Hei.
Tyypillinen tapahtuma keskipohjanmaalla.
naapurinalkosta viinat
Kirjoittanut: salassa kohtuunauttija 10.12.2008 klo 18.08
Tympeää tällainen lestadiolaista esittäminen. Olen elänyt viisi vuotta niin, etten ole lainkaan kyennyt uskomaan, kuten vl:t opettavat. En ole kuitenkaan uskaltanut kertoa, etten ole uskovainen peläten, että yhteydet läheisiini katoavat.
Käyn aktiivisesti seuroissa ja osallistun ry:n työvuoroihin. Nytkin viime lauantaina oli eräässä suuressa tapahtumassa keittiöllä.
Minulla on muutama vl-kaveri, mutta sitäkin enemmän epäuskoisia kavereita. Veri vetää enemmän näiden epäuskoisten kavereiden seuraan. Nämä eivät edes tiedä, että minulla on vl-tausta, koska en ole sitä niille ikinä kertonut. Tänään kysyivät, käydäänkö ostamassa yhdessa juomat pikkujouluihin.
Minun täytyi keksiä, että olen jo hakenut, vaikken ollut vielä tehnyt niin. Oman paikkakunnan alkoon en kehtaa mennä, koska ainut alko sijaitsee marketin yhteydessä ja kaupasta suora näkymä alkon puolelle. On suuri kiinnijäämisen riski.
Tästä johtuen joudun käymään naapurikunnan alkossa.
Näin joudun toimimaan, koska vanhempani asuvat samassa kaupungissa ja täällä asuu myös paljon vanhoillislestadiolaisia.
Ajelin naapurikunnan alkoon. Sielläkin vähän jännitti, jos näen joitakin tuttuja. No näimpäs hyvinkin, mutta sellaisessa paikassa, jossa en kuvitellut näkevän. Astuin marketin sisälle ja tallustelin alkoon. Alkossa juomahyllyjä kaiveli eräs samalta paikkakunnalta oleva vl-kuin minäkin. Molemmat olimme aivan häkeltyneitä. Tuo ei keksiny mitä puhua, vaan meni ihan punaiseksi. Itse rohkaistuin sanomaan sille, että samalla asiallahan me molemmat ollaan. Sovittiin, ettemme kerro tästä kenellekkään.
Onko niin, että useimmat vl:t juovat alkoholia salaa, mutta se haetaan vain kauempaa?
Alko
3
986
Vastaukset
- Nimetön
Alkossa omalla paikkakunnalla kun et kerran ole suurkuluttaja,on vaara että tulee kappijuoppo tuolla sala tyylillä.
- Kirkonrotta
Kokemukseni mukaan uskovaisissa on kaikkea sitä, mitä suruttomissakin. Hyvää ja pahaa, jopa äärimmäistä pahaa. Ikäväksi sen tekee se, että uskovaiset joutuvat pahan salaamaan vielä visummin, kuin me muut. Eli apua ei voi saada, kun sitä ei voi pyytääkään.
- MariaH
Pari vuotta sitten kun Nivalassa järjestettiin suviseurat, tuttu huoltoaseman pitäjä kyseli muilta paikkakunnilta joilla oli jo järjestetty em. festarit että mitä kannattaisi varata ko. viikonlopuksi myyntiin. Vastaus oli: tupakkaa, keskiolutta ja kortonkeja. Niitä menee, ja niitä ei myydä seurapaikalla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.3072989- 321435
- 851423
Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?
Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?1791322- 1171141
- 49941
Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?
Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t201913- 59874
- 76862
Yritin alkaa nukkumaan
Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une46796