Alko

Yskän pastilli

Hei.

Tyypillinen tapahtuma keskipohjanmaalla.

naapurinalkosta viinat
Kirjoittanut: salassa kohtuunauttija 10.12.2008 klo 18.08

Tympeää tällainen lestadiolaista esittäminen. Olen elänyt viisi vuotta niin, etten ole lainkaan kyennyt uskomaan, kuten vl:t opettavat. En ole kuitenkaan uskaltanut kertoa, etten ole uskovainen peläten, että yhteydet läheisiini katoavat.
Käyn aktiivisesti seuroissa ja osallistun ry:n työvuoroihin. Nytkin viime lauantaina oli eräässä suuressa tapahtumassa keittiöllä.
Minulla on muutama vl-kaveri, mutta sitäkin enemmän epäuskoisia kavereita. Veri vetää enemmän näiden epäuskoisten kavereiden seuraan. Nämä eivät edes tiedä, että minulla on vl-tausta, koska en ole sitä niille ikinä kertonut. Tänään kysyivät, käydäänkö ostamassa yhdessa juomat pikkujouluihin.
Minun täytyi keksiä, että olen jo hakenut, vaikken ollut vielä tehnyt niin. Oman paikkakunnan alkoon en kehtaa mennä, koska ainut alko sijaitsee marketin yhteydessä ja kaupasta suora näkymä alkon puolelle. On suuri kiinnijäämisen riski.
Tästä johtuen joudun käymään naapurikunnan alkossa.

Näin joudun toimimaan, koska vanhempani asuvat samassa kaupungissa ja täällä asuu myös paljon vanhoillislestadiolaisia.
Ajelin naapurikunnan alkoon. Sielläkin vähän jännitti, jos näen joitakin tuttuja. No näimpäs hyvinkin, mutta sellaisessa paikassa, jossa en kuvitellut näkevän. Astuin marketin sisälle ja tallustelin alkoon. Alkossa juomahyllyjä kaiveli eräs samalta paikkakunnalta oleva vl-kuin minäkin. Molemmat olimme aivan häkeltyneitä. Tuo ei keksiny mitä puhua, vaan meni ihan punaiseksi. Itse rohkaistuin sanomaan sille, että samalla asiallahan me molemmat ollaan. Sovittiin, ettemme kerro tästä kenellekkään.

Onko niin, että useimmat vl:t juovat alkoholia salaa, mutta se haetaan vain kauempaa?    

3

986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Alkossa omalla paikkakunnalla kun et kerran ole suurkuluttaja,on vaara että tulee kappijuoppo tuolla sala tyylillä.

• Kirkonrotta

Kokemukseni mukaan uskovaisissa on kaikkea sitä, mitä suruttomissakin. Hyvää ja pahaa, jopa äärimmäistä pahaa. Ikäväksi sen tekee se, että uskovaiset joutuvat pahan salaamaan vielä visummin, kuin me muut. Eli apua ei voi saada, kun sitä ei voi pyytääkään.

• MariaH

Pari vuotta sitten kun Nivalassa järjestettiin suviseurat, tuttu huoltoaseman pitäjä kyseli muilta paikkakunnilta joilla oli jo järjestetty em. festarit että mitä kannattaisi varata ko. viikonlopuksi myyntiin. Vastaus oli: tupakkaa, keskiolutta ja kortonkeja. Niitä menee, ja niitä ei myydä seurapaikalla ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksoisliekki-ihmiset

Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.
      Ikävä
      307
      2989
    2. Osta säkin sellainen

Osta säkin sellainen makkaratakki
      Ikävä
      32
      1435
    3. Olit nainen vanhentunut

ei ole aika ollut armelias sulle.
      Ikävä
      85
      1423
    4. Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?

Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?
      Ikävä
      179
      1322
    5. Yritätkö päästä

Yli kaivatustasi?
      Ikävä
      117
      1141
    6. Mikä kaivattusi

Huumorintajussa on niin erityistä? Mikä hänestä tekee hauskan?
      Ikävä
      49
      941
    7. Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?

Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t
      Maailman menoa
      201
      913
    8. Onko kaivattusi

Kuuma?
      Ikävä
      59
      874
    9. Vihjelista

Kerro joku vihje, jos vielä kinostaa enemmän kuin kiviä 🪨🪵 ja haluat yhteydenottoa 👇
      Ikävä
      76
      862
    10. Yritin alkaa nukkumaan

Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une
      Ikävä
      46
      796
    Aihe