Minkälainen paikka Mäntsälä on?

hintoja?

Minkälaisia vuokria teillä on Mäntsälässä? 3h-5h k?

Onko rauhallinen paikka?

Mitä isoja ruokakauppoja siellä keskustassa on (esim.Prisma tai Citymarket)?

Onko paljon baareja? (toivottavasti ei :D )

Onko jotain uimarantoja, järviä, lampia??

Koirapuistoja?

40

8860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • . . . . . . .

      Isoja marketteja ei ole, mutta ruokaa saa K- ja S- merkkisistä kaupoista, Euromarketista sekä Lidlistä. Lisäksi Saarelta ja Sälinkäältä löytyy Siwat.

      Uimarannat selviää helpoiten kunnan nettisivuilta: http://www.mantsala.fi/liikunta/ulkopuolella.htm

    • dddsssda

      Eli.

      - Mäntsälä on rauhallinen paikka. Loistava paikka asumiseen, jos on kyllästynyt kaupunkiin
      - Baareja löytyy keskustasta pari ja muutama raflakin on täällä
      - Eipä ole koirapuistoa
      - Eipä ole isoja, mutta kyllä täällä tarpeeksi on (esim. KKK-Supermarket, S-market ja Euromarket)
      - Täällä on pari järveä, mutta paras paikka uimiseen on haut-järvi, jossa on aivan loistava ranta.

      Suosittelen kyllä mäntsälää.. Leppoisa paikka.

      • En muuttaisi

        Muuta järvenpäähän tai lahteen.


      • koirapuisto

        Ainakin Mustamäellä.


    • ja piskuinen

      paikkakunta. Ei täällä paljon mitään tapahdu. Muutankin kohta pois suurempaan kaupunkiin.

      • avoimia

        vuokra-asuntoja kuin yksi, sekin Mustalla mäellä, joka on perseestä.


    • alkup.

      Mites noi omakotitalojen hinnat? Onko samaa luokkaa kuin pääkaupunkiseudulla?

      Kuullostaa ihan hyvältä paikalta, nyt kaupungissa asumme ja rupee pikkuhiljaa tympimään hirveä vilinä joka paikassa.

      • Todellinen arvo...

      • Anneli
        hinnat... kirjoitti:

        http://www.oikotie.fi/aptsearch_forsale?exit=search

        Mäntsälän kunta myy kilpailukykyiseen hintaan omakotitalotonetteja, mitä nyt pääkaupunkiseurun reuna-alueisiin tulee. Odottelehan hetki, niin Mäntsälän kunta vahvistaa lähiaikoina kahden tosi hienon asuntoalueen tonttien myynnin. Silloin löytyy kaikki ne mitä uudisasukas voi perheelleen toivoa. Sillä muutaman sadan metrin etäisyydellä on rautatieasema, päiväkoti ja kaikki palvelut non kilometrin sisällä.
        MÄNTSÄLÄ ON HIENO PAIKKA ASUA. TÄMÄ ON RAUHALLINEN JA VÄLJÄ KARTANOPITÄJÄ. Suosittelen 30-vuoden kokemuksella.


    • vastaus kysymykseen

      ei ole prismaa,ei CM,lammet ja järvet kaukana,Ei koirapuistoja,ei oikeastaan mitään muutakaan.Okt hinnat ihan taivaissa.Lasten päivähoito takkuaa,pitääkö vielä jotain lisätä?Mieti nyt vielä kerran kannattaako muuttaa mäntsälään

    • Mäntsäläläinen...

      Minkälaisia vuokria teillä on Mäntsälässä? 3h-5h k?
      --> 340-470 € rivarissa, 420-550 € omakotitalossa. Kerrostaloissa polkuhintoja.
      Kiskurivälittäjiäkin on Mäntsälässä, mutta jätä ne omaan rauhaansa äläkä tue heidän liiketoimintaa. Tää ei ole mikään suurkaupunki.

      Onko rauhallinen paikka?
      --> On, varsinkin keskustan ulkopuolella.

      Mitä isoja ruokakauppoja siellä keskustassa on (esim.Prisma tai Citymarket)?
      --> K-Supermarket, Euromarket, S-Market, Lidl. Lisäksi on Robin Hood ja pari rautakauppaa, lelu- ja tietokoneliike, Expert, 5-6 pitseriaa (Rosso, Kotipizza, Rax jne.), sähköliike, vaateliike, pikaruokalaa, kioskeja, leffavuokraamoja ja grilliä. Thaihierontakin löytyy.

      Onko paljon baareja? (toivottavasti ei :D )
      --> Ei ole. Lähin bailauspaikka on Helsingin keskista (39 min junalla).

      Onko jotain uimarantoja, järviä, lampia??
      --> Sääksi Nurmijärvellä (n. 35 min keskustasta). Muita ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa uimarannaksi.

      Koirapuistoja?
      --> En tiedä. Kerro meillekin, jos löydät. :D

      • vuokria?

        Parikin tuttuani asuu kerrostalossa vuokralla, 50 neliön kaksiossa vuokra yli neljäsataa.
        Sinä saat sillä jo suurperheen asunnon, mutta mistä ;-)

        "Kiskurivälttäjä" on kunta, eli yksityisellä puolella vielä korkeammat hinnat.


      • Muuttaa Mäntsälään.
        vuokria? kirjoitti:

        Parikin tuttuani asuu kerrostalossa vuokralla, 50 neliön kaksiossa vuokra yli neljäsataa.
        Sinä saat sillä jo suurperheen asunnon, mutta mistä ;-)

        "Kiskurivälttäjä" on kunta, eli yksityisellä puolella vielä korkeammat hinnat.

        Olen asunut täällä "Mömmilässä " pari vuotta ja muuttamassa nyt pois. Rehellisesti en keksi mitään hyvää sanottavaa, en mitään. Keskusta taantunut 70 luvulle palveluineen, päivähoito takkuaa, liikennejärjestelyt keskustassa täys vitsi, kunnan talous kuralla, ei kulttuuritarjontaa, vertaa lähikuntien palveluihin niin huomaat että Järvenpää, Tuusula, Kerava, Porvoo on yllättävän lähellä.


    • Muutaman vuoden asunut

      Mäntsälä on ihan rauhaisa paikka asua, ja on tilaa, jos ei asu keskustassa. Siihen ne hyvät puolet loppuukin.

      Ei millään pahalla Mäntsälää kohtaan, mutta täällä ei mikään toimi. Edes liikennevalot.
      Tuossa joka ikinen päivä valoissa odotellessa koetan löytää syitä olla muuttamatta pois Mäntsälästä, kun saan taloni valmiiksi, keskeneräistä kun ei tohdi kaupata.

      Lehdistä saa lukea, kun yrittäjät valittavat ihmisten käyvän muualla ostoksilla. No on siihen syitäkin: Jos satut jotenkin saamaan autosi mahtumaan keskustaan päiväsaikaan, niin sitten paikallisten yrittäjien kaupoista kun ei yksinkertaisesti löydy ikinä sitä, mitä tarvitset.
      Helpompi ostaa tavarat ihan oikeasta kaupasta, muualta. Sen lisäksi, että et kaupasta saa sitä mitä etsit, saat tuntea paikallisten yritäjien suorastaan "huokuvan" ystävällisyyden. Jollei siis tämä yrittäjä ole tehnyt ohareita jostakin sinulle sovitusta, sekin on suorastaan tapa täälläpäin. Se yrityksistä.

      Ainiin, täytyy vielä lisätä, että jos eksyt ruokakauppaan täälläpäin, kannattaa hankkia aikakone, jotta ei ihan jokapäivä tarvitse heittää päivän ostoksia roskiin, kun olet ostanut vanhentunutta ruokaa.

      Sitten tämä lastenhoito. Siis mikä lastenhoito..?
      Mäntsälässä et ihan helposti lasta jätäkään hoitoon. Tosin, aina on vaihtoehto, että hoidat lapsiasi kotona. Vaikka kuntahan ei kuitenkaan tue tätäkään. Ymmärrettävistä syistä kyllä, Mäntsälä kun on kovissa veloissaan työntänyt velkarahaansa kaikkeen muuhun, paitsi terveydenhuoltoon, ja lapsiperheiden tukeen.

      Puhumattakaan terveydenhuollosta.. Siitäkin olisi niin paljon kerrottavaa, mutta lyhyesti:
      -Hanki venäjän sanakirja.
      -Jos olet huolestunut lapsesi voimattomuudesta ja jostainsyystä eksyt Mäntsälän terveyskeskukseen, niin tutkimusten jälkeen mene oikealle lääkärille jonnekin muualle, niin lapsesi ei välttämättä menehdy RS-virukseen.

      Kerrottavaa olisi vaikka millä mitalla, mutta tässä nyt kuitenkin viimeiseksi asia, joka on vi**anut ihan ensimmäiseksi täälläpäin: Ne liikennevalot.
      Istut tuossa kolmatta kierrosta valoissa odottelemassa vuoroasi, ja kukaan ei liiku mihinkään suuntaan. Kerkiää radiosta mukavasti kuunnella ilmastonmuutos- paneelin keskustelua turhasta liikenteen saastuttamisesta. Vaikka keskustelu on pitkä, niin ei hätää, aikaa on riittävästi, sillä mäntsälässä on useammat kun yhdet liikennevalot.

      Jotenkin elättelin tuossa rautatien valmistumisvaiheessa toivoa, että jollakulla olisi idealamppu syttynyt, ja rautatie-aseman vieressä olevalta moottoritien ylikulkusillalta tulisi rampit moottoritielle, mutta ei.. Tästä kunnasta ei edelleenkään pääse karkuun ohittamatta tuota valoviidakkoa.

      Että tervetuloa mäntsälään.
      P.S. Kohta valmistuu hyvä talo myyntiin, ja toden-näköisesti halvalla, kun haluamme pian täältä pois.

      • puuttuiko

        Asiaa puhut, mutta vielä yksi asia, minkä olen huomannut mäntsälässä asuessani. Siellä kytätään ihmisiä ja juorutaan, minkä ehditään. Kateellisia koko kunta täynnä. Olen itsekin lähdössä pois ja pikin miten, työpaikkakin on tiedossa vähän suuremmassa paikassa, missä saa olla rauhassa, etteikö toiset jauhaisi paskaa.


      • no..........
        puuttuiko kirjoitti:

        Asiaa puhut, mutta vielä yksi asia, minkä olen huomannut mäntsälässä asuessani. Siellä kytätään ihmisiä ja juorutaan, minkä ehditään. Kateellisia koko kunta täynnä. Olen itsekin lähdössä pois ja pikin miten, työpaikkakin on tiedossa vähän suuremmassa paikassa, missä saa olla rauhassa, etteikö toiset jauhaisi paskaa.

        Minä en ennen tuohon kyttäämiseen törmännyt, vaan kun sain savolaisen naapuriksi niin johan tiesi perheeni kulun meitä paremmin.
        Ja on mies että sillee ;-)


      • piilosilla
        no.......... kirjoitti:

        Minä en ennen tuohon kyttäämiseen törmännyt, vaan kun sain savolaisen naapuriksi niin johan tiesi perheeni kulun meitä paremmin.
        Ja on mies että sillee ;-)

        Suorat sanat vaan savolaiselle, jos se ei lopu.
        Ja Mäntsälässä kun kävelet kylillä, seuraavana päivänä jo tiedetään, missä olet luuhannut.
        Uskottomat ja uskollisetkin tiedetään hyvin mäntsälän yössä, pätee kumpaankin sukupuoleen.


      • joulusaunaanko
        piilosilla kirjoitti:

        Suorat sanat vaan savolaiselle, jos se ei lopu.
        Ja Mäntsälässä kun kävelet kylillä, seuraavana päivänä jo tiedetään, missä olet luuhannut.
        Uskottomat ja uskollisetkin tiedetään hyvin mäntsälän yössä, pätee kumpaankin sukupuoleen.

        Nyt niitä pukkeja varmana näkee keskustassa, liekö millä asialla. Kaikki naimattomat naiset kytikselle ja nopiaan, ettei jää ilman "lahjaa".


      • joskus pois
        joulusaunaanko kirjoitti:

        Nyt niitä pukkeja varmana näkee keskustassa, liekö millä asialla. Kaikki naimattomat naiset kytikselle ja nopiaan, ettei jää ilman "lahjaa".

        Mä olen aina luullut että mussa on joku vika, kun en osaa arvostaa tätä kylää. Ja varsinkaan sen päättäjien päätöksiä. Mutta onneksi on jokunen muukin.
        Täällä toimii vielä hyvä veli systeemi, ja suurten maanomistajien äänivalta.
        Täällä voi juuri ja juuri asua, kunhan ei asu keskustassa. Tosin päättäjät yrittävät kaikin voimin autioittaa syrjäkylät. Ja saada ihmiset keskustaan asumaan.
        Ja tännehän ei päättäjät toivo lapsiperheitä, koska ovat jo pulassa niiden kanssa. Ei ole päivähoitopaikkoja eikä kouluihin mahdu.
        Muuttajien pitäisi mielellään olla varakkaita ja lapsettomia.
        Palveluita täällä ei ole. Ruoan löydät keskustasta, mutta muut tarvittavat kannattaa hakea kauempaa.
        Keskusta on aivan naurettava. Niin liikenteellisesti kuin arkkitehtuurisesti.
        Jäähalli on, mutta tavallisen kansan on aika turha haaveilla sinne suuremmin pääsevänsä.
        Terveyskeskus ei toimi juuri koskaan. Ja todella jos viet sinne lapsesi, ja vähänkin epäilet diagnoosia. Käy oikealla lääkärillä sen jälkeen.

        Niin ja aivan totta, naapurit yleensä tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Mutta ei se mitään, pääasia että muilla on puhuttavaa.

        Hyviä puolia; kylä ei ole enään niin sisäsiittoinen, kun on tullut enemän ulkopaikkakuntalaisia. Ruokakaupan oven eteen pääsee autolla.
        Niin ja maantieteellisesti ihan ok. On lyhyt matka Lahteen, Helsinkiin.


      • häväisty
        joskus pois kirjoitti:

        Mä olen aina luullut että mussa on joku vika, kun en osaa arvostaa tätä kylää. Ja varsinkaan sen päättäjien päätöksiä. Mutta onneksi on jokunen muukin.
        Täällä toimii vielä hyvä veli systeemi, ja suurten maanomistajien äänivalta.
        Täällä voi juuri ja juuri asua, kunhan ei asu keskustassa. Tosin päättäjät yrittävät kaikin voimin autioittaa syrjäkylät. Ja saada ihmiset keskustaan asumaan.
        Ja tännehän ei päättäjät toivo lapsiperheitä, koska ovat jo pulassa niiden kanssa. Ei ole päivähoitopaikkoja eikä kouluihin mahdu.
        Muuttajien pitäisi mielellään olla varakkaita ja lapsettomia.
        Palveluita täällä ei ole. Ruoan löydät keskustasta, mutta muut tarvittavat kannattaa hakea kauempaa.
        Keskusta on aivan naurettava. Niin liikenteellisesti kuin arkkitehtuurisesti.
        Jäähalli on, mutta tavallisen kansan on aika turha haaveilla sinne suuremmin pääsevänsä.
        Terveyskeskus ei toimi juuri koskaan. Ja todella jos viet sinne lapsesi, ja vähänkin epäilet diagnoosia. Käy oikealla lääkärillä sen jälkeen.

        Niin ja aivan totta, naapurit yleensä tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Mutta ei se mitään, pääasia että muilla on puhuttavaa.

        Hyviä puolia; kylä ei ole enään niin sisäsiittoinen, kun on tullut enemän ulkopaikkakuntalaisia. Ruokakaupan oven eteen pääsee autolla.
        Niin ja maantieteellisesti ihan ok. On lyhyt matka Lahteen, Helsinkiin.

        Puhutte asiaa Mäntsälä oli pettymys, melkein kymmenenvuotta ja yhden ystävän sain, tässä elämässä en muuta enää koskaan sinne, paritaloasuminenkin oli per***tä.


    • Mäntsälä perseessäin

      Kuplan aikaan omakotitalojen vuokrat huitelivat lähellä 800 euroa. Nyt ollaan 500-600 euron pinnassa. Tietysti moni maksaa 2008-tasoista vuokraa vanhalla sopimuksella, mutta se on oma moka. Joku 450-500 euroa on hyvä taso seuraaviksi vuosiksi.

      Asuntojen hinnat tippuvat jatkuvasti. Ihmiset muuttavat pois varsinkin Anttilasta. Ei ollutkaan hyvä idea muuttaa asuialueelle joka on kaukana Helsingistä ja kaukana Mäntsälän palveluista. Meillekin soitti 5 maanomistajaa ja anelivat ostamaan tonttimaaksi, koska kohta siitä ei saa mitään. Lienee selvää, ettemme ostaneet.

      Paska paikka, jos suoraan saa sanoa.

      • j

        Hei,

        Suhteellisen paljon on tullut negatiivistäkin puolta esille Mäntsälästä.

        Olen itse asunut Vantaalla ja Stadissa ennen muuttoa Mäntsälään ja kyllä jokaiseen paikkaan mahtuu omat ongelmansa.


        Osa suomalaisista vain tuntuu elävän omituisessa "american dreamissä" jossa jok' ikininen asia on viimeistä silausta myöten kunnossa. Itse ei vain osallistuta kehittämiseen muulla kuin valittamisella lehdissä ja netissä. Niin, juuri sinä. Tunsitko piston sydänmessäsi?

        Nykyään ihmiset olettavat esimerkiksi kunnan olevan jonkinsortin kolmas huoltaja pikku-petterille. Pitäisi, olla koulukyydit, jalkapallovalmentajat ja tietysti erikoisdentistit hampaita oikomaan. Jos muutat keskelle metsää et nyt vaan yksinkertaisesti voi vaatia viidentähden palveluita ja julkista metroa. Ja sitten annas olla jos näitä palveluita yritetään parantaa ja kunnallisveroja nostaa, mikä uskomaton älinä ja mölinä.

        Suurimman osan edellisissä viesteissä esitetyistä ongelmista myönnän kyllä todeksi mutta dna:ta lainaten "ei se vaihtamalla parane" ;) Samoja ongelmia on muuallakin.

        Rauhallista
        Peruspalvelut ok.
        etäisyydet. Autolla pääsee näppärästi stadiin, lahteen, porvooseen, jäkeen jne.. Junalla nopeasti pohjoiseen ja etelään.
        Ei maahanmuuttaja ongelmaa. Menkää kukkahattutädit käymään vaikka Hakunilassa ja tulkaa sivistämään sitten.


      • Olli M.
        j kirjoitti:

        Hei,

        Suhteellisen paljon on tullut negatiivistäkin puolta esille Mäntsälästä.

        Olen itse asunut Vantaalla ja Stadissa ennen muuttoa Mäntsälään ja kyllä jokaiseen paikkaan mahtuu omat ongelmansa.


        Osa suomalaisista vain tuntuu elävän omituisessa "american dreamissä" jossa jok' ikininen asia on viimeistä silausta myöten kunnossa. Itse ei vain osallistuta kehittämiseen muulla kuin valittamisella lehdissä ja netissä. Niin, juuri sinä. Tunsitko piston sydänmessäsi?

        Nykyään ihmiset olettavat esimerkiksi kunnan olevan jonkinsortin kolmas huoltaja pikku-petterille. Pitäisi, olla koulukyydit, jalkapallovalmentajat ja tietysti erikoisdentistit hampaita oikomaan. Jos muutat keskelle metsää et nyt vaan yksinkertaisesti voi vaatia viidentähden palveluita ja julkista metroa. Ja sitten annas olla jos näitä palveluita yritetään parantaa ja kunnallisveroja nostaa, mikä uskomaton älinä ja mölinä.

        Suurimman osan edellisissä viesteissä esitetyistä ongelmista myönnän kyllä todeksi mutta dna:ta lainaten "ei se vaihtamalla parane" ;) Samoja ongelmia on muuallakin.

        Rauhallista
        Peruspalvelut ok.
        etäisyydet. Autolla pääsee näppärästi stadiin, lahteen, porvooseen, jäkeen jne.. Junalla nopeasti pohjoiseen ja etelään.
        Ei maahanmuuttaja ongelmaa. Menkää kukkahattutädit käymään vaikka Hakunilassa ja tulkaa sivistämään sitten.

        /- Koko kylä yhtä koirapuistoa. Lääniä piisaa mutta naapureiden postilaatikot on kuitenkin niitä ainoita oikeita pysähdyspaikkoja.


    • Mustamäki......?

      Ei asuta vuokra-asunnossa mutta omistusasunnossa meillä on kolme makuuhuonetta, olohuone, keittiö, wc, vaatehuone, suihku/sauna, autotalli, varasto ja pihaakin riittää. Täällä missä me asutaan Mäntsälässä on rauhallinen paikka, oon asunut täällä 16vuotta joten kyllä rupee hiukan jo tympimään, kun tuntee suurimmanosan ihmisistä ni tekis ihan hyvää maiseman vaihto. Täällä on vain K-kauppa ja S-market. Paareja on pari ja niissä käykin kaikki mustanmäen känniläiset. Yks yö oli tässä toisessa baarissa ollu riita, verta lumihangessa että tällästä täälläpäin, keskusta onkin sitten ihan perseest, itse en käy paljoa keskustassa muuta kuin isäni kanssa kaupassa. Ja kyllähän noita uimarantoja löytyy mutta ei niihinkään ihan kävellen mennä. Ja koirapuisto löytyykin mustastamäestä joka on muuten juoppojen kylä että sinne en suosittele mennä kuin keskellä päivää, siis jos yleensäkkin kävelee esim. mustanmäen läpi. Itse en mene sinne pimeällä säällä ollenkaan tai siis kulje mustanmäen läpi. Sen verran hullua porukkaa siellä asuu

      • paikkako

        Olen asunut aikanani mustassamäessä noin 30 vuotta sitten, silloin se oli jo aika rauhaton. Nykyään kuulemma siellä asuu manneja paljon ja niitä juoppoja, joten ehdinpä alta pois. Mäntsälän ravintolat ovat todellakin aivan takapajulasta nykyisin. Itse kun siellä asuin, oli ravintola neliapila, jossa oli todellakin mukava käydä tanssimassa, ihmisiä oli laidasta laitaan ja musiikki kaikkiruokaista, tarjoiltiin pöytiin ja kaikki oli siistiä. Sitten oli kahvila Tuulia keskustassa, jossa kävimme kavereiden kanssa kahvilla ja limulla ja oli hauskaa, elokuvissa bioraissa ja seuratalolla oli disko joka viikon perjantai, nummisissa lauantaisin oli tanssit ja siellä käytiin useasti sekä mäntsälän lavalla, ja kaikkea muuta mukavaa. Nykyisin mäntsälässä ei ole mitään "mukavaa" mainittavaa. Asunkin nyt kaupungissa ja menoa riittää niin kauan kun jaksan taapertaa.


      • Anneli

        Äläs nyt turhia mollaile. Mäntsälän Mustamäki on aivan samanlainen tiheämpään asuttu kerrostaloalue, kuin jokaisessa kaupungissa. Tietenkin näissä asukasluvultaan suurimmissa yhteisöissä myös tapahtuu paljon. Olen asunut Mustamäessä ja useimmissa kirkonkylän taajama-alueilla, eikä Mustämäessä asuminen huononna ketään. On aivan itsestä kiinni kuinka kokee olemasaolonsa. Naapureita meillä on jokaisella asuntoalueella ja onko soveliasta pitää heistä toinen toistaan parempana. Jokaisella alueella on omat häirikkönsä, miksei myös Mustamäessä?


      • toinen anneli
        Anneli kirjoitti:

        Äläs nyt turhia mollaile. Mäntsälän Mustamäki on aivan samanlainen tiheämpään asuttu kerrostaloalue, kuin jokaisessa kaupungissa. Tietenkin näissä asukasluvultaan suurimmissa yhteisöissä myös tapahtuu paljon. Olen asunut Mustamäessä ja useimmissa kirkonkylän taajama-alueilla, eikä Mustämäessä asuminen huononna ketään. On aivan itsestä kiinni kuinka kokee olemasaolonsa. Naapureita meillä on jokaisella asuntoalueella ja onko soveliasta pitää heistä toinen toistaan parempana. Jokaisella alueella on omat häirikkönsä, miksei myös Mustamäessä?

        Mustamäessä täytyy olla puolikuuro vähintään, että siellä voisi ees muutaman tunnin nukkua meteliltä.


      • tulossa
        toinen anneli kirjoitti:

        Mustamäessä täytyy olla puolikuuro vähintään, että siellä voisi ees muutaman tunnin nukkua meteliltä.

        olemme aikeissa muuttaa Mäntsälään, voisitko kertoa, mikä alue olisi kätevin ja paras omakotitaloa etsimme?


    • mäntsälästä

      Niinno... Itse en voi kävellä mustassa mäessä vaunujen kanssa ilman, että tulee humalaisia ja nuoria huutelemaan ja häiritsemään. Mielestäni tämä on kyllä melko lailla poikkeavaa muihin kaupunkeihin ja kuntiin verrattuna. Yleensä vaunuja kunnioitetaan, eikä sen vuoksi tulla huutelemaan? Kerranpa joku nisti lähti jopa juoksemaan perääni! Aluksi käveli minua päin, kohdallani kaiveli povariaan, jolloin hieman hätääntyneenä lähdin kävelemään reippaammin eteenpäin, jolloin tämä kyseinen henkilö lähti seuraamaan. Kulki ihan kiinni minussa. Kun hän koski käsivarttani, lähdin säikähdyksissäni juoksemaan vaunujen kanssa. Kyllä: Vaunujen kanssa. Tämä nisti seurasi minua n. puoli kilometria, nesteelle asti, jolloin varmaan yleisön vuoksi päätti jättää seuraamisen.

      Mikä tulee mustamäkeläisten mollaamiseen, Perheellisenä häpeän asumistani mustassamäessä. Osittain senkin takia, että meillä on neuvolassakin tihennetyt käynnit mustamäkeläisyytemme takia ja useimmat odottavat meidän olevan sossupummeja ja alkoholisteja tai muissa ongelmissa, vaikka olemme ihan tavallinen perhe, joka sattui erehdyksissään muuttamaan mustaanmäkeen. Olemme jo puoli vuotta aktiivisesti etsineet uutta asuntoa naapureiden mekastuksen ja juuri aiemmin mainitsemani tapauksen takia.

      Olen kuullut myös mustamäen historiasta sen verran, että vuosia takaperin ihmisiä kuulemma lensi parvekkeilta. Olen kuullut myös huhuja jonkin suuremman rikollisryhmän keskittymisestä mustaanmäkeen, joskaan en tunne väitteen paikkansa pitävyyttä.

      Mustamäessä on myös kerrostalojen keskittymän vuoksi myöskin paljon vuokra-asuntoja, joka tarkoittaa suurimmiksi osakseen kunnallisia vuokra-asuntoja. Kunnallisiin vuokra-asuntoihin useimmiten hakevat vähä osaisimmat, kuten alkoholisoituneet ja narkomaanit tai entiset/nykyiset rikolliset. Ja koska mustalla mäellä on valmiiksi huono maine, heitä on huomattavasti helpompi edelleen keskittää sinne, vaikkakin asuntoja myös perheellisille tarjotaan. Ja vielä väittävät, että mustassamäessä on ihan hyvä asua!

      Osittain on ehkäpä parempi, että tällaisia keskittymiä on, ja että tällaisen keskittymän keskipisteessä sijaitsee kioski/baari, joka jokseenkin sitoo näitä häirikköjä tietylle alueella. Mielestäni mustamäki mustanamäkenä, ja muu muuna. Kyllä kaikki tietävät, että mustamäki on huono alue. Se näkyy esimerkiksi asuntojen hinnoissa: (Seuratkaa vaikka mäntsälän uutisten asunto-ilmoituksia) Samalla hinnalla saa mustastamäestä 3h. k sauna 75m2, kun esimerkiksi keskustasta huonokuntoisemman yksiön joka olisi 34m2. Myöskin mustamäen asunnot myydään muita hitaammin ja ne roikkuvat ilmoitussivuilla pitkään.

      • rajamäki

        Mustamäki = Jakomäki, samaa touhua kummassakin. Sehän on niin, että ne, ketkä ovat vähempiosaisia, työttömiä, sosiaalituen varassa, kaikki vaan mustamäkeen, somaleita myöten.


    • UoleviYrjänkallio

      Niin, tällainen kansanryhmä syntyi kun ajanlaskun alussa janakkalalaiset metsästäjät asettui Sälinkään (Kotojärven rannalle) ja Sulkavan kulmille, pohjoisosiin väki tuli Hollolasta, Sääksjärvelle Porvoosta ja Ohkolaan Sipoosta. Sitten ne kyllästyi kulkemaan pitkän kirkkotien kivikirkkoihinsa ja siirtyivät muutama talollisen ja Mölleswärdin hallitseman Mäntsälän kirkonkylän seurakuntaan.

      Aikaa kului ja Karjalan kirvulaiset ja koivistolaiset tuli runsaslukuisesti värittämään paikkakuntaa. 1960-luvun lopulla sitten alkoi paikkakunnan väen suurempi sekoittuminen ja nyt väkiluku on siitä kaksinkertainut. Siitä on seurannut että alkuasukkaat on vähemmistössä ja muita murteita kuulee useammin kuin Mäntsälän murretta.

      Kunta koettaa pitää maata keinotekoisesti niukkana hyödykkeenä täällä, mikä nostaa turhaa tonttien hintaa.

    • kekkonenooo

      suht rauhallinen kauppoja on s market,k supermarket kesästä 2012 alkaen k citymarket,lidl,robinhood,kaksi r kioskia,prisma suunniteilla.

    • Hyvin pettynyt

      Haitarista! Ei muuta sanottavaa. Olen asunut 20 vuotta ja toivonut asioihin muutosta. Ei muutosta, muutan pois.

    • On mielessäin!

    • Pettynytt

      Olen koulussa mäntsälässä, ja se on täyttä paskaa koko koulukin, mäntsälästä ei saa edes es, ja kaikki ihmiset ovat ns. Nistejä, viekää lapsenne vain huumeiden sekaan tulevaisuus on kullattu

    • huihuuhuh

      yksi koirapuisto löytynee
      baareja keskustassa kaksi

    • Janita P.

      En asu mämmilässä mutta paljon siellä oleskelen (mökki)
      Ihan ok paikka, aika tavallinen etelä-suomen pikku kylä.
      Ihmiset mukavia jos alat itse jutskaamaan, muuten jutustelu jää vähiin :)
      Kauppoja riittävästi, erikoisliikkeitä vähän mutta se on pienen paikan kiro, ei ne kannata.
      Luontoa riittää, järviä myös.
      Että ei paha jos ei paraskaan.

      • MÄNTSÄLÄÄN PETTYNYT

        ai mimmonen paikka on mäntsälä? eipä ole kauheesti ollut mielipiteitä sitten vuoden 2012 joten jos voin yhtään vaikuttaa niin : PERSEESTÄ! Tänne täytyyy syntyy syntyä PÄRJÄTÄKSEEN! AI MIKS?? SIKS!!! KUN NÄÄ HULLUT ON NIIN SIKIÄVÄÄ SORTTIA ETTÄ NAIVAT KESKENÄÄN KUIN LAPPILAISET KESKENÄÄN, SUKULAISET SIIS JA TÄLLÄ KYLÄLLÄ KAIKKI OVAT SEN JA SEN SERKKUJA JA SISIKOJA JA VELJEN SISKOJA ÄIDIN ÄITEJÄ JA ISIN TYTTÖJÄ JA HERRAISÄ NÄHKÖÖN MITÄ VIELÄ? MUMMOT JA PAPAT VETÄÄ ROLLAATTOREILLA JA MILLON MILLÄKIN SUOJATIEN YLI , (JOS EHTIVÄT)? JA YLEISILME AIKA "HARMOONINEN" KAUPOISSA KASSAKULKU LÄHES NORMAALIA JA LAPSET KIIRUHTAVAT KOULUIHINSA JA HOITOPAIKKOIHINSA ÄIDIT ISÄT TÖIHINSÄ JA SAMA TOISTUU ILTAPÄIVÄLLÄ KOTIIN MUTTA MITÄ IHMETTÄ NÄIHIN HYVIIN IHMISIIN KÄTKEYTYY? JAAHAS????? sitä miettikää? mikä olikaan se huorien huijareitten ja narkkareitten luvattumaa vai miten se meni????


    • hilja

      olipa hyvä kun "eksyin" tälle palstalle..Olin ajatellu muuttaa Keravalta Mäntsälään mutta en muuta!!Olis kaunis ja valoisa kolmio rauhallisella alueella myynnissä jos joku kiinnostuu muuttaisin ihan senvuoksi kun on yksin elävälle liikaa tilaa. Kerava on hyvä kaikin puolin en täältä varmaan muuta kun olen asunu jo yli 30v. ja tässä asunnossa kohta 20v. se kertonee jotakin!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      235
      2231
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1476
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1241
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1225
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      158
      1120
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1039
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      928
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      848
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      67
      841
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      769
    Aihe