Surkuhupaisa Terveystarkastajahan kävi toteamassa asuntomme silmällä ja nenällä homevapaaksi, jossa mittauksia ei voinut tehdä?
Ainoastaan sisäilmaongelma riittämättömän ilmanvaihdon takia..?
Laskeumamaljat jotka kasvatin, on nyt tutkittu.
Ymmärsin että 5 pesäkettä/malja on raja-arvona ainakin lääketeollisuudessa ja homeen lähde on selvitettävä tarkemmin.
Tulos:
1.keittiö: yli 600 pesäkettä/malja(thg). Basidiomykeettiä molemmat maljat täynnä leviävää kasvua(potato dext. ja sabouraud dext.)
2.olohuone: n.560 pesäkettä.
Aureobasidium, geotrichum ja basidiomykeettiä molemmat maljat täynnä leviävää kasvua.
3.wc: yli 600 pesäkettä.
basidiomykeettiä molemmat maljat täynnä leviävää kasvua
4.makuuhuone: yli 600 pesäkettä.
Basidiomykeetti, geotrichum ja lisäksi tunnistamaton home. Molemmat täynnä leviävää kasvua.
No onhan tää kai jonkinlainen sisäilmaongelma tämäkin.
Jatketaan...
Tuloksia saapuili
8
1272
Vastaukset
- tiedätkö
Osaako joku kertoa mitä nämä Basidiomykeetit ovat? Mykeetit ovat kuulemani mukaan sädesieniä,joita on vaikea poistaa.
- ........................
........................
- oikeassa
Yhtään steriiliä asuntoa, jossa ei esiintyisi homeitiöitä ei tietääkseni ole olemassa. Jos hän on käyttänyt sanaa "homevapaa" (mitä epäilen) hän on tarkoittanut, ettei ole kosteusvaurioista johtuvia homekasvustoja.
Asunnoissa ja lääketeollisuudessa ei ole samoja raja-arvoja.
Jos sisäilmamittaus on tehty taajamassa ja talvella, kun maanpinta on jäässä, niin jonkinlainen viitearvo asunnoissa on 500 pesäkettä.
Jos mittaus on tehty sulan maan aikana, niin tulosta ei voi lainkaan tulkita, ellei ole otettu vertailunäytettä samanaikaisesti ulkoilmasta. Mitään kosteusvaurioon viittaavia lajeja ei näytteiden joukossa näytä olevan.
Basidomykeetit ovat eräs sienien pääluokka. Siihen kuuluvat mm. kantarellit ja tatit ja parikymmnetätuhatta muutakin sientä.
"molemmat maljat täynnä leviävää kasvua" tarkoittaa, että kiinnisaadut itiöt ovat lähteneet kasvuun _maljalla_.- saavat palkkaa
siitä,että he hyssyttelevät parhaansa mukaan homepommi-ongelmaa. Heillä ei ainakaan kovin monella taida olla minkäänlaista käsitystä kosteusvauriomikrobien aiheuttamista sairauksista.
Tutkimustuloksista (kosteusvaurioituneissa rakennuksissa otetuista) terveystarkastajilta tai kaiken maailman kuntotarkastajilta on turha odottaa kovin kummoista asiantuntemusta.
Tieto tässä asiassa täytyy hakea kyllä aivan jostain muualta!
- Kertoisitko
vähän kosteusvahingoista ja kuinka usein niitä on tapahtunut asunnossasi. Mitkä materiaalit ovat kostuneet ja mitä hometta on mihinkin tullut?
Ymmärsinkö oikein, että olet itse kasvattanut kasvustoa maljoissa? Kertoisitko niistä? Pystyykö niistä itse jotain näkemään?- Kuumetta
Sade ja sulamisvedet on tullu 25v. pihan kaadon takia talon rakenteisiin. Keväällä saa saappaat jalassa sisälle kulkea.
Kosteuseriste puuttuu kokonaan talosta perustusten ja alajuoksun välistä.
Nämä on jo todettu aiemmin talon riskirakenteiksi ja ongelmiksi mm. oikeudessa asti ---> ei ole tehty mitään.
Kattokin on vuotanut..(asiaa selvitellään)
Tämä kyseinen Tarkastaja totesi nämä samat sisäilmaongelmat naapuriasunnossa kuin meilläkin.(rivitalo)
Asukas teetätti VIRALLISEN mittauksen asunnossa, jolloin löydettiin kosteusvaurioindikaattoreja epätavanomaisina pitoisuuksina, lisäksi homeitten määrä ylitti MONINKERTAISESTI sallitut raja-arvot.
mm. Tuula Putus oli todistajana käräjillä todeten, että kuka tahansa voi sairastua asunnossa.
Tarkastaja MYÖNSI asian oikeudessa.
Eli kyllä tällä heebolla tietoo talon kunnosta oli meillä käydessä..
Tuttuni tilasi laskeuma-altaat Tammer-Tutkan maljat OY:sta.(tietää homeista jotain..)
En osaa itse näistä oikeen enempää kertoa.
Itse niistä ei voi oikeen päätellä mitään, ennenkuin kasvusto on määritelty, eikä mittaus ole virallinen.
Jos kasvustosta löytyy asuntoon kuulumattomia homeita, vauhdittaa se jatkotoimenpiteitä jonkinverran ;-) Asunto on pakko tutkia hetimiten.
Ja vieläpä vuokranantajan toimesta..
Sota jatkuu... - muualle
Kuumetta kirjoitti:
Sade ja sulamisvedet on tullu 25v. pihan kaadon takia talon rakenteisiin. Keväällä saa saappaat jalassa sisälle kulkea.
Kosteuseriste puuttuu kokonaan talosta perustusten ja alajuoksun välistä.
Nämä on jo todettu aiemmin talon riskirakenteiksi ja ongelmiksi mm. oikeudessa asti ---> ei ole tehty mitään.
Kattokin on vuotanut..(asiaa selvitellään)
Tämä kyseinen Tarkastaja totesi nämä samat sisäilmaongelmat naapuriasunnossa kuin meilläkin.(rivitalo)
Asukas teetätti VIRALLISEN mittauksen asunnossa, jolloin löydettiin kosteusvaurioindikaattoreja epätavanomaisina pitoisuuksina, lisäksi homeitten määrä ylitti MONINKERTAISESTI sallitut raja-arvot.
mm. Tuula Putus oli todistajana käräjillä todeten, että kuka tahansa voi sairastua asunnossa.
Tarkastaja MYÖNSI asian oikeudessa.
Eli kyllä tällä heebolla tietoo talon kunnosta oli meillä käydessä..
Tuttuni tilasi laskeuma-altaat Tammer-Tutkan maljat OY:sta.(tietää homeista jotain..)
En osaa itse näistä oikeen enempää kertoa.
Itse niistä ei voi oikeen päätellä mitään, ennenkuin kasvusto on määritelty, eikä mittaus ole virallinen.
Jos kasvustosta löytyy asuntoon kuulumattomia homeita, vauhdittaa se jatkotoimenpiteitä jonkinverran ;-) Asunto on pakko tutkia hetimiten.
Ja vieläpä vuokranantajan toimesta..
Sota jatkuu...Kyseinen laboratorio ei taida olla asiantuntija näissä asioissa. Jos maljat ovat täynnä basidiomykeettejä, niin laboratorion olisi kyllä syytä kertoa vähän sienen suvusta ja lajistakin. On vähän eroa, onko kysymyksessä kantarellin vaiko jonkun vaarallisen lahottajasienen kuten esim. lattiasienen itiöistä.
Jos asuntonne on vuokra-asunto ja te sairastelette siellä, niin muuttakaa ihmeessä pois sieltä. Sotiminen perheen terveyden kustannuksella ei ole järkevää. Sitä paitsi se sotiminen voi jatkua poismuutonkin jälkeen ja terveenä se onnistuu paremmin. - kosteusvauriomikrobeille
muualle kirjoitti:
Kyseinen laboratorio ei taida olla asiantuntija näissä asioissa. Jos maljat ovat täynnä basidiomykeettejä, niin laboratorion olisi kyllä syytä kertoa vähän sienen suvusta ja lajistakin. On vähän eroa, onko kysymyksessä kantarellin vaiko jonkun vaarallisen lahottajasienen kuten esim. lattiasienen itiöistä.
Jos asuntonne on vuokra-asunto ja te sairastelette siellä, niin muuttakaa ihmeessä pois sieltä. Sotiminen perheen terveyden kustannuksella ei ole järkevää. Sitä paitsi se sotiminen voi jatkua poismuutonkin jälkeen ja terveenä se onnistuu paremmin.saattaa aiheuttaa vakavia sairauksia. On todettu, että yhteyttä on reumasairauksiin, kilpirauhassairauksiin, moniin autoimmuunisairauksiin, silmänpainetautiin, diabetekseen ja dementiaan ja mitä vielä tullaankaan löytämään.
Ei kannata pelleollä tämän asian kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236