Uudet yrittäjät varokaa!!!

Toiminimi X

Hommasin vastikään toiminimen tulevalle yritykselleni. Ajattelin onko täällä kenties vastaavia kokemuksia jollakin. Soitettiin nimittäin www.yritysrekisteri.com:ista tyyliin "onneksi olkoon uudesta yrityksestä, tarkistetaanpa yrityksen tiedot plää plää plää". Pitkää ja lupsakkaa höpinää suht nuorehkolta kuulostavan kaverin kanssa. Kysyin että onko tämä joku maksullinen juttu, onko tämä joku pakollinen jne. Vastauksena oli että "ei tämä ole mikään kaupallinen markkinointijuttu". Vieläkään en sitten oikein tajunnut mistä oli kyse. Sitten jossain vaiheessa välähti ohimennen keskustelussa hinta 290 euroa vuodessa. Olin ihan että häh, mikä ihme tää on ja koitin vielä saada selkoa että siis maksaako tää!
Lopulta tajusin sitten että joo, maksoihan se ja olin juuri osallistunut johonkin ihan tyhmään.
Meninpä sitten tämän "yrityksen" sivuille ja siellä ei minkäänlaisia tietoja palvelun maksuista.
"Asiakaspalveluun" kun soittaa, se maksaa 1,75 ja kuten arvasin, sinne laitetaan jonottamaan. (Eli seuraava rahan lypsykeino).

Epäilen vahvasti että on kyse huijareista, jotka yrittävät helpolla keinolla kalastaa epätietoisilta ja häkeltyneiltä aloittelevilta yrityksiltä rahaa erikokoisia summia puhelinmyynnin perusteella. Oli nimittäin aika omituiset ehdot siellä, ettei puhelinmyynnin perusteella tehtyä sopimusta muka voi purkaa ellei ole reklamoinut 7 päivän kuluessa.

Sain selville, että tämä yritys on hakenut tunnuksen Suomen Rekisteripalvelut Oy nimellä kaupparekisteriin mutta tila on vielä REKISTERÖIMÄTÖN! Kummasti vain sitten toinen henkilö, nuori naispuolinen, sanoi että he ovat toimineet jo 10 vuotta!?

Ja nämä ostavat tietonsa ihan laillisesti virallisesta rekisteristä.

Varoituksen sana siis kaikille! Nämä tyypit pitäisi saada nyt kiinni tästä touhusta!

58

9029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä

      S......n yritysluettelo firmoja joita soittelee vähän väliä,luuria vaan korvaan sillä niistä pääsee!Eikä todellakaan suostu mihinkään mitä ehdottavat

      • ToiminiX

        Mitenkähän tämä niin sanottu yritys voi toimia kun kaupparekisterissä lukee että rekisteröimätön??? Ja silti laskuttavat huijatuksi tulleita asiakkaita... Onkohan tuo muka laillista. Epäilen tässä olevan ovelat mutta tyhmät talousrikolliset asialla.
        Oikeiden ja oikein toimivien yritysluettelofirmojen olemassaolo on asia erikseen. Mutta nyt heidän sekaansa on tunkeutunut rikollisesti toimiva rahanryöstöoperaatio.

        Tässä tapaus Varisnais-Suomesta jo viime keväältä. Eikö kukaan saa näitä tyyppejä vastuuseen!???

        http://www.y-lehti.fi/index.php?id=1987&lehti_id=57&page=lehdessa&tyyppi=tavallinen


    • Moro moro

      Mites tää liittyikään kuluttajansuojaan? No ehkä siten että harva yrittäjä kunnioittaa asiakastaan oli yksityisasiakas tai yritysasiakas, mutta sinun tapaukseen ei kuluttajansuojaa sovelleta vaan muuta lainsäädäntöä.

      • hooroo

        Eli päähän lyönti kilpailut


    • monenMamma

      Hei kohtalotoveri!!!
      Olen samasta asiasta kirjoitellut laki osiossa.
      Jos kohtalotovereita on enemmänkin,
      ryhmäkanne pystyyn!!!
      Minulla olisi lakimieskin puhuttuna,
      ilmainen sellainen!
      Jos häviää,
      ryhmälle se ei olisi niin paha...

      Minun sopimuksessa kun ei ole kohtaa 2.3
      mihin he vetoavat!!!

      • pistetäänkampoihin

        Olet kirjoittanut aiemminkin. Olen se joka vihjasi sinulle siitä Karjalaisen artikkelista, vaikka en muistakaan minkä nikin silloin pistin. Kirjoittelit silloinkin ennen joulua "monenMamma":na. Nikilläsi ei noita kirjoituksia löydy. Jos googlettaa yritysrekisteri.comin, johtavat löydetyt suomi24keskustelun artikkelit yleensä "poistettu"-ilmoitukseen. Koko se laaja kirjoittelu, jossa lainoppineet selvittivät tilannetta ja antoivat toimintaneuvoja, on siis poistettu. Ilmeisesti jostain on ilmoiteltu laajemmalla iskulla sopimattomista viesteistä, ja sitten nuo viestit (myös omani) on poistettu täysin mekaanisesti, automaattisesti. Tämä on firman puolustussotaa rikosilmoituksia vastaan.


      • pistetäänkampoihin

        Vielä se, että yrittäessäni löytää aiheesta kirjoituksia tältä palstalta, ei "yritysrekisteri.com"-sanalla löytynyt yhtään juttua itse aiheesta, vaikka juttuja löytyikin. Ilmeisesti on systemaattisesti etsitty tarinoita tuolla haulla ja poistettu kaikki aiheeseen liittyvä.


      • monenMamma
        pistetäänkampoihin kirjoitti:

        Vielä se, että yrittäessäni löytää aiheesta kirjoituksia tältä palstalta, ei "yritysrekisteri.com"-sanalla löytynyt yhtään juttua itse aiheesta, vaikka juttuja löytyikin. Ilmeisesti on systemaattisesti etsitty tarinoita tuolla haulla ja poistettu kaikki aiheeseen liittyvä.

        Itsekin ihmettelin poistamista,
        ehkä poistivat sen koska laitoin suomi24:n sähköpostiosoitteeni tekstiin...

        Joka tapauksessa,
        Yritysrekisteri.com:ista ei ole kuulunut sen jälkeen kun laitoin Karjalaisen tekstin
        sinne s-postina!!!

        Siinä kun selvästi sanotaan KAIKILLA olevan peruutusoikeus!!!

        Odottelen huomautuslaskua, laskuni kun erääntyi
        jo 28.12.08.
        Ei ole kyllä tullut mitätöinti laskuakaan...

        Nyt vaan odottelen...


      • pistetäänkampoihin
        monenMamma kirjoitti:

        Itsekin ihmettelin poistamista,
        ehkä poistivat sen koska laitoin suomi24:n sähköpostiosoitteeni tekstiin...

        Joka tapauksessa,
        Yritysrekisteri.com:ista ei ole kuulunut sen jälkeen kun laitoin Karjalaisen tekstin
        sinne s-postina!!!

        Siinä kun selvästi sanotaan KAIKILLA olevan peruutusoikeus!!!

        Odottelen huomautuslaskua, laskuni kun erääntyi
        jo 28.12.08.
        Ei ole kyllä tullut mitätöinti laskuakaan...

        Nyt vaan odottelen...

        Ei tuo sähköpostiosoite ole syy. Julkaisullahan vain ottaa itse riskin, mutta ei tee harmia muille. Koko tuo kirjoitusketju kymmenine kirjoituksineen on poistettu. Tältä sivustolta ei ainakaan eilen löytynyt yhtään kirjoitusta yritysrekisteri.com -haulla niin, että kirjoitus olisi käsitellyt tätä asiaa. Kaikki kirjoitukset eivät voineet olla epäasiallisia. Miten keskustelusivut voivat suostua poistamaan kirjoitukset vain sillä, että rikollisfirma sitä pyytää. Sitooko tällaisia sivuja mitkään sananvapauspykälät vai voivatko julkaista täysin oman harkintansa ja mieltymystensä mukaan, kuten sanomalehtien keskustelupalstat oman politiikkansa mukaisesti?


      • pirjo hakkarainen

        Hei

        Olen yksi asianosainen. Jos jossain on ryhmäkanne niin minä ja tyttäreni liitytään mukaan. Kuinka asia hoidetaan eteenpäin?


    • monenMamma
    • oma yritys

      Samaan törmäsin minäkin. Ennenkuin olin edes saanut tietoa siitä, että yritykseni on rekisteröity, alkoivat "hyeenat" soitella. Ekaan soittoon menin halpaan ja oli melkoinen työ saada peruutetuksi se "kauppa". Onneksi sen jälkeen valpastuin ja kaikille soittajille ilmoitin tyynesti, että en halua, suostu, tarvitse mitään heidän palvelujaan ja sitten vaan luuri tyynesti kiinni. Tosin joskus meni hetki ennenkuin sieltä hunajaisesta puheesta pääsi selville, että kyseessä ei ollutkaan asiakas vaan ovela myyntimies.

      Kannattaa lisäksi ilmoittaa heille, että poistavat sinut rekistereistään ja lisäksi vielä hain netin kautta lomakkeen, jossa kielsin kaiken markkinoinnin kännykkänumerooni. Nyt on ollut pitkään rauhallista ja osaan jo onneksi olla varuillani noiden kaiken maailman luetteloiden yms. kauppaajien kanssa.

      • monenMamma

        Miten ihmeessä sait sen sopimuksen purettua???
        Viimeisen viestini laitoin ko yritykseen juuri ennen joulua.
        Siellä kun oli kehityjohtaja antanut lehteen haastattelun ja sanoi että aina on 7 tai 14pvä aikaa perua sopimus!!!

        Tämän kerroin asiakaspalveluunkin,
        he kun sitä eivät näemmä tiedä!!!:-)


      • yksi huijattu
        monenMamma kirjoitti:

        Miten ihmeessä sait sen sopimuksen purettua???
        Viimeisen viestini laitoin ko yritykseen juuri ennen joulua.
        Siellä kun oli kehityjohtaja antanut lehteen haastattelun ja sanoi että aina on 7 tai 14pvä aikaa perua sopimus!!!

        Tämän kerroin asiakaspalveluunkin,
        he kun sitä eivät näemmä tiedä!!!:-)

        Juuri tässä tappelen samaisen yritysrekisteri.comin kanssa. Soittivat heti ensimmäisenä, kun toiminimeni oli rekisteröity ja kyselivät tismalleen samalla tavalla tiedot kuin ketjun aloittaja. Sen jälkeen en ole saanut yhteyttä. Vastaajaani jättivät kyllä soittopyynnön, mutta kun totesin asiakaspalvelun jonotuksen olevan maksuton, jatkoin sähköpostien pommittamista.

        Kumma kyllä sähköpostinsa lukevat, mutta ilmeisesti kukaan ei ole siellä kykeneväinen niihin vastaamaan.

        Vaikka toiminimellinen olenkin, laitoin äsken pitkän selvityksen asiasta kuluttaja-asiamiehelle - mihin muualle tästä voisi ilmoittaa?!

        Jotain näille on tehtävä tai ainakin yrittäjille johonkin aloitusoppaisiin maininta näistä että osaavat varoa...


      • monenMamma
        yksi huijattu kirjoitti:

        Juuri tässä tappelen samaisen yritysrekisteri.comin kanssa. Soittivat heti ensimmäisenä, kun toiminimeni oli rekisteröity ja kyselivät tismalleen samalla tavalla tiedot kuin ketjun aloittaja. Sen jälkeen en ole saanut yhteyttä. Vastaajaani jättivät kyllä soittopyynnön, mutta kun totesin asiakaspalvelun jonotuksen olevan maksuton, jatkoin sähköpostien pommittamista.

        Kumma kyllä sähköpostinsa lukevat, mutta ilmeisesti kukaan ei ole siellä kykeneväinen niihin vastaamaan.

        Vaikka toiminimellinen olenkin, laitoin äsken pitkän selvityksen asiasta kuluttaja-asiamiehelle - mihin muualle tästä voisi ilmoittaa?!

        Jotain näille on tehtävä tai ainakin yrittäjille johonkin aloitusoppaisiin maininta näistä että osaavat varoa...

        Siinä turvani!
        Sain asian kuin salaa (itseltänikin)
        hoidettua!

        Olen tapauksesta kirjoittanut tänne nimellä:
        Kyseenalainen Yritysrekisteri.com 2
        Alkuperäinen keskusteluketju kun jostain syystä poistettiin...

        Neuvoni kaikille: Älkää maksako!!!

        Jos Lasku tulee, reklamoikaa!!!
        Ja minun turvanani on nyt Suomen Yrittäjät.
        He neuvoivat olemaan maksamatta, jos tulee vielä yhteydenottoja, pyysivät ottamaan yhteyttä heihin.

        Eipä ole mitään kuulunut!!!
        Nyt on perkuleen Yritysrekisteri minun elämästäni historiaa...Ainakin toivon niin...


    • yritys X

      Hei toiminimi X!

      Miten pääsit eroon yritysrekisteri.com:n palvelusta. Yritykselleni tuli juuri maksukehotus laskusta, jota en ole koskaan nähnyt palvelusta, jota en ole koskaan tilannut. Lähes 700 euroa!!!

      • rahastettu

        YRITYSREKISTERI.COM ON SUURI HUIJARI!!!!!!!!!!!!! VAROKAA JOS JOKU SOITTAA KYSEISESTÄ FIRMASTA, LYÖKÄÄ HETI LUURI KORVAAN JA LAITTAKAA KIRJALLINEN MARKKINOINTI KIELTO KYSEISEEN PULJUUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • anu4

        Hei toiminimi X , miten selvitit asian . Saitko purettua sopimuksen tms.?


    • huijattu

      Itte tuli kans täältä soitto ja lasku sen perään. Perustin kans toiminimen ja minulle soitettiin yritysrekisteri.com:ista ja kuta kuinki samoilla sanoilla, mutta itte vein laskun poliisille ja tein valituksen petoksesta, ja en ollut ainoa, Suomessa on jo 41 vastaavaa syytettä poliisilla. Joten kehotan kaikkia joilla on ongelmia vastaan yrityksen kanssa kääntymään poliisin puoleen. Ps. Kuluttajan suoja viranomainen ei ota asiaan kantaa.

      • Merja934

        Järkyttävää huijaamista tosiaan nämä puhelut. Itselläkin alkoi puhelin soimaan kuumana, kun firman rekisteröinti viralliseen kaupparekisteriin oli tehty.

        Myyntitapa on todella härski. Eräs nuorehko nainen päätti myyntipuheen suunnilleen näin: "Selvä juttu, yhteystiedot ovat siis oikein ja lasku xxx euroa tulee sitten viikon päästä postissa". Missään vaiheessa en ollut hyväksynyt mitään tarjousta tai hintaa ja puhelu yritettiin saada päättymään siten, että en huomaisi tilauksen maksavan jotain. Ajatukset pyörivät omissa työasioissa ja olin jo sanomassa vastaukseksi "Joo joo, kuulemiin", kun hälytyskellot viime hetkellä onneksi soivat päässäni ja sain huudettua "EN TILAA MITÄÄN MAKSULLISTA", ennen kuin puhelu katkesi ja sain sanottua, että mitään maksullista en tietenkään tilaa.

        Myyntityyli täyttää mielestäni selkeästi harhautuksen tai petoksen tunnusmerkit. Jos itselleni olisi laskuja tällaisen kusetussoiton jälkeen postitettu, olisin varmasti myös tehnyt rikosilmoituksen "viimeisenä oljenkortena". Moni uusi yrittäjä varmasti erehtyy, kun huijarirekisterifirman myyntipuhe on tietysti etukäteen suunniteltu harhautusmielessä tehokkaaksi. Jonkin viranomaistahon on tähän puuttuttava ja PRH:n/uusyrityskeskuksen ym. tulisi tästä varoittaa kaikkia yrittäjäksi aloittavia koulutuksessa tai lomakkeella.

        Tsemppiä kaikille laskujensa kanssa tappeleville!!!


      • TÄYSIN HERMOT
        Merja934 kirjoitti:

        Järkyttävää huijaamista tosiaan nämä puhelut. Itselläkin alkoi puhelin soimaan kuumana, kun firman rekisteröinti viralliseen kaupparekisteriin oli tehty.

        Myyntitapa on todella härski. Eräs nuorehko nainen päätti myyntipuheen suunnilleen näin: "Selvä juttu, yhteystiedot ovat siis oikein ja lasku xxx euroa tulee sitten viikon päästä postissa". Missään vaiheessa en ollut hyväksynyt mitään tarjousta tai hintaa ja puhelu yritettiin saada päättymään siten, että en huomaisi tilauksen maksavan jotain. Ajatukset pyörivät omissa työasioissa ja olin jo sanomassa vastaukseksi "Joo joo, kuulemiin", kun hälytyskellot viime hetkellä onneksi soivat päässäni ja sain huudettua "EN TILAA MITÄÄN MAKSULLISTA", ennen kuin puhelu katkesi ja sain sanottua, että mitään maksullista en tietenkään tilaa.

        Myyntityyli täyttää mielestäni selkeästi harhautuksen tai petoksen tunnusmerkit. Jos itselleni olisi laskuja tällaisen kusetussoiton jälkeen postitettu, olisin varmasti myös tehnyt rikosilmoituksen "viimeisenä oljenkortena". Moni uusi yrittäjä varmasti erehtyy, kun huijarirekisterifirman myyntipuhe on tietysti etukäteen suunniteltu harhautusmielessä tehokkaaksi. Jonkin viranomaistahon on tähän puuttuttava ja PRH:n/uusyrityskeskuksen ym. tulisi tästä varoittaa kaikkia yrittäjäksi aloittavia koulutuksessa tai lomakkeella.

        Tsemppiä kaikille laskujensa kanssa tappeleville!!!

        Uskomaton pulju ! Uusi Oy ja reklamoin välittömästi tulleeseen laskuun > tuli maksukehotus > reklamoin jälleen suullisesti ja kirjallisesti > Aktiv Kapitalilta tuli perntäkirje > Soitin Aktiv Kapitaliin ja kerroin heille tilanteen > Lupasivat että perintä päättyy tähän ja asia on loppuukäsitelty > Tuli uusi perintä Aktiv Kapitalilta jossa kerrotaan että Päämies Suomen rekisteripalvelut Oy on vastannut Aktiv Kapitalin reklamaatioon ja ilmoittanut Meille ( Aktiv Kapitalille) että hyvitykseen tai perinnän peruutukseen ei ole löytynyt aihetta.

        Seuraavaksi minä vien asian Poliisille ja Suomen yrittäjille ja olen valmis ryhmäkanteeseen. Kuka koordinoi ?


      • TÄYSIN HERMOT
        TÄYSIN HERMOT kirjoitti:

        Uskomaton pulju ! Uusi Oy ja reklamoin välittömästi tulleeseen laskuun > tuli maksukehotus > reklamoin jälleen suullisesti ja kirjallisesti > Aktiv Kapitalilta tuli perntäkirje > Soitin Aktiv Kapitaliin ja kerroin heille tilanteen > Lupasivat että perintä päättyy tähän ja asia on loppuukäsitelty > Tuli uusi perintä Aktiv Kapitalilta jossa kerrotaan että Päämies Suomen rekisteripalvelut Oy on vastannut Aktiv Kapitalin reklamaatioon ja ilmoittanut Meille ( Aktiv Kapitalille) että hyvitykseen tai perinnän peruutukseen ei ole löytynyt aihetta.

        Seuraavaksi minä vien asian Poliisille ja Suomen yrittäjille ja olen valmis ryhmäkanteeseen. Kuka koordinoi ?

        Omalta osaltani mitta täyttyi. Tein kyseistä yritystä kohtaan tutkintapyynnön tänään.

        Suosittelen muillekkin jotka kokevat joutuneensa ko yrityksen petoksen uhriksi.


      • v
        TÄYSIN HERMOT kirjoitti:

        Omalta osaltani mitta täyttyi. Tein kyseistä yritystä kohtaan tutkintapyynnön tänään.

        Suosittelen muillekkin jotka kokevat joutuneensa ko yrityksen petoksen uhriksi.

        heippa!

        Olen uusin uhri. Miten teille on käynyt?


      • maatalon isäntä
        v kirjoitti:

        heippa!

        Olen uusin uhri. Miten teille on käynyt?

        Ja mullekin myivät kyseisen huijauspalvelun. Miten hitolla tästä pääsee irti?


    • liity yrittäjäjärjestöön

      johonkin sellaisiin yrittäjiin joilla lakimiespalvelu tulee jäsenmaksuun sisältyvänä. Muuten kaikki huijarin käyvät puhelimitse kimppuusi ja ne ovat suunnitelleet asiat niin että joudut oikeuteen vastaamaan heidän saatavistaan. ja p.s Toiminimellä maksat lopuksi kaiken omasta pussuistasi. Vaihda oy:hyn jos voit

    • kostava käsi!!

      Kyllä ne vitun apinat jotka ton firman on perustanu ja jotka on vastuussa tästä nii käsiin saadaan!!. paska housut löytyy aina pakopaikastaan.Sit tasataan tilit!!!

    • taas yks huijattu

      Eipä ole vieläkään tälle firmalle tehty yhtikäs mitään. Edelleen samoilla tavoilla toimivat ja olen itse viettänyt omaan laskuuni heidän kanssaan puhelimessa pitkiä aikoja. Oli vaan huvittavaa, kun asiakaspalvelun "esimies" nuorehko nainen löi minulle melkolailla luurin korvaan, koska ei selkeästi ollut tottunut siihen, että joku voi väittää vastaan. Sama tapahtui myöhemmin asiakaspalvelijan toimesta. Tätä ennen olin kuitenkin jo saanut kauhua aikaiseksi jonkin verran, kun kysyin, että millä he todistavat sen, että puhuivat minun kanssani puhelimessa? Johon tyttö vastasi, että "myyjä kysyy, onko puhelimessa hra/rva/nti X" ja tähän heitin vastaan, että niin kuka tahansahan ei voi vastata olevansa tavoittelemanne henkilö... Siellä iski paniikki. Ja vielä isompi sen jälkeen, kun kysyin, että te siis nauhoitatte puhelunne (koska as.palvelun esimies sanoi käyneensä puhelinkeskusteluni myyjän kanssa nauhalta läpi), johon tyttö vastasi kyllä laaduntarkkailua varten. Tähän sitten oli pakko kysyä, että kysyittekö muuten minulta lupaa nauhoittaa puhelu (sehän on nykyään pakollista ilmoittaa/kysyä, jos puhelut nauhoitetaan), johon tyttö ei osannut muuta kuin pyydellä hädissään anteeksi.

      Noh, minulle ei ole vielä tullut kuin tilausvahvistus. Olen ollut jo poliisiin yhteydessä ja aion olla jatkossakin, jos sen laskun minulle lähettävät.

      Tosin nykyään heidän sopimusehtonsa (joita ei tietenkään puhelimessa käydä läpi) sisältävät kohdan, ettei sopimusta voi purkaa. Reklamaation voi tehdä, muttei peruutuksia tai purkuja, koska "suullinen sopimus on sitova". Siihen vetosivat KOKO ajan puhelimessa ja sähköpostilla.

      Se on kumma kyllä, ettei tähän asiaan ole otettu sen kummemmin kantaa. On uskomatonta, että tällaista kuraa saadaan soitella yrittäjille - ryöstöä ja petosta sekä moraalitonta.
      "Onneksi" tiedän, etten ole ainoa, mutta kurjaa on, että näin moni on joutunut kohtaamaan tämmöisen kamaluuden heti aluksi.
      Pysytään lujina eikä anneta tällaisten kusetusfirmojen estää nauttimasta yrittäjyyden iloista ja vastuista!

    • älkää luovuttako

      Koska myyjällä on todistustaakka siitä, että kauppa on syntynyt, pyytäkää ihmeessä se äänitallenne kauppapuhelusta. Jos olette epähuomiossa vastanneet kyllä niin nauhatallenne ei ole pätevä jos myyjä ei ole kertonut asiakkaalle, että puhelu nauhoitetaan!

    • Jep, varovainen pitää olla. Olen itse alalla töissä ollut 15 vuotta, ja talomme on terve (täytti juuri 16 vuotta) teemme aina määräaikaisen sopimuksen ja emme laita mitään kenellekään, jos ei ole puhelimessa lupaa annettu jne...toi "diipadaapa" kauppiaat kiusaa alaa pirusti. Onnea sun yritystoiminalle, ja ole varovainen jatkossa

    • anu4

      Minulleppa ei edes soitettu vaan heti sain tilausvahvistuksen ja monta vuotta vanhoilla tiedoilla jotka olivat muka päivittäneet. Asia on tutkinnassa koska tämä on rikollista toimintaa ja Rikosilmoitus on näistä tehtävä ! Pitäkää puolenne Yrittäjät. Nämä ne vasta "yrittäjiä" ovatkin vievät pikkufirman hetkessä rahattomaksi.

      • yrittäjän vaimo

        Tänään tuli ko firmasta tilausvahvistus purkukuluista. Kuulemma 2009 tehty 'sopimus' maksamatta... aj nyt haetaan purkukuluja 350e alv! Mitä tehdä?


      • haksahtanut?
        yrittäjän vaimo kirjoitti:

        Tänään tuli ko firmasta tilausvahvistus purkukuluista. Kuulemma 2009 tehty 'sopimus' maksamatta... aj nyt haetaan purkukuluja 350e alv! Mitä tehdä?

        Mulla on ihan sama tilanne. Sain tilausvahvistuksen purkukuluista.Heillä olevat osoitetietoni yli vuoden vanhat ja toimialanikin aivan väärä. Pyysin heiltä sähköpostitse puhelunauhoitetta ja alkuperäistä sopimusta. Kiittelivät vaan viestistä ja vetosivat sopimusehtoihin. Nyt sitten tuli lasku 434 e alveineen. Huh. Olen aivan itkun partaalla. Mitä tässä tehdä? Olen kyllä joskus haksahtanut ko. alan yrittäjiin, mutta millä todistan suuntaan taikka toiseen. Haluan eroon kaikista rekistereistä. sanon nykyään kaikille ei, mutta aina joku jostain putkahtaa. Sopivasti sitten samalla viikolla soiteltiinkin paristakin firmasta, jotka puolestani pääsevät eroon ko. näkyvyyksien kauppaajista. Sekin epäilyttää... En luota enää kehenkään. Vaan milläs sitten asiakkaita saan?


    • Lek

      Inhottavinta vielä, että kyseisen firman asiakaspalvelupuhelin maksaa nykyään ruhtinaalliset 25eur/H sisältäen ALV.. Ilmeisesti nimenomaan tämä on se keino lypsää rahat pois.

      Poliisillakaan ei riitä resurssit hoitamaan, joten mitä tehdä?

      • aghh

        Hei, minä sain myös tilausvahvistksen kyseiseltä firmalta. Purkukulut oli kans 350 alv. Laitoin sähköpostia ja sain vastauksena, että koskee 2009 vuoden ilmoitusta. Olin kuulumma sanonut sopimuksen irti sähköpostitse ja siitä tämä lasku. Ei se mitään, mutta kun erehdyin soittamaan heidän asiakaspalveluun niin tulipa seur. Pvänä puhelimeen ilmoitus että puh. Lasku on 211 euroa. Siinä oli velottu ensinnäkin vastaamaton soitto yli 10 euroa ja asiakaspalveluun soitto 7 min 23 sek. 185 euroa. Kaikissa lomakkeissa eli laskussa ja tilausvahvistksessa on maininta, että puhelu maksaa 1,75€/min ppm. Ei missään lapussa mainita muita hintoja. Nyt pitäis jotenkin saada tuo puh.lasku oikastua. En kyllä aio sitä ihan hevillä maksaa. Kukahan voisi auttaa? Tuo firma pitää saada jotenkin kuriin, sehän on ihan KUETTJA KOKO PULJU. Niin ja kaiken hauskinta oli, että jätkä asiakspalvelussa lupas anta mulle 50 % alennusta irtisanomiskuluista, jotta hän sais minut paremmalle mielelle. En suostunut, pyysin lähettämään dokumenttejä, ei ole kuulunut mitään.


    • 060094449
      • xcddd

        Mitenkä tämä edelleen voi olla mahdollista? Juma. Itsellenikin yritettiin vuonna 2009 nakata lasku palvelusta, jota en ollut edes tilannut tai hyväksynyt. Tuli lasku muistaakseni jotain 500 € ja jonka eräpäivä oli parin päivän päästä. Peruin kirjeitse ja siitä ei ole kuulunut sen jälkeen mitään.
        Vieläkö tuo paskapulju eli Yritysrekisteri.com voi yleensä toimia. Pitääkö sinne lähteä käymään oikein kylässä?


    • Totuus julki

      Toiminimi Suomen Rekisteripalvelut Oy
      12.12.2008
      Patentti- ja rekisterihallitus
      Yritysmuoto Osakeyhtiö 12.12.2008 Patentti- ja rekisterihallitus

      Päätoimiala Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus (62010) 04.11.2008 Verohallinto
      Postiosoite PL 441
      33101 TAMPERE
      18.03.2009 Yhteinen

      Hallituksen jäsenien nimiö ei löydy mistään. Miten tämä voi olla mahdollista osakeyhtiössä, jossa lähtökohtaisesti kaikki hallitus- ja taloustiedot ovat julkisia? Kuka yrityksen on rekisteröinyt PRH:lle?

      Nämä piirit ovat Suomessa pienet.

    • 16+2

      Tilintarkastajat

      Tilintarkastaja: Lahdenpää Jukka Tapio

      Varatilintarkastaja: Terho Veikko Tuomas

    • Totuus esiin+1

      Kuka on hallituksen puheenjohtaja? Kuka on yrityksen toimitusjohtaja? (Lienee sama kuin pj) Kuka käyttää postilokeroa 441? Kuka tekee arvonlisäveroilmoitukset Verohallintoon? Kuka tilittää työntekijän/-jöiden palkat?

      Pitäisi saada tiedot, jotta voidaan päivittää tiedot rekistereihin ajan tasalle.

    • rikollisia vihaava

      Fonecta kusettaa myös.

      Aloittavat puhelun 'Tehdään tässä kartoitusta... Olet varmaan samaa mieltä, että yrityksen näkyvyys on tärkeää... pälä-pälä... vain 100 euroa kuukaudessa... Mutta tosiaan, on kai yrityksen näkyvyys tärkeää?'

      Sama kysymys siis esitetään puhelun alussa ja lopussa. Lopussa sillä vain on piilotettu kaksoismerkitys eli myyjää kuuntelevan ei pidäkään tajuta sitoutuneensa perskalliiseen sopimukseen.

    • dotcom

      NYT sama palvelu maksaa:
      Puhelin: 0600 - 94449 (25€/min sis.alv)
      Sähköposti: [email protected]

      että varokaa oikeesti :)

    • Kelo

      Terveiset
      Tänään postitse lasku Suomen Rekisteripalvelut Oy : stä jossa laskutettu purkululut, ja yht. 434,00 EUR,sis alv. Tästä ei mitään tietoa !!???

    • 0600-95559 huijari n

      Täälä kans tänään tuli lasku Suomen Rekisteripalvelulta :( 434€ 13.3 on eräpäivä :) Kaikkia helskatin huijareita on liikentees!!!

    • Harmittavia juttuja

      Sain myös tänään 6.3.2014 päivätyn laskun purkukuluista (434,00 €) Ja kotisivuja ei tosiaan löydy mistään. Ja aika suolainen tuo asiakaspalvelun puheluhinta.. 25€/min (sisältää sentään alvin jo..)

      Reklamoin laskun ja laitan kopion viestistä ja laskusta myös IJ Maksuvalvonnalle (Intrum Justitialle). Katsotaan mitä tapahtuu..

      Mitään sopimusta meillä ei kyseisen yrityksen kanssa ole, eikä ole ollutkaan.

      • huolestunut5

        Samoin tänne tuli purkukuluista lasku. Luulin jo, että pääsin ko huijareista eroon.. No, olen ilmoittanut heille, että asia siirtyy lakimiehelle, jos he eivät vahvista laskua aiheettomaksi. Lisäksi olen lähettänyt viestin IJ Maksuvalvonnalle, että lasku on aiheeton ja vähintään rikosilmoituksen arvoinen.

        Katsotaan kuinka käy, todella turhauttavaa kun pitää tällaiseen potaskaan tuhlata ja selvitellä omaa aikaa, jota ei nyt muutenkaan liikaa ole, eikä rahaakaan.

        Miten voi olla mahdollista, että tällaiset huijarifirmat yhä edelleen täällä Suomen kodossa pystyvät toimimaan ja huijaamaan vuodesta toiseen. Eikö kukaan ole vielä tähän mennessä ollut heidän kanssaan käräjillä, taikka saanut selvitystä tekemäänsä rikosilmoitukseen?


      • närkästynyt
        huolestunut5 kirjoitti:

        Samoin tänne tuli purkukuluista lasku. Luulin jo, että pääsin ko huijareista eroon.. No, olen ilmoittanut heille, että asia siirtyy lakimiehelle, jos he eivät vahvista laskua aiheettomaksi. Lisäksi olen lähettänyt viestin IJ Maksuvalvonnalle, että lasku on aiheeton ja vähintään rikosilmoituksen arvoinen.

        Katsotaan kuinka käy, todella turhauttavaa kun pitää tällaiseen potaskaan tuhlata ja selvitellä omaa aikaa, jota ei nyt muutenkaan liikaa ole, eikä rahaakaan.

        Miten voi olla mahdollista, että tällaiset huijarifirmat yhä edelleen täällä Suomen kodossa pystyvät toimimaan ja huijaamaan vuodesta toiseen. Eikö kukaan ole vielä tähän mennessä ollut heidän kanssaan käräjillä, taikka saanut selvitystä tekemäänsä rikosilmoitukseen?

        Tänään tuli lasku minullekkin. http://huijaus.kuvat.fi/kuvat/unnamed.jpg

        En todellakaan ole maksamassa,koskaan ollut yhteydessä firmaan


      • Raivona
        närkästynyt kirjoitti:

        Tänään tuli lasku minullekkin. http://huijaus.kuvat.fi/kuvat/unnamed.jpg

        En todellakaan ole maksamassa,koskaan ollut yhteydessä firmaan

        Sain myös laskun kyseiseltä yritykseltä. Nettisivut ovat tyhjät. Lasku täysin aiheeton. Reklamoin sähköpostilla ja lähetän tiedon myös IJ maksuvalvonnalle (Intrum justitia). Jos jotain karhuja tulee, niin sitten poliisille.


      • Harmittavia juttuja

        Sain vastauksen Intrum Justitialta :

        Hei,

        Intrum Justitia Oy ei hoida Suomen Rekisteripalveluiden laskutusta eikä reskontranhoitoa, jonka vuoksi pyydämme teitä olemaan yhteydessä suoraan kyseiseen yritykseen.



        Ystävällisin terveisin,
        INTRUM JUSTITIA OY
        Lasku- ja reskontrapalvelu / Asiakaspalvelu
        PL 118
        40101 Jyväskylä

        puh 09-2291 1755
        faksi 09-2291 1759.


    • jep jep

      ...ja samanlainen tipahti myös postilaatikkooni tänään. Yritystäni ei ole ollut sitten 06/2011 jälkeen... ja yllätys yllätys tälläsistä summista tai koko purkukuluista ei ole koskaan ollut puhettakaan. Mitä kaikkea olennaista siihen reklamaatioon tulisi laittaa??? ja seuraavaksi taidan lähtä käymään poliisilaitoksella tutkintapyyntöä kirjaamaan?! Luojan lykky etten soittanut kyseiseen "yritykseen", sillä puhelin oli jo kourassa kun huomasin pienen pienen präntin 25€/min.... AHISTAA

      • Raivona

        Skannaa lasku ja lähetä se liitteenä. Ilmoita, että se on täysin aiheeton ja, että yrityksen toiminta on 06/2011 päättynyt. Sano myös, ettei sinulla ole mitään voimassa olevaa sopimusta kyseisen yrityksen kanssa. kerro myös, että aiot informoida IJ Maksuvalvontaa laittomasta toiminnasta. Eiköhän riitä tässä vaiheessa.


      • jep jep
        Raivona kirjoitti:

        Skannaa lasku ja lähetä se liitteenä. Ilmoita, että se on täysin aiheeton ja, että yrityksen toiminta on 06/2011 päättynyt. Sano myös, ettei sinulla ole mitään voimassa olevaa sopimusta kyseisen yrityksen kanssa. kerro myös, että aiot informoida IJ Maksuvalvontaa laittomasta toiminnasta. Eiköhän riitä tässä vaiheessa.

        Kiitos :) kävin myös paikallisen poliisin luona; eiköhän tää sonta oo nyt luotu loppuun.


    • pesäpalloila...

      Mitä noita turhaa rupeaa miettimään saatikka makselemaan. Kun ette tee yhtään mitään vaikka kuinka monta karhua tulisi, niin ei kukaan oikea perintätoimisto rupea tollasia ollenkaan hoitelemaan. Minulle karhujen tulo loppui itsekseen kun en reagoinut niihin ollenkaan.

      Kuten tuossa ylläkin näkyy, niin ei IJ:llä ole mitään tekemistä asian kanssa.

    • Totuus piiloo

      Jännä juttu muuten, kirjoitin totuus esiin 1 nimimerkillä ylempänä olevan viestin.

      Pian sen jälkeen joku kopioi tänne listat aiemminsta hallituksen jäsenistä (sukunimi, etunimet, kansalaisuus, päivämäärät, kotipaikka). Sitten lista mystisesti hävisi.

      Reklamoiko joku valelaskun vai mitä tapahtui??

      Tiedot pitäisi saada rekistereihin ajan tasalle!!

      Osakeyhtiössä tietojen on oltava julkisia!

      HALOO.? Miksi rekisterit eivät ole ajan tasalla, herra rekisteripalvelulaiset??

    • HuijattuVuodelta2008
    • HuijattuVuodelta2008

      Taitaa olla niin että, Suomen Rekisteripalvelut Oy on jo kanttuvei, tai ainakin henkitoreissaan.
      Riitautin heidän 434 € laskunsa sähköpostitse. Eivät ottaneet mitenkään yhteyttä.
      Lähetin piruuttani, saman riitautuksen vähän kitkeryyttä lisänä kirjattuna kirjeenä heille.
      Kirje tuli palautuksena 3.4.2014. Eivät lunastaneet. Ompahan kuitenkin ”kättä” pidempää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3877
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      135
      2710
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      129
      1877
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1202
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1199
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      74
      1180
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      940
    Aihe