Ompelukoneen huolto

Husqvarna

Ompelukone pitäisi huoltaa. Minneköhän sen veisin, ja mitä mahtaa maksaa.

22

15456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile

      Maariankadula on ompelukoneliike. Olen jokunen vuosi sitten huollattanut saumurini siellä. Reilu vuosi sitten saumurin huolto maksoi 80€, aika kallista.

      • sinne

        Mariankadulla ompelukoneliike, kulman takana Kauppiaskadulla pihalla on huoltoliike, pelaavat kummaa peliä keskenään. Ei vaikuta reilulta. Hyvää palvelua olen saanut Puutarhakadulta, lähellä Humalistonkadun kulmaa.


      • midinetti

        Hei, tietääkö joku, missä voisi huoltaa vanhan metallisen Tikkakosken Tikka ompelukoneen ja saako siihen osia jostain?


      • lopetettu?
        sinne kirjoitti:

        Mariankadulla ompelukoneliike, kulman takana Kauppiaskadulla pihalla on huoltoliike, pelaavat kummaa peliä keskenään. Ei vaikuta reilulta. Hyvää palvelua olen saanut Puutarhakadulta, lähellä Humalistonkadun kulmaa.

        Ainakaan en löytänyt sitä vanhasta paikasta... Taisi olla liian halpa jaksaakseen elää?


      • SSSS9
        sinne kirjoitti:

        Mariankadulla ompelukoneliike, kulman takana Kauppiaskadulla pihalla on huoltoliike, pelaavat kummaa peliä keskenään. Ei vaikuta reilulta. Hyvää palvelua olen saanut Puutarhakadulta, lähellä Humalistonkadun kulmaa.

        Minä sain hyvän palvelun Maariankadun liikkeessä.


    • 14 putiikki

      hinnoista en tiedä; nykyisin tuppaa korjaus tai huolto olemaan kalliimpaa kuin uuden osto...

      • huollon

        kannattavan mikäli koneessi ei oo 15 v. Merkki on hyvä. Voit itse kysyä hinnat liikkeistä. Palvelu on mielestäni hyvää maariankadun liikkeessä. Myös pihalla olevassa huoltoliikkeessä olen saanut hyvää palvelua.


      • Mariankadulla
        huollon kirjoitti:

        kannattavan mikäli koneessi ei oo 15 v. Merkki on hyvä. Voit itse kysyä hinnat liikkeistä. Palvelu on mielestäni hyvää maariankadun liikkeessä. Myös pihalla olevassa huoltoliikkeessä olen saanut hyvää palvelua.

        Kyllä Marian- ja Kauppiaskadun kulmaukseen ei kannata lähteä ompelukonetta huollattamaan. kerta riitti, kiitti.


    • NtiFarkkupeppu

      Ompelukonehuolto Virtanen rahastaa ylimääräistä, erittäin epäkohtelias, pidentää toimitusaikaa. Lopulta tuli pelko, saanko koskaan omaa konettani takaisin. En ikinä enää edes kävele liikkeen ohi!

      Myös Maariankatu 3 liikkeestä olen kuullut huonoa. Outo kuvio Turussa.

      • älä mee lankaan

        Mun Husqvarna ompeli äänekkäästi, sekoitti ja katkaisi välillä langat.
        Aioin viedä 80 €:n huoltoon.
        Onneksi tuli ystävä kylään. Kauhistui hintaa ja puhdisti koneeni pölystä, kokonaan.
        Vaihdoin itse uuden neulan. Kyllä kannatti. Toimii kuin uusi.

        Kyllä on kannattavaa tuo ompelukoneen "huolto", mikäli asiakkaita riittää.


      • hankala asiakas

        Maariankadulle vietiin kone huoltoon ennen joulua ja äijä yritti ensin kovasti vakuuttaa, että ei voi korjata ja että osta vaan suosiolla uusi. Vanha kone meni kuitenkin korjaukseen ja vian kuultuaan myyjä antoi hinta-arvioksi 100e korjaukselle ja huollolle. Konetta noudettaessa hinta olikin yhtäkkiä tasan 150e ja jälkeenpäin huomattiin vielä, että siihen kiskurihintaan ei edes saanut uutta johtoa joka oli sähköteipillä paikattu.

        Jos sattuu äijä lukemaan, niin terveisiä vaan siltä singer concerto 2:n omistajalta. Mitenkäs se sanonta menikään, huono kello kauas kaikuu tai jotain....


      • Toivossa vielä
        hankala asiakas kirjoitti:

        Maariankadulle vietiin kone huoltoon ennen joulua ja äijä yritti ensin kovasti vakuuttaa, että ei voi korjata ja että osta vaan suosiolla uusi. Vanha kone meni kuitenkin korjaukseen ja vian kuultuaan myyjä antoi hinta-arvioksi 100e korjaukselle ja huollolle. Konetta noudettaessa hinta olikin yhtäkkiä tasan 150e ja jälkeenpäin huomattiin vielä, että siihen kiskurihintaan ei edes saanut uutta johtoa joka oli sähköteipillä paikattu.

        Jos sattuu äijä lukemaan, niin terveisiä vaan siltä singer concerto 2:n omistajalta. Mitenkäs se sanonta menikään, huono kello kauas kaikuu tai jotain....

        Maariankadun ketkuille en anna senttiäkään, en avaa niiden ovia. Kiitos kaikkien toimivaien puskaradioiden.

        Onko totta, että Puutarhakadun Husqvarnaa myyvä liike on lopetettu?
        Kauheeta, sitä kaupantekopaikkaa jäin sitten kaipaamaan.
        Myi huollettuja vanhoja kunnollisia painavia ja toimivia Husqvarnoja. Niihin voi luottaa. Olin 'asiantuntijana' tyttäreni miehelle, kun hän osti sieltä uuden Husqvarnan. Luotettavaa koneen esittelyä, ja reilua kaupankäyntiä.

        On taas tarvetta siihen kauppaan ostoksille päästä. Help me.
        Jos on muuttanut jonnekin....


      • omakone

        Otitkohan edes selvää, a) miksi huolto maksoi enemmän ja b) miksi huoltoaika piteni? Ensin ehkä kannattaa selvittää asiat ennenkuin täällä nimimerkin takaa haukkuu huonoksi! Uskallatko sanoa saman omalla nimelläsi? Ja monikohan huoltoliike alkaa omia asikkaidensa koneita, sellaisesta en ole kuullutkaan, joten nyt keksit ihan päästäsi. Asiat kannattaa hoitaa aina ko. tahon kanssa eikä pohtia täällä ja ihmetellä, ehkä olisit saanut vastauksen kun olisit kysynyt.


      • juna meni jo
        omakone kirjoitti:

        Otitkohan edes selvää, a) miksi huolto maksoi enemmän ja b) miksi huoltoaika piteni? Ensin ehkä kannattaa selvittää asiat ennenkuin täällä nimimerkin takaa haukkuu huonoksi! Uskallatko sanoa saman omalla nimelläsi? Ja monikohan huoltoliike alkaa omia asikkaidensa koneita, sellaisesta en ole kuullutkaan, joten nyt keksit ihan päästäsi. Asiat kannattaa hoitaa aina ko. tahon kanssa eikä pohtia täällä ja ihmetellä, ehkä olisit saanut vastauksen kun olisit kysynyt.

        Ei sullakaan järki päätä pakota, haet jonkun vanhan ketjun ja alat vaatia vastausta joltain yksittäiseltä viestin kirjoittajalta.
        Uskallatkos sanoa oman nimesi?


    • Kokenutkotiompelija

      Etsin netistä, löytyisikö Turusta ompelukonehuoltoa. Ainoa löytämäni oli tuo Maariankadun liike ja sinne en todellakaan halua enää mennä. Vein vanhaa Pfaffiani huoltoon, ensin kerrottiin hinnaksi pari sataa euroa ja sanottiin, että kannattaa ostaa mieluummin uusi. Hinta saatiin kuitenkin sovittua 150 euroon, mutta ei koneelle mitään oleellista oltu tehty. Kuvittelin, että sillä hinnalla olisi voitu edes yksi varaosa vaihtaa, mutta ei. Osaan kyllä itsekin öljytä koneen ja poistaa pölyt. Onneksi löytyi netistä huoltoliike, jonne voi lähettää koneen Matkahuollon kautta.

    • Singerinpolkija

      Kyllä se puutarhakadun pieni ja vähän pyöreä oli viimeisen päälle pätevä mies noihin ompelukonone touhuihin hän korjasi vanhat ja myi uusia ja huolsi niitä .Meidän lähipiiri osti kaikki ompelukoneet ja saumurit häneltä.Ja ihmisenä rehellinen johon voi luottaa.Minä näin häntä kaupungilla hän kertoi olevansa eläkkeellä.

      • Paffi63

        Vein kans kerran Maariankadulle, kone huonompi sen huollon jälkeen kuin ikinä ennen, ja uusi olis kans pitäny ostaa ihan väkisin. Puutarhakatu oli hyvä. Hyviä eläkepäiviä vaan sitten hänelle.


      • Anonyymi
        Paffi63 kirjoitti:

        Vein kans kerran Maariankadulle, kone huonompi sen huollon jälkeen kuin ikinä ennen, ja uusi olis kans pitäny ostaa ihan väkisin. Puutarhakatu oli hyvä. Hyviä eläkepäiviä vaan sitten hänelle.

        Eikös kyseisessä liikkeessä ole omistaja vaihtunut jo muutama vuosi sitten. Nämä tekstit on iankaikkisen vanhoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kyseisessä liikkeessä ole omistaja vaihtunut jo muutama vuosi sitten. Nämä tekstit on iankaikkisen vanhoja

        Juu, tää kysyi asiaa 2008...


    • MuuttuneetAjat

      Itse ompelin aikoinani paljon, jopa oman hääpukuni, ja viimeksi omia verhoja ja vaatteiden korjauksia.

      Nyttemmin olen koneeni myynyt pois. Kaikkea saa niin paljon halvemmalla, ettei itse ompeluun käytetty aika enää kannata, enkä enää kunnolla näe edes pujottaa lankaa neulaan, laseilla tai ilman.

      Mutta veikkaan, että omatoimisuus ja itse tekeminen taas nousee arvoonsa,, varsinkin jos tulee talousromahdus tai työttömyys, köyhyys jne. lisääntyy entisestään.

      Ennenmuinoin kannatti vanhaakin korjata, tai uudistaa vanhoja/tehdä vanhoista vaatteista uusia, koska kankaat olivat hyvin kudottuja.

      Näihin nykyisiin kun laitat neulanpiston, niin saattaa kangas revetä siitä kohtaa...

    • muutenvaankommentoin

      Jätti-Rätissä olevasta huollosta olen kuullut paljon hyvää.
      Huoltaa kuulemma koneen parissa tunnissa ja ilmeisesti vielä hyvin.
      Hintakin taisi olla muita paikkoja halvempi, en nyt ihan tarkkaan muista kuinka paljon.
      Useampi on kehunut, huoltajan nimeä en nyt juuri muista.
      Sinne ainakin luulisi olevan helppo viedä, ei oo niitä parkkiongelmia eikä keskustan ruuhkaa.
      Mutta aika ongelma kuulostaa olevan tuo huoltopaikan löytäminen, kun vanhat jää eläkkeelle eikä uusia tule.
      Puutarhakadun setä kyllä oli ihan huippu, toivottavasti alalle tulee vielä hyviä ihmisiä ettei pian olla markettien varassa.

    • Anonyymi

      Osta uusi.

      Prismasta ihan ok Singer 250 €.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe