Kertokaa Oulun seudun talleista

fediqu

Pitäisi ensi kesäksi hommata harjottelupaikka mieluiten jostain Oulun läheltä. Kaipailisinkin nyt vähän kokemuksia talleista missä olette käyneet. Kerro jotain tallista, onko mukavaa henkilökuntaa ja kaikkea mahdollista mikä voisi vaikuttaa harjoittelussa viihtymiseen jne. :)

94

14030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noonui

      Asun oulussa. Siellä on monta hyvää tallia.Äimäraution talli on kaukovainion lähellä. Siellä on mukavat tilat. Sieltä varmasti saattaisi löytyä harjoittelu paikka. Netissä ois netti sivutkin http://www.aimarautionratsastuskeskus.fi/ siellä on sitten ravirata. hyvät maastot. ja sano jos on viel kysyttävää. niin kerron oulun talleista vähän enemmän ;)

    • sarpsulii

      joo no tässä muutama (=

      - Äimäraution ratsastuskeskus http://www.aimarautionratsastuskeskus.fi/
      - Ahon talli http://www.ahontalli.com/
      - Saaran talli http://www.nic.fi/~o-ri/sivut/etusivu.html
      - Aaltokankaan ratsutallit http://www.aaltokankaanratsutallit.fi/
      - Oulunsalon ratsastuskoulu http://oulunsalonratsastuskoulu.fi/
      - Koivikon ratsutila http://www.koivikonratsutila.fi/wp/?page_id=2
      - Ylirannan ratsutila http://www.ylirannanratsutila.fi/
      - Sarin talli http://www.sarintalli-rantsila.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=25
      - Virpitallit http://www.virpitallit.tarjoaa.fi/

      ^ tossa jtn mitä tiiän, joku varmaa kerto noista jtn, ku en nyt ehi :D

      • Turkkajussit

        Moi mun pikkusisko ja minä käydään turkan ratsurinteellä sitä voisin suositella sieltä ei löydy maneesia mutta muuten talli on hyvä etsittiin kans tallia ja turkka tuntui parhaalta siellä on tosi paljon hevosia ja isot tilat myös mukavat opettajat siellä on rento meininki kaikki hevoset ovat mukavia myös kehitys vammaisille on omat tunnit hevosia on laidasta laitaan suosittelen 🤗


      • Anonyymi

        Tuo ratsukankaan talli on kyllä todella mukava talli olen monesti käynyt siellä ja hoitanut hevosia ja poneja itse Olen ratsastanut jo kaksi vuotta olen myös tehnyt tallitöitä jota löytyy melkein aina jos nälkä pääsee yllättämään Voit myös ottaa rahaa mukaan ja osta itsellesi pillimehun tai karkkipussi Siellä on myös Mukavaa henkilökuntaa ja ihmisiä moni kaverinikin Myös käy tällä tallilla neuvottelee kanssani todella tyytyväisiä ja Olemme viettäneet hyviä hetkiä rapsutellessamme tallikissoja hipsiä ja iitua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ratsukankaan talli on kyllä todella mukava talli olen monesti käynyt siellä ja hoitanut hevosia ja poneja itse Olen ratsastanut jo kaksi vuotta olen myös tehnyt tallitöitä jota löytyy melkein aina jos nälkä pääsee yllättämään Voit myös ottaa rahaa mukaan ja osta itsellesi pillimehun tai karkkipussi Siellä on myös Mukavaa henkilökuntaa ja ihmisiä moni kaverinikin Myös käy tällä tallilla neuvottelee kanssani todella tyytyväisiä ja Olemme viettäneet hyviä hetkiä rapsutellessamme tallikissoja hipsiä ja iitua

        Äimäraution yalli !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ratsukankaan talli on kyllä todella mukava talli olen monesti käynyt siellä ja hoitanut hevosia ja poneja itse Olen ratsastanut jo kaksi vuotta olen myös tehnyt tallitöitä jota löytyy melkein aina jos nälkä pääsee yllättämään Voit myös ottaa rahaa mukaan ja osta itsellesi pillimehun tai karkkipussi Siellä on myös Mukavaa henkilökuntaa ja ihmisiä moni kaverinikin Myös käy tällä tallilla neuvottelee kanssani todella tyytyväisiä ja Olemme viettäneet hyviä hetkiä rapsutellessamme tallikissoja hipsiä ja iitua

        Minäkin käyn ratsukankaalla ja se on kyllä ollut parhain talli kaikista🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äimäraution yalli !

        Saa ite päättää kumpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin käyn ratsukankaalla ja se on kyllä ollut parhain talli kaikista🥰

        Niin on, ratsukangas on parhain talli koskaan, olen käynyt monilla talleilla ja ratsukangas on ollu niistä parhain! Suosittelen sitä! Opettajat on todella hyviä ja osaa hommansa. Hepat ja ponit on osaavia ja monet on todella mukavia, alottelialle sopisi etenkin senja, senja on ehkä kiltein poni. Talvella parilla ponilla, myrskyllä ja akselilla saattaa olla pakkasvirtaa. Mutta on turvallisia♡


    • Duura : )

      Itse käyn siis tuolla Saaran tallilla. Se sijaitsee Oulussa, Kuivasjärvellä. Sieltä löytyy kaksi opettajaa, kummatkin ovat mukavia ja osaavat hommansa. Muukin porukka on mukavaa, vaikka omistaja ottaa vähän liian suurta stressia siitä, kun hevoset tulee sisään... Hevoset on melkein kaikki peruskilttejä, yks on kyllä tosi laiska ja muutama saattaa hieman näykkiä, mutta kyllä niillekin pärjää : D Maastoissa ei oo paljoa kehumista, aika pienet nimittäin.
      Kannattaa käydä edes tutustumassa. Ja nettisivut tulikin jo tuolla ylhäällä.

      • Kolin Rappen <3

        Saaran tallilla yli 10km pitkät maastot ja niitä pitkin pääsee haukiputaalle asti.


    • Bella Donna

      Saaran tallin plussat ja miinukset:

      Sijaitsee Oulussa
      Helppo löytää
      Kivat maastot

      - Hevoset: näykkii, puree, luimistelee ja yrittää lintata seinään.
      - Omistaja: Saara on tosi vanha ja äksy
      - Likainen talli
      - Hevoset saavat kulkea vapaina pihalla ilman aitoja!!
      - Huonosti vuollut kaviot hevosilla
      - Kaikki hevoset ovat laiskoja ja ilkeitä
      - Hevoset ovat likaisia
      - Siellä ei opi mitään tunneilla
      En nyt halua haukkua Saaran tallia enempää, mutta minusta kannattaisi siirtyä vaikka Aaltokankaan tallille joka on Saaran tallin vieressä!

      • --

        Mitä ihmettä?! ''Ei opi mitään tunneilla, likainen talli, hevoset laiskoja, ilkeitä, likaisia, näykkii, puree, luimistelee, linttaa seinään''!!
        Ei ole totta! Saaran tallin hevoset ovat kilttejä, ja niistä pidetään hyvää huolta. Saara on kyllä vanha, mutta hän elää omaa unelmaansa, sekä hän omistaa tallin, ja haluaa vain varmistaa että hevosista pidetään hyvää huolta. Tallin käytävät siivotaan useaan kertaan päivässä, ja lannat kerätään karsinoista myös todella useaan kertaan. Saaran Tallilla on melkein 30 hevosta, eikä niitä ole mitään järkeä lähtä hakemaan tarhasta yksi kerrallaan, joten ne päästetään vapaina juoksemaan talliin, jossa ne osaavat mennä itse omiin karsinoihinsa. Myös hevosten kaviot vuollaan ja hoidetaan säännöllisesti. Kyseisellä tallilla on hevosia laidasta laitaan - on niin reippaita kuin hieman laiskempia, mutta kaikki Saaran hevoset ovat osaavia, vähintään He.B tasoisia. Saaran tallilla on kaksi opettajaa, joista molemmat osaavat työnsä loistavasti. Itse käyn molempien opettajien tunnilla, ja olen kehittynyt heidän ansioistaan huimasti. Saaran Talli on todella viihtyisä ja mukava paikka, jossa otetaan niin sennut kuin junnutkin lämpimästi vastaan. Iselläni on noin 7 vuoden kokemus paikasta, enkä voisi vaihtaa minnekään muualle ratsastamaan, tässä tallissa on vain sitä jotakin. Lämpimästi tervetuloa kokeilemaan Saaran Tallia!


      • ...

        JA tuon haluat vain sanoa kiusataksesi saaran tallilaisia. 2 hevosta on sellaista jotka saattaa hieman näykkiä mutta niille pärjää. Saara on tosi kiva, ehkä vanha mutta mitä siitä. Talli on puhdas.Ponit osaavat pysyä pihalla ilman aitoja toisin kuin aaltokankaan hevoset.Saaran tallin Hevosia ei pidetä ulkona vapaana mutta ne saavat juosta omiin karsinoihinsa tarhasta vapaana. Hevosten kaviot on vuoltu hyvin. Tunnilla hevoset ovat kilttejä ja luotettavia. Siellä oppiii paljon ja hevoset ovat puhtaita ja ihania


      • Toden

        Ja paskat sinä se et tiedä saaran tallista mitään! Miks kaikkien aaltokankaalla käyvien pitää aina haukkua saaran tallia! Saaran tallilla ei sentään haukuta Aaltokangasta!


      • Anonyymi
        -- kirjoitti:

        Mitä ihmettä?! ''Ei opi mitään tunneilla, likainen talli, hevoset laiskoja, ilkeitä, likaisia, näykkii, puree, luimistelee, linttaa seinään''!!
        Ei ole totta! Saaran tallin hevoset ovat kilttejä, ja niistä pidetään hyvää huolta. Saara on kyllä vanha, mutta hän elää omaa unelmaansa, sekä hän omistaa tallin, ja haluaa vain varmistaa että hevosista pidetään hyvää huolta. Tallin käytävät siivotaan useaan kertaan päivässä, ja lannat kerätään karsinoista myös todella useaan kertaan. Saaran Tallilla on melkein 30 hevosta, eikä niitä ole mitään järkeä lähtä hakemaan tarhasta yksi kerrallaan, joten ne päästetään vapaina juoksemaan talliin, jossa ne osaavat mennä itse omiin karsinoihinsa. Myös hevosten kaviot vuollaan ja hoidetaan säännöllisesti. Kyseisellä tallilla on hevosia laidasta laitaan - on niin reippaita kuin hieman laiskempia, mutta kaikki Saaran hevoset ovat osaavia, vähintään He.B tasoisia. Saaran tallilla on kaksi opettajaa, joista molemmat osaavat työnsä loistavasti. Itse käyn molempien opettajien tunnilla, ja olen kehittynyt heidän ansioistaan huimasti. Saaran Talli on todella viihtyisä ja mukava paikka, jossa otetaan niin sennut kuin junnutkin lämpimästi vastaan. Iselläni on noin 7 vuoden kokemus paikasta, enkä voisi vaihtaa minnekään muualle ratsastamaan, tässä tallissa on vain sitä jotakin. Lämpimästi tervetuloa kokeilemaan Saaran Tallia!

        Kun Kävimme kavereitten kanssa saari Saaran tallilla niin meille kysyttiin että onko meillä Lupaa olla täällä olemme pysyneet mutta silti Saara sanoi että Lähtekää pois täältä Tele ei ole kuitenkaan lupaa sen jälkeen En ole käynyt siellä sillä se ei ollut oikein mukavaa ja siellä kyllä oikeasti olikin vähän likaiset tallit hevoset kun selitimme niitä yrittivät puree meitä ja ne pelkäsivät kauheasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Kävimme kavereitten kanssa saari Saaran tallilla niin meille kysyttiin että onko meillä Lupaa olla täällä olemme pysyneet mutta silti Saara sanoi että Lähtekää pois täältä Tele ei ole kuitenkaan lupaa sen jälkeen En ole käynyt siellä sillä se ei ollut oikein mukavaa ja siellä kyllä oikeasti olikin vähän likaiset tallit hevoset kun selitimme niitä yrittivät puree meitä ja ne pelkäsivät kauheasti

        teillä EI ole ollut lupaa mennä koskettelemaan karsinoihin/ edes mennä karsinahuoneeseen, yleensä karsinoihin ei saa mennä koskemaan, sillä hevoset alkavat näykkimään siitä että työnnetään kaltereiden välistö käsiän


      • Anonyymi
        -- kirjoitti:

        Mitä ihmettä?! ''Ei opi mitään tunneilla, likainen talli, hevoset laiskoja, ilkeitä, likaisia, näykkii, puree, luimistelee, linttaa seinään''!!
        Ei ole totta! Saaran tallin hevoset ovat kilttejä, ja niistä pidetään hyvää huolta. Saara on kyllä vanha, mutta hän elää omaa unelmaansa, sekä hän omistaa tallin, ja haluaa vain varmistaa että hevosista pidetään hyvää huolta. Tallin käytävät siivotaan useaan kertaan päivässä, ja lannat kerätään karsinoista myös todella useaan kertaan. Saaran Tallilla on melkein 30 hevosta, eikä niitä ole mitään järkeä lähtä hakemaan tarhasta yksi kerrallaan, joten ne päästetään vapaina juoksemaan talliin, jossa ne osaavat mennä itse omiin karsinoihinsa. Myös hevosten kaviot vuollaan ja hoidetaan säännöllisesti. Kyseisellä tallilla on hevosia laidasta laitaan - on niin reippaita kuin hieman laiskempia, mutta kaikki Saaran hevoset ovat osaavia, vähintään He.B tasoisia. Saaran tallilla on kaksi opettajaa, joista molemmat osaavat työnsä loistavasti. Itse käyn molempien opettajien tunnilla, ja olen kehittynyt heidän ansioistaan huimasti. Saaran Talli on todella viihtyisä ja mukava paikka, jossa otetaan niin sennut kuin junnutkin lämpimästi vastaan. Iselläni on noin 7 vuoden kokemus paikasta, enkä voisi vaihtaa minnekään muualle ratsastamaan, tässä tallissa on vain sitä jotakin. Lämpimästi tervetuloa kokeilemaan Saaran Tallia!

        Kävin itse tallilla ja siellä suoraan sanottunu kiusattiin ja supistiin minusta. Sain väistää aika monta näykkäsyä ja potkua aika monelta hevoselta. Saara taas tuli luokseni katsoi vihaisesti ja sanoi että mitä sinäki siinä seisot. Tunneilla ei opi ollenkaan mitään. Rtasastus Saaralla ei onnistu josset aikonut sietää kiusaamista, useita sairaala käyntejä hevosien takia, halveksuvaa käytöstä omistajalta ja likaisia tallioloja. Suoraan sanottunu säälin niitä hevosia siellä. Tunneilla niitä POTKITAAN kannuksillä ja sahataan suuta niin että veri valuu. Eikä opettajia kiinnosta. ÄLKÄÄ TODELLAKAAN MENKÖ TUOLLE TALLILLE


      • Anonyymi
        Toden kirjoitti:

        Ja paskat sinä se et tiedä saaran tallista mitään! Miks kaikkien aaltokankaalla käyvien pitää aina haukkua saaran tallia! Saaran tallilla ei sentään haukuta Aaltokangasta!

        Ratsukankaalla ei haukuta saaran tallia. Saaran talli on paskin talli minkä tiedän!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratsukankaalla ei haukuta saaran tallia. Saaran talli on paskin talli minkä tiedän!!!!!!!!

        Jep ei todellakaan! Ratsukankaan omistaja Kati on ennen käynyt Saaran tallilla! Saaran talli saattaa olla erilainen, mutta ei ratsukankaalla sitä haukuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin itse tallilla ja siellä suoraan sanottunu kiusattiin ja supistiin minusta. Sain väistää aika monta näykkäsyä ja potkua aika monelta hevoselta. Saara taas tuli luokseni katsoi vihaisesti ja sanoi että mitä sinäki siinä seisot. Tunneilla ei opi ollenkaan mitään. Rtasastus Saaralla ei onnistu josset aikonut sietää kiusaamista, useita sairaala käyntejä hevosien takia, halveksuvaa käytöstä omistajalta ja likaisia tallioloja. Suoraan sanottunu säälin niitä hevosia siellä. Tunneilla niitä POTKITAAN kannuksillä ja sahataan suuta niin että veri valuu. Eikä opettajia kiinnosta. ÄLKÄÄ TODELLAKAAN MENKÖ TUOLLE TALLILLE

        Ensinnäkään saaralla ei saa käyttää kannuksia ellei siihen oo saanu opettajalta lupaa ja jos ne hevoset siellä sua potkii ja puree niin sussa on varmaan se vika jos niitä härnäät yms ja ehkä on pari heppaa jotka on vähän äksympiä mutta kyllä niistäki selviää


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        JA tuon haluat vain sanoa kiusataksesi saaran tallilaisia. 2 hevosta on sellaista jotka saattaa hieman näykkiä mutta niille pärjää. Saara on tosi kiva, ehkä vanha mutta mitä siitä. Talli on puhdas.Ponit osaavat pysyä pihalla ilman aitoja toisin kuin aaltokankaan hevoset.Saaran tallin Hevosia ei pidetä ulkona vapaana mutta ne saavat juosta omiin karsinoihinsa tarhasta vapaana. Hevosten kaviot on vuoltu hyvin. Tunnilla hevoset ovat kilttejä ja luotettavia. Siellä oppiii paljon ja hevoset ovat puhtaita ja ihania

        Turpa kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratsukankaalla ei haukuta saaran tallia. Saaran talli on paskin talli minkä tiedän!!!!!!!!

        Niin totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ei todellakaan! Ratsukankaan omistaja Kati on ennen käynyt Saaran tallilla! Saaran talli saattaa olla erilainen, mutta ei ratsukankaalla sitä haukuta!

        Nii


      • Anonyymi
        -- kirjoitti:

        Mitä ihmettä?! ''Ei opi mitään tunneilla, likainen talli, hevoset laiskoja, ilkeitä, likaisia, näykkii, puree, luimistelee, linttaa seinään''!!
        Ei ole totta! Saaran tallin hevoset ovat kilttejä, ja niistä pidetään hyvää huolta. Saara on kyllä vanha, mutta hän elää omaa unelmaansa, sekä hän omistaa tallin, ja haluaa vain varmistaa että hevosista pidetään hyvää huolta. Tallin käytävät siivotaan useaan kertaan päivässä, ja lannat kerätään karsinoista myös todella useaan kertaan. Saaran Tallilla on melkein 30 hevosta, eikä niitä ole mitään järkeä lähtä hakemaan tarhasta yksi kerrallaan, joten ne päästetään vapaina juoksemaan talliin, jossa ne osaavat mennä itse omiin karsinoihinsa. Myös hevosten kaviot vuollaan ja hoidetaan säännöllisesti. Kyseisellä tallilla on hevosia laidasta laitaan - on niin reippaita kuin hieman laiskempia, mutta kaikki Saaran hevoset ovat osaavia, vähintään He.B tasoisia. Saaran tallilla on kaksi opettajaa, joista molemmat osaavat työnsä loistavasti. Itse käyn molempien opettajien tunnilla, ja olen kehittynyt heidän ansioistaan huimasti. Saaran Talli on todella viihtyisä ja mukava paikka, jossa otetaan niin sennut kuin junnutkin lämpimästi vastaan. Iselläni on noin 7 vuoden kokemus paikasta, enkä voisi vaihtaa minnekään muualle ratsastamaan, tässä tallissa on vain sitä jotakin. Lämpimästi tervetuloa kokeilemaan Saaran Tallia!

        Niin juuri! Tietenkin aina on joku hevonen jonka kanssa voi olla vaikea mutta se miten hevonen käyttäytyy riippuu yleensä siitä , miten niitä itse kohtelet.


      • Anonyymi

        Osa ainakin tuosta tekstistä on kyllä vähäsen väritettyjä! " Kaikki hevoset ovat laiskoja ja ilkeitä" ei pidä paikkaansa. " Hevoset ovat likaisia" Varmasti jos ne on tarhassa sotkenut itsensä. " Likainen talli " Sellaisia ne hevostallit on. yms...
        Jos nuo kaikki olisivat totta, kertokaapa miksi olisi srl:län hyväksymä? Tiedän, että jokainen tallin henkilökunnasta tekee joka päivä kaikkensa, että hevoset pysyvät hengissä. Itse olen kokenut ratsastaja, ja tiedän että jos hevoset olisivat oikeasti hengenvaarallisia ihmisille, ne eivät olisi ratsastuskoulun käytössä. Joten nyt riita Saaran tallista ja Ratsukankaasta saa loppua tähän! Kumpikin on aivan todella hyviä talleja. Kiitos.


      • Anonyymi
        -- kirjoitti:

        Mitä ihmettä?! ''Ei opi mitään tunneilla, likainen talli, hevoset laiskoja, ilkeitä, likaisia, näykkii, puree, luimistelee, linttaa seinään''!!
        Ei ole totta! Saaran tallin hevoset ovat kilttejä, ja niistä pidetään hyvää huolta. Saara on kyllä vanha, mutta hän elää omaa unelmaansa, sekä hän omistaa tallin, ja haluaa vain varmistaa että hevosista pidetään hyvää huolta. Tallin käytävät siivotaan useaan kertaan päivässä, ja lannat kerätään karsinoista myös todella useaan kertaan. Saaran Tallilla on melkein 30 hevosta, eikä niitä ole mitään järkeä lähtä hakemaan tarhasta yksi kerrallaan, joten ne päästetään vapaina juoksemaan talliin, jossa ne osaavat mennä itse omiin karsinoihinsa. Myös hevosten kaviot vuollaan ja hoidetaan säännöllisesti. Kyseisellä tallilla on hevosia laidasta laitaan - on niin reippaita kuin hieman laiskempia, mutta kaikki Saaran hevoset ovat osaavia, vähintään He.B tasoisia. Saaran tallilla on kaksi opettajaa, joista molemmat osaavat työnsä loistavasti. Itse käyn molempien opettajien tunnilla, ja olen kehittynyt heidän ansioistaan huimasti. Saaran Talli on todella viihtyisä ja mukava paikka, jossa otetaan niin sennut kuin junnutkin lämpimästi vastaan. Iselläni on noin 7 vuoden kokemus paikasta, enkä voisi vaihtaa minnekään muualle ratsastamaan, tässä tallissa on vain sitä jotakin. Lämpimästi tervetuloa kokeilemaan Saaran Tallia!

        Joo mitä. Ite kävin kerra kokeilemassa Saaran tallia, ihan surkea kaikki kahto ihan hirveen vihasesti ja seison yksin ja yritin ettiä jotai jolta kysyä mihin pitää mennä, kaikki vaan käveli ohi mulkaten, hevoset näyttä voivan huonosti ja karsinat likasia


    • Eräs ratsastaja

      Ed. Viestissä ei kyllä pidä paikkaansa, että kaikki hevoset ovat laiskoja ja ilkeitä. Hevoset eivät myöskään kulje vapaana, vaan ovat aitauksissa. Likaisuuttakaan en ole huomannut.

      Osa hevosista joutaisi kyllä eläkkeelle tai yksityisille, sillä ovat selvästi kyllästyneet tuntikäytössä. Itsellä alkaa olla motivaatio hukassa, kun viime aikoina on sattunut juuri em. Hevosia, joita ei millään meinaa saada kulkemaan toivotulla tavalla. Tämän vuoksi olen päättänyt vaihtaa tallia. Opetuksesta olen kyllä tykännyt.

      • ootmunapää

        Itseppä et osaa ratsastaa


    • Toki

      Bella Donna: No en nyt oikeestaa mihinkää muuhun ku omistajaa koskevaan lauseeseen sanois että totta on.

      • Kolin Rappen <3

        Saara on vanha, mutta kiltti ja ystävällinen jos ei tee mitään typerää ja se on totta että noista mikään ei ole tosi!


    • PONILAONPARAS

      ponipiha

      hevosia ja poneja on sopivasti ja kaiken kokoisia löytyyeläimet on kilttejä ja ratsastustunnin hinta on tällä hetkellä 24e. ratsastus on kallista!
      hevosille on hoitajat jotka laittaa tunnille ja ottaa pois. opetus on laadukasta kunhan löytää sopivan tunnin. leirejä pidetään lomilla ja viikon loppuina. tallia vuokraa sari vekki niminen nainen, osaa ja tietää paljon hevosista. kesällä tallilla oli pari varsaa ja nyt siellä on yksi. tallilla on maneesi sekä kenttä ja kaksi isoa tallia, ja yksi kahden hevosen ja yksi kolmen hevosen tallia.siellä on myös taukotupa, lämmin oleskelupaikka. ihmiset ovat mukavia ja ilmapiiri on lämmin! susittelen toosi paljon
      ps.talli on hiukan maalaismainen ja siksi hyvä:D

      • DONNA

        TAISI UNOHTUA SIELTÄ VÄLISTÄ SELLANEN JUTTU ETTÄ PONIPIHA SIJAITSEE LÄHELLÄ EDENIÄ, NALLIKARISSA, HIETASAARESSA


      • Anonyymi

        Saako ponipihalla silleen Niiku "hengalilla"


      • Anonyymi

        Ponipihalta kyllä aika moni hevonen on vähän luonnekas. Näykkii ja äksyilee yksi hevonen siellä olisi pitänyt päästää eläkkeelle jo ajat sitten ja varusteet jollain on epäsopivia . Talli tytöt änkeää joka nurkan takaa ja ei saa itse tehdä MITÄÄN ! Varusteet ovat likaisia ja muutamat talli tytöt eivät edes anna itse ratsastaa vaan päättävät että itse taluttavat. Ajattelevat olevansa parhaita ja uhkailevat :-että minulla on tänään hoitopäivä joten minä hoidan.


    • moikkavaa

      Suosittelen Saaran tallia! Se on hyvä paikka ja sopii kaiken tasoisille ratsastajille. Itse käyn siellä ja suosittelen sitä jokaiselle hevosihmiselle!

      • Anonyymi

        -Saaran tallilla kiusataan uusia ihmisiä. -Saaran tallilla ei TODELLAKAAN huolehdita hevosista. -Saara on taas äksy, vihainen, vanha ja ilkeä. -Saaralla joutuu väistelemään potkuja, puremisia, seinän väliin linttaamista ja kaikkea niiltä hevosilta. -Ne hevoset olisivat UPEITA mutta Saaran talli on ne pilannut.


    • titsukka98

      tuo koivikon ratsutila ei oo oikea talli vaan virtuaalitalli :DDDDD

      • Anonyymi

        mmm


    • Äimiskälove

      Hei ihmiset, tämä halusi tietoa talleista, ei kuunnella teidän ainaista aaltsikka vs saara tappelua. Itse kannatan äimärautiota, paras talli ♥


      Tässä plussat:


      Tasokkaat, hyvin koulutetut hevoset
      Tasokasta opetusta
      Hyvät maastot
      Meri lähellä
      Iso maneesi ja iso kenttä
      Hyvä ilmapiiri
      Hyvät varusteet
      Avuliasta porukkaa
      Joka tunnilla oppii uutta

      miinuksia en tiedä yhtään (?)

      Ja hei, koivikon ratsutila on oikea talli, mun kamu käy siellä : DD

      • ...

        Äimiskälove// Tiedän pari miinusta! tässä on ne:

        - pienet tarhat, ja hevoset joutuvat olla niissä pienissä "laumoissa".
        - jotkut hevoset pukittelevat hirveästi ja purevat yms!
        käykää virppareilla (virpitallit)


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Äimiskälove// Tiedän pari miinusta! tässä on ne:

        - pienet tarhat, ja hevoset joutuvat olla niissä pienissä "laumoissa".
        - jotkut hevoset pukittelevat hirveästi ja purevat yms!
        käykää virppareilla (virpitallit)

        Äimärautiolla ei pieni lapsi oikein tahdo saada apua esim.hevosen valmiiksi laittamiseen. Kun maksaa kalliin hinnan ratsastustunnista niin siihen pitäisi automaattisesti kuulua se, että joku tulee auttamaan lasta. Itse vanhempana en tiedä niin paljon, että voisin auttaa lasta. Kaikki hevosen varusteethan täytyy olla juuri oikein laitettu, että ne ovat turvalliset. Tottakai satulaa yms. voi vanhempi nostaa apuna.


      • Anonyymi

        Äimärautio on kyllä hyvä talli mutta en hirveästi pidä siitä uudesta maneesissa sillä se on TODELLA kapea mutta muuten tosi kiva talli mukavat ja taidokkaat hevoset , opetus on PARASTA mitä Oulusta voi vaan saada ja varusteet huolletaan TOSI hyvin miinuksena on vaan aika kallis kun tunti maksaa 40 euroa.


    • hepo3

      Ei ole totta Bella Donna itse käyn Saaran tallilla ja olen kehittynyt huimasti kun olen käynyt siellä Saara on kyllä vanha mutta tosi mukava ja avulias myös molemmat opettajat ovat mukavia eikä ole mitään järkeä hakea noin 30 hevosta yksitellen pois tarhasta joten ne päästetään tulemaan itse omiin karsinoihin
      Olen joskus käynyt aaltokankaalla enkä mene toisten maneesi on kyllä iso mutta hevoset ovat todella inhottavia ne näykkivät,ryysävät yms...eikä Saaran talli ole likainen vain todella puhdat verrattuna aaltokankaantaliin itse en suosittele käymään aaltokankaalla vaan Saaran tallilla joka on aaltokankaan vieressä.

      • Saaran tallilla 3,5 v.

        Kävin ennen Saaran tallilla ja siellä oli oikein mukavaa. Saara ei ole äksy. Ehkä vähän vanha, mutta ikä on vain numero :) Todella mukavia hevosia ja poneja. Jotkut saattavat olla laiskoja (ainakin kaksi on) ja pari saattaa purra, kun niitä hoitaa.
        Plussat ja miinukset
        Mukavat opettajat
        Ihanat hevoset ja ponit
        Sopii aloittelijoille hyvin.
        Paljon hevosia ja poneja
        Isot tarhat.
        Maneesissa peilit
        Saa ratsastaa kaikenlaisilla hepoilla ja poneilla.
        Saa toivoa seuraavalle tunnille ratsua.
        Mahdollisuus osallistu tallilla pyörivän seuran kilpailuihin tallin poneilla.

        - Edetään aika hitaasti
        - Aika paljon koulua (jos ei tykkää siitä kauheasti.)
        - Ei hypätä kauhean korkeita.
        - Joskus hevoset saattavat mennä tosi monta kertaa päivässä.


      • Sarin tallille!
        Saaran tallilla 3,5 v. kirjoitti:

        Kävin ennen Saaran tallilla ja siellä oli oikein mukavaa. Saara ei ole äksy. Ehkä vähän vanha, mutta ikä on vain numero :) Todella mukavia hevosia ja poneja. Jotkut saattavat olla laiskoja (ainakin kaksi on) ja pari saattaa purra, kun niitä hoitaa.
        Plussat ja miinukset
        Mukavat opettajat
        Ihanat hevoset ja ponit
        Sopii aloittelijoille hyvin.
        Paljon hevosia ja poneja
        Isot tarhat.
        Maneesissa peilit
        Saa ratsastaa kaikenlaisilla hepoilla ja poneilla.
        Saa toivoa seuraavalle tunnille ratsua.
        Mahdollisuus osallistu tallilla pyörivän seuran kilpailuihin tallin poneilla.

        - Edetään aika hitaasti
        - Aika paljon koulua (jos ei tykkää siitä kauheasti.)
        - Ei hypätä kauhean korkeita.
        - Joskus hevoset saattavat mennä tosi monta kertaa päivässä.

        Sarin talli sijaitsee Rantsilassa, mutta sinne on bussikuljetus (2€) Paljon erillaisia poneja ja hevosia. Tunneilla vaihdellaan lähes aina aihetta (este,koulu,maasto, leikki) Ja välillä on mahdollisuus ratsastaa itsenäisesti tunnin oppitunnin sijasta. Oppii paljon ja opettaja opettaa hyvin. Talli myös järjestää kilpailuja.


      • +Sara
        Saaran tallilla 3,5 v. kirjoitti:

        Kävin ennen Saaran tallilla ja siellä oli oikein mukavaa. Saara ei ole äksy. Ehkä vähän vanha, mutta ikä on vain numero :) Todella mukavia hevosia ja poneja. Jotkut saattavat olla laiskoja (ainakin kaksi on) ja pari saattaa purra, kun niitä hoitaa.
        Plussat ja miinukset
        Mukavat opettajat
        Ihanat hevoset ja ponit
        Sopii aloittelijoille hyvin.
        Paljon hevosia ja poneja
        Isot tarhat.
        Maneesissa peilit
        Saa ratsastaa kaikenlaisilla hepoilla ja poneilla.
        Saa toivoa seuraavalle tunnille ratsua.
        Mahdollisuus osallistu tallilla pyörivän seuran kilpailuihin tallin poneilla.

        - Edetään aika hitaasti
        - Aika paljon koulua (jos ei tykkää siitä kauheasti.)
        - Ei hypätä kauhean korkeita.
        - Joskus hevoset saattavat mennä tosi monta kertaa päivässä.

        Suurin määrä mitä Saaralla hevoset menee päivässä on 3, ja sekin vaan jos hevosista on suurta pulaa! Saaran tallilla ei edetä hitaasti ja jos olet kokenut ratsastaja ja opettaja tietää että osaat voit päästä hyppäämään jopa metriä C-tunnilla (niin kuin minä viimeksi Manun kanssa)


      • Anonyymi

        Anteeksi mutta Aaltokankaan talli on kyllä todella puhdas ja siellä on hyvä ilmapiiri ja oikeasti Siellä ei ole sellaisia hevosia jotka näyttävät hyysäävät ja ne eivät ole likaisia n eivät oikeasti ole inhottavia No niin on ollut todella tyytyväinen Kaikki koulukaverini Tai no melkein kaikki käyvät siellä Voit tolleen niinku todella tyytyväisiä Aaltokankaan talli ei ole likainen


      • Anonyymi
        Saaran tallilla 3,5 v. kirjoitti:

        Kävin ennen Saaran tallilla ja siellä oli oikein mukavaa. Saara ei ole äksy. Ehkä vähän vanha, mutta ikä on vain numero :) Todella mukavia hevosia ja poneja. Jotkut saattavat olla laiskoja (ainakin kaksi on) ja pari saattaa purra, kun niitä hoitaa.
        Plussat ja miinukset
        Mukavat opettajat
        Ihanat hevoset ja ponit
        Sopii aloittelijoille hyvin.
        Paljon hevosia ja poneja
        Isot tarhat.
        Maneesissa peilit
        Saa ratsastaa kaikenlaisilla hepoilla ja poneilla.
        Saa toivoa seuraavalle tunnille ratsua.
        Mahdollisuus osallistu tallilla pyörivän seuran kilpailuihin tallin poneilla.

        - Edetään aika hitaasti
        - Aika paljon koulua (jos ei tykkää siitä kauheasti.)
        - Ei hypätä kauhean korkeita.
        - Joskus hevoset saattavat mennä tosi monta kertaa päivässä.

        Itsekkin sen 3,5 kävin saaralla, mutta haluan nyt sanoa että jouduin menemään samoilla poneilla vaikka kuinka toivoin niitä isoja hevosia joilla olisin halunnut mennä. Muut tunniltani saivat kyllä ratsuksi niitä isoja hevosia joita olin toivonut.
        Mä sanoisin kuitenki että hyvä paikka aloittaa ratsastus.
        Tietenkin miinuksena on se että muut tallilla kävijät jättävät ulkopuolelle ja selän takana paskaa ja tätä olen kuullut myös muilta.

        Ratsastuskeskus abc (virpiniemi)
        -vähän hevosia ja poneja
        -yksi hevosista yrittää potkia ja näykkiä kun tulee karsinaan laittamaan päitsiä, toinen pitää tunnilla hakata raipalla, Että poni edes ravaa reippaasti. Opettaja sanoo että pohkeita ja raippaa nii kauva että liikkuu
        -hevoset oli hyvin koulutettuja, reippaita ja pirteitä kun talli avattiin (varmaan muutama vuosi sitten) ja nyt ne on väsyneitä ja varmasti myös kipeitä ja stressaantuneita, kun potkivat ja näykkivät eivätkä halua liikkua eteen päin vaikka kuinka hakataan raipalla.
        -aluksi opetus oli kehittävää mutta vaikka käyn helppo c tunneilla opetus on samanlaista kuin E- tasosilla tunneilla.
        -eteneminen olematonta
        kivaa porukkaa muuten, että ei ole kiusaamista ja henkilö kunta ihan ystävällistä


      • Anonyymi

        Heipä hei, kävin saaran tallilla ratsastamassa yli kolme vuotta.
        Opetus oli aluksi hyvää mutta muutaman vuoden kohdalla en tuntunut kehittyvän yhtään. Tehtiin samoja juttuja mitä ennenkin. Vaikka kuinka toivoin hevosia ratsuksi sain silti niitä poneja joita pitää kauheana raipata että suostuu menemään. Olisi ollut kiva ratsastaa niillä reippaillakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekkin sen 3,5 kävin saaralla, mutta haluan nyt sanoa että jouduin menemään samoilla poneilla vaikka kuinka toivoin niitä isoja hevosia joilla olisin halunnut mennä. Muut tunniltani saivat kyllä ratsuksi niitä isoja hevosia joita olin toivonut.
        Mä sanoisin kuitenki että hyvä paikka aloittaa ratsastus.
        Tietenkin miinuksena on se että muut tallilla kävijät jättävät ulkopuolelle ja selän takana paskaa ja tätä olen kuullut myös muilta.

        Ratsastuskeskus abc (virpiniemi)
        -vähän hevosia ja poneja
        -yksi hevosista yrittää potkia ja näykkiä kun tulee karsinaan laittamaan päitsiä, toinen pitää tunnilla hakata raipalla, Että poni edes ravaa reippaasti. Opettaja sanoo että pohkeita ja raippaa nii kauva että liikkuu
        -hevoset oli hyvin koulutettuja, reippaita ja pirteitä kun talli avattiin (varmaan muutama vuosi sitten) ja nyt ne on väsyneitä ja varmasti myös kipeitä ja stressaantuneita, kun potkivat ja näykkivät eivätkä halua liikkua eteen päin vaikka kuinka hakataan raipalla.
        -aluksi opetus oli kehittävää mutta vaikka käyn helppo c tunneilla opetus on samanlaista kuin E- tasosilla tunneilla.
        -eteneminen olematonta
        kivaa porukkaa muuten, että ei ole kiusaamista ja henkilö kunta ihan ystävällistä

        hei, uskon että tarkoitat näillä huonoilla hevosilla lähinnä mersiä enksua ja jotain iiroa, isommat hevoset ovat pirteitä mutta ponit ovat jo eläkeiässä


      • Anonyymi
        Sarin tallille! kirjoitti:

        Sarin talli sijaitsee Rantsilassa, mutta sinne on bussikuljetus (2€) Paljon erillaisia poneja ja hevosia. Tunneilla vaihdellaan lähes aina aihetta (este,koulu,maasto, leikki) Ja välillä on mahdollisuus ratsastaa itsenäisesti tunnin oppitunnin sijasta. Oppii paljon ja opettaja opettaa hyvin. Talli myös järjestää kilpailuja.

        LOL🤣


      • Anonyymi

        Se että Saaran tallilla päästetään hevoset vapaina karsinaan ei ole ollenkaan järkevää (ainakaan mun mielestä) Ja Saaran talliltahan oli karannut joku 20 hevosta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mutta Aaltokankaan talli on kyllä todella puhdas ja siellä on hyvä ilmapiiri ja oikeasti Siellä ei ole sellaisia hevosia jotka näyttävät hyysäävät ja ne eivät ole likaisia n eivät oikeasti ole inhottavia No niin on ollut todella tyytyväinen Kaikki koulukaverini Tai no melkein kaikki käyvät siellä Voit tolleen niinku todella tyytyväisiä Aaltokankaan talli ei ole likainen

        Aaltokankaan talli ei ole likainen! Siellä on kiltit hevoset jne. Ne hepat ei oo ilkeitä tai mitään. Ne on monipuolisia ja opettavaisia eikä mitään automaatteja.Ja siellä on tosi kiva omistaja. Kati on todella mukava ja hyvä opettamaan ratsastusta. Tarkoitukseni ei ole haukkua Saaran tallia mutta omasta mielestäni Aaltiska on parempi


    • 10+9

      Koivikkoa ei ooo enää olemassa, omistaja vaihtui ja se on nykyinen Ponilandia :)

    • Minä

      Minun mielestäni ainakaan Aaltokankaalle ei kannata mennä, ja saaran talli on kyllä kiva paikka:)

      Kuitenkin ehdottaisin Turkan ratsurinnettä, jolla itse käyn. Se sijaitsee Sanginsuussa, ja siellä hevoset saa mennä max. 3 tuntia päivässä.
      Ratsurinteellä on puhdasta, ja kaikki hevoset on kilttejä! Tiedän yhden mikä ei tykkää satula vyöstä, mutta on yks maailman ihanimmista poneista, ja yks ei tykkää kavioiden puhdistuksesta, mutta on muuten tosi kiva!
      Ratsurinne on kaikin puolin hyvä talli, eikä sinne ole kuin noin 16km matka Oulun keskustasta!

      Ratsurinnettä ei oikeasti ole tarkoitettu ratsastuskouluksi, vaan tietääkseni sosiaalipedagokiseen hevos toimintaan.
      Ratsu rinne kuitenkin sai paljon ihan normaaleitakin (tai miten sen nyt sanoisi) ratsastajia, joten tunteja alettiin pitää.
      Hevosia ei ole paljon, mutta se ei haittaa mitään! hevosilla on sunnuntaisin vapaapäivä normaali tunneista mutta yksityistunteja saa vissiin ottaa.
      Ratsurinteellä tunnit maksavat 25e, ja leirit ovat halpoja:)
      Ratsurinne järjestää myös silloin tällöin kilpailuja, joihin saa osallistua kun sen parhaaksi näkee:)

      Ratsurinteen sivut ovat: http://turkanratsurinne.fi/

      Toivottavasti tästä oli apua:)

    • Saaran talli on hyvä

      Saaran tallilla on pari heppaa jotka näykkii omistaja mukava talli ei ole likainen hevoset on puhtaita hevosilla on kyllä laidun ja kaviot on kohtuu hyvässä kunnossa vaihdoin aaltsikalta kun sanna (opettaja)oli niin ilkeä ja melkein kaikki hevoset näykki tarhat on pieniä
      P

      • Saaran talli on para

        Myös turkka ja ponipiha on hyviä eikä äimiskäkään huono ole


      • +Sara

        Tuo on kyllä totta, mutta täällä piti esitellä talleja joilla kannattaa käydä joten ei jooko tehdä tästä mitään Saaran tallin plussat ja miinukset foorumia!


      • Anonyymi

        Sinä valehtelet Aaltokankaan säännöissä lukee että ketään ei saa kiusata olla töykeä oikeasti Kukaan ei ole ollut minulle töykeä ja olen käynyt siellä kaksi vuotta ja siellä ei ole tarhat pieniä niin heviz siitä hahaa ha hahaa


      • Anonyymi
        Saaran talli on para kirjoitti:

        Myös turkka ja ponipiha on hyviä eikä äimiskäkään huono ole

        Ponipiha oli ennen ihan paras!! Mut sit ku omistaja vaihtu niin alettiin hsrjottelemaan ehkä kavioiden putsausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet Aaltokankaan säännöissä lukee että ketään ei saa kiusata olla töykeä oikeasti Kukaan ei ole ollut minulle töykeä ja olen käynyt siellä kaksi vuotta ja siellä ei ole tarhat pieniä niin heviz siitä hahaa ha hahaa

        Aaltokangas on tosi kiva paikka


    • pleaseihmiset

      Onhan tää vanha , mutta kerron silti mielipiteeni. Sarin tallilla sai laadukasta opetusta, harmi ettei siellä kai enää ole normaaleja tunteja. Itse käyn ankkurilahdessa, tupoksen abc:n vieressä, se on kiva talli. Saaran tallillakin olen käynyt, vaihdoin koska tunneilla en oppinut oikein mitään, täällä Ankkurilahdessa olen vähän ajan sisällä oppinut paljon. Mutta en tullut omaa talliani hehkuttamaan, vaan lähinnä vain minua ärsyttää nämä Saaran tallin ja Aaltokankaan tallin plussat ja miinukset. Olen käynyt molemmilla talleilla ja hevosia kohdellaan ihan hyvin, mutta ilmapiirissä on mielestäni vähän parannettavaa, nuorempia tai kokeneempia ei oikein oteta huomioon. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, älkää ihmiset haukkuko toisia talleja lyttyyn ilman että edes kokemusta on!

    • Oululaainen

      Käyn itse Saaralla ja on tosi kiva paikka! Uudesta opettajasta en mitenkään erityisesti pidä enkä ole hänen tunneillaan juurikaan kehittynyt joten olen ehkäpä vaihtamassa tallia. Aloitteleville ja alle B tason ratsastajille saaran talli on kyllä vielä hyvä talli. Äimärautiosta olen kuullut hyvää ja Äimäteamiin kuuluu pari kaveriani jotka ovat kyllä kehittyneet. Ponipiha on ilmeisesti vaihtanut monesti omistajaa ja Kellon talli taas ollut konkurssin partaalla. Oulunsalosta en muuta tiedä kun ilmeisesti aika hyvä opetus. Pihkalan ratsastuskoulu on myös yksi mutta sijaitsee kestilässä eli aika kaukana. Muuten mahtava talli mutta opettaja Leena ei ole mikään maailman parhain :/ Suosittelisin ehkä Äimärautiota ja Sari Vekkn uutta tmi Sari Vekkiä haukiputaalla vanhan virpitallien tiloissa.

      • Anonyymi

        Saaran tallia en suosittele kenellekkään!!!!!


    • parastallii

      Ite käyn oulunsalossa ja voin kyllä suositella lämpimästi!
      kivat ja osaavat hevoset, monilla on kisattu 120-130cm luokissa
      todella hyvä opetus ja oppii nopeasti
      talli on siisti ja uusi
      tarha on iso ja kaikki hevoset ovat samassa tarhassa
      mukava henkilökunta ja hyvä ilmapiiri
      tallilla järjestetään kursseja ja kisoja joka kuukausi
      kenttä on iso ja hyvin valaistu
      varusteet ovat uusia ja hyväkuntoisia
      nuoremmatkin ja uudet kävijät otetaan hyvin vastaan, heitä autetaan, ei kiusata, eikä naureta jne.

      -maneesi on pienehkö

      Plussia olisin keksinyt enemmänkin tuossa osa:) varmaan tallilta voisi harjoittelu paikankin saada!
      Tuntihinta on 32€

      • Anonyymi

        Minäkin Ousaa suosittelen! Laadukasta opetusta, hyvät tilat, ihana henkilökunta, osaavia hevosia ja hevosten hyvinvointi on huomioitu! Toki miinusta on se, että hevosilla on mielestäni kuivikkeita liian vähän, mutta toisaalta hevoset viettävät paljon aikaa yhteisessä todella isossa tarhassa missä ovat kaikki laumana. Esimerkiksi kesäisin ovat yötkin ulkona! Tarha on oikeasti iso ja siitä onkin tallin nettisivuilla kuvia! Hevoset ovat osaavia ja kuten jo tuo parastallii sanoi monilla on kisattu isoissa luokissa! Tästäkin voisin sen verran sanoa, että valitettavasti ei nykyään Ousalta käydä ulkopuolisissa kisoissa, mutta täällä kyllä järjestetään omia koulu- ja estekisoja, joihin myös ulkopuoliset pääsevät osallistumaan! Ousalla on myös hyvä yhteishenki ja aina toisia autetaan jos siihen tarvetta on! Toki myös osaava henkilökunta (Linda ja Oona) auttavat kunhan vaan reippaasti kysyy! Opettajat ovat mukavia ja kummallakin selkeästi oma opetustyyli! Pääasiassa tunnit pitävät Petri ja Niko, mutta myös Laura ja Krista välillä pitävät. Se täytyy sanoa, että ohjeet ovat välillä ristiriidassa opettajien välillä, mutta kysymällä nämäkin selviävät! Esimerkiksi Laura opettaa ettei esteillä tarvitse mennä lujaa kunhan tempo on hyvä kun taas Niko ohjeistaa menemään lujaa. Myöskin pääopettajien välillä on eroja esimerkiksi siinä, että Petri kiinnittää enemmän kokonaisuuteen huomiota kun taas Niko pieniin yksityiskohtiin(istunta, hartiat, kyynärkulma, rentous yms.) Kumpienkin opetustyylit mielestäni kuitenkin mukavasti täydentävät toisiaan ja tuovat hyvän kokonaisuuden!

        Tervetuloa kaikki Ousalle!


    • VilleViliVilfredi

      Turkan Ratsurinne on tosi mukava paikka!

    • AhonTallisuositten

      AHON TALLI ON PARAS!
      Käyn Aholla tunneilla ja leireillä
      Paikkasijaitsee Mankilassa
      3eri tallia

      opetus
      ponit
      hevoset
      leikkitunnit
      kyyti
      kissat
      maneesi
      kenttä
      maastot
      esteet
      leirit
      Ei ole itselle tullut vastaan mitään miinusta.

    • konekuski75

      niin. no mää en ossaa muuta ennää ko pierasta.

    • Turkkaponit

      No aika myöhään mutta ehdottaisin itse Turkan ratsurinnettä...
      Kivaa henkilökuntaa
      Hyvä tallihenki
      Kaikki auttaa toisiaan
      Omistaja joskus osaa olla ärsyttävä mutta ei aina
      Kaksi opettajaa ja kummatkin hyviä työssään
      Tasokkaat tunnit
      Myös esteryhmiä joissa esteitä vähintään joka toinen kerta
      Kiltit hevoset joissa tarpeeksi vaikeutta
      Kaikki hevoset hyppää vähintään metriä


      Suosittelen lämpimästi:)

      • Turkkakunniaan

        Ei Satu oo ärsyttävä, se on vaan topakka ja määrätietonen täti:) Osaa se olla vihanenki, mut vaan syystä. Ei läheskään kaikki hyppää metriä, jotku ei hyppää ollenkaan.
        Kuitenki ite suosittelisin Turkan Ratsurinnettä, ku siinä on sitä jotain. Ite ku alotin, ni olin aika arka ja itseluottamus maassa mut aika nopeesti pääsin kuitenki mukaan ja nykyään talli on mulle ku toinen (kolmas) koti! Tässä vähän plussia ja miinuksia:

        On paljon erilaisia hevosia ja poneja, kaikille löytyy varmasti sopiva
        Talli on siisti ja siellä on erilliset loimi-ja satulahuoneet
        Kenttä on erittäin iso
        Kesäisin laidunmaata on todella paljon
        Syksyllä ja talvella voi mennä sänkipellolle ratsastaan
        Mukava ja lämminhenkinen tunnelma
        Apua saa pyytämällä
        Kisoja järjestetään usein ja niihin voi osallistua tallin hepoilla
        Tarjonta on monipuolista
        Mukavat ja tasokkaat opettajat
        Loistavat maastot
        Uittomahdollisuus

        -Ei maneesia
        -Talli pienehkö
        -Pari hevosta on vähän ilkeitä hoitaa
        -Alkeistunteja on vähän, jolloin Turkalla on hankala aloittaa ratsastusta
        -Ratsastajia tungetaan tunneille, jonne he ovat liian heikkoja, ja tunti junnaa paikoillaan(ei aina mutta välillä)
        -Ei voi vuokrata/hoitaa heppoja

        Suosittelen kuitenkin lämpimästi!!!


    • Koluratsastaja

      Ite ratsastan äimärautiolla, mutta olen ratsastanut myös saaran tallilla alkeiskurssin silloin kun aloitin ratsastukset 6 vuotta sitten ja silloin siellä oli riikka opettajana joka oli erittäin huono, selitti asiat epäselvästi ja kun laidka poni jumitti keskelle eikä suostunut liikkumaan niin kukaan ei auttanut opettaja istui kentän reunassa syömässä ha sanoi vain muista mitä ollaan opeteltu ja käännä poni takaisin uralle. Erittäin hyvät ohjeet alkeiskurssilaiselle joka oli ratsastanut vain muutaman kerran ilman taluttajaa! No riikka ei siellä enää taida opettaa mutta siellä oli minusta ihan kivoja hevosia ja poneja kaikentasoisille ratsastajille vaikka osa näykkikin. Mutta nykyään ratsastan äimärautiolla joka on erittäin hyvä paikka minusta, hevoset hyviö opetus tasokasta ja ystävällistä henkilökuntaa. Hevosilla myös hyvät oltavat tarhat sopivia sille yhdelle tai kahdelle hevoselle ja karsinat siistejä. Lisäksi lähes kaikilla on este ett koulusatula ja joillakin kankisuitset joita kaikista edistyneimmät saavat käyttää. Opettajana siellä toimii jaana sm-tason koukuratsastaja jolla on tälläkin hetkellä kolme potenttiaalista nuorta hevosta joita kouluttaa ja este ja alkeistunnit pitää jaanan tyttäret anni ja emmi jotka isaavat myös työnsä hyvin. Suosittelen!

    • Kinkkumakkara

      Lähes kaikilla Oulun talleilla ratsasteneena voin sanoa että Saara ja Aaltiska ja moni muu talli on ihan hyvä paikka mutta kyllä Yliranta jyrää nää paikat :-)

    • Anonyymi

      Itse harrastan ratsukankaalla noh joka oli ennen aaltokangas minun mielestä ratsukangas on hyvä paikka en ole hirveästi käynyt saaralla mut kävin kerran pienenä ratsastamassa siellä ja nyt kerron ratsukankaan plussat
      hyvä henkilökunta
      ihanat hevoset ja ponit
      tunneilla oppii paljon
      siellä sää harjailla hevosia jos kysyy luvan
      hoitolistat ja voi ottaa hoitsun
      saa toivoa tunnille
      mukavia tallityttöjä
      iso maneesi
      iso kenttä
      luotettavat hevoset ja ponit
      on kaksi tallia
      saa lainaa ratsastus tunnille kypärän tai turvaliivi jos ei oo
      kiltit tallikissat
      Tämä oli MINUN mielipide asia!!!!:)
      (ja en ole törmännyt mihinkään miinuksiin🐎)

      • Anonyymi

        Tää on nii totta


    • Anonyymi

      Siis äimiskä on paras talli!! Floora varsinkin

      • Anonyymi

        Äimärautiota hirveesti hehkutetaan mutta kyllä sielläkin kehitettävää on. Esim. tiedonkulku. Kun lapsi menee uutena niin ei oikein tahdo saada tietoa mistään, miten toimitaan jne. Vaikuttaa siltä, että pienen, aloittelevan lapsen pitäisi pärjätä heti yksin suuren hevosen kanssa. Pienet lapset tarvitsisivat nimenomaan aikuisten apua, eikä pienten tallityttöjen.


    • Anonyymi

      Ankkurilahden ratsutila on paras talli. Siellä on kiva henkilökunta. ja opettajat on todella kivoja. hepat on kilttejä. Talli on siisti ja avara. Löytyy myös maneesi. Suosittelen lämpimästi

    • Anonyymi

      MINÄ käyn Äimärautiolla, ehdottomasti paras talli jolla olen käynyt. Saaran tallia en suosittele, sillä siellä on TODELLA HUONO ILMAPIIRI!!!

      • Anonyymi

        Kukaan ei oo maininnut hietasaaren ponipihaa täällä? Mutta ponipiha on tosi kiva paikka. Maneesi ja kenttä löytyy, mukava henkilökunta ja hevoset. Maastot löytyy ja merenranta jossa uitellaan kesäisin! Kaikki ratsastajat huomioidaan. Tallilla on ratsastuskoulun puoli ja yksäritalli. Tosi kiva ja kotoisan olonen paikka :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei oo maininnut hietasaaren ponipihaa täällä? Mutta ponipiha on tosi kiva paikka. Maneesi ja kenttä löytyy, mukava henkilökunta ja hevoset. Maastot löytyy ja merenranta jossa uitellaan kesäisin! Kaikki ratsastajat huomioidaan. Tallilla on ratsastuskoulun puoli ja yksäritalli. Tosi kiva ja kotoisan olonen paikka :)

        ja ponipiha on ihan nallikarin läheisyydessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei oo maininnut hietasaaren ponipihaa täällä? Mutta ponipiha on tosi kiva paikka. Maneesi ja kenttä löytyy, mukava henkilökunta ja hevoset. Maastot löytyy ja merenranta jossa uitellaan kesäisin! Kaikki ratsastajat huomioidaan. Tallilla on ratsastuskoulun puoli ja yksäritalli. Tosi kiva ja kotoisan olonen paikka :)

        Mä oon miettinyt että aloittaisin taas uudelleen ratsastuksen just tuolla hietasaaren ponipihalla koska vaikuttaa ainakin tosi mukavalle paikalle. Mietin vaan että onko opetus hyvää tai että minkälainen ilmapiiri tallilla on. Ennen olen ratsastanut Saaran tallilla mutta koska koin tallin ilmapiirin ahdistavaksi ja syrjiväksi lopetin. Kuitenkin nyt tekis mieli palata takas hevosten pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon miettinyt että aloittaisin taas uudelleen ratsastuksen just tuolla hietasaaren ponipihalla koska vaikuttaa ainakin tosi mukavalle paikalle. Mietin vaan että onko opetus hyvää tai että minkälainen ilmapiiri tallilla on. Ennen olen ratsastanut Saaran tallilla mutta koska koin tallin ilmapiirin ahdistavaksi ja syrjiväksi lopetin. Kuitenkin nyt tekis mieli palata takas hevosten pariin.

        Hietasaarella on hyvää opetusta ja hyväilmapiiri!!


    • Anonyymi

      Oon hieman myöhässä mutta suosittelen lämpimästi tallinmäkeä. Se on Kempeleessä juurussuolla. Ei oo maneesia mutta hyvä kenttä. Hevoset on kilttejä ja mukavia eikä ole säikkyjä. Henkilökunta on mukava ja auttaa varmasti mielellään jos tarvitsee. Opetus on hyvää ja hevoset voivat hyvin:)

      • Anonyymi

        Joo ei tallinmäkeä. Siellä mennään kokoajan ilman suojia joka on huono juttu! Kenttä huonossa kunnossa talvella ettei pysty edes laukkaamaan. Oon nähny ku tallinomistaja riikka lyö ponia nimeltä ariel. Ja tiedän että tallinomistaja on aina lyönyt heppoja tallin perustamisesta lähtien. Ennen tunteja ei auteta, omistaja saattaa huutaa ja kiroilla lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei tallinmäkeä. Siellä mennään kokoajan ilman suojia joka on huono juttu! Kenttä huonossa kunnossa talvella ettei pysty edes laukkaamaan. Oon nähny ku tallinomistaja riikka lyö ponia nimeltä ariel. Ja tiedän että tallinomistaja on aina lyönyt heppoja tallin perustamisesta lähtien. Ennen tunteja ei auteta, omistaja saattaa huutaa ja kiroilla lapsille.

        No se on kyllä totta, että tallinomistaja on välillä liian kova kädestään, eikä hänen kielenkäyttö ole aina ihan lempeimmästä päästä. Kun olen ollut tallinomistaja yksityistunnilla hän on aina ollut vähän äkäinen, ja saattaa huutaa, tai jopa kiroilla. Kerran ku olin tunnilla Viola nimisellä hevosella, niin tallinomistaja läimäsi hevosta päähän, komentaakseen sitä niin että hevonen säikähti, ja minä vielä siellä selässä. Mutta toinen opettaja Katja on kiva. Ja kaikilla hevosilla ei käytetä suojia, esim Amor hevosella käytetään suojia nykyään. Ja kenttää huolletaan jatkuvasti, mutta fakta on, että kaikki ratsastuskentät, ovat näihin aikoihin melko huonossa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on kyllä totta, että tallinomistaja on välillä liian kova kädestään, eikä hänen kielenkäyttö ole aina ihan lempeimmästä päästä. Kun olen ollut tallinomistaja yksityistunnilla hän on aina ollut vähän äkäinen, ja saattaa huutaa, tai jopa kiroilla. Kerran ku olin tunnilla Viola nimisellä hevosella, niin tallinomistaja läimäsi hevosta päähän, komentaakseen sitä niin että hevonen säikähti, ja minä vielä siellä selässä. Mutta toinen opettaja Katja on kiva. Ja kaikilla hevosilla ei käytetä suojia, esim Amor hevosella käytetään suojia nykyään. Ja kenttää huolletaan jatkuvasti, mutta fakta on, että kaikki ratsastuskentät, ovat näihin aikoihin melko huonossa kunnossa.

        Ikävää että Tallinmäen omistaja on edelleen äkkipikainen ja voi olla jopa väkivaltainen. Muuten olisi ihan kiva paikka.


    • Anonyymi

      Kokemuksia Virpitalleista kaipailisin?

    • Anonyymi

      Suosittelen äimärautiota. Siellä on kivat ja hyvin koulutetut, ja monipuoliset hevoset, hyvä opetus ja ammattitaitoinen henkilökunta, iso maneesi ja talli on siisti ja viihtyisä. Suosittelen lämpimästi 4 vuoden kokemuksella :D

    • Anonyymi

      Jos et ole harrastanut kauan tai olet ensikertalainen niin suosittelisin vaikkapa Saaran tallia. Hyvät tilat , kivat opettajat ja monipuolisesti hevosia. Hevosilla on myös isot tarhat.

    • Anonyymi

      Turkalla on monesti käynyt elsu ja siellä pikku ponit pukittelee paljon kun ne on kipeitä eikä hevosien karvasta huolehdita hyvin eikä kukaan ole auttamassa laittamaan hevosta kuntoon esim tätini ja isäni laittoi melkein kaikkien meidän tunnin hevosille varustee kun kukaan ei ollut auttamaas

    • Anonyymi

      Suosittelen Taikatallia, sillä siellä on hyvä ilmapiiri, mukava opetus ja kilttejä hevosia. Isokenttä mutta pienehkö lämmitetty maneesi johon pääsee suoraan tallista. Hevosilla hyvät tarhaus olosuhteet ja pari pihattoa ( tosin hieman pientä ).

    • Anonyymi

      Suosittelen Ahontallia!

      Ihana paikka! Kiia on ihan paras opettaja! Ponit ja hevoset todella hyväkäytöksisiä harajata ja varustaa. Tosin jotkut hieman ruohon perään. Isokenttä, mutta pieni maneesi. Hevoset elää niin pitkään kunnes alkaisi tulla kipuja tai ei olisi muuten reilua antaa sen jatkaa.

      Ponit nyt:

      Inkkari
      April
      Komeetta
      Melinda
      Sonaro
      Nessi
      Rosita

      Hevoset nyt:

      Tuure
      Polero
      Pipari
      Zaha (yksäri)

      Verkko sivut: https://www.ahontalli.com/index.html

    • Anonyymi

      Alarm stables on ihana talli
      +ihmis rakkaitahevosia
      +mukavat ratsastuksen opettajat
      +kukaan ei yleensä tipu, koska siellä katsotaan ensin että ketkä esim ovat valmiita hyppäämään laukassa
      +autetaan tarvittaessa
      +talli taluttajat/hoitajat ovat sosiaalisia
      +pidetään myös pikku lapsille tunteja ja ratsastus terapiaa sekä liikkumis kyvyttömille
      Ja miinukset ja en tarkota loukata tallia
      -yks hevonen on hoidettaessa vähän hankala ja luimii mutta ratsastaessa kyll mun lemppari

      Ja ihan oulussa tämä talli

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1375
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      81
      931
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      827
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      74
      773
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    8. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      704
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe