mistä maastohousut pojalle?

ei löydy

Mistä löytyisi pikkupojalle maastokuvioiset housut ja shortsit? Kivat värit olisivat tumman- tai vaaleanharmaa sekä vihreä. Ruskean sävyistä poika ei niin paljon pidä. Koko olis n. 130cm. Löytyykö netistä?

22

3222

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki

      Mikä maastokuviossa viehättää?

      Itse hankin lapsille värikkäitä vaatteita, jotta lapset löytyy katseella helpommin.

      Maastokuvio yhdistyy omassa mielessäni ikävästi armeijaan, sotaan, sotilaisiin ja lapsisotilaisiin.

      En halua lapsilleni oikeiden aseiden näköisiä leluja enkä maastokuvioisia enkä kaupunkioloihin suunniteltuja urban camo -kuoseja.

      Olenko tylsä? Olenko ainoa?

      • old mama

        Ei o todellista, lapsille armeijavaatteita!
        Vain päästään sairaat hankkivat lapsille sotatamineita.
        Olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa,
        ei myöskään meille pyssyjä ja "mä tapan sut" -leikkejä. Samaan kategoriaan menee nää armeijavaatetukset...


      • Hohoijaa
        old mama kirjoitti:

        Ei o todellista, lapsille armeijavaatteita!
        Vain päästään sairaat hankkivat lapsille sotatamineita.
        Olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa,
        ei myöskään meille pyssyjä ja "mä tapan sut" -leikkejä. Samaan kategoriaan menee nää armeijavaatetukset...

        Jos harrastaa metsästystä on vähän pakko olla aseita ja maastovaatteet.


    • pojalle housut

      Mulla on Finlayssonin maastokuvio-enstexiä ja polyester-puuvilla kangasta SA-int maastokuviokuosilla.
      Teen tilaustyönä pojallesi vaikka millaisen maastopuvun ja shortsit. En toki kirpparihinnalla mutta en myöskään rikastuakseni.
      Mutta keskustellaan asiasta lähemmin osoitteessa:
      [email protected]
      Noille muilla kommentoijille: mikä ahdistaa.
      Minä olen pitänyt lukuisia hiippailu, vakoilu ja seikkailuleireja pikkupojille ja vähän isommille värikuula keimejä. Yksikään näistä pojista joita lienee liki sata - ei ole koskaan uhannut ketään tappaa tai muutenkaan vahingoittaa. Toki jos vanja tulee kalasnikovin kanssa rajan yli aikeissa vallata maamme niin varmasti silloin.

      • kokki

        Hiippailu, vakoilu ja seikkailujutut on ok. Värikuulasota vanhemmilla lapsilla on ok.

        Mutta miksi siihen pitää sekoittaa maastopuvut?

        Maastopuvun tarkoitus on olla mahdollisimman näkymätön viholliselle. Sodassa se merkitsee elämää ja kuolemaa. Mutta miksi lasten leikissä? Eikö riitä, että on ruskeat, vihreät tai harmaat housut ja takki?

        Metsästäjätkin pukeutuvat usein maastopukuun, mikä on käsittämätöntä, koska kuitenkin vetävät ylleen kirkkaan huomioliivin, että eivät saa osumaa kaverin luodista.


      • offtopic
        kokki kirjoitti:

        Hiippailu, vakoilu ja seikkailujutut on ok. Värikuulasota vanhemmilla lapsilla on ok.

        Mutta miksi siihen pitää sekoittaa maastopuvut?

        Maastopuvun tarkoitus on olla mahdollisimman näkymätön viholliselle. Sodassa se merkitsee elämää ja kuolemaa. Mutta miksi lasten leikissä? Eikö riitä, että on ruskeat, vihreät tai harmaat housut ja takki?

        Metsästäjätkin pukeutuvat usein maastopukuun, mikä on käsittämätöntä, koska kuitenkin vetävät ylleen kirkkaan huomioliivin, että eivät saa osumaa kaverin luodista.

        Tässähän oli ensinnäkin kyse maastokuvioisista housuista. Mistä moinen sota- ja armeijakeskustelu. Tuskin tässä sitä tarkoitettiin. Meidän 6v. pojalla on ns. citycamo housut eikä poika leiki sotaa tai armeijaa. Pieni hevimies hän sen sijaan on ja siksi pitää maastokuvioista ja bändipaidoista yms sekä kasvattaa pitkää tukkaa. Eikö olekin hirvittävää! Joku ahdasmielinen tästäkin varmaan saa hirveän hengenahdistuskohtauksen. Underworld on nettikaupan nimi, mistä pojalle löytyi housut.


      • aktiivisesti
        kokki kirjoitti:

        Hiippailu, vakoilu ja seikkailujutut on ok. Värikuulasota vanhemmilla lapsilla on ok.

        Mutta miksi siihen pitää sekoittaa maastopuvut?

        Maastopuvun tarkoitus on olla mahdollisimman näkymätön viholliselle. Sodassa se merkitsee elämää ja kuolemaa. Mutta miksi lasten leikissä? Eikö riitä, että on ruskeat, vihreät tai harmaat housut ja takki?

        Metsästäjätkin pukeutuvat usein maastopukuun, mikä on käsittämätöntä, koska kuitenkin vetävät ylleen kirkkaan huomioliivin, että eivät saa osumaa kaverin luodista.

        kaikenlaisia ulkoleikkejä, katukiekkoa, kirkonrottaa, ja mikä kivointa keväällä vähän tyttöjen kanssa hyppiä hyppynaruakin,,,,onkohan tällaista enää.
        No joka tapauksessa kaikenlaiset hiippailut ja vakoiluretket ja matjat metsässä on jännempää toteuttaa kun on oikeesti maatopuku, se on jännää.
        Mun poika on ekan kerran pelannut isosten kanssa värikuulapeliä 8 vuotiaana ja oli kuulema tosi vaudee.
        Oletan että Petri Gerdtillä, jokelan ampujalla ja tällä kauhajoen ampujilla ei koskaan isät ja isoveljet ole olleet mukana "dramatiosoimissasi" sotaa lietsovissa leikeissä jossa on otettu miehestä mittaa ja hiki irti ja saunan lauteilla on juttua riittänyt.
        Se jos joku on ainakin meillä ollut sitä nykyhömppää eli yhteisöllisyyttä johon kaikki suonen kettutyttö-naisministerit ja sossu-ihmiset kaikkea hyysää.
        Jos kiellät suomen pojilta poikina olon niin kohta ei ihan oikeesti ole kun ryhdittömiä usan lippua heiluttavia hiphoppari-hörhöjä koko suomi täynnä housut polvissa ja niin huono kunto että jalkaa ei saa nostettua kun ns kävellään.
        Minäkin olen elintarvike-alalla - tehnyt ruokaa asiakkaille 36v mutta en kauhistele enkä dramatioi.
        Onko Sinusta käsittämätöntä että metsästäjät pukeutuvat maastopukuun.
        Oletko käynyt intin, mitä mieltä olet itsenäisestä suomesta onko itsenäisyys käsittämätöntä.
        Ei metsästäjät siksi käytä maastopukua metsässä että suomi pysyisi itsenäisenä, ei sitä en nyt tarkoita. Tarkoitan sitä että maastokuosisesta kankaasta tehdään hyvin paljon erä ja metsästys asuja ja ne on suunniteltu kovin asiallisiksi ja toisaalta Sa-kaupasta saa halvallakin perinteisiä SA-int maastopukuja ja mikäs on miehekkäämpää istua erässä tai metsästysretken nuotiolla kun maastopuku päällä. Monella on 10-18v pojat harrastuksessa mukana ja posket punoittaa, ruoka maistuu ja luonto on tuttu ja siellä liikkuminen.
        Jatkanko??????????


      • kokki
        aktiivisesti kirjoitti:

        kaikenlaisia ulkoleikkejä, katukiekkoa, kirkonrottaa, ja mikä kivointa keväällä vähän tyttöjen kanssa hyppiä hyppynaruakin,,,,onkohan tällaista enää.
        No joka tapauksessa kaikenlaiset hiippailut ja vakoiluretket ja matjat metsässä on jännempää toteuttaa kun on oikeesti maatopuku, se on jännää.
        Mun poika on ekan kerran pelannut isosten kanssa värikuulapeliä 8 vuotiaana ja oli kuulema tosi vaudee.
        Oletan että Petri Gerdtillä, jokelan ampujalla ja tällä kauhajoen ampujilla ei koskaan isät ja isoveljet ole olleet mukana "dramatiosoimissasi" sotaa lietsovissa leikeissä jossa on otettu miehestä mittaa ja hiki irti ja saunan lauteilla on juttua riittänyt.
        Se jos joku on ainakin meillä ollut sitä nykyhömppää eli yhteisöllisyyttä johon kaikki suonen kettutyttö-naisministerit ja sossu-ihmiset kaikkea hyysää.
        Jos kiellät suomen pojilta poikina olon niin kohta ei ihan oikeesti ole kun ryhdittömiä usan lippua heiluttavia hiphoppari-hörhöjä koko suomi täynnä housut polvissa ja niin huono kunto että jalkaa ei saa nostettua kun ns kävellään.
        Minäkin olen elintarvike-alalla - tehnyt ruokaa asiakkaille 36v mutta en kauhistele enkä dramatioi.
        Onko Sinusta käsittämätöntä että metsästäjät pukeutuvat maastopukuun.
        Oletko käynyt intin, mitä mieltä olet itsenäisestä suomesta onko itsenäisyys käsittämätöntä.
        Ei metsästäjät siksi käytä maastopukua metsässä että suomi pysyisi itsenäisenä, ei sitä en nyt tarkoita. Tarkoitan sitä että maastokuosisesta kankaasta tehdään hyvin paljon erä ja metsästys asuja ja ne on suunniteltu kovin asiallisiksi ja toisaalta Sa-kaupasta saa halvallakin perinteisiä SA-int maastopukuja ja mikäs on miehekkäämpää istua erässä tai metsästysretken nuotiolla kun maastopuku päällä. Monella on 10-18v pojat harrastuksessa mukana ja posket punoittaa, ruoka maistuu ja luonto on tuttu ja siellä liikkuminen.
        Jatkanko??????????

        Maastokuvio on mauton lapsilla. Urheiluun, vaelluksille ja metsästykseen on olemassa paljon muitakin kuoseja kuin maastokuvio.

        Ymmärrän, jos kyse on rahasta. Siis siitä ettei ole varaa ostaa vedenpitäviä ja hengittäviä uusia asuja, vaan metsään pitää mennä vanhassa ja käytetyssä vettä imevässä puolustusvoimien asussa.

        Naamiointikuvioita tarvitaan vain sodassa.

        Ensimmäisessä maailmansodassa luoteja kului paljon, koska sotilaat eivät pystyneet ampumaan toista ihmistä, vaan ampuivat tahallaan ohi. Nyt jo lapset pelaavat pelejä joissa toiseen yritetään osua aseella ampumalla, joko tietokoneella tai värikuulilla metsässä. Tilanteen aitoutta lisätään vielä oikean mallisilla aseilla ja maastopuvuilla. Tappaminen tositilanteessa tulee helpommaksi, lähes automaattiseksi. Tämän asian voi tarkistaa vaikka Suomen puolustusvoimista.

        "If you tolerate this, then your children will be next."


      • offtopic
        kokki kirjoitti:

        Maastokuvio on mauton lapsilla. Urheiluun, vaelluksille ja metsästykseen on olemassa paljon muitakin kuoseja kuin maastokuvio.

        Ymmärrän, jos kyse on rahasta. Siis siitä ettei ole varaa ostaa vedenpitäviä ja hengittäviä uusia asuja, vaan metsään pitää mennä vanhassa ja käytetyssä vettä imevässä puolustusvoimien asussa.

        Naamiointikuvioita tarvitaan vain sodassa.

        Ensimmäisessä maailmansodassa luoteja kului paljon, koska sotilaat eivät pystyneet ampumaan toista ihmistä, vaan ampuivat tahallaan ohi. Nyt jo lapset pelaavat pelejä joissa toiseen yritetään osua aseella ampumalla, joko tietokoneella tai värikuulilla metsässä. Tilanteen aitoutta lisätään vielä oikean mallisilla aseilla ja maastopuvuilla. Tappaminen tositilanteessa tulee helpommaksi, lähes automaattiseksi. Tämän asian voi tarkistaa vaikka Suomen puolustusvoimista.

        "If you tolerate this, then your children will be next."

        Hei haloo! Aihe oli maastokuvioisten housujen ostaminen, ei sotaleikit ym. Sanon edelleen samaa omasta pojastani, hän ei haaveile sodasta tai tappamisesta. Poika tai kukaan suvun miehistä ei metsästä tai edes kalasta. Meillä ainakaan mistään eräjutusta ei ole kysymys. Poikani on "hevimies" ja tykkää pukeutua omien sanojensa mukaan "rokkityyliin". Siksi hänelle harmaat citycamo housut ovat mieluisat. Eka kirjoittaja mun ymmärrykseni mukaan etsii vain maastokuvioisia housuja pojalleen. Ei hän mistään armeijaleikeistä puhunut. Koululaisilla näkee maastokuvioita paljonkin. Tytöilläkin on vaaleanpunaisen sävyisiä. Pysytäänpä alkuperäisessä aiheessa. Löysin uuden paikan, mistä maastohousuja saa. Tokmanni-ketju myy nyt talvihousuja ulkokäyttöön.


      • kokki
        offtopic kirjoitti:

        Hei haloo! Aihe oli maastokuvioisten housujen ostaminen, ei sotaleikit ym. Sanon edelleen samaa omasta pojastani, hän ei haaveile sodasta tai tappamisesta. Poika tai kukaan suvun miehistä ei metsästä tai edes kalasta. Meillä ainakaan mistään eräjutusta ei ole kysymys. Poikani on "hevimies" ja tykkää pukeutua omien sanojensa mukaan "rokkityyliin". Siksi hänelle harmaat citycamo housut ovat mieluisat. Eka kirjoittaja mun ymmärrykseni mukaan etsii vain maastokuvioisia housuja pojalleen. Ei hän mistään armeijaleikeistä puhunut. Koululaisilla näkee maastokuvioita paljonkin. Tytöilläkin on vaaleanpunaisen sävyisiä. Pysytäänpä alkuperäisessä aiheessa. Löysin uuden paikan, mistä maastohousuja saa. Tokmanni-ketju myy nyt talvihousuja ulkokäyttöön.

        Mitäs siitä sitten, vaikka keskustelu rönsyileekin. Ei tämä ole mikään kysymys ja vastaus -palsta.

        Kun seuraavaksi näet maastohousuisen koululaisen, kuvittele, että jossain on juuri samanikäinen sotilas, samanlaisissa housuissa, kädessään oikea ase.

        Citycamoja ovat käyttäneet ennen rokkareita skinit. En haluaisi että omaa lastani luultaisiin edes vahingossa skiniksi.


      • Pehmo-äiti
        kokki kirjoitti:

        Mitäs siitä sitten, vaikka keskustelu rönsyileekin. Ei tämä ole mikään kysymys ja vastaus -palsta.

        Kun seuraavaksi näet maastohousuisen koululaisen, kuvittele, että jossain on juuri samanikäinen sotilas, samanlaisissa housuissa, kädessään oikea ase.

        Citycamoja ovat käyttäneet ennen rokkareita skinit. En haluaisi että omaa lastani luultaisiin edes vahingossa skiniksi.

        Todellakin, lapsille on vaatteita valtavat valikoimat. Se, että haluaa alakoululaiselle (tai joku etsi jopa vauvalle) maastohousut tai armeija-tyylistä vaatetta, kertoo jotain vanhemman arvomaailmasta.

        "Kun seuraavaksi näet maastohousuisen koululaisen, kuvittele, että jossain on juuri samanikäinen sotilas, samanlaisissa housuissa, kädessään oikea ase."
        -Naulan kantaan sanottu!


      • offtopic
        Pehmo-äiti kirjoitti:

        Todellakin, lapsille on vaatteita valtavat valikoimat. Se, että haluaa alakoululaiselle (tai joku etsi jopa vauvalle) maastohousut tai armeija-tyylistä vaatetta, kertoo jotain vanhemman arvomaailmasta.

        "Kun seuraavaksi näet maastohousuisen koululaisen, kuvittele, että jossain on juuri samanikäinen sotilas, samanlaisissa housuissa, kädessään oikea ase."
        -Naulan kantaan sanottu!

        Arvasinhan, että joku ahdasmielinen saa astmakohtauksen. Voi kamala! Naurettavaa.


      • ei ole housuista kiinni
        Pehmo-äiti kirjoitti:

        Todellakin, lapsille on vaatteita valtavat valikoimat. Se, että haluaa alakoululaiselle (tai joku etsi jopa vauvalle) maastohousut tai armeija-tyylistä vaatetta, kertoo jotain vanhemman arvomaailmasta.

        "Kun seuraavaksi näet maastohousuisen koululaisen, kuvittele, että jossain on juuri samanikäinen sotilas, samanlaisissa housuissa, kädessään oikea ase."
        -Naulan kantaan sanottu!

        Se, että luokittelee ihmisen vaatteiden, hiusten pituuden, tms ulkoisen asian mukaan, kertoo erittäin paljon kyseisen ihmisen arvomaailmasta. Toivon, että et opeta tuota asennetta lapsellesi. Säälittävää. Olen korostanut omille lapsilleni, että toisten pukeutumista, ulkonäköä tai vaikka erlaisia tapoja ei pidä arvostella eikä ketään kiusata näiden asioiden vuoksi. Ketään ei luokitella ulkoisten seikkojen perusteella. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä. Ensin tutustutaan, sitten vasta muodostetaan oma mielipide ihmisestä. Toisten kanssa on enemmän yhteistä kuin toisten. Kaikkien kanssa ei ystävysty, mutta kaikkien kanssa voi tulla toimeen.


      • avarasydämistä porukkaa
        ei ole housuista kiinni kirjoitti:

        Se, että luokittelee ihmisen vaatteiden, hiusten pituuden, tms ulkoisen asian mukaan, kertoo erittäin paljon kyseisen ihmisen arvomaailmasta. Toivon, että et opeta tuota asennetta lapsellesi. Säälittävää. Olen korostanut omille lapsilleni, että toisten pukeutumista, ulkonäköä tai vaikka erlaisia tapoja ei pidä arvostella eikä ketään kiusata näiden asioiden vuoksi. Ketään ei luokitella ulkoisten seikkojen perusteella. Kaikki ovat yhtä arvokkaita ihmisiä. Ensin tutustutaan, sitten vasta muodostetaan oma mielipide ihmisestä. Toisten kanssa on enemmän yhteistä kuin toisten. Kaikkien kanssa ei ystävysty, mutta kaikkien kanssa voi tulla toimeen.

        Edellinen kirjoittaja kirjoitti näin:

        "Ensin tutustutaan, sitten vasta muodostetaan oma mielipide ihmisestä."

        Samassa tekstissä hän kuitenkin arvosteli hyvinkin loukkaavasti mielipiteitään tällä palstalla kirjoittaneita, mm. säälitellen ja toivoen etteivät he epäonnistuisi lastensa kasvatuksessa, koska omaavat erilaisia mielipiteitä kuin kirjoittaja itse.

        Kannattaisi ensin katsoa itseään peiliin...

        Lisäys vielä ed. keskusteluun, olen sitä mieltä, että vaatteilla ihminen voi ilmentää itseään ja arvomaailmaansa hyvin voimakkaasti. Esimerkkinä punkkarit, gootit, skinit, helvetin enkelit ja mitä kaikkea erilaisia samanarvoisia ihmisiä sitä nyt onkaan;)


      • Kerronpahan minäkin
        avarasydämistä porukkaa kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja kirjoitti näin:

        "Ensin tutustutaan, sitten vasta muodostetaan oma mielipide ihmisestä."

        Samassa tekstissä hän kuitenkin arvosteli hyvinkin loukkaavasti mielipiteitään tällä palstalla kirjoittaneita, mm. säälitellen ja toivoen etteivät he epäonnistuisi lastensa kasvatuksessa, koska omaavat erilaisia mielipiteitä kuin kirjoittaja itse.

        Kannattaisi ensin katsoa itseään peiliin...

        Lisäys vielä ed. keskusteluun, olen sitä mieltä, että vaatteilla ihminen voi ilmentää itseään ja arvomaailmaansa hyvin voimakkaasti. Esimerkkinä punkkarit, gootit, skinit, helvetin enkelit ja mitä kaikkea erilaisia samanarvoisia ihmisiä sitä nyt onkaan;)

        oman mielipiteeni. Itse olen pasifisti, kannatan rauhaa ja rakkautta, hipiksikin "haukuttu" ;). silti pukeudun itsekin maastohousuihin. tiedän myös monia muita jotka pukeutuvat maastohousuihin vain koska kyseisten housujen ulkonäöstä pitävät. myöskin olen sitä mieltä, ettei esim. kuulapyssysodissa ole mitää varsinaista pahaa, ellei satu olemaan jonkun "hämärämmän" porukan kanssa liikkeillä. Sanoisimpa jopa, että parempi on mennä metikköön kuulapyssyjen kanssa toisia leikkimielessä suojautuneina ampumaan, kuin mennä johkin tappelemaan oikeasti ja vakavasti. tarkoitan juuri että kuula-asepelissä voi myös purkaa hiukan mahdollisia "sotaisia" taipumuksia.
        ja siis mielestäni maastohousuja on turha mennä suoraan yhdistämään minkäänsorttisiin väkivaltaisiin taipumuksiin. ja vielä siihen kun joku valitti että maastohousut ovat tehty sotaan ja maastoon piiloutumiseen ja valitti että miksi niitä pitäisi muuten käyttää, kysyisin että vaatteethan on tehty lämpimänä pysymiseen ja sääoloilta suojautumiseen, miksi niitä pitää käyttää kesällä ja miksi niitä sitten pitää käyttää sisällä?


      • Tepa_123
        kokki kirjoitti:

        Maastokuvio on mauton lapsilla. Urheiluun, vaelluksille ja metsästykseen on olemassa paljon muitakin kuoseja kuin maastokuvio.

        Ymmärrän, jos kyse on rahasta. Siis siitä ettei ole varaa ostaa vedenpitäviä ja hengittäviä uusia asuja, vaan metsään pitää mennä vanhassa ja käytetyssä vettä imevässä puolustusvoimien asussa.

        Naamiointikuvioita tarvitaan vain sodassa.

        Ensimmäisessä maailmansodassa luoteja kului paljon, koska sotilaat eivät pystyneet ampumaan toista ihmistä, vaan ampuivat tahallaan ohi. Nyt jo lapset pelaavat pelejä joissa toiseen yritetään osua aseella ampumalla, joko tietokoneella tai värikuulilla metsässä. Tilanteen aitoutta lisätään vielä oikean mallisilla aseilla ja maastopuvuilla. Tappaminen tositilanteessa tulee helpommaksi, lähes automaattiseksi. Tämän asian voi tarkistaa vaikka Suomen puolustusvoimista.

        "If you tolerate this, then your children will be next."

        Ei kai lapsilta voi kieltää sota leikkejä?! Pojilla vaan tuppaa olemaan sellanen luonne useimmiten, että pyssy leikit kiinnostaa. Miksi ei normaalia kehitystä voi vanhemmat kannustaa...esim. maastohousuilla?! Ei kai intiaania leikkivistä tule intiaaneja?! Tai poliisissa ja rosvossa rosvon roolissa olevista varkaita...Eiköhän kaikki lähde kuitenkin vanhempien asenteesta. Kukaan tuskin lapsistaan tappajia tahtoo ja siihen kannustaisi! Leikki on leikkiä ja vanhempien tehtävä on kertoa ja opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. Olihan Vaahteranmäen Eemelilläkin "pössykkä" ja silti varmasti positiivinen hahmo omasta lapsuudestasi. Itse tässä vain etsin omalle pian vuoden täyttävälle pojalle maastopöksyjä ja satuin huomaamaan tämän viestin. Toki itse jokainen tekee omat kasvatusmallinsa, eikä siitä voi sanoa että mikä niistä olisi juuri se oikea... Itse leikin lapsena sotaleikkejä naapurin poikien kanssa, eikä meistä kenestäkään tullut tappajaa..Yhdestä tosin kapiainen, mutta se ei kai paha! Olen samaa mieltä, että lapsille lasten vaatteet...Mutta, nykyisin kun lasten vaatteista löytyy niitä, mielestäni, niin kivoja Maastopöksyjä! ps. Poikani omistaa myös ReimaTecin ulkoilupukuja...että enemmän on kyse tyylistä kuin rahasta!


      • järkyttynyt 11v hevari
        Tepa_123 kirjoitti:

        Ei kai lapsilta voi kieltää sota leikkejä?! Pojilla vaan tuppaa olemaan sellanen luonne useimmiten, että pyssy leikit kiinnostaa. Miksi ei normaalia kehitystä voi vanhemmat kannustaa...esim. maastohousuilla?! Ei kai intiaania leikkivistä tule intiaaneja?! Tai poliisissa ja rosvossa rosvon roolissa olevista varkaita...Eiköhän kaikki lähde kuitenkin vanhempien asenteesta. Kukaan tuskin lapsistaan tappajia tahtoo ja siihen kannustaisi! Leikki on leikkiä ja vanhempien tehtävä on kertoa ja opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. Olihan Vaahteranmäen Eemelilläkin "pössykkä" ja silti varmasti positiivinen hahmo omasta lapsuudestasi. Itse tässä vain etsin omalle pian vuoden täyttävälle pojalle maastopöksyjä ja satuin huomaamaan tämän viestin. Toki itse jokainen tekee omat kasvatusmallinsa, eikä siitä voi sanoa että mikä niistä olisi juuri se oikea... Itse leikin lapsena sotaleikkejä naapurin poikien kanssa, eikä meistä kenestäkään tullut tappajaa..Yhdestä tosin kapiainen, mutta se ei kai paha! Olen samaa mieltä, että lapsille lasten vaatteet...Mutta, nykyisin kun lasten vaatteista löytyy niitä, mielestäni, niin kivoja Maastopöksyjä! ps. Poikani omistaa myös ReimaTecin ulkoilupukuja...että enemmän on kyse tyylistä kuin rahasta!

        maybe oon "liian nuori tähän topikkiin" mutta tässä on näkökulma meikäläisen vinkkelistä!
        1. ruudulla näkyy kymmenittäin tekstejä jotka pilkkaa mun identtiteettiini.
        2. tyypit yhdistää vaatetuksen sotaan esim. maastohousut jotka on muuten tyylikkäät. eri asia sitte jos jossai farkkuliivissä on joku "I love war" merkki. mut ei meikäläisenkin rinnassa komeilee "WILL WORK FOR WORD PEACE" merkki. repikää siitä!!!
        3. pysyisitte ees aiheessa!!! tässä topicissa oli kyse siitä lapsestaan hyvin huolehtiva vanhempi haluu lapselleen lämmintä päälle ja haluukin maastohousut niiden "söpöjen" sinisten pöksyjen siaan. kyllä harmittaa kun jotkut YLIhuolehtivat mummot tulee valittamaan että "hävytöntä! armeijan vaatteita lapsille". ostan maastohousut ja maihari armeijan kaupoista koska: ovat laadukkaita ja edullisia. mitä sitte... ei äiti anna mun leikkiä sotaleikkejä. kuitenkin olen käynyt mega-zonessa ja boffaan.

        ps.yrittäkää edes pysyä aiheessa. ihan vaikka meiän nuorison takia.


      • Näion
        aktiivisesti kirjoitti:

        kaikenlaisia ulkoleikkejä, katukiekkoa, kirkonrottaa, ja mikä kivointa keväällä vähän tyttöjen kanssa hyppiä hyppynaruakin,,,,onkohan tällaista enää.
        No joka tapauksessa kaikenlaiset hiippailut ja vakoiluretket ja matjat metsässä on jännempää toteuttaa kun on oikeesti maatopuku, se on jännää.
        Mun poika on ekan kerran pelannut isosten kanssa värikuulapeliä 8 vuotiaana ja oli kuulema tosi vaudee.
        Oletan että Petri Gerdtillä, jokelan ampujalla ja tällä kauhajoen ampujilla ei koskaan isät ja isoveljet ole olleet mukana "dramatiosoimissasi" sotaa lietsovissa leikeissä jossa on otettu miehestä mittaa ja hiki irti ja saunan lauteilla on juttua riittänyt.
        Se jos joku on ainakin meillä ollut sitä nykyhömppää eli yhteisöllisyyttä johon kaikki suonen kettutyttö-naisministerit ja sossu-ihmiset kaikkea hyysää.
        Jos kiellät suomen pojilta poikina olon niin kohta ei ihan oikeesti ole kun ryhdittömiä usan lippua heiluttavia hiphoppari-hörhöjä koko suomi täynnä housut polvissa ja niin huono kunto että jalkaa ei saa nostettua kun ns kävellään.
        Minäkin olen elintarvike-alalla - tehnyt ruokaa asiakkaille 36v mutta en kauhistele enkä dramatioi.
        Onko Sinusta käsittämätöntä että metsästäjät pukeutuvat maastopukuun.
        Oletko käynyt intin, mitä mieltä olet itsenäisestä suomesta onko itsenäisyys käsittämätöntä.
        Ei metsästäjät siksi käytä maastopukua metsässä että suomi pysyisi itsenäisenä, ei sitä en nyt tarkoita. Tarkoitan sitä että maastokuosisesta kankaasta tehdään hyvin paljon erä ja metsästys asuja ja ne on suunniteltu kovin asiallisiksi ja toisaalta Sa-kaupasta saa halvallakin perinteisiä SA-int maastopukuja ja mikäs on miehekkäämpää istua erässä tai metsästysretken nuotiolla kun maastopuku päällä. Monella on 10-18v pojat harrastuksessa mukana ja posket punoittaa, ruoka maistuu ja luonto on tuttu ja siellä liikkuminen.
        Jatkanko??????????

        Itsekin olen vasta 12 ja 10 vuotiaana hommasin metsästyskortin vaikka pienenpänä ei korttia ollut niin maastopuku päällä isin perässä metää vaan


    • löytyy
    • pesu2

      etsin itsekkin maasto housuja ja takki airsoftiin mistä löytäisin hyvät

    • Maastossa

      Eiköhän maastohousuja ja takkeja etsitä lapsille lähinnä siksi, että ne on hyvät vaatteet maastossa, kalastuksessa ja ulkona liikuttaessa Ja maastokuviointi kuuluu mm.metsästykseen. Mistä ne sotaleikkikeskustelut tähän tupsahti???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      53
      2931
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      542
      2780
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1917
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1905
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1412
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe