caaraklinkka kotka

pettynyt opiskelija

vietiin auto kotkan caaraklinikalle rantahakaan leikarin taakse autohuoltoon itse ostamieni osien kanssa, työ luvattiin tehdä n.100 eurolla työhön meni aikaa n.2 tuntia tuntipalkka hinta 57€/h nettisivuilla, mutta todellisuudessa 60€. Aivan asiaton palvelu, huutoa tuli mekaanikolta, kun pyydettiin laskua, joka oli loppupelissä 160 € todella tingittynä. Josta osat oma ostamat, joten tämä oli pelkkä työn hinta.
Takuuta ei annettu laitolle, pyysin verollista erittyly kuittia, jota en kuitenkaan saanut, vaan sain kuitin mikä oli paperille kirjoitettu, eikä kelpaa veroitukseen. Huom. paperissa ei edes ollut liikkeen leimaa, eikä alveja.
EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN TÄTÄ KORJAAMOA, HAJOITTAA AUTOA ENEMMÄN KUIN KORJAA!!!!!! AUTO EI ENÄÄ OLE SAMA KUIN VIEDESSÄ SE SINNE!!!!!!!!!!!!!
opiskelija tyttönen, jolla ei ole periaatteessa, rahaa, niin korjaus tuli todella kalliiksi!!!

93

4795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A160

      Itseasiassa meinasin huomenna soitella sinnekin kun laturin hihnan vaihto olisi edessä. Kiitos kun ilmoitit niin en viitsi edes soittaa. Kiitos kun tiedotit!

      • 1+1=3

        Paras mainos menestykseen !

        Näinhän se on että kun nykyään jätät auton korjaamolle, niin se on arpapeliä mikä on loppuhinta.
        Tosin olen kyllä yllättynyt myös positiivisesti erällä korjaamolla Karhulassa, sillä löytyi myös vika jonka korjaamalla heti huollossa, säästi autoni varmalta moottorin tuholta.
        Aikaisemmin kieltäytyivät korjaamasta yhtä kotteroa, kun ammattilaisina arvioivat kustannusten tulevan sille tasolle, että auton arvo tuplautuisi ja oikeassa olivat silloinkin.

        Tähän korjaamoon vien siis myös jatkossa koslani korjattavaksi ja huoltoon.
        Tuohon kun lisää että eräs varaosaketju on valmiiksi neuvotellut kohtuu hinnat, niin homma eikun paranee.

        Pitää toki myös muistaa, että jos vie Opelin huoltoon/korjaukseen ei sieltä Mersua palauteta !

        Terkuin
        Temari


    • Liiketoimintaa

      Vai että takuita olis vielä pitänyt antaa???? Mitähän esim.Kahvilanpitäjä sanoisi kun menet sinne omat eväät mukana, mutustelet siellä lämpimässä ja viet varsinaisen asiakkaan paikan.

      • Peikonpolun ukko

        Joo ei putkifirmatkaan ilmeisesti asenna esim öljypolttimoa, jos se ei ole heiltä hankittu. Näin luulisin.


      • pettynyt opiskelija

        kyllä työlle annetaan yleensä takuu ja antavat myös merkkiliikkeet ja omilla ostamilla osilla on myös takuu


      • putkityö
        Peikonpolun ukko kirjoitti:

        Joo ei putkifirmatkaan ilmeisesti asenna esim öljypolttimoa, jos se ei ole heiltä hankittu. Näin luulisin.

        kyllä meidän firma vaihtaa


      • Putki päällä vai?
        Peikonpolun ukko kirjoitti:

        Joo ei putkifirmatkaan ilmeisesti asenna esim öljypolttimoa, jos se ei ole heiltä hankittu. Näin luulisin.

        Tottakai vaihtaa.


      • kaksoisnippa
        putkityö kirjoitti:

        kyllä meidän firma vaihtaa

        Kaveri kertoi,että oli vaikeaa saada putkimiestä asentamaan öljypoltinta jonka hän oli itse "halvalla" hankkinut.


      • automobil
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        kyllä työlle annetaan yleensä takuu ja antavat myös merkkiliikkeet ja omilla ostamilla osilla on myös takuu

        Niin mitenhän tuo nyt sitten on jos itse tuo varaosat ja jos hajoaa se osa niin
        takuuhan ei kuulu minusta remonttimiehelle.?


      • Upo kultaliekki
        putkityö kirjoitti:

        kyllä meidän firma vaihtaa

        Soittelen ensiviikolla.


      • Lindelöffe

        asentavat myös asiakkaan hankkimat osat. Osille he eivät silloin luonnollisestikaan anna takuita.


      • Autohuolto ....

        kuuluu vain asennustyölle, jos asiakas tuo omat varaosat mukanaan. Varaosien viallisuus ja/tai epäyhteensopivuus jää asiakkaan vastuulle. Toisaalta, kunnollinen autokorjaamo informoi tästä asiakkaalle työtä vastaanottaessaan/havaitessaan osien olevan epäsopivia tai huonolaatuisia.


    • pettynyt opiskelija

      HUOM!!!! LISÄÄN VIELÄ OLEMME OTTANEET KULUTTAJASUOJAAN YHTEYTTÄ JA PYYSIVÄT HUOMENNA KÄYMÄÄN, JOTEN ASIA MENEE HEIDÄN TUTKITTAVAKSEEN, KOSKA LUVATTU TAKSA PITÄÄ PITÄÄ PAIKKAANSA 15% KOROTUS MAKSULLA, MUTTA TÄMÄ MENI REILUSTI YLI 60% SOVITUN HINNNAN YLI!! MERKKILIIKKEELLÄ OLISIN SAANUT HALVEMMALLA NÄMÄ SAMAT TYÖT JA TAKUUN TEHDYLLE TYÖLLE!!! VAIKKA OSAT OLIVAT OMIA, NIILLEKKIN LIIKE ANTAA TAKUUN TEHDYSTÄ TYÖSTÄ!!!!!

      • joooo-o

        parempi viedä jatkossa kotteronsa vain merkkiliikkeeseen ettei tarvitse täällä jälkikäteen huutaa...


      • A=AUDI
        joooo-o kirjoitti:

        parempi viedä jatkossa kotteronsa vain merkkiliikkeeseen ettei tarvitse täällä jälkikäteen huutaa...

        Hyvä ,että joku pitää puolensa. Jos tehty muut ,kuin sovittu niin täytyy kysyä asikkaan lupa.Näinhän ei oltu tehty niin hinta arvio on sitova ( 15%). Missäs temari autonsa huollataa kiinnostuin.


      • 1+1=3
        joooo-o kirjoitti:

        parempi viedä jatkossa kotteronsa vain merkkiliikkeeseen ettei tarvitse täällä jälkikäteen huutaa...

        Jos korjaamo ottaa nokkaporot ostetuista osista, niin on myös parempi olla ottamatta työtä vastaan.
        Turha siintä on enään jälkeäpäin itkeä, kun JOUTUI tekemään asiakkaalle halvemilla osilla.
        Ei sitä koslaa tarvitse aina merkkihuoltoon viedä, vie vain tunnetusti hyvään korjaamoon.
        Toki kun varaosamyynti ja korjaamo on sopimuspohjalta tehneet tykö itsensä asiakkaalle, niin ei tartte hakea osia muualta tai korjailla kauempana.
        Tosin tuonne Karhulaan kuin Leikarillekin on järjestettävä aina kyyti suuntaan jos toiseen, mutta Karhulaan viedessä ei sitä koe ongelmaksi.
        Odotan mielenkiinnolla miten tämän Kotkalaisen "piha-auton" maine kaikuu korviin jossain välissä.

        Älä opiskelia menetä hermoja näiden kanssa, aina näitä riittää ja kyllä asiakkaalla on oikeuksia myös, ei pelkästään palveluntarjoajalla ; )

        Temari


      • Poropeukaloita
        joooo-o kirjoitti:

        parempi viedä jatkossa kotteronsa vain merkkiliikkeeseen ettei tarvitse täällä jälkikäteen huutaa...

        TEMPAISI PUNTOON KANNENTIIVISTEEN VÄÄRINPÄIN.Nokka-akselin runkolaakerit tuhoutuivat voitelun puutteeseen.Ei ollut halpa korjaus eikä sitä tehneet he eikä tee mitään muutakaan huoltoa omistamiini kulkupeleihin.(Huolto oli tehty edellisen NAISomistajan aikana kuitit on)


      • pettynyt opiskelija
        A=AUDI kirjoitti:

        Hyvä ,että joku pitää puolensa. Jos tehty muut ,kuin sovittu niin täytyy kysyä asikkaan lupa.Näinhän ei oltu tehty niin hinta arvio on sitova ( 15%). Missäs temari autonsa huollataa kiinnostuin.

        tuttu viisas autohuoltajani ei oma mies, mutta läheinen laittaa tästä lähin kaikki mitä autooni tulee, mutta tonne puljuun sitä ei enää ikinä viedä!!!!


      • pettynyt opiskelija
        1+1=3 kirjoitti:

        Jos korjaamo ottaa nokkaporot ostetuista osista, niin on myös parempi olla ottamatta työtä vastaan.
        Turha siintä on enään jälkeäpäin itkeä, kun JOUTUI tekemään asiakkaalle halvemilla osilla.
        Ei sitä koslaa tarvitse aina merkkihuoltoon viedä, vie vain tunnetusti hyvään korjaamoon.
        Toki kun varaosamyynti ja korjaamo on sopimuspohjalta tehneet tykö itsensä asiakkaalle, niin ei tartte hakea osia muualta tai korjailla kauempana.
        Tosin tuonne Karhulaan kuin Leikarillekin on järjestettävä aina kyyti suuntaan jos toiseen, mutta Karhulaan viedessä ei sitä koe ongelmaksi.
        Odotan mielenkiinnolla miten tämän Kotkalaisen "piha-auton" maine kaikuu korviin jossain välissä.

        Älä opiskelia menetä hermoja näiden kanssa, aina näitä riittää ja kyllä asiakkaalla on oikeuksia myös, ei pelkästään palveluntarjoajalla ; )

        Temari

        kiitos on ainakin joku puolellani!! :D laitoin vain tänne tietoa eteenpäin, koska itse petyin PAHASTI palveluun, enkä halua kenellekkään muulle samaa, enkä pahoittaa kenenkään mieltä. suomessahan on sananvapaus.


      • Osta Lada

        Itse viedyille varaosille ei mikään liike anna takuuta!!!! Jos tilaat Hesarin ja saat Kymärin.... sorry!!!


      • Kokemusta kanssa...

        Et ole ainut, joka ottaa kyseisestä yrityksestä kuluttajasuojaviranomaisiin yhteyttä. Pari vuotta sitten aivan kammottava kokemus kyseisestä yrityksestä ja yrityksen puolesta kuluttajasuojaviranomaiselle valehdeltiin komeasti. Paha todistaa mitään, kun totuudesta ei enää ollut tietoakaan ja kaveritkin haalittiin todistajaksi (vaikkeivät paikalla olleetkaan).
        Toivottavasti saat jotain järjestystä putiikin toimintaan, kun ei ole muut siinä onnistuneet. Todellakin toivotan onnea matkaan. Kierot firmat/yrittäjät pitäisi saada karsittua...


      • joojoo2014
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        tuttu viisas autohuoltajani ei oma mies, mutta läheinen laittaa tästä lähin kaikki mitä autooni tulee, mutta tonne puljuun sitä ei enää ikinä viedä!!!!

        Se on varmaan se kuuluisa halva ja hyvä. Opiskelijat voidat ajaa fillarilla!


    • Leiman saat passiisi

      Kuitissa ei tarvitse olla leimoja. Kuitissa pitää olla yrityksen nimi, päiväys (sekä alv.merkintä mikäli yritys on alv.alainen). Lisäksi kuittiin yleensä lisätään yrityksen tunnus.
      Leimoja ei ole käytetty vuosiin.
      Tavallinen paperi, jossa lukee kuitti, lasku, käteiskuitti, käteislasku jne. riittää.

      • pettynyt opiskelija

        niin pitää olla yrityksen nimi ja muut mutta ei ollut ja ei tämä oikein ole


    • volvoautoilija

      Minulle on tehty ne työt mitä on luvanneet sekä ilmoitettuun hintaan.
      Nopeasti ja mielestäni myös ammattitaidolla.

    • oire

      Tuo tuntipalkka tuntuu kuitenkin aika edulliselta, jos vertaa monen muun merkkiliikkeen tuntipalkkoihin ja joissa vielä vikaa ei saatu selvitetyksi. Itse kävin juuri tuolla korjaamolla jokunen kuukausi sitten ja vika löytyi ja auto tuli kuntoon ja leimankin laittoi katsastusmiäs hetken päästä, menen muulloinkin!

      • pettynyt opiskelija

        niin oli mullakin osat valmiina ja hinta oli lyöty jo lukkoon sekä viat tiedossa mitkä piti laittaa, mutta teki asiansa, mutta ei kuitenkaan sovitulla hinnalla. Eivät soittaneet lisäkustannuksista, vaikka oli sovittu erikseen, että soittavat, jos on jotain isompaa, mutta ei ollut ja hajottivat kaiken lisäksi minulta kaasarin, jota on vaikea saada enää tähän hätään kun autosta menee ajoaika umpeen.
        sentään on viisas tuttu joka osaa laittaa autoja, mutta tätä vikaa ei olisi saanut itse tehtyä, kun ei ollut siihen tarkoitukseen sopivia työvälineitä.


      • Korjautin autoa
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        niin oli mullakin osat valmiina ja hinta oli lyöty jo lukkoon sekä viat tiedossa mitkä piti laittaa, mutta teki asiansa, mutta ei kuitenkaan sovitulla hinnalla. Eivät soittaneet lisäkustannuksista, vaikka oli sovittu erikseen, että soittavat, jos on jotain isompaa, mutta ei ollut ja hajottivat kaiken lisäksi minulta kaasarin, jota on vaikea saada enää tähän hätään kun autosta menee ajoaika umpeen.
        sentään on viisas tuttu joka osaa laittaa autoja, mutta tätä vikaa ei olisi saanut itse tehtyä, kun ei ollut siihen tarkoitukseen sopivia työvälineitä.

        Minä olen myös sopinut hinnan etukäteen, ettei tule ylltyksiä ja itse korjaan kaiken minkä pystyn tai voin olosuhteisiin nähden, ei ole tallia ja korjaa sitten talvella. Minä kävin sitten Karhulassa alan liikkeessä kysymässä, että mitä tulisi jollain haarukoinnilla maksamaan korjaus. Kysymyksessä oli vanhan osan korjaaminen tai uusi osa ja nämä vaihtoehdot hintoineen halusin tietää mutta omistaja olikin huono käytöksinen ei sanunut hitoja vaikka ennen sanoi ja tehtiin. Nyt ei käynyt koska ei tiedetä mitä pitää tehdä ja mitä se voi maksaa, vaikka siellä tehdään juuri sitä työtä mistä nyt oli kyse ja joka päivä kaivinkoneista henkilöautoihin ja kuorma autoihin ja siltä väliltä.Sanoi tylysti, että tuo se tänne ja sitte selviää hinta, turhaan siinä nyt soitat suutas. Ajattelin, että jos ei tiedetä hintaa, niin ei kyllä pääse minua rokottamaan niin, että viedään sika säkissä sinne kun vielä tarkalleen tiedettiin molemmat mikä autossa on vika ja mitä pitää tehdä. Minulle ei tuntiveloitus merkitse mitään, vaan se että paljonko maksaa korjaus. Siihen loppui sen liikkeen käynnit minulta näillä näkymillä. Alan ammattilaisena kun ei tiennyt mitä maksaa korjaus ja toisessa paikassa se sanottiin jo puhelimessa ja siellä se sitten korjattiin ja hyvä tuli. Paikkakuntaa kyllä joutui vaihtamaaan pois Kotkasta, koska täällä on vähissä sellaiset ammattiliikkeet jota korjauksessa tarvittiin. Joutui avun hakemaan Joutsasta asti, en käynyt siellä, vaan lähetin osan sinne ja se tuli korjattuna takaisin ja asialisesti ilman suunsoittoa kävi kaikki jutut. Että eipä tällailla mielestäni liiketouhuja hoideta.


      • 1+1=3
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        niin oli mullakin osat valmiina ja hinta oli lyöty jo lukkoon sekä viat tiedossa mitkä piti laittaa, mutta teki asiansa, mutta ei kuitenkaan sovitulla hinnalla. Eivät soittaneet lisäkustannuksista, vaikka oli sovittu erikseen, että soittavat, jos on jotain isompaa, mutta ei ollut ja hajottivat kaiken lisäksi minulta kaasarin, jota on vaikea saada enää tähän hätään kun autosta menee ajoaika umpeen.
        sentään on viisas tuttu joka osaa laittaa autoja, mutta tätä vikaa ei olisi saanut itse tehtyä, kun ei ollut siihen tarkoitukseen sopivia työvälineitä.

        Caaraklinikasta olen kuullut myös hyvää eli en tuomitse huonoksi yhden huononkaupan perusteella !!!
        Tässä tapauksessa siis on käynyt väärin ilmeisesti, nuorien ja etenkin opiskelioiden kohdalla peräänkuulutan korjaamon vastuuntuntoa eli heillä ei ole heittää helpolla niitä lisäeuroja eli suoraan kiinteähinta josta ei livetä ilman erillistäsopimista. Kahvirahat on siis kynittävä niiltä joilla sitä on !

        Omatkokemukset eli näiden perusteella itse korjautan !
        Nissan, niin ehdottomasti Hyväntuulenauto.
        Kosla (pitää sisällään kaiken merkkiset kulkuneuvot joita ei muuten mainittu), Hynninen (AD-Karhula)
        Volvo, Autosalpa KOUVOLA
        Mersu, merkkiliike.
        Toyota, merkkiliike


      • pettynyt opiskelija
        1+1=3 kirjoitti:

        Caaraklinikasta olen kuullut myös hyvää eli en tuomitse huonoksi yhden huononkaupan perusteella !!!
        Tässä tapauksessa siis on käynyt väärin ilmeisesti, nuorien ja etenkin opiskelioiden kohdalla peräänkuulutan korjaamon vastuuntuntoa eli heillä ei ole heittää helpolla niitä lisäeuroja eli suoraan kiinteähinta josta ei livetä ilman erillistäsopimista. Kahvirahat on siis kynittävä niiltä joilla sitä on !

        Omatkokemukset eli näiden perusteella itse korjautan !
        Nissan, niin ehdottomasti Hyväntuulenauto.
        Kosla (pitää sisällään kaiken merkkiset kulkuneuvot joita ei muuten mainittu), Hynninen (AD-Karhula)
        Volvo, Autosalpa KOUVOLA
        Mersu, merkkiliike.
        Toyota, merkkiliike

        vaikka olen opiskelija tyttönen, minulla oli matkassa autonasentaja, jolla vain itsellään ei ollut työkalua, jolla vaihtaa tarvittavat osat, eli jakoremmi, kysytty vielä ammattilaisilta, merkkiliikkestä ja kaikki ovat tähän menessä antaneet halvemman tarjouksen kuin kyseinen liike. ( vaikka ei ole merkki liike tälle autolle)mutta jos tämä hinta joka oli lyöty lukkoon olisi pitänyt paikkaansa, niin tämä olisi ollut halvin kaikista kysymistäni paikoista, merkkiliikkeen ja tämän liikkeen hintaero oli 20€, ei paljon, mutta kysessä merkkiliike vastaan nyrkkipaja.
        kaikki nämä viat ovat korjattu, mitä he aiheuttivat, tuttuni kautta, joka on läheinen ja vanhempi ihminen, joka TIETÄÄ AUTOSTA KUIN AUTOSTA KAIKEN!!!
        SEN TAKIA KYSEINEN IHMINEN OLI MUKANA, KUIN AUTO VIETIIN SINNE JA ASIAT OLI SOVITTU KAIKKI ETUKÄTEEN PUHELIMITSE SEKÄ PAIKANPÄÄLLÄ!!
        ITSE EN TIEDÄ AUTOISTA JUURI MITÄÄN, SIKSI TUTTUNI MUKANA!!!
        JOS OPISKELIJA KYSEESSÄ, NIIN PITÄISI JO YMMÄRTÄÄ, ETTEI OLE RAHAVARAT KOVIN HYVÄT JA SOVITTU ON AINA SOVITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Saksalainen auto
        1+1=3 kirjoitti:

        Caaraklinikasta olen kuullut myös hyvää eli en tuomitse huonoksi yhden huononkaupan perusteella !!!
        Tässä tapauksessa siis on käynyt väärin ilmeisesti, nuorien ja etenkin opiskelioiden kohdalla peräänkuulutan korjaamon vastuuntuntoa eli heillä ei ole heittää helpolla niitä lisäeuroja eli suoraan kiinteähinta josta ei livetä ilman erillistäsopimista. Kahvirahat on siis kynittävä niiltä joilla sitä on !

        Omatkokemukset eli näiden perusteella itse korjautan !
        Nissan, niin ehdottomasti Hyväntuulenauto.
        Kosla (pitää sisällään kaiken merkkiset kulkuneuvot joita ei muuten mainittu), Hynninen (AD-Karhula)
        Volvo, Autosalpa KOUVOLA
        Mersu, merkkiliike.
        Toyota, merkkiliike

        Merkkiliikkeessä teetätin jakohihnan vaihdon. Pyysin yksilöidyn tarjouksen osineen,töineen ja pientarvikkeineen. Kokonaishinta oli halvempi kuin nyrkkipajassa,jossa halpoja työtunteja olisi tullut enemmän . Kokonaishinta ratkaisee ei se mikä on tuntiveloitus. Ja merkkiliikkeessä ajoturva säilyy.

        Jäähdyttäjän vaihto.merkkiliikkeessä halvempi ja nopeampi,sillä joka automerkissä on omat juttunsa ja niksinsä. Hinta-arvio= 100% paikkansapitävä eli tietää jo autoa viedessä paljonko rahaa korjaukseen menee.

        Yleiskorjaamoista olen kuullut paljon kehuja Hyväntuulenautosta. Ja peltikorjaamo on aivan HUIPPULUOKKAA kunnolliset,kalliit laitteet.


      • Lei ja Kari Kotkasta
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        vaikka olen opiskelija tyttönen, minulla oli matkassa autonasentaja, jolla vain itsellään ei ollut työkalua, jolla vaihtaa tarvittavat osat, eli jakoremmi, kysytty vielä ammattilaisilta, merkkiliikkestä ja kaikki ovat tähän menessä antaneet halvemman tarjouksen kuin kyseinen liike. ( vaikka ei ole merkki liike tälle autolle)mutta jos tämä hinta joka oli lyöty lukkoon olisi pitänyt paikkaansa, niin tämä olisi ollut halvin kaikista kysymistäni paikoista, merkkiliikkeen ja tämän liikkeen hintaero oli 20€, ei paljon, mutta kysessä merkkiliike vastaan nyrkkipaja.
        kaikki nämä viat ovat korjattu, mitä he aiheuttivat, tuttuni kautta, joka on läheinen ja vanhempi ihminen, joka TIETÄÄ AUTOSTA KUIN AUTOSTA KAIKEN!!!
        SEN TAKIA KYSEINEN IHMINEN OLI MUKANA, KUIN AUTO VIETIIN SINNE JA ASIAT OLI SOVITTU KAIKKI ETUKÄTEEN PUHELIMITSE SEKÄ PAIKANPÄÄLLÄ!!
        ITSE EN TIEDÄ AUTOISTA JUURI MITÄÄN, SIKSI TUTTUNI MUKANA!!!
        JOS OPISKELIJA KYSEESSÄ, NIIN PITÄISI JO YMMÄRTÄÄ, ETTEI OLE RAHAVARAT KOVIN HYVÄT JA SOVITTU ON AINA SOVITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Pitää olla Y-tunnus eli Yritys-ja yhteisötunnus.
        Ja tulevaisuudessa kirjallinen sopimus.


      • Musta Audi A4
        Saksalainen auto kirjoitti:

        Merkkiliikkeessä teetätin jakohihnan vaihdon. Pyysin yksilöidyn tarjouksen osineen,töineen ja pientarvikkeineen. Kokonaishinta oli halvempi kuin nyrkkipajassa,jossa halpoja työtunteja olisi tullut enemmän . Kokonaishinta ratkaisee ei se mikä on tuntiveloitus. Ja merkkiliikkeessä ajoturva säilyy.

        Jäähdyttäjän vaihto.merkkiliikkeessä halvempi ja nopeampi,sillä joka automerkissä on omat juttunsa ja niksinsä. Hinta-arvio= 100% paikkansapitävä eli tietää jo autoa viedessä paljonko rahaa korjaukseen menee.

        Yleiskorjaamoista olen kuullut paljon kehuja Hyväntuulenautosta. Ja peltikorjaamo on aivan HUIPPULUOKKAA kunnolliset,kalliit laitteet.

        Merkkiliikkeessä jokaisesta työstä saat yksilöidyn hinnan.

        Siellä ei kukaan sano,että "mul on 50 euroo tunti katotaa sit paljonko tunteja on mennyt".

        Monet työt saa merkkiliikkeessä halvemmalla.

        Lisäksi saat kuitin ja työtakuun.


      • mies kotkasta
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        vaikka olen opiskelija tyttönen, minulla oli matkassa autonasentaja, jolla vain itsellään ei ollut työkalua, jolla vaihtaa tarvittavat osat, eli jakoremmi, kysytty vielä ammattilaisilta, merkkiliikkestä ja kaikki ovat tähän menessä antaneet halvemman tarjouksen kuin kyseinen liike. ( vaikka ei ole merkki liike tälle autolle)mutta jos tämä hinta joka oli lyöty lukkoon olisi pitänyt paikkaansa, niin tämä olisi ollut halvin kaikista kysymistäni paikoista, merkkiliikkeen ja tämän liikkeen hintaero oli 20€, ei paljon, mutta kysessä merkkiliike vastaan nyrkkipaja.
        kaikki nämä viat ovat korjattu, mitä he aiheuttivat, tuttuni kautta, joka on läheinen ja vanhempi ihminen, joka TIETÄÄ AUTOSTA KUIN AUTOSTA KAIKEN!!!
        SEN TAKIA KYSEINEN IHMINEN OLI MUKANA, KUIN AUTO VIETIIN SINNE JA ASIAT OLI SOVITTU KAIKKI ETUKÄTEEN PUHELIMITSE SEKÄ PAIKANPÄÄLLÄ!!
        ITSE EN TIEDÄ AUTOISTA JUURI MITÄÄN, SIKSI TUTTUNI MUKANA!!!
        JOS OPISKELIJA KYSEESSÄ, NIIN PITÄISI JO YMMÄRTÄÄ, ETTEI OLE RAHAVARAT KOVIN HYVÄT JA SOVITTU ON AINA SOVITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Samoja kokemuksia kyseisestä paikasta... palveluun ei voi luottaa. Heillä sattui moka, kun luulivat että en tiedä asioista mitään. Yrittivät laskuttaa yli hintaa eikä ihan vähän.


      • ei vikoja ei
        1+1=3 kirjoitti:

        Caaraklinikasta olen kuullut myös hyvää eli en tuomitse huonoksi yhden huononkaupan perusteella !!!
        Tässä tapauksessa siis on käynyt väärin ilmeisesti, nuorien ja etenkin opiskelioiden kohdalla peräänkuulutan korjaamon vastuuntuntoa eli heillä ei ole heittää helpolla niitä lisäeuroja eli suoraan kiinteähinta josta ei livetä ilman erillistäsopimista. Kahvirahat on siis kynittävä niiltä joilla sitä on !

        Omatkokemukset eli näiden perusteella itse korjautan !
        Nissan, niin ehdottomasti Hyväntuulenauto.
        Kosla (pitää sisällään kaiken merkkiset kulkuneuvot joita ei muuten mainittu), Hynninen (AD-Karhula)
        Volvo, Autosalpa KOUVOLA
        Mersu, merkkiliike.
        Toyota, merkkiliike

        jopolla pääsee


    • mopotytöt osaa

      Hullut mopotytöt korjaa räskissä auton kuin auton siideripalkalla! Sinne minä vien mersuni aina huoltoon.

      • Täys palveluko?

        Huoltaako ne ihmisiäkin niinkui teboil mm. lupaa?


    • se joka luulee

      Samanlaisia kokemuksia täälläkin, automies henkeen ja vereen kun olen, niin mua kusetetaan vaan kerran per liike.
      Caaraklinikka kusetti mua aurauskulmien säädössä. Laittoi romut kiinni, palveli sen säädön aikana kolmea asiakasta, myi osia, teki varauksia ym. Multa veloitti tuntiveloituksen koko ajasta eli lähes 2h vaikka teki työtä alle tunnin. Samalla keikalla ostin jarrusatulat, niiden piti olla uusia eikä korjattuja, siksi olin valmis maksamaan pari kymppiä kappaleelta enemmän kuin muissa liikkeissä. Tuli sit kahdelta eri valmistajalta korjatut satulat.

      Säätöhommat moottoriin tekivät hyvin, mutta noiden muiden takia en autoani kyseiseen puljuun vie. Toinen kusetusfirma on Reijon diesel. Siellä sovittiin kansirempan hinnaksi 120e, hakiessa se hinta olikin jo 220e. Pomon bemariin piti turbo vaihtaa, reijon diesel olisi laskuttanut 12h siitä, merkkiliike teki sen 4h. ja reilusti alle puoleen hintaan.

      • Yksi monista

        Tulee tuon nimen kuullessa mieleen tarina asianajajasta, joka kuoli nuorena. Pyhän Pietarin portilla tämä ihmettelee syytä nuorena kuolemiseen. Pietari tutkii papereitaan ja tuumaa; "Vai nuori, laskutettujen tuntien mukaan olette pitkälti yli satavuotias".
        Mikäs on helpompaa kun myydä osia, "aseveli hintaan", mitä ei tarvitsisi edes vaihtaa ja laskuttaa vielä valohoidostakin. Ja sen varaosan voi myydä aina seuraavalle hyväuskoiselle laadukkaana "kunnostettuna" varaosana, asevelihintaan tietysti....


      • rehellisyys kunniaan

        Reijon Diesel tosiaan kusettaa asiakasta ja rajusti..tosi huijarifirma...en suosittele siellä teettämään mitään autoihin liittyviä korjauksia..saat kaupanpäälle vielä tosi tylyä kohtelua..levittäkää tietoa että saadaan moiset korjaamot eliminoitua...


    • NoMore

      Vein aikanaan autoni sinne alapallonivelen vaihtoon. Auto oli siellä sovittuna aikana, eikä laitossa ollut muita autoja, menin kahville, tulin 2 h myöhemmin, kuten sovittu. Autolle ei oltu tehty MITÄÄN. OK... no ei menetetä malttia. Sovin, että 1h myöhemmin homma selvä.

      Taas kahvit, takaisin ja auto seisoi edelleen samassa paikassa!!! nYT ALKOI JO HIEMAN OTTAMAAN PÄÄHÄN. MENIN HALLIIN, EIKÄ HERROJA TAKAOSAssa KIINNOSTANUT TULLA EDES JUTTUSILLE. OK.

      Kävelin hallin perukoille, menin avaintaululle ja otin omani pois ja läksin, enkä palaa.....

      Kai aloittajakin oli sopinut omien osien käytöstä ja kuka sanoo, että osat olisi ollet halvempia? Liike on aivan uskomattoman PASKA. Tosin samaa paskaa saa osakseen muuallakin, tässä näkee suomalaisen työmiehen moraalin. Sitä ei enää ole, vitut veisataan toisten ihmisten rahoista ja omaisuudesta.

    • Totuus esiin

      Kyllä tähän tarvittaisiin myös yrittäjän versio tapahtuneesta, vai kuinka? Näin ulkopuolisesta tuo maksettu työkustannus ei nyt aivan mahdoton ole. Jos työ on ollutkin hankalampi kuin on oletettu niin yrittäjänkö pitäisi ottaa lisäkustannus omaan piikkiin? Käytetystä ajastahan on vain asiakkaan kertomus joka voi toki olla puppua.
      Väite, että autoa rikottiin korjauksen aikana vaatisi myös hieman lisävalaistusta. On vaikea käsittää kuinka kaasari vioittuisi nokkahihnan vaihdon aikana. Se, ettei työlle anneta takuuta voi johtua esim. siitä, ettei asiakas tuonutkaan kaikkia osia joita hyvään lopputulokseen pääsemiseksi olisi tarvittu?

      • poppiis

        olen käyttänyt eikä kertaakaan yllätystä laskussa. Tekevät myös työn kunnolla. Toki usein saattaa olla kalliimpaa kuin näillä ns nyrkkipajoilla mutta jos halpaa ostaa niin paskaa usein saa...


      • Katson minne vien

        Reijon diisel on pahin kusettaja jota tiedän näillä seuduin. Siellä rahastetaan tyhjästä. Ruikskusuuttimien tarkastuskin olisi maksanut kuuteen sylinteriin markoissa melkein viisi tuhatta kun olisi uusinut kaikki ja niitten uusinta tuoihon hintaan on kamala. Summassa sanottiin, että jos ne on kunnossa, ei ole järkeä ehjiä uusia ja siellä ne tarkastettiin ja yhdessäkään ei ollut vikaa ja tarkastus maksoi seitsemän kymppiä ja vastaava Rijon diiselissä useita tuhansia, että sellainen korjaaja on tällaisen kokemuksen perusteella.


      • Sakemanni.
        poppiis kirjoitti:

        olen käyttänyt eikä kertaakaan yllätystä laskussa. Tekevät myös työn kunnolla. Toki usein saattaa olla kalliimpaa kuin näillä ns nyrkkipajoilla mutta jos halpaa ostaa niin paskaa usein saa...

        Ja jos sulla on tilattu aika vaikka 09.00 niin silloin auto otetaan työn alle. Tietenkin voi tulla yllätyksiä esim sairastapauksien muodossa. 12-vuotta olen samaa merkkiliikettä käyttänyt,ei moiteen sijaa.


      • Asiakas9
        poppiis kirjoitti:

        olen käyttänyt eikä kertaakaan yllätystä laskussa. Tekevät myös työn kunnolla. Toki usein saattaa olla kalliimpaa kuin näillä ns nyrkkipajoilla mutta jos halpaa ostaa niin paskaa usein saa...

        Reijon Diesel varattu 3h vianetsintään. Hoitui nopeammin ja edullisemmin. Kiitos!


    • RR

      Paljon olen kuullut vastaavanlaisista tapauksista pelkästään tuttaviltani. Ja auto on "huollosta/korjauksesta" tullessa huonommassa kunnossa kun sinne vietäessä. Rahat kyllä kelpaavat, kalliskin paikka on, mutta asiakaspalvelu olematon....

      • Monimuotohuoltaja

        Voi hyvät hyssykät!! Muistelkaapa miten alku äitinne EEVA toteuttl tahtonsa.Se käärme luikertelee nyt sisällänne neuvvoineen(kokemuksena pitkä suhde).Haluaisin tässä vaan huomauttaa että kun on vaihto-osat omasta takaa niin onhan teillä muutakin vaihtokelpoista vähien eurojen korvikkeeksi "omasta takaa".

        Hyvänä puolena ko vaihtokaupassa saattaa syntyä pitempiaikainen monimuotoinen huoltosuhde joten rohkeasti vaan tarjouksia kehiin.


        Ps tämän tyyppinen vastaus kuuluu pääsääntöisesti palstan viestiketjuihin.


      • Marinkyläläinen
        Monimuotohuoltaja kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät!! Muistelkaapa miten alku äitinne EEVA toteuttl tahtonsa.Se käärme luikertelee nyt sisällänne neuvvoineen(kokemuksena pitkä suhde).Haluaisin tässä vaan huomauttaa että kun on vaihto-osat omasta takaa niin onhan teillä muutakin vaihtokelpoista vähien eurojen korvikkeeksi "omasta takaa".

        Hyvänä puolena ko vaihtokaupassa saattaa syntyä pitempiaikainen monimuotoinen huoltosuhde joten rohkeasti vaan tarjouksia kehiin.


        Ps tämän tyyppinen vastaus kuuluu pääsääntöisesti palstan viestiketjuihin.

        Arvostan sinua ihmisenä,mutta en halua huoltosuhteeseen kanssasi.


      • Monimuotohuoltaja
        Marinkyläläinen kirjoitti:

        Arvostan sinua ihmisenä,mutta en halua huoltosuhteeseen kanssasi.

        Nykyisten vapaiden tuulien aikana en itse pidä mitään mahdottomana.Taantuman syveneminen lamaksi saattaa tehdä ko tavasta ties miten suosittua.Joten suosittelen hyvissä ajoin huoltosuhteen perustamista ennenkuin joudumme myymään ei oota.

        Ps viittaan vapaiden tuulien aiheuttamien huoltosuhteiden positiivisiin puoliin kuten esim mahdollisen isännän kehut auton hyvästä kunnosta ja ehkä hönkäisy sinä itsekin suorastaan sädehdit.

        Kevättä odotellessa terveiset täältä rasvamontun reunalta (kukaties vaikka myös sinun oma huoltajasi).


      • pettynyt opiskelija
        Monimuotohuoltaja kirjoitti:

        Nykyisten vapaiden tuulien aikana en itse pidä mitään mahdottomana.Taantuman syveneminen lamaksi saattaa tehdä ko tavasta ties miten suosittua.Joten suosittelen hyvissä ajoin huoltosuhteen perustamista ennenkuin joudumme myymään ei oota.

        Ps viittaan vapaiden tuulien aiheuttamien huoltosuhteiden positiivisiin puoliin kuten esim mahdollisen isännän kehut auton hyvästä kunnosta ja ehkä hönkäisy sinä itsekin suorastaan sädehdit.

        Kevättä odotellessa terveiset täältä rasvamontun reunalta (kukaties vaikka myös sinun oma huoltajasi).

        nyt sitten tuli todistettua että caaraklinikka tuhosi autoni kun kävin tarkastamassa merkkiliikkeessä autoni , tuli julki, että caaraklinikka oli löysyttänyt autostani vetarin sekä laskenut öljyjä niin, että siitä oli ihan öljyt loppu, mutta onneksi vika saatiin korjattua pian merkkiliikkeessä ja merkkiliike voi todistaa että se pitää paikkaansa. siis näitten vikalistojen perusteella EI TODELLAKAAN KANNATA VIEDÄ AUTOA HUOLTOON!!


      • HUI-jari
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        nyt sitten tuli todistettua että caaraklinikka tuhosi autoni kun kävin tarkastamassa merkkiliikkeessä autoni , tuli julki, että caaraklinikka oli löysyttänyt autostani vetarin sekä laskenut öljyjä niin, että siitä oli ihan öljyt loppu, mutta onneksi vika saatiin korjattua pian merkkiliikkeessä ja merkkiliike voi todistaa että se pitää paikkaansa. siis näitten vikalistojen perusteella EI TODELLAKAAN KANNATA VIEDÄ AUTOA HUOLTOON!!

        Uskotaan...

        Oliko vielä peruna pakoputkessa ja sokeria bensatankissa...

        Keksitkö vielä lisää???????????????????


      • pettynyt opiskelija
        HUI-jari kirjoitti:

        Uskotaan...

        Oliko vielä peruna pakoputkessa ja sokeria bensatankissa...

        Keksitkö vielä lisää???????????????????

        EI KUULE VARMAAN OLE KEKSITTYÄ JUTTUA!!! PAINAKAA SE MIELEENNE!! JA PETTYNEET VOIVAT OLLA LAITTAMATTA KOMMENTTEJAAN, JOS EI KESTÄ OIKEAA PALAUTETTA!!
        TAI VIE AUTONSA SINNE JOS HALUAA SEN JÄLKEEN KÄYTETYT OSAT TILALLE!!! ETTÄ KIITOS VAIN KAIKILLE JOTKA OVAT PUOLELLANI!!!


      • gayface68
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        EI KUULE VARMAAN OLE KEKSITTYÄ JUTTUA!!! PAINAKAA SE MIELEENNE!! JA PETTYNEET VOIVAT OLLA LAITTAMATTA KOMMENTTEJAAN, JOS EI KESTÄ OIKEAA PALAUTETTA!!
        TAI VIE AUTONSA SINNE JOS HALUAA SEN JÄLKEEN KÄYTETYT OSAT TILALLE!!! ETTÄ KIITOS VAIN KAIKILLE JOTKA OVAT PUOLELLANI!!!

        Et taida edes tietää miten autosta vetari, elikkä virallisemmin vetoakseli irroitetaan. En paljoa turhaan huutelisi, melko läpinäkyvää mustamaalasta.


      • Fviat
        gayface68 kirjoitti:

        Et taida edes tietää miten autosta vetari, elikkä virallisemmin vetoakseli irroitetaan. En paljoa turhaan huutelisi, melko läpinäkyvää mustamaalasta.

        Hae ystävä hyvä huoltokirja vaikka kirjastosta lainaksi niin opit vähän "autoista".
        Sitaateissa koska kyseessä taisi olla Fiat.


      • Karpiitilamppu
        Fviat kirjoitti:

        Hae ystävä hyvä huoltokirja vaikka kirjastosta lainaksi niin opit vähän "autoista".
        Sitaateissa koska kyseessä taisi olla Fiat.

        Suotana tuollasta jorinnaa.Tuollaset lopit pittäis taetaa yheksänkymmenen astehen kulmoon ja työntöö vanhan kunnon skantinavian veivi persiisee vähä pyörävyttää ja hönkästä jot nyt lähtee jossei muut ni poluupit paksust suolest.


      • tyttö asentaja
        Fviat kirjoitti:

        Hae ystävä hyvä huoltokirja vaikka kirjastosta lainaksi niin opit vähän "autoista".
        Sitaateissa koska kyseessä taisi olla Fiat.

        KYSEESSÄ EI OLE FIAT!!!! EIHÄN JAKOHIHNAN VAIHDOSSA VETARIA IRROITETTA SAATIKKA SITTEN VENTTIILIN KOPPAA TURHAN TAKIA!! KYLLÄ MINÄ VITTU TIEDÄN VAIKKA TYTTÖ OLENKIN YMMÄRRÄN SILTI AUTOISTA ENEMMÄN KUIN JÄTKÄT!!!


      • harrastelija rassaaj
        tyttö asentaja kirjoitti:

        KYSEESSÄ EI OLE FIAT!!!! EIHÄN JAKOHIHNAN VAIHDOSSA VETARIA IRROITETTA SAATIKKA SITTEN VENTTIILIN KOPPAA TURHAN TAKIA!! KYLLÄ MINÄ VITTU TIEDÄN VAIKKA TYTTÖ OLENKIN YMMÄRRÄN SILTI AUTOISTA ENEMMÄN KUIN JÄTKÄT!!!

        Miten on onnistuttu löysäämää vetari???? Ja vaikka oiskin jotenki kummassa onnistuttu siinä niin sieltä tulevat öljyt on lootasta eikä koneesta.... merkkiliike tuskin rupee ainaskaa ilmasiks tutkimaa tollasii juttui.... oisko pikkasen liioitteluu nyt nois jutuis. Ja 160 ekee ei oo paha hinta auton huollost, on se huomattavast halvempaa kun se että hommaat itelle tilat ja työkalut.... Voin toki olla väärässäkin.


      • tyttöasentaja
        gayface68 kirjoitti:

        Et taida edes tietää miten autosta vetari, elikkä virallisemmin vetoakseli irroitetaan. En paljoa turhaan huutelisi, melko läpinäkyvää mustamaalasta.

        tässä vinkki miten vetari irroitetaan päästetään päämutteri irti ja vedetään ulompi nivel jarrulevyn sisältä ulos jonka jälkeen se vedetään vaihdelaatikosta irti mut miten tämä jakopään remppaan liittyy ei päämutteri itsestään aukea koska on lukite siinä ja auto oli tarkastettu katsastusta varte edellisenä päivänä ei tämä ole mitään mustamaalaamista vaan tosiasia


      • Totuus esiin
        tyttöasentaja kirjoitti:

        tässä vinkki miten vetari irroitetaan päästetään päämutteri irti ja vedetään ulompi nivel jarrulevyn sisältä ulos jonka jälkeen se vedetään vaihdelaatikosta irti mut miten tämä jakopään remppaan liittyy ei päämutteri itsestään aukea koska on lukite siinä ja auto oli tarkastettu katsastusta varte edellisenä päivänä ei tämä ole mitään mustamaalaamista vaan tosiasia

        Eli eipä vetari vielä irtoa noilla vinkeillä. Eipä ole näkynyt yrittäjän vastinetta tähän satumaiseen tarinaan. Syytä olis ilmaantua tai alan uskoa että tarinassa voisi hieman olla tottakin joukossa.


      • juu ei
        Totuus esiin kirjoitti:

        Eli eipä vetari vielä irtoa noilla vinkeillä. Eipä ole näkynyt yrittäjän vastinetta tähän satumaiseen tarinaan. Syytä olis ilmaantua tai alan uskoa että tarinassa voisi hieman olla tottakin joukossa.

        Meinaat, että kaikki Kotkalaiset seuraa SUOLI24 foorumia?


      • harrastelija asentaj
        tyttöasentaja kirjoitti:

        tässä vinkki miten vetari irroitetaan päästetään päämutteri irti ja vedetään ulompi nivel jarrulevyn sisältä ulos jonka jälkeen se vedetään vaihdelaatikosta irti mut miten tämä jakopään remppaan liittyy ei päämutteri itsestään aukea koska on lukite siinä ja auto oli tarkastettu katsastusta varte edellisenä päivänä ei tämä ole mitään mustamaalaamista vaan tosiasia

        Juu, näinhän se menee.... kiitti vinkistä... viimeks ku otin irti ni joutu kyl purkaa pikkasen enemmän kun yhden mutterin ja sit vaan nykäsemäl irti... No en jaksa väitellä. Tunnut tietävän kaiken ja varmaan kaikesta... ettet vaan olisi se keskustelun alussa ilmennyn opiskelijatytön mainitsema vanhempi kaikkitietävä asiantuntija :D KUITTAA JA POISTUU KESKUSTELUSTA HALLILLE!!!! Ite ku tekee ni ei tarvii perästä huudella!


      • Justin Case
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        nyt sitten tuli todistettua että caaraklinikka tuhosi autoni kun kävin tarkastamassa merkkiliikkeessä autoni , tuli julki, että caaraklinikka oli löysyttänyt autostani vetarin sekä laskenut öljyjä niin, että siitä oli ihan öljyt loppu, mutta onneksi vika saatiin korjattua pian merkkiliikkeessä ja merkkiliike voi todistaa että se pitää paikkaansa. siis näitten vikalistojen perusteella EI TODELLAKAAN KANNATA VIEDÄ AUTOA HUOLTOON!!

        Kun olet niin varma asiasta.

        Jos et tee, niin olet pelkkä paskanjauhaja ja yrittäjän kunnian loukkaaja.


      • bba
        Justin Case kirjoitti:

        Kun olet niin varma asiasta.

        Jos et tee, niin olet pelkkä paskanjauhaja ja yrittäjän kunnian loukkaaja.

        Teikari itsekö tämän kommentin heitti, toistat itseäsi.


      • miekin
        Justin Case kirjoitti:

        Kun olet niin varma asiasta.

        Jos et tee, niin olet pelkkä paskanjauhaja ja yrittäjän kunnian loukkaaja.

        eiks täällä ole sananvapaus ja eikä kirjoittaja minun mielestä loukkaa kyseistä firmaa kun ei ole sanonut nimiä siis työmiehien ja varmaan itsekin laittaisin tänne juttua jos kävisi samallalailla ja en usko että on paskaa jauhanut ja kirjoittaja kirjoittaa asiallisesti ja asiaa


      • korjautin
        miekin kirjoitti:

        eiks täällä ole sananvapaus ja eikä kirjoittaja minun mielestä loukkaa kyseistä firmaa kun ei ole sanonut nimiä siis työmiehien ja varmaan itsekin laittaisin tänne juttua jos kävisi samallalailla ja en usko että on paskaa jauhanut ja kirjoittaja kirjoittaa asiallisesti ja asiaa

        Siellä firmassa missä Teikari työskentelee, niin kierrän se kaukaa kokemukseni perusteella sanottuna. Niistä töistä ei nimittäin tule takuuta ja minulle työn tulos oli pettymys kun sai heti korjata saman vian uudelleen, muutama kilometri riitti ajoa ja sama homma vaikka laitettiin uusilla osilla, mutta jokin mätti ja tarkemmin tutukituna se oli korjaajasta kiinni.


      • CL
        pettynyt opiskelija kirjoitti:

        EI KUULE VARMAAN OLE KEKSITTYÄ JUTTUA!!! PAINAKAA SE MIELEENNE!! JA PETTYNEET VOIVAT OLLA LAITTAMATTA KOMMENTTEJAAN, JOS EI KESTÄ OIKEAA PALAUTETTA!!
        TAI VIE AUTONSA SINNE JOS HALUAA SEN JÄLKEEN KÄYTETYT OSAT TILALLE!!! ETTÄ KIITOS VAIN KAIKILLE JOTKA OVAT PUOLELLANI!!!

        Ihan jees kuulla kokemuksia autokorjaamoista, mutta VOISITKO NYT VITTU PAINAA SEN CAPS LOCKIN POIS PÄÄLTÄ!!!


      • bba
        korjautin kirjoitti:

        Siellä firmassa missä Teikari työskentelee, niin kierrän se kaukaa kokemukseni perusteella sanottuna. Niistä töistä ei nimittäin tule takuuta ja minulle työn tulos oli pettymys kun sai heti korjata saman vian uudelleen, muutama kilometri riitti ajoa ja sama homma vaikka laitettiin uusilla osilla, mutta jokin mätti ja tarkemmin tutukituna se oli korjaajasta kiinni.

        Onnettomia ovat asentajat siellä, mutta kaikkein vähiten autoista ymmärtäjät istuvat siinä vastaanottotilan puolella puheet ovat täyttä pask... Sopii täysin asiakkaille jotka eivät ymmärrä maailmanmenosta mitään niin voivat lähteä tyytyväisenä kun huoltoneuvoja on puhunut täyttä höpöä sen minkä kerkeää. Vähäkin asiaa ymmärtävät lopettavat kyseisen huoltopisteen käytön viimeistään ensimmäisenkerran jälkeen.
        Voi olla ettei se prinsessa ole yhtä tymä kuin nämä miehenpuolikkaat mutta senkin maine menee tuossa sakissa samaa kyytiä pöntöstä alas.


      • keiz0r.sr
        bba kirjoitti:

        Onnettomia ovat asentajat siellä, mutta kaikkein vähiten autoista ymmärtäjät istuvat siinä vastaanottotilan puolella puheet ovat täyttä pask... Sopii täysin asiakkaille jotka eivät ymmärrä maailmanmenosta mitään niin voivat lähteä tyytyväisenä kun huoltoneuvoja on puhunut täyttä höpöä sen minkä kerkeää. Vähäkin asiaa ymmärtävät lopettavat kyseisen huoltopisteen käytön viimeistään ensimmäisenkerran jälkeen.
        Voi olla ettei se prinsessa ole yhtä tymä kuin nämä miehenpuolikkaat mutta senkin maine menee tuossa sakissa samaa kyytiä pöntöstä alas.

        Suosittelen sitä mc koneen lähellä olevaa huoltoliikettä! Sinne voi viedä omat osat ja öljyt eikä ne ala siitä nipottamaan. Työn hinta sovitaan ennakkoon eikä ylimääräsiä veloteta vaikka menisi miten paljon tunteja. A


      • uusi lada
        keiz0r.sr kirjoitti:

        Suosittelen sitä mc koneen lähellä olevaa huoltoliikettä! Sinne voi viedä omat osat ja öljyt eikä ne ala siitä nipottamaan. Työn hinta sovitaan ennakkoon eikä ylimääräsiä veloteta vaikka menisi miten paljon tunteja. A

        paljonkohan maksaa katkojankärjet uuteen kärjettömään lataan.entä uusi kaasutin jos onkin ruisku.


      • Volvo V-70
        uusi lada kirjoitti:

        paljonkohan maksaa katkojankärjet uuteen kärjettömään lataan.entä uusi kaasutin jos onkin ruisku.

        Minusta tuntuu,että nää pikkukorjaamot eivät anna hintaa esim jäähdyttäjän vaihdolle. Sanovat vaan tuntitaksan. Merkkiliikkessä kaikki työt on hinnoiteltu pilkun tarkasti.


      • Mizzäs se on ?
        korjautin kirjoitti:

        Siellä firmassa missä Teikari työskentelee, niin kierrän se kaukaa kokemukseni perusteella sanottuna. Niistä töistä ei nimittäin tule takuuta ja minulle työn tulos oli pettymys kun sai heti korjata saman vian uudelleen, muutama kilometri riitti ajoa ja sama homma vaikka laitettiin uusilla osilla, mutta jokin mätti ja tarkemmin tutukituna se oli korjaajasta kiinni.

        Kuulostaa tutulta.


      • Kuukerin Nelli
        tyttöasentaja kirjoitti:

        tässä vinkki miten vetari irroitetaan päästetään päämutteri irti ja vedetään ulompi nivel jarrulevyn sisältä ulos jonka jälkeen se vedetään vaihdelaatikosta irti mut miten tämä jakopään remppaan liittyy ei päämutteri itsestään aukea koska on lukite siinä ja auto oli tarkastettu katsastusta varte edellisenä päivänä ei tämä ole mitään mustamaalaamista vaan tosiasia

        etunimesi olemaan Johanna (Joha) ? Ammattilaisasentaja olet, kohta taas näytetään miten takavetosta viedään. Jakajaa päin, niin että alatukivarret vääntyy.. :)


      • Tuskin on
        keiz0r.sr kirjoitti:

        Suosittelen sitä mc koneen lähellä olevaa huoltoliikettä! Sinne voi viedä omat osat ja öljyt eikä ne ala siitä nipottamaan. Työn hinta sovitaan ennakkoon eikä ylimääräsiä veloteta vaikka menisi miten paljon tunteja. A

        Kotkan Autohuolto ?


    • latvalaho76

      Olen samaa mieltä,minä vein oman auton huoltoon ni ne vasikoi ja soitti poliisille että mun autossa oli turbo kone ja yllätys kun kytät tuli vastaan ni vilkut päälle ka konepelti auki ja kukaan muu ei tiennyt koneesta ku caaraklinikka

    • Autot kuntoon

      Jo 90-luvun puolella tämä puulaaki tapetilla huonosta hinta/laatu suhteesta. Ihme, että vieläkin toiminnassa... onhan näitä höynäytettyjä sitten riittänyt!

      Kerrankin erääseen autoon vaihdettiin joka kerta sytytysjohdot, kun oli käyntihäiriöitä. 6x/vuoden aikana... vika oli kaasuttimessa...

      No, antaa firman jatkaa, ei se minulta pois ole, mutta sääli siellä käyviä asiakkaita!!!!

    • kotkan_poika_

      Onhan tuo kyllä aikamoista touhua ollut nämä vuodet. Asiakapalvelua ei ole ollenkaan, pelkkää vittuilua.

      Välttäkää paikkaa.

    • J,T

      Tuomo Kasken huoltamo ruonalan shellillä on ollut itselleni luotto paikka aina kun olen käytetyllä ajellut.

      Kohtuu hintaista mukavaa palvelua ja aina on saatu kuntoon sovittuun hintaan.

    • Zadaa

      Aikanaan vein auton alapallonivelen vaihtoon sinne. Kestää koleme tuntia???? No ei ollut muita siihen hätään. Kun menin, ukot istui perällä, autoon ei oltu edes koskettu. Eikä kukaan tullut edes sanomaan mitään. Katselin sitä pari minuuttia, kävelin tiskin taa ja otin taulusta avaimet. Heippa!

    • olen tiukkapipoinen

      Ja paskat tälläisiä iki-vanhoja kirjoituksia nostatte kärkeen eikö voi tehdä uusia aloituksia uusista asioista ajankulukseen sttä paitsi se caaraklinikka ei enää vuosiin ole sijainnut Leikarin takana.Ja muutenkaan tälläiset kirjoitukset joissa nimetään liike tai henkilö eivät ole asiallisia.

      • Totuutta kehiin!

        Tosi tiukkapipo oletkin. Kanavia, joissa asiallisesti kerrotaan kokemuksia yritysten toiminnasta kyllä kaivataan ja PITÄÄ OLLA! Jos on firmoista kyse, jolle ei edes kuluttajasuojaviranomaiset voi mitään, koska valehdellaan ja kieroillaan, on parempi, että ihmiset sitten saavat tietoonsa ja äänestävät jaloillaan. Miksi pitäisi yritysten saada kusettaa asiakkaita toinen toisensa jälkeen???
        Jos hoitaa hommansa kunnolla ei paljon kommentteja näy - paitsi positiivisia...
        Toki joskus joku huonolla tuulella oleva voi päästellä suustaan vähän väriteltyjä juttuja, mutta jokainen meistä on sen verta älyllä varusteltu, että osaa ajatella objektiivisesti...?
        Sitäpaitsi lukuisat kommentit tästä kyseisestä yrityksestä kertonee, että kusetettuja ei ole vain yksi...


    • 54325325

      Heh. Vai ei ole asiallisia. Kyllähän tälläiset asiat pitää tuoda kaikkien tietoon, nyt ei kuule eletä enää ryssänvallan alla! IDOOOTTI!

    • kusetettu..

      Samanmoinen kokemus mulla kyseisestä puljusta. sovittiin työlle hinta, mutta autoa hakiessa hinta oli tuplaantunut. maksoin, vaan eipä tarvi enää sinne autoa viedä.

    • pojat ei vaan osaa

      caaraklinikan asiakkailta tuli samalaista tarinaa jo 90 luvulla ilqam internettiä, että se niistä vanhojen nosteluista

    • taitaaollaihanurpo

      "!!!!!! AUTO EI ENÄÄ OLE SAMA KUIN VIEDESSÄ SE SINNE!!!!!!!!!!!!!" , no tuohan on enemmän kuin suotavaa, jos viet risan auton korjaamolle, niin kai sen nyt pitää olla toisenlainen sen jälkeen!! Ja toinen" EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN TÄTÄ KORJAAMOA, HAJOITTAA AUTOA ENEMMÄN KUIN KORJAA!!!!!!" Milläs lailla se korjaamo hajotti autoa enemmän?, ei käy kyllä ilmi tässä kommentissa!!!

    • caaraklinikalla

      Joo eivät aikoinaan osanneet bemarin kardaanin tukilaakeria oikein vaihtaa.
      No eivät osanneet kyllä autosalvassakaan. Piti sitten lopulta ite vaihtaa kolmannen kerran oikein pingotettuna. Perkele.

    • parsakaalipussi

      Huollatan auton, leikkautan hiukset Helsingissä. Kerran vuodessa teetän HUIPUILLA nämä hommat ja nautin laadusta. Loput parturissakäynnit Sutelassa.

    • Anonyymi

      jos ei ole varaa korjauttaa autoaan ammattilaisilla niin ajakaa polkupyörällä. Ei hammaslääkärikään ala korjaamaan omilla liimoilla sun hampaita. ja jos omia osia haluat käyttää niin vaihda ihan itse.. saat varmasti kaikki kuluttajasuojat ja takuut työllesi. tunnen tämän paikallisen korjaamon tekijän ja tiedän hänen olevan autoalan ammattilainen monimerkkiosaaja. kehun ja suosittelen kun on aihettakin. Jo 10 vuotta olen Kalevin palveluja käyttänyt. sun kirjoitus on vaan persaukisten kiukuttelua..mee töihin tienaamaan ne huoltorahat. tai aja ihan uudella autolla niin takuuseen menee tai aja leasing autolla.nim. Autoilu maksaa aina.

      • Anonyymi

        Miksi et sitten käytä ammattilaisella, eli merkkikorjaamolla. Käytät jollain pilipali monimerkki arvaajalla.


    • Anonyymi

      Minun luottokorjaamolla jota käytän, saa viedä omat varaosat. Eikä kiukutella niistä. Joskus vaan osat saa itse halvemmalla kuin korjaamo. Joillakin meillä on pakko säästää kuluissa ja monesti saa halvemmalla laatu osia itse hankkimalla. Naurettava purkaus viedä hammaslääkärillekkin liimat mukana. Kirjoitus haiskahtaa omistajan pärinältä..

    • Anonyymi

      Paikkakunnalta löytyy oman alan huippuosaajia, joita käytän.

      Löytyy pari autonasentajaa, joita käytän/tilaan nimellä korjaamaan autoni.
      Soitto liikeeseen ja kysyn: Koska ???? hänellä on aikaa laittaa autoni kuntoon, usein saan ajan viikonpäähän. Kukaan muu ei autooni koske.

      Sama toimii myös asuntoremonteissa, pari huippurakentajaa, joilla pysyy vasara kädessä . Heilläkin jonot, mutta marraskuussa toinen heistä tulee tekemään täydellisen saunaremontin. Itse en puutu millään tavalla asiaan , en edes tavarahankintoihin. TULOS jälleen kerran 10 . Näitä ammatti-ihmisiä kannattaa haalia ympärilleen, niin elämä on huomattavasti helpompaa. Maailman parhaan kotisiivoojan löysin tuttavapariskunnan kautta, neljäkertaa vuodessa käy tekemässä tunteja kestävän täyssiivouksen rivitalokotiimme, seuraava siivous juuri ennen jouluaattoa 2019. Joka alalta löytyy huippuja myös Kotkan alueelta, pitää vaan hieman katsella ympärilleen.

    • Anonyymi

      Auto-Suni Oy laajentaa liiketoimintaansa Kotkassa on laatu hintasuhde kodallaan.

      • Anonyymi

        Mm. vikakoodin luku 45 € ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe