Kaasupoljin

hfghgfhf

Onko kellään muulla käynyt niin, että kaasupolkimen alareunasta murtunut muovinen kiinnitys. Auto (Octavia -06) käytännössä ajokelvoton. Onko yleinen vika ja mitä on tullut maksamaan korjaus? kiitos

143

11065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      taitaa olla octaviassa kakki yleisiä vikoja,hae uusi kiinnitys,eikai se nyt sen ihmeempi juttu ole

      • Elvis oli kala

        Kaasupoljin maksaa n. 150,00 ja asennus 30,00.
        Kaasupoljin katkeaa helposti, kun sinne väliin kertyy lunta ja jäätä. Kannattaa silloin tällöin puhdistaa se kaasupolkimen väli.

        Ps. Taas yksi osoitus siitä, että autoja ei ole tehty talviolosuhteisiin...


      • osss
        Elvis oli kala kirjoitti:

        Kaasupoljin maksaa n. 150,00 ja asennus 30,00.
        Kaasupoljin katkeaa helposti, kun sinne väliin kertyy lunta ja jäätä. Kannattaa silloin tällöin puhdistaa se kaasupolkimen väli.

        Ps. Taas yksi osoitus siitä, että autoja ei ole tehty talviolosuhteisiin...

        Enpä saanut hoito-ohjeita kun auton ostin.Pakkasessa kuulu vaan naps ja poljin poikki.Olisiko valmistajan vastuun paikka.Kysynpä kuluttajavirastosta!


      • osss
        Elvis oli kala kirjoitti:

        Kaasupoljin maksaa n. 150,00 ja asennus 30,00.
        Kaasupoljin katkeaa helposti, kun sinne väliin kertyy lunta ja jäätä. Kannattaa silloin tällöin puhdistaa se kaasupolkimen väli.

        Ps. Taas yksi osoitus siitä, että autoja ei ole tehty talviolosuhteisiin...

        Eikö näin vaativassa toiminnassa pitäisi olla osan niin hyvin suunniteltu että toiminta ei aiheuta haittaa ja vaaraa.Eikä valmistajalla ole mitään hoito-ohjeita erikoisen rakenteen ja sijoittelun varalta.


      • ei kelpaa

        Perjantaina katkesi itselläni -05 vuoden octaviasta kaasupoljin. Naisautoilijana tälläistä tosiaan "saattaa" pelästyä kaasun hirttäessä kiinni. Noh vaikka tuota asiaa pelästyinkinkin, niin en taatusti valittamista. Katsotaan kuinka akan käy valituskierroksella, mutta tuskimpa aion itse maksumieheksi ryhtyä ;)


      • ossss

        henkilöön!Poistoon teksti..


      • EIKESTÄPAKKASTAVWAUDI
        osss kirjoitti:

        Enpä saanut hoito-ohjeita kun auton ostin.Pakkasessa kuulu vaan naps ja poljin poikki.Olisiko valmistajan vastuun paikka.Kysynpä kuluttajavirastosta!

        JATKUVA TAKUU ON VW POLKIMILLA


      • Uteelias
        osss kirjoitti:

        Enpä saanut hoito-ohjeita kun auton ostin.Pakkasessa kuulu vaan naps ja poljin poikki.Olisiko valmistajan vastuun paikka.Kysynpä kuluttajavirastosta!

        Mitä virastossa sanottiin polkimesta?


    • - minä vain -

      Näyttää tuolla passatti-osastolla olevan yksi kohtalotoveri...

      • työn sankari

        Mullakin jäykistyy välillä SE kaasupoljin. Ensin varovasti painamalla se sttten antaa "periksi" ja toimii normaalisti . Väittivät huollossa että kun polkimen taakse kertyy kengistä jääsohjoa niin siinä syy. Pitääpäs vähän tutkia... takuu menee huomenna umpeen. Josko viat tulevat vasta sitten... ;) tsekkiläinen ajastin...


    • octt

      05 vuosimallin Octaviassa katkesi myös kaasupoljin kun oli jäätä alla. Meni poikki siitä mistä poljin "joustaa" kun sitä painelee alaspäin. Otin itse polkimen irti ja korjasin sen väliaikaisesti pellinpalasella ja ruuveilla. Poljinpaketti on kiinni yläreunasta yhdellä pultilla (muovisen luukun alla) alareunastaan muovisilla klipsuilla (varovasti ettei nämä mene rikki). Lisäksi sähköliitin pitää ottaa irti.

      Saksasta tilasin ehjän, käytetyn polkimen, hintaa tuolle jäi 50€ postikuluineen. Kotimaiset purkaamot pyytää 80-90€ postikulut. Ainakin itselläni polkimen varaosakoodi on 1K1 721 503 L, jos autossa on DSG-loota, poljin on erikoodilla.

      Eli jos työkalut pysyy käsissä, kannattaa tuo ehdottomasti vaihtaa itse!

      • jjkkmm

        Tulipa luettua palstaa oikeaan aikaan Oman OCU II: kaasupoljin tuntui jotenkin jäykältä ja ajattelin sen johtuvan pakaksesta Mutta polkimen alla oli sepelinmurunen ja mitä olisikaan voinut tapahtua jos olisin
        väkisin polkaissut tallan pohjaan. Murunen on pois ja pedali taas herkkä. Kiitos oikein paljon. jjkkmm


      • ei skodailija

        Miksi ihmeessä menit tilaamaan uuden polkimen. Olisit antanut sen peltipala/ruuvivirityksen olla, olisi sinunkin autossasi ollut edes yksi vähänkään luotettava osa.


      • ei kelpaa

        Soitin Vehoon. 05-vuoden Skoda Octaviassa ei ole takuuta katkenneelle kaasupolkimelle. Väittivät, ettei ole yleinen vika. Antoivat ymmärtää, että 4 v vanhassa autossa ihan normaalia, ikäänkuin kuluva osa. Sen sijaan kyseinen varaosa maahantuojalta Suomesta kokonaan loppu, menee pikanakin (valittavan asiakkaan) vähintään 1-2vk osan saapumiseen Tsekeistä. Tiedä sitten kauanko kiltimmän asiakkaan osassa menee ;) En ihan noin vähällä kuitenkaan uskonut, vaan soitin Kuluttajavirastoon ja vastauksena oli, ettei 05 vuoden autosta kuulu hajota kaasupoljin, sen on kestettävä kovaakin käyttöä. Oma autoni vieläpä 90 000 ajettu. Tälläisestä osasta, jossa auto luokitellaan käyttö/ajokelvottomaksi varaosan saaminen "pari viikkoa" on aivan liian pitkä aika. Jos näitä olisi tehtaalla valmiina sen saisi muutamassa päivässä. Ja itse asiassa niitä pitäisi olla maahantuojalla aina saatavilla. Antoi ohjeeksi, että mikäli kaasupoljinta ei korvata vaihdeta ilmaiseksi niin valitusta vaan menemään kuluttajariitalautakuntaan. Ostamassani tuotteessa on lain mukaan virhe, se ei kestä sitä mitä sen edellytetään kestävän. Mitä useampia valituksia tulee niin sitä todennäköisemmin "kasvaa" maahantuojan vastuu. Eli älkää maksako omasta pussistanne vaan taistelkaa jo ihan periaatteesta, näin minä aion ainakin tehdä. Eiköhän ne pitäisi kaikkiin vaihtaa jo ennakoivasti, jos kerran näin yleisestä tyyppiviasta on kyse.


      • ossss
        ei kelpaa kirjoitti:

        Soitin Vehoon. 05-vuoden Skoda Octaviassa ei ole takuuta katkenneelle kaasupolkimelle. Väittivät, ettei ole yleinen vika. Antoivat ymmärtää, että 4 v vanhassa autossa ihan normaalia, ikäänkuin kuluva osa. Sen sijaan kyseinen varaosa maahantuojalta Suomesta kokonaan loppu, menee pikanakin (valittavan asiakkaan) vähintään 1-2vk osan saapumiseen Tsekeistä. Tiedä sitten kauanko kiltimmän asiakkaan osassa menee ;) En ihan noin vähällä kuitenkaan uskonut, vaan soitin Kuluttajavirastoon ja vastauksena oli, ettei 05 vuoden autosta kuulu hajota kaasupoljin, sen on kestettävä kovaakin käyttöä. Oma autoni vieläpä 90 000 ajettu. Tälläisestä osasta, jossa auto luokitellaan käyttö/ajokelvottomaksi varaosan saaminen "pari viikkoa" on aivan liian pitkä aika. Jos näitä olisi tehtaalla valmiina sen saisi muutamassa päivässä. Ja itse asiassa niitä pitäisi olla maahantuojalla aina saatavilla. Antoi ohjeeksi, että mikäli kaasupoljinta ei korvata vaihdeta ilmaiseksi niin valitusta vaan menemään kuluttajariitalautakuntaan. Ostamassani tuotteessa on lain mukaan virhe, se ei kestä sitä mitä sen edellytetään kestävän. Mitä useampia valituksia tulee niin sitä todennäköisemmin "kasvaa" maahantuojan vastuu. Eli älkää maksako omasta pussistanne vaan taistelkaa jo ihan periaatteesta, näin minä aion ainakin tehdä. Eiköhän ne pitäisi kaikkiin vaihtaa jo ennakoivasti, jos kerran näin yleisestä tyyppiviasta on kyse.

        löytyi asiaa joltakin muultakin.Kuluttajavirasto on ainoa apu tässä asiassa.


      • ei kelpaa
        ossss kirjoitti:

        löytyi asiaa joltakin muultakin.Kuluttajavirasto on ainoa apu tässä asiassa.

        NYT KAKKI HUOMIO HUOMIO: olen taistellut asian tiimoilta viime viikkoina. Asia ratkesi niin, että maahantuoja maksaa takaisin minun maksamani kaasupolkimen ja sen vaihdon yht. 195e.
        Miellä siis nyt 11.3 tasan 5v vanha/90 000km ajettu Skoda Octavia. Tämä kaasupolkimen katkeaminen on ihan tyyppivika Skodassa. Kuluttaja-asiamihen mukaan ei ole kuluva osa, vaan tuotevirhe. Jos eivät heti korvaa niin eikun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja riitalautakuntaan vaan valitus menemään. sietä kautta rahansa saa viimeistään takaisin. Minun ei tarvinnut mennä niin pitkälle, vaikka olisin kyllä periaattestakin mennyt. Näinpähän olisi ollut se ennekkotapauskin siellä. Lähettivät vehosta kaasupolkimen maahantuojalle "analyysiin" ja tänään tuli siis vastaus että korjaus korvataan ns. takuutyönä. Pitäkää lippu korkealla ja säästäkää 200e :) T: kiukkuinen emäntä


      • ossss
        ei kelpaa kirjoitti:

        NYT KAKKI HUOMIO HUOMIO: olen taistellut asian tiimoilta viime viikkoina. Asia ratkesi niin, että maahantuoja maksaa takaisin minun maksamani kaasupolkimen ja sen vaihdon yht. 195e.
        Miellä siis nyt 11.3 tasan 5v vanha/90 000km ajettu Skoda Octavia. Tämä kaasupolkimen katkeaminen on ihan tyyppivika Skodassa. Kuluttaja-asiamihen mukaan ei ole kuluva osa, vaan tuotevirhe. Jos eivät heti korvaa niin eikun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja riitalautakuntaan vaan valitus menemään. sietä kautta rahansa saa viimeistään takaisin. Minun ei tarvinnut mennä niin pitkälle, vaikka olisin kyllä periaattestakin mennyt. Näinpähän olisi ollut se ennekkotapauskin siellä. Lähettivät vehosta kaasupolkimen maahantuojalle "analyysiin" ja tänään tuli siis vastaus että korjaus korvataan ns. takuutyönä. Pitäkää lippu korkealla ja säästäkää 200e :) T: kiukkuinen emäntä

        Kans on jo kaasupoljin asia vireillä,kassotaan miten käy.Annoin kuluttajaoikeusneuvojan vastineen merkkiliikkeelle ja sitä rataa....


      • sus siunakkoon
        ossss kirjoitti:

        Kans on jo kaasupoljin asia vireillä,kassotaan miten käy.Annoin kuluttajaoikeusneuvojan vastineen merkkiliikkeelle ja sitä rataa....

        Pue hame päälles. Täytyykö tuommoinen pikkuasia viedä oikein "kuluttajaoikeusneuvojalle".


      • Jumppanen.
        ei kelpaa kirjoitti:

        NYT KAKKI HUOMIO HUOMIO: olen taistellut asian tiimoilta viime viikkoina. Asia ratkesi niin, että maahantuoja maksaa takaisin minun maksamani kaasupolkimen ja sen vaihdon yht. 195e.
        Miellä siis nyt 11.3 tasan 5v vanha/90 000km ajettu Skoda Octavia. Tämä kaasupolkimen katkeaminen on ihan tyyppivika Skodassa. Kuluttaja-asiamihen mukaan ei ole kuluva osa, vaan tuotevirhe. Jos eivät heti korvaa niin eikun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja riitalautakuntaan vaan valitus menemään. sietä kautta rahansa saa viimeistään takaisin. Minun ei tarvinnut mennä niin pitkälle, vaikka olisin kyllä periaattestakin mennyt. Näinpähän olisi ollut se ennekkotapauskin siellä. Lähettivät vehosta kaasupolkimen maahantuojalle "analyysiin" ja tänään tuli siis vastaus että korjaus korvataan ns. takuutyönä. Pitäkää lippu korkealla ja säästäkää 200e :) T: kiukkuinen emäntä

        rehellisesti,oliko rompetta välissä kun pojin katkesi (jäätä,kiviä,tms)?
        Onneksi olkoon kuitenkin asiasi puolesta,arvostan ihmisiä jotka selvittää asiat loppuun asti!


      • ei kelpaa
        Jumppanen. kirjoitti:

        rehellisesti,oliko rompetta välissä kun pojin katkesi (jäätä,kiviä,tms)?
        Onneksi olkoon kuitenkin asiasi puolesta,arvostan ihmisiä jotka selvittää asiat loppuun asti!

        ei ollut kiviä, eikä kait lunta /jäätäkään. Siitä en mene takuuseen jäätykö? ja näin ollen napsahti poikki. Hinuri sanoi, että oli hakenut juuri 5 skodaa samasta syystä. Ja siis vain yksi hinuri alueellamme :O Haiskahtaa siis tyyppivialta, tuskimpa se maahantuojakaan muuten takuutyönä maksaisi.


      • kalle kustaa
        sus siunakkoon kirjoitti:

        Pue hame päälles. Täytyykö tuommoinen pikkuasia viedä oikein "kuluttajaoikeusneuvojalle".

        Mistä näitä luusereita riittää joiden päälle saa vaikka
        ..... ja ne vielä kiittää että oli oma vika!


      • ossss
        sus siunakkoon kirjoitti:

        Pue hame päälles. Täytyykö tuommoinen pikkuasia viedä oikein "kuluttajaoikeusneuvojalle".

        Miten merkkiliike jaksaa maksattaa autojen viat kuluttajilla?Siellä se taitaa pikkusieluiset olla töissä...


      • iso vika?
        ossss kirjoitti:

        Miten merkkiliike jaksaa maksattaa autojen viat kuluttajilla?Siellä se taitaa pikkusieluiset olla töissä...

        Minun kärryni on käyttöönotettu syksyllä 2004. Kaasupoljin on toiminut ja toimii edelleen ilman mitään ongelmia. Enkä ole missään keskustelupalstoilla kuullut asiasta väännettävän, ennenkuin nyt tänä talvena. Onko materiaali muuttunut vai ovatko käyttäjät muuttuneet?

        Kommenttini tarkoitti kyllä lähinnä sitä, että eikö tämän suuruusluokan asioita pysty sopimaan liikkeen kanssa suoraan, ilman että täytyy kuluttaja-asiamiehen koneisto laittaa käyntiin?


      • kalle kustaa
        iso vika? kirjoitti:

        Minun kärryni on käyttöönotettu syksyllä 2004. Kaasupoljin on toiminut ja toimii edelleen ilman mitään ongelmia. Enkä ole missään keskustelupalstoilla kuullut asiasta väännettävän, ennenkuin nyt tänä talvena. Onko materiaali muuttunut vai ovatko käyttäjät muuttuneet?

        Kommenttini tarkoitti kyllä lähinnä sitä, että eikö tämän suuruusluokan asioita pysty sopimaan liikkeen kanssa suoraan, ilman että täytyy kuluttaja-asiamiehen koneisto laittaa käyntiin?

        En tiedä onko materiaali muutunut mutta talvi oli. Jos tarvii autoa vain kahdesti päivässä- ja käyttää tasapohjaisia kenkiä -ajomatka riittää jäiden sulamiseen -myös maton reunan liepeiltä- ei ongelmaa välttämättä tule. Ne jotka ajavat lyhyitä matkoja ja pomppivat usein penkin takaa ,joutuvat "jäähelvettiin". Esim minun tapauksessa olin kyllä suunnitteluvirheestä tietoinen ja putsailin poljinta useana kovana pakkasaamuna kuin skoda-kuski (vag) konsanaan :) Sekö on normaalia aamutoimintaa.
        Tuskin. Minun tapauksessa kaasunpoljin vain napsahti poikki kuin tulitikku kun polkaisin kaasun "pohjaan asti" rivakasti risteystä ylittäessä. Siihen riitti pieni jääbiitti polkimen alla Siinä tilanteessa voisi kyllä saada jonkun vieraan nokan kabiiniin! Ei hyvä.
        Kuluttaja-asiamies voi joistakin kuullostaa samalta kuin ilmaiset kirjastot...Verorahojen tuhlaukselta .Minusta näin ei ole. Vaikka en sitä vielä ole tarvinnutkaan. Tottakai sitä voi lähteä raastupaankin jos siltä tuntuu ,mutta siitä on sitten omat verottajansa. Niitä sanotaan asianajajiksi;) Nimittäin ,jos kaasupolkimia mene kuin leipää ,ei se ole pikkujuttu- niinkun ajattelet- edes maahantuojalle.


      • ^ ^
        kalle kustaa kirjoitti:

        En tiedä onko materiaali muutunut mutta talvi oli. Jos tarvii autoa vain kahdesti päivässä- ja käyttää tasapohjaisia kenkiä -ajomatka riittää jäiden sulamiseen -myös maton reunan liepeiltä- ei ongelmaa välttämättä tule. Ne jotka ajavat lyhyitä matkoja ja pomppivat usein penkin takaa ,joutuvat "jäähelvettiin". Esim minun tapauksessa olin kyllä suunnitteluvirheestä tietoinen ja putsailin poljinta useana kovana pakkasaamuna kuin skoda-kuski (vag) konsanaan :) Sekö on normaalia aamutoimintaa.
        Tuskin. Minun tapauksessa kaasunpoljin vain napsahti poikki kuin tulitikku kun polkaisin kaasun "pohjaan asti" rivakasti risteystä ylittäessä. Siihen riitti pieni jääbiitti polkimen alla Siinä tilanteessa voisi kyllä saada jonkun vieraan nokan kabiiniin! Ei hyvä.
        Kuluttaja-asiamies voi joistakin kuullostaa samalta kuin ilmaiset kirjastot...Verorahojen tuhlaukselta .Minusta näin ei ole. Vaikka en sitä vielä ole tarvinnutkaan. Tottakai sitä voi lähteä raastupaankin jos siltä tuntuu ,mutta siitä on sitten omat verottajansa. Niitä sanotaan asianajajiksi;) Nimittäin ,jos kaasupolkimia mene kuin leipää ,ei se ole pikkujuttu- niinkun ajattelet- edes maahantuojalle.

        Onko tämä oikein epidemia? En kyllä usko.


      • kalle kustaa
        ^ ^ kirjoitti:

        Onko tämä oikein epidemia? En kyllä usko.

        Tuskin kesällä katkeilee ,mutta talvella menee maustelippua jouluna;)
        Jaa.. on niitä kuulemma katkennu siitäkin syystä että olisi kivi kiilautunut polkimen alle.


      • ossss
        iso vika? kirjoitti:

        Minun kärryni on käyttöönotettu syksyllä 2004. Kaasupoljin on toiminut ja toimii edelleen ilman mitään ongelmia. Enkä ole missään keskustelupalstoilla kuullut asiasta väännettävän, ennenkuin nyt tänä talvena. Onko materiaali muuttunut vai ovatko käyttäjät muuttuneet?

        Kommenttini tarkoitti kyllä lähinnä sitä, että eikö tämän suuruusluokan asioita pysty sopimaan liikkeen kanssa suoraan, ilman että täytyy kuluttaja-asiamiehen koneisto laittaa käyntiin?

        Korjaamo sanoo että tiukka hinta jostain niin mitä sitä isse kinaamaan -se on aivan turhaa suuren kanssa.Joutuu siinä ainakin volkkariliike mustalle listalle jos ei sopua synny.Issellä poljin ja sähkökeskus meni yhtaikaa ja lasku 1200e.Panee miettimään onko valmistajassa vikaa...


      • ossss
        sus siunakkoon kirjoitti:

        Pue hame päälles. Täytyykö tuommoinen pikkuasia viedä oikein "kuluttajaoikeusneuvojalle".

        Hinaus satoja euroja,sijaisauto satoja euroja ja osan odotus viikkoja!Onko harmiton pikkuvika?


      • ossss
        iso vika? kirjoitti:

        Minun kärryni on käyttöönotettu syksyllä 2004. Kaasupoljin on toiminut ja toimii edelleen ilman mitään ongelmia. Enkä ole missään keskustelupalstoilla kuullut asiasta väännettävän, ennenkuin nyt tänä talvena. Onko materiaali muuttunut vai ovatko käyttäjät muuttuneet?

        Kommenttini tarkoitti kyllä lähinnä sitä, että eikö tämän suuruusluokan asioita pysty sopimaan liikkeen kanssa suoraan, ilman että täytyy kuluttaja-asiamiehen koneisto laittaa käyntiin?

        Kun merkkiliike tiukkana ilmoittaa käyttäjän vika eikä neuvotteluja tarvita...


      • osssss
        ^ ^ kirjoitti:

        Onko tämä oikein epidemia? En kyllä usko.

        Joko uskot?Polkimet korvataan nurinan kans.


      • kaasupoljinVWskodaudi
        ei kelpaa kirjoitti:

        NYT KAKKI HUOMIO HUOMIO: olen taistellut asian tiimoilta viime viikkoina. Asia ratkesi niin, että maahantuoja maksaa takaisin minun maksamani kaasupolkimen ja sen vaihdon yht. 195e.
        Miellä siis nyt 11.3 tasan 5v vanha/90 000km ajettu Skoda Octavia. Tämä kaasupolkimen katkeaminen on ihan tyyppivika Skodassa. Kuluttaja-asiamihen mukaan ei ole kuluva osa, vaan tuotevirhe. Jos eivät heti korvaa niin eikun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja riitalautakuntaan vaan valitus menemään. sietä kautta rahansa saa viimeistään takaisin. Minun ei tarvinnut mennä niin pitkälle, vaikka olisin kyllä periaattestakin mennyt. Näinpähän olisi ollut se ennekkotapauskin siellä. Lähettivät vehosta kaasupolkimen maahantuojalle "analyysiin" ja tänään tuli siis vastaus että korjaus korvataan ns. takuutyönä. Pitäkää lippu korkealla ja säästäkää 200e :) T: kiukkuinen emäntä

        Tuotevirhe se


    • Fabiaani...

      .. käsijarrukahva on lähtenyt kokonaan irti.

      Skodalta voi nyt odottaa mitä tahansa.

    • osss

      Tuntuu olevan yleinen vika kun yhdessä korjaamossakin muutama vaihdettu sanoi mekaanikko.Poljin myös jäätyy ja jumittuu pakkasella kuten toyotassa.Merkkiliikkeessä 140e poljin ja työ 80e.Olisiko kuluttajaviraston asia jos epaljonkin sammaa vikkaa.

      • 2+9=?

        Erona vain että Volsun jarru estää kaasupolkimen toiminnan - ai unohtuiko tuo provoillessa taas, että tätä on Volsuissa ajateltukin, toisin kuin Toyo-kopperoissa ;)


      • osss
        2+9=? kirjoitti:

        Erona vain että Volsun jarru estää kaasupolkimen toiminnan - ai unohtuiko tuo provoillessa taas, että tätä on Volsuissa ajateltukin, toisin kuin Toyo-kopperoissa ;)

        Jarru liittyy jäätymiseen?Selitäpä tarkemmin,estääkö jarru muoviläpyskäsaranan katkeamisen?


      • 20+16=?
        osss kirjoitti:

        Jarru liittyy jäätymiseen?Selitäpä tarkemmin,estääkö jarru muoviläpyskäsaranan katkeamisen?

        ".Poljin myös jäätyy ja jumittuu pakkasella kuten toyotassa"

        Lainaus aiemmasta tekstistä johon vastattiin.

        Jarru estää kaasun pohjaan hirttämisen eli moottori ei ota kierroksia kun painat jarrua, sitä tuossa koitettiin selittää, mutta ei näköjään tarpeeksi yksikertaisesti kun et sitä ymmärtänyt.

        Muovin katkeamisen voi estää tekemällä ne perusasiat mitä autossa yleensä pitää tehdä. Aina pitää tarkistaa ettei mikään estä polkimien käyttöä. Pitääkö tämä kirjoittaa sinulle erikseen tuulilasiin jotta ymmärrät?
        Tuo mikro ja kissa toisessa viestissä oli juuri näitä vertauksia, eikö sitä ilman ohjetta tajuta perusasioita?
        Miten uusavuton pitää olla tässäkin asiassa?

        Niin toyotan polkimen jumiutumiseen ei käyttäjä voi toimillaan vaikuttaa (jumin syy on polkimen sisäinen toiminta, ei ulkoinen kuten volsun), kait ymmärsit sen eron tuossa ennen kuin vertaisit tätä toyon ongelmaan?


      • osss
        20+16=? kirjoitti:

        ".Poljin myös jäätyy ja jumittuu pakkasella kuten toyotassa"

        Lainaus aiemmasta tekstistä johon vastattiin.

        Jarru estää kaasun pohjaan hirttämisen eli moottori ei ota kierroksia kun painat jarrua, sitä tuossa koitettiin selittää, mutta ei näköjään tarpeeksi yksikertaisesti kun et sitä ymmärtänyt.

        Muovin katkeamisen voi estää tekemällä ne perusasiat mitä autossa yleensä pitää tehdä. Aina pitää tarkistaa ettei mikään estä polkimien käyttöä. Pitääkö tämä kirjoittaa sinulle erikseen tuulilasiin jotta ymmärrät?
        Tuo mikro ja kissa toisessa viestissä oli juuri näitä vertauksia, eikö sitä ilman ohjetta tajuta perusasioita?
        Miten uusavuton pitää olla tässäkin asiassa?

        Niin toyotan polkimen jumiutumiseen ei käyttäjä voi toimillaan vaikuttaa (jumin syy on polkimen sisäinen toiminta, ei ulkoinen kuten volsun), kait ymmärsit sen eron tuossa ennen kuin vertaisit tätä toyon ongelmaan?

        Annetaan viisaampien tutkia.Ymmärrän että viemärin reikä asetetaan pohjalle mutta miksi kaasupolkimen koko mekaniikka lattian pohjassa?


      • 17+1=?
        osss kirjoitti:

        Annetaan viisaampien tutkia.Ymmärrän että viemärin reikä asetetaan pohjalle mutta miksi kaasupolkimen koko mekaniikka lattian pohjassa?

        Mekaniikka on yksinkertaisempi kun se on lattialla. Vähemmän hajoavia osia.

        Tutki vanhaa lusikkaa ja tuota niin voit huomata eron.


      • osss
        17+1=? kirjoitti:

        Mekaniikka on yksinkertaisempi kun se on lattialla. Vähemmän hajoavia osia.

        Tutki vanhaa lusikkaa ja tuota niin voit huomata eron.

        Voi jäätyä lattiaan kiinni.Voi volkkariliikkeeltä kysyä mikä on kyseisen osan suunnittelun idea ajatellen pohjolan oloja?


      • 5+8=?
        osss kirjoitti:

        Voi jäätyä lattiaan kiinni.Voi volkkariliikkeeltä kysyä mikä on kyseisen osan suunnittelun idea ajatellen pohjolan oloja?

        Ja lusikan jäätymisenkin voi estää kun viitsii katsoa ettei sitä lunta ja jäätä kerry sinne lattialle niin että jäätyminen tapahtuisi :)


      • ossss
        5+8=? kirjoitti:

        Ja lusikan jäätymisenkin voi estää kun viitsii katsoa ettei sitä lunta ja jäätä kerry sinne lattialle niin että jäätyminen tapahtuisi :)

        missään muussa merkissä muovisarannaa tai eihän se edes sarana ole vaan taipuva muovi.


      • Golf no joo
        5+8=? kirjoitti:

        Ja lusikan jäätymisenkin voi estää kun viitsii katsoa ettei sitä lunta ja jäätä kerry sinne lattialle niin että jäätyminen tapahtuisi :)

        Lusikka on huomattavasti parempi kuin se ilmassa roikkuva. Ja joskus kun ottaa jäitä pois polkimen takaa ja imuroin sieltä, niin toimii. 6-vuotta toiminut ongelmitta.


      • ossss
        5+8=? kirjoitti:

        Ja lusikan jäätymisenkin voi estää kun viitsii katsoa ettei sitä lunta ja jäätä kerry sinne lattialle niin että jäätyminen tapahtuisi :)

        Nyt tuhansille joilla kaasupoljin katkennut!


    • arton

      moro
      28.1.2010 lähin hakemaan tytärtäni hevostallilta , työ maaltani skedallani kiihdyttelin ja opms kaasu on pohjassa kolmonen päällä ja suora tie max 40km/h eiku virta pois ja jarrua . ei liikennetä työmaalle takaisin ajelin tyjäkäkäynillä . mietin enisiapu meidän firman teipillä hetkeksi avun sain vietyä tyttäreni kotiinsa vaaraa ei ollu . hetken mietin miten voin korjata skodan kaasupolkimen kirvesmiehen taidoillani. jes sarana laitoin lattia osan ja kaasu polkimen väliin norm. kaapi saranan . näytin autoliike Mutasen (joensuu) on parempi sanaralla kuin uusi ois makkanu 136€ puol tuntii töitä
      -06 rsdti

      • turvallista matkaa

        parempi sarana, kuin skodan kaasupoljin.


      • osss

        Kun ei korvaa jos huomataan väärä korjaus vaikka parempi kuin uusi...


      • _Ihmettelijä

        Myös ennen korjailtiin Skodia samaan malliin. Yleensä korjaus oli aina parempi kuin alkuperäinen. Mikään ei näytä muuttuneen vuosikymmenten aikana.
        Ihmettelen vaan että viitsitte näiden idän ihmeiden kanssa puuhastella heti uudesta alkaen, kun kaupasta löytyy laadukkaita ja valmiiksi koottuja autoja joilla vaan ajetaan.


      • Ihmettelijä??
        _Ihmettelijä kirjoitti:

        Myös ennen korjailtiin Skodia samaan malliin. Yleensä korjaus oli aina parempi kuin alkuperäinen. Mikään ei näytä muuttuneen vuosikymmenten aikana.
        Ihmettelen vaan että viitsitte näiden idän ihmeiden kanssa puuhastella heti uudesta alkaen, kun kaupasta löytyy laadukkaita ja valmiiksi koottuja autoja joilla vaan ajetaan.

        Mikäs se on se sellainen merkki, joka on valmiiksi koottu ja jolla vain ajellaan? Anna edes yksi esimerkki.


      • kalle kustaa
        _Ihmettelijä kirjoitti:

        Myös ennen korjailtiin Skodia samaan malliin. Yleensä korjaus oli aina parempi kuin alkuperäinen. Mikään ei näytä muuttuneen vuosikymmenten aikana.
        Ihmettelen vaan että viitsitte näiden idän ihmeiden kanssa puuhastella heti uudesta alkaen, kun kaupasta löytyy laadukkaita ja valmiiksi koottuja autoja joilla vaan ajetaan.

        Kerro "ihmettelijä" millä ajat niin minäpä poika kerron sen viat . Kato, on tota kokemusta muustakin kuin takamaiden sonnanlapioinnista;)

        Saat sitten vähän tietoakin ja yleissivistyskin kasvaa....jookos?


      • ei tyhmä
        kalle kustaa kirjoitti:

        Kerro "ihmettelijä" millä ajat niin minäpä poika kerron sen viat . Kato, on tota kokemusta muustakin kuin takamaiden sonnanlapioinnista;)

        Saat sitten vähän tietoakin ja yleissivistyskin kasvaa....jookos?

        Meinaan vaan että en jaksa alkaa vääntämään kanssasi. Jokainen tajunnee että jokaisessa automerkissä on vikoja silloin tällöin. Itä-autoissa niitä on vaan valittevan paljon enemmän, kuin useimmissa muissa autoissa. Skoda kilpailee luotettavuudella esim. Alfan kanssa varsin tasaisesti. Ei nyt tietenkään millään pahalla skodailijoita kohtaan. Onko toi skodailu muuten joku elämäntapa tyyliin karavaanailu? Muuten en pysty käsittämään valintaasi.


      • perusasioita!

        Taisi jäädä kirjallisesta ilmaisustasi päätellen peruskoulu pahasti vaiheeseen.


      • maantiedossa!
        ei tyhmä kirjoitti:

        Meinaan vaan että en jaksa alkaa vääntämään kanssasi. Jokainen tajunnee että jokaisessa automerkissä on vikoja silloin tällöin. Itä-autoissa niitä on vaan valittevan paljon enemmän, kuin useimmissa muissa autoissa. Skoda kilpailee luotettavuudella esim. Alfan kanssa varsin tasaisesti. Ei nyt tietenkään millään pahalla skodailijoita kohtaan. Onko toi skodailu muuten joku elämäntapa tyyliin karavaanailu? Muuten en pysty käsittämään valintaasi.

        Kasataanko Alfaa paljonkin idempänä kuin Skodaa?


      • läksysi!

        Kannattaisi lukea paremmin läksynsä ennen kuin tulee provoamaan tänne. Kirjoittamasi mallimerkintä ei ole Volkswagen-konsernista. Jos omistaisit Skodan, et ajelisi "dti":llä, etkä "rsdti":llä.

        Eipä toisaalta noilla suomenkielen taidoilla ole ihmekään jos tuollainen lapsus sattuu!


      • kalle kustaa
        ei tyhmä kirjoitti:

        Meinaan vaan että en jaksa alkaa vääntämään kanssasi. Jokainen tajunnee että jokaisessa automerkissä on vikoja silloin tällöin. Itä-autoissa niitä on vaan valittevan paljon enemmän, kuin useimmissa muissa autoissa. Skoda kilpailee luotettavuudella esim. Alfan kanssa varsin tasaisesti. Ei nyt tietenkään millään pahalla skodailijoita kohtaan. Onko toi skodailu muuten joku elämäntapa tyyliin karavaanailu? Muuten en pysty käsittämään valintaasi.

        Haa! jaksan kyllä lukea. kerro Fordisi murheet . Aloita nyt vaikka bensapumpusta tai koiranluista.


      • kall e kustaa
        perusasioita! kirjoitti:

        Taisi jäädä kirjallisesta ilmaisustasi päätellen peruskoulu pahasti vaiheeseen.

        Taitaa olla virkamiehellä paras taito tuo oikeinkirjoitus
        ...pidä se. Jokainen on hyvä jossain.


    • exmasakisti

      En oo kuullukkaan tämmöisestä viasta Octaviassa. Mazdassa mulla kyllä aina hiemankin kylmällä ensimmäisen vajaan puolen minuutin aikana kaasupoljin kiukutteli. Oli jäykkä ja ikäänkuin jonkun "pykälän takana" se liike. Pahempaa ei kuitenkaan tullut ja nyt auto on jo seuraavalla omistajalla. Useamman vuoden kuitenkin tuo ehti vaivata, mutta kärsivällisyydellä siitä selvittiin. Mitäs pienistä.

      • osss

        Ajatteleppa vaikka ei niin hyväajotaitoinen joka hätääntyy liikenteessä kun kaasu jää päälle.Onko turvallista noin vain vika ohittaa...Saattaapi pilvenpäällä olla seuraava kaasun painaminen.Pitääkö aina sattua ennenkuin tapahtuu...


    • oikeanpuoleinen polj

      Ei ainakaan minua kiinnosta, onko joltain jostain autosta murtunut jostain kohtaa joku härpäke.

      • Toffeejuustoa

        minua ei myöskään kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN se, että sinua ei kiinnosta. Miksi ylipäätään vaivauduit lukeman asian ja kommentoimaan?


    • VIDEONA

      www.hs.fi/viesti/dekra2009
      Kaasupoljin onglmat korjattavissa helposti.

    • ossss

      odotellessa...

      • ossss

        ja taas olen pumppaamassa Skodan kaasupoljinta.


      • putsikaa monot
        ossss kirjoitti:

        ja taas olen pumppaamassa Skodan kaasupoljinta.

        Että ainakin Octavia 1.6 TDI CR -09-10 malleissa kaasupedaali näyttää ihan lujatekoiselta. Jos tuon saa murtumaan, niin taitaa olla vika käyttäjässä?

        Aika pöljäähän se on mennä autoon kuutio lunta kengissä, onhan siitä jo kosteushaittaakin.


      • 13+13=?
        putsikaa monot kirjoitti:

        Että ainakin Octavia 1.6 TDI CR -09-10 malleissa kaasupedaali näyttää ihan lujatekoiselta. Jos tuon saa murtumaan, niin taitaa olla vika käyttäjässä?

        Aika pöljäähän se on mennä autoon kuutio lunta kengissä, onhan siitä jo kosteushaittaakin.

        Jep. Ja se on mukamas auton valmistajan vika kun ei ole varautunut Suomen talveen ;)

        Yritetään vaan sitä Amerikan meininkiä tännekin - kissa mikroon ja korvauksia valmistajalta...

        Naurattaa tämä polkimien uutisointi, kun Toyotan rummutuksen alkaessa jo ihmettelin, että mihin kaasupolkimen jumiuduttua katoaa autosta jarrupoljin, käsijarru, vaihteisto ja virta-avainkin.
        Kaikilla noillahan saa ainakin normaalin auton pysähtymään.
        Nyt näitä pellejä sitten innostaa jatkuvasti provoilemaan se mahdollisuus, että volsuissa voi tyhmien käyttäjien toimesta katketa polkimen sarana - toisilla on elämässä muutakin tekemistä kuin provoilla netissä, mutta osalla ei näköjään ole oikeaa elämää :)


      • ossss
        ossss kirjoitti:

        ja taas olen pumppaamassa Skodan kaasupoljinta.

        IP tarkistusta...


      • ossss
        13+13=? kirjoitti:

        Jep. Ja se on mukamas auton valmistajan vika kun ei ole varautunut Suomen talveen ;)

        Yritetään vaan sitä Amerikan meininkiä tännekin - kissa mikroon ja korvauksia valmistajalta...

        Naurattaa tämä polkimien uutisointi, kun Toyotan rummutuksen alkaessa jo ihmettelin, että mihin kaasupolkimen jumiuduttua katoaa autosta jarrupoljin, käsijarru, vaihteisto ja virta-avainkin.
        Kaikilla noillahan saa ainakin normaalin auton pysähtymään.
        Nyt näitä pellejä sitten innostaa jatkuvasti provoilemaan se mahdollisuus, että volsuissa voi tyhmien käyttäjien toimesta katketa polkimen sarana - toisilla on elämässä muutakin tekemistä kuin provoilla netissä, mutta osalla ei näköjään ole oikeaa elämää :)

        Asian spekulointiin on merkkikorjaamon suhtautuminen ongelmaa..Asiakas aina väärässä.


      • ossss
        13+13=? kirjoitti:

        Jep. Ja se on mukamas auton valmistajan vika kun ei ole varautunut Suomen talveen ;)

        Yritetään vaan sitä Amerikan meininkiä tännekin - kissa mikroon ja korvauksia valmistajalta...

        Naurattaa tämä polkimien uutisointi, kun Toyotan rummutuksen alkaessa jo ihmettelin, että mihin kaasupolkimen jumiuduttua katoaa autosta jarrupoljin, käsijarru, vaihteisto ja virta-avainkin.
        Kaikilla noillahan saa ainakin normaalin auton pysähtymään.
        Nyt näitä pellejä sitten innostaa jatkuvasti provoilemaan se mahdollisuus, että volsuissa voi tyhmien käyttäjien toimesta katketa polkimen sarana - toisilla on elämässä muutakin tekemistä kuin provoilla netissä, mutta osalla ei näköjään ole oikeaa elämää :)

        On sulle hyvä elämä!


      • ajojuitsi
        13+13=? kirjoitti:

        Jep. Ja se on mukamas auton valmistajan vika kun ei ole varautunut Suomen talveen ;)

        Yritetään vaan sitä Amerikan meininkiä tännekin - kissa mikroon ja korvauksia valmistajalta...

        Naurattaa tämä polkimien uutisointi, kun Toyotan rummutuksen alkaessa jo ihmettelin, että mihin kaasupolkimen jumiuduttua katoaa autosta jarrupoljin, käsijarru, vaihteisto ja virta-avainkin.
        Kaikilla noillahan saa ainakin normaalin auton pysähtymään.
        Nyt näitä pellejä sitten innostaa jatkuvasti provoilemaan se mahdollisuus, että volsuissa voi tyhmien käyttäjien toimesta katketa polkimen sarana - toisilla on elämässä muutakin tekemistä kuin provoilla netissä, mutta osalla ei näköjään ole oikeaa elämää :)

        Pahinta mitä Helkama-auto voi Skodallensa tehdä on pitää hengissä totuutta että skodan muoviosat jäivät kateen jo kommunistivalla aikisista tuotoksista. Vaikka syy onkin Vag- emoyhtiön, Kun tuollaisen muoviläpykän kelpuuttivat autojensa yhdeksi tärkeimmäksi hallintalaitteeksi.


      • 18+9=?
        ossss kirjoitti:

        Asian spekulointiin on merkkikorjaamon suhtautuminen ongelmaa..Asiakas aina väärässä.

        Ja jos olisit Skodan tai Volsun omistanut (ja sen polkimen katkaissut) tietäisit, ettei näin ole. Siitä me jotka volsuja omistamme tiedämme, että vain provoilet asiasta.

        Siksi kehotan sinua hankkimaan oikean elämän :)

        Siinä ei ole mitään vikaa että tuo ongelman esiin, mutta ei kumpikaan Toyotan tai Volsun poljinongelma ole niin vakava kuin osa provoilijoista antaa ymmärtää ja molempien aiheuttamat vaarat olisi estettävissä ihan terveellä järjellä. Ja ei tämä ei tarkoita ettei ongelmaa voisi korjata valmistajan toimesta, mutta miksi pitää suurennalla ongelmaa elämää suuremmaksi asiaksi kuten sinä provo-pelle teet jatkuvasti?


      • ^ ^
        13+13=? kirjoitti:

        Jep. Ja se on mukamas auton valmistajan vika kun ei ole varautunut Suomen talveen ;)

        Yritetään vaan sitä Amerikan meininkiä tännekin - kissa mikroon ja korvauksia valmistajalta...

        Naurattaa tämä polkimien uutisointi, kun Toyotan rummutuksen alkaessa jo ihmettelin, että mihin kaasupolkimen jumiuduttua katoaa autosta jarrupoljin, käsijarru, vaihteisto ja virta-avainkin.
        Kaikilla noillahan saa ainakin normaalin auton pysähtymään.
        Nyt näitä pellejä sitten innostaa jatkuvasti provoilemaan se mahdollisuus, että volsuissa voi tyhmien käyttäjien toimesta katketa polkimen sarana - toisilla on elämässä muutakin tekemistä kuin provoilla netissä, mutta osalla ei näköjään ole oikeaa elämää :)

        Jos kaasupolkimen heikko osa hajoaa pakkasen vaikutuksesta, miten se voi olla käyttäjän vika. Mieti ensin, ennnekuin tulet haukkumaan toisia tyhmäksi, saatat paljastaa siinä oman tyhmyytesi.

        Mitä Toyotan tapaukseen tulee, niin kannattaa miettiä, olisko amerikkalaisissa autoissa automaattivaihteisto, kenties virta-avaimenkin tilalla on se muovikortti, käsijarrua ei ainakaan kovassa vauhdissa kannata yrittääkään vetää, ja jalkajarrunkin kanssa on vähän niin ja näin.

        Miten on muuten oman elämäsi laita, kun hengailet täällä netissä laittamassa typeriä kuittailuita?


      • ossss
        18+9=? kirjoitti:

        Ja jos olisit Skodan tai Volsun omistanut (ja sen polkimen katkaissut) tietäisit, ettei näin ole. Siitä me jotka volsuja omistamme tiedämme, että vain provoilet asiasta.

        Siksi kehotan sinua hankkimaan oikean elämän :)

        Siinä ei ole mitään vikaa että tuo ongelman esiin, mutta ei kumpikaan Toyotan tai Volsun poljinongelma ole niin vakava kuin osa provoilijoista antaa ymmärtää ja molempien aiheuttamat vaarat olisi estettävissä ihan terveellä järjellä. Ja ei tämä ei tarkoita ettei ongelmaa voisi korjata valmistajan toimesta, mutta miksi pitää suurennalla ongelmaa elämää suuremmaksi asiaksi kuten sinä provo-pelle teet jatkuvasti?

        Köyhä joutuu ajattelemaan kukkarolla.Voi sinä auton vikoinesi hyvin-voisitko maksaa minunkin auton takuu korjaukset?


      • 6+17=?
        ossss kirjoitti:

        Köyhä joutuu ajattelemaan kukkarolla.Voi sinä auton vikoinesi hyvin-voisitko maksaa minunkin auton takuu korjaukset?

        Kyllä minä maksan oman autoni korjaukset jos ne viat itse aiheutan - myös takuu aikana. Tuo polkimen katkeaminenhan on selvästi itse aiheutettu ongelma, kukaan kun ei pakota sitä lunta ja jäätä sinne väliin tunkemaan - ei myöskään semmoisia tavaroita, kuten kola-tölkkejä, lumiharjoja ja -raappoja. Moisilla polkimen saa myös rikki, mutta eipä monelle tule mieleen niitä sinne väliin tunkea. Uusavuttomille vain lumi tuntuu olevan niin vaikea elementti :)
        Näköjään maahantuoja säälii sinunlaisiasi idiootteja kun alkoi nyt 'takuuna' noita korjata. Tämänkin varmaan tietäisit jos oikeasti olisit tähän ongelmaan törmännyt - provopellet vain eivät tätäkään viitsi ymmärtää :)

        Miksi maksaisin sinun tunarointeja? Nytkö jo vaadit muita maksamaan sinun tyhmyytesi? Reilu kaveri :)


      • 5+17=?
        ^ ^ kirjoitti:

        Jos kaasupolkimen heikko osa hajoaa pakkasen vaikutuksesta, miten se voi olla käyttäjän vika. Mieti ensin, ennnekuin tulet haukkumaan toisia tyhmäksi, saatat paljastaa siinä oman tyhmyytesi.

        Mitä Toyotan tapaukseen tulee, niin kannattaa miettiä, olisko amerikkalaisissa autoissa automaattivaihteisto, kenties virta-avaimenkin tilalla on se muovikortti, käsijarrua ei ainakaan kovassa vauhdissa kannata yrittääkään vetää, ja jalkajarrunkin kanssa on vähän niin ja näin.

        Miten on muuten oman elämäsi laita, kun hengailet täällä netissä laittamassa typeriä kuittailuita?

        Jep. Kiitos kun osoitit itse tyhmyytesi. Automaattivaihteiston voi aina heittää vapaalle - se on jenkkien vaatimus. Tuolloin jos kaasupoljin jumiutuu niin kone posahtaa, mutta ei tule ajettua kolaria kaasu pohjassa.
        Jenkki-tollo kyllä saa soitettua 911:n ja valitettua, että auton poljin on jumissa, muttei osaa painaa jarru, vaihtaa vaihdetta vapaalle tai vetää käsijarrusta. Tästähän seurasi sitten kolari jossa kuollonuhrejakin tuli.
        Tuota nyt on sitten suurenneltu, vaikka ongelman ydin oli idiootti kuski joka ei ymmärrä miten auto pysäytetään. Sama ongelma kuin kissan kuivaamisessa mikroaaltouunissa. Vika varmaan siinäkin on mielestäsi mikron valmistajassa?
        Samoin nyt suurennellaan tätä volsujen poljinongelmaa - pohjimmillaan ongelma on uusavuttomassa käyttäjässä joka ei osaa puhdistaa autonsa lattiatilaa niin paljoa ettei jäätä ja lunta kertyisi polkimien alle.


        Kiitos huolestasi, mutta minun elämäni on ihan kunnossa. Mistä luulet, että hengailen netissä kirjoittelemassa vain typeriä kuittailuja? Mistä tiedät mitkä vastaukset tässä keskustelussa ovat minun tai sen puoleen mitkä ovat missään kirjoittelussa minun vastauksia?
        Jotta voisit arvioida ovatko kaikki kirjoitukseni typeriä kuittailuja niin voisitko listata kaikki kirjoitukseni netissä?


      • kalle kustaa
        6+17=? kirjoitti:

        Kyllä minä maksan oman autoni korjaukset jos ne viat itse aiheutan - myös takuu aikana. Tuo polkimen katkeaminenhan on selvästi itse aiheutettu ongelma, kukaan kun ei pakota sitä lunta ja jäätä sinne väliin tunkemaan - ei myöskään semmoisia tavaroita, kuten kola-tölkkejä, lumiharjoja ja -raappoja. Moisilla polkimen saa myös rikki, mutta eipä monelle tule mieleen niitä sinne väliin tunkea. Uusavuttomille vain lumi tuntuu olevan niin vaikea elementti :)
        Näköjään maahantuoja säälii sinunlaisiasi idiootteja kun alkoi nyt 'takuuna' noita korjata. Tämänkin varmaan tietäisit jos oikeasti olisit tähän ongelmaan törmännyt - provopellet vain eivät tätäkään viitsi ymmärtää :)

        Miksi maksaisin sinun tunarointeja? Nytkö jo vaadit muita maksamaan sinun tyhmyytesi? Reilu kaveri :)

        jos selkäs taipuu niin näet kaasupolkimen saranan olevan ohennettua muovia. Kauankos uskot tuollaisen patentin ylensäkään kestävän. Katkeamiset ovat myös täydellisessä yhteydessä kovaan pakkasjaksoon. NAPS vain! Meinaatko oikeasti että Suomeen kelpaa muovilelu . Muuten niitä polkimia on mennyt pitkin eurooppaakin. Samanlaisia saranoita on lasten lelulaatikoissa tai pääsiäismunan leluissa.
        Huomaan kyllä että se kiikasta sulla eniten peri-aatteesta.Herttaisen suomalaista. "MINÄ en maksa muiden kuluja". Montakos Skodaa meinaa elämäs aikana ostaa uutena? Oletko todella niin "erikoinen"että laadunparannus on sinun taskusta pois. Voisit tietysti tilata seuraavan skodan ovet muovisaranoilla;) Kyllä ne sulla kestää. En epäile;)


      • 589374945827
        6+17=? kirjoitti:

        Kyllä minä maksan oman autoni korjaukset jos ne viat itse aiheutan - myös takuu aikana. Tuo polkimen katkeaminenhan on selvästi itse aiheutettu ongelma, kukaan kun ei pakota sitä lunta ja jäätä sinne väliin tunkemaan - ei myöskään semmoisia tavaroita, kuten kola-tölkkejä, lumiharjoja ja -raappoja. Moisilla polkimen saa myös rikki, mutta eipä monelle tule mieleen niitä sinne väliin tunkea. Uusavuttomille vain lumi tuntuu olevan niin vaikea elementti :)
        Näköjään maahantuoja säälii sinunlaisiasi idiootteja kun alkoi nyt 'takuuna' noita korjata. Tämänkin varmaan tietäisit jos oikeasti olisit tähän ongelmaan törmännyt - provopellet vain eivät tätäkään viitsi ymmärtää :)

        Miksi maksaisin sinun tunarointeja? Nytkö jo vaadit muita maksamaan sinun tyhmyytesi? Reilu kaveri :)

        se poljin menee pakkasella poikki vaikka ei olisi mitään lunta tai hiekkaa siellä takana. Pidä mölyt mahassasi kun et tiedä asiasta mitään.


      • 90y7678rri78
        5+17=? kirjoitti:

        Jep. Kiitos kun osoitit itse tyhmyytesi. Automaattivaihteiston voi aina heittää vapaalle - se on jenkkien vaatimus. Tuolloin jos kaasupoljin jumiutuu niin kone posahtaa, mutta ei tule ajettua kolaria kaasu pohjassa.
        Jenkki-tollo kyllä saa soitettua 911:n ja valitettua, että auton poljin on jumissa, muttei osaa painaa jarru, vaihtaa vaihdetta vapaalle tai vetää käsijarrusta. Tästähän seurasi sitten kolari jossa kuollonuhrejakin tuli.
        Tuota nyt on sitten suurenneltu, vaikka ongelman ydin oli idiootti kuski joka ei ymmärrä miten auto pysäytetään. Sama ongelma kuin kissan kuivaamisessa mikroaaltouunissa. Vika varmaan siinäkin on mielestäsi mikron valmistajassa?
        Samoin nyt suurennellaan tätä volsujen poljinongelmaa - pohjimmillaan ongelma on uusavuttomassa käyttäjässä joka ei osaa puhdistaa autonsa lattiatilaa niin paljoa ettei jäätä ja lunta kertyisi polkimien alle.


        Kiitos huolestasi, mutta minun elämäni on ihan kunnossa. Mistä luulet, että hengailen netissä kirjoittelemassa vain typeriä kuittailuja? Mistä tiedät mitkä vastaukset tässä keskustelussa ovat minun tai sen puoleen mitkä ovat missään kirjoittelussa minun vastauksia?
        Jotta voisit arvioida ovatko kaikki kirjoitukseni typeriä kuittailuja niin voisitko listata kaikki kirjoitukseni netissä?

        typerä kuittailu. Joko kenties lopetit? Kiitos siitä. Näkemiin. eikun hyvästi.


      • 17+5=?
        kalle kustaa kirjoitti:

        jos selkäs taipuu niin näet kaasupolkimen saranan olevan ohennettua muovia. Kauankos uskot tuollaisen patentin ylensäkään kestävän. Katkeamiset ovat myös täydellisessä yhteydessä kovaan pakkasjaksoon. NAPS vain! Meinaatko oikeasti että Suomeen kelpaa muovilelu . Muuten niitä polkimia on mennyt pitkin eurooppaakin. Samanlaisia saranoita on lasten lelulaatikoissa tai pääsiäismunan leluissa.
        Huomaan kyllä että se kiikasta sulla eniten peri-aatteesta.Herttaisen suomalaista. "MINÄ en maksa muiden kuluja". Montakos Skodaa meinaa elämäs aikana ostaa uutena? Oletko todella niin "erikoinen"että laadunparannus on sinun taskusta pois. Voisit tietysti tilata seuraavan skodan ovet muovisaranoilla;) Kyllä ne sulla kestää. En epäile;)

        Uskomatonta miten vaikeata osalle on lukea kirjoituksia ennen kuin vastaavat mitä sylki suuhun tuo.

        En missään kirjoittanut, etteikö tuota voisi parantaa, kun oikein pinnistät niin voit huomata, että kritisoin sitä miten osa yrittää suurennella ongelmaa, kun itse ongelman aiheuttaja on se käyttäjä.
        Ei luulisi olevan vaikeata tuota jo ymmärtää, mutta näköjään kuvaukseni monen älykkyydestä on osunut oikeaan kun tätä joutuu kirjoituksesta toiseen toistamaan :)


      • 5+18=?
        589374945827 kirjoitti:

        se poljin menee pakkasella poikki vaikka ei olisi mitään lunta tai hiekkaa siellä takana. Pidä mölyt mahassasi kun et tiedä asiasta mitään.

        Ok. Eli siis kun minulla on ollut jo vuodesta 2003 viisi eri yksilöä joissa on ollut tuo paljon parjattu kaasupoljin - osassa jopa jo 300tkm ajan - katkeamatta niin minä en voi mitenkään tietää mistä minä kirjoitan.
        Pariin olen tuon kaasupolkimen vaihtanut toisen malliseen, kun halusin koristella auton rst-versiolla (toiseen Golf V GTI ja toiseen Golr R32 malliset) - olen siis itse purkanut ja asentanutkin tuon polkimen pariin otteseen. Mikäs oli sinun kokemuksesi noista polkimista?

        Ja nytkö valehtelevat nuo lehdetkin jotka asian ovat ottaneet esille - niissähän toimittajatkin kirjoittavat syyn olevan jää ja lumi jota kertyy sinne polkimen väliin.


      • Özlöngörmön
        5+18=? kirjoitti:

        Ok. Eli siis kun minulla on ollut jo vuodesta 2003 viisi eri yksilöä joissa on ollut tuo paljon parjattu kaasupoljin - osassa jopa jo 300tkm ajan - katkeamatta niin minä en voi mitenkään tietää mistä minä kirjoitan.
        Pariin olen tuon kaasupolkimen vaihtanut toisen malliseen, kun halusin koristella auton rst-versiolla (toiseen Golf V GTI ja toiseen Golr R32 malliset) - olen siis itse purkanut ja asentanutkin tuon polkimen pariin otteseen. Mikäs oli sinun kokemuksesi noista polkimista?

        Ja nytkö valehtelevat nuo lehdetkin jotka asian ovat ottaneet esille - niissähän toimittajatkin kirjoittavat syyn olevan jää ja lumi jota kertyy sinne polkimen väliin.

        Oletko tehnyt tutkimuksen asiasta vai luotatko vaan siihen mitä kehdet kirjoittelee. Tietenkin maahantuoja ja korjaamot yrittävät vähätellä asiaa ja laittavat käyttäjän syyksi polkimien hajoamisen. Mutta miksei polkimia ole aikaisempina vuosina hajonnut? Onhan hiekkaa kesälläkin, ja onhan lunta ollut aikasemminkin? Nyt, kun oli pitkä pakkasjakso, niin naps naps polkimia alkoi hajota kuin mummulta hampaita. Kyllä nettikeskusteluissa on käyttäjät kertoneet, että heidän autossaan ei ole lunta eikä jäätä eikä mitään muutakaan kokkareita, ja silti polkimet ovat hajonneet.


      • 5+16=?
        Özlöngörmön kirjoitti:

        Oletko tehnyt tutkimuksen asiasta vai luotatko vaan siihen mitä kehdet kirjoittelee. Tietenkin maahantuoja ja korjaamot yrittävät vähätellä asiaa ja laittavat käyttäjän syyksi polkimien hajoamisen. Mutta miksei polkimia ole aikaisempina vuosina hajonnut? Onhan hiekkaa kesälläkin, ja onhan lunta ollut aikasemminkin? Nyt, kun oli pitkä pakkasjakso, niin naps naps polkimia alkoi hajota kuin mummulta hampaita. Kyllä nettikeskusteluissa on käyttäjät kertoneet, että heidän autossaan ei ole lunta eikä jäätä eikä mitään muutakaan kokkareita, ja silti polkimet ovat hajonneet.

        Jaa nytkö siis lehtien kirjoitteluun ei voi luottaa, vaikka tämänkin keskustelun alussa se oli faktaa?

        En ole asiaa itse tutkinut kun ei kuulu minun alaani. Itse olen näitä parjattuja polkimia tosiaan asentanut omiin autoihin joten voin sanoa tuntevani sen rakennetta jonkin verran. Sen vuoksi huomaa melko nopeasti kuka oikeasti kirjoittaa asiasta ja kuka ei.
        En voi sanoa varmaksi asiaa, mutta se mitä itse päättelen tuosta rakenteesta ja valitetuista tapahtumista on seuraavaa:
        - jää ei väliin joutuessaan jousta eikä liiku ja sitä voi joutua väliin suuriakin määriä aluksi nesteenä ja myöhemmin neste kylmällä jäätyy ja vielä laajenee
        - hiekkaa ei väliin pääse niin paljoa ja niin helposti koska se on jatkuvasti kiinteässä muodossa ei nesteenä. Neste menee tuonne väliin helpommin kuin kiinteä hiekka. Ja hiekkaa loppujen lopuksi tulee aika vähän autoon sisälle suhteessa mitä lunta tulee talvisin. Aavikolla tuo tietenkin on toisinpäin, mutta taitavat olla aika harvassa Golf/Passat/Octavia/Superb mallit siellä.
        - pitkä pakkasjakso vähentää tuon kertyneen jään sulamisen mahdollisuuksia, jolloin sitä jäätä kertyy sinne helpommin suurempi määrä
        - osa syynä voi olla myös se, että auton hieman lämmettyä jää alkaa valua polkimen juureen kohti sitä saranaa ja aiheuttaa silloin sen rikkoutumisen.

        Jos lueskelet näitä Suoli24 keskusteluja niin osaltahan on kuulemma poljin irronnut ruuvistakin. Ainoa vain että poljin on pultilla kiinni rungossa etuosastaan ja takaosasta kahdella klipsulla. Tuota ruuvia/pulttia ei saa mitenkään poikki ilman että poljin on täysin survottu muodottomaksi - ruuvin kanta on niin paksun muovin takana, että senkin hajoaminen on aika epätodennäköistä. Muovipoljin varmasti hajoaa ennen kuin tuon kokoinen pultti tai sen juuri antaa periksi, kuten on useassa provo-keskustelussakin väitetty.

        Kaikkeen netissä ei voi luottaa, varsinkaan tällä sivustolla. On keskustelupalstoja joilla on rekisteröitymispakko jolloin ihmiset eivät kirjoittele mitä sylki suuhun tuo. Niissäkin tästä on keskusteltu ja muutaman tiedän joille tämä on tapahtunut itselleenkin. Kaikissa tapauksissa mitkä itse varmaksi tiedän pääasiallinen syy on ollut melko varmasti tuo jään kertyminen polkimen alle jolloin se muovinen 'sarana' antaa periksi. Provopellejen ansiosta täällä kirjoitelluista tapauksista on mahdotonta päätellä onko niistä yksikään aito.

        Ja vielä ei ole tullut vastaan ongelmasta yhtään valitusta (toki en ole voinut mitenkään lukea kaikkia kirjoituksia tai voi olettaa lukevanikaan niistä kaikista) joissa poljin olisi katkennut heti lähtiessä. Jos ongelma olisi siinä muovin jäätymisessä niin eikö se olisi herkimmillään kylmiltään lähtiessä eikä vasta kun autolla on jo ajettu ja se on alkanut lämmetä?

        Tänä talvena tosiaan etelässäkin lunta on ollut riittävästi ja sitä on satanut lähes viikottain -> lunta tulee helposti sisään ennemmän kuin viime vuosina yleensä.
        Kylmää on ollut jolloin sisään lattialle tai polkimille joutunut lumi tai vesi ei pääse sulamaan ja haihtumaan kuten 'normaalina' viime aikaisena talvena on käynyt. Tämän huomaa helposti auton matoistakin. Kangasmattoja (irtomattoja siis) en ole viitenä viime talvena joutunut pesemään tai kuivattamaan kertaakaan - tänä talvena olen joutunut tekemään tuon useampaan kertaan kun matoissa on niin paljon kosteutta joka jäätyy. Tämä siitä huolimatta että puhdistan mielestäni kenkiäni keskivertoa paremmin ja ajan pitkiä siivuja jolloin auto on kyllä pitkään sisältä lämmin.

        Tuohon ei siis tarvita mitään suurta päättelykykyä miksei tuo olisi tapahtunut aiempina talvina ja miksi vasta nyt. Sama poljin kostrunktiohan on ollut myynnissä 2003 vuodesta lähtien ja vasta nyt siinä on ollut näitä ongelmia.

        Ja en väitä että tuo aukottomasti todistaa mitään, mutta osoittaa, ettei kannata päättömästi suu vaahdossa syyttää laatuongelmia siinä 'saranassa', kun on olemassa ihan järkeviäkin 'itse aiheutettuja' perusteita, joita on ongelmasta kärsineidenkin toimesta todettu paikkansa pitäviksi.

        Ja ei tuo poista sitä, etteikö olisi valmistajan olisi hyvä parantaa tuota rakennetta. Siitä ei minun kritiikissäni ollut kyse, vaan siitä miten koitetaan nostaa tämä ongelma suuremmaksi kuin se on.


      • %&//()==
        5+16=? kirjoitti:

        Jaa nytkö siis lehtien kirjoitteluun ei voi luottaa, vaikka tämänkin keskustelun alussa se oli faktaa?

        En ole asiaa itse tutkinut kun ei kuulu minun alaani. Itse olen näitä parjattuja polkimia tosiaan asentanut omiin autoihin joten voin sanoa tuntevani sen rakennetta jonkin verran. Sen vuoksi huomaa melko nopeasti kuka oikeasti kirjoittaa asiasta ja kuka ei.
        En voi sanoa varmaksi asiaa, mutta se mitä itse päättelen tuosta rakenteesta ja valitetuista tapahtumista on seuraavaa:
        - jää ei väliin joutuessaan jousta eikä liiku ja sitä voi joutua väliin suuriakin määriä aluksi nesteenä ja myöhemmin neste kylmällä jäätyy ja vielä laajenee
        - hiekkaa ei väliin pääse niin paljoa ja niin helposti koska se on jatkuvasti kiinteässä muodossa ei nesteenä. Neste menee tuonne väliin helpommin kuin kiinteä hiekka. Ja hiekkaa loppujen lopuksi tulee aika vähän autoon sisälle suhteessa mitä lunta tulee talvisin. Aavikolla tuo tietenkin on toisinpäin, mutta taitavat olla aika harvassa Golf/Passat/Octavia/Superb mallit siellä.
        - pitkä pakkasjakso vähentää tuon kertyneen jään sulamisen mahdollisuuksia, jolloin sitä jäätä kertyy sinne helpommin suurempi määrä
        - osa syynä voi olla myös se, että auton hieman lämmettyä jää alkaa valua polkimen juureen kohti sitä saranaa ja aiheuttaa silloin sen rikkoutumisen.

        Jos lueskelet näitä Suoli24 keskusteluja niin osaltahan on kuulemma poljin irronnut ruuvistakin. Ainoa vain että poljin on pultilla kiinni rungossa etuosastaan ja takaosasta kahdella klipsulla. Tuota ruuvia/pulttia ei saa mitenkään poikki ilman että poljin on täysin survottu muodottomaksi - ruuvin kanta on niin paksun muovin takana, että senkin hajoaminen on aika epätodennäköistä. Muovipoljin varmasti hajoaa ennen kuin tuon kokoinen pultti tai sen juuri antaa periksi, kuten on useassa provo-keskustelussakin väitetty.

        Kaikkeen netissä ei voi luottaa, varsinkaan tällä sivustolla. On keskustelupalstoja joilla on rekisteröitymispakko jolloin ihmiset eivät kirjoittele mitä sylki suuhun tuo. Niissäkin tästä on keskusteltu ja muutaman tiedän joille tämä on tapahtunut itselleenkin. Kaikissa tapauksissa mitkä itse varmaksi tiedän pääasiallinen syy on ollut melko varmasti tuo jään kertyminen polkimen alle jolloin se muovinen 'sarana' antaa periksi. Provopellejen ansiosta täällä kirjoitelluista tapauksista on mahdotonta päätellä onko niistä yksikään aito.

        Ja vielä ei ole tullut vastaan ongelmasta yhtään valitusta (toki en ole voinut mitenkään lukea kaikkia kirjoituksia tai voi olettaa lukevanikaan niistä kaikista) joissa poljin olisi katkennut heti lähtiessä. Jos ongelma olisi siinä muovin jäätymisessä niin eikö se olisi herkimmillään kylmiltään lähtiessä eikä vasta kun autolla on jo ajettu ja se on alkanut lämmetä?

        Tänä talvena tosiaan etelässäkin lunta on ollut riittävästi ja sitä on satanut lähes viikottain -> lunta tulee helposti sisään ennemmän kuin viime vuosina yleensä.
        Kylmää on ollut jolloin sisään lattialle tai polkimille joutunut lumi tai vesi ei pääse sulamaan ja haihtumaan kuten 'normaalina' viime aikaisena talvena on käynyt. Tämän huomaa helposti auton matoistakin. Kangasmattoja (irtomattoja siis) en ole viitenä viime talvena joutunut pesemään tai kuivattamaan kertaakaan - tänä talvena olen joutunut tekemään tuon useampaan kertaan kun matoissa on niin paljon kosteutta joka jäätyy. Tämä siitä huolimatta että puhdistan mielestäni kenkiäni keskivertoa paremmin ja ajan pitkiä siivuja jolloin auto on kyllä pitkään sisältä lämmin.

        Tuohon ei siis tarvita mitään suurta päättelykykyä miksei tuo olisi tapahtunut aiempina talvina ja miksi vasta nyt. Sama poljin kostrunktiohan on ollut myynnissä 2003 vuodesta lähtien ja vasta nyt siinä on ollut näitä ongelmia.

        Ja en väitä että tuo aukottomasti todistaa mitään, mutta osoittaa, ettei kannata päättömästi suu vaahdossa syyttää laatuongelmia siinä 'saranassa', kun on olemassa ihan järkeviäkin 'itse aiheutettuja' perusteita, joita on ongelmasta kärsineidenkin toimesta todettu paikkansa pitäviksi.

        Ja ei tuo poista sitä, etteikö olisi valmistajan olisi hyvä parantaa tuota rakennetta. Siitä ei minun kritiikissäni ollut kyse, vaan siitä miten koitetaan nostaa tämä ongelma suuremmaksi kuin se on.

        että taidat olla organisaation palveluksessa ja asenteesi on puolueellinen.

        Pitkää kirjoitustasi en jaksa rivi riviltä lähteä kommentoimaan, mutta teoria muovin katkeamishetkestä ontuu pahasti. Jjos siellä on lunta välissä, eikö juuri silloin sen kuuluisi katketa heti ajoon lähtiessä? Auton ohjaamohan käsittääkseni alkaa lämmetä heti kun ajoon lähdetään, joten veden valuminen polkimen juureen ja jäätyminen sinne ajon aikana ei sekään oikein kuulosta mahdolliselta.

        Faktaa on se, että polkimia on tänä talvena napsahdellut. Siinä lehdet ovat oikeassa. Mutta mistä syystä niitä on hajonnut, siinä asiassa epätietoisuutta on paljon. Pointti on se, että tässäkin tapauksessa, ilman riittäviä selvityksiä, pyritään ensisijaisesti syyllistämään käyttäjiä, ja vaikka kirjoituksissa anetaan ymärtää, että Volkkari maksaa korjaukset, varmaankin monet korjaamot yrittävät silti lypsää rahaa autoilijoita, ja varsinkin Skodan tapauksessa naristiin tuosta käyttäjän vastuusta, joka saa näkemään punaista.


      • kalle kustaa
        5+16=? kirjoitti:

        Jaa nytkö siis lehtien kirjoitteluun ei voi luottaa, vaikka tämänkin keskustelun alussa se oli faktaa?

        En ole asiaa itse tutkinut kun ei kuulu minun alaani. Itse olen näitä parjattuja polkimia tosiaan asentanut omiin autoihin joten voin sanoa tuntevani sen rakennetta jonkin verran. Sen vuoksi huomaa melko nopeasti kuka oikeasti kirjoittaa asiasta ja kuka ei.
        En voi sanoa varmaksi asiaa, mutta se mitä itse päättelen tuosta rakenteesta ja valitetuista tapahtumista on seuraavaa:
        - jää ei väliin joutuessaan jousta eikä liiku ja sitä voi joutua väliin suuriakin määriä aluksi nesteenä ja myöhemmin neste kylmällä jäätyy ja vielä laajenee
        - hiekkaa ei väliin pääse niin paljoa ja niin helposti koska se on jatkuvasti kiinteässä muodossa ei nesteenä. Neste menee tuonne väliin helpommin kuin kiinteä hiekka. Ja hiekkaa loppujen lopuksi tulee aika vähän autoon sisälle suhteessa mitä lunta tulee talvisin. Aavikolla tuo tietenkin on toisinpäin, mutta taitavat olla aika harvassa Golf/Passat/Octavia/Superb mallit siellä.
        - pitkä pakkasjakso vähentää tuon kertyneen jään sulamisen mahdollisuuksia, jolloin sitä jäätä kertyy sinne helpommin suurempi määrä
        - osa syynä voi olla myös se, että auton hieman lämmettyä jää alkaa valua polkimen juureen kohti sitä saranaa ja aiheuttaa silloin sen rikkoutumisen.

        Jos lueskelet näitä Suoli24 keskusteluja niin osaltahan on kuulemma poljin irronnut ruuvistakin. Ainoa vain että poljin on pultilla kiinni rungossa etuosastaan ja takaosasta kahdella klipsulla. Tuota ruuvia/pulttia ei saa mitenkään poikki ilman että poljin on täysin survottu muodottomaksi - ruuvin kanta on niin paksun muovin takana, että senkin hajoaminen on aika epätodennäköistä. Muovipoljin varmasti hajoaa ennen kuin tuon kokoinen pultti tai sen juuri antaa periksi, kuten on useassa provo-keskustelussakin väitetty.

        Kaikkeen netissä ei voi luottaa, varsinkaan tällä sivustolla. On keskustelupalstoja joilla on rekisteröitymispakko jolloin ihmiset eivät kirjoittele mitä sylki suuhun tuo. Niissäkin tästä on keskusteltu ja muutaman tiedän joille tämä on tapahtunut itselleenkin. Kaikissa tapauksissa mitkä itse varmaksi tiedän pääasiallinen syy on ollut melko varmasti tuo jään kertyminen polkimen alle jolloin se muovinen 'sarana' antaa periksi. Provopellejen ansiosta täällä kirjoitelluista tapauksista on mahdotonta päätellä onko niistä yksikään aito.

        Ja vielä ei ole tullut vastaan ongelmasta yhtään valitusta (toki en ole voinut mitenkään lukea kaikkia kirjoituksia tai voi olettaa lukevanikaan niistä kaikista) joissa poljin olisi katkennut heti lähtiessä. Jos ongelma olisi siinä muovin jäätymisessä niin eikö se olisi herkimmillään kylmiltään lähtiessä eikä vasta kun autolla on jo ajettu ja se on alkanut lämmetä?

        Tänä talvena tosiaan etelässäkin lunta on ollut riittävästi ja sitä on satanut lähes viikottain -> lunta tulee helposti sisään ennemmän kuin viime vuosina yleensä.
        Kylmää on ollut jolloin sisään lattialle tai polkimille joutunut lumi tai vesi ei pääse sulamaan ja haihtumaan kuten 'normaalina' viime aikaisena talvena on käynyt. Tämän huomaa helposti auton matoistakin. Kangasmattoja (irtomattoja siis) en ole viitenä viime talvena joutunut pesemään tai kuivattamaan kertaakaan - tänä talvena olen joutunut tekemään tuon useampaan kertaan kun matoissa on niin paljon kosteutta joka jäätyy. Tämä siitä huolimatta että puhdistan mielestäni kenkiäni keskivertoa paremmin ja ajan pitkiä siivuja jolloin auto on kyllä pitkään sisältä lämmin.

        Tuohon ei siis tarvita mitään suurta päättelykykyä miksei tuo olisi tapahtunut aiempina talvina ja miksi vasta nyt. Sama poljin kostrunktiohan on ollut myynnissä 2003 vuodesta lähtien ja vasta nyt siinä on ollut näitä ongelmia.

        Ja en väitä että tuo aukottomasti todistaa mitään, mutta osoittaa, ettei kannata päättömästi suu vaahdossa syyttää laatuongelmia siinä 'saranassa', kun on olemassa ihan järkeviäkin 'itse aiheutettuja' perusteita, joita on ongelmasta kärsineidenkin toimesta todettu paikkansa pitäviksi.

        Ja ei tuo poista sitä, etteikö olisi valmistajan olisi hyvä parantaa tuota rakennetta. Siitä ei minun kritiikissäni ollut kyse, vaan siitä miten koitetaan nostaa tämä ongelma suuremmaksi kuin se on.

        No minä voin kertoa omasta kokemuksesta että napsahti poikki 2km päässä himasta. Polkaisin kaasun pohjaan että kerkiän liikenneympyrään nätisi. Naps.
        Pakkasta n - 15- 20.

        Olen odotellut kaasupoljinta kolmatta viikkoa ja myönnetty on että näitä on mennyt pohjoismaissa euroopassa satoja. Talveen ja pakkasiin soveltumaton poljin. Myös valmistaja VAG -konseri on vastuunsa myöntänyt. Kotimainen Helkama vähän ämpyilee ( onkohan polkimet tehty Helkaman pyörätehtaalla;)
        Volsun sivulla on muuten reilu tiedote ongelmasta.
        Ongelma on ehkä uusi. Mistä me tiedämme onko materiaali tai ainevahvuudet muuttuneet viime vuosina ? Se ehkä selittäisi sen että vanhemmissa kiuluissa poljin kestää. Jos se nyt on ollut samanlainen.
        MUTTA . Minulla on ollut kahdeksan eri automerkkiä, pari ranskalaistakin. Mistään niistä ei koskaan ole katkennut yksikään poljin....


      • 17+19=?
        %&//()== kirjoitti:

        että taidat olla organisaation palveluksessa ja asenteesi on puolueellinen.

        Pitkää kirjoitustasi en jaksa rivi riviltä lähteä kommentoimaan, mutta teoria muovin katkeamishetkestä ontuu pahasti. Jjos siellä on lunta välissä, eikö juuri silloin sen kuuluisi katketa heti ajoon lähtiessä? Auton ohjaamohan käsittääkseni alkaa lämmetä heti kun ajoon lähdetään, joten veden valuminen polkimen juureen ja jäätyminen sinne ajon aikana ei sekään oikein kuulosta mahdolliselta.

        Faktaa on se, että polkimia on tänä talvena napsahdellut. Siinä lehdet ovat oikeassa. Mutta mistä syystä niitä on hajonnut, siinä asiassa epätietoisuutta on paljon. Pointti on se, että tässäkin tapauksessa, ilman riittäviä selvityksiä, pyritään ensisijaisesti syyllistämään käyttäjiä, ja vaikka kirjoituksissa anetaan ymärtää, että Volkkari maksaa korjaukset, varmaankin monet korjaamot yrittävät silti lypsää rahaa autoilijoita, ja varsinkin Skodan tapauksessa naristiin tuosta käyttäjän vastuusta, joka saa näkemään punaista.

        Jos olisin jotenkin autojen maahantuontiin tai myyntiin liittyvän organisaation palveluksessa niin mitäpä luulet, että ajaisinko 300tkm ajetulla autolla :)

        "Jjos siellä on lunta välissä, eikö juuri silloin sen kuuluisi katketa heti ajoon lähtiessä? Auton ohjaamohan käsittääkseni alkaa lämmetä heti kun ajoon lähdetään, joten veden valuminen polkimen juureen ja jäätyminen sinne ajon aikana ei sekään oikein kuulosta mahdolliselta."

        Et lukenut kokonaan tuota tai sitten ymmärsit mitä halusit.

        Kyllä se voisi katketa hetikin jos jäätä olisi siellä välissä. Lumi antaisi periksi, joten se tuskin aiheuttaisi katkeamista.
        En kirjoittanut, että vesi valuisi juureen kun sisätilat alkavat lämmetä vaan jää sen veden vaikutuksesta. Eli jos 'ylempänä' poljinta on suurempi jää kerro ja se hieman sulaa niin sulamisveden ansiosta se liukuu helposti alemmas sinne polkimen juureen. Ei silloin tapahdu jäätymistä (se jo aiemmin jäätynyt jää vain kiilautuu sinne pienempään tilaan), eikä tuo aiempi listani ollut mitenkään tapahtumisjärjestys tms. Se oli vain mietteitä mitä voisi tapahtua tai siis miksi näin voisi tapahtua.

        Tuo jäätymisteoria vain selittäisi miksi se helpommin tuntuu katkeavan ajossa eikä juuri ajoon lähtiessä.


      • 2+12=?
        kalle kustaa kirjoitti:

        No minä voin kertoa omasta kokemuksesta että napsahti poikki 2km päässä himasta. Polkaisin kaasun pohjaan että kerkiän liikenneympyrään nätisi. Naps.
        Pakkasta n - 15- 20.

        Olen odotellut kaasupoljinta kolmatta viikkoa ja myönnetty on että näitä on mennyt pohjoismaissa euroopassa satoja. Talveen ja pakkasiin soveltumaton poljin. Myös valmistaja VAG -konseri on vastuunsa myöntänyt. Kotimainen Helkama vähän ämpyilee ( onkohan polkimet tehty Helkaman pyörätehtaalla;)
        Volsun sivulla on muuten reilu tiedote ongelmasta.
        Ongelma on ehkä uusi. Mistä me tiedämme onko materiaali tai ainevahvuudet muuttuneet viime vuosina ? Se ehkä selittäisi sen että vanhemmissa kiuluissa poljin kestää. Jos se nyt on ollut samanlainen.
        MUTTA . Minulla on ollut kahdeksan eri automerkkiä, pari ranskalaistakin. Mistään niistä ei koskaan ole katkennut yksikään poljin....

        Sen mitä itse olen noita polkimia katsonut niin vanha poljin jonka otin VW:n vuosimallista -05 oli ihan saman näköinen ulkoisesti kuin uusi poljin -10 Skodassa.
        Vertailin noita syksyllä kun hävitin vanhan -05:n polkimen kun ei sitä kukaan ollut tarvinnut 4 vuoteen ( vähänpä tiesin että se olisi kovaa valuuttaa tänä talvena :) ) ja kun vaihdoin uuteen työautooni rst-malliset polkimet.

        Näköinen ei tietenkään tarkoita, että materiaali on aivan sama jne. Eli voi hyvinkin olla, että on materiaalimuutoksia tapahtunut, mutta on niitä tapahtunut vanhemmissakin malleissa noita katkeamisia eli ei käsittääkseni koske vain uusia malleja.

        Satoja on vielä aika vähän jos se on pohjoismaat eurooppa mukaan lukien kun suhteuttaa myytyihin automääriin.
        Osa täällä on antanut ymmärtää, että Suomessa yksistään olisi satoja joka olisi jo jonkin moinen määrä vaikka sen suhteuttaisi autojen myyntimääriin.


      • kalle kustaa
        2+12=? kirjoitti:

        Sen mitä itse olen noita polkimia katsonut niin vanha poljin jonka otin VW:n vuosimallista -05 oli ihan saman näköinen ulkoisesti kuin uusi poljin -10 Skodassa.
        Vertailin noita syksyllä kun hävitin vanhan -05:n polkimen kun ei sitä kukaan ollut tarvinnut 4 vuoteen ( vähänpä tiesin että se olisi kovaa valuuttaa tänä talvena :) ) ja kun vaihdoin uuteen työautooni rst-malliset polkimet.

        Näköinen ei tietenkään tarkoita, että materiaali on aivan sama jne. Eli voi hyvinkin olla, että on materiaalimuutoksia tapahtunut, mutta on niitä tapahtunut vanhemmissakin malleissa noita katkeamisia eli ei käsittääkseni koske vain uusia malleja.

        Satoja on vielä aika vähän jos se on pohjoismaat eurooppa mukaan lukien kun suhteuttaa myytyihin automääriin.
        Osa täällä on antanut ymmärtää, että Suomessa yksistään olisi satoja joka olisi jo jonkin moinen määrä vaikka sen suhteuttaisi autojen myyntimääriin.

        En tiedä onko tehdas jo reagoinut 2010 autoissa . Ehkä.

        Tässä linkki

        http://www.automerkit.fi/clubi/keskustelut/thread/autot/tekniikka/skoda-octavia-kaasupoljin.html

        Aihe riittää minulle toistaiseksi ,Kiitos. Kerron sitten kun polkimen joskus saan. Kuka maksaa ja kuka on "syyllinen"

        Overandout;)


      • ossss
        17+5=? kirjoitti:

        Uskomatonta miten vaikeata osalle on lukea kirjoituksia ennen kuin vastaavat mitä sylki suuhun tuo.

        En missään kirjoittanut, etteikö tuota voisi parantaa, kun oikein pinnistät niin voit huomata, että kritisoin sitä miten osa yrittää suurennella ongelmaa, kun itse ongelman aiheuttaja on se käyttäjä.
        Ei luulisi olevan vaikeata tuota jo ymmärtää, mutta näköjään kuvaukseni monen älykkyydestä on osunut oikeaan kun tätä joutuu kirjoituksesta toiseen toistamaan :)

        on kyllä konsernin miehiä...


      • ossss
        5+18=? kirjoitti:

        Ok. Eli siis kun minulla on ollut jo vuodesta 2003 viisi eri yksilöä joissa on ollut tuo paljon parjattu kaasupoljin - osassa jopa jo 300tkm ajan - katkeamatta niin minä en voi mitenkään tietää mistä minä kirjoitan.
        Pariin olen tuon kaasupolkimen vaihtanut toisen malliseen, kun halusin koristella auton rst-versiolla (toiseen Golf V GTI ja toiseen Golr R32 malliset) - olen siis itse purkanut ja asentanutkin tuon polkimen pariin otteseen. Mikäs oli sinun kokemuksesi noista polkimista?

        Ja nytkö valehtelevat nuo lehdetkin jotka asian ovat ottaneet esille - niissähän toimittajatkin kirjoittavat syyn olevan jää ja lumi jota kertyy sinne polkimen väliin.

        hyväosaisella kerkiä edes polkimessa muovi kulua!Vuodenko ajat autolla?


      • ossss
        5+16=? kirjoitti:

        Jaa nytkö siis lehtien kirjoitteluun ei voi luottaa, vaikka tämänkin keskustelun alussa se oli faktaa?

        En ole asiaa itse tutkinut kun ei kuulu minun alaani. Itse olen näitä parjattuja polkimia tosiaan asentanut omiin autoihin joten voin sanoa tuntevani sen rakennetta jonkin verran. Sen vuoksi huomaa melko nopeasti kuka oikeasti kirjoittaa asiasta ja kuka ei.
        En voi sanoa varmaksi asiaa, mutta se mitä itse päättelen tuosta rakenteesta ja valitetuista tapahtumista on seuraavaa:
        - jää ei väliin joutuessaan jousta eikä liiku ja sitä voi joutua väliin suuriakin määriä aluksi nesteenä ja myöhemmin neste kylmällä jäätyy ja vielä laajenee
        - hiekkaa ei väliin pääse niin paljoa ja niin helposti koska se on jatkuvasti kiinteässä muodossa ei nesteenä. Neste menee tuonne väliin helpommin kuin kiinteä hiekka. Ja hiekkaa loppujen lopuksi tulee aika vähän autoon sisälle suhteessa mitä lunta tulee talvisin. Aavikolla tuo tietenkin on toisinpäin, mutta taitavat olla aika harvassa Golf/Passat/Octavia/Superb mallit siellä.
        - pitkä pakkasjakso vähentää tuon kertyneen jään sulamisen mahdollisuuksia, jolloin sitä jäätä kertyy sinne helpommin suurempi määrä
        - osa syynä voi olla myös se, että auton hieman lämmettyä jää alkaa valua polkimen juureen kohti sitä saranaa ja aiheuttaa silloin sen rikkoutumisen.

        Jos lueskelet näitä Suoli24 keskusteluja niin osaltahan on kuulemma poljin irronnut ruuvistakin. Ainoa vain että poljin on pultilla kiinni rungossa etuosastaan ja takaosasta kahdella klipsulla. Tuota ruuvia/pulttia ei saa mitenkään poikki ilman että poljin on täysin survottu muodottomaksi - ruuvin kanta on niin paksun muovin takana, että senkin hajoaminen on aika epätodennäköistä. Muovipoljin varmasti hajoaa ennen kuin tuon kokoinen pultti tai sen juuri antaa periksi, kuten on useassa provo-keskustelussakin väitetty.

        Kaikkeen netissä ei voi luottaa, varsinkaan tällä sivustolla. On keskustelupalstoja joilla on rekisteröitymispakko jolloin ihmiset eivät kirjoittele mitä sylki suuhun tuo. Niissäkin tästä on keskusteltu ja muutaman tiedän joille tämä on tapahtunut itselleenkin. Kaikissa tapauksissa mitkä itse varmaksi tiedän pääasiallinen syy on ollut melko varmasti tuo jään kertyminen polkimen alle jolloin se muovinen 'sarana' antaa periksi. Provopellejen ansiosta täällä kirjoitelluista tapauksista on mahdotonta päätellä onko niistä yksikään aito.

        Ja vielä ei ole tullut vastaan ongelmasta yhtään valitusta (toki en ole voinut mitenkään lukea kaikkia kirjoituksia tai voi olettaa lukevanikaan niistä kaikista) joissa poljin olisi katkennut heti lähtiessä. Jos ongelma olisi siinä muovin jäätymisessä niin eikö se olisi herkimmillään kylmiltään lähtiessä eikä vasta kun autolla on jo ajettu ja se on alkanut lämmetä?

        Tänä talvena tosiaan etelässäkin lunta on ollut riittävästi ja sitä on satanut lähes viikottain -> lunta tulee helposti sisään ennemmän kuin viime vuosina yleensä.
        Kylmää on ollut jolloin sisään lattialle tai polkimille joutunut lumi tai vesi ei pääse sulamaan ja haihtumaan kuten 'normaalina' viime aikaisena talvena on käynyt. Tämän huomaa helposti auton matoistakin. Kangasmattoja (irtomattoja siis) en ole viitenä viime talvena joutunut pesemään tai kuivattamaan kertaakaan - tänä talvena olen joutunut tekemään tuon useampaan kertaan kun matoissa on niin paljon kosteutta joka jäätyy. Tämä siitä huolimatta että puhdistan mielestäni kenkiäni keskivertoa paremmin ja ajan pitkiä siivuja jolloin auto on kyllä pitkään sisältä lämmin.

        Tuohon ei siis tarvita mitään suurta päättelykykyä miksei tuo olisi tapahtunut aiempina talvina ja miksi vasta nyt. Sama poljin kostrunktiohan on ollut myynnissä 2003 vuodesta lähtien ja vasta nyt siinä on ollut näitä ongelmia.

        Ja en väitä että tuo aukottomasti todistaa mitään, mutta osoittaa, ettei kannata päättömästi suu vaahdossa syyttää laatuongelmia siinä 'saranassa', kun on olemassa ihan järkeviäkin 'itse aiheutettuja' perusteita, joita on ongelmasta kärsineidenkin toimesta todettu paikkansa pitäviksi.

        Ja ei tuo poista sitä, etteikö olisi valmistajan olisi hyvä parantaa tuota rakennetta. Siitä ei minun kritiikissäni ollut kyse, vaan siitä miten koitetaan nostaa tämä ongelma suuremmaksi kuin se on.

        Nyt ratkaiseekin viranomaiset...Teidän kaltaisia taivuttelijoita ja sanaseppoja riittää auto-alallakin.Hyvä että on kuluttajavirasto olemassa...


      • ossss
        6+17=? kirjoitti:

        Kyllä minä maksan oman autoni korjaukset jos ne viat itse aiheutan - myös takuu aikana. Tuo polkimen katkeaminenhan on selvästi itse aiheutettu ongelma, kukaan kun ei pakota sitä lunta ja jäätä sinne väliin tunkemaan - ei myöskään semmoisia tavaroita, kuten kola-tölkkejä, lumiharjoja ja -raappoja. Moisilla polkimen saa myös rikki, mutta eipä monelle tule mieleen niitä sinne väliin tunkea. Uusavuttomille vain lumi tuntuu olevan niin vaikea elementti :)
        Näköjään maahantuoja säälii sinunlaisiasi idiootteja kun alkoi nyt 'takuuna' noita korjata. Tämänkin varmaan tietäisit jos oikeasti olisit tähän ongelmaan törmännyt - provopellet vain eivät tätäkään viitsi ymmärtää :)

        Miksi maksaisin sinun tunarointeja? Nytkö jo vaadit muita maksamaan sinun tyhmyytesi? Reilu kaveri :)

        sama asia tuhansille ihmisille joilla kaasupoljin rikki!Ja kuvan kans jotta nähdään sielun peili...


      • osssss
        5+16=? kirjoitti:

        Jaa nytkö siis lehtien kirjoitteluun ei voi luottaa, vaikka tämänkin keskustelun alussa se oli faktaa?

        En ole asiaa itse tutkinut kun ei kuulu minun alaani. Itse olen näitä parjattuja polkimia tosiaan asentanut omiin autoihin joten voin sanoa tuntevani sen rakennetta jonkin verran. Sen vuoksi huomaa melko nopeasti kuka oikeasti kirjoittaa asiasta ja kuka ei.
        En voi sanoa varmaksi asiaa, mutta se mitä itse päättelen tuosta rakenteesta ja valitetuista tapahtumista on seuraavaa:
        - jää ei väliin joutuessaan jousta eikä liiku ja sitä voi joutua väliin suuriakin määriä aluksi nesteenä ja myöhemmin neste kylmällä jäätyy ja vielä laajenee
        - hiekkaa ei väliin pääse niin paljoa ja niin helposti koska se on jatkuvasti kiinteässä muodossa ei nesteenä. Neste menee tuonne väliin helpommin kuin kiinteä hiekka. Ja hiekkaa loppujen lopuksi tulee aika vähän autoon sisälle suhteessa mitä lunta tulee talvisin. Aavikolla tuo tietenkin on toisinpäin, mutta taitavat olla aika harvassa Golf/Passat/Octavia/Superb mallit siellä.
        - pitkä pakkasjakso vähentää tuon kertyneen jään sulamisen mahdollisuuksia, jolloin sitä jäätä kertyy sinne helpommin suurempi määrä
        - osa syynä voi olla myös se, että auton hieman lämmettyä jää alkaa valua polkimen juureen kohti sitä saranaa ja aiheuttaa silloin sen rikkoutumisen.

        Jos lueskelet näitä Suoli24 keskusteluja niin osaltahan on kuulemma poljin irronnut ruuvistakin. Ainoa vain että poljin on pultilla kiinni rungossa etuosastaan ja takaosasta kahdella klipsulla. Tuota ruuvia/pulttia ei saa mitenkään poikki ilman että poljin on täysin survottu muodottomaksi - ruuvin kanta on niin paksun muovin takana, että senkin hajoaminen on aika epätodennäköistä. Muovipoljin varmasti hajoaa ennen kuin tuon kokoinen pultti tai sen juuri antaa periksi, kuten on useassa provo-keskustelussakin väitetty.

        Kaikkeen netissä ei voi luottaa, varsinkaan tällä sivustolla. On keskustelupalstoja joilla on rekisteröitymispakko jolloin ihmiset eivät kirjoittele mitä sylki suuhun tuo. Niissäkin tästä on keskusteltu ja muutaman tiedän joille tämä on tapahtunut itselleenkin. Kaikissa tapauksissa mitkä itse varmaksi tiedän pääasiallinen syy on ollut melko varmasti tuo jään kertyminen polkimen alle jolloin se muovinen 'sarana' antaa periksi. Provopellejen ansiosta täällä kirjoitelluista tapauksista on mahdotonta päätellä onko niistä yksikään aito.

        Ja vielä ei ole tullut vastaan ongelmasta yhtään valitusta (toki en ole voinut mitenkään lukea kaikkia kirjoituksia tai voi olettaa lukevanikaan niistä kaikista) joissa poljin olisi katkennut heti lähtiessä. Jos ongelma olisi siinä muovin jäätymisessä niin eikö se olisi herkimmillään kylmiltään lähtiessä eikä vasta kun autolla on jo ajettu ja se on alkanut lämmetä?

        Tänä talvena tosiaan etelässäkin lunta on ollut riittävästi ja sitä on satanut lähes viikottain -> lunta tulee helposti sisään ennemmän kuin viime vuosina yleensä.
        Kylmää on ollut jolloin sisään lattialle tai polkimille joutunut lumi tai vesi ei pääse sulamaan ja haihtumaan kuten 'normaalina' viime aikaisena talvena on käynyt. Tämän huomaa helposti auton matoistakin. Kangasmattoja (irtomattoja siis) en ole viitenä viime talvena joutunut pesemään tai kuivattamaan kertaakaan - tänä talvena olen joutunut tekemään tuon useampaan kertaan kun matoissa on niin paljon kosteutta joka jäätyy. Tämä siitä huolimatta että puhdistan mielestäni kenkiäni keskivertoa paremmin ja ajan pitkiä siivuja jolloin auto on kyllä pitkään sisältä lämmin.

        Tuohon ei siis tarvita mitään suurta päättelykykyä miksei tuo olisi tapahtunut aiempina talvina ja miksi vasta nyt. Sama poljin kostrunktiohan on ollut myynnissä 2003 vuodesta lähtien ja vasta nyt siinä on ollut näitä ongelmia.

        Ja en väitä että tuo aukottomasti todistaa mitään, mutta osoittaa, ettei kannata päättömästi suu vaahdossa syyttää laatuongelmia siinä 'saranassa', kun on olemassa ihan järkeviäkin 'itse aiheutettuja' perusteita, joita on ongelmasta kärsineidenkin toimesta todettu paikkansa pitäviksi.

        Ja ei tuo poista sitä, etteikö olisi valmistajan olisi hyvä parantaa tuota rakennetta. Siitä ei minun kritiikissäni ollut kyse, vaan siitä miten koitetaan nostaa tämä ongelma suuremmaksi kuin se on.

        Polkimen kestoikä on siis n.6v.Ehkäpä se vain on huonoa laatua.
        Julkisuus onneksi pani VW toimimaan ja korvaamaan jopa aiemmin hajonneet polkimet.Kiitos siitä merkkiliikkeelle sitten kun korvasivat jo vuosi sitten hajonneen polkimen.


    • Laatuautoilija

      Kannattaa ostaa jonkun laatuauton kaasupoljin ja vaihtaa se Skodaan. Näin ainakin yksi paikka Skodassa on varmasti kunnossa.

      • tietokanta

        koskapa siellä samanlainen poljin...


    • MSK 63

      -08 Octavia, ajettu 80000 km. Kaasupoljin poikki, jäätä välissä. Menee kuulemma maahantuojan piikkiin?

      • uskokaa jo

        Skoda on jätemuovista tehty, ei ne kestä.


      • viisaustohtori
        uskokaa jo kirjoitti:

        Skoda on jätemuovista tehty, ei ne kestä.

        juu juu ,ei osteta , älä osta sinäkään.


    • kaalia

      jo toisen kerran kaasupoljin vaihdettava rikkoutumisen takia vuoden 2006 malli hinta 150 euroo eka kerran v.07 takuuseen nyt uudelleen rikki v.11

      • osssss

        kuluttajansuojan mukaan kertoo kuluttajaviraston neuvonta netissä....


    • Kiikeliskokkelis

      Mitäs menit ostamaan Skodan, siitäs sait mitä halusit!!

    • skodaskkkk

      Heh, vanha ketju mutta itsellänikin juuri joku vuosi tai kaksi sitten meni Octaviasta kaasupoljin. No kaasu meni tien päällä, niin Skodan ajoturvan piikkiin hinaus vuokra-auto. Takuu oli kaarasta mennyt, mutta ihan suoraan sanoivat ettei tarvi maksaa korjauksesta mitään. Huvittavinta oli, että Lahden Veljekset Laakkosen "huoltomyyjä" sanoi ettei ole koskaan aiemmin törmännyt tähän vikaan, todella harvinainen!

      • ajattele millä ajat

        Uskomattomia vikoja skodissa, onneksi on muita parempia automerkkejä saatavilla.


    • laatuauto

      No niin täälläkin meni sitte tänä aamuna vaimon 2010 vuoden octaviasta kaasupoljin poikki. Johan tuolla on ajettukin 36tkm. Pitää kattoa mitä korjaamolla meinaavat. Kyllä tää on ensimmäinen ja viimenen skoda meidän perheessä.

    • ettei vaan

      olihan vaimo muistanut joskus putsata auton lattiamaton ?jos ei niin laita vaimo kiertoon,saattaa olla muutenkin huolimatonta sorttia...

    • kaasupoljinVWskoda
      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

        Löytyy varastosta jos tarve, vaihto vie varttitunnin.
        Nuorimmat yksilöt joissa ongelmaa oli ovat jo vanhoja autoja.
        Onko sinulla joku ongelma?


      • jatkuvatakkuuVWaudi

        Ja uusissa sama ongelma vai tuleeko poljin perinteisenä mallina?

        Lattialle asennettua saa raapata puhtaaksi joka viikko ja silti pakkanen särkee


    • TSI2012

      oli 2017 skoda octavia ja kaasupoljin murtui, kaasu jumittui pohjaan ja ajoin melkein rekka-auton keulaan.

      • Skeidamani

        Harmi, ehkä sulle tulee vielä uusi tilaisuus.


    • Piksi.Nirkka

      Tuulivastus-automaatti-kattilakauha poljin.
      Ehdottaisin, että hankitte kattilakauhan ja huonekalu saranan. Niillä saa sekä skodaan polkimen että skodapalkinnon tehtaalta, kun vaan ilmoittaa ideastaan.

    • Audivwseatskodaöljytuho

      Pörhöllä on kiatakuu polkimille

      Eikö siellä hävetä myydä vikapesä vw autoja ilman takuuta ja kia lähes ikitakuulla?

    • epidemiapoljingoogle

      Ikitakuu polkimet

    • kriittinen.tarkkailija

      Octaviassa aika lailla normaali vika kuten starttinapin hajoaminenki

    • seataudiskodaVWsama
      • kallispörhöVWskodaTDI

        VW tuhoa ja tahallista laatuvikaa
        jälkimarkkinat toimii ja korjaajille töitä-asiakas vaan kärsii hehkulamppuhuijauksesta jopa yli 10000e ja siihen TDI arvonalennus 50%


    • skodakokemuksia_rankkoja

      minulla oktaaaviassa katkesi koko kaasupoljin, kun yritin kyykyttää itäautollani länsiautoja. Siitä sain opetuksen, enkä enää sen jälkeen haaveillut kyykytyksestä. Poliisikin sanoi pysäyttäessään, että tässä kävi nyt niin että kyykytit vain itseäsi, ja siitä tulikin kallis kyykytys. Laittoi meikämannelle 21 päiväsakkoa ja uhosi että laittaa vielä piittaamattomuudesta lisää, jos vähänkin auon päätäni.

    • Jullikkaa

      Käääk. Kaasupoljin sanoi naps kun yritin kyykyttää mautoa. Tulinkin itse kyykäytetyksi 😳

      • Ajan_ratikalla

        Olikohan tuo yritys tarpeen?


    • seataudiskodaVWsama

      VW tietous

      JATKUVA TAKUU KAASUPOLKIMISSA KERTOO MEDIAT

      SÄÄSTÄÄ SIINÄKIN 300e

    • erkki_j

      Voihan paavin pallit. Tänään se tapahtui, nimittäin omasta ocustani katkesi kaasupoljin! Onneksi sain auton joten kuten ajettua lähellä olevaan skoda-huoltoon jossa pojat laittoivat uuden polkimen. Ilmaiseksi. Siis mitään kuluja ei tullut minulle. Hienosti hoidettu homma!!!

      • kuluttajavirastomyös

        Hienoa VW korjataan ilmaiseksi!

        EA888 haetaan samaa jatkuvaa takuuta!


    • Kriitikko_ain_tupeksii

      Takuu pelaa, kun huollattaa merkkihuollossa, eikä Repan putkassa.

      • kaasupoljinnapsVWseat

        Ja rahastus pelaa kun kaasupolkimen vaihto töineen 700e?

        audi huumaaVWskoda


    • kaasupoljinnapsVWaudi

      Vaikeaa VW talviautoilua

      • snadististadista

        Lapissa sataa "taas" lunta? Rekikelit?


    • kaasupoljinnapsVWaudi

      On
      merkkiliikkeen mukaan tuhansilla poikki mennyt

      olisko muuten antanut jatkuvan takuun

    • hörhöllöhuonofiilis

      on menny kolme kertaa
      VWskodaudiseat takuu toimii ja ilmaiseksi asennetaan uusi
      masentuneen näköiset VW henkilöt vaivoin palvelee kun asioit

    • kaasupoljinnapsVWaudi

      Poljin on pörhöllä 160e ja työ varmaan toinen mokoma.

      Vaan polkimella on laajennettu takuu ja merkkiliike korvaa sen

      • Kyyrösen.veikko

        Ootko kysyny alvadilta? On kuulemma halpa. Laitoin omaan 2003 Oktaaviin sieltä


      • slamitpoljinVWaudiskoda
        Kyyrösen.veikko kirjoitti:

        Ootko kysyny alvadilta? On kuulemma halpa. Laitoin omaan 2003 Oktaaviin sieltä

        alvadi ei myy niitä-kuulemma
        slamit myy 90e kpl


    • VWinsinööripäissään

      saranna VW kielellä= muovinen kiinnitys

      oikein vuoden talviautoissa tällaiset?

    • kaasupoljinnapsVWaudi

      Voisko TM tehdä kaasupoljin kestotestin

      vai uskaltaako VW toimittaa omaa kiinnitysratkaisua tutkintaan?

      • kaasupoljinnapsVWaudi

        Niin TM tutki ja tulosti jo öljynsyönnin


    • Anonyymi

      pakkaset lähenee VW autoilijat

    • Anonyymi

      Mitä jos sen vaan laittais jesseteipillä kii. Vähän lerppa siitä tulee kuten skodistin vehkeistä yleensäkin, mutta homma toimii. Sisään vaan vaikkei seisokkaan.... sano skoodisti

    • Anonyymi

      Koora ei kestä.

    • Anonyymi

      Kakkosnelosen pätkästä tulee oiva kaasupoljin Skodaan.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe