Alko

Yskän pastilli

Hei.

Tyypillinen tapahtuma keskipohjanmaalla.

   naapurinalkosta viinat
Kirjoittanut: salassa kohtuunauttija 10.12.2008 klo 18.08

   Tympeää tällainen lestadiolaista esittäminen. Olen elänyt viisi vuotta niin, etten ole lainkaan kyennyt uskomaan, kuten vl:t opettavat. En ole kuitenkaan uskaltanut kertoa, etten ole uskovainen peläten, että yhteydet läheisiini katoavat.
Käyn aktiivisesti seuroissa ja osallistun ry:n työvuoroihin. Nytkin viime lauantaina oli eräässä suuressa tapahtumassa keittiöllä.
Minulla on muutama vl-kaveri, mutta sitäkin enemmän epäuskoisia kavereita. Veri vetää enemmän näiden epäuskoisten kavereiden seuraan. Nämä eivät edes tiedä, että minulla on vl-tausta, koska en ole sitä niille ikinä kertonut. Tänään kysyivät, käydäänkö ostamassa yhdessa juomat pikkujouluihin.
Minun täytyi keksiä, että olen jo hakenut, vaikken ollut vielä tehnyt niin. Oman paikkakunnan alkoon en kehtaa mennä, koska ainut alko sijaitsee marketin yhteydessä ja kaupasta suora näkymä alkon puolelle. On suuri kiinnijäämisen riski.
Tästä johtuen joudun käymään naapurikunnan alkossa.

Näin joudun toimimaan, koska vanhempani asuvat samassa kaupungissa ja täällä asuu myös paljon vanhoillislestadiolaisia.
Ajelin naapurikunnan alkoon. Sielläkin vähän jännitti, jos näen joitakin tuttuja. No näimpäs hyvinkin, mutta sellaisessa paikassa, jossa en kuvitellut näkevän. Astuin marketin sisälle ja tallustelin alkoon. Alkossa juomahyllyjä kaiveli eräs samalta paikkakunnalta oleva vl-kuin minäkin. Molemmat olimme aivan häkeltyneitä. Tuo ei keksiny mitä puhua, vaan meni ihan punaiseksi. Itse rohkaistuin sanomaan sille, että samalla asiallahan me molemmat ollaan. Sovittiin, ettemme kerro tästä kenellekkään.

Onko niin, että useimmat vl:t juovat alkoholia salaa, mutta se haetaan vain kauempaa?    

3

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Alkossa omalla paikkakunnalla kun et kerran ole suurkuluttaja,on vaara että tulee kappijuoppo tuolla sala tyylillä.

    • Kirkonrotta

      Kokemukseni mukaan uskovaisissa on kaikkea sitä, mitä suruttomissakin. Hyvää ja pahaa, jopa äärimmäistä pahaa. Ikäväksi sen tekee se, että uskovaiset joutuvat pahan salaamaan vielä visummin, kuin me muut. Eli apua ei voi saada, kun sitä ei voi pyytääkään.

    • MariaH

      Pari vuotta sitten kun Nivalassa järjestettiin suviseurat, tuttu huoltoaseman pitäjä kyseli muilta paikkakunnilta joilla oli jo järjestetty em. festarit että mitä kannattaisi varata ko. viikonlopuksi myyntiin. Vastaus oli: tupakkaa, keskiolutta ja kortonkeja. Niitä menee, ja niitä ei myydä seurapaikalla ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe