2003 GOLF IV 1.6 ja tyhjäkäyntiongelma

Olin eilen tien päällä ja auto toimi täysin normaalisti. Liikennevaloissa huomasin, että auto oli sammunut kun yritin lähteä liikkeelle. No, ajattelin, että oli joku satunnainen ongelma, mutta ei... käynnistyksen jälkeen ruutuun tuli "abgas werkstatt" ja "motorstörg werkstatt". Moottorivalo palaa ja myös EPC-valo (muistaakseni siinä lukee EPC).

No, tyhjäkäynti heiluu miten sattuu ja sitten ennen pitkää moottori sammuu, eli pienellä kikkailulla vältin sen, ettei auto jättänyt tien päälle.

Nyt pitäisi arpoa, että mihin huoltoon tuo pitäisi viedä ja onkohan tämä joku klassinen golf-ongelma, jonka korjaaminen maksaa tsiljoona euroa. Asun siis pk-seudulla ja olen puskaradion kautta kuullut, että VW:n oma huolto saattaa olla vähän öö... ei niin mukava paikka asioida. Onko porukalla positiivisia huoltokokemuksia ja jos on niin mistä?

Kiitän jo etukäteen...
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta


Mulla kaks golffia ,02,03. muutaman kerran syttyny samat valot ,25-100 euroa maksanu kerta korjaus pörhöllä .Voi olla lämpöanturi tai satunnainen häiriö.Golf ei pidä siitä ,jos siirtää kylmää autoa pihassa,seuraavan kerran kun lähet ajamaan ,saattaa valo syttynä palamaan. Siis autotkin pitävät siitä jos ajo kestää vähän pitempään .Merkkiliike oikea paikka tässäkin tapauksessa.
Ilmianna
Jaa
Jos golffissa on BCB-kone, niin oireet on ominaisuus, likaantuva kaasuläppäkotelo.
Oire poistuu kaasuläppäkotelon puhdistuksella, kaasuläpän perussäädöllä ja samalla kannattaa päivittää moottorin ohjainlaite uudemmalla ohjelmalla (jos saatavilla).
Kuka tahansa osaa puhdistaa kaasuläppäkotelon.
Tavallisen korjaamon testerillä ehkä pystyy tekemään kaasuläpän perussäädön.
Merkkikorjaamo pystyy päivittämään ohjainlaitteen.
Sinne viet, mitä haluat autollesi tehtävänän.
Kustannukset on merkkiliikkeessä n. 150-200€ (puhdistus, perussäätö ja päivitys)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ja mistähän sinä tuolle puhdistukselle tuollaisen hinnan repäisit :D Meillä se maksoi ihan merkkiliikkeessä tasan 50€ ja aikaa meni noin 30min. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...eli siis kannattaa miettiä missä tuon homman teettää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
... kirjoitti:
Ja mistähän sinä tuolle puhdistukselle tuollaisen hinnan repäisit :D Meillä se maksoi ihan merkkiliikkeessä tasan 50€ ja aikaa meni noin 30min. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...eli siis kannattaa miettiä missä tuon homman teettää...
"Ja mistähän sinä tuolle puhdistukselle tuollaisen hinnan repäisit :D Meillä se maksoi ihan merkkiliikkeessä tasan 50€ ja aikaa meni noin 30min. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...eli siis kannattaa miettiä missä tuon homman teettää..."

Sisältää seuraavat työvaiheet:
Vikamuistin luku.
Kaasuläppäkotelon irroitus, puhdistus ja kiinnitys.
Kaasuläppäkotelon (läpän) perussäätö.
Moottorin ohjainlaitteen päivitys.
Jokainen työvaihe on maksullinen, joten ne kun ynnätään yhteen, niin niin kyllä niistä jotain kertyy, enemmän kuin 50,00€.
Jos tehdään pelkkä puhdistus, niin se ei paljoa maksa.
Sen pystyy tekemään kotona itsekkin. Ostaa puhdistusainepullon suihkuttaa sillä kaasuläppäkotelon puhtaaksi. Ilmanputsarikotelon irroituksen ja kiinnityksen kanssa aikaa menee 15min.
Se miten auto toimii sen jälkeen, niin siitä en mene sanomaan mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

2003 GOLF IV 1.6 ja tyhjäkäyntiongelma

Olin eilen tien päällä ja auto toimi täysin normaalisti. Liikennevaloissa huomasin, että auto oli sammunut kun yritin lähteä liikkeelle. No, ajattelin, että oli joku satunnainen ongelma, mutta ei... käynnistyksen jälkeen ruutuun tuli "abgas werkstatt" ja "motorstörg werkstatt". Moottorivalo palaa ja myös EPC-valo (muistaakseni siinä lukee EPC).

No, tyhjäkäynti heiluu miten sattuu ja sitten ennen pitkää moottori sammuu, eli pienellä kikkailulla vältin sen, ettei auto jättänyt tien päälle.

Nyt pitäisi arpoa, että mihin huoltoon tuo pitäisi viedä ja onkohan tämä joku klassinen golf-ongelma, jonka korjaaminen maksaa tsiljoona euroa. Asun siis pk-seudulla ja olen puskaradion kautta kuullut, että VW:n oma huolto saattaa olla vähän öö... ei niin mukava paikka asioida. Onko porukalla positiivisia huoltokokemuksia ja jos on niin mistä?

Kiitän jo etukäteen...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta