Passat 1.9 2007 muovinen kaasupoljin poikki

Kesämuovi

Passat 1.9 2007 takuuaika on juuri päättynyt. Pakkasella katkesi muovista valmistettu kaasupoljin, jonka korjautin.Takuu, eikä tuotevastuu ota vastuuta, koska vian aiheuttaja on kuulemma ulkoinen. On ihan varmasti, koska jos autolla aikoo ajaa on kaasua painettava.Onko vastaavia muovivikoja sattunut muille?
Jos nykyiset passatit ovat tätä ja edustajan kommentit näitä, niin liikkeen saranat ruostuvat ainakin minun
käytön puutteesta.

149

13519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuttaperkka-auto

      Passat Variant 2006. Jarrutehostin lakkasi yllättäen toimimasta. Hyvä, ettei sattunut pahempaa vauriota. Syyksi paljastui korjaamolla joku rikkoutunut muoviputki. Ilmeisesti pakkasvaurio, kun muuta syytä ei ole.
      Putki korjattiin päälle laitetulla toisella putkella. Onneksi varaosaa ei ollut. Selvittiin alle sadan euron veloituksella. Takuuta turha yrittää, selvisi maahantuojalta kysyttäessä asiaa.

    • 12+4

      Ihan nyt mielenkiinnosta kysyn, että miten tuon kaasupolkimen saa poikki? Ja onko se muka muovia?

      Olen saanut samanvuotisesta Passatista naftaluukun saranoiden kohdalta poikki. Auto oli pesun jälkeen tallissa kuivumassa ja luukku oli auki. Autoa säämiskällä kuivatessa luukku jäi huosun taskuun kiinni ja saranoiden kohdalta poikki. Korjauken tosin pystyi tekemään ilman merkkihuoltoa. Eli se hoitui pikaliimalla. Luukku on siis muovia. Sitä en ole kysynyt, että minkähintainen tuolleinen luukku (maalattuna) on.

      Fakta taitaa kuitenkin olla, että muovin lujuus pakkasella on todella huono. Oli se sitten kiinni Volkkarissa tai missä tahansa.

      • Anonyymi

        Pakkasella katkesi muovista valmistettu kaasupoljin, jonka korjautin.Takuu, eikä tuotevastuu ota vastuuta, koska vian aiheuttaja on kuulemma ulkoinen. On ihan varmasti, koska jos autolla aikoo ajaa on kaasua painettava.Onko vastaavia muovivikoja sattunut muille?
        Jos nykyiset passatit ovat tätä ja edustajan kommentit näitä, niin liikkeen saranat ruostuvat ainakin minun
        käytön puutteesta.

        kysy vaan


    • --------

      et käytä webastoa, niin ei olisi sisätilat pakkasen puolella?

      • kesämuovi

        Passatin katkennut kaasupoljin on muovia.Polkimen alapäässä ei ole varsinaista saranaa vaan ohennettu
        muovi, joka toimittaa saranan virkaa ja tästä koti poljin on myös katkennut.Käytän myös pakkasella vebastoa
        15-30 minuuttia pakkasesta riippuen.


      • - minä vain -
        kesämuovi kirjoitti:

        Passatin katkennut kaasupoljin on muovia.Polkimen alapäässä ei ole varsinaista saranaa vaan ohennettu
        muovi, joka toimittaa saranan virkaa ja tästä koti poljin on myös katkennut.Käytän myös pakkasella vebastoa
        15-30 minuuttia pakkasesta riippuen.

        Jos siinä kaasupolkimessa tuollainen "sarana" on, niin sitä ei kyllä ole käyttöä varten tehtykään...


      • Das Romu
        - minä vain - kirjoitti:

        Jos siinä kaasupolkimessa tuollainen "sarana" on, niin sitä ei kyllä ole käyttöä varten tehtykään...

        Taas tarinaa tyypillisestä WAG laadusta.


      • auton armoilla

        Passatissa on Webasto, joka käynnistyy samalla, kun auto käynnistyy.Lisäsarja, jolla sen saisi ennakkoon käynnistymään maksaa yli 1000 euroa. 30 asteen pakkasessa eilen moottori ei Webaststa huolimatta saavuttanut normaalilämpöä yli 40 km työmatkalla. Sisällä oli kylmä. Niinkuin on aina paitsi kesällä.
        Lohkolämmitintä ei näin hienoon autoon voi asentaa, ettei elektroniikka sekoa. (sekoaa se silti pakkasessa).


      • seataudiskodaVWsama
        kesämuovi kirjoitti:

        Passatin katkennut kaasupoljin on muovia.Polkimen alapäässä ei ole varsinaista saranaa vaan ohennettu
        muovi, joka toimittaa saranan virkaa ja tästä koti poljin on myös katkennut.Käytän myös pakkasella vebastoa
        15-30 minuuttia pakkasesta riippuen.

        Muovi on = VW laatu.

        Ja longlife särkee pakkasessa koneet?


    • - minä vain -

      Niin tuota noin - minkä hintainen tuollainen muovinen kaasupolkimen läpyskä oikein on? Tietäisi henkisesti valmistautua, jos pakkaset jatkuu...

      • kesämuovi

        Passatin kaasupoljin asennuksineen maksoi 223 euroa. Ei sinänsä rahasumma kismitä, mutta laatu ja suhtautuminen.


      • - minä vain -
        kesämuovi kirjoitti:

        Passatin kaasupoljin asennuksineen maksoi 223 euroa. Ei sinänsä rahasumma kismitä, mutta laatu ja suhtautuminen.

        Onhan tuolla siinä mielessä hintaa, kun kaasupoljinta ei yleensä mielletä auton kuluvaksi osaksi...


      • Pettynyt Volkkariin
        kesämuovi kirjoitti:

        Passatin kaasupoljin asennuksineen maksoi 223 euroa. Ei sinänsä rahasumma kismitä, mutta laatu ja suhtautuminen.

        Jep, sama vika täällä, Passat Variant -05 marraskuu. Eli uusi koppanen Passat. Sama poljin poikki samasta kohtaa. Osa tulee Ruotsin varastosta ja perjantaina auto pajalle. Pari sataa euroa kankkulan kaivoon.


    • rtytrytrystrystr

      minulla kävi samalla tavalla Octaviassa

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8785577

      • 32

        En ole kyllä ikinä kuullut että poljin menisi poikki pakkasella, missään autossa..Trabantissa ehkä mutta siinä polkimet olivat puusta tehtyjä ja puuhan katkeaa tunnetusti helpohkosti pakkasella. Aivan uusi "ominaisuus". Webasto tietty auttaisi mutta se kun nyt ei toimi Passatissa.Jos noita parin sadan euron juttuja alkaa kertymään niin kyllähän siitä mojova lasku kertyy vuodessa.


      • kldfvn
        32 kirjoitti:

        En ole kyllä ikinä kuullut että poljin menisi poikki pakkasella, missään autossa..Trabantissa ehkä mutta siinä polkimet olivat puusta tehtyjä ja puuhan katkeaa tunnetusti helpohkosti pakkasella. Aivan uusi "ominaisuus". Webasto tietty auttaisi mutta se kun nyt ei toimi Passatissa.Jos noita parin sadan euron juttuja alkaa kertymään niin kyllähän siitä mojova lasku kertyy vuodessa.

        Lujaa laatua vw. Kaasupoljin napsahti poikki, ei muuta kun Pärnäsen korjaamolle


      • Anonyymi
        32 kirjoitti:

        En ole kyllä ikinä kuullut että poljin menisi poikki pakkasella, missään autossa..Trabantissa ehkä mutta siinä polkimet olivat puusta tehtyjä ja puuhan katkeaa tunnetusti helpohkosti pakkasella. Aivan uusi "ominaisuus". Webasto tietty auttaisi mutta se kun nyt ei toimi Passatissa.Jos noita parin sadan euron juttuja alkaa kertymään niin kyllähän siitä mojova lasku kertyy vuodessa.

        Passat 1.9 -07 ja kyllä...mulla meni muovinen kaasupoljin poikki pakkasella😂


    • recon69

      Tänään aamulla hajosi tuo muovista tehty kaasupoljin! sanoivat vw-huollossa, että saattaa tulla sanomista koska noita on hajonnut tänä talvena tosi paljon.
      Onneksi autossani oli takuu joka kattaa nämä kustannukset, mutta ei tätä palkatonta työpäivää, joka siitä aiheutui "60km työmatkaa"

      • On se niin hyvä...

        Katkesi jo vuosi sitten. Tein muovisesta lattialistasta ruuveilla kiinnittäen pikakorjauksen, joka kesti melkein
        vuoden. Uusi poljin maksaisi ilman asennusta (vuosi sitten) 134 euroa. Ja tietty niitä ei saa muualta kuin VW:ltä. Kuulemma polkimien malleissa on vaihtelua, joten romuttamolta on hieman hankala etsiä.
        Taidan kokeilla seuraavaksi rautaisen saranan kiinnittämistä. Alkaa tuntua, että VW:n tietyt osat ja sähkötyöt on hankittu Renaultilta tai Citroenilta. Luulenpa, että on eka ja viimeinen VW minulla.


    • Brutal Diesel power

      Itellä 07 jetta diesel...alapäästä poikki.......

      Korjasin ostamalla pienen lehtisaranan, ja kiinnitin sen eräällä asennusliimalla sekä pienillä ruuveilla....toimii.

      korjauskulut yhteensä Sarana: 2 euroa tai jotain

      Liima: muutaman euron...

      Jos takuu ei korvaa niin kannattaa korjailla itte....

      Ite väännän nyt sitä takuu asiaa.....

      • Viimeinen volsu

        Samoin tammikuussa kaasupoljin alaosasta poikki. Maksoi n. 180 euroa. Kertoivat, että golfeissa samoja vikoja.


      • - minä vain -

        Tuollaista metallisaranalla korjaamista minäkin mietiskelin, jos käy niin, että kaasupolkimen muovisarana pettää. Ne vaan nuo remontit tulee usein sellaiseen aikaan, ettei itse jouda sepittämään tai sitten on niin hiton pakkanen, ettei ulkona viitsi remonttihommia tehdä...


      • Brutal diesel power
        - minä vain - kirjoitti:

        Tuollaista metallisaranalla korjaamista minäkin mietiskelin, jos käy niin, että kaasupolkimen muovisarana pettää. Ne vaan nuo remontit tulee usein sellaiseen aikaan, ettei itse jouda sepittämään tai sitten on niin hiton pakkanen, ettei ulkona viitsi remonttihommia tehdä...

        Korjaaminen ei vie paljoa aikaa, jos vaan tietää mitä tekee....dremel-tyylinen pienoisjyrsin on lähes ehdoton laite, että saa hieman jyrsittyä muovia ja porattua 2mm aloitusreiät porautuvilleruuveille....

        Sitä poljinta ja polkimenrunkoa pitää pikkasen jyrsiä, jotta saranan saa asennettua niin että se "lumppu" tulee alaspäin....ja että kaasupoljin tulee oikeaan asentoon ja oikeaan kohtaan.

        Ite laitoin, olikohan pislan, messinkisen kaapinsaranan.....hyvin on pelannu....tänään soitin huoltoon ja valitin laadusta, ja kerroin myös että on ilmeisesti muillankin mennyt rikki....ei mene takuuseen......sanoin että virhevastuu jatkuu vaikka takuu olisikin loppu......no nyt katellaan eteenpäin.....


    • ossss

      Touran 2004.Lähetin kuluttajavirastoonkin asiasta viestiä.Ala-arvoinen osa hyvässä autossa.Muoviläpyskä saranan paikalla talvikeliin?

      • varmasti

      • osssss

      • Harmistunut
        osssss kirjoitti:

        siinä kerrotaan mitä?

        Tänään napsahti kaasupoljin poikki. On näköjään kohtalotovereita. Ajattelin huomenna kysyä korjaamolta onko ennen katkennut. On näköjään. Pakkasta -10 astetta.


    • Sekundaläpyskä

      Caddyn vm 2007 kaasupoljin muuttunut pakkaskeleillä hervottomaksi. Ei mene takuuseen kun ei ole tullut takaisin korjauskutsua kuten toyotalla.Keräävät ensin tarpeesi negatiivista tietoa medialta kyseisistä vioista ennenkuin reagoivat asiaan. Soitto maahantuojalle yhtä tyhjän kanssa, vetosivat siellä takuuaikaan.
      Eikö tänäpäivänä voi luottaa muihin kuin autoihin joille myönnettään 7 vuoden takuu (Kia)
      Aion itse saranoida polkimen jolloin se todennäköisesti kestää moninverroin pidempään kuin uusi vastaava heikkolaatuinen pedaali. On vaan vähän vittumainen työskentelyasento mutta parasta tehdä itse varman päälle sillä arvostan omaa henkeä ja kukkaroa enemmän kuin wv merkin jälleenmyyjä ja maahantuoja edustamansa automerkin mainetta.

      • Selityksiin kylläst.

        Minunkin Caddyni on odottanut jo toista viikkoa kaasupoljinosia Saksasta - tai mikähän maa se viimeisen selityksen mukaan olikaan? Lohdutukseksi osaavat kertoa, että monii muukin Volkkari odottaa samaa osaa ulkomailta. Eipä tuo tieto paljon helpottanut. Vituttaa, kun ei ole enää kyläseppääkään takomaan kunnon varaosia, kun maahantuoja ei ota minkäänlaista vastuuta myymänsä auton huoltokorjauksesta.

        Oliskohan jonkinlaisesta ryhmäkanteesta apua tällaiseen maahantuojan kelvottomaan käyttäytymiseen?


      • KAASUPOLJIN
        Selityksiin kylläst. kirjoitti:

        Minunkin Caddyni on odottanut jo toista viikkoa kaasupoljinosia Saksasta - tai mikähän maa se viimeisen selityksen mukaan olikaan? Lohdutukseksi osaavat kertoa, että monii muukin Volkkari odottaa samaa osaa ulkomailta. Eipä tuo tieto paljon helpottanut. Vituttaa, kun ei ole enää kyläseppääkään takomaan kunnon varaosia, kun maahantuoja ei ota minkäänlaista vastuuta myymänsä auton huoltokorjauksesta.

        Oliskohan jonkinlaisesta ryhmäkanteesta apua tällaiseen maahantuojan kelvottomaan käyttäytymiseen?

        PASSAT 2006 KAASUPOLJIN POIKKI SELVÄ SUUNNITTELUVIRHE


      • ossss

        apua kuluttajavirastosta niin alkaa asia toimiin.Kokemusta on! Pientä asiakasta pyörittävät miten haluaa...


      • h-esko
        ossss kirjoitti:

        apua kuluttajavirastosta niin alkaa asia toimiin.Kokemusta on! Pientä asiakasta pyörittävät miten haluaa...

        Sama vika, -06 Touran. Kaasupoljin irtosi kun pakkasta -25. Messinkisellä kalustesaranalla korjasin (kiitos vinkistä). Jätin jyrsimättä, lumppu ylöspäin ja itseporautuvilla ruuveilla kiinni ilman alkureikiä. Hyvin upposi ja tuli siisti. Kuluttajaviraston lisäksi liikenteen turvallisuusvirastoa voisi kiinnostaa herkästi rikkoutuva poljin. Pitää varman katsoa mitä katsastusmies sanoo saranavirityksestä. Parempi se on kuin alkuperäinen. Kertoilkaahan kuinka tapauksenne etenee.


      • ossss
        h-esko kirjoitti:

        Sama vika, -06 Touran. Kaasupoljin irtosi kun pakkasta -25. Messinkisellä kalustesaranalla korjasin (kiitos vinkistä). Jätin jyrsimättä, lumppu ylöspäin ja itseporautuvilla ruuveilla kiinni ilman alkureikiä. Hyvin upposi ja tuli siisti. Kuluttajaviraston lisäksi liikenteen turvallisuusvirastoa voisi kiinnostaa herkästi rikkoutuva poljin. Pitää varman katsoa mitä katsastusmies sanoo saranavirityksestä. Parempi se on kuin alkuperäinen. Kertoilkaahan kuinka tapauksenne etenee.

        Ei varmaan tykkää jos alkuperäisosia muutettu?


      • h-esko
        ossss kirjoitti:

        apua kuluttajavirastosta niin alkaa asia toimiin.Kokemusta on! Pientä asiakasta pyörittävät miten haluaa...

        heidän mukaansa asiasta tekee haasteellisen se että käytetyn auton kauppa on myyjäliikkeen ja minun välinen asia. Maahantuojalle ei asia kuulu. Jos olisin ostanut Touranin uutena, voisin siirtää asian "edelliselle portaalle".

        Mielenkiintoista tässä on se että VW-huoltokorjaamon mukaan rikkoutunut poljin menee takuuseen jos takuu on voimassa. Minun tapauksessani takuu meni jo umpeen ja asia täytyy niellä. Ymmärsin kuitenkin että vika on tuttu. Täytyy kysyä tuolta liikenteen turvallisuusvirastosta josko heitä kiinnostaisi tutkia volkkarin polkimen kestävyyttä/sopivuutta talvisiin olosuhteisiin.


      • ossss
        h-esko kirjoitti:

        heidän mukaansa asiasta tekee haasteellisen se että käytetyn auton kauppa on myyjäliikkeen ja minun välinen asia. Maahantuojalle ei asia kuulu. Jos olisin ostanut Touranin uutena, voisin siirtää asian "edelliselle portaalle".

        Mielenkiintoista tässä on se että VW-huoltokorjaamon mukaan rikkoutunut poljin menee takuuseen jos takuu on voimassa. Minun tapauksessani takuu meni jo umpeen ja asia täytyy niellä. Ymmärsin kuitenkin että vika on tuttu. Täytyy kysyä tuolta liikenteen turvallisuusvirastosta josko heitä kiinnostaisi tutkia volkkarin polkimen kestävyyttä/sopivuutta talvisiin olosuhteisiin.

        Tuollainen virastokin olemassa.Ja kyllä kaasupolkimen varmaan kuuluu kestää auton elinkaaren eli juttu vireille vaan.


      • Boljin
        h-esko kirjoitti:

        Sama vika, -06 Touran. Kaasupoljin irtosi kun pakkasta -25. Messinkisellä kalustesaranalla korjasin (kiitos vinkistä). Jätin jyrsimättä, lumppu ylöspäin ja itseporautuvilla ruuveilla kiinni ilman alkureikiä. Hyvin upposi ja tuli siisti. Kuluttajaviraston lisäksi liikenteen turvallisuusvirastoa voisi kiinnostaa herkästi rikkoutuva poljin. Pitää varman katsoa mitä katsastusmies sanoo saranavirityksestä. Parempi se on kuin alkuperäinen. Kertoilkaahan kuinka tapauksenne etenee.

        myöskin katkesi poljin Golfista. Ajattelin koittaa irottaa koko tuon muovisen rungon autosta ja saranoida sen kunnolla työpöydän ääressä. Volkkarilla sanoivat, että on vain yhdellä ruuvilla kiinni. :)


      • ossss
        h-esko kirjoitti:

        heidän mukaansa asiasta tekee haasteellisen se että käytetyn auton kauppa on myyjäliikkeen ja minun välinen asia. Maahantuojalle ei asia kuulu. Jos olisin ostanut Touranin uutena, voisin siirtää asian "edelliselle portaalle".

        Mielenkiintoista tässä on se että VW-huoltokorjaamon mukaan rikkoutunut poljin menee takuuseen jos takuu on voimassa. Minun tapauksessani takuu meni jo umpeen ja asia täytyy niellä. Ymmärsin kuitenkin että vika on tuttu. Täytyy kysyä tuolta liikenteen turvallisuusvirastosta josko heitä kiinnostaisi tutkia volkkarin polkimen kestävyyttä/sopivuutta talvisiin olosuhteisiin.

        Antaa tapauskohtaisesti neuvoja oli viraston vastaus.On kuulemma hyvä että kuluttavirastoon tulee ilmoituksia asioista kun se antaa kuvaa alalla esiintyvistä ongelmista.Ja jos ei sopuun pääse niin kuluttajariitalautakuntaan voi asian viedä.Kuluttajaoikeusneuvoja 0718731901,tämä lienee yleistä tietoa ettei taas poisteta palstalta...


      • ossss
        h-esko kirjoitti:

        heidän mukaansa asiasta tekee haasteellisen se että käytetyn auton kauppa on myyjäliikkeen ja minun välinen asia. Maahantuojalle ei asia kuulu. Jos olisin ostanut Touranin uutena, voisin siirtää asian "edelliselle portaalle".

        Mielenkiintoista tässä on se että VW-huoltokorjaamon mukaan rikkoutunut poljin menee takuuseen jos takuu on voimassa. Minun tapauksessani takuu meni jo umpeen ja asia täytyy niellä. Ymmärsin kuitenkin että vika on tuttu. Täytyy kysyä tuolta liikenteen turvallisuusvirastosta josko heitä kiinnostaisi tutkia volkkarin polkimen kestävyyttä/sopivuutta talvisiin olosuhteisiin.

        45 minuuttia ohjelmassa liikenteenturvallisuusvirasto tuli esiin.Saattaa olla oikea paikka tässä asiassa.


    • golf 04

      itellä meni eilen kans golffista poljin poikki.onko joku korjuuttanu ja paljonko maksaa?

      • ossss

        työt osat.Kannattaa pyytää reilusti vähintään laskun puolitusta ainakin kuluttajaoikeusasiamiehen ohje näin...


      • Eka vika
        ossss kirjoitti:

        työt osat.Kannattaa pyytää reilusti vähintään laskun puolitusta ainakin kuluttajaoikeusasiamiehen ohje näin...

        Audi A3 polkimen vaihto Tampereen Laakkosen Audi-centerissä 264 EUR. Sisältää osia, työtä, kalibrointia,..., eikä ruikutus maksamisesta auttanut yhtään.


      • ossss
        Eka vika kirjoitti:

        Audi A3 polkimen vaihto Tampereen Laakkosen Audi-centerissä 264 EUR. Sisältää osia, työtä, kalibrointia,..., eikä ruikutus maksamisesta auttanut yhtään.

        Kuluttajaviraston apuva niin saatat yllättyä...


      • jsdghfo
        ossss kirjoitti:

        Kuluttajaviraston apuva niin saatat yllättyä...

        tuossa ylempänä kirjoittelin katkenneesta kaasupolkimesta.Reklamoin asiasta maahantuojalle, ja yllätys yllätys vika meni takuuseen. Hipheijaa..


    • h-esko
      • osssss

        julkisuus on kuluttajan apulainen.kylmät tsi autot olleet myös lehdissä.jokohan koslat lämpenee suomessa.


    • 2008

      Vika ainakin minun Passatissa johtui oikeastaan omasta mokasta kun jaloista tulee lunta ja se jäätyy kaasupolkimen juurelle. Sitten painetaan väkisin kaasupoljinta. Itse tilanteessa raaputan lumen pois ja homma ok!

      • Kyykytetty

        Minä vaihdan aina autoon mennessä ajokengät jalkaan. Ulkokengät pussitan, ettei niistä lumet varise lattialle. Lisäksi föönillä lämmitän polkimen saranan, jotta siitä tulisi joustava. Pitemmillä reissuilla pakkaskelillä pysäytän vielä aika ajoin ja kyyristyn puhaltamaan lämmintä ilmaa polkimille jalkatilassa. Ei ole ollut poljinongelmia.


      • ossss

        Kiireetön mies kun minuuttikaupalla päivässä raaputtelet poljinta.Ja kerroppa miten jään saat polkimen sisuksista pois?


      • järki hoi äläjätä

        ei hyvää päivää. Pitääkö passatista nykyään raaputtaa lasien lisäksi polkimet ja kengät. Anna mun kaikki kestää ja oot varmaan ihan tosissaan vielä, tollo


      • ossss
        Kyykytetty kirjoitti:

        Minä vaihdan aina autoon mennessä ajokengät jalkaan. Ulkokengät pussitan, ettei niistä lumet varise lattialle. Lisäksi föönillä lämmitän polkimen saranan, jotta siitä tulisi joustava. Pitemmillä reissuilla pakkaskelillä pysäytän vielä aika ajoin ja kyyristyn puhaltamaan lämmintä ilmaa polkimille jalkatilassa. Ei ole ollut poljinongelmia.

        siinä volkkarin myyjälle vihjettä kun esittelee autoja talvikäyttöön...


      • sososoxo
        ossss kirjoitti:

        siinä volkkarin myyjälle vihjettä kun esittelee autoja talvikäyttöön...

        Voiko niillä ajaa talvellakin?


      • mesetiini
        ossss kirjoitti:

        siinä volkkarin myyjälle vihjettä kun esittelee autoja talvikäyttöön...

        onko vw:t autoja?


    • Mikä mättää?

      Tämäkin ilmiselvä valmistusvika laitettiin aluksi kuluttajien maksettavaksi ja evättiin korvaukset kunnes julkisuus JÄLLEENKERRAN muutti vian takuukorjaukseksi. Suorastaan kieroa toimintaa.

      • toimintaa!

        Volkswagen myönsi vian julisuuden paineesta hyvin äkkiä, toisin kuin Toyota, jonka itsestäänkiihdyttelystä on ollut jenkeissä julkisuudessa tietoa jo vuosia. Toyota myönsi vian vasta viranomaistenuhattua koko lafkan olemassaolon päättyvän jenkeissä jos vika ei korjata.
        Volkkari varmasti palauttaa rahat niille joilta korjaus on ehditty laskuttaa.


      • ...
        toimintaa! kirjoitti:

        Volkswagen myönsi vian julisuuden paineesta hyvin äkkiä, toisin kuin Toyota, jonka itsestäänkiihdyttelystä on ollut jenkeissä julkisuudessa tietoa jo vuosia. Toyota myönsi vian vasta viranomaistenuhattua koko lafkan olemassaolon päättyvän jenkeissä jos vika ei korjata.
        Volkkari varmasti palauttaa rahat niille joilta korjaus on ehditty laskuttaa.

        Ja Toyotako on ainoa? Lue vaikkapa Volkswagenin vuosimalleja 2008 koskeva kohta, miksi näitä ei ole myönnetty?

        http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124276771&ft=1&f=1006&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

        Toyotan kohdalla on menossa ennenkokematon mustamaalaus, vastaavia ongelmia on kaikilla muillakin merkeillä. Se näissä on yhteistä, että kaikki tapahtuu jenkeissä, yhtään vastaavaa tapausta ei ole Euroopassa Suomesta puhumattakaan.

        Eikö ole hiukan hölmöä vedota Toyotaan, jos katkeava kaasupoljin ei ole riittävä syy takaisinkutsuun? Volkswageninko ei tarvitse tästä syystä järjestää takaisinkutsua. Vai olisiko niin, että imagosyistä homma pyritään pitämään mahdollisimman hyvin piilossa?

        Saavatko kaikki aiemmin ilmeisen vian vuoksi maksumieheksi joutuneet rahansa takaisin? Korvataanko rikkoutunut poljin uudella vastaavalla ja mitä jos se menee uudestaan poikki takuuajan umpeuduttua? Ainoa oikea tapa tässä tilanteessa on korjata kaikkien polkimien rakenne niin, että vika ei toistu. Näinhän Toyotakin nyt tekee.


      • ¨¨ ¨
        ... kirjoitti:

        Ja Toyotako on ainoa? Lue vaikkapa Volkswagenin vuosimalleja 2008 koskeva kohta, miksi näitä ei ole myönnetty?

        http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124276771&ft=1&f=1006&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

        Toyotan kohdalla on menossa ennenkokematon mustamaalaus, vastaavia ongelmia on kaikilla muillakin merkeillä. Se näissä on yhteistä, että kaikki tapahtuu jenkeissä, yhtään vastaavaa tapausta ei ole Euroopassa Suomesta puhumattakaan.

        Eikö ole hiukan hölmöä vedota Toyotaan, jos katkeava kaasupoljin ei ole riittävä syy takaisinkutsuun? Volkswageninko ei tarvitse tästä syystä järjestää takaisinkutsua. Vai olisiko niin, että imagosyistä homma pyritään pitämään mahdollisimman hyvin piilossa?

        Saavatko kaikki aiemmin ilmeisen vian vuoksi maksumieheksi joutuneet rahansa takaisin? Korvataanko rikkoutunut poljin uudella vastaavalla ja mitä jos se menee uudestaan poikki takuuajan umpeuduttua? Ainoa oikea tapa tässä tilanteessa on korjata kaikkien polkimien rakenne niin, että vika ei toistu. Näinhän Toyotakin nyt tekee.

        Eipä tuossa tekstissä paljoa kerrottu 2008 Volkkarin vioista. Varmaan tiedät kertoa tarkemmin mitä kaasupoljinvikoja volkwagenilla silloin on ollut???


      • totuus esiin
        ¨¨ ¨ kirjoitti:

        Eipä tuossa tekstissä paljoa kerrottu 2008 Volkkarin vioista. Varmaan tiedät kertoa tarkemmin mitä kaasupoljinvikoja volkwagenilla silloin on ollut???

        Klikkaa hiirellä sivun taulukkoa. VW-audi viat 11.5 kpl /satatuhatta autoa, tojo 7.5
        Taulukko kertoo valitukset äkillisestä kiihdytyksestä vm2009.
        VW selvä ykkönen Toyota toinen ja BMW kolmas. Siinä kolme kovaa.


      • on!
        totuus esiin kirjoitti:

        Klikkaa hiirellä sivun taulukkoa. VW-audi viat 11.5 kpl /satatuhatta autoa, tojo 7.5
        Taulukko kertoo valitukset äkillisestä kiihdytyksestä vm2009.
        VW selvä ykkönen Toyota toinen ja BMW kolmas. Siinä kolme kovaa.

        Toyota on noissa tilanteissa tappanut jo noin 60 ihmistä. Luvut eivät ole mutuja vaan todennettuja tapauksia.

        Mitä esitettyyn taulukkoon tulee, se kertoo vain ihmisten valituksista, ei todennetuista vioista!


      • Sportback turbo
        on! kirjoitti:

        Toyota on noissa tilanteissa tappanut jo noin 60 ihmistä. Luvut eivät ole mutuja vaan todennettuja tapauksia.

        Mitä esitettyyn taulukkoon tulee, se kertoo vain ihmisten valituksista, ei todennetuista vioista!

        Nyt meni audistakin kaasupoljin poikki. Autohan on audi a3 sportback 2009 vuosimallia. Saa nähdä meneekö takuun piikkiin.


      • lisää
        Sportback turbo kirjoitti:

        Nyt meni audistakin kaasupoljin poikki. Autohan on audi a3 sportback 2009 vuosimallia. Saa nähdä meneekö takuun piikkiin.

        VAG:n autoja, sillä on työllistävä vaikutus, korjaamon kaverit rikastuvat ja raha saadaan kiertoon. Nähdään korjaamolla.


      • vanha levy päällä
        lisää kirjoitti:

        VAG:n autoja, sillä on työllistävä vaikutus, korjaamon kaverit rikastuvat ja raha saadaan kiertoon. Nähdään korjaamolla.

        Niin siis noista Toyotan kaasupolkimista, joihin näemmä edelleen vedotaan. Sehän on jo ollut yleisesti tunnettua pidemmän aikaa, että jenkkien liikenneturvallisuusviranomainen (joka siis syytti Toyotaa autojen kaasupoljinvikojen aiheuttamista kuolemista) totesikin tarkemmissa tutkimuksissa, että syy oli aina kuljettajissa:

        http://blogs.insideline.com/straightline/2010/07/feds-say-toyota-owners-confused-brake-with-gas-pedal-in-all-but-one-unintended-acceleration-crash.html

        Eli tähän on turha enää vedota, jos VAG:llä on ongelmia kaasupolkimien kanssa. Nämä katkeavat kaasupolkimet ovat selvä takaisinkutsun paikka, sitä odotellessa...


      • Vauhti volkkari
        vanha levy päällä kirjoitti:

        Niin siis noista Toyotan kaasupolkimista, joihin näemmä edelleen vedotaan. Sehän on jo ollut yleisesti tunnettua pidemmän aikaa, että jenkkien liikenneturvallisuusviranomainen (joka siis syytti Toyotaa autojen kaasupoljinvikojen aiheuttamista kuolemista) totesikin tarkemmissa tutkimuksissa, että syy oli aina kuljettajissa:

        http://blogs.insideline.com/straightline/2010/07/feds-say-toyota-owners-confused-brake-with-gas-pedal-in-all-but-one-unintended-acceleration-crash.html

        Eli tähän on turha enää vedota, jos VAG:llä on ongelmia kaasupolkimien kanssa. Nämä katkeavat kaasupolkimet ovat selvä takaisinkutsun paikka, sitä odotellessa...

        14 astetta pakkasta, auto 1.5 tuntia lämmityksessä ja varovasti matkaan...ei auttanut kiihdytyksessä napsahti muovinen kaasupoljin poikki ja matka päättyi bussipysäkille odottamaan hinausautoa. Soitettaessa VW huoltoon, eivät olleet yhtään yllättyneitä...oliko lattialla ollut paljon vettä joka olisi jäätynyt ??


      • uukki
        Vauhti volkkari kirjoitti:

        14 astetta pakkasta, auto 1.5 tuntia lämmityksessä ja varovasti matkaan...ei auttanut kiihdytyksessä napsahti muovinen kaasupoljin poikki ja matka päättyi bussipysäkille odottamaan hinausautoa. Soitettaessa VW huoltoon, eivät olleet yhtään yllättyneitä...oliko lattialla ollut paljon vettä joka olisi jäätynyt ??

        Iloisesti rallatellen lähdettiin tänään töistä joululoman viettoon uskollisella Golf V 2004:llä. Matka jatkui vajaan kilometrin, kunnes kaasupoljin lähti liikenneympyrässä irti. Vinkeä kokemus, voin kertoa.

        Pyhällä hengellä ja kevyellä kaasulla liruteltiin liikenteen tukkona parinkymmenen matka ensimmäiselle sivukadulle, jossa Golf nököttää sakkopaikalla tälläkin hetkellä.

        Suottaapi olla, ettei hoppa liiku senttiäkään ennen maanantaita, ellen jaksa tyrkätä sitä jokusta metriä viereisen talon thaihierontapaikan varaamaan ruutuun, joka näytti olevan vielä kutsuvasti tyhjillään.

        Riemullista joulua kaikille toivottaa nimimerkki "maksaako VW:n maahantuoja parkkisakot, taksi- ja thaikkulaskut?"


    • Paas-Sat

      Hanki Passatin dieselin Haynes-kirja, sisältää vuosimallit 2005-2010, saat esim. http://www.ago.fi 23 eurolla. On hintansa arvoinen ja apu useimpiin ongelmiin.

      • DyykeLi

        Ei ole tarvinnut jokaisen pikkuasian takia käyttää Pasaatia korjaamolla ja maksella laskuja 200e alkavalta tunnilta! Hyvä palvelukorjaamolla muuten on.


    • T-GuH

      Hyvä, kun on oma kirja dieselille. Saisi olla kaikille muillekin malleille, ei olisi turhia sivuja, ja ohjeissa mentäisiin syvemmälle ykstyiskohtiin.

      • Jucca-Ps

        Sitten vaan perään bensamallista samanlainen Haynes työn alle!


      • Severinus
        Jucca-Ps kirjoitti:

        Sitten vaan perään bensamallista samanlainen Haynes työn alle!

        Kaikissa muissakin malleissa olisi hyvä, kun olisi omat kirjansa bensa- ja dieselmalleille.


      • mlamek
        Severinus kirjoitti:

        Kaikissa muissakin malleissa olisi hyvä, kun olisi omat kirjansa bensa- ja dieselmalleille.

        Tuo on tullut koettua monta kertaa!


    • mersutyttö_72

      Hellnaduudelis sentään! Meneeks jarrupolkimet kans..niistä ei liene oo kukaan kertomassa, makaavat mullan alla.

      Ostakaa AUTO!

    • -15 pakkasta...

      06 Jetsoni ja NAPS!!! kaasupoljin alhaalta poikki.. ei muuta ku irti koko homma ja huomenna työn alle.. on kyl uskomattoman heikko kohta tuo kaasupoljin näissä vaggilaisissa... ja toisaalta onhan noissa omaakin vikaa ku lunta kantautuu kengistä ja sillee...

      • osssss

        Maahantuoja asentaa veloituksetta uuden tilalle.


      • osssss

        Ei ole omavika vaan VW ominaisuus.Huonon suunnittelun tulos talvikeleihin.Pakkanen kiristyy ja taas polkimet napsuu klik.


    • oukei?

      Tää on taas tätä tyypillistä vw vikalista selostusta. En jaksa koko ketjua lukea mutta huoltokirjan ostamista ehdotan kaikille jolla vw.

      • huoltomees

        emmä huoltokirjaa kaipaa, kassupoljinta minä kaipaan.


    • on se sellasta

      täälä sama -04 golf ja kaasupoljin pakkasella rikki!. ei se kaasupoljin sillä huoltokirjalla kuntoon tuu!!!!

    • passeli06

      No niin, nyt minäkin olen liittynyt siihen joukkoon jolta on kaasupoljin mennyt poikki. Passat -06 vuosimalli.
      Saranat siihen kait pitää asentaa, jos hommaa uuden niin ei se kauan estä jos sinne kertyy jäätä nin se on taas poikki

      • osssss

        Ei kun merkkiliikkeeseen ilosanomaa kertomaan ja uusi poljin sekä seisontakulut asiakkaalle.


    • laadunvaihtelua

      Varmaan tästäkin olisi muiden merkkien kohdalla nostettu melkoinen haloo ja pilkkahuuto olisi ollut melkoinen, mutta kun kyseessä on pyhä lehmä Volkkari, niin asia painetaan vain villasella ja syytetään asiakasta.
      Todellinen syy on, että Volkkarissa on samanlailla vikoja ja suunnitteluvirheitä, kuin muissakin automerkeissä, mutta Volkkari on onnistunut luomaan epärealistisen mielikuvan autosta, jossa ei ole koskaan mitään vikaa ja jos on vika, se onkin jopa hienoa kuin muissa autoissa ei sitä ole.

      • kirjoitat asiaa...

        ..mutta kirjoitat Toyotasta!


    • WAG....

      Täällä kanssa yksi onnellinen kaasupolkimen katkeamisen kokenut. Soitto paikalliseen merkkihuoltoon ja parin päivän viiveellä huoltoon. Maahantuoja maksaa kulut. Uskomatonta kyllä, että autoja on tehty jo jonkin aikaa ja vielä sieltä tällaisia suunnitteluvirheitä löytyy..

      • osssss

        VW talviautoilua parhaimmillaan.


    • luotettava_auto

      Mukavia autoilukelejä VW-kuskeille talvelle 2012-2013!!

      • osssss

        Asialinja.


    • Paskatti on paskatti

      Paskatti on paskatti miksi ostit moisen rohjan ?
      En näe moisen harmaan kansanauton ostoon mitään syytä.

      • toyo mies

        wolkswagen paras ajaa varmasti huoltoon taksilla.
        saksalaiset tekivät kaasupolkimen muovista ettei hirtä kiinni niinku priuksessa.
        ei ainakaan kulje sitten liian kovaa. volkkarithan muutenkin kulkee liikenteessä edellä menevän puskurissa kiinni mutta ohi ei pääse millään...siitä 15v vanhasta bensa corollasta ainakaan ilman kaasupoljinta


      • osssss
        toyo mies kirjoitti:

        wolkswagen paras ajaa varmasti huoltoon taksilla.
        saksalaiset tekivät kaasupolkimen muovista ettei hirtä kiinni niinku priuksessa.
        ei ainakaan kulje sitten liian kovaa. volkkarithan muutenkin kulkee liikenteessä edellä menevän puskurissa kiinni mutta ohi ei pääse millään...siitä 15v vanhasta bensa corollasta ainakaan ilman kaasupoljinta

        Muistakaa huoltaa kaasupoljin VW konsernin autoista.
        Tuskin polkimia on varastossa ja taas odotellaan pari viikkoa uutta läppää.
        Koskahan saisi vastauksen miksi muovisarana pakkaskeliin?


      • volsu1
        osssss kirjoitti:

        Muistakaa huoltaa kaasupoljin VW konsernin autoista.
        Tuskin polkimia on varastossa ja taas odotellaan pari viikkoa uutta läppää.
        Koskahan saisi vastauksen miksi muovisarana pakkaskeliin?

        passat 2006 ja kaasupoljin poikki. paljon muitakin harmillisia pikkuvikoja ko. autossa ollut . viimeinen vw


    • Uusi poljiin ilman

      Juu ja mustakaa kaikki että ton polkimen korjautus pitää saada ilmaiseksi!
      Itsellä kävi juuri näin ja ilmatteeki sai, vaikka aluksi väittivät että osa 110€ työt.
      Sitten pari lisäpuhelua mm. maahtuojalle selvitti sen että tuo 2010 Savon Sanomien juttu pitää edellen paikansa vaihtoon menee ihan ilman kuluja merkkiliikeessä vaikka takuu olis ohi.

      • volsu1

        Ei luvattu maahatuonnissakaan ilmaiseksi, kuulemma passat liian vanha ja liikaa km. 215 000 km. Kyseisestä autosta vaihdettu viimeisen 100 000 km aikana takaluukun sähköinen lukkopesä. aukesi omia aikojaan ja välillä ei ollenkaan. Yksi sylinterille menevä puola. Ikkunoiden, lukituksen,takaluukun, polttoaine kannen avaava johtosarja oveen, sisätilan ilmankierron läpän toiminnan moottori, käytetty ehkä 10 kertaa, vaihteen valitsimen ohjainmekanismi, sijaitsee moottoritilassa, ym ym ja nyt tietenki kaasupoljin poikki. ja tietysti erinäisiä merkkivaloja palaa mittaristossa tasaisin väliajoin ja tietysti ne kuuluisat vw lukkojen toiminta. Ko auto ei ole tuontiauto, eli km pitää paikkansa.


      • Kannattaa-----------
        volsu1 kirjoitti:

        Ei luvattu maahatuonnissakaan ilmaiseksi, kuulemma passat liian vanha ja liikaa km. 215 000 km. Kyseisestä autosta vaihdettu viimeisen 100 000 km aikana takaluukun sähköinen lukkopesä. aukesi omia aikojaan ja välillä ei ollenkaan. Yksi sylinterille menevä puola. Ikkunoiden, lukituksen,takaluukun, polttoaine kannen avaava johtosarja oveen, sisätilan ilmankierron läpän toiminnan moottori, käytetty ehkä 10 kertaa, vaihteen valitsimen ohjainmekanismi, sijaitsee moottoritilassa, ym ym ja nyt tietenki kaasupoljin poikki. ja tietysti erinäisiä merkkivaloja palaa mittaristossa tasaisin väliajoin ja tietysti ne kuuluisat vw lukkojen toiminta. Ko auto ei ole tuontiauto, eli km pitää paikkansa.

        varmistaa ettei jarrupoljinkin ole ämpärinsankamuovia. Voi yllättää
        hätätilanteessa !


      • Kestää
        Kannattaa----------- kirjoitti:

        varmistaa ettei jarrupoljinkin ole ämpärinsankamuovia. Voi yllättää
        hätätilanteessa !

        Jarrupoljin on rautaaaaaaa


    • Koppelo82

      Itsekkin liityin "iloiseen" kaasupolkimien hajonneiden joukkoon. Tuntuu että se reilu parisataa euroa on aika paljon tähän konkurssiin.. En tiedä miten muilla, mutta itse pystyn autolla ajamaan. Kaasupoljinta pitää vain painaa eri tavalla (siis ei normaalisti) polkimen alakulmasta että poljin pysyy paikallaan. Jäätä oli hieman polkimen ympärillä. Itsellä alla pienestä paikallisesta autoliikkeestä kesällä ostettu -08 1.8TSI Passat. Eipä taida tuon ikäsessä enää auttaa muuta ku maksaa itse. Varsinkin kun käytettynä hommattu.. Visa siis vinkumaan, jos ei saa jotain sarana-patenttia tonne..

      • Koppel82

        Päivitys tilanteeseen: Kävin Antti Roikolla (paikallinen vw-edustus) ja kaasupoljin meni takuuseen. Varaosia oli hyllyssä ja autonkin sai samantien halliin. 20 min siitä kun saavuin liikkeeseen, ja pääsin jo jatkamaan matkaa. Auton mittarissa 123 tuhatta.


      • Passat 07
        Koppel82 kirjoitti:

        Päivitys tilanteeseen: Kävin Antti Roikolla (paikallinen vw-edustus) ja kaasupoljin meni takuuseen. Varaosia oli hyllyssä ja autonkin sai samantien halliin. 20 min siitä kun saavuin liikkeeseen, ja pääsin jo jatkamaan matkaa. Auton mittarissa 123 tuhatta.

        Oliko asia täysin ok, minulle 07 Pasatista maahantuoja käski soittaa Porvooseen Laakkosen huoltopäällikölle joka käski soittaa huoltoon josta ei vastata, käsitin kuitenkin maahantuojan puheesta että tutkittava merkkiliikkeessä onko syynä valmistusvika vai jää/sora tms oma vika.


    • waldo2

      Minun Passatista särkyi myös pakkasella kaasupoljin. -06 vuosimalli. Auton huippu-nopeus on särkymisen johdosta vain noin 120 km tunnissa.Sain itse korjattua sen verran että sillä pääsee ajamaan.Sähköantura on huonossa kohtaa autoa liian alhaalla sanovat asiantuntijat

    • ecofuel

      VW Caddystäni (-06) hajosi kaasupoljin viime kuussa juuri tuosta saranan kohdalta. Oli lunta jäätynyt sopivasti polkimen alle. Sain korjattua sen pellinpalalla ja parilla pienellä pultilla. Hyvin toimii!

      • pörhötVWskoda

        kkasupolkimet saa ilmaiseksi skodavwaudiseat liikkeistä
        kohun takia jatkuva takkuu
        pyydettäessä saa varapolkimen myös!


    • muovisukupolvi

      Sama homma vuoden 2004 golffissa. Muovinen 'sarana' poikki.. Korjasin vian poraamalla kumista uuden ns. saranan. Tänä aamuna painasin kaasua ja naps. Tällä kertaa katkesi polkimen alla oleva muovinen nippeli joka painetaan polkimen hahloon. Siis se osa jossa imeisesti kaasuvaijeri on kiinni. Tulikohan isomman luokan remontti? Kaasu toimii vielä ihan normaalisti, mutta pelottaa tulevat pakkaset. Viime talvena kaasu hirtti muutaman kerran kiinni kun sinne väliin oli mennyt vettä ja jäätynyt sitten sinne väliin.

      • Kerro lisää

        Kovasti kiinnostaa kun itsellä samaa vuosikertaa oleva Golf. Onko autosi IV- vai V-korinen, koska molempia kaiketi valmistettiin sinä vuonna?


      • Anonyymi
        Kerro lisää kirjoitti:

        Kovasti kiinnostaa kun itsellä samaa vuosikertaa oleva Golf. Onko autosi IV- vai V-korinen, koska molempia kaiketi valmistettiin sinä vuonna?

        Ei ole 4 korisen tai samanikäisen passatin ongelmia nämä. Niin monta nelosta tiedän ja ovat 20 vuotiaana alkuperäisillä polkimilla, tuolla on pihassa yksi ja poljin kuin uutena.

        5 korista pätkäperää alkoivat tekemään 2003 ja laatu on kaikkialla huonompi. Joku huono suunnittelu tai osavalmistajan huonoa laatua.


    • lumet pois

      Ilmeisesti syy on siinä että tuodaan kengissä lunta sinne polkimen juureen ja kun sitä tulee tarpeeksi sitten sulaa ja jäätyy niin naps,,, mutta jokatapauksessa suunnitteluvirhehän se on.

      • osssss

        asialinja


    • pekkaperusnero

      Se oli sitä laadun tuntua - valitettavasti itse laatua löytyy muista merkeistä kuten Kia.

    • kysypörhöltäskoda

      VW jatkuvatakuu polkimissa

    • Kgkgk
    • kaasupoljinnapsVWskoda
      • valettakopörhölläVW

        Näköjään ikuinen takuu ymmärretään VW liikkeessä omalla tavalla


      • kaasupoljinnapsVWskoda

        Ei vaihda ainakaan pörhö vaikka tuollainen uutinen on
        Vaihto maksoi 500e!


    • kaasupoljinnapsVWskoda

      Hyviä syitä miksi merkkiliike ei kiinnosta...

    • kaasualisääVWskodat

      slamit
      sieltä tilaten puoleen hintaan poljin

    • katkenneetpolkimet

      Nykyään kaikki laitetaan kuvien kera nettiin ja facebookiin. Kehutaan kavereille kuinka paskoja kaikki autot ovat. "Nyt tapahtui sitä ja tätä".
      Nyt kuvia katkenneista kaasupokimista myös tänne palstalle, Kiitos.
      Luulisi ketjun perusteella tulevan tuhansia.

      • eikestäkäyttöäVWaudi

        hajoittamoilta loppu polkimet on


      • kaasupoljinnapsVWskoda

      • eikestäkäyttöäVWaudi

    • VAG

      Tänään aamulla napsahti muovinen kaasupoljin (ilmeisesti sarana poikki). Oletteko vienyt merkkiliikkeeseen ja maksanut mukisematta 200e , vai selvitellyt asiaa maahantuojalta yms. Että onko tuo takuu edelleen voimassa näin herranvuonna 2018?

      • Vwkoriaamo

        Normaalia kulumaa. Ei tällaista ole aiemmin sattunut. Tv. VW korjaamo


      • Nihili

        Menepäs VAG peilin eteen ja huuda siinä näkyvälle tyypille: 5AATANAN IDIOOTTI.


    • volks

      Mikäs tilanne?

      Omasta kiesistä polkimen sarana poikki.

      Vieläkö nämä menee takuuseen? Paskuuttaan tämä hajosi, ei vanhuuttaan. Auto vm 07.

      • kuluttajavirastomyös

        on jo yli 10 vuotta vanha

        merkkiliike ei velvollinen


      • palakakkua

        Helppohan tuo on itsekin vaihtaa, n. 20 minuutin homma: Kiinnitysruuvi auki suojan alta, poljin irti lattiasta ja johtoliitin irti yläpäästä. Sitten käänteisessä järjestyksessä uusi takaisin. Polkimen löytäminen vain voi olla työn takana, ovat jälleen olleet kysyttyä tavaraa.


      • osataankylläVWskoda
        palakakkua kirjoitti:

        Helppohan tuo on itsekin vaihtaa, n. 20 minuutin homma: Kiinnitysruuvi auki suojan alta, poljin irti lattiasta ja johtoliitin irti yläpäästä. Sitten käänteisessä järjestyksessä uusi takaisin. Polkimen löytäminen vain voi olla työn takana, ovat jälleen olleet kysyttyä tavaraa.

        pianosaranna 2e.. ei edes tarvi poljinta irrottaa


    • säätvaihteleeVW

      taasko napsuu

    • Anonyymi

      kaasupoljin vwaudiseatskoda

    • Anonyymi

      2008 passat ja poljin poikki.

      • Anonyymi

        Lumi ja pakkanen ei sovi Passatille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumi ja pakkanen ei sovi Passatille

        Kuttaperkka hapertuu kun ilma kylmenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuttaperkka hapertuu kun ilma kylmenee

        Oiskohan jokin kiinalainen ämpärimuovinen ja kertakäyttöinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiskohan jokin kiinalainen ämpärimuovinen ja kertakäyttöinen?

        Muovisaranalla?


    • Anonyymi

      Hihihiihiii. Vw kaasupoljin ja pakkanen. NAPS. Hihihiihihihih. Poik män 🤷‍♂️

      • Anonyymi

        Kyllä voi olla kaiken pacgalaadun äiti kun ei edes kaasupoljin kestä pakkasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi olla kaiken pacgalaadun äiti kun ei edes kaasupoljin kestä pakkasta!

        On tapahtunut käyttövirhe! Ei pidä Passatissa mennä painamaan kaasupoljinta pakkasella.
        Tietenkin on kaasupojin saranoineen muovia jos niitä muoviosia löytyy DSG-laatikostakin. On huomattavasti halvempaa tehdä muovista kuin metallista ja korjaamisen maksaa "käyttövirheen" tehnyt käyttäjä. Käyttövirhe tarkoittaa ala-arvoisen laadun saattamista takuuvastuun ulottumattomiin.


    • Anonyymi

      soon talvi tulla jollottaa VW

    • Anonyymi

      latu

    • Anonyymi

      etelän lumimyrsky tuo asian pintaan?

      • Anonyymi

        Muistakaa ottaa lumiset kengät jaloistanne ja lämmittää ja sulattaa kaasupöjin ennen käynnistystä jos omistatte ko. murheenkryynin! Muuten saattaa tulla yli 200 euroa maksava käyttövirhe kun se pöljin naksahtaa poikki!


    • Anonyymi

      No aikamoisia pöljiä!
      Kun noita tuon ikäisiä volkkareita paljon ajaneena,
      perheessä ainakin kolme aikoinaa ja kaikissa kaasupoljin lattiasaranalla no kerran jumitti kovalla pakkasella,
      kun lämpö ei vielä ollut sulatellut tarpeeksi sitä!
      Mutta mutta syyhän on kuluttajan kun tuo lunta jaloissaan eikä putsaa edes sitä vähääkään joka sulaa ja lattilla lainehtiva vesi jäädyttää kaiken ja jos vielä on niin tyhmä että väkisin polkaisee kaasua ja saa itse rikottua kaasupolkimen en tiedä voiko tästä voi volkkaria syyttää ja jo kuplassa oli ja on kaasupolljin saranoitu lattiassa.

      • Anonyymi

        Halvin mahdollinen kaasupoljin on muoviläpyskä ämpärimuovista
        "saranoituna" lattiasta muovia ohentamalla. Onkohan oikea lopezlaatu lisäämässä jälkimarkkinoinnin kannattavuutta? Fiksuimmat tosin ovat jo tilastojenkin mukaan paskatin hylänneet.


    • Anonyymi

      kysyntä kasvaa kun lunta tuli?

    • Anonyymi

      Tuli lumi suli kaasupoljin naps matka jatkuu marmorille

      • Anonyymi

        Luotettavaa ja lujaa lopzlaatua lämpöisiin maihin!


    • Anonyymi

      Toyotaansa pettyneet kierrättää noita ikivanhoja ja menneitä juttuja kun eivät reppanat muuta keksi ja Toyotan ongelmia pitää peitellä ja kääntää huomiota muualle, hauskoja poikii paniikissa.

    • Anonyymi

      skodaudiseat sama homma

    • Anonyymi

      poiks poiks kylmää VW

    • Anonyymi

      kuka pösilö noin vanhalla ajaa?

      • Anonyymi

        No mutta, se volkka risti tietenkin, idiootti!


      • Anonyymi

        Kyllä se varmasti laittaa miettimään Onko seuraava auto muovipolkimella varustettu ja lattiasta muovisaranalla taipuva ja katkeva malli. Tällaista se lopezlaatu voi olla!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe