Älkää opettako firmoja palkkaamaan vuokratyövoimaa. Tekemällä töitä vuokrafirmoille elätätte loisia. Kaikki raha mikä tulee vuokrafirmoille on teidän palkasta pois. Tunnen ravintolapäällikön joka sanoo maksavansa vuokratyöntekijästä 23 euroa tunti, jos työntekijän palkka 8 e 50% henkilösivukulut...se maksaa todellisuuedessa 12 euroa...loput tuosta summasta menee orjakauppiaille. Jos ei olisi näin paljon tyhmiä ihmisiä jotka suostuvat tekemään välistävetäjälle, palkkataso olisi varmasti kaikilla parempi.
Älkää elättäkö vuokrafirmoja
55
2469
Vastaukset
- ja jees
Ja sitten valitellaan, että Suomessa on liian korkea palkkataso.
Maassa jossa on suhteellisen helppo erottaa tai lomauttaa työntekijä. - kjhh
Ja sitten valitetaan Suomen korkeaa palkkatasoa.
Suomessa on myös helppo lomauttaa ja erottaa. - ja näkemiin
Ole sitten vaikka työtön. Itse olen mukavassa työssä vuokrafirman kautta, eikä minulta viedä yhtään mitään välistä. Syytä itseäsi jos olet niin tyhmä, että sinua huijaavat.
- rooper raps
Todella että asiakasyritys ei maksa susta vuokrafirmaan kovempaa tunti hintaa kuin sen mitä vuokrafirma maksaa sulle henkilösivukuluineen. Sua on kusetettu pahasti...hah..hah ja nielet kaiken. Yllättyt todella kun tiedät mitä susta oikeasti maksetaan ja kaikki menee välistä vuokrafirmaan..mitä siitä ei sulle tule.
Vuokrafirma=loinen joka elää imemällä veren iholta - Sitten.
rooper raps kirjoitti:
Todella että asiakasyritys ei maksa susta vuokrafirmaan kovempaa tunti hintaa kuin sen mitä vuokrafirma maksaa sulle henkilösivukuluineen. Sua on kusetettu pahasti...hah..hah ja nielet kaiken. Yllättyt todella kun tiedät mitä susta oikeasti maksetaan ja kaikki menee välistä vuokrafirmaan..mitä siitä ei sulle tule.
Vuokrafirma=loinen joka elää imemällä veren iholtaMinulle on aivan sama, mitä yritys maksaa vuorafirmalle minusta. En kuitenkaan saisi niitä rahoja itselleni, jos yritys palkkaisi minut suoraan.
Olen ollut samassa yrityksessä töissä nyt reilut pari vuotta ja palkkani ja muut edut ovat täysin vastaavat kuin firman omillakin työntekijöillä. Eli vaikka firma palkkaisikin minut omaksi työntekijäkseen, niin sen enempää palkkaa tai muita etuja en saisi.
Työsopimukseni vuokrafirman kanssa on toistaiseksi voimassaoleva, joten irtisanomissuojanikin on täysin sama kuin firman omilla työntekijöillä.
En oikein ymmärrä tämän, ilmeisesti saman henkilön, jatkuvaa kitinää "verenimijä" vuokrafirmoista. Ilmeisesti tämä henkilö on työtön, eikä ole edes vuokrafirmoille kelvannut. Muuten on vaikea ymmärtää tuota suurta katkeruutta vuokrafirmoja kohtaan. - Rooper Raps
Sitten. kirjoitti:
Minulle on aivan sama, mitä yritys maksaa vuorafirmalle minusta. En kuitenkaan saisi niitä rahoja itselleni, jos yritys palkkaisi minut suoraan.
Olen ollut samassa yrityksessä töissä nyt reilut pari vuotta ja palkkani ja muut edut ovat täysin vastaavat kuin firman omillakin työntekijöillä. Eli vaikka firma palkkaisikin minut omaksi työntekijäkseen, niin sen enempää palkkaa tai muita etuja en saisi.
Työsopimukseni vuokrafirman kanssa on toistaiseksi voimassaoleva, joten irtisanomissuojanikin on täysin sama kuin firman omilla työntekijöillä.
En oikein ymmärrä tämän, ilmeisesti saman henkilön, jatkuvaa kitinää "verenimijä" vuokrafirmoista. Ilmeisesti tämä henkilö on työtön, eikä ole edes vuokrafirmoille kelvannut. Muuten on vaikea ymmärtää tuota suurta katkeruutta vuokrafirmoja kohtaan.Veikkaat pahasti väärin. En ole vuokrafirmoista hakenut töitä, enkä tule hakemaankaan. Sen enempää ei ole aikomusta tuoda ammattia tai muuta esille. Tunnen näitä vuokrafirman ihmisiä sun muita ja näitä en voi sietää siinä mielessä että tekevät aluevaltaustaan elinkeinoelomään, viemällä sieltä hyviä työpaikkoja. Sulle voin sanoa että olet ajatellut hyvin lyhytnäköisesti ja et tajua muutamia asioita. Vaikka työsopimuksessasi lukisi kuinka "vakituinen" et ole vakituinen. Sen takia sinusta maksetaan enemmän vuokrafirmalle, että ei ole suurempia velvotteita sinua kohtaan.
"Eli vaikka firma palkkaisikin minut omaksi työntekijäkseen, niin sen enempää palkkaa tai muita etuja en saisi."
Sanoppa miksi sitten vuokrafirma saa sinusta enemmän? Tulet aina saamaan niin vähän kun suostut vaan ottamaan.
Hyvä asia on että ihmisillä on työtä mutta on täysin toinen asia minkälaisilla ehdoilla sitä pitää tehdä. Jos haluat tehdä loppuelämäsi ikuisena sijaisena niin oma on asiasi. Mutta sinua on jo kusetettu kun uskot rikkaiden omistajien esille tuoman propagandan vuokratyön ihanuudesta. - Sitten.
Rooper Raps kirjoitti:
Veikkaat pahasti väärin. En ole vuokrafirmoista hakenut töitä, enkä tule hakemaankaan. Sen enempää ei ole aikomusta tuoda ammattia tai muuta esille. Tunnen näitä vuokrafirman ihmisiä sun muita ja näitä en voi sietää siinä mielessä että tekevät aluevaltaustaan elinkeinoelomään, viemällä sieltä hyviä työpaikkoja. Sulle voin sanoa että olet ajatellut hyvin lyhytnäköisesti ja et tajua muutamia asioita. Vaikka työsopimuksessasi lukisi kuinka "vakituinen" et ole vakituinen. Sen takia sinusta maksetaan enemmän vuokrafirmalle, että ei ole suurempia velvotteita sinua kohtaan.
"Eli vaikka firma palkkaisikin minut omaksi työntekijäkseen, niin sen enempää palkkaa tai muita etuja en saisi."
Sanoppa miksi sitten vuokrafirma saa sinusta enemmän? Tulet aina saamaan niin vähän kun suostut vaan ottamaan.
Hyvä asia on että ihmisillä on työtä mutta on täysin toinen asia minkälaisilla ehdoilla sitä pitää tehdä. Jos haluat tehdä loppuelämäsi ikuisena sijaisena niin oma on asiasi. Mutta sinua on jo kusetettu kun uskot rikkaiden omistajien esille tuoman propagandan vuokratyön ihanuudesta.En viitsi kanssasi väitellä, mutta olen itse tyytyväinen palkkatasooni, joka on ihan linjassa firman omien työntekijöiden kanssa, ja muutenkin olen ihan tyytyväinen muihinkin ehtoihin.
Se, mitä sinä teet, ei kiinnosta tippaakaan. Omapahan on asiasi.
Ja en ole minään sijaisena, vaan ihan tyytyväinen asemaani ko firman työntekijänä. - Sitten
Sitten. kirjoitti:
En viitsi kanssasi väitellä, mutta olen itse tyytyväinen palkkatasooni, joka on ihan linjassa firman omien työntekijöiden kanssa, ja muutenkin olen ihan tyytyväinen muihinkin ehtoihin.
Se, mitä sinä teet, ei kiinnosta tippaakaan. Omapahan on asiasi.
Ja en ole minään sijaisena, vaan ihan tyytyväinen asemaani ko firman työntekijänä.Unohtui yksi asia, eli juuri keväällä tehtiin uusi kolmivuotinen sopimus kyseiseen firmaan.
Eli se niistä sijaisuuksista ja pätkätöistä.
Ala on muuten IT. - Oletko vähän...
Sitten kirjoitti:
Unohtui yksi asia, eli juuri keväällä tehtiin uusi kolmivuotinen sopimus kyseiseen firmaan.
Eli se niistä sijaisuuksista ja pätkätöistä.
Ala on muuten IT.Et taida oikein ymmärtää asioita.
Voit vapaasti kusta omaan sukkaasi mutta kun kuset samalla myös MUIDEN sukkaan.Se ei oikein käy päinsä.
Tuskin tosin ymmärrät edes mitä tarkoitan? - Että itse olet
Oletko vähän... kirjoitti:
Et taida oikein ymmärtää asioita.
Voit vapaasti kusta omaan sukkaasi mutta kun kuset samalla myös MUIDEN sukkaan.Se ei oikein käy päinsä.
Tuskin tosin ymmärrät edes mitä tarkoitan?Alkaa tuntua siltä, että itse olet hieman yksinkertainen mielipiteittesi kanssa.
Jos sinulle ei kelpaa hyvin palkattu työ, vaikkapa vuokrafirman kautta, niin se on tietysti aivan sinun oma asiasi.
Ja minua ei kiinnosta pätkääkään, minkälainen sopimus asiakasyrityksen ja vuokrafirman välillä on. Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että olen saanut oman palkkani ja muut ehdot neuvoteltua semmoisiksi kuin itse olen halunnut ja viihdyn työssäni.
Uskotko todella niin, että kun jokin yritys on päättänyt käyttää joissain tehtävissä vuokrafirmaa, että voisit itse neuvotella pääsystä niihin tehtäviin suoraan tuon yrityksen palkkalistoille. Älä unta näe.
Mutta jatka vain valitsemallasi tiellä, niin teen minäkin. - työrukkanen
Sitten. kirjoitti:
Minulle on aivan sama, mitä yritys maksaa vuorafirmalle minusta. En kuitenkaan saisi niitä rahoja itselleni, jos yritys palkkaisi minut suoraan.
En oikein ymmärrä tämän, ilmeisesti saman henkilön, jatkuvaa kitinää "verenimijä" vuokrafirmoista. Ilmeisesti tämä henkilö on työtön, eikä ole edes vuokrafirmoille kelvannut. Muuten on vaikea ymmärtää tuota suurta katkeruutta vuokrafirmoja kohtaan.irtisanomisten suhteen. jos tuolla työnantajafirmalla lähtee menemään huonosti, niin kenen / keiden luulet olevat niitä helpoiten irtisanottavia. se on taivahan tosi että vuokratyöntekijät lähtee ensimmäisinä.
sinulla ei ole suoraa työsuhdetta työnantajaasi (it-firmaan), sinulla on työsuhde tuohon vuokrafirmaan ja sinne sinun irtisanomissuojasi yltää, ei muualle.
tuolla it-firmalla on varmasti henkilöstölleen etuuksia ja ne eivät varmasti koske sinua. sinulla voi olla ns. etuus esim. ilmaiset kahvit, kuten muillakin, mutta kysyppä esim. firman mahdollisia lomamökkejä käyttöösi. hinta on kohdallasi täysi eri kuin vakiporukalla. - Sinulle pettymyksen
työrukkanen kirjoitti:
irtisanomisten suhteen. jos tuolla työnantajafirmalla lähtee menemään huonosti, niin kenen / keiden luulet olevat niitä helpoiten irtisanottavia. se on taivahan tosi että vuokratyöntekijät lähtee ensimmäisinä.
sinulla ei ole suoraa työsuhdetta työnantajaasi (it-firmaan), sinulla on työsuhde tuohon vuokrafirmaan ja sinne sinun irtisanomissuojasi yltää, ei muualle.
tuolla it-firmalla on varmasti henkilöstölleen etuuksia ja ne eivät varmasti koske sinua. sinulla voi olla ns. etuus esim. ilmaiset kahvit, kuten muillakin, mutta kysyppä esim. firman mahdollisia lomamökkejä käyttöösi. hinta on kohdallasi täysi eri kuin vakiporukalla.Henkilökuntaedut ovat täysin samat kuin firman omalla porukalla.
Myös ostooikeus henkilökuntahintaan esim läppäreissä on täysin sama kuin omalla porukalla. Mökeistä en tiedä, kun ei kiinnosta.
Koulutuksiin pääsy on ihan sama kuin omalla väellä. Eli kaikki edut ovat aivan samat.
Sanottakoon vielä, että olen ollut asiakasyrityksessä nyt lähes kolme vuotta ja juuri tehtiin uusi kolmivuotinen sopimus asiakasyrityksen ja vuokrafirman kesken.
Oma työsopimukseni on toistaiseksi voimassaoleva, ei määräaikainen, ja siinä on asiakasyritykseksi merkitty kyseinen firma. Joten en ole huolissani työpaikastani sen enempää kuin nyt voi kuka tahansa olla työpaikkansa säilymisestä. - kolmekymppinen, työtön
"Itse olen mukavassa työssä vuokrafirman kautta, eikä minulta viedä yhtään mitään välistä."
Eli siis olet itse vuokrafirman henkilökuntaa? Kas kummaa ku ei vedetä välistä. xD
- ....
Miksi en tekisi? Mielummin teen töitä vuokrafirman kautta kuin olen työttömänä. Minulle ei ole siitä MITÄÄN haittaa, että teen töitä vuokrafirman kautta. En ole huomannut mitään negatiivista siinä, positiivisia puolia ainoastaan. Olen tehnyt hommia usean eri vuokrafirman kautta useissa eri asiakasyrityksissä, osa-aikatöitä, määräaikaisia ja nyt olen ollut jo pidemmän aikaa samassa paikassa kokoaikaisena. Palkkani on hyvä, en saisi sen enempää vaikka olisin suoraan firman kirjoilla.
- Mieti kovasti
Niin.Arvasihan sen että et oikein ymmärrä mistä vuokrafirmoista on kyse.
Mutta ei se mitään näet sen sitten paremmin muutaman vuoden päästä. - ....
Mieti kovasti kirjoitti:
Niin.Arvasihan sen että et oikein ymmärrä mistä vuokrafirmoista on kyse.
Mutta ei se mitään näet sen sitten paremmin muutaman vuoden päästä.Ymmärränpä oikein hyvinkin, mutta arvaa kiinnostaakoo? Minulla on aivan sama jos he repivät joltaain firmalta sikamaisia hintoja työntekijöistä. Miksi ihmeessä minua kiinnostaisi tällaainen asia kun en ole riistettävän firman omistaja tai osakas? Niin kauan kun minä saan minulle kuuluvan palkan ja saan pitää työpaikkaani niin minua ei kiinnosta tippaakaan millaisia riistohintoja yritys vuokrafirmalle maksaa tai on maksamatta. Siinä vaiheessa kun se minun palkkaani alkaa vaikuttamaan niin otan yhteyden liittoon.
Et taida itse oikein ymmärtää, että se ei ole sinun pussistasi mitenkään pois? - sanon välistä
.... kirjoitti:
Ymmärränpä oikein hyvinkin, mutta arvaa kiinnostaakoo? Minulla on aivan sama jos he repivät joltaain firmalta sikamaisia hintoja työntekijöistä. Miksi ihmeessä minua kiinnostaisi tällaainen asia kun en ole riistettävän firman omistaja tai osakas? Niin kauan kun minä saan minulle kuuluvan palkan ja saan pitää työpaikkaani niin minua ei kiinnosta tippaakaan millaisia riistohintoja yritys vuokrafirmalle maksaa tai on maksamatta. Siinä vaiheessa kun se minun palkkaani alkaa vaikuttamaan niin otan yhteyden liittoon.
Et taida itse oikein ymmärtää, että se ei ole sinun pussistasi mitenkään pois?Joka maksetaan jokaisesta tekemästäni työtunnista, on mulle kuuluvaa rahaa. Siihen ei yksikään orjakauppias koske likaisilla sormillaan, sen takia en niille tee mitään. Jos ei muuten kelpaa heille työpanos, saa olla ottamatta. Orjakauppiaita en ala elättämään työlläni.
- On asiasi
sanon välistä kirjoitti:
Joka maksetaan jokaisesta tekemästäni työtunnista, on mulle kuuluvaa rahaa. Siihen ei yksikään orjakauppias koske likaisilla sormillaan, sen takia en niille tee mitään. Jos ei muuten kelpaa heille työpanos, saa olla ottamatta. Orjakauppiaita en ala elättämään työlläni.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Jokainen tietysti valitsee ihan niin kuin parhaaksi näkee.
Itse ja ketjun pari muuta kirjoittajaa ovat valinneet työnteon ja siitä saatavan ihan kohtuullisen palkan. Sinä olet valinnut työttömyyden. Älä väitä, että olet töissä, koska missään työpaikalla ei voi päivystää jatkuvasti tätä palstaa, niin kuin sinä teet. Näkee kellonajoista, koska tänne kirjoittelet.
Mutta kuten sanoin, Kelan ja sossun rahoillakin tulee jotenkuten toimeen. Kuten sinä. - mutta vaan
On asiasi kirjoitti:
Onnea valitsemallasi tiellä.
Jokainen tietysti valitsee ihan niin kuin parhaaksi näkee.
Itse ja ketjun pari muuta kirjoittajaa ovat valinneet työnteon ja siitä saatavan ihan kohtuullisen palkan. Sinä olet valinnut työttömyyden. Älä väitä, että olet töissä, koska missään työpaikalla ei voi päivystää jatkuvasti tätä palstaa, niin kuin sinä teet. Näkee kellonajoista, koska tänne kirjoittelet.
Mutta kuten sanoin, Kelan ja sossun rahoillakin tulee jotenkuten toimeen. Kuten sinä.Mutta sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä millä tavalla elantoni hankin. Sinä taas maksat kolmannelle osapuolelle siitä että saat tehdä töitä muille.
- Niin väärin
mutta vaan kirjoitti:
Mutta sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä millä tavalla elantoni hankin. Sinä taas maksat kolmannelle osapuolelle siitä että saat tehdä töitä muille.
Väärin. En maksa kolmannelle osapuolelle mitään. Se, mitä firma, jossa työskentelen ihan hyvällä palkalla, maksaa vuokrafirmalle, ei kiinnosta minua pätkääkään.
Pääasia on, että minulla on suhteellisen hyväpalkkainen työ, jossa myös viihdyn ja työsopimuksessani lukee toistaiseksi voimassaoleva, riittää minulle. - mutta, mutta...
Niin väärin kirjoitti:
Väärin. En maksa kolmannelle osapuolelle mitään. Se, mitä firma, jossa työskentelen ihan hyvällä palkalla, maksaa vuokrafirmalle, ei kiinnosta minua pätkääkään.
Pääasia on, että minulla on suhteellisen hyväpalkkainen työ, jossa myös viihdyn ja työsopimuksessani lukee toistaiseksi voimassaoleva, riittää minulle.Todellisuus on toista. Ilman sinua, vuokrafirmat eivät leipäänny. Sinun työpanoksen välistä ne omansa hankkivat. Se on heille pienempi juttu, että ottavat muutaman soiton tähän asiakasyritykseen ja hoitavat sut sinne sisälle, siitä firmat eivät niille maksa.
- Viestini urpolle
mutta, mutta... kirjoitti:
Todellisuus on toista. Ilman sinua, vuokrafirmat eivät leipäänny. Sinun työpanoksen välistä ne omansa hankkivat. Se on heille pienempi juttu, että ottavat muutaman soiton tähän asiakasyritykseen ja hoitavat sut sinne sisälle, siitä firmat eivät niille maksa.
Ei tuon urpon kanssa jaksa kiistellä.
Sanon vain, että en valehtele itselleni.
Tiedän, että vuokrafirma saa minun vuokraamisestani rahaa. So what.
Minulle riittää se, että saan aivan kohtuullisen palkan, johon olen tyytyväinen, enkä enempää saisi, vaikka olisin suoraan asiakasyrityksen palkkaama. Saan reilusti yli alani (IT) keskipalkan. Työsopimukseni on toistaiseksi voimassaoleva, joten irtisanomisajatkin ovat täysin työehtosopimuksen mukaiset.
Joten elä sinä urpo omien periaatteidesi mukaan, jos työtä vieroksut. Minäkin elän omieni mukaan ja olen hyvin palkatussa työssä, ja olen elämääni tyytyväinen.
- jnkhjhdfmsdklä
joka sana, kumarrus sinulle!
- lisää roinaaaa
kyllä te ihmiset olette saatana tyhmiä jos ette tajua tätä vuokrafirmojen olemassaolon syytä, kyllä siellä kustaan silmään niin työnantajaa kuin työntekijääkin ja siellä on saatanan perkele viranomaiset mukana touhussa kanssa..
tavoitteena koko helvetin paskassa on saada halpaa työvoimaa, työntekijöiltä työehdot paskoiks ja minimipalkkaus (näin on jo joillain aloilla) ihan sama mitä teetkin, ei porvarit arvosta duunareita eikä tule ikinä arvostamaan..
mutta jo se on teidän mielestä jees niin minkäs mä sille voin, eikä oikeen edes kiinnosta..
on niitäkin lafkoja jotka solidaarisuuden ja tasa-arvon nimissä toimivat mutta harvassa ovat.Ja olihan se niin että suomessa ei ollut korruptiota vai miten??
kyllä naurattaa :) Jos te olette niin tyhmiä että teette työtä ilmaiseksi niin tehkää sitten, tai jos te olette niin idiootteja että annatte vapaaehtoisesti siitä jollekkin muulle mikä kuuluu teille niin antakaa sitten, olkaa jeesuksia ja nauttikaa elmästänne, kuinka moni teistä on yleensäkään ajatellut asioita omalla päällään ikinä?? Ihan sama ois olla kauppias ja antaa asiakkaiden varastaa sun pitämästä puljusta. Voihan vittu tätä yhteiskuntaa, niinkö se kauppias pärjää jos se ostaa 50 omenaa ja laittaa niille vähän hintaa ja sitten 47 niistä omenoista pöllitään, pitkäänhän se kioski pyörii varmaan :)- opettaja.
Otahan nyt laskukone tai paperia ja kynää eteesi. Ihan helpolla laskulla:
Jos toimistohenkilön X palkka on 2000e/kk ja rekrytointihinta on 5000e. Niin HSK:n kanssa firma maksaa ensimmäisestä työpäivästä sen 5000e ja palkkapäivänä 3200e.
Jos toimistotyöntekijä vuokrataan palkalla 2000e/kk ja ilman rekrytointimaksua, niin olkoon hinta vaikka 4000e kuussa. Siltikin tulee halvemmaksi pitää henkilöä vuokralla yli puoli vuotta... ja puolen vuoden jälkeenkin vuokraaja voittaa 200e. Työntekijä ei siis ole hävinnyt SENTTIÄKÄÄN.
Helppoa matematiikka, mutta idiooteille helvetin vaikeaa... nähtävästi... - skeptinensimo
opettaja. kirjoitti:
Jos toimistohenkilön X palkka on 2000e/kk ja rekrytointihinta on 5000e. Niin HSK:n kanssa firma maksaa ensimmäisestä työpäivästä sen 5000e ja palkkapäivänä 3200e.
Jos toimistotyöntekijä vuokrataan palkalla 2000e/kk ja ilman rekrytointimaksua, niin olkoon hinta vaikka 4000e kuussa. Siltikin tulee halvemmaksi pitää henkilöä vuokralla yli puoli vuotta... ja puolen vuoden jälkeenkin vuokraaja voittaa 200e. Työntekijä ei siis ole hävinnyt SENTTIÄKÄÄN.
Helppoa matematiikka, mutta idiooteille helvetin vaikeaa... nähtävästi...Mitenkään ei oo halvempaa vuokrata kuin ottaa suoraan. Kun työnantaja ottaa työntekijän suoraan, saa hän 1,5 kertaisen työpanoksen koska duunari on tyytyväinen kun ei tarvitse elättää sutenööriä. Vittuuntunut duunari tulee helvetin kalliiksi: työteho laskee, haukkuu firmaa kaikille kavereilleen, varastaa pomolta, myrkyttää työpaikan ilmapiiriä jne.. Sitä ei pelasta edes se että vuokraajarotta soittaa ja sanoo: "Miten MEILLÄ menee?" Me henki kun katosi jo seitsemännen väärin maksetun tilin mukana=)))
- opettaja.
skeptinensimo kirjoitti:
Mitenkään ei oo halvempaa vuokrata kuin ottaa suoraan. Kun työnantaja ottaa työntekijän suoraan, saa hän 1,5 kertaisen työpanoksen koska duunari on tyytyväinen kun ei tarvitse elättää sutenööriä. Vittuuntunut duunari tulee helvetin kalliiksi: työteho laskee, haukkuu firmaa kaikille kavereilleen, varastaa pomolta, myrkyttää työpaikan ilmapiiriä jne.. Sitä ei pelasta edes se että vuokraajarotta soittaa ja sanoo: "Miten MEILLÄ menee?" Me henki kun katosi jo seitsemännen väärin maksetun tilin mukana=)))
Niin ja tämä mutu-juttusi perustuu mihin? Millä perusteella vuokratyöntekijä samoilla työehdoilla olisi tyytymättömämpi kuin vakituinen? Tässä taas nähdään, että täällä kirjoittavat laskutaidottomat ja lisäksi asiaan perehtymättömät henkilöt. Vuokratyöntekijöiden työtyytyväisyys on erittäin korkeaa (*Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Eteran tutkimus - 2008). Mikäli oikeasti tietäisit, etkä vain luulisi, niin tajuaisit että vuokratyö ei ole kenenkään huijaamista. Nuo mutu-juttusi voit hyvin jättää junttiporukan saunailtaan, sopiiko?
* Tutkimuksesta lisätietoja antaa Eteran tutkimuspäällikkö Marita Hyttinen, puh. 050 410 2479, [email protected] - Vähän aikaa
opettaja. kirjoitti:
Niin ja tämä mutu-juttusi perustuu mihin? Millä perusteella vuokratyöntekijä samoilla työehdoilla olisi tyytymättömämpi kuin vakituinen? Tässä taas nähdään, että täällä kirjoittavat laskutaidottomat ja lisäksi asiaan perehtymättömät henkilöt. Vuokratyöntekijöiden työtyytyväisyys on erittäin korkeaa (*Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Eteran tutkimus - 2008). Mikäli oikeasti tietäisit, etkä vain luulisi, niin tajuaisit että vuokratyö ei ole kenenkään huijaamista. Nuo mutu-juttusi voit hyvin jättää junttiporukan saunailtaan, sopiiko?
* Tutkimuksesta lisätietoja antaa Eteran tutkimuspäällikkö Marita Hyttinen, puh. 050 410 2479, [email protected]Odotas vähän aikaa, niin tuo "skeptinensimo" ruttaa tuonkin tutkimuksen huijauksena ja "sutenöörifirmojen" maksamaksi valheeksi.
Tuo tyyppi ei voi millään uskoa sitä, että pääosin vuokrafirmojen kautta työskentelevät ovat ihan tyytyväistä sakkia.
Noihin jatkuviin kirjoituksiin sisältyy jatkuvasti niin paljon mutua ja olettamuksia, että oikein ihmetyttää, mistä tuommoinen viha vuokrafirmoja kohtaan kumpuaa.
Ilmeisesti tuolla hemmolla on itsellään jotain huonoja kokemuksia ja sitten hän yleistää ne kaikkia koskeviksi. - riittää!
opettaja. kirjoitti:
* Tutkimuksesta lisätietoja antaa Eteran tutkimuspäällikkö Marita Hyttinen, puh. 050 410 2479, [email protected]Todennäköisesti mustamaalaajat ovat niitä jotka eivät haluakaan tehdä työtä. Minä vuokrafirmalaisena paikkaan myös poissaoloja jotka johtuvat moninaisista syistä, kaikenlaista maailmaan mahtuu. Tyytyväinen olen kun pienellä paikkakunnalla työtä on riittänyt, liiankin kanssa välillä. Tulot ovat kyllä toista verrattuna ansiosidonnaiseen päivärahaan jota olisin saanut itsekin. Monia vastustus viestejä olen lukenut, sisältönä se että on muka väärin ja huijausta kun vuorafirma ottaa itselleen tietyn summan. Ilmaiseksiko heidän työtään pitäisi tehdä? Ei minua kiinnosta paljonko he saavat vaan se mitä itse saan, kaikkea ei mitata rahalla. Työssäolo tuo mukanaan paljon muutakin kuin maallista mammonaa.
- Rooper raps
Vähän aikaa kirjoitti:
Odotas vähän aikaa, niin tuo "skeptinensimo" ruttaa tuonkin tutkimuksen huijauksena ja "sutenöörifirmojen" maksamaksi valheeksi.
Tuo tyyppi ei voi millään uskoa sitä, että pääosin vuokrafirmojen kautta työskentelevät ovat ihan tyytyväistä sakkia.
Noihin jatkuviin kirjoituksiin sisältyy jatkuvasti niin paljon mutua ja olettamuksia, että oikein ihmetyttää, mistä tuommoinen viha vuokrafirmoja kohtaan kumpuaa.
Ilmeisesti tuolla hemmolla on itsellään jotain huonoja kokemuksia ja sitten hän yleistää ne kaikkia koskeviksi.Kyllä orjakin oppii tyytyväiseksi jos ei ole koskaan saanut enempää työstä, kun yhden leivän viikossa. Suurimman osan tuotosta vetää välistä aivan toiset kädet. Sama kun tämä it-alan työntekijä joka kehuskelee täällä, hän on aina tehnyt yhtä huonoilla ehdoilla työtä, joten pitää niitä ihan riittävinä. Jos porvaripolitiikka vielä jatkuu edelliseen malliin Suomessa, tulee vielä päivä jolloin hän saa puolet siitä, mitä nyt saa. Vaikka kuinka puhuttaisiin jostain "vakinaisesta" vuokratyöstä, vuokrafirman työ ei ole vakinaista, koska juuri siitä firmat maksavat vuokrafirmoille " että työntekijän voi heittää pellolle, ihan milloin vaan Amerikan tyyliin".
- siitä
opettaja. kirjoitti:
Helppoa matematiikka, mutta idiooteille helvetin vaikeaa... nähtävästi...rekrytoimisesta on tehnyt netin aikakaudella niin helvetin kallista. Miten työnantajilla oli ennen varaa haastatella ja palkata ihmisiä. Ymmärtääkseni esim. Mollin sivuille on ilmaista lähettää “otetaan töihin”- ilmoituksia. Vuokrafirmat esittävät asiakasyrityksilleen älyttömiä kululaskuja! Ei ole ensimmäinen kerta teiltä vuokrafirmoilta.
- skeptinensimo
Vähän aikaa kirjoitti:
Odotas vähän aikaa, niin tuo "skeptinensimo" ruttaa tuonkin tutkimuksen huijauksena ja "sutenöörifirmojen" maksamaksi valheeksi.
Ilmeisesti tuolla hemmolla on itsellään jotain huonoja kokemuksia ja sitten hän yleistää ne kaikkia koskeviksi."Odotas vähän aikaa, niin tuo "skeptinensimo" ruttaa tuonkin tutkimuksen huijauksena ja "sutenöörifirmojen" maksamaksi valheeksi"
Sinäpä sen sanoit. "Tutkimuksia" on ostettu maailman sivu. "Me haluttais teettää tutkimus jonka tulos on tämä."
"Tuo tyyppi ei voi millään uskoa sitä, että pääosin vuokrafirmojen kautta työskentelevät ovat ihan tyytyväistä sakkia."
Kyllä voisin uskoa jos omankin kokemukseni mukaan niin olisi. Mutta harva on niin tyhmä että olisi tyytyväinen kusetettuna. Taisin jossain aikaisemmin mainita, että tyytyväisyys katoaa seitsemännen peräkkäin väärin maksetun tilin myötä.
"Noihin jatkuviin kirjoituksiin sisältyy jatkuvasti niin paljon mutua ja olettamuksia, että oikein ihmetyttää, mistä tuommoinen viha vuokrafirmoja kohtaan kumpuaa."
Totta. Vihaan vuokrafirmoja. Enemmän kuitenkin halveksin niitä. Ei ne ole olettamuksia vaan elettyä elämää. Viha tulee siitä kun näkee ihmisiä kohdeltavan ala-arvoisesti. Maailmanparantajana puutun epäkohtaan=)
"Ilmeisesti tuolla hemmolla on itsellään jotain huonoja kokemuksia ja sitten hän yleistää ne kaikkia koskeviksi."
Tarkoitat varmaan että ei pidä leimata koko porukkaa jos 90% on mätämunia=)
Miksi yritätte niin epätoivoisesti antaa kuvaa että täällä ei ole kuin yksi/pari negatiivisesti vuokratyöhön suhtautuvaa? ja nekin tietysti väärin perustein ja mutu-tiedolla=) Ehkä te ajoittain tajuatte miten turhia ja vahingollisia yhteiskunnalle olette=) mene ja tiedä. Lopetan Timo Soinin sanoin: "ALKAA HERRAT HERMOSTUA!"
- tehdä työtä
haluan tehdä työtä, haluan eroon pätkätöistä, en halua epämäärääisiä työehtoja, haluan osaamiseeni sidonnaisen palkan, en halua että tyehtosopimusjärjästelmä romutetaan, tutkikaa asioita esim.jenkkien systeemi...
joillakin aloilla jo täysin paskat työehdot ja palkkaus..
Miten nykysuomessa duunaritkin on ryhtyny ajattelemaan niinkuin kapitalistit??
miks kaikki pitäs tehdä pilkkahinnalla?? Halvalla?? Mistä ne verot otetaan yhteiskunnalle?? Rikkaat pörssiherrat maksaa kuitenkin suhteessa ansioihinsa pienempää veroa kuin työläiset, jos kaikki pääoma sidotaan omistuksiin niin miettikää nyt vähän miten siinä käy. Raha ei liiku mihinkään, kuluttaa pitäis, mutta miten tavan tallaaja paljoo kuluttaa jos verotus ja hinnat on korkeella?
rikkaat kyllä ostelee ihan mitä huvittaa...
itse olen ansiosidonnaisella koska ei minua kannusta yhtään lähteä duuniin jos se ei ole omaa alaani ja tulot olisi hieman paremmat kuin nyt, veroja siitä kuitenkin menis enemmän, tälla tavalla meillä suomessa..
ja pitäisikö muka olla koko ajan muuttamassa joittenkin muutaman kuukauden töiden takia, jotka saattaa loppua kuin seinään "tuotannollisista ja taloudellisista syistä" voihan perkele teitä takin kääntäjiä..
kilpailu osaavista työntekijöistä kiristyy ja ihmiset ovat valmiita laskemaan palkkojaan jotta pääsisivät töihin :) millonkahan nämä liituraitahemmot luopuis jostain, viime lamassa sauli niinistö oli ylväänä esittänyt työttömyysturvan puolitusta jotta valtio sais rahaa, huumori jätkiä koko sakki..
menkää ihmiset vaan ilmaseks töihin ja pistäkää vaan paskaks kaikki..- työrukkanen
vaikka näin;
jos ajaa ladalla (tekee vuokratyötä) ikänsä ja on olemassa parempikin auto (mersu / suora työsuhde), niin miksi pitää ajaa sillä huonommalla autolla kun parempaakin
autoa pääsisi ajamaan.
- sitten
Jos vuokratyöfirma ottaa urakan joltakin firmalta x ja palkkaa työntekijän jolle maksaa tuntipalkkaa, teettää ylitöitä, ei maksa urakkakorvauksia, eli toisin sanottuna rikkoo työnehtosopimuksia,VETÄÄ SIIS VÄLISTÄ
Miksi näitä välikäsiä on, kukaan ei ole vastuussa mistään..
Tehkää nyt vasemmistoliitto tai perussuomalaiset jotakin tälle asialle
1.Epäonnistunut työlainsäädäntö 2.työntekijää suojaavien lakien puute
(esim heikko irtisanomissuoja) ja yleensä valvonnan puute mitä tulee työnantajaan, nykyään voidaan irtisanoa ihan miten vaan ja kuka vaan tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten..duunareita potkitaan pihalle ja toimihenkilöitä kuitenkin palkataan firmoihin... siinä teille pohtimista...
tällainen on tämänhetkinen työilmapiiri niillä nuorilla joille ei ole vakituista työtä..
kuka sitä jaksaa, ja pitäisikö sitä jaksaa vuodesta toiseen.??
puolikuolleet vanhukset eivät "pääse" eläkkeelle ja nuoret eivät pääse työelämään sisään, aivan perseestä koko homma.kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa laisinkaan..
hyvä niillä papparaisilla on kun on mökit ja asunnot ja autot maksettu, joskus silloin "vuonna kaksi kun itse olen asunut kiveksessä" päässyt työelämään 20 vuotiaana...
nykyään ammattiin valmistuvat vaihtavat työpaikkaa vuodesta toiseen, miten sen eläkkeen itselleen saa kerättyä tällaisella menolla?? jatkuvia määräaikaisuuksia eikä mitään tietoa huomisesta..
sitten jotkut helvetin sossut vielä ehdottelee että tehkää opiskelijat lapsia..
ja astukaa velkaloukkuun, osta säkki jonka sisältöä et tiedä..
mikä mättää?? - vuokratyöläisiä
sanokaa mitä haluatte. Ei ole sairasloma-ongelmia, ohareita, minkäänlaisia vinkumisia mihinkään suuntaan. Mikäli niitä tulee, ne on aina vuokrafirman ongelma.
Ikinä en enää palkkaa yhtäkään työntekijää omille listoilleni.- työrukkanen
yrittäjän sukset. vai ei ole sairauslomat ongelmia vuokratyöntekijöillä???
se työntekijä on poissa sinun firmasi tuotannosta, eli tuon sairastuneen vuokra- työntekijän työpanos jää tekemättä firmallesi. eikö se laske firmasi tulosta?
mieti hyvä yrittäjä vähän pidemmälle asioita ennen kuin kirjoittelet niitä mietintöjäsi. - työpaikkaani,
ja jos vinkumisen aihetta on, minä vingunkin laajalle tuttavapiirilleni! Minä pätkätyöläisenä en sitoudu yritykseen, jolle teen töitä, vaikka teen toki työni näennäisen hyvin. Puhun kuitenkin firmassa vallitsevista epäkohdista avoimesti tutuilleni ja tuntemattomillekin. Näin se kantautuu varmasti myös yrityksen asiakkaiden korviin.
Jos työni olisi vakituista, en näin helposti puhuisi, vaan silloin olisin jo oman työni jatkuvuuden takia kiinnostunut työpaikkani maineesta. Nyt minua ei oikeastaan kiinnosta, menevätkö firmat, joille teen työtä, myöhemmin konkkaan. Eihän työpaikkanikaan satsaa minun tulevaisuuden hyvinvointiini, vaan ottaa minusta kaiken irti juuri nyt.
Niin minäkin teen työpaikkani suhteen. Teen työni, otan vastaan siitä maksetut rahat, mutta paskat minä siitä, menestyykö firma jolle töitä teen. Siiinä vaiheessa kun se ei menesty, olen kuitenkin jo seuraavassa työkohteessa.
- jooOOoo.....
Ikinä et palkkaa omille listoillesi? Niinkö luulet saavasi osaavaa ja ammattitaitoista yrityksesi kehitykseen sitoutuvaa ammattitaitoista henkilöstöä töihin. Oetko ihan idiootti?
- fefette
totta puhut. asiaa...
- meikäläinen tässä
Et vaan näe kokonaisuutta, työnantajan kannalta.
Et elätä mitään loisia vaan päinvastoin, elätät ihmisiä jotka myyvät sinua!
Etsivät töitä, tekevät sopimuksia ja luovat työtä.
Työnantaja taasen ulkoistaa tiettyjä hallinnollisia ja hr-juttuja,
sekä ulkoistaa riskiä - joten he voittavat myös.
Myös sinä voitat, luultavasti et pääsisi suoraa töihin etkä edes
tietäisi avoimista mahdollisuuksista- elsei
Joko olet itse vuokrafirman henkilökuntaa tai sitten olet tosi tyhmä. Juuri vuokrafirmojen on syyttäminen että työehdot ja ulkoistamiset ovat olemassa. Vuokrafirmat eivät luo elinkeinoelämään yhtäkään uutta työpaikkaa, vaan ovat välissä ottamassa. Firmojen tarve palkata väkeä ei muutu koskaan miksikään. Vuokrafirmat vaan ovat tehneet sen heille niin helpoksi työntekijän kustannuksella, sillä tavalla voidaan kiertää työlainsäädäntöä joka aikoinaan kehitettiin tavallisen työläisen turvaksi ja oikeudeksi. Kyllä kokoomuslainen politiikka on aivopessyt tavallisen työtätekevän kansan nöyräksi. Tuotetaan hemmetisti mutta kaikki siitä syntyvä voitto jaetaan firmojen kesken ja duunarille heitetään siitä luut koluttavaksi, vaikka se teki kaikista kovimman työn tuloksesta.
- kolmekymppinen, työtön
"et näe kokonaisuutta työnantajan kannalta"
Miksi helvetissä työntekijän pitäisi katsoa asiaa työnantajan kannalta?
Kas ku et odota että työntekjöiden pitäisi ihan hyvää hyvyyttään vain tulla töihin ilmaiseksi yritykseesi, hyväntekeväisyysmielessä.
Te työnantajat ette ole koskaan halunneet ajatella asioita työntekijän kannalta, kuten itsekin tiedätte. Teitä työnantajia ku ei ollenkaan ole koskaan kiinnostanut kuin se oma napa siellä jossain läskimahojenne uumenissa.
Tää on taas oikeeta suomalaista autoritääristä mentaliteettia kuvottavimmillaan. - kolmekymppinen, työtön
Älä jauha paskaa idiootti.
"Et elätä mitään loisia vaan päinvastoin, elätät ihmisiä jotka myyvät sinua! Etsivät töitä, tekevät sopimuksia ja luovat työtä."
Ihanaa, että myyvät asiakkaita. Kuulostaa yhtä hyvältä kuin jos olis prostituoitu jota parittaja myy läskeille rumille äijille jotka eivät muuten saa tyydytettyä tarpeitaan. Tuntuu tosi ylevältä. Tuntuu oikein mukavalta kun ihmisarvoani ei niinku totanoinniin ollenkaan halveksita.
Minä en ainakaan ole myytävänä. Olen ihminen, joka myy itse omaa työpanostaan korvausta vastaan.
KUKAAN EI TARVITSE KETÄÄN ETSIMÄÄN TYÖTÄ PUOLESTAAN. Työnhakija on useimmiten päätynyt vuokrafirman listoille nimenomaan siksi koska on hakenut ITSE aktiivisesti töitä. Kas kummaa vuokrafirman listoille on päätynyt siksi, koska muunlaisia työpaikkailmoituksia ei kohta enää ole kuin vuokrafirmojen ilmoittamia.
Useimmiten vuokrafirmat "löytävät" työtä joka ajaa työntekijän lähinnä taloudelliseen katastrofiin ja leipäjonoon, sekä hermoromahdukseen koska kukaan normaali ihminen ei sitä pompottelua kovin kauaa jaksa.
Vuokrafirmojen kautta "saa" työtä jossa työntekijä on velvoitettu suostumaan täysin mielivaltaiseen pompotteluun, täydelliseen epävarmuuteen siitä milloin on töitä ja missä, kuinka monta tuntia, ja miten se vaikuttaa tukiin, jne. jne. Niin tosiaan siis sossun luukullahan vuorkafirman kautta töissä käyvä yleensä joutuu edelleen käymään. Työtä jossa työntekijän oikeudet on täysin minimoitu (usein vuokrafirmassa jopa kehdataan esittää tessiä alempaa palkkaa), ja velvollisuudet maksimoitu. Työntekijä on velvoitettu sitoutumaan asiakasyritykseen ihan toisella tavalla kuin työnantaja vuokrafirman listoilta tulevaan työntekijäänsä. Vuoratyöntekijä on täydellinen heittopussi, pelkkä hyödyke, johon kenenkään ei tarvitse sitoutua.
Vuokrafirman listoilla oleva työnhakija joutuu:
- etsimään edelleenkin ihan itse töitä aktiivisesti. Vai kuvitteleeko ihmiset että vuokrafirmojen listoilla olevat työnhakijat vain ilmoittautuvat vuokrafirman listalle ja menevät sitten lepäämään laakereilleen ja odottamaan soittoa? xD Kyllä huonot on työnsaantisaumat jos tuolla tavalla yrittää saada töitä.
- Suostumaan useaan eri työhaastatteluun ensin itse vuokrafirmaan, ja sen jälkeen asiakasyritykseen. Usein työnhakija joutuu suostumaan asiakasyrityksen haastatteluun täysin sokkona. Työnhakija joutuu menemään työhaastatteluun johonkin mystiseen asiakasyritykseen jonka nimeä vuokrafirma JOSTAIN IHMEEN SYYSTÄ, joka on jäänyt minulle täysin mysteeriksi, ei kerro etukäteen työnhakijalle. Työntekijältä pantataan jostain syystä asiakasyrityksen tietoja viimeiseen asti. Usein työhakija saa tietää tulevan mahdollisen työpaikkansa vasta työhaastattelutilanteessa. Vuokratyönvälityksen avulla töitä hakeva velvoitetaan kertomaan itsestään kaikki, hänet ristikuulustellaan perusteellisesti ja läpivalaistaan ennenkuin tämä suuri mystinen asiakasyritysjumala armollisesti raottaa hieman mystisyyden verhoaan ja vihjaa vähän millaisesta työstä on kysymys ja millaisessa yrityksessä. Tämä tapahtuu vasta siinä vaiheesa kun työnhakija on perusteellisesti läpivalaistu, arvioitu päästä varpaisiin että kelpaako hän Suurelle Asiakasyritykselle vaiko eikö.
Tähän omituiseen käytäntöön minulla ei ole kuin yksi selitys: on yksinkertaisesti tarkoitus osoittaa jo kättelyssä kuka määrää, kuka on pomo, ja ottaa työntekijältä luulot pois siitä että hänellä olisi jotain oikeuksia.
KYSYMYKSESSÄ ON SELKEÄ PSYKOLOGINEN ALISTAMINEN. Kun näin toimitaan, ja työnhakijaa viedään ku pässiä narussa alusta asti, silmät sidottuina sinne mihin asiakasyritys haluaa, siinä ikäänkuin koulutetaan työntekijää kuin koiraa siihen kuka on pomo, ja mitä tuleman pitää. Viesti työntekijälle on: Älä luule, että me oikeasti tarvitsemme sinua. Olet korvattavissa heti jos alat osoittaa omien oikeuksiesi peräänkuuluttamista. Kysymys ei ole siitä kelvataako me sinulle, vaan kysymys on vain siitä kelpaatko sinä meille. Jos kieltäydyt töistä kun olet meidän ansaamme astunut, sinua rangaistaan karenssilla.
Vuorkatyönvälityksen kautta saatu työ monimutkaistaa ja vaikeuttaa työntekijän elämää. EI suinkaan helpota sitä.
On "suuri työvoimapula". Kummallinen dilemma on, että työnantajat tästä huolimatta edelleenkin asettavat työhakijat asemaan jossa työnhakija joutuu kerjäläisen asemaan, kerjäämään töitä, kerjäämään Suuren ja Mahtavan Jumalatyönantajan hyväksyntää, kelpaamaan työnantajalle. Työvoimapulan aikana asian pitäisi mennä ihan toisinpäin. Työnantajapuolen pitäisi kerjätä työntekijöidne hyväksyntää. Työnantajapuolen pitäisi miettiä aivot sauhuten keinoja joilla se kelpaisi työntekijöille joita se niin kipeästi tarvitsee. Miksi näin ei ole? Miksi vuokratyönparitus on räjähtänyt tällaisiin mittasuhteisiin? SITÄ SIETÄÄ MIETTIÄ! - kolmekymppinen, työtön
kolmekymppinen, työtön kirjoitti:
Älä jauha paskaa idiootti.
"Et elätä mitään loisia vaan päinvastoin, elätät ihmisiä jotka myyvät sinua! Etsivät töitä, tekevät sopimuksia ja luovat työtä."
Ihanaa, että myyvät asiakkaita. Kuulostaa yhtä hyvältä kuin jos olis prostituoitu jota parittaja myy läskeille rumille äijille jotka eivät muuten saa tyydytettyä tarpeitaan. Tuntuu tosi ylevältä. Tuntuu oikein mukavalta kun ihmisarvoani ei niinku totanoinniin ollenkaan halveksita.
Minä en ainakaan ole myytävänä. Olen ihminen, joka myy itse omaa työpanostaan korvausta vastaan.
KUKAAN EI TARVITSE KETÄÄN ETSIMÄÄN TYÖTÄ PUOLESTAAN. Työnhakija on useimmiten päätynyt vuokrafirman listoille nimenomaan siksi koska on hakenut ITSE aktiivisesti töitä. Kas kummaa vuokrafirman listoille on päätynyt siksi, koska muunlaisia työpaikkailmoituksia ei kohta enää ole kuin vuokrafirmojen ilmoittamia.
Useimmiten vuokrafirmat "löytävät" työtä joka ajaa työntekijän lähinnä taloudelliseen katastrofiin ja leipäjonoon, sekä hermoromahdukseen koska kukaan normaali ihminen ei sitä pompottelua kovin kauaa jaksa.
Vuokrafirmojen kautta "saa" työtä jossa työntekijä on velvoitettu suostumaan täysin mielivaltaiseen pompotteluun, täydelliseen epävarmuuteen siitä milloin on töitä ja missä, kuinka monta tuntia, ja miten se vaikuttaa tukiin, jne. jne. Niin tosiaan siis sossun luukullahan vuorkafirman kautta töissä käyvä yleensä joutuu edelleen käymään. Työtä jossa työntekijän oikeudet on täysin minimoitu (usein vuokrafirmassa jopa kehdataan esittää tessiä alempaa palkkaa), ja velvollisuudet maksimoitu. Työntekijä on velvoitettu sitoutumaan asiakasyritykseen ihan toisella tavalla kuin työnantaja vuokrafirman listoilta tulevaan työntekijäänsä. Vuoratyöntekijä on täydellinen heittopussi, pelkkä hyödyke, johon kenenkään ei tarvitse sitoutua.
Vuokrafirman listoilla oleva työnhakija joutuu:
- etsimään edelleenkin ihan itse töitä aktiivisesti. Vai kuvitteleeko ihmiset että vuokrafirmojen listoilla olevat työnhakijat vain ilmoittautuvat vuokrafirman listalle ja menevät sitten lepäämään laakereilleen ja odottamaan soittoa? xD Kyllä huonot on työnsaantisaumat jos tuolla tavalla yrittää saada töitä.
- Suostumaan useaan eri työhaastatteluun ensin itse vuokrafirmaan, ja sen jälkeen asiakasyritykseen. Usein työnhakija joutuu suostumaan asiakasyrityksen haastatteluun täysin sokkona. Työnhakija joutuu menemään työhaastatteluun johonkin mystiseen asiakasyritykseen jonka nimeä vuokrafirma JOSTAIN IHMEEN SYYSTÄ, joka on jäänyt minulle täysin mysteeriksi, ei kerro etukäteen työnhakijalle. Työntekijältä pantataan jostain syystä asiakasyrityksen tietoja viimeiseen asti. Usein työhakija saa tietää tulevan mahdollisen työpaikkansa vasta työhaastattelutilanteessa. Vuokratyönvälityksen avulla töitä hakeva velvoitetaan kertomaan itsestään kaikki, hänet ristikuulustellaan perusteellisesti ja läpivalaistaan ennenkuin tämä suuri mystinen asiakasyritysjumala armollisesti raottaa hieman mystisyyden verhoaan ja vihjaa vähän millaisesta työstä on kysymys ja millaisessa yrityksessä. Tämä tapahtuu vasta siinä vaiheesa kun työnhakija on perusteellisesti läpivalaistu, arvioitu päästä varpaisiin että kelpaako hän Suurelle Asiakasyritykselle vaiko eikö.
Tähän omituiseen käytäntöön minulla ei ole kuin yksi selitys: on yksinkertaisesti tarkoitus osoittaa jo kättelyssä kuka määrää, kuka on pomo, ja ottaa työntekijältä luulot pois siitä että hänellä olisi jotain oikeuksia.
KYSYMYKSESSÄ ON SELKEÄ PSYKOLOGINEN ALISTAMINEN. Kun näin toimitaan, ja työnhakijaa viedään ku pässiä narussa alusta asti, silmät sidottuina sinne mihin asiakasyritys haluaa, siinä ikäänkuin koulutetaan työntekijää kuin koiraa siihen kuka on pomo, ja mitä tuleman pitää. Viesti työntekijälle on: Älä luule, että me oikeasti tarvitsemme sinua. Olet korvattavissa heti jos alat osoittaa omien oikeuksiesi peräänkuuluttamista. Kysymys ei ole siitä kelvataako me sinulle, vaan kysymys on vain siitä kelpaatko sinä meille. Jos kieltäydyt töistä kun olet meidän ansaamme astunut, sinua rangaistaan karenssilla.
Vuorkatyönvälityksen kautta saatu työ monimutkaistaa ja vaikeuttaa työntekijän elämää. EI suinkaan helpota sitä.
On "suuri työvoimapula". Kummallinen dilemma on, että työnantajat tästä huolimatta edelleenkin asettavat työhakijat asemaan jossa työnhakija joutuu kerjäläisen asemaan, kerjäämään töitä, kerjäämään Suuren ja Mahtavan Jumalatyönantajan hyväksyntää, kelpaamaan työnantajalle. Työvoimapulan aikana asian pitäisi mennä ihan toisinpäin. Työnantajapuolen pitäisi kerjätä työntekijöidne hyväksyntää. Työnantajapuolen pitäisi miettiä aivot sauhuten keinoja joilla se kelpaisi työntekijöille joita se niin kipeästi tarvitsee. Miksi näin ei ole? Miksi vuokratyönparitus on räjähtänyt tällaisiin mittasuhteisiin? SITÄ SIETÄÄ MIETTIÄ!Miksi nämä tekstit näkyvät yhtenä pötkönä eikä kappalejako näy?
- .....
No onhan se nyt parempi tehdä vuokratyötä ku työttömänä nyhjätä! Itse olen vasta parikymppinen ja olin lukion päättäessäni vuoden vuokratyössä. Eipä se mitään juhlaa ollut, mutta tyhjää parempaa - ja tietty sain arvokasta työkokemusta! Tiesin kyllä, että välistähän ne vetivät ja ei ollut mitään kunnioitusta työntekijöitä kohtaan, mutta pakko oli jotain tehdä. Vuoden vuokratyön jälkeen sain hankkimani työkokemuksen ansiosta vakkaripaikan muualta, eli kyllä kannatti! Toiste en kyllä vuokrafirmoihin menis.
- ......
4kk oli eräällä vuokrafirmalla töissä (kyllä ilketä pikku loiset teki sillä rahaa). PAlkat ajallaan, oikein maksettu, ei valittamista. Tämän neljän kuukauden päästä pääsin asiakas yritykseen määräaikaisellä, eli onko ne huonoja? Työtä plekäävävt idiootit täällä määkyy. Oikeasti häpeän teitä jokaista joka sanoo , että parempi olla kotona kun mennä vuokrafirmaan töihin. Vituttaa maksaa tuommoisten kela/Sossu rahat....
- palkkaa.
...... kirjoitti:
4kk oli eräällä vuokrafirmalla töissä (kyllä ilketä pikku loiset teki sillä rahaa). PAlkat ajallaan, oikein maksettu, ei valittamista. Tämän neljän kuukauden päästä pääsin asiakas yritykseen määräaikaisellä, eli onko ne huonoja? Työtä plekäävävt idiootit täällä määkyy. Oikeasti häpeän teitä jokaista joka sanoo , että parempi olla kotona kun mennä vuokrafirmaan töihin. Vituttaa maksaa tuommoisten kela/Sossu rahat....
vuokratyöloisfirmat eivät syö minun pöydässäni.
- tollotollotollo
...... kirjoitti:
sata kirjoitusvirhettä yhdessä pikku tekstissä. No, et vaikuta muutenkaan miltään pomminpurkajalta. Häpeä itseäsi!
- kolmekymppinen, työtön
MIKSI IHMEESSÄ SE TYÖNANTAJA ITSE KÄYTTÄÄ VUOKRAFIRMOJEN "PALVELUJA" JOS SE TULEE KALLIIMMAKSI KUIN TAVALLINEN TYÖNTEKIJÄ???? Sit ruikutetaan ku tulee kalliks.
Miksi eivät jumalauta itse laita omia työpaikkailmoituksiaan mol.fi sivuille ja muualle???? Kukaan ei pakota työnantajia käyttämään vuokrafirmoja.
Työnhakijalla sen sijaan on hyvin vähän valinnanvaraa kun lähes kaikki avoimiksi ilmoitetut työpaikat tuntuu olevan vuokrafirmojen paikkoja. Työnantajalla on sen sijaan valinnanvaraa siinä käyttääkö vuokrafirmojen "palveluja" vaiko ei.- meikäläinen tässä
Miten niin tulee kalliimmaksi ja kuka ruikuttaa että on vaikeaa tms?
Täh?
esim. tilapäisen käyttö toisen yrityksen kautta saattaa helposti olla
edullisempaa ja helpompaa kokonaisuuden kannalta.
Kuka haluaa saada 300 kaikkien urpojen hakemusta kun
tarvitsee yhden, parhaan? - kuulehan
meikäläinen tässä kirjoitti:
Miten niin tulee kalliimmaksi ja kuka ruikuttaa että on vaikeaa tms?
Täh?
esim. tilapäisen käyttö toisen yrityksen kautta saattaa helposti olla
edullisempaa ja helpompaa kokonaisuuden kannalta.
Kuka haluaa saada 300 kaikkien urpojen hakemusta kun
tarvitsee yhden, parhaan?Urpoja ei olemuut kun ne kullinaamat jotka istuu siellä toimistolla ja esittävät paskan tärkeitä.
- siis olet
kuulehan kirjoitti:
Urpoja ei olemuut kun ne kullinaamat jotka istuu siellä toimistolla ja esittävät paskan tärkeitä.
Minä käytän vuokrafirmoja, koska ne ovat helppoja. Jos tarvitsen ihmisen töihin esim. neljän kuukauden ajaksi, ei todellakaan ole kannattavaa ottaa omille listoilleen.
Ensin aikaa menee siinä, kun valitsee tekijän. Perustat henkilöstökortin, hoidat palkanlaskennan, toimitat tiedot kirjanpitäjälle (joka ottaa joka asiasta maksun), työtodistuksia, palkkatodistuksia ym. ym.
Joten pääsen ehkä halvemmalla ja jää enemmän aikaa siihen omaan työhöni - vai tätä mieltä olet
siis olet kirjoitti:
Minä käytän vuokrafirmoja, koska ne ovat helppoja. Jos tarvitsen ihmisen töihin esim. neljän kuukauden ajaksi, ei todellakaan ole kannattavaa ottaa omille listoilleen.
Ensin aikaa menee siinä, kun valitsee tekijän. Perustat henkilöstökortin, hoidat palkanlaskennan, toimitat tiedot kirjanpitäjälle (joka ottaa joka asiasta maksun), työtodistuksia, palkkatodistuksia ym. ym.
Joten pääsen ehkä halvemmalla ja jää enemmän aikaa siihen omaan työhöniEnsiksi en mahda millään uskoa että olet yrittäjä, vaan joku vuokrafirman sika joka yrittää kusettaa muille aatettaan. Jos taas olet yrittäjä, sinut on jo valmiiksi kusetettu tai et kykene ajattelemaan.
Tekstissäsi on myös hirveetä liioittelun makua, (tätä vuokrafirman markkinapropagandaa) palkanlaskenta vie olemattoman vähän ajastasi tai tietojen toimittaminen, tai mikään muu mainitsemistasi asioista, yllättyisit jos kokeilisit kerran. Ja lisäksi nämä esille ottamasi kustannukset jäävät jokatapauksessa lopulta sinun maksettavaksi, koska ne on jo huomioitu vuokraushinnassa ylimääräinen kate joka menee lisäksi vuokrafirmalle, joten suoraan palkkaaminen tulee vain edullisemmaksi.
- Mitä tulevaisuus tuo
Minä menin työhaastatteluun työllistävälle firmalle ja sain palkkatoiveeni läpi. Koska firma voinut sillä hetkellä työllistää omille listoilleen (lakiin liittyvät syyt) niin minut palkattiin vuokratyövälitysfirman kautta. En menetä palkassa mitään, mutta todistaa sen että työnantaja oikeasti haluaa minut firmaan koska on valmis maksamaan palkkojeni ja kulujeni lisäksi vielä vuokraajallekin provikat (olen jo tosin vanha alan ammatilainen). Harvalla tietty näin hyvin käy, mutta voi vuokratyöfirmoista olla joskus hyötyäkin. Tunnen monia jotka ovat saaneet vakityön "alistumalla" ensin vuokratyösuhteeseen. Ilman vuokraajaa etsisin ehkä vieläkin työtä. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3262599Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.281821Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1241558Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511417- 68919
Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69894Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko156887- 55820
- 61792
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14789