hyviä/huonoja asuinalueita/päiväkoteja

Oulu kutsuu

Ollaan muuttamassa Ouluun ja olisin kiinnostunut vinkeistä hyvistä/huonoista asuinalueista. Mitä suositteletta ja miksi tai miksi ei?

Haluaisin tietoja myös hyvistä päiväkodeista ja toisaalta taas myös huonoista, mihin ette mistään hinnasta lastanne veisi =)

47

13912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-oululainen

      Jos mahdollista niin kannattaa katsella oulun ympäristökunnistakin asuntoja. Oulussa on paljon huonoja asuinalueita, joka alueella on omat ongelmansa. Ehkä kuivasjärvi menisi, jos ei kaatopaikan haju häiritse, se on niitä mitään sanomattomia alueita, muissa löytyy kaikenlaista.

      Kaijonharjun päiväkoti on se vihoviimeinen paikka mihin lapsensa laittaa, olen ollut siellä töissä ja oma lapsikin on ollut siellä hoidossa. Jos haluatte elää omaa elämäänne rauhassa, niin sinne ei kannata lapsiaan viedä

      Ja jos tarvitsette esim. terveyskeskuspalveluja ja lapsillenne hyvän paikan elää, suosittelen Kempelettä. Oulussa ei lääkäreitä ole tarpeeksi, terveyskeskuksissa.

      • Lastenhoito toimii ja

        lääkäri palvelut myös, samalle päivää saa hoidettua kaikki kyseiset asiat jos tarve on, myös rauhallista on asua ja tarvittavat palvelutkin löytyy


      • koti kullan kallis
        Lastenhoito toimii ja kirjoitti:

        lääkäri palvelut myös, samalle päivää saa hoidettua kaikki kyseiset asiat jos tarve on, myös rauhallista on asua ja tarvittavat palvelutkin löytyy

        Jos vuorohoitoa tarvitsee, Lassin päiväkoti huippu hyvä paikka ja lastenhoitajat myös. Rauhallinen asuinympäristö löytynee, jos kaupan ei tarvii olla nurkan takana, ja ku kattoo ettei kuppiloita lähelä.


      • tuo oulunsalokin
        Lastenhoito toimii ja kirjoitti:

        lääkäri palvelut myös, samalle päivää saa hoidettua kaikki kyseiset asiat jos tarve on, myös rauhallista on asua ja tarvittavat palvelutkin löytyy

        on, mutta jos sote yhteistyötä alatte oulun kanssa tekemään, niin onko niitä palveluita enää, oulu kun kuitenkin isompana sanelee. Ja eikö teillä ole menossa selvitys, että yhdistytte oulun kanssa. Ihan oikeasti toivon teidän valitsevan viisaasti, ettette lähde oulun kelkkaan, koska pienenä teillä ei ole paljon sanavaltaa sitten enään. Mukavaa porukkaa ja kivan näköistä aluetta oulunsalokin on, olen ollut siellä töissäkin.


    • Robotti vangittava!

      Myllytullia ei ainakaan voi missään nimessä kehua turvalliseksi, koska huhujen mukaan paikallisen tiedepuiston robotti olisi päästetty karkaamaan. Havaintoja on kuulemma ainakin holtittomasta remuamisesta lähimetsässä. Itse en ainakaan aio päästää omia lapsiani tälle alueelle, kunnes tämä tilanne on saatu selvitettyä.

      • ''''''''''''''''''''''''

        Meneppä takaisin sinne orikarriin runkkaa ropoteines, pentu!


      • ookko nää vähä..

        Missäs on "Myllytullin lähimetsä?" En oo kuules ikuna törmännyt tähän Myllytullin "lähimetsään". MISSÄ SE ON?


      • AinolaNolo
        ookko nää vähä.. kirjoitti:

        Missäs on "Myllytullin lähimetsä?" En oo kuules ikuna törmännyt tähän Myllytullin "lähimetsään". MISSÄ SE ON?

        Heti taidemuseon takanahan sitä puskaa ja ryteikköä riittää...


    • oletteko

      Vuokraamassa vai ostamassa asuntoa? Jos vuokraamassa niin tämä jo aiheuttaa että tietyiltä alueilta joutuu hakemaan ellei sitten yksityiseltä onnistu saamaan vuokralle. Oulussa monia "hyviä"ja rauhallisia alueita. Helpompi varmaan luetella ne rauhattomat eli Toppila, Rajakylä, kaukovainio osaltaan. Hellpona nyrkkisääntönä voi pitää että mitä kalliimpi vuokra/neliö tai ostaessa hinta/neliö niin sitä rauhallisempi ja arvostetumpi alue

      • Oulu kutsuu

        Onpas kivasti tullut vastauksia! ja hyviä vinkkejäkin.

        Tarkoitus on katsoa asunnon osalta miten asuntojen myyntihinnat kehittyy ja sitten päättää ostetaanko heti asunto vai mennääkö ensin vuokralle. Jompsin kumpsin =)

        Vuokrauksessa on sekin hyväpuoli, että voisi sitten rauhassa paikanpäällä katsastella mikä alue on hyvä =)


      • uusio-oululainen
        Oulu kutsuu kirjoitti:

        Onpas kivasti tullut vastauksia! ja hyviä vinkkejäkin.

        Tarkoitus on katsoa asunnon osalta miten asuntojen myyntihinnat kehittyy ja sitten päättää ostetaanko heti asunto vai mennääkö ensin vuokralle. Jompsin kumpsin =)

        Vuokrauksessa on sekin hyväpuoli, että voisi sitten rauhassa paikanpäällä katsastella mikä alue on hyvä =)

        täällä on kaikki tarpeellinen, paitsi lähiöräkälä... mutta kuka kaipaisikaan, ja itse asumme asumisoikeusasunnossa niin ympäristökin huollettua ja asukkaat pitävät huolta yhteisistäkin tiloista.toppilaan menisin varauksella itselläni ei ollut ongelmia sielläkään, rajakyläkin tuntuu epäilyttävältä. itse siellä en ole asunut koskaan.


      • miimi
        Oulu kutsuu kirjoitti:

        Onpas kivasti tullut vastauksia! ja hyviä vinkkejäkin.

        Tarkoitus on katsoa asunnon osalta miten asuntojen myyntihinnat kehittyy ja sitten päättää ostetaanko heti asunto vai mennääkö ensin vuokralle. Jompsin kumpsin =)

        Vuokrauksessa on sekin hyväpuoli, että voisi sitten rauhassa paikanpäällä katsastella mikä alue on hyvä =)

        Paras tapa lienee laittaa Kalevaan ilmoitus, sillä tavalla sekä itse että lähipiiri ovat kaikki saaneet Oulusta todella, todella paljon hyviä tarjouksia myös yksityisiltä ihmisiltä. Voin vain kehua.

        Jos minulta kysyttäisiin, niin hyviä alueita asua ovat mm. Myllytulli, Kastelli, Värttö, Hintta, Myllyoja, (Tuira osittain,) Etu-Lyötty sekä tietenkin Kempele, josta toki matkaa Oulun keskustaan on jonkin verran, mutta asuinympäristönä pääsääntöisesti todella mukavaa ja rauhallista seutua (etenkin lapsiperheitä ajatellen). Taskilaan, Toppilaan (Meri-Toppila poislukien?), Kaijonharjuun, Linnanmaalle tai mihinkään riihisäätiön asuntoon en muuttaisi. Taskilassa ongelmana jätevedenkäsittelylaitos, Toppilassa puukotukset, Kaijonharjussa opiskelijat ja Linnanmaalla opiskelijat ja todella rumat talot.


      • puuta
        miimi kirjoitti:

        Paras tapa lienee laittaa Kalevaan ilmoitus, sillä tavalla sekä itse että lähipiiri ovat kaikki saaneet Oulusta todella, todella paljon hyviä tarjouksia myös yksityisiltä ihmisiltä. Voin vain kehua.

        Jos minulta kysyttäisiin, niin hyviä alueita asua ovat mm. Myllytulli, Kastelli, Värttö, Hintta, Myllyoja, (Tuira osittain,) Etu-Lyötty sekä tietenkin Kempele, josta toki matkaa Oulun keskustaan on jonkin verran, mutta asuinympäristönä pääsääntöisesti todella mukavaa ja rauhallista seutua (etenkin lapsiperheitä ajatellen). Taskilaan, Toppilaan (Meri-Toppila poislukien?), Kaijonharjuun, Linnanmaalle tai mihinkään riihisäätiön asuntoon en muuttaisi. Taskilassa ongelmana jätevedenkäsittelylaitos, Toppilassa puukotukset, Kaijonharjussa opiskelijat ja Linnanmaalla opiskelijat ja todella rumat talot.

        Linnanmaa ja linnanmaa...

        Puulinnanmaa on Oulun kauneimpia ja halutuimpia kaupunginosia, rauhallistakin on, häiriköt häädetään nopeasti. Kaupat, työpaikat jne ovat vieressä, ja kaupungin parhaat bussiyhteydet.


      • ))))ooop
        miimi kirjoitti:

        Paras tapa lienee laittaa Kalevaan ilmoitus, sillä tavalla sekä itse että lähipiiri ovat kaikki saaneet Oulusta todella, todella paljon hyviä tarjouksia myös yksityisiltä ihmisiltä. Voin vain kehua.

        Jos minulta kysyttäisiin, niin hyviä alueita asua ovat mm. Myllytulli, Kastelli, Värttö, Hintta, Myllyoja, (Tuira osittain,) Etu-Lyötty sekä tietenkin Kempele, josta toki matkaa Oulun keskustaan on jonkin verran, mutta asuinympäristönä pääsääntöisesti todella mukavaa ja rauhallista seutua (etenkin lapsiperheitä ajatellen). Taskilaan, Toppilaan (Meri-Toppila poislukien?), Kaijonharjuun, Linnanmaalle tai mihinkään riihisäätiön asuntoon en muuttaisi. Taskilassa ongelmana jätevedenkäsittelylaitos, Toppilassa puukotukset, Kaijonharjussa opiskelijat ja Linnanmaalla opiskelijat ja todella rumat talot.

        olen asunut Taskilassa 20 vuotta ja alue on aivan ihanteellinen. Ihana pikkuinen päiväkoti, jossa tosi hyvät hoitajat ja muutenkin alue rauhallinen. Jäteveden puhdistamo haisi meidän suunnassa muutaman kerran vuodessa!


    • nita`s

      Kaakkuri on hyvä paikka asua, etenkin vanha puoli. täällä on rauhallista ja luonto lähellä. kaakkurissa on hyvät palvelut ja tämä kasvaa koko ajan. Kaupunkiin on hyvät yhteydet ja pyörälläkin pääsee nopsaan. päiväkoteja on useita, mutta en osaa niistä parhinta sanoa, kun ei ole itsellä pienokaisia. itse asun tällä hetkellä vuokralla vanhalla puolella, mutta joskus tulevaisuudessa voisi jopa talon täältä ostaa tai rakentaa. mm. TOPPILAAN ,RAJAKYLÄÄN, KAIJONHARJUUN, PUOLIVÄLIKANKAALLE ei kannata muuttaa.

      • näitä

        asiantuntijoita riittää. Rajakylässä voi asustella rauhassa jos ei sinne kerrostaloalueelle ole änkeä, muuten on rauhallinen ja mukava paikka. Olen sielläkin asunut.


      • Karjasilta
        näitä kirjoitti:

        asiantuntijoita riittää. Rajakylässä voi asustella rauhassa jos ei sinne kerrostaloalueelle ole änkeä, muuten on rauhallinen ja mukava paikka. Olen sielläkin asunut.

        paljon mieluumin kuin Kaijonharjuun, riippuu iästäkin ja lapsista jos heitä on! Tai opiskelusta!

        En kuuna kultaisena eksyisi Kaijoon!


      • hyväpä
        Karjasilta kirjoitti:

        paljon mieluumin kuin Kaijonharjuun, riippuu iästäkin ja lapsista jos heitä on! Tai opiskelusta!

        En kuuna kultaisena eksyisi Kaijoon!

        Ite muutin maalta keväällä kaijoon. meidän perhe tykkää asua täällä.palvelut lähellä,hyvät pyörätiet,bussiyhteydet,ostarilla on istumassa porukkaa joka käyttää alkoholia keskivertoa enemmän mutta ei ne meitä haittaa.


      • oulu mamma
        hyväpä kirjoitti:

        Ite muutin maalta keväällä kaijoon. meidän perhe tykkää asua täällä.palvelut lähellä,hyvät pyörätiet,bussiyhteydet,ostarilla on istumassa porukkaa joka käyttää alkoholia keskivertoa enemmän mutta ei ne meitä haittaa.

        voin kyllä kans suositella kaijonharjua. muutama vuosi tuli siellä asuttua ja tykkäsin alueesta. palvelut hyvät (kauppoja, posti, terveysasema, neuvola, kirjasto, apteekki jne. jne.) ja muutenkin mukavaa aluetta.

        TOKI, siellä on niitä alkoholisteja yms. mutta eipä nuo meitä haitanneet, etenkin jos asuu omistusasunnossa tai vuokralla ko. asunnoissa ykstyisellä. Ei kyllä naapureista ollut haittaa. Mutta vuokra-asunnoissa voi elo olla erinlaista..

        Kadulla sai kävellä rauhassa yms. Puistoja on kivasti ja muutenkin kivaa aluetta.
        Eli voin kyllä suositella ko. aluetta ja varmaan asuttais siellä ellei olis tullut isomman asunnon tarvetta ja samalla haluttiin pois kerrostalosta omaan asuntoon jossa on pihaa. Ja valitettavasti emme ko. alueelta uutta kotia löytäneet.


      • köhköhköh
        oulu mamma kirjoitti:

        voin kyllä kans suositella kaijonharjua. muutama vuosi tuli siellä asuttua ja tykkäsin alueesta. palvelut hyvät (kauppoja, posti, terveysasema, neuvola, kirjasto, apteekki jne. jne.) ja muutenkin mukavaa aluetta.

        TOKI, siellä on niitä alkoholisteja yms. mutta eipä nuo meitä haitanneet, etenkin jos asuu omistusasunnossa tai vuokralla ko. asunnoissa ykstyisellä. Ei kyllä naapureista ollut haittaa. Mutta vuokra-asunnoissa voi elo olla erinlaista..

        Kadulla sai kävellä rauhassa yms. Puistoja on kivasti ja muutenkin kivaa aluetta.
        Eli voin kyllä suositella ko. aluetta ja varmaan asuttais siellä ellei olis tullut isomman asunnon tarvetta ja samalla haluttiin pois kerrostalosta omaan asuntoon jossa on pihaa. Ja valitettavasti emme ko. alueelta uutta kotia löytäneet.

        puulinnanmaalta löytyy varmasti ainakin parveketupakointia ja möykkärijengiä aina välistä sekä pysäköintikulttuuria..puupintaisten betonitalojen äänieristys on yhtä hyvä kuin pahvilevy, ainahan voi toki muuttaa pois, samaa on tosin tarjolla missä vain


    • 28

      Lapsiperheelle voin suositella Myllytullin ja Intiön ohella Etu-Lyöttyä - korttelileikkipaikat ovat ankeita, mutta puistoja löytyy lyhyen kävelymatkan päästä vanhan Heinäpään puolelta. Myös koulut ovat ok, Teuvo Pakkala alikulkutunnelin toisella puolella ja Nuottasaari jonkin matkan päästä.

    • semmostapa se

      Kyllähän se on niin että joka ikisestä kaupunginosasta löytyy jotain ongelmia,mutta kun heittää turhan nipotuksen pois nii johan löytyy mukaviakin alueita. itse asuin rajakylässä reilut 4 vuotta ja vielä siinä ns. "levottomassa" talossa, mutta ei kyllä siltikään ole pahaa sanottavaa siitä paikasta. Kyllähän siellä rajiksessa saa ittensä ongelmiin jos haluaa mutta jos osaa elää omaa elämää puuttumatta toisten niin kyllä siellä pärjää. Röllimettäki on nykyää iha kuihtunu alue ku ei sielläkään enään edes istu ketään. Kaupoilla jonku verra pyörii sitä porukkaa vaan neki elää omaa elämäänsä siellä. Toppilassakin asuin reilun vuoden ja kyllähän sekin meni hyvin. Mutta niin se on ihan ihmisestä kiinni minkälaisissa paikoissa viihtyy :)
      Ja riihisäätiön kämppiin ei kannata muuttaa ikinä vaikka ne ois missä kaupunginosassa. Täys paska koko säätiö, kusettavat ihmisiä minkä kerkeevät.
      Jos on taloa ostamassa niin kyllähän se sitten tieten kannattaa kattoa semmonen alue missä viihtyy. Ei Oulusta semmosta täydellistä asuinaluetta löydykkään jossa ei ikinä tapahtus mitään.

    • Mumof3

      Kaijonranta on ollut loistava alue asua mutta me kun asumme täällä tien päässä niin esim bussipysäkki on kaukana ja auto on ihan välttämättömyys.

      Kaijonharjun päiväkodista en voi sanoa muuta kuin hyvää! Riippuu kai vanhemmasta miten tuon heidän asenteensa ottaa. Mielestäni vanhempien tulee tehdä yhteistyötä hoitajien kanssa ja hoitajilla on hyvä tietää missä elämäntilanteessa lapsi on. Itse avioeron kokeneena koin että oli hurjasti hyötyä kun sain jutella asioista suoraan lapseni hoitajan kanssa. Ja hoitajat ymmärsi lasta kun lapsi oireili :)

    • Varo ympäristökuntia

      Oulussa on rakennettu aika hyvin sekaisin erilaisia taloja erilaisia asunismuotoja. Ei missään ole pelkkiä vuokrataloja tai pelkkiä ongelmia, vaan isoille alueille mahtuu tietysti kaikenlaista. Isossa läiössä lapsistakin kasvaa suurisydämisiä ja suvaitsevaisia kaupunkilaisia. Hyvässä yhteisö kantaa huolta ja vastuuta kaikista jäsenistään.

      Minua inhottaisi kaikkein eniten asua jossain Oulunsalossa tai Kempeleessä, jossa itsekkäästi nypitään vaan pullasta rusinat ja jätetään oululaisten huoleksi maksaa kaikki tukea tarvitsevien asunnot. En haluaisi että lapseni saisivat sellaisen nurkkakuntaisen elämänmallin.

    • Ohjeistaja10

      Vältä näitä: TOPPILA ,RAJAKYLÄ, KAIJONHARJU, PUOLIVÄLIKANGAS. Kaikki muut ok.

      • mkloj

        Syynimaa on hyvä ja rauhallinen alue. Vältä: Tuira ja Toppila ja Meritoppila


    • Puokkarilainen

      Puolivälinkangas on aivan ok, jos asut muualla kuin S-marketin läheisyydessä!

    • heheee

      viestiketju on aloitettu vuosia sit....

      • 24

        mut aihe pysyy ajankohtaisena ja vähän väliähän näitä kysellään


    • äp865

      Minäkin sain täältä paljon vihjeitä, mutta en oikeastaan vastausta omaan mietinnän aiheeseen, etsiskelin niitä päiväkoteja lähinnä oulun pohjoispuolelta tarvis tietää hyviä. Liekkö kukaan enää sattuu vastaamaan tähän. Ja asuinalueesta, Kaijonharjussa olen asunut itse 3 vuotta, en liikkunut öisin koskaan yksin, mutta juuri siitä syystä etten uskaltanut. Kerran joku juoppo siellä uhkailikin minua. Pelottanut ei siellä kuitenkaan asua, en vain muutenkaan uskalla yöllä liikkua kaupungissa yksin. Rajakylässä asuin vajaan vuoden ja se oli pelottava paikka. Viimesinä iltoina asunnolla ollessa joku huusi rappukäytävässä pitkin yötä kuin hullu. Poliisiauto pyöri pihalla jatkuvasti vaikka kämpät oli suht. uusia ja kalliitakin silloiseen hintatasoon nähden. Jylkynkangas on ihana ja rauhallinen paikka, mutta kaukana palveluista ja kauppaankin on ärsyttävä lähteä jos ei omista autoa. Kaakkurissakin olen ehtinyt asua, siitä paikasta ei pahaa sanottavaa ole. Busseja kulki hyvin kun asui siinä sittarin lähistöllä enkä kyllä itse törmännyt siellä mihinkään hamppeihin tai muihin. Mutta eniten tykkään kuivasrannasta, on uimaranta lähellä, kaunista luontoakin, luontoa enemmän kuin esim. kaakkurissa jossa oli vain betonia, betonia ja betonia, niillä kulmilla jossa asuin..Huonoakin sanottavaa minulla on kuivasrannasta, nuorisoasuntoihin ei kannata perheellisen muuttaa. Mutta muuten ihanaa rauhaisaa aluetta.

    • rumat sikiää!!

      Parempi kun ette aka kotista leikkimään peelot. Kaikkia ei ole tarkoitettu huolehtimaan lapsista, vaikka siitoskyky on jostakin syystä jätetty.

    • ye

      Hyviä päiväkoteja yksityiset päiväkodit Oulussa, niistä olen kuullut kollegoilta paljon positiivista.:) Myös perhepäivähoitajaa suosittelisin Oululaisille. Kaupungin päiväkodeissa on helmiä, ja ei niin helmiä.. Pohjois Oulussa on hyviä, ainakin itselleni sattuneet mahtavat työntekijät siellä suunnalla Oulua. Herukan PK ja Saarelan PK, myös Ainolan pk kuulemma hyviä. Allinpuiston päiväkotia en suosittelisi, mutta se on vain minun kokemukseni. Riippuu mihin ryhmään lapsi joutuu..tai pääsee.:) Mutta päiväkodit ja ryhmät ovat isoja Oulussa, joten ainakin pienelle lapselle perhepäivähoito voisi olla tosiaan hyvä vaihtoehto?

      • äippä00000

        Minkälainen tuo Ainolan pk on? Onko kellään kokemuksia tai kuulleet tutuilta tai muualta?


    • pippa3

      Oulussa Maikkulassa yksityinen päiväkoti Emilia on tosi hyvä, kannattaa tutustua! Nyt on auki paljon vapaita paikkoja koska päiväkoti on uudistunut ja saanut enemmän tiloja käyttöön :)

      • kiitos!

        Ja höpö höpö sinä, joka et onnistunut työpaikassasi kuiviksen päiväkodissa! Minun lapset on ollu useammassa päiväkodissa ja Kuivasjärvi oli niistä paras! Kerrassaan mahtava hlökunta. Auli oli huippu!


    • Pyykösjärvi

      Ainolaa on kehunut pari kaveria, heillä olleet lapset siellä. Meillä oli aikanaan Iskossa Villentarhassa ja oli kyllä huippu paikka. Edelleenkin lapset sinne kaipalevat, vaikka ovat jo koulussa.

    • Iloinen!

      Itse voisin suositella Oulun pohjoispuolelta Pateniemestä Palokan päiväkotia ja Herukan päiväkotia, niistä kahdesta minulla on henkilökohtaisia positiivisia kokemuksia siis. Hyvää henkilökuntaa ja mukavat tilat lapsille. Keskustan läheisyydessä Ainolan päiväkoti on hyvä, ja myös Pikku-Ainon päiväkodista on jäänyt mukava kuva. Nämäkin siis vain minun kohdallani, en voi yleistää. Ja yksi parhaista paikoista tähän mennessä on ollut Heikkilänkankaan päiväkoti. :)

      Haukkumaan en viitsi alkaa, mutta erittäin huonojakin henkilökohtaisia kokemuksia muutamista päiväkodeista on.

    • Kallejoonas

      Vältä Veri-Toppila (Meri-Toppila), Räyhäkylä (Rajakylä), Puokkari (Puolivälinkangas) ja Kaijonharju.

      • suosittelija

        Olen asunut kaikissa tuon listan paikoissa paitsi rajakylässä. Tosi hyviä paikkoja, kannattaa muuttaa. Ei koskaan mitään ongelmia ole ollut.


    • EetvarttiSnowden

      HOX VANHEMMAT! Iinatin päiväkotiin ei kannata laittaa lapsia ja ottakaa lapset sieltä pois jos jo ovat siellä. Paikassa on hometta ja myrkyllisiä kemikaaleja. Asiasta on olemassa raportti eli mustaa valkoisella. Työntekijöitä kielletty puhumasta asiasta vanhemmille.

    • EsOuEs

      Kaukovainion vuokrakämpissä on hyvä ainakin opiskelijan asustella. Itse vuokraan yksityiseltä ja tämä talo on rauhallinen. Lapsiperheenä en kuitenkaan tänne itse muuttaisi levottomuuksien ja siitä seuraavan kurjuuden takia. Ennemmin ottaisin isomman lainan ja ostaisin talon/osakkeen jostakin rauhallisemmalta seudulta, mutta monista paikoista valitetaan. Vaikka Kaakkurissakin on paljon aika uusia kerrostaloja, niin siellä väitetään tapahtuvan kaikenlaista, vaikka tapahtuuhan sitä kaikkialla missä on paljon ihmisiä. Lisäksi levottomalla alueella lapsi voi oppia hyödyllisiä taitoja, mutta tosiaan lapsiperheen kanssa muuttaisin johonkin kauniimmalle alueelle.

    • Fucktheniggers

      Syynimaalla on mukava asustella :) Täällä ei ole ainuttakaan kerrostaloa/narkkarighettoa :)

      • Ootininpullukka

        Käveleppä lokki peilin eteen niin näet heti.....


    • mattruusi

      Toppila on ihan mukava alue. Kunhan pysyy pois Meri-Toppilasta.

    • yksi_oululainen

      Vastaus riippuu tietysti siitä, mistä tykkäät. Jos haluat asua maalla pois kaikesta hälinästä, niin ei kannata mennä kerrostalolähiöön, vaan etsiä paikkaa vähän kauempaa keskustasta. Jos taas tykkää asua kerrostalossa, niin sitten etsii paikan, jossa se on mahdollista. Oulussa on ihan kaikenlaisia asuinpaikkoja. Pääsee tosi korpeenkin, jos tykkää asua luonnon keskellä.

    • T.K

      Haapalehdon päiväkodin johtaja on narsistinen, työntekijät kivoja.

    • GoodOulu

      Jos kerrostaloasuminen miellyttää niin Kasarminrannan ja Intiön alueisiin kannattaa tutustua. Lähellä keskustaa ja alueilla ainostaan omistusasuntoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3153
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1791
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1693
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1605
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1387
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      351
      1213
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      106
      1057
    8. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1024
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      94
      1024
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      964
    Aihe