntänee hiljattain
julkistetun Lancia Thesiksen tekniikkaa ja
rakenteita.
Ylläoleva on lainattu kerholehti Bellissiman
numerosta 1/2003. - Ajomies
Roma kirjoitti:
Fiat/Lancia divisioonan päällikkö Gianni Coda on
ollut lähes totaalisen tyytymätön uuden ison
Fiatin prototyyppiin ja palauttanut sen lähtö-
ruutuun.Arvostelua sai niin auton muotoilu kuin
sisätilojen suunnittelu,mikä ei uutisen mukaan
vastannut alkuunkaan tämän kokoluokan yleistä
(ylellistä) tasoa."Auto on luonnossa jopa rumempi
kuin luonnoskuvissa",sanotaan Codan tokaisseen.
Suunnittelusta on tähän asti vastannut Fiatin oma
muotoiluosasto,mutta nyt se annettaneen Giugiaron
Italdesignille. Uusi iso Fiat tullee kauppoihin
vasta 2004-2005. Auto hyödyntänee hiljattain
julkistetun Lancia Thesiksen tekniikkaa ja
rakenteita.
Ylläoleva on lainattu kerholehti Bellissiman
numerosta 1/2003.Hyvä että Coda on pistänyt asiat järjestykseen. Fiatin viime aikojen ehkä suurimmat ongelmat ovat mielestäni liittyneet lässähtäneeseen muotoiluun sekä muovisen ja halvan oloisiin sisätiloihin. Jälkimmäinen ei ole pikkuautosegmentissä niin paha juttu, mutta jos tehdään isoa autoa, niin sisätilojen hyvä laatu näyttelee usein tärkeää roolia ostopäätöstä tehtäessä.
Italdesigniltä on tullut aiemmin pääosin hyvää tavaraa, joskin joitain epäonnistumisiakin. Toivottavasti iso Fiat tulee edustamaan hyvää tyylikästä muotoilua ja aikataulussa päästään pikemminkin tuon 2004-2005 haarukan alku- kuin loppupäähän, ettei tuote ole jo markkinoille tullessaan vanhentuneen oloinen. - Automies
Ajomies kirjoitti:
Hyvä että Coda on pistänyt asiat järjestykseen. Fiatin viime aikojen ehkä suurimmat ongelmat ovat mielestäni liittyneet lässähtäneeseen muotoiluun sekä muovisen ja halvan oloisiin sisätiloihin. Jälkimmäinen ei ole pikkuautosegmentissä niin paha juttu, mutta jos tehdään isoa autoa, niin sisätilojen hyvä laatu näyttelee usein tärkeää roolia ostopäätöstä tehtäessä.
Italdesigniltä on tullut aiemmin pääosin hyvää tavaraa, joskin joitain epäonnistumisiakin. Toivottavasti iso Fiat tulee edustamaan hyvää tyylikästä muotoilua ja aikataulussa päästään pikemminkin tuon 2004-2005 haarukan alku- kuin loppupäähän, ettei tuote ole jo markkinoille tullessaan vanhentuneen oloinen.Nimittäin se, että miksi Fiat yleensä haluaa lähteä kilpailemaan suurten autojen sekaan, kun viimeisin ISO Fiat on niinkin kaukaa kuin 80-luvulta, siis Croma. Fiatilla ei oikein tuo status riitä, sillä sitäkin tarvittaisiin jos meinataan pärjätä.
- Ajomies
Automies kirjoitti:
Nimittäin se, että miksi Fiat yleensä haluaa lähteä kilpailemaan suurten autojen sekaan, kun viimeisin ISO Fiat on niinkin kaukaa kuin 80-luvulta, siis Croma. Fiatilla ei oikein tuo status riitä, sillä sitäkin tarvittaisiin jos meinataan pärjätä.
Onhan noita isoja autoja muillakin ei-status merkeillä, kuten Citroënillä, Renaultilla, Peugeotilla, Daewoolla, Hyundailla... Markkinoilla on sellaisiakin ison auton hankintaa harkitsevia, joille tärkeämpää on se kuinka paljon autoa eurolla saa kuin mahdollinen statusarvo.
Mutta olet kyllä oikeassa, että Fiatin leipäpuu on nimenomaan noiden pienempien autojen tekemisessä ja painopisteen tulisi olla siellä. Vähänpä noita Hyundai Sonatoja ja Daewoo Evandoja on liikenteessä vastaan tullut, eli onko bisneksenä hyvä, sitä en osaa sanoa. Mutta ihan itsekkäistä syistä toivon uutta isoa Fiattia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt862044Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1391950Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236943091635Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2661582Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1881310Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451177- 2131119
- 1031081
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös3061049Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm2271000