Lähitaksi kilpailuviraston hampaissa

Fakta homma

-Liikenne- ja viestintäministeriölle annettiin lausunto Helsingin Taksi-Data Oy:n
ja Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n (lähitaksi) käyttämistä kuljetustehtävien
välityspalvelusopimuksiin sisältyvistä ehdoista ja yhtiöiden antamien määräysten ja
toimintaohjeiden lainmukaisuudesta. Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
toimimista uuden taksiliikennelain tultua 1.8.2007 voimaan ja ajovuorosääntelyn..."
-

Miten se menee kaikki kuljettajakortit, maksupäätepakko-ostot, vuorolistat, tarrakiellot...
Ovatko aivan viraston linjausten mukaiset?

30

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karies 8888888

      Mättöä riittää mutta lähitaksi tietää mitä tekee. Siinä ei kilpavirastot paljoa hetkauta. Mahtavatko siellä pärjätä koska lähitaksin juristit lukeneet kaikki ja todenneet täysin lainmukaisiksi.
      Aivan tarpeetonta väittelyä täällä. Antakaa kellokkaiden tehdä työnsä.

      • siitä on aikaa siis

        Kannataisko lähitaksin vaihtaa juristeja?


    • hampaissa?

      Toi alku on yleislätinää jostain kilpailuviraston vuosijulkaisusta, joten yhtä tyhjän kanssa. sen sijaan tämä on mielenkiitoinen näkemys:

      "Miten se menee kaikki kuljettajakortit, maksupäätepakko-ostot, vuorolistat, tarrakiellot...Ovatko aivan viraston linjausten mukaiset?"

      Näissä ei ole kyse mistään kilpailuviraston linjauksista. Niissä on kyse yksityisen yhtiön ja sen kuljettajien välisestä sopimuksesta. Yhtiön ei tarvitse välittää palvelujaan kuljettajille, jotka eivät noudata sen edellyttämiä sääntöjä ja sopimuksia.

      Kaikki nuo ovat sellaisia asioita, jotka voidan katsoa parantavan asiakspalvelua ja rehellisyyttä, eli ei tasan varmaan ole kyseisellä virastolla mitään sanomista, jos ala itse määrittelee laadukkaan taksipalvelun rajoja mm. kuljettajakortit esille, rasistiset tarrat pois, pukeutuminen kuntoon jne. jne. Maksupäätte on asia, josta Oy voi itse päättää, eikä se ole välitysyhtiön vika, jos pankki ja luottolaitokset vaativat moisiten päätteiden hankkimista myös takseihin. Ct820 on ollut "laiton" jo vuodesta 2006, eli ei ole täyttänyt EMV säännöksiä.

      Kenenkään, jota moisten sääntöjen noudattaminen ei kiinnosta ei tarvitse olla mukana keskuksessa, irtisanomisaika autoilijan sen tehdessä taitaa olla 1kk.

      Niin ja AKE:n suunnalta on kuljettajille tulossa paljon lisää sääntöjä, kortteja ym. ym.

      • suomalsinen faksikuski

        Onneksi on suomalainen kilpailuvirasto!
        Sinne voi tehdä joku toimenpidepyynnön(lääninhallitus,autoilija jne...).
        Sillähän se selviää,vai onkohan jo tehty;)


      • tehdä....
        suomalsinen faksikuski kirjoitti:

        Onneksi on suomalainen kilpailuvirasto!
        Sinne voi tehdä joku toimenpidepyynnön(lääninhallitus,autoilija jne...).
        Sillähän se selviää,vai onkohan jo tehty;)

        jos energiaa riittää:) Kannataisi sitten myös käyttää itse lakimiestä sen toimenpidepyynnön tekemisessä ja esittää allekirjoittamansa sopimukset...saattaa säästyä turhalta vaivalta:)


      • buah hahaa
        tehdä.... kirjoitti:

        jos energiaa riittää:) Kannataisi sitten myös käyttää itse lakimiestä sen toimenpidepyynnön tekemisessä ja esittää allekirjoittamansa sopimukset...saattaa säästyä turhalta vaivalta:)

        Kilpailuvirasto katsoo, että sopimusehtoa ei voida nykyisen soveltamiskäytännön mukaisena pitää kohtuuttomana, myöskään niiden autoilijoiden osalta, jotka käyttävät Lähitaksin maksuliikennejärjestelmää. Lähitaksin selvityksen mukaan yhtiön autoilijoilla on näet käytössä kahden eri valmistajan mittarijärjestelmiä ja myös jatkossa on tarkoitus vastaanottaa maksutapahtumia molemmista järjestelmistä. On perusteltua, että Lähitaksi haluaa rajoittaa useiden rinnakkaisten järjestelmien ylläpitämisen nykyiseen kahteen järjestelmään. Myös autoilijoiden ja yhtiön järjestelmien yhteensopivuuden turvaaminen tulevaisuudessa ja rikkinäisten mittareiden aiheuttamien ongelmien välttäminen ovat hyväksyttäviä tavoitteita. Tämän toteaa myös toimenpidepyynnön tehnyt Heikki Palomäki 29.9.1999 päivätyssä lausunnossaan.
        Tänä päivänä ei käy kuin yksi maksujärjestelmä,miksi?


      • tehdä
        tehdä.... kirjoitti:

        jos energiaa riittää:) Kannataisi sitten myös käyttää itse lakimiestä sen toimenpidepyynnön tekemisessä ja esittää allekirjoittamansa sopimukset...saattaa säästyä turhalta vaivalta:)

        asioista näin vaikeita? Siihen toimenpidepyyntöön ei lakimiehiä tarvita. Virastossa niitä riittää. Vain vapaamuotoinen selostus tilanteesta,mahd. dokumentit, osapuolet, yhteystiedot yms


      • Spedetaksin asiakas

        AKE on valtion laitos, toteuttaa lainsäädäntöä.
        Lähitaksi yksityinen oy jolla tosin määräävä markkina-asema. Jonka sopimukset lainvastaisia.
        Mielestäsi siis KIPAn julkaisu "yleislätinää" ? Onnea valitsemallasi kannalle.
        CT-820 laiton? Niin on tämä meidän sagemimmekin. Ei useinkaan kelpaa yleisimmät luottokortit, elektronit ym..
        Lähitaksi óy voi noudattaa omia sääntöjään ihan miten haluaa ja siltä palveluja ostavat autot omiaan. Vai Velvoittaako esim. sonera pukeutumaan Frakkiin vastattaessa soneran välittämiin puheluihin?


      • jantteri:)
        Spedetaksin asiakas kirjoitti:

        AKE on valtion laitos, toteuttaa lainsäädäntöä.
        Lähitaksi yksityinen oy jolla tosin määräävä markkina-asema. Jonka sopimukset lainvastaisia.
        Mielestäsi siis KIPAn julkaisu "yleislätinää" ? Onnea valitsemallasi kannalle.
        CT-820 laiton? Niin on tämä meidän sagemimmekin. Ei useinkaan kelpaa yleisimmät luottokortit, elektronit ym..
        Lähitaksi óy voi noudattaa omia sääntöjään ihan miten haluaa ja siltä palveluja ostavat autot omiaan. Vai Velvoittaako esim. sonera pukeutumaan Frakkiin vastattaessa soneran välittämiin puheluihin?

        Ensinnäkin AKE otta haltuunsa koko taksialan kolutuksen tulevaisuudessa. Se auktorisoi kaikki tahot, jotka kolutusta taksialalla saa antaa. Mikäli se määrää, jonkun uuden kuljettajakortin, niin sitten se tulee myös. Itsehän sanoit, että se toteuttaa lainsäädäntöä.

        CT820 ei ole täyttänyt vuoden 2006 jälkeen pankkien ja luottolaistosten maksupäätteelle asetettuja vaatimuksia ja kaikki sillä vastaanotetut maksut on otettu autoilijan vastuulla vastaan. Sagem toimii, ei ainuttakaan vikaa/toimintahäriötä 10 kuukauteen.

        Mikä on Lähitaksi Oy? Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n eli Lähitaksin ja autoilijan välillä on sopimukset, samoin kaikilla Lähitaksin alueen kuljettajilla ja Lähitaksilla on sopimus keskenään, joissa määrätyt asiat mainitaan. Autoilija tai kuljettaja ei todellakaan noudata mitään omia sääntöjään kuten haluaa.

        Eikö nämä villit satamissa yms. paikoissa asiakkaita kyytiinsä repivät kuorma-autot riitä esimerkiksi mitä siitä seuraa, jos alalla ei ole mitään sääntöjä?

        "Vai Velvoittaako esim. sonera pukeutumaan Frakkiin vastattaessa soneran välittämiin puheluihin?"

        Velvoittaako Finnair, vartiointiliikkeet, kaupat, pysäköinninvalvonta, poliisi, alko ym. henkilökuntansa käyttämään työasua, josta heidät erottaa?


      • jaäfaa
        jantteri:) kirjoitti:

        Ensinnäkin AKE otta haltuunsa koko taksialan kolutuksen tulevaisuudessa. Se auktorisoi kaikki tahot, jotka kolutusta taksialalla saa antaa. Mikäli se määrää, jonkun uuden kuljettajakortin, niin sitten se tulee myös. Itsehän sanoit, että se toteuttaa lainsäädäntöä.

        CT820 ei ole täyttänyt vuoden 2006 jälkeen pankkien ja luottolaistosten maksupäätteelle asetettuja vaatimuksia ja kaikki sillä vastaanotetut maksut on otettu autoilijan vastuulla vastaan. Sagem toimii, ei ainuttakaan vikaa/toimintahäriötä 10 kuukauteen.

        Mikä on Lähitaksi Oy? Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n eli Lähitaksin ja autoilijan välillä on sopimukset, samoin kaikilla Lähitaksin alueen kuljettajilla ja Lähitaksilla on sopimus keskenään, joissa määrätyt asiat mainitaan. Autoilija tai kuljettaja ei todellakaan noudata mitään omia sääntöjään kuten haluaa.

        Eikö nämä villit satamissa yms. paikoissa asiakkaita kyytiinsä repivät kuorma-autot riitä esimerkiksi mitä siitä seuraa, jos alalla ei ole mitään sääntöjä?

        "Vai Velvoittaako esim. sonera pukeutumaan Frakkiin vastattaessa soneran välittämiin puheluihin?"

        Velvoittaako Finnair, vartiointiliikkeet, kaupat, pysäköinninvalvonta, poliisi, alko ym. henkilökuntansa käyttämään työasua, josta heidät erottaa?

        "Sagem toimii, ei ainuttakaan vikaa/toimintahäriötä 10 kuukauteen"
        Valhetta. Miksiköhän lehdet paukuttaneet koko ajan toimintaongelmista?
        Kuorma-autot eivät ole takseja vai ovatko siis mielestäsi?
        " Velvoittaako Finnair, vartiointiliikkeet, kaupat, pysäköinninvalvonta, poliisi, alko ym. henkilökuntansa käyttämään työasua, josta heidät erottaa?"
        En ole lähitaksin palveluksessa. Autoilija-isäntäni on vain ostanut siltä kyydinvälitys palveluja. Eikä hän kuten en myöskään itse pukeudu shakettiin kun käytän elisan välittämiä puheluita.
        Jos keskuksessa tykkäävät pukeuta smurffipukuun niin siitä vaan. Ei häiritse minua.


      • n-u-i-j-a
        jantteri:) kirjoitti:

        Ensinnäkin AKE otta haltuunsa koko taksialan kolutuksen tulevaisuudessa. Se auktorisoi kaikki tahot, jotka kolutusta taksialalla saa antaa. Mikäli se määrää, jonkun uuden kuljettajakortin, niin sitten se tulee myös. Itsehän sanoit, että se toteuttaa lainsäädäntöä.

        CT820 ei ole täyttänyt vuoden 2006 jälkeen pankkien ja luottolaistosten maksupäätteelle asetettuja vaatimuksia ja kaikki sillä vastaanotetut maksut on otettu autoilijan vastuulla vastaan. Sagem toimii, ei ainuttakaan vikaa/toimintahäriötä 10 kuukauteen.

        Mikä on Lähitaksi Oy? Helsingin Ympäristön Taksikeskus Oy:n eli Lähitaksin ja autoilijan välillä on sopimukset, samoin kaikilla Lähitaksin alueen kuljettajilla ja Lähitaksilla on sopimus keskenään, joissa määrätyt asiat mainitaan. Autoilija tai kuljettaja ei todellakaan noudata mitään omia sääntöjään kuten haluaa.

        Eikö nämä villit satamissa yms. paikoissa asiakkaita kyytiinsä repivät kuorma-autot riitä esimerkiksi mitä siitä seuraa, jos alalla ei ole mitään sääntöjä?

        "Vai Velvoittaako esim. sonera pukeutumaan Frakkiin vastattaessa soneran välittämiin puheluihin?"

        Velvoittaako Finnair, vartiointiliikkeet, kaupat, pysäköinninvalvonta, poliisi, alko ym. henkilökuntansa käyttämään työasua, josta heidät erottaa?

        Ettekö vitun nuijat tajua lähitaksi(palvelun myyjä)/taksi(asiakas) suhdetta?
        Onko finskin asiakkailla jokin pukusääntö?
        Pamputtaako poliisi vain määrätynlaiseen pukuun sonnustautuneita?
        Eri asia on sitten taksi/taksiasiakas suhde. Ja siitä pukeutumisesta on taksilaissa omat sääntönsä. Siinä on taksinkuljettajan työasusta sanottu tarkoitukseen soveltuva.
        Eikä lue muuten mitään taksiasiakkaan asusteista.


      • edelleenkään tajua
        jaäfaa kirjoitti:

        "Sagem toimii, ei ainuttakaan vikaa/toimintahäriötä 10 kuukauteen"
        Valhetta. Miksiköhän lehdet paukuttaneet koko ajan toimintaongelmista?
        Kuorma-autot eivät ole takseja vai ovatko siis mielestäsi?
        " Velvoittaako Finnair, vartiointiliikkeet, kaupat, pysäköinninvalvonta, poliisi, alko ym. henkilökuntansa käyttämään työasua, josta heidät erottaa?"
        En ole lähitaksin palveluksessa. Autoilija-isäntäni on vain ostanut siltä kyydinvälitys palveluja. Eikä hän kuten en myöskään itse pukeudu shakettiin kun käytän elisan välittämiä puheluita.
        Jos keskuksessa tykkäävät pukeuta smurffipukuun niin siitä vaan. Ei häiritse minua.

        "En ole lähitaksin palveluksessa. Autoilija-isäntäni on vain ostanut siltä kyydinvälitys palveluja."

        Näinhän se nopeasti ajatellen on mutta katsopas mitä siinä sinun kuljettajakortti sopimuksessa, jonka olet allekirjoittanut lukee? Olet sitoutunut noudattamaan Lähitaksin antamia sääntöjä mm. pukeutumisen suhteen, jos se ei sulle sovi niin kyllä se korttikin saattaa lähteä. Et olisi ensimmäinen jolta se lähtee:)

        Isäntäsi sopimuksessa onkin siten jo paljon muutakin, joita on noudatettava.


      • pelle mikä pelle
        edelleenkään tajua kirjoitti:

        "En ole lähitaksin palveluksessa. Autoilija-isäntäni on vain ostanut siltä kyydinvälitys palveluja."

        Näinhän se nopeasti ajatellen on mutta katsopas mitä siinä sinun kuljettajakortti sopimuksessa, jonka olet allekirjoittanut lukee? Olet sitoutunut noudattamaan Lähitaksin antamia sääntöjä mm. pukeutumisen suhteen, jos se ei sulle sovi niin kyllä se korttikin saattaa lähteä. Et olisi ensimmäinen jolta se lähtee:)

        Isäntäsi sopimuksessa onkin siten jo paljon muutakin, joita on noudatettava.

        ---Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
        se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
        ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
        toimimista--

        Joten höpö höpö..
        Älä sä sieltä kellarista huutele noita sun huuhaa juttujasi. Ei ne uppoa enään kehenkään. Sen verran turhaksi olet itsesi tehnyt tässä vuosien saatossa puhuessasi paskaa enemmän kuin suuhun mahtuu.
        Ei ole yksikään kortti vielä lähtenyt ja jos on niin ei ole kuljettaja vielä kuullut mistä voi kysellä sen perään.


      • on sulla tiedot
        pelle mikä pelle kirjoitti:

        ---Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
        se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
        ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
        toimimista--

        Joten höpö höpö..
        Älä sä sieltä kellarista huutele noita sun huuhaa juttujasi. Ei ne uppoa enään kehenkään. Sen verran turhaksi olet itsesi tehnyt tässä vuosien saatossa puhuessasi paskaa enemmän kuin suuhun mahtuu.
        Ei ole yksikään kortti vielä lähtenyt ja jos on niin ei ole kuljettaja vielä kuullut mistä voi kysellä sen perään.

        Minun tietojen mukaan kortit lähtee ja on lähtenyt mm. jatkuvista jullikoiden soitoista, asiakkaaseen kohdistuvasta käytöksestä, josta oikeuden tuomio sekä niiltä muutamalta kuuluisalta ratista työssä kärähtäneeltä. Perän taitaa olla turha kysellä, syyt voit lukea siitä kuljettajakorttisopimuksesta. Taksin ajamistahan sen kortin lähtö ei estä mutta laitteet ei vaan vastaa.


      • olevan
        on sulla tiedot kirjoitti:

        Minun tietojen mukaan kortit lähtee ja on lähtenyt mm. jatkuvista jullikoiden soitoista, asiakkaaseen kohdistuvasta käytöksestä, josta oikeuden tuomio sekä niiltä muutamalta kuuluisalta ratista työssä kärähtäneeltä. Perän taitaa olla turha kysellä, syyt voit lukea siitä kuljettajakorttisopimuksesta. Taksin ajamistahan sen kortin lähtö ei estä mutta laitteet ei vaan vastaa.

        mutta ei vääristä vaatteista. Itselläni ei muuten ole kyseistä korttia. Olen ajellut isännän kortilla jo vuoden.


      • provosta
        olevan kirjoitti:

        mutta ei vääristä vaatteista. Itselläni ei muuten ole kyseistä korttia. Olen ajellut isännän kortilla jo vuoden.

        Onnittelen loistavasta provosta:)


      • ollut asiakas
        n-u-i-j-a kirjoitti:

        Ettekö vitun nuijat tajua lähitaksi(palvelun myyjä)/taksi(asiakas) suhdetta?
        Onko finskin asiakkailla jokin pukusääntö?
        Pamputtaako poliisi vain määrätynlaiseen pukuun sonnustautuneita?
        Eri asia on sitten taksi/taksiasiakas suhde. Ja siitä pukeutumisesta on taksilaissa omat sääntönsä. Siinä on taksinkuljettajan työasusta sanottu tarkoitukseen soveltuva.
        Eikä lue muuten mitään taksiasiakkaan asusteista.

        aatamin asussa.Oli ryöstetty.


      • erän toisen kuskin
        olevan kirjoitti:

        mutta ei vääristä vaatteista. Itselläni ei muuten ole kyseistä korttia. Olen ajellut isännän kortilla jo vuoden.

        Kortti käytössä. Joskus muijan kortillakin jos kaveri itse töissä.


      • osoitus
        erän toisen kuskin kirjoitti:

        Kortti käytössä. Joskus muijan kortillakin jos kaveri itse töissä.

        miksi taksiala tarvitsee, eikä tule toimeen ilman sääntöjä. Mieti edes vähän, käytät hätäkutsua ja poliisi etsiikin muijaasi, eikä sinua. Esimerkkejä olisi muitakin.


      • oiva lohjatar
        osoitus kirjoitti:

        miksi taksiala tarvitsee, eikä tule toimeen ilman sääntöjä. Mieti edes vähän, käytät hätäkutsua ja poliisi etsiikin muijaasi, eikä sinua. Esimerkkejä olisi muitakin.

        Mitä nyt vähän seurannut hätäkutsuja, niin suurin osa vahinkopainalluksia tai sitten näitä ettei saa maksua kyydistä.
        Sääntöjä tarvitaan toki. Mitenköhän pitkältä taksista poliisit hakee muijaa jos sen kortilla olevasta autosta painettu hätää? Käyvätkö herättämässä sen kuskin kotoa jos ukko ajanut muijansa kortilla? En usko että virkavalta aivan yhtä typeriä kuin taksikeskuksen sääntöjen laatijat....


      • Taksialalla
        ollut asiakas kirjoitti:

        aatamin asussa.Oli ryöstetty.

        Aina kannattaa katsoa muita töitä jos ei halua noudattaa työnantajan antamia ohjeita. Jatkuva vastapura tarkoittaa että ei halua tehdä ks työtä.


      • kulliainen
        pelle mikä pelle kirjoitti:

        ---Viraston mielestä olisi ehkäistävä ennalta
        se, etteivät tilausvälityksen tekniset ratkaisut tai kuljettajien ja autoilijoiden rekisteröinti
        ja kuljettajille asetettavat vaatimukset estä tai rajoita kenenkään alalla
        toimimista--

        Joten höpö höpö..
        Älä sä sieltä kellarista huutele noita sun huuhaa juttujasi. Ei ne uppoa enään kehenkään. Sen verran turhaksi olet itsesi tehnyt tässä vuosien saatossa puhuessasi paskaa enemmän kuin suuhun mahtuu.
        Ei ole yksikään kortti vielä lähtenyt ja jos on niin ei ole kuljettaja vielä kuullut mistä voi kysellä sen perään.

        Nämä tekniset ratkaisut sitä luokkaa että estää toimimisen alalla koska 5 autoilijaa suljettu pois välityksestä lähinetin mukaan?
        Kannattaisi tyyppien kysellä kilpailuviraston näkemystä asiasta. Luulen että lakimiehet ottaisivat kiljuen tehtävän hoitaakseen ja voisi jotain korvauksiakin tulla. Kaikilla tietääkseni on myös se pankkien vaatima emw-hyväksytty maksupääte tosin ei sagem.


      • wrjetrrr
        kulliainen kirjoitti:

        Nämä tekniset ratkaisut sitä luokkaa että estää toimimisen alalla koska 5 autoilijaa suljettu pois välityksestä lähinetin mukaan?
        Kannattaisi tyyppien kysellä kilpailuviraston näkemystä asiasta. Luulen että lakimiehet ottaisivat kiljuen tehtävän hoitaakseen ja voisi jotain korvauksiakin tulla. Kaikilla tietääkseni on myös se pankkien vaatima emw-hyväksytty maksupääte tosin ei sagem.

        Ei kaikilla ulos suljetuilla ole emv-hyväksyttyä päätettä. Yhden minkä tiedän niin oli niin piipussa ettei voinut ostaa sagemia ja luottotiedot punasella etteivät velaksi myyneet. Veti CT820:llä niin pitkään kuin vehkeet pelasivat. Luulen että muutkin on oikeasti olleet vastaavassa tilassa. Eiköhän tuossa vaiheessa lopettaminen ole se kaikkein järkevin vaihtoehto.


      • optio-olli
        wrjetrrr kirjoitti:

        Ei kaikilla ulos suljetuilla ole emv-hyväksyttyä päätettä. Yhden minkä tiedän niin oli niin piipussa ettei voinut ostaa sagemia ja luottotiedot punasella etteivät velaksi myyneet. Veti CT820:llä niin pitkään kuin vehkeet pelasivat. Luulen että muutkin on oikeasti olleet vastaavassa tilassa. Eiköhän tuossa vaiheessa lopettaminen ole se kaikkein järkevin vaihtoehto.

        kaksi vaihtanut autoa sen irtisanomisen jälkeen ja kortilla näyttävät ostavan naftaa joten tuskin on häikkää luottotiedoissa kuten useimmilla takseilla lehtitietojen mukaan. Mistä sekin kertoo?


      • antelias-anni
        wrjetrrr kirjoitti:

        Ei kaikilla ulos suljetuilla ole emv-hyväksyttyä päätettä. Yhden minkä tiedän niin oli niin piipussa ettei voinut ostaa sagemia ja luottotiedot punasella etteivät velaksi myyneet. Veti CT820:llä niin pitkään kuin vehkeet pelasivat. Luulen että muutkin on oikeasti olleet vastaavassa tilassa. Eiköhän tuossa vaiheessa lopettaminen ole se kaikkein järkevin vaihtoehto.

        kahden takametsät vielä myymättä.Olivat mukana hirvimettällä ovensuun lähellä, joten se luottotiedoista. Tokko lopettavat aivan lähiaikoina...
        CT-820 toimii vielä paitsi heillä. Ainakin itse purkasin manuaalisesti modeemin kautta kiasman aulassa vara-autossa käyttämäni palikan..


      • hkokloo
        antelias-anni kirjoitti:

        kahden takametsät vielä myymättä.Olivat mukana hirvimettällä ovensuun lähellä, joten se luottotiedoista. Tokko lopettavat aivan lähiaikoina...
        CT-820 toimii vielä paitsi heillä. Ainakin itse purkasin manuaalisesti modeemin kautta kiasman aulassa vara-autossa käyttämäni palikan..

        "CT-820 toimii vielä paitsi heillä. Ainakin itse purkasin manuaalisesti modeemin kautta kiasman aulassa vara-autossa käyttämäni palikan.. "

        Älä sitten levittelele saati marise, mikäli rahasi, ainakin osaksi haihtuvat bittiavaruuteen:)


      • vastuuntuntoinen kus
        Taksialalla kirjoitti:

        Aina kannattaa katsoa muita töitä jos ei halua noudattaa työnantajan antamia ohjeita. Jatkuva vastapura tarkoittaa että ei halua tehdä ks työtä.

        Mitä ohjeita? Pukuohje oli isännältä että lain vaatima tehtävään soveltuva. Uimapuvussa ei saa ajaa.
        Vai oli mielessäsi jokin muu ohje?
        Korteista ohjeistettu että mieluummin käteistä tai pankkikortti. Sosiaaliviraston,luotto ja taksikortit vain viime hädässä. Jos onneton asiakas haluaa ajaa velaksi..
        Provikat varsinkin "omissa" korteissa hänen tietojensa mukaan tolkuttomat ja rahan saanti kestää.


      • goqaoafm
        vastuuntuntoinen kus kirjoitti:

        Mitä ohjeita? Pukuohje oli isännältä että lain vaatima tehtävään soveltuva. Uimapuvussa ei saa ajaa.
        Vai oli mielessäsi jokin muu ohje?
        Korteista ohjeistettu että mieluummin käteistä tai pankkikortti. Sosiaaliviraston,luotto ja taksikortit vain viime hädässä. Jos onneton asiakas haluaa ajaa velaksi..
        Provikat varsinkin "omissa" korteissa hänen tietojensa mukaan tolkuttomat ja rahan saanti kestää.

        on kieltänyt ottamasta kk-korttikyytejä...


      • olemassakaan...
        goqaoafm kirjoitti:

        on kieltänyt ottamasta kk-korttikyytejä...

        Kyseistä ohjetta ei ole olemassakaan. Autoilija on sopimuksen keskuksen kanssa tehtyään sitoutunut vastaanottamaan kaikki keskuksen kyydit valikoimatta matkan pituutta tai maksutapaa. Hän on myös sitoutunut varustamaan autonsa keskuksen määrittelemillä laitteilla ja merkitsemään autonsa keskuksen määrittelemin tunnuksin.

        Näin kuorkki taksi aikaan ei mene pitkään, kun kaikkissa LT:n ja HTD:n autojen ovissa on isot logot, josta asiakas erottaa oikean taksin, ja jonka kuljettajalla ei ole mitään asiaa valikoida tai kieltäytyä kyydeistä. Älkää nyt omaa oksaa sahatko.


      • gogaoafm
        olemassakaan... kirjoitti:

        Kyseistä ohjetta ei ole olemassakaan. Autoilija on sopimuksen keskuksen kanssa tehtyään sitoutunut vastaanottamaan kaikki keskuksen kyydit valikoimatta matkan pituutta tai maksutapaa. Hän on myös sitoutunut varustamaan autonsa keskuksen määrittelemillä laitteilla ja merkitsemään autonsa keskuksen määrittelemin tunnuksin.

        Näin kuorkki taksi aikaan ei mene pitkään, kun kaikkissa LT:n ja HTD:n autojen ovissa on isot logot, josta asiakas erottaa oikean taksin, ja jonka kuljettajalla ei ole mitään asiaa valikoida tai kieltäytyä kyydeistä. Älkää nyt omaa oksaa sahatko.

        työnantajan ohje, ei LT;n tai HTD;n..
        Ei ole eripuraa työnantajan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksoisliekki-ihmiset

      Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.
      Ikävä
      307
      2999
    2. Osta säkin sellainen

      Osta säkin sellainen makkaratakki
      Ikävä
      32
      1445
    3. Olit nainen vanhentunut

      ei ole aika ollut armelias sulle.
      Ikävä
      85
      1443
    4. Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?

      Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?
      Ikävä
      179
      1332
    5. Yritätkö päästä

      Yli kaivatustasi?
      Ikävä
      117
      1141
    6. Mikä kaivattusi

      Huumorintajussa on niin erityistä? Mikä hänestä tekee hauskan?
      Ikävä
      49
      941
    7. Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?

      Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t
      Maailman menoa
      201
      923
    8. Vihjelista

      Kerro joku vihje, jos vielä kinostaa enemmän kuin kiviä 🪨🪵 ja haluat yhteydenottoa 👇
      Ikävä
      77
      877
    9. Onko kaivattusi

      Kuuma?
      Ikävä
      59
      874
    10. Yritin alkaa nukkumaan

      Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une
      Ikävä
      46
      796
    Aihe