SANOMA MAGAZINES

lehtitilaus

Tilasin Aku Ankan viime kesänä SANOMA MAGAZINESIN tarjouksesta, jossa mainittiin, että tarjous on voimassa vuoden loppuun saakka.
Yllätyin kun tuli helmikuussa jälleen lasku, jossa luki, että lahjaksi tilaamani KESTOTILAUKSEN uusi jakso on alkanut. Tarjouksessa ei ollut mainintaa, että olen sitoutunut kestotilaukseen.

Yritin netin kautta perua tilauksen heti , mutta sepä ei onnistunutkaan, vaan siellä sanottiin että laskutuskausi voimassa 19.7.2009, johon asti minun pitää laskua maksaa.

Sitten oli teksi, että jos haluan heti irtisanoa lehden soita asiakaspalveluun. Minä yhden aamun sitten yritin soittaa, niin luurista kuului musiikkia ja ilmoitus, että asiakaspalvelijat ovat varattuja.
Aika kalliiksi tulee puhelimessa lehden irtisanominen, kun palvelunumeroista ei edes vastata. Herää epäilys, onko siellä kukaan edes vastaamassa, vai onko kyseessä Karhukoplan huijausyritys?

Onko kenelläkään kokemusta, miten Sanoma Magazinesin lehdet saa peruttua heti ilman kustannuksia?

15

4562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen präntin?
    • takasisin

      ja tee kirjallinen lopettamispyyntö. Ota kopio pyyntökirjeestösi itsellesi

    • mumi

      Hei!
      Puhelin lasku vain tuli aika kallis kun virka-aikana soittaa.
      Ikävä kyllä meille kävi samoin mut laskua ei tarvinnut maksaa vain ne lehdet mitkä oli tulleet"ilman tilaamatta"

    • --Ridge--
    • 1. laskunyhteydessä

      Tilausvahvistus tulee postissa joko erikseen tai ensimm. laksun yhteydessä, siinä vaiheessa on mahdollisuus vielä perua,(kotimyyntiä).
      Rehellinen, myyjä kertoo nämä oikeudet puhelimessa. Ja todellakin; palauta lasku huomautusten kera, (ota siitä ensin kopio).

      • lisäystä

        Minäkin tilasin kerra Meidän Talo lehden MÄÄRÄAIKAISENA tarjouksena. no, jakson päätyttyä tuli uusi lasku jossa oli: kestotilaus. Siitähän minä riemastuin vallan kovasti.
        Soitin toimitukseen ja kysyin milloin olen tehnyt kestotilauksen, kertoivat että muuttuu automaattisesti kestoksi, minä sanoin että ei muutu! Minä en ole tehnyt kestosopimuksia ja nyt poistatte sen ominpäin tekemänne sopimuksen sieltä ja samalla poistatte meidän kaikki nimi- ja osoitetiedot sieltä ja teidän firman kanssa ei asioida enää koskaan, onko selvä?!
        Se tehosi. Ja vinkiksi kaikille; jos tilaajapalvelu pitää teitä jonossa niin soittakaa suoraan johtajalle, ja älkää suostuko siirtymään jonottamaan eteenpäin.


    • lehtitilaus

      vihjeistä.
      Kipitänpä tänään postiin, ja palautan laskun pienen kivan kirjeen kera. Katsotaan mitä tapahtuu.

      • bisnestä se on

        Yleensä kaikki "huippuedulliset" tarjoukset ovat kestotilauksia. Se mainitaan jossakin, yleensä pienenllä.
        Olen kantapään kautta oppinut huomioimaan tämän. Jos tilaan siitä, sanon tilauksen irti ennen päättymistä.


      • näin se on
        bisnestä se on kirjoitti:

        Yleensä kaikki "huippuedulliset" tarjoukset ovat kestotilauksia. Se mainitaan jossakin, yleensä pienenllä.
        Olen kantapään kautta oppinut huomioimaan tämän. Jos tilaan siitä, sanon tilauksen irti ennen päättymistä.

        Niinpä. Näin se on aina ollut. Puhelimessa väittävät määräaikaiseksi tilaukseksi ilman jatko velvotteita, mutta kuitenkin jatkuvat aina kestotilauksina. tilauksen peruuttaminen on aina onnistunut heti, mutta välillä vaativat maksaan jos ovat ehtineet esim. toimittamaan yhden lehden ennen kuin tilaus on peruttu.


      • Frafggh
        näin se on kirjoitti:

        Niinpä. Näin se on aina ollut. Puhelimessa väittävät määräaikaiseksi tilaukseksi ilman jatko velvotteita, mutta kuitenkin jatkuvat aina kestotilauksina. tilauksen peruuttaminen on aina onnistunut heti, mutta välillä vaativat maksaan jos ovat ehtineet esim. toimittamaan yhden lehden ennen kuin tilaus on peruttu.

        Sama paska jatkuu edelleen. Maksullisesta puhelimesta soitetaan vain hissimusiikkia! Netti sivujen mukaan kyseessä tilapäinen ruuhka =D

        En voi tajuta miten Sanoma Magazines voi toimia näin. Luulisi että tällainen asiakkaan aliarvioiminen ja kusettaminen johtaisi asiakaskatoon. Tässä vielä lista heidän lehdistä:

        3T
        Aku Ankka
        Auto Bild Suomi
        Autot
        Blue Wings
        Cosmopolitan
        ET-lehti
        Etiketti
        GEO
        Gloria
        Gloria Design
        Glorian Antiikki
        Glorian Koti
        Glorian Puutarha
        Glorian ruoka&viini
        GTi-Magazine
        Hyvä Terveys
        Iiris
        Kodin Kuvalehti
        Kodin Kuvalehti Puutarhassa
        Kodinrakentaja
        Lasten Oma Kirjakerho
        Lasten Oma Kirjakerho Minit
        Matkaopas
        Me Naiset
        Meidän Perhe
        Merkurius-kirjakerho
        MikroBitti
        Nalle Puh
        Pelit
        Prima
        Prinsessa
        Prinsessakerho
        Rakennuslehti
        Roope-setä
        SARA.
        Sisters Club
        Sport
        Suuri Käsityö
        Tiede
        Tietokone
        V8-Magazine
        Vauva


      • Entinen asiakas
        Frafggh kirjoitti:

        Sama paska jatkuu edelleen. Maksullisesta puhelimesta soitetaan vain hissimusiikkia! Netti sivujen mukaan kyseessä tilapäinen ruuhka =D

        En voi tajuta miten Sanoma Magazines voi toimia näin. Luulisi että tällainen asiakkaan aliarvioiminen ja kusettaminen johtaisi asiakaskatoon. Tässä vielä lista heidän lehdistä:

        3T
        Aku Ankka
        Auto Bild Suomi
        Autot
        Blue Wings
        Cosmopolitan
        ET-lehti
        Etiketti
        GEO
        Gloria
        Gloria Design
        Glorian Antiikki
        Glorian Koti
        Glorian Puutarha
        Glorian ruoka&viini
        GTi-Magazine
        Hyvä Terveys
        Iiris
        Kodin Kuvalehti
        Kodin Kuvalehti Puutarhassa
        Kodinrakentaja
        Lasten Oma Kirjakerho
        Lasten Oma Kirjakerho Minit
        Matkaopas
        Me Naiset
        Meidän Perhe
        Merkurius-kirjakerho
        MikroBitti
        Nalle Puh
        Pelit
        Prima
        Prinsessa
        Prinsessakerho
        Rakennuslehti
        Roope-setä
        SARA.
        Sisters Club
        Sport
        Suuri Käsityö
        Tiede
        Tietokone
        V8-Magazine
        Vauva

        Todellakin, sama jatkuu. Sanoin irti netissä 31.12 päättyvän tilauksen ennen tuota pvm:ää; yllätys, yllätys, lasku seuraavasta jaksosta tuli heti ja seuraava jakso laitettu alkamaan jo ennen edellisen päättymistä. Sähköpostiin ei koskaan vastattu joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sikakallis jonottaminen puhelimitse. Sanoinkin sitten kaikki firman tilaukset pois. Onneksi on vielä muitakin lehtitaloja hoikan helpommilla lähestymisominaisuuksilla.


    • liekkimikko&äijämake

      tiettekö mistä sais piriä ostettua ku ei tuolta hempsteristäkä löytynny?

    • Ex-asiakasneuvoja

      Olen itse Sanoma Magazinesilla ollut asiakaspalvelussa töissä, tiedän siis miten tilauksen päättäminen onnistuu. Myyjän kanssa tehty tilaus ei aina valitettavasti pidä paikkansa. Myyjä voi puhua mitä sattuu, mutta myöskin sinä itse tilaajana olet vastuussa lukemaan tilausvahvistuksen ennen kuin laskuja maksat. Usein myyjien tarjoukset ovat kestotilauksien ensimmäisen tilausjakson tarjoukshintoja. Jos tilauksesi on kestotilaus, tilausvahvistuksessa lukee laskutusjakson kesto, mutta myöskin kestotilaus ja toisella puolella on kestotilaussäännöt. Jos haluaa ettei tilaus sitten kestotilauksena jatku laskutusjakson jälkeen voi samantien tilausvahvistuksen saatuaan irtisanoa tilauksen netissä, asiakaspalvelunumeroon, automaattipalveluun, sähköpostitse tai kirjeitse. Nettiin tai automaattiin peruutusta ei voi tehdä heti, mutta kirjeitse, e-maililla ja puhelimitse onnistuu. Mikäli huomaatte että tilausvahvistuksessa lukevat asiat eivät täsmää myyjän kanssa sovittuihin asioihin, olkaa yhteydessä asiakaspalveluun ja myyjästä laitetaan heti palautetta eteen päin ja myöskin tilaus saadaan mitätöityä ilman kustannuksia jos tilaus on väärin myyty. Myöskin jokaisella uudella lehtitilauksella on KSL mukainen 14vrk peruutus oikeus jolloin ei myöskään tule asiakkaalle kustannuksia. Laskun maksamatta jättäminen ei kuitenkaan ole peruutus. Kestotilauksen uuden laskutusjakson alkaessa myös saa tilauksen peruttua, mutta 1kk varauksella. Eli mikäli tilauksella on toimitettuja lehtiä tai lehtiä joista jo menny osoitetiedot painoon niin ne teille vielä tulee ja myöskin niistä veloitetaan. Mutta se tärkein asia mikä asiakkaan tulisi aina tarkistaa itse tilausvahvistuksen saatuaan, että onko tilaus määräaikainen (päättyy tilausvahvistuksessa ilmoitettuun päivään/lehteen) vai kestotilaus ( laskutusjakson päätyttyä käynnistyy uusi laskutusjakso ilman erillistä ennakkoilmoitusta.. Myöskään ensimmäisen tilausjakson tarjoushinta ei päde enään seuraavalla laskutusjaksolla). Inhotti vaan sellaiset turhat, ilkeät puhelut asiakaspalveluun siitä kuinka olemme huijanneet ja laittaneet kestotilauksen voimaan ja asiakasneuvojalle puhutaan alentavaan sävyyn ja haukutaan, mennään henkilökohtaisuuksiin, vaikka todellisuudessa asiakas on itse saanut tilausvahvistuksen jossa on ollut asiat mustaa valkoisella ja maksamalla laskun on sitten sitoutunut siihen. Ja myös se että asiakasneuvojia syytetään myyjien toiminnasta ja että se on firman yleinen toimintatapa ärsyttää. Firmalla on omat myyntitoimistot joissa asiat toimii pääsääntöisesti hyvin, mutta myöskin pienempiä myyntitoimistoja joissa myyjät vaihtuvat kerran kuussa ja nuoret työntekijät puhuvat mitä sattuu jotta vain saisi provikat. Myyjiä ei saisi lähteä haukkumaan, hekin kuitenkin vain tekevät työtänsä ja ansaitsevat elantonsa ja se on oikeasti rankkaa työtä. (poikkeuksena tietenkin huijarimyyjät). Asiakasneuvojat eivät myöskään pääse muuttamaan määräaikaisia tilauksia kestotilauksiksi, vain ja ainoastaan toisin päin. Mutta se asiakasneuvojan turha haukkuminen pisti kyllä pannuun, miksi puhua ihmiselle töykeästi ja epäkunnioittavasti joka kuitenkin yrittää palvella teitä ja selvittää teidän asioita. Turhaa vihaa ihmisillä lehtitaloja kohtaan. Älkää tilatko lehtiä jos ette osaa lukea tilausvahvistuksia tai tilausehtoja ja halua sitoutua niihin. Olen ollut myös nuorena puhelinmyyjänä( en kyllä kyseisessä firmassa),joten valitettavasti tiedän millaisia myyjiä löytyy ja mitä ihmeellisimpiä myyntitapoja: kaikki ilmaiseksi, ei jatku kestotilauksena, laitetaan tilauksia asiakkaille voimaan vaikkei asiakas ole tilannut, laitetaan asiakkaalle tuplatilaus, muutetaan asiakkaan nimeä tai osoitetta muutamalla kirjaimella jotta tilaus pääsisi järjestelmässä läpi koska ei löydä kyseisellä henkilöllä voimassa olevaa tilausta yms. Kaikenlaiseen törmäsin myyjänä ollessani ja asiakaspalvelussa kun vastaanotin myyjäpalautetta.

      Halusin vain selkeyttää asioita kun ärsyttää kuunnella ihmisten valitusta lehtitilauksista vaikka todellisuudessa ovatkin itse olleet liian tyhmiä lukeakseen mihin sitoutuu!

      • Ex-tyhmä

        Sanoma jatkaa edelleen rahastuslinjalla. Nyt tuli (17.10.17) ilmoitus, että Roope-setä -lehti lopettaa ja tilalle tulee heikkotasoinen animaatiosarjaan pohjautuva "Duck Tales" automaattisesti kestotilaajille. Jos tätä Duck Tales -lehteä ei halua, sen voi peruuttaa ainoastaan maksullisesta asiakaspalvelunumerosta - myös jonottaaminen maksaa. Eipä kuulunut luurista muuta kuin tilulilua minuuttikaupalla eikä peruuttaminen onnistunut. Loistavaa palvelua! Ex asiakasneuvoja syytti ihmisiä "tyhmyydestä". Osoitin tyhmyyteni tilaamalla Sanoman tuotteita!


    • Noniinnono

      Tänään 1.3.18 postissa tullut lasku Me Naisista, jatkuva tilaus yllätyksekseni. Laskussa lukee, että jakso alkaa 1.3.18, joten en voi luonnollisesti sitä suoraan enää perua, vaan vaatii soiton asiakaspalveluun. Kirjautuessani Sanomien peru tilaukseen, jakso on merkitty siellä alkavaksi jo 23.2.18,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe