Miksi Jeesus ei vastaa?

Rukoilija.

Millaisiin rukouksiin Jeesus vastaa? Sanotaan että Jumala kuulee kaikki rukoukset, mutta onko sillä mitään merkitystä jos ei saa rukouksiin vastausta?
On epäreilua että joillekin Jumala vastaa usein, toisille taas ei koskaan.
Miten Jumalan saisi vastaamaan rukouksiin?
En tarkoita että vastauksien tulisi olla aina ihmisen toiveiden mukaisia, kunhan Jumala vain vastaisi edes jotain.
Mieluummin epämieluisa vastaus kuin ei vastausta ollenkaan.
En ole huomannut että rukoilemisella olisi paljonkaan merkitystä, parhaimmillaankin sillä taitaa olla vain psykologinen merkitys rukoilijalle itselleen.

99

3060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari83

      Itselläni on kulunut aikaa rukousten ja rukousvastausten välillä 3-10 vuotta.
      Ole kärsivällinen, kyllä Jumala vastaa, kunhan maltat odottaa.

      Olisi muuten hyvä, jos jättäisit omasta rukouksestasi esirukouspyynnön esim. jossakin seurakunnassa. Tai sitten voit rukoilla jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä rukouksesi puolesta.

      • viivytti?

        "Olisi muuten hyvä, jos jättäisit omasta rukouksestasi esirukouspyynnön esim. jossakin seurakunnassa. Tai sitten voit rukoilla jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä rukouksesi puolesta."

        Mitä tarkoitat? Kuuleeko Jumala joukkorukouksia paremmin kuin yksinäisen ihmisen rukousta?
        Eikös Jumala ole silloin sidottu paikkaan ja rukoilijoiden lukumäärään? Eihän se niin voi olla.
        En ole huomannut muuta eroa joukkorukousten ja yksin rukoilemisen välillä kuin että joukkorukouksesta lähtee hirveä meteli.


      • hellari83
        viivytti? kirjoitti:

        "Olisi muuten hyvä, jos jättäisit omasta rukouksestasi esirukouspyynnön esim. jossakin seurakunnassa. Tai sitten voit rukoilla jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä rukouksesi puolesta."

        Mitä tarkoitat? Kuuleeko Jumala joukkorukouksia paremmin kuin yksinäisen ihmisen rukousta?
        Eikös Jumala ole silloin sidottu paikkaan ja rukoilijoiden lukumäärään? Eihän se niin voi olla.
        En ole huomannut muuta eroa joukkorukousten ja yksin rukoilemisen välillä kuin että joukkorukouksesta lähtee hirveä meteli.

        Joukkorukouksen sijasta voi rukoilla jonkun ihmisen kanssa hiljaisuudessa kaksistaan tai muutaman hengen ryhmässä. Useamman rukoilijan ollessa mukana nämä muut toimivat todistajina ja esirukoilijoina, he voivat rukoilla rukoushetken jälkeenkin asiasi puolesta, myös silloinkin kun itse et jaksa.

        Omat rukousvastaukseni olivat omasta mielestäni myöhässä silloin kun en saanut niihin ajoissa vastausta, mutta näin myöhemmin olen huomannut että vastaukset tulivat juuri aikanaan.

        Ensimmäinen rukouspyyntöni oli tavanomainen lapsen suusta (rukoilin koiraa itselleni), mutta rukousvastaus tuli erikoisella tavalla ja juuri aikanaan. Rukoilin tuota varmaan kerho-ikäisestä lähtien, mutta koira tuli taloon ollessani n. 10-vuotias ja valmis ottamaan itsekin vastuuta koiranhoidosta. Koira tuli sitä kautta, että kun äidistäni olin tarpeeksi vastuullisessa iässä hän vain yks kaks kertoi serkkuni ollessa meillä että he (vanhempani) harkitsevat koiran hankintaa. Serkkuni sitten kysyi että minkälaista he ovat ajatelleet. Äiti sanoi että hän oli ajatellut newfoundlandin koiraa. Meille oli jo silloin hankittu koirakirja ja äiti näytti kuvaa siitä. Isän kommentti koirasta oli että eihän tuosta tiedä mikä on perä- ja mikä etupää. Serkkuni sanoi siihen että: Äläs sano, minulla on tiedossa perhe, joka on luopumassa tuollaisesta koirasta. Jospa toisin koiran näytille.
        Niin serkkuni otti perheeseen yhteyttä ja koira tuli näytille kahden perheensä lapsen kanssa. Siinä vaiheessa isä ei epäillyt etteikö koira sopisi isosta koostaan huolimatta lastenkin ulkoilutettavaksi. Koira oli meillä aluksi lyhyen jakson aikaa kokeilussa sopisimmeko toisillemme ja lopulta koira sitten jäi meille. (tähän tarinaan voin lisätä vielä sen että koira oli tismalleen yhtä monta vuotta kummassakin perheessä)


      • hellari83
        viivytti? kirjoitti:

        "Olisi muuten hyvä, jos jättäisit omasta rukouksestasi esirukouspyynnön esim. jossakin seurakunnassa. Tai sitten voit rukoilla jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä rukouksesi puolesta."

        Mitä tarkoitat? Kuuleeko Jumala joukkorukouksia paremmin kuin yksinäisen ihmisen rukousta?
        Eikös Jumala ole silloin sidottu paikkaan ja rukoilijoiden lukumäärään? Eihän se niin voi olla.
        En ole huomannut muuta eroa joukkorukousten ja yksin rukoilemisen välillä kuin että joukkorukouksesta lähtee hirveä meteli.

        Se pitkäkestoinen rukous käsitti sitten uskovaa ystävää. Sitä aloin rukoilla uskoon tultuani. Minulla oli toki silloin ystäviä, mutta kukaan heistä ei ollut uskossa.

        Myöhemmin ajattelin että jos se uskova ystävä olisi ilmestynyt elämääni tuolloin, olisi hän saattanut jäädä muiden ystävieni varjoon ja lopulta unohtua. Siksi oli hyvä että sain uskovan ystävän vasta kun ystävyyssuhteeni katkesivat ei-uskoviin ystäviini... katkeaminen tapahtui siten että hiljalleen ystävyyssyhteemme lipesi ja jotenkin kasvoimme erillemme.


      • Uskos..
        viivytti? kirjoitti:

        "Olisi muuten hyvä, jos jättäisit omasta rukouksestasi esirukouspyynnön esim. jossakin seurakunnassa. Tai sitten voit rukoilla jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä rukouksesi puolesta."

        Mitä tarkoitat? Kuuleeko Jumala joukkorukouksia paremmin kuin yksinäisen ihmisen rukousta?
        Eikös Jumala ole silloin sidottu paikkaan ja rukoilijoiden lukumäärään? Eihän se niin voi olla.
        En ole huomannut muuta eroa joukkorukousten ja yksin rukoilemisen välillä kuin että joukkorukouksesta lähtee hirveä meteli.

        joukko rukokset Jumala kuulee paremmin. Se että rukouksiin tulee vastaus useinkin aika myöhään jotuu siitä että Jumalle tulee rukouspyyntöjä niin paljon että ei niitä kerkee mitenkään äkkiä käsittelemään. Ymmärräthän sinä sen?


      • Asiel
        viivytti? kirjoitti:

        "Olisi muuten hyvä, jos jättäisit omasta rukouksestasi esirukouspyynnön esim. jossakin seurakunnassa. Tai sitten voit rukoilla jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä rukouksesi puolesta."

        Mitä tarkoitat? Kuuleeko Jumala joukkorukouksia paremmin kuin yksinäisen ihmisen rukousta?
        Eikös Jumala ole silloin sidottu paikkaan ja rukoilijoiden lukumäärään? Eihän se niin voi olla.
        En ole huomannut muuta eroa joukkorukousten ja yksin rukoilemisen välillä kuin että joukkorukouksesta lähtee hirveä meteli.

        Yksin
        Vanhassa testamentissa on kertomuksia profeetta Eliasta, joka joutui useamman kerran rukoilemaan rukoilemalla, kunnes Jumala vastasi. UT:ssa Jaakob muistuttaa uskovia Elian yksinäisestä rukoilusta.
        Jaak. 5:17-18
        17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
        18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.

        Kaksin
        Matt. 18:19
        Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Kimpassa
        Apt. 12. luvussa kerrotaan, että kun Pietari oli Herodeksen käskystä (juutalaisille mieliksi) vangittuna, niin uskovat kokoontuivat yhdessä rukoilemaan hänen puolestaan. Eivät hekään jaksaneet uskoa rukousvastauksen saamiseen, mutta Jumala kuitenkin kuuli ja vastasi lähettäen enkelin vapauttamaan Pietarin.

        >>> Mikä sitä vastausta viivytti?


      • Kaikkea.häntä
        Uskos.. kirjoitti:

        joukko rukokset Jumala kuulee paremmin. Se että rukouksiin tulee vastaus useinkin aika myöhään jotuu siitä että Jumalle tulee rukouspyyntöjä niin paljon että ei niitä kerkee mitenkään äkkiä käsittelemään. Ymmärräthän sinä sen?

        Kuulkaas tätä helluntaiepistolaa!


    • vanhapappa

      kun jumala ja jeesus on vain mielikuvituksen tuotosta.
      Mutta jos sinun täytyy vvälttämättä rukoilla niin älä pyydä itsellesi mitään ettei mene mustan magian loitsuksi.
      rukoilu on kummiskin paha senkin takia että se kuolettaa itseluottamuksen.
      Mutta ajattele ja lähetä rakkaudellisia ajatuksia lähimmäisillesi ja huomaat että ne heijastuvat takaisin.

      • hellari83

        "Mutta ajattele ja lähetä rakkaudellisia ajatuksia lähimmäisillesi ja huomaat että ne heijastuvat takaisin. "

        Tämä pitää täysin paikkansa. Eikös jossakin sanonnassakin sanota että "Hyvä palajaa aina takaisin".


        "rukoilu on kummiskin paha senkin takia että se kuolettaa itseluottamuksen."

        Tämä ei pidä paikkaansa. Itseasiassa olen ollut aikeissa rukoilla että nyt kun olen ollut pitkään työttömänä niin pääsisin edes työhaastatteluun pitkästä aikaa. En ole jaksanut edes rukoilla, olin vain huokaissut pienehkön toiveen tuosta asiasta 1-2 viikkoa sitten. Nyt sitten sain vastauksen siihen ja pääsen ensi viikolla työhaastatteluun. Kyllä muuten tuli taas valoa tähän elämään ja hymykin on nyt herkemmässä. Ja hymyn myötä on itsevarmempi olokin...mutta se johtuukin siitä että voin luottaa että Herra pitää huolen omistaan ja voin paremmin keskittyä työnhakutilanteissa läsnäolemiseen, eikä minun tarvita ryvetä murheissa ja huolissa. Kaikki järjestyy kyllä, ajallaan.

        Uskovan itseluottamus on sitä, kun voi luottaa itsensä Herran huomaan. Siitä jos mistä tulee varma olo heikollekin.


      • kun..
        hellari83 kirjoitti:

        "Mutta ajattele ja lähetä rakkaudellisia ajatuksia lähimmäisillesi ja huomaat että ne heijastuvat takaisin. "

        Tämä pitää täysin paikkansa. Eikös jossakin sanonnassakin sanota että "Hyvä palajaa aina takaisin".


        "rukoilu on kummiskin paha senkin takia että se kuolettaa itseluottamuksen."

        Tämä ei pidä paikkaansa. Itseasiassa olen ollut aikeissa rukoilla että nyt kun olen ollut pitkään työttömänä niin pääsisin edes työhaastatteluun pitkästä aikaa. En ole jaksanut edes rukoilla, olin vain huokaissut pienehkön toiveen tuosta asiasta 1-2 viikkoa sitten. Nyt sitten sain vastauksen siihen ja pääsen ensi viikolla työhaastatteluun. Kyllä muuten tuli taas valoa tähän elämään ja hymykin on nyt herkemmässä. Ja hymyn myötä on itsevarmempi olokin...mutta se johtuukin siitä että voin luottaa että Herra pitää huolen omistaan ja voin paremmin keskittyä työnhakutilanteissa läsnäolemiseen, eikä minun tarvita ryvetä murheissa ja huolissa. Kaikki järjestyy kyllä, ajallaan.

        Uskovan itseluottamus on sitä, kun voi luottaa itsensä Herran huomaan. Siitä jos mistä tulee varma olo heikollekin.

        Entäs kun vastaus tulee -jos tulee sittenkään- myöhässä?
        Kaikkea ei millään voi odottaa vuosia jopa vuosikymmeniä. Mitä sillä rukousvastauksella enää sitten tekee kun tilanne on jo ohi? Okei, sanot että siitäkin selvittiin ja silläkin oli jokin tarkoitus, mutta kaikenhan voi aina kuitata noin. Totuushan on kuitenkin se, että 99% rukouksista ei koskaan saa vastausta ja loppu 1% johon vastaus tulee on puhdasta tulkintaa.

        Olen havainnut sen, että ne jotka rukousvastauksia saavat ovat vanhurskaampia ja vähemmän syntisiä kuin ne jotka eivät vastauksia koskaan saa. Jumala ei kuule syntistä. Jumala kuulee vanhurskasta.


      • hellari83
        kun.. kirjoitti:

        Entäs kun vastaus tulee -jos tulee sittenkään- myöhässä?
        Kaikkea ei millään voi odottaa vuosia jopa vuosikymmeniä. Mitä sillä rukousvastauksella enää sitten tekee kun tilanne on jo ohi? Okei, sanot että siitäkin selvittiin ja silläkin oli jokin tarkoitus, mutta kaikenhan voi aina kuitata noin. Totuushan on kuitenkin se, että 99% rukouksista ei koskaan saa vastausta ja loppu 1% johon vastaus tulee on puhdasta tulkintaa.

        Olen havainnut sen, että ne jotka rukousvastauksia saavat ovat vanhurskaampia ja vähemmän syntisiä kuin ne jotka eivät vastauksia koskaan saa. Jumala ei kuule syntistä. Jumala kuulee vanhurskasta.

        En koe olevani vanhurskas tai vähemmän syntinen kuin muut. Koen olevani tosi syntinen ja kurja ihminen, ja silti Jumala muistaa minua, armahtaa minua ja vastaa rukouksiini.

        Siksi uskonkin että nöyrä mieli vaikuttaa enemmänkin siihen että Jumala kuulee rukouksia.


      • Anonyymi
        kun.. kirjoitti:

        Entäs kun vastaus tulee -jos tulee sittenkään- myöhässä?
        Kaikkea ei millään voi odottaa vuosia jopa vuosikymmeniä. Mitä sillä rukousvastauksella enää sitten tekee kun tilanne on jo ohi? Okei, sanot että siitäkin selvittiin ja silläkin oli jokin tarkoitus, mutta kaikenhan voi aina kuitata noin. Totuushan on kuitenkin se, että 99% rukouksista ei koskaan saa vastausta ja loppu 1% johon vastaus tulee on puhdasta tulkintaa.

        Olen havainnut sen, että ne jotka rukousvastauksia saavat ovat vanhurskaampia ja vähemmän syntisiä kuin ne jotka eivät vastauksia koskaan saa. Jumala ei kuule syntistä. Jumala kuulee vanhurskasta.

        Myös vanhurskaat ovat syntisiä...


    • Roshilda_

      Kyllä kai se Jeesus vastaa kaikenlaisiin rukouksiin, mutta ei aina haluamallamme tavalla tai niin nopeasti, kuin haluaisimme. Tosin ollessani tällä viikolla helluntailaisten rukousillassa, puhuja sanoi, miten se, että on paljon syntiä elämässä voi estää Jumalaa kuulemasta rukouksia. Hän vähän kuin sulkee korvansa. En ole varma, tarkoittiko se tietoista synnissä elämistä vai mitä. Tuo jäi mietityttämään itseäni, että onko asia todella noin. Ainakin VT:ssa on kyllä tuotakin tukevia kohtia. Ja kyllähän toisaalta UT:ssakin sanotaan, miten vanhurskaan rukous voi saada paljon aikaan. Toisilla on myös uskon armolahja. Heidän uskonsa on hyvin vahva ja kun he rukoilevat, he tuntuvat saavankin enemmän vastauksia. Mutta en osaa sen paremmin analysoida, miksi joku tuntuu saavan koko aika vastauksia ja joku toinen ei niin paljoa.

      • hellari83

        tietoista syntiä.

        Mutta voihan olla että rukouksessa oli jotakin Jumalalle epämieluista (pahaa toiselle tai itsekäs rukous). Rukoillessa on hyvä olla nöyrällä mielellä ja tosissaan. Jos rukoillessa on epäuskoinen, voi olla ettei siihen tule vastausta.


      • Betsy67

        ja antaa hengellisiä kokemuksia Jeesuksessa ihmisille, jotka sitä tarvitsevat.
        Joskus pienikin erikoinen kokemus Herran kanssa, tai ihmeellinen kosketus
        jossakin tilaisuudessa, tai vaikka omassa vuoteessa rukoillessa, antaa merkillistä
        vahvuutta, rohkeutta ja voimaa.

        Jumalan lupauksiin vetoaminen ja niiden päällä lepääminen on eräs uskon ja
        luottamuksen osoitus Vapahtajaa kohtaan.

        Jumala kohtelee meitä yksilöinä, mutta rakastaa jokaista ihan yhtä paljon
        ja siksi pitää huolta meistä tarpeemme mukaan.

        Hän tahtoo että rakkaussuhteemme Jeesukseen on luottavainen ja luja.


      • vanhapappa
        Betsy67 kirjoitti:

        ja antaa hengellisiä kokemuksia Jeesuksessa ihmisille, jotka sitä tarvitsevat.
        Joskus pienikin erikoinen kokemus Herran kanssa, tai ihmeellinen kosketus
        jossakin tilaisuudessa, tai vaikka omassa vuoteessa rukoillessa, antaa merkillistä
        vahvuutta, rohkeutta ja voimaa.

        Jumalan lupauksiin vetoaminen ja niiden päällä lepääminen on eräs uskon ja
        luottamuksen osoitus Vapahtajaa kohtaan.

        Jumala kohtelee meitä yksilöinä, mutta rakastaa jokaista ihan yhtä paljon
        ja siksi pitää huolta meistä tarpeemme mukaan.

        Hän tahtoo että rakkaussuhteemme Jeesukseen on luottavainen ja luja.

        jos maailmassa on vaikkapa 3000.000.000 uskovaista ja niistä jokainen pari kertaa päivässä rukoilee jumalaa niin arvaappa onko ruuhkaa? Siinä linjat paukkuu..


    • Betsy67

      rukousvastauksen saaminen kestää.
      Oletko ajatellut, että sekin on Jumalan vastus, ettei vastausta tule?

      Ei sellaista jota pyydät, etkä näe tai koe muunkaanlaista.
      Silti Jumala on vastannut - vaikenemalla.

      Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan,
      ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

      Rukousaiheesta riippuen, kun on rukoiltu, voidaan lähteä
      uskossa liikkeelle ja luottaa Jumalan lupausten toimivuuteen
      kun uskossa luottaen lähdetään liikkeelle.

      Rukousaiheen perusedellytys on tietenkin se, että se on sopusoinnussa
      Jumalan Sanan/tahdon kanssa.

      Jumala on armollinen, silti joskus rukousten maljojen täyttäminen kestää.
      On raskasta kun kärsivällisyyttä kasvatetaan.
      Uskon alkaja - Jeesus on silti aina läsnä jokaisessa rukoushetkessä,
      eikä heikoinkaan huokaus jää huomiotta.

      Haluan myös rohkaista sinua muistamaan, että Jeesus itse rukoilee
      puolestasi. Hän tuntee tilanteesi ja tarpeesi.

      Vaikka henkivaltaruhtinaat taivaan avaruuksissa tekisivät kaikkensa, eivät ne pysty
      estämään rukousvastausten laskeutumista ja toteutumista.

      Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.

    • tohon alempaan??

      Miksei joulupukki tuonut mulle lahjalistani lahjoja?

      • kun..

        Koska nyt ei ole joulu


    • >>>En ole huomannut että rukoilemisella olisi paljonkaan merkitystä, parhaimmillaankin sillä taitaa olla vain psykologinen merkitys rukoilijalle itselleen.

      • puhuu jostakin asiasta minulle minun ajatusmaailmaani, minä koen sen saarnana.
        Sitten puhun tämän saarnan sellaisessa tilanteessa jossa koen että se sopii puhua.
        Olen huomannut monta kertaa että sanoma oli todella Jumalasta. Jumala oli siis puhunut minulle.
        Eihän meillä ihmisillä ole mitään hengellistä hyvää ellei sitä anneta ylhäältä. Jumala siis puhuu tänäkin päivänä tavallisille ihmisille ja tavallisten ihmisten kautta.

        Joskus taas kun Jumala puhuu jostakin asiasta, ajattelen sen olevan profetia jollekin toiselle uskovalle.
        Kuvittelen mielessäni kenelle "profetia" mahdollisesti olisi. Joskus Pyhä Henki sanoo selvästi että ei tämä ole kenellekään toiselle. Tämä on sinulle itsellesi. Kokoustilanteissa Pyhä Henki voi antaa sanoman ihan tavalliselle riviuskovalle. Silloin sanoman saaja kokee hengessään että sanoma on Jumalasta jollekin läsnä olevalle henkilölle eikä se ole minusta itsestäni. Silloin sanoman voi tuoda julki ja uskovat tulevat siunatuksi.
        Siunaus on siinä että Jumala puhuu ja vaikuttaa kokouksessa.


      • hennasdfgtr
        jaikal kirjoitti:

        puhuu jostakin asiasta minulle minun ajatusmaailmaani, minä koen sen saarnana.
        Sitten puhun tämän saarnan sellaisessa tilanteessa jossa koen että se sopii puhua.
        Olen huomannut monta kertaa että sanoma oli todella Jumalasta. Jumala oli siis puhunut minulle.
        Eihän meillä ihmisillä ole mitään hengellistä hyvää ellei sitä anneta ylhäältä. Jumala siis puhuu tänäkin päivänä tavallisille ihmisille ja tavallisten ihmisten kautta.

        Joskus taas kun Jumala puhuu jostakin asiasta, ajattelen sen olevan profetia jollekin toiselle uskovalle.
        Kuvittelen mielessäni kenelle "profetia" mahdollisesti olisi. Joskus Pyhä Henki sanoo selvästi että ei tämä ole kenellekään toiselle. Tämä on sinulle itsellesi. Kokoustilanteissa Pyhä Henki voi antaa sanoman ihan tavalliselle riviuskovalle. Silloin sanoman saaja kokee hengessään että sanoma on Jumalasta jollekin läsnä olevalle henkilölle eikä se ole minusta itsestäni. Silloin sanoman voi tuoda julki ja uskovat tulevat siunatuksi.
        Siunaus on siinä että Jumala puhuu ja vaikuttaa kokouksessa.

        saanut paljon rukousvastauksia, jotkut ovat tulleet heti esim. lohdutus yliluonnollinen rakkauden tunne tuli heti kun valitin että en voi olla työssäni joka oli yksinäistä, vain huokaus kun olin sairas niin kiedottiin kuin pumpuliin ja parannuin, olen saanut työpaikan, kun pyysin hyvää paikkaa niin palkkakin oli jo harjoittelijalla suurempi kuin toisten alojen ammattimiehillä. Ja paljon muuta.Suhde Jumalaan ratkaisee,Jumala täytyy olla läheinen ja tärkein.


      • woewoe

        Minäkin olen saanut elämäni aikana rukousvastauksia. Ja Jumala on johdattanut ihmeellisesti elämääni. Siunannut minua ylenpalttisesti työssäni yms. yms.

        Mutta silti olen joutunut hyväksymään joissakin varsin isoissa asioissa, että vastausta ei tule. Tai ei ainakaan sellaista vastausta, jonka haluaisin. Näissä tilanteissa uskoa varsinaisesti koetellaan. Rakastammeko Jumalaan Hänen itsensä vuoksi, vai Hänen lahjojensa vuoksi.

        Jumalan tahtoa ei voi manipuloida edes sillä, että pitää Jumalan tärkeimpänä elämässään. Monet Jumalan omat ovat kohdanneet paljon kärsimystä elämässään. Ja heidän uskonsa on näissä tilanteissa ikäänkuin kirkastunut entisestään.


    • jaikali

      Tämä on ensimmäinen ja tärkein kysymys.
      Jos et ole uskossa, sinun tulisi ensin tulla Jumalan luokse Jeesuksen kautta.
      Sitten sinusta tulee Jumalan lapsi. Jumala kuulee ja vastaa lastensa rukouksiin.
      Sitä ei tarvitse epäillä. Jos olet Jumalan lapsena rukoillut ja pyytänyt selitystä
      Jeesukselta jostakin asiasta, PIDÄ KORVAT AUKI. Raamattu todistaa nimittäin
      että Jumala puhuu tavalla tai toisella. Joskus yöllisessä unessa, joskus näyissä,
      joskus ihmisen kautta jonka "sattumalta" kohtaat. Joskus saarna kokouksessa on
      yhtä profetiaa ja vastausta kysymykseen joka on esitetty Jeesukselle. Joskus vastaus
      on kätketty saarnaan. Mitä siis sinun tulisi tehdä?

      1. Esitä asiasi Jeesukselle Kristukselle uskossa siihen että Hän kuuntelee ja kuulee rukouksesi.
      2. Pidä korvasi auki. En tarkoita ensikädessä luonnollisia korvia. Tarkoitan hengellisiä korvia.
      3. Mene hengelliseen tilaisuuteen pyytäen ajatuksissasi Jeesukselta vastausta.
      4. Ole täysin varma siitä että saat vastauksen Jeesukselta jollakin tavalla.

      Sinun luoksesi voi tulla pieni lapsi. Hän voi katsella sinua lapsen viattomilla silmillään ja sanoa sinulle lyhyen mutta selvän Jeesuksen vastauksen. Tai joku aikuinen tulee luoksesi kertoen että hänellä on sana Herralta sinulle. Kokouksessa voi joku edessä käyvä henkilö lukea Raamatusta Sanan joka kolahtaa kohti. Tai parhaassa mahdollisessa tilanteessa koko saarna on yhtä profetiaa juuri sinulle. Jumalalla on varaa puhua sinulle vaikka koko saarna. Voit myös saada vastauksen suoraan ajatuksiisi. Se tulee sydämeesi tietona. Sinä vain tiedät että Jeesus on puhunut ja vastannut sinulle sinun itsesi sisällä. Sitten voit myös käyttää mahdollisuutta mennä esirukoukseen. Rukoilija voi profetoida Jeesuksen vastauksen sinulle.

      Itse olen kokenut kaikki edellä kuvaamani Jumalan puhumistavat. Joskus koen että puhelen Jumalan kanssa. Esitän ajatukseni ja sitten kuuntelen rukouksessa Jumalaa. Jumalan Henki puhuu ja antaa vastauksen sisimpääni. Monta kertaa ihmettelen että onko tämä ajatus joka minulle nyt tuli todella Jumalan puhetta. Luotan kuitenkin siihen että Jumala puhuu minun kanssani silloin kun minä puhun Hänen kanssaan ja myös kuuntelen uskossa mitä Hän minulle vastaa.

      Sieluinhoidon salaisuus on siinä että sielunhoitaja usein vain kuuntelee hoidettavaa.
      Useimmiten hoidettava itse antaa vastaukset kun sielunhoitaja vain malttaa olla hiljaa ja kuunnella hoidettavaa. Näin uskon että Jumala puhuu hoidettavan ajatusmaailmaan ja antaa vastaukset sitä mukaa kun hoidettava itse puhuu ongelmistaan sielunhoitajalle. Olen kuullut todistuksen siitä kuinka joku sielunhoitaja oli saanut suuret kiitokset hoidettavaltaan siitä että hän oli antanut niin hyvän avun. Se mikä tuossa avussa oli erikoista oli se että sielunhoitaja ei ollut puhunut yhtään mitään. Hän oli ainoastaan kuunnellut hoidettavaa joka itse antoi kaikki vastukset. Jumala puhuu tavalla tai toisella. Sitä ei vain aina huomata Jumalan puheeksi.

    • Näkökulmaa1

      Kävin eri seurakuntien järjestämissä yhteisissä aamurukouspiireissä monia vuosia.
      En muista että ainoaankaan rukoukseen Jumala olisi vastannut.
      Päätin lopettaa rukoilemisen syystä,että aina kun olen pyytänyt joko itselleni,tai muille siunausta,tai että Herra parantaisi jonkun pahasta sairaudesta,rukoilun kohde on kuollut,ja vieläpä vaikeaan sairauteen ja kärsinyt ennen kuolemaansa.
      Samoin jokainen ihminen ja eläin johon olin tuntenut rakkautta sairastui vakavasti ja kuoli.
      Nyt on vuorossa toinen kissoistani johon olen kovasti kiintynyt,se sairastui vakavasti,ja tekee kuolemaa.
      Syynä saattaakin olla se,että pyysin Jumalalta varjelusta kissoilleni,muita rakkaita läheisiäni kun ei ole enään elossa,he kuolivat pitkään ja vaikeaan sairauteen.

      En uskalla pyytää enään Jumalalta mitään,enkä uskalla kiintyä keneenkään,jottei kiintymyksen kohteelleni kävisi,kuten aiemmille on käynyt.-
      En ihmettele lainkaan miksi monet luopuvat,sillä jos maallinen isä kohtelisi lapsiaan yhtä välinpitämättömän huonosti,sosiaalitoimi hakisi lapset huostaansa,ja sijoittaisi johonkin toiseen kotiin,jossa heitä rakastettaisiin.
      Tämä tarina on todistus, tosi,eikä ole provokaatio.

      Aloittajalle sanoisin,että olen huomannut saman,että joillekin Herra vastaa liki aina,ja ja joillekin ei lainkaan,ja vielä nämä lellitellyt uskovat kehua retostelevat niillä rukousvastauksilla seurakunnan edessä.
      Voitte vain arvailla miltä semmoinen tuntuu ihmisestä joka on herralta pyytänyt esim.kipujen poistoa,tai edes lievennystä 35 vuotta,mutta saanut vastaukseksi vain lisää kipuja,sekä onnettomuutta rakkailleen ja itselleen.
      Näyttääkin siltä,että minuun ystävystyminen,ja etenkin kiintyminen vie kiintyjältä terveyden,ja hengen.
      Jospa minut on jo pikkupoikana joku noita kironnut,mutta silloinhan noidan olisi oltava Jumalaa voimakkaampi.
      Se on ajatuksena miellyttävämpi,kuin todennäköisin syy,joka on,että Herra Jumala ei välitä pätkääkään,ei omistaan,eikä vieraista.

      -Tämä on rehellinen todistus tasapuolisuuden nimessä,uskokaa tai älkää uskoko.tarina on silti totta.-

      • woewoe

        Kyllä minä uskon. Ja myös tiedän miten kipeää tekee kun ei saa vastausta, kun on suuria tarpeita. Minäkin voisin heivata Jumalan, koska hän on sallinut minulle parantumattoman etenevän sairauden.

        Mutta en tee sitä, koska Jumala-suhteeni ei perustu siihen, saanko Jumalalta lahjoja vai en. Pyrin siihen mielentyyneyteen, jossa Paavali sanoi: olen oppinut osaani tyytymään. Tässäkin tilanteessa saan kokea Jumalan rauhaa ja läsnäloa. Jumala ei meitä jätä, jos me emme käännyt hänestä pois.

        Jumala ei varjele meitä elämältä. Elämään kuuluu myös menetyksiä, kärsimystä, sairautta ja kuolemaa. Jeesuskin kärsi ihmisenä ollessaan. Näissä tilanteissa saamme kuitenkin todeta kuten Paavali: kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa. Jumala antaa meille voiman elää päivä kerrallaan.


      • Näkökulmaa1
        woewoe kirjoitti:

        Kyllä minä uskon. Ja myös tiedän miten kipeää tekee kun ei saa vastausta, kun on suuria tarpeita. Minäkin voisin heivata Jumalan, koska hän on sallinut minulle parantumattoman etenevän sairauden.

        Mutta en tee sitä, koska Jumala-suhteeni ei perustu siihen, saanko Jumalalta lahjoja vai en. Pyrin siihen mielentyyneyteen, jossa Paavali sanoi: olen oppinut osaani tyytymään. Tässäkin tilanteessa saan kokea Jumalan rauhaa ja läsnäloa. Jumala ei meitä jätä, jos me emme käännyt hänestä pois.

        Jumala ei varjele meitä elämältä. Elämään kuuluu myös menetyksiä, kärsimystä, sairautta ja kuolemaa. Jeesuskin kärsi ihmisenä ollessaan. Näissä tilanteissa saamme kuitenkin todeta kuten Paavali: kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa. Jumala antaa meille voiman elää päivä kerrallaan.

        Tänään,tunnin päästä joudun viemään rakkaan kissani lopetettavaksi.
        Jumalalta en enään mitään pyydä,mutta kiitän siitä mitä vielä on,kunnes nekin otetaan minulta pois.
        Te unohdatte helposti raamatusta lukemanne asiat,kuten sen,että koko maailma on kirouksen alla.Sitä en käsitä,miksi Jumala kirosi koko luomakunnan,eihän eläimet ole syyllisiä ihmisen tekoihin.
        En kykene näkemään Luojaamme rakastavana isänä,en vaikka kuinka tahtoisin.
        Millainen maallinen isä antaisi lapselleen kiven,kun lapsi pyytää leipää.?Jos minun lapseni sairastaisi,tekisin kaikkeni jotta hän tulisi terveeksi,ja ilman,että lapseni täytyisi sitä kerjätä vuosikymmeniä.
        Sanotte tietysti,että Jumalan aivoituksia ei ihminen ymmärrä.Ei ymmärrä,se on selvää,julmuutta en ymmärrä milloinkaan.


    • woewoe

      Jumala voi vastata kyllä, ei tai odota. Jos ei kuulu mitään, niin silloin pitää tietenkin odottaa. Odottaessa Jumala kasvattaa meitä joskus niin, niin että tajuamme itsekin, miksi hän ei voinut antaa sitä mitä hartaasti pyysimme.

      Usein se, mitä pyydämme, ei ole Jumalan tahto elämäämme. Pyyntö voi sinänsä kuulostaa vaikka kuinka hyvältä. Raamattu kertoo myös, että me anomme, mutta emme saa, koska motiivimme eivät ole oikeat.

      Jos joku asia ei ole Jumalan tahto elämässämme, niin ei siinä auta, vaikka värväisimme tuhatpäisen seurakunnan rukoilemaan puolestamme. Jumalaa ei voi manipuloida. Viisasta on opetella tyytymään Jumalan tahtoon, mikä se sitten onkin. On hyödytöntä tarkkailla mitä Jumala antaa muille.

    • lueskelija553

      Eikös se Raamattu sano että Herra vastaa jokaiseen uskossa ehtyyn rukoukseen. Kuulin tämmöisenkin, että rukous on ihanaa tuoksua, joka nousee taivaisiin, eli ehkä se vastaus siihen rukoukseen on tavallaan jo myös siinä rukouksessa itsessään, kun siinä on sisällä. Kaikenkaikkiaan Jumala on niin käsittämätön, että vaikea sitä on ihmisen järkeillä, siksi on hyvä, että on tuo Raamattukin olemassa.

    • Vastauksia.tulee

      Herra tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun.

    • Näkökulmaa1

      Hyviä ja viisaita kommentteja myös minun viestiini tullut.
      Mukavaa näitä on lueskella,jospa oppisin joskus jotakin.
      "Elämä on parhaimmillaankin pelkkää tuskaa ja vaivaa,,ja kaikki on turhuutta,ja tuulentavoittelua."Saarnaaja sen sanoi ja tiesi,koska menetti paljon ,kuitenkin oli Jumalan pyhä mies,vaikkakin lankesi useinkin,mutta rangaistus sattui.

      Joudumme elämään tämän kaiken,ja elämän keskiössä monetkin.,eikä kukaan voi välttyä suruilta,ja pettymyksiltä.Jeesus sanoi,että kuka vahvana pysyy loppuun asti,pelastuu.
      Tuli mieleeni mahdoton ajatus.Mitä Jeesus itse olisi sanonut tai ajatellut,jos olisi joutunut samaan tilanteeseen kuin monet,että Jumala vaikenee totaalisesti,ja rukousvastauksia ei olisi koskaan tullutkaan.Hän ei olisi silloin voinut viedä työtään päätökseen,siitä olen varma.

      Jeesus oli aina lähellä Jumalaa,ja samaa kohtelua ei ole ihmisille ,vaan kovempi,ja yksinäisempi on ihmisen osa,mitä tulee Jumalan läsnäoloon,ja lohdutuksiin,joten Herra Jeesus ei käy täysin esimerkiksemme elämänkoulussa.
      En mitenkään väheksy häntä,päinvastoin
      Hän osoitti suurta rohkeutta viedessään työnsä päätökseen,ja on sankari,marttyyri ja paljon enemmän,mutta sai erityiskohtelun joka hetki,jota ihminen ei saa.Ehkä siksi,että hänen tehtävä oli tärkein,ja pelasti sen tehtyään koko maailman ,niin menneen kuin tulevankin.

      Taidan olla jo väsynyt tähän ihmiselämän turhuuteen,ja jos olisin rahanahne,olisin lähisukuni esimerkin mukaan liikemies,ja ahne huijari.Nyt en ole mitään,enkä edes tahtoisi olla.
      En tavoittele tämän maailman rikkauksia,vaikka nythän en tavoittele yhtään mitään,elän vain elämäni loppuun,ja toivottavasti häviän sitten jäljettömiin,ikuisesti.

    • hyvin.se.vielä.menee

      Kannattaa kokeilla välillä rukoilla jotain muuta, kuin jumalaa tai jeesusta. Kokeile vaikka intialaisia jumalia tai suomalaisia luonnonhenkiä. Myös Saatanaa voit rukoilla! Tsemppiä!

      • Näkökulmaa1

        En sentään saatanaa rukoilisi,tuon täytyi olla brovo.Sanoinhan etten tavoittele yhtään mitään.
        Älkää lannistuko viestini johdosta,ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.
        Varokaa itse saatanaa joka on ovela,ja on soluttautunut seurakuntakokouksiin.
        Se näkyy hurmahenkisyytenä,hillittöminä menoina,perinäissääntöinä,juoruina,panetteluina,ja monena muuna ilmiönä.
        Olette vaarassa.


    • vapautapahasta

      Ikävää kun on monia jeesuksia vääriäprofeettoja abtikristuksia .. On hyvä ensin kohdistaa uskonsa ristiinnaulittuun . Sitten kun rukoillaan anotaan kiitoksen kanssa . Kiitetään sovituksesta .Kiitos ruuasta . Kiitos elämästä. Anna anteeksi syntini. Kiitos . Herramme Jeesus Kristus että autat tässä asiassa.... Jeesuksen nimessä amen. Kiitos syntien sovituksesta ristillä 2016 vuotta sitten .

    • luojammesentään

      Voi se vastatakin . Pyysin kotona että vapauta nikotiinista . Oikein tosissaan heitin ääneen . Vastaus tuli aamulla. Siitä on noin 15-16 vuotta ilman tupakkaa. Kauheinta oli se kun ei tajunnut ensin että mikä puuttuu. Sitten kun tajusi ettei edes ajattele tupakkaa . Oli vähän pihalla .. tuhkakupit lensi roskiin. Edes kioskin ohi mennessä ei tullut mieleenkään ostaa tupakkaa sitä ennen meni aski päivässä. Oli se kauheeta . Sekin oli kun hajuaisti rupesi parantuun .Kauheita hajukohtauksia tuli. Mikä täällä haisee..haiseeko tomaatti tältä...puolet mausteista lensi roskiin. Keuhkot parani yskä loppui. 16 vuotta yhdellä flunssalla.Jeesus joskus vastaa. Kun pyytää. Israelissa kerran kuivaan vesipula aikaan heitin että Anna vesisadetta . Olin lähdössä suomeen niin menossa bussille alkoi sataa vettä kaupungilla . Olo oli kuin intiaanilla sadetanssin jälkeen. Sattuipa tuleen sade samaan aikaan kun pyysin. Heh. Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan. Minua vainottiin suuresti muslimien kautta mutta Jeesus sanoo joka kimppuusi karkaa ei se Ole minusta se eteesi kaatuu . Joskus luoja vaan on paikalla enempi joskus vähempi . Kannattaa siunata esim.kasvimaa ja pyytää satoa sekä perunapellot varjelusta niille.

    • luojansakuva

      Ku se luo. Osaahan ihminen ennustaa säätäkin koska luoja elää meissäkin. Jos tuntee että pitää mennä tai ei pidä niin se on usein kehotusta . Jos sulla on kahdet lapaset anna kun näet ettei jollain oo. Annoin kerran lapset pakkasella jäätyneelle miehelle. Mun ei palellu käsiä enää koskaan . Toisten auttaminen on Jeesukselle ykkösjuttu köyhien Kristittyjen jelppaaminen . Kristitty on Jeesuksen oma joten kristittyä kuuluu auttaa . Joskus Olin ihan masentunut mutta törmäsin yhteen hauskaan lintuun mistä johtuen nauroin monta tuntia suorastaan luonnossa. Lohdutuksen jumala rukoilee puolestani eikä ikinä vastaan vaan puolellani. Jumalalle kelpaava . Omavanhurskaat ei kelpaa ikinä . Eivät osaa elää luotuna rennosti. Osaansa tyytyminen puutuu.

    • uskoainoastaan

      Kerran menin pankkiin niin sanoin suureen ääneen että pitää mennä jos kehottaa siis jumala niin se virkailija sanoo että oot jo toinen tänään joka sanoo saman kun hänellä on kutsu työtön eikä oo totellutkaan. Enkä tiennyt mitään mennessä . Yksi ihminen tuli uskoon kun saarnasin puhelimessa toiselle joka ei tullut uskoon joka kuunteli sohvalla sivummalla. Jeesus on maapallon huumorintajuisin tyyppi . Ostin lihapasteijan matkalla töihin niin bussipysäkillä puliukkojeesuksenoma tonki roskista.Bussi tuli löin pasteijan sen käteen.Hyvä päivä. Sain töissä kahvia.Tee joku onnelliseksi. Joskus annoin rahani raamattukuljetukseen niin ei ollut ruokaa sitten . Törmäsin mieheen joka pyysi saattaan hallelujakokoukseen.Siellä olikin seisovapöytä ihan ilmaseksi.Antessaan saa parempi on antaa kuin ottaa.Selkänikama meni töissä nostaessa paheni niin ambulanssilla joutu raamattu sylissä sairaalassa rukoileen ambutaatioon menevän naisen jalan parantumista siinä ensiavussa.Niin en mennyt leikkaukseen vaan alkoi parantua rollaattorilla kauheen kipeenä pitkään.Jossain kokouksessa rukoiltiin niin naksahti oikein kun se meni paikalleen!! Se vaan parani.Uudenliiton välimiesJeesus.Tää parani enkä pyytänyt mutta uskoin että paranee.

    • oivallisuutta

      Monia ahdistuksia ei käsitä.

    • Upperlipp-Speedy

      Peruskaava: Anna auringon paistaa ja maailman kiertää radallaan. Älä muuta muuksi muuta.AMEN.

    • Näytötesiin

      Ja millä sen todistaa, että on vastannut?

    • Näkökulmaa1

      Kiitos kaikille kommentoijille,ja toivon teille koko sydämestäni Jumalan siunausta elämäänne,teillä on vahva usko,ja se on tietysti hyvä asia.
      Kissani on nyt kuollut,ja eläinlääkäri hoiti tehtävän hyvin,eikä kissa kärsinyt vaan nukkui pois.Loppui kissani sairastamisen kärsimykset.
      Tiedän,että monen on vaikea ymmärtää suruani rakkaan lemmikkini puolesta,mutta kissat ovat ainoat läheiseni olleet yli 13 vuotta.
      Nyt etsin kissojen krematoriopalvelun,ja vien kissani sinne.Olisin haudannut sen kotipihalleen,mutta maa on jäässä:(
      Vaikka minut olisi Herra hyljännyt,ei välttämättä teitä.
      Koko elämäni jo pikkupojasta asti olen selvinnyt yksinäni,enköhän selviä nytkin,ja tulevaisuudessa.
      Vaikka jumalasuhteeni onkin kärsinyt pahan kolauksen,olen viimeinen joka itkee kun maailma hajoaa,ja vitsaukset tulevat,ja ne ovat jo alkaneet maailmassa.
      En itke koska en osaa,vaikken ole tunteeton,en vaan voi näyttää tunteitani.
      En itkenyt edes lapsena näkyvästi,sillä se oli kotonani isukin määräyksestä kielletty,samoin nauraminen.Nyt olen kiitollinen isäni kasvatuksesta vaikken sitä aina ole ymmärtänyt,levätköön rauhassa ja syvällä.

      Kiitos kaikille kommentoijille,ja toivon teille koko sydämestäni Jumalan siunausta elämäänne,ja pahoittelen että viestini ovat olleet kitkerän sävyisiä,mutta te varmasti sen kestätte,sillä kommenteistanne päättelin teidän olevan henkisesti vahvoja,toivottavasti.

    • Niinsitten

      Jos heti herättyä uuteen aamuun ei enimmin yhteiskunnan ainaiset köyhiltä leikkaamiset potuta.

      • Näkökulmaa1

        Totta puhuen potuttaa.
        Näitä ääriporvareita pitäisi oikeastaan sääliä.

        He kun luulevat viisaita olevansa,mutta Jumalan silmissä ihmisistä tyhmimpiä.
        Kuinka niin?Siksi,että he rakentavat koko elämänsä,ja tulevaisuutensa omaisuuden keräämiseen,ja useimmin häikäilemättömästi.He luulevat kai että se on elämän tarkoitus olla muita rikkaampi,ja kun on rahaa,on valtaa.

        He ovat säälittäviä,he eivät välitä lähimmäisistään,he eivät välitä edes läheisistään,he välittävät vain rahasta.

        Heidän takiaan monet sanovat"Kirottu olkoon se päivä jolloin minä synnyin".
        Pahinta on se,että monet niistä loisistä teeskentelevät olevansa kristittyjä.
        Suomea on johtanut yli 20 vuoden ajan saatanallinen järjestö,ja jatkaa työtään siihen asti,kunnes Herra Jumala tekee siitä lopun,ja heittää heidät tuliseen järveen kärsimään rangaistusta rikoksistaan.

        Jos sattuisin itse sinne helvettiin joutumaan,en anna armoa yhdellekään siellä kohtaamalleni politiikolle.
        Toisaalta se ei ehkä ole siinä paikassa edes mahdollista,sillä jokainen maksaa vain omista teoistaan tässä elämässä,ja kiduttajina on Jumalan enkelit,EI saatanan,kuten harhaoppiset ,ja raamattua lukemattomat sanovat,sillä saatanan osa on tulinen järvi,kuten muidenkin langenneiden enkeleiden osa.
        Vai miksi luulette pahuuden enkelijoukon kohdatessanne heidän vapisevan pelosta silloin kun huudatte avuksi Jeesusta Kristusta?.
        Siksi,että he pelkäävät,ja jos he pelkäävät niin,että vapisevat,he pelkäävät,että Herran enkelit heittävät heidät pimeyteen.
        En tiedä onko ero Jumalasta kidutus fyysisesti,mutta olen vakuuttunut,että sitä se on ainakin henkisesti.


    • Rukoilija

      Olen tämän ketjun aloittaja. Nyt on kulunut 7 vuotta siitä, kun viestini palstalle kirjoitin. Edelleen kamppailen samojen kysymysten kanssa kuin seitsemän vuotta sitten. Kaksi kertaa on mennyt ammatti alta, ilman omaa syytä. Sairastunut kroonisesti reumaan, ihmissuhdeongelmia, avioerokin lähellä. Nyt olen ollut työttömänä 3,5 vuotta.
      Rukousta työpaikan löytymiseksi on takana satoja tunteja, raamatun lukua saman verran. Minulle on profetoitu Jumalan huolen pidosta, asioiden järjestymisestä, mutta turhaan, vastausta ei ole tullut, enkä enää sitä edes odota. Myönnän olleeni suorituskeskeinen, luullen Jumalan vastaavan kuin oikein suoritan ja annan Hänelle aikaani.

      Olen pettynyt. Pettynyt Jumalaan, itseeni, seurakuntaan. Pahinta on, kun on pakko luovuttaa, vaikka ei haluaisi. Jumala oli ainoa turvani, mutta Jumalan johdatuksen ja tahdon odottaminen oli ylivoimaista. En selvinnyt siitä edes Jumalan avulla. Rukoilin, että Jumala antaisi voimaa kestää vastoinkäymiset, voimaa en saanut. En tiedä miten tästä eteenpäin. .

      • Päättelen

        >>>Rukoilin, että Jumala antaisi voimaa kestää vastoinkäymiset, voimaa en saanut. En tiedä miten tästä eteenpäin. .<<<

        Mistä päättelet että et saanut voimaa kestää vastoinkäymisiä? Oletko tehnyt itsemurhan?


      • epäilystäkerrakseen

        Sama täällä. Kaikkein vaikeimpiin asioihin ei tule vastausta tai jos tulee aikaa kuluu niin, että tilanteet väkisinkin muuttuvat tai sitten tulee vastaus, joka vain vaikeuttaa elämää lisää. Eli vähintäänkin 10 - 20 vuotta menee vastausta odotellessa. Väliin ajattelen, että uskonko minä todellakin Ikiaikojen Jumalaan, taivaan ja maan Luojaan, joka ei kutienkaan kykene minun pienen elämäni asioihin puuttumaan ja kääntämään ne parhain päin, kun Häneltä apua pyydän. Onko hiljaisuus vastaus? Kuka vanhempi sitä on tuppisuuna, kun lapsi pyytää jotain? Myönnettäköön, että tunnen suurta Jumalaa vain vähän, en Hänen aivoituksiansa ymmärrä, en kertakaikkiaan käsitä mitään Hänen teistään. Silti roikun kuin takiaispallo Hänen viittansa liepeissä kiinni, kun en oikein muutakaan voi. Uskoni on kyllä vähenemään päin, sitä tuskin enää on olemassa.
        "Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" No, ei ainakaan minun nuttuni sisältä...ainakaan tänään....ehkä huomenna...jos sellainen tulee.


    • Hiphop-Wookie

      Koska jeesus on kuollut eikä kuolleilla ole tapana vastailla.

      • JeesusElääTänään

        Jeesus on kuollut ja haudattu. Mutta tiesitkö että Jeesus haudattiin lainahautaan, ei omaan hautaansa. Kysymys on siten että miksi toisen ihmisen lainahautaan? Vastaus on yksinkertainen. Jeesus tarvitsi hautaa vain kolme päivää. Sen jälkeen Hän nousi ylös kuolleista ja lähti itse haudasta ulos. Niin haudan omistaja sai haudan takaisin.

        Kukaan ei ole löytänyt Jeesuksen luita eikä tule löytämään. Hauta, johon Jeesus haudattiin, ja jota näytetään ihmiskunnalle, on tyhjä.

        Koska Jeesus elää, sinä voit kohdata Hänet. Jeesus tulee elämääsi mikäli sinä itse etsit Häntä kaikesta sydämestäsi ja tahdot löytää Hänet. Hän antaa löytää itsensä. Niin minä olen löytänyt enkä kerro teoreettisesta uskosta kuinka minulle on opetettu että nämä uskon asiat ovat. Minä olen itse löytänyt ja kohdannut ylösnousseen Herran Jeesuksen Kristuksen.


    • Alkaisit luottaamaan Jumalaan ja elämään hyvää uskon elämää ilman turhia nurinoita, ja omia ajatuksia siitä, mitä uskossa elo tulee olla, niin löydät rauhan ja yhteyden, josta voit kiittää.

      • Mikolle

        Mikko.A: Noin sanoo ihminen jolla on asiat kunnossa. On helppo olla uskossa kun on ihmissuhteet kunnossa, on työpaikka ja kokee Jumalan huolenpitoa. Kaikilla vaan asiat eivät ole yhtä hyvin.


    • Rukoillen

      Rukoile että Herra antaa sinulle oikean sydämen asenteen ja rukouksen hengen. Rukoile Herraa avaamaan silmäsi näkemään hänen vastaus rukoukseesi. Hän vastaa niille jotka rukoilee Hengessä ja Totuudessa puhtain sydämin.
      Herra koettelee vaan ei hylkää ja totisia rukoilijoita hän tahtoo.

    • rukouksesta

      Meidän rukouksemme on vaillinaista, emmekä aina tiedä miten ja mitä tulisi rukoilla, mutta Pyhä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan ja auttaa heikkouttamme.

      Raamattu 33/38

      Roomalaisille 8

      24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
      25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
      26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
      28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.


      Rukoiletko hengellä ja ymmärryksellä kuten Raamatussa kehoitetaan.

      1 Kor 14
      2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      14. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
      15. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
      39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
      40. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

    • kaikkiHerrassatoteutuu

      Et varmasti ole ainoa uskova, joka on monenmoista vaikeutta ja tuskaa kokenut. Uskoisin, että aina ne ovat seurausta omasta tai muiden taitamattomasta vaeltamisesta.Niitämme siis sitä mitä kylvämme. Pääasia on , että säilytämme uskon kaiken näiden keskellä ja käännämme huomiomme ja katseemme voittopalkintoa kohti, joka on iankaikkinen elämä Taivaassa ja nämä kärsimykset täällä vaeluksemme aikana ikuisuuteen nähden ovat sittenkin vain hetkellesiä.
      Muista millaista Jobilla oli, oletko lukenut Raamatussa Jobista ja hänen elämässään olleista kärsimyksistä ja miten Herra siunasi hänen loppuelämäänsä.
      Oletko lukenut Aabrahamista ja miten Jumalan lupaus jälkeläisestä toteutui vasta Aabrahamin vanhoillapäivillä.Entä kuningas Daavid.Lue myös Raamattua.Siellä myös hänen elämässään tapahtui monenmoista.

      Jumala lupaa:
      Psalmi 91
      14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
      15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
      16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

      Psalmi 34
      18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
      19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
      20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.


      Paavali sanoo:

      Fil 4
      11. Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
      12. Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
      13. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

      2 Kor 12
      7. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
      9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
      10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

      1 Tess 5
      17. Rukoilkaa lakkaamatta.
      18. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

      • Rukoilija

        "Muista millaista Jobilla oli, oletko lukenut Raamatussa Jobista ja hänen elämässään olleista kärsimyksistä ja miten Herra siunasi hänen loppuelämäänsä."

        Vertaukset Jobiin ja Joosefiin on uskovien klassikkoja, mutta hyvin harvasta on tullut Jobia tai Joosefia. Tarinat äärimmäisien ahdistusten kautta maalliseen hyvinvointiin ja loistoon ei satu ihan jokaisen kohdalle.

        Jobilla ja Joosefilla oli Jumalan silmissä erityisasema, josta johtuen Jumala myös oli kongreettisemmin läsnä heidän elämässään. He näkivät koko ajan elämässään Jumalan tekoja. Jobin ja Joosefin oli helppo uskoa Jumalaan myös koetuksen päivinä.

        Jumala ei ole -sanokaa mitä sanotte- kiinnostunut ihmisten elämästä tasapuolisesti. Joku saa kulkea siunauksista siunauksiin, toinen kamppailee jatkuvien ongelmien ja vastoinkäymisten kanssa. Elämä on epäreilua.


    • entiedämissämennään

      Eiköhän se totuus ole se, että perin harvoin paranee kukaan enää mistään todellisesta vaivasta.

      saa sitä kiittää tai olla kiittämättä, mutta todellisuus ei kummallakaan mihinkään katoa.

      vanhana uskovana odotatisin edes joskus selvää Jumalan puuttumista sama mihinkä asiaan, että edes joku joskus saisi avun asiaansa ilma spekulointeja.

      en yhtään tiedä oliko Lasaruksen herättäminen ollenkaan hyvä asia, mutta ainakin moni näki ja kuuli että Herra on asialla.

      • koettuakaikki

        Olen ollut vaikak minkänimisen saarnaajan rukoiltavana ja kaikilla on kyllä paljonkin sanoja ja vaikka mitä, mutta mitään positiivista ei ole tapahtunut joka olisi poistanut vaivaani tai muuta tuskaa jonka takia sinne olin mennyt.

        en tiedä syytä jaos edes sen tietäisi, voisi ainakin yrittää muuttaa jotain vikaa itsessään, mutta jos tuntuu siltä että aina tule ekorville teki nii tai näin, niin ymmällehän siinä joutuu kuka tahansa.

        ja siihen sitten on taas tarjolla runsas Raamatunkohtien kirjo, eli vähimmälä pääsee kun ei keneltäkään kysy mitään mihinkään asiaan.


      • menejatiedä

        Vaikeina hetkinä päässä pyörii sen tuhat Raamatun paikkaa ja sitten jos menet vielä kysymään joltain uskovalta ihmiseltä neuvoja, niin sieltä tykitetään sitten toiset tuhat Raamatun paikkaa avuksi ja raamatunselitykset perään, jotka käsittääkseni ovat jokaisella vähän erilaiset. Jos ei siinä mene pää sekaisin, niin ei sitten missään. Tosiaankin parempi on olla kyselemättä keneltäkään mitään ja tarkoin miettiä, minä hetkenä Raamattunsa avaa, koska sieltä voi haavoihin tulla suolaa, joka kirveltää vai parantaako se sittenkin?


      • saviseutulainen

        Karismaattiset väärät opetukset

          by Joseph Chambers

          Ei mikään ole saanut aikaan suurempaa vahinkoa helluntailaisissa ja karismaattisissa seurakunnissa, kuin Pyhään Henkeen liitetyt väärät opit. Raamattuun uskovat helluntailaiset pitäytyvät selkeästi Jumalan Sanaan ja Pyhän Hengen valtavaan työhön kaikissa Hengen ilmiöissä. Käsitelkäämme viittä erityistä aluetta ja pyrkikäämme osoittamaan ero raamatullisen perusopin ja karismaattisen petoksen välillä. Nämä viisi aihetta ovat seuraavat:

          -        Ennustelu (Fortune Telling), jota sanotaan "henkilökohtaiseksi profetoimiseksi"
          -        Rukouskielipetos (Prayer Language Deception)
          -        Paranormaalil rukoileminen: Loitsujen lukeminen on rukousta
          -        Karismaattinen ylistys ja palvonta
          -        Karismaattinen henki
           

          Ennustelua (Fortune Telling) kutsutaan" henkilökohtaiseksi profetoimiseksi".

          Ei ole olemassa mitään yksityistä profetiaa. Karismaattinen maailma on ajanut väärää käsitystä yksityisestä profetoimisesta ainakin kaksi vuosikymmentä ja nyt siitä on tullut painajainen monissa seurakunnissa. Sellaiset miehet, kuin Pat Robertson ja Paul Crouch, ovat koonneet omaisuuden (fortune) ja muuttaneet seurakunnan kasvot tällä ennustelun hengellä. Luultavasti suurin voima, joka on saanut heidän TV-verkkonsa parrasvaloihin, on ollut tämä väärä ote toisiin henkilökohtaisella ennustelulla, jota sitten sanotaan profetian lahjaksi tai tiedon sanoiksi. Se on yhtä väärää kuin itse Lucifer, eikä siitä ole apua muuhun kuin ihmisten pettämiseen.

          Pyhät Kirjoitukset ja Pyhän Hengen persoonallinen asuminen hänessä ohjaa uskovaa hänen jumalisessa vaelluksessaan, eivätkä mitkään yksityisprofetiat. Mikä Pandoran lipas se onkaan eri ideoiden kymmenin tuhansin ilmaisuin, jonka yksityisprofetiat luovat. Miehet ja naiset tuhansittain tavoittelevat sateenkaarta, vain koska joku jauholakki (flaky person) lausui sanoja heidän ylitseen jonkinlaisessa hurmoksessa. Olen tavannut joitakin näitä hämmennettyjä sieluja.  Erikoisesti muistan erään sellaisen henkilön, joka oli vielä saarnamies. Koko hänen elämäänsä hallitsi se, mitä jonkun otaksuttiin profetoineen. Hänen uransa oli katastrofi.

          Raamatun sana on selvä

          “Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." (2 Piet. 1:19-21).

          Apostoli Pietari oli kokenut kirkastusvuoren tapahtumien kunnian ja puhui todistuksesta, jonka Isä oli antanut Pojastaan Jeesuksesta. Kuitenkin Pietari sanoi: "Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana," ja selvästi samaisti tuon sanan Raamattuun. Sitten hän lisää tulta Kirjoituksista riippuvaan totuuteen ilmoittamalla: "yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä." Toisin sanoen profetia on lahja seurakunnassa ja seurakuntaa varten, eikä sitä saa käyttää kenenkään yksityiselämän valvontaan, määräämiseen tai manipulointiin. Kunkin tulee vastaanottaa Jumalan Sana ja soveltaa sitä omalla kohdallaan. Kenenkään ei koskaan tule ottaa auktoriteettiä toisen henkilön elämän ylitse.

          Tavallisesti nämä "yksityispuheet" saavat aikaan väärän tiedon tason puhujan puolella. Näyttää kuin ennustelua harjoittavalla henkilöllä olisi jonkinlainen sisäinen tieto tai erikoisyhteys Jumalaan. On valtaisa joukko sellaisia yksilöitä, jotka kulkevat nääntyneen sielun luota toisen luokse puhuen potaskaansa. Älä anna näille eksytetyille ihmisille oikeuttaa käyttää sinun korviasi.

          Huonommin tietysti on sen sielun laita, joka kuuntelee tämän kaltaista luulottelua antaen sen vaikuttaa elämänsä suuntaan. Jokaisella uudestisyntyneellä on Pyhän Hengen persoona sisällään ja Hän on läsnä antamassa ohjausta ja innoitusta. Pyhä Henki ottaa Jumalan Sanaa ja antaa sovellusta ja ohjausta. Ei tulisi edes harkita tällaisten näkijöiden potaskapuheiden ottamista uskonelämän oppaaksi. Se on leikkiä tuholla.

          Nämä "ennustelijat" (fortune tellers) eivät yleensä tarjoa muuta kuin kauniita sanoja turvallisuudesta, menestyksestä ja siunauksista. Jokaisella kristityllä on kaikki Jumalan siunauslupaukset, mutta niiden ylikorostaminen luo väärän hyvinvoinnin tunnon. Jumalan Sana on oikaisija, kehottaja ja usein nuhtelija.  Vain se, joka on rehellinen, voi oikein soveltaa totuutta päivittäin elämäänsä. Hurmospuheilla (ecstatic utterances) on tunneperäinen ja paranormaali ote ihmisiin.


    • truedetectives

      Jos pikkulapsi, jota raiskataan, rukoilee Jumalalta apua siihen tilanteeseen, niin mikä kohtuullinen aika saada vastaus.

      • saarnni

        Olen pahoillani, mutta Jumala ei puutu asiaan millään tavalla tai missään ajassa. Raiskaaja tekee tekonsa loppuun, ellei joku ihminen pääse väliin. Raiskaus ei ole Jumalan, vaan ihmisen syytä, mutta uhri joutuu kantamaan vääryyden seuraukset kenties loppu elämänsä.

        Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Minua ei ole raiskattu, mutta kiusattu rankasti. Olin puolustuskyvytön 4 vuotias, kiusaajani murrosikäinen poika joukko. Huusin, siis HUUSIN hädässä Jumalaa avuksi, niin kuin pyhäkoulussa opetettiin. Jumala ei auttanut. Kiusaaminen jätti monenlaista tuskaa ja pelkoa elämään. Yölliset painajaiset, paniikkihäiriö, ihmispelko, heikko omanarvontunto. Monista näistä kärsin edelleen. Tapaus jätti syvät arvet, jotka eivät ole koskaan parantuneet.

        Olen usein kysynyt, missä olit Jumala silloin? Vastausta en ole saanut.


    • pahuutta

      Samoissa ajatuksissa aloittajan kanssa,tuntuu että Jumala jakelee eriarvoisesti.Edellinen kysymys Jumalan vastauksesta lapselle,jota raiskataan tekee kipeää,koska ei hänelle apua tule.Olen kysellyt uskiksilta vastausta,kun raamatussa sanotaan,avuksesi huuda minua hädän päivänä,minä tahdon auttaa sinua.Kysymys,miten pikku Brianna,joka kuoli 7kuukauden ikäisenä isän ja sedän raiskausten ja hirvittävän pahoinpitelyn jäljiltä ymmärsi huutaa Jumalalta apua!!!Eli Jumala vain katseli,ei lähettänyt enkeleitä,eikä piitannut.Narsistiset uskikset vain sanovat,se oli Jumalan tahto Briannan kohdalla!!!Sairasta!

    • pysytäänihmisinä

      Uskovien olisi jo aika lopettaa selittelyt asioista joita kukaan ei tiedä.

      Raamatussa on monia kohtia ja lupauksia ja saavat olla siellä mutta jos ei ihminen hädässään saa apua ei niillä ole paljoa merkitystä.
      eli siis me emme ymmärrä asioita ja siihen pitää tyytyä, ja sanoa se eikä AINA selitellä sitä ja tätä!

      saarnaajienkin olisi aika miettiä hiukan asioita ja alkaa pysytellä sellaisessa totuudessa johon ei ole mitään sanottavaa kenelläkään.

      Raamattu kehoittaa rukoilemaan sairauden ja ahdistuneiden puolesta mutta sen pitää antaa olla siinä ilman mitään lisärekvisiitttoja ja uskotteluita.

      JOS saarnaajalla ON jokin armoitus, se toimii ilman mitään temppuja huutamisia ja sohimisia.

      JOS sitä ei ole, mikään ei toimi. noista saa jokainen julkinen pastori valita omansa, ei ole paljoa vaihtoehtoja.

      • Sivusta.seurailija

        Tässäpä oli kunnollinen vastaus. Ärsyttää sellainen, että selitellään sitä, miksi ei Jumala vastaa. Nämä ihmisselitykset yleensä menevät niin huonosti, että Jumala saa aikamoisen maineen. Kaikkein parasta olisi vaan todeta, ettemme tiedä, miksi Jumala on hiljaa eikä vastaa. Vaikka niin olisi Raamatussa luvannut.


    • MikäOnTotuus

      Mielenkiintoista seurata tätä ketjua, miten eri tavalla ihmiset Jumalan avun ymmärtävät.

    • Ritu96

      Ehkä vielä ei ole aika, tai Jumala on vain myöhässä?

    • oipoi

      Jos jeesus tai jumala alkaa vastailla niin silloin on kyllä syytä hankkia diagnoosi.
      Muutoinhan rukoilu on suhteellisen hamitonta itsetyydytystä.

    • laukkuryssä

      Se Jumalan kuuleminen ja hänen vastauksensa riippuu oleellisesti siitä, millä tavalla Sinä rukouksesi hänelle esität.

      Kerron oman esimerkin aiheesta.

      Kun aikoinaan esitin Herralle rukoukseni, hän ei vastannut sen vuoksi, että käytin lähimmäisestäni nimityksiä: vanha ämmä, akan kanttura, vanha nainen. Vaan sitten, kun nimitin rukoukseni kohdetta iälliseksi tulleeksi uskonsisareksi, vastaus tuli heti, eikä viidentoista minuutin kuluttua.

      Se on tosiaankin hyvinkin merkityksellistä, kuinka me rukouksessamme itseämme ja lähimmäistämme kohtelemme.

    • q.v
    • oipoi

      Jos se jotenkin henkisesti helpottaa niin rukoile vaikka puujumalaa. Muutoin älä turhaan odota apua tai vastausta jumalilta - et tule saamaan. Oma apu paras apu ja siihen auttaa realismi, mihin taasen ei uskonto kuulu mitenkään.

    • HelluntaiUskonnonUhri

      Miksi Jeesus ei vastaa? Ymmärrän aloittajan tuskan, etkä ole ainoa uskovainen joka tuskassaan tällaista kysyy.

      Oma elämäni on ollut tragediasta toiseen talssimista. Tosi pahoissa asioissa. On ollut tilanteita, että Jeesus, pelkästä huokauksesta ylöspäin on tullut apuun. Olen siis kokenut suoranaisia ihmeitä, etenkin silloin kun olen ollut todella suuressa vaarassa, jopa hengenvaarassa.

      Sitten on ollut muita suuria asioita, joihin ei tullut vastausta, ne ovat liittyneet lähinnä ihmissuhteisiin. Rukoilin apua Jeesukselta, pyysin apua ihmisiltä. Jäin yksin. Joissain tapauksissa Jumala vastasi rukouksiini. Joissain tapauksissa olen saanut odottaa vuosia, jopa vuosikymmeniä.

      Miksi Jeesus ei sitten vastannut heti kun käännyin Hänen puoleensa, että Hän vapauttaisi minut pahoista ihmisistä? Ehkä Hän pyrki kasvattamaan miua siihen, että myös itse oppisin taistelemaan omien ihmisoikeuksieni puolesta. Ettei kaikki apu Jumalalta tule helposti, "kuin apteekin hyllyltä". No, "kiitoksia kovasti" kasvatuksesta!

      Ainakin nuo ongelmat karsivat itsestäni tarpeettoman ja naiivin lähimmäisenrakkauden, kasvatti, ettei vääryyttä tule rakastaa, vaan vihata ja toimittava niitä vastaan. Katsottava asioita realistisesti siten kuin ne ovat, otettava itse asioista selvää. Itse toimittava.

      Kun minut kerran nuorena tyttönä joukkoraiskattiin ja kerroin tästä eräälle helluntai-naiselle, hän vastasi: "Ihanaa! Nythän sinä voit alkaa auttaa muita saman kokeneita!"

      Minua ei auttanut kukaan ja itselläni oli riittävästi työtä oman itseni ja psyykkeni kanssa, enkä suinkaan ryhtynyt helluntaievankelistaksi, kartuttaakseni heidän seurakuntaväkeään muilla, raiskatuilla tytöillä ja naisilla. Hain apua ihmisiltä, rukoilin Jumalaa tässä asiassa, että saisin mielenrauhan. Ei vastausta. Olin vain minä, yksin, oman ymmärrykseni kanssa. Mutta viha kasvoi. Viha kaikkea sydämettömyyttä, mm. rikosten uhrien uskonnollista hyväksikäyttöä vastaan. Viha on tarvittaessa hyvä voima. Ja haista paska sinä hellari, joka nyt aloitat lipevän jaarituksesi anteeksiannosta ja rakkaudesta ja etten ilman sitä voi pelastua! Olen kuullut nuo sydämettömät oppinne moneen kertaan, enkä kaipaakaan teidän pelastustanne!

      Lopulta, vasta viime vuosina tunsin saavani apua, vanhoillislestadiolaisten palstoilla, joissa he avoimesti puhuvat mm. lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Aloin avata suutani netissä. Asiat ovat johtaneet siihen, että vasta nyt, useiden vuosikymmenten jälkeen, olen ehkä saattanut kirjoituksillani auttaa / tukea monia muitakin, erilaisten rikosten, kuten talous-, tai seksuaalirikosten uhreja. Teen sitä, mitä olisin toivonut itseni kohdalla tehtävän: että edes joku aikuinen olisi neuvonut minua, antanut tukeaan minulle, kertonut oikeuksistani, ollut minun puolellani. Mutta kukaan ei näin tehnyt. Päinvastoin! Olin jatkuvien syytösten, alistamisten ja vaientamistoimien kohde, hellarit, nämä "tosikristityt", oikein kimpassa!

      Minulle suorastaan valehdeltiin oikeuksistani, ilmoitettiin, että näihin asioihin ei voi enää puuttua. Kyseessä oli valhe, helluntailaisten poliisien suusta. Laki sallii tällaisten asioiden tutkinnan myös vuosikymmeniä myöhemmin. Tämän luin vanhoillislestadiolaisten palstalta. Hellareiden kertomukset olivat olleet muuta.

      Mutta tämä tieto tuli itseni kohdalla liian myöhään. En enää jaksanut taistella. Tähän hellarit luottivatkin, että kyllä se uhri lopelta nujertuu ja pitää suunsa kiinni!

      Jeesus siis johdatti minut laaja-alaisesti ymmärtämään kokemieni rikosten koko laajan olemuksen. Ei vain osoittamaan sormella yhtä, tai usempaa henkilöä, vaan koko taustajoukon toiminnan ja hiljaisen hyväksynnän lapseen ja nuoreen kohdistuneissa törkeissä väkivaltarikoksissa.

      Raamattu sanoo: "Totuus tekee teidät vapaiksi." Jos joku on iljennyt tehdä jotain, mitä tahansa, toiselle ihmiselle,tekijän / tekijöiden on myös kestettävä ne seuraukset, että uhri myös itse yhtälailla voi kertoa näistä asioista ääneen. Jos sinua on lyöty, kerro ääneen, että sinua lyötiin ja kuka sinua löi. Älä sulje sitä sisällesi.

      Mutta kaikella on määräaikansa. Kaikkea, itseään haavoittanutta ei aivan heti, jos koskaan kykene ääneen lausuman. haava on liian suuri ja kipeä.

      Mutta Jumala tietää. Ja tätä varten Hänellä on varattuna myllynkivet, sekä Helvetti, niitä varten, jotka tällaisia tekevät.
      .

      • KatkeruusHelvettiin

        Katkeruus on suurin eheytymisen este, sano mitä sanot. Valitettavasti se vain on niin, ettei anteeksiantamattomalla mielellä pääse katkeruudesta ulos. Olen pahoillani .(


      • meneitsehelvettiin
        KatkeruusHelvettiin kirjoitti:

        Katkeruus on suurin eheytymisen este, sano mitä sanot. Valitettavasti se vain on niin, ettei anteeksiantamattomalla mielellä pääse katkeruudesta ulos. Olen pahoillani .(

        Just joo,näitä hellareiden tyypillisiä uhrin syyllistämis vastauksia.Tätä olen itse saanut kokea hellareissa.Ei ollut mitään mahdollisuutta päästä korjaantumaan,kun heti ollaan ruoska kädessä.Ymmärrän täysin helluntai uskonnon uhrin vuodatuksen.Minun parantuminen on alkanut,kun pysyn kaukana heistä.


      • HelluntaiUskonnonUhri
        meneitsehelvettiin kirjoitti:

        Just joo,näitä hellareiden tyypillisiä uhrin syyllistämis vastauksia.Tätä olen itse saanut kokea hellareissa.Ei ollut mitään mahdollisuutta päästä korjaantumaan,kun heti ollaan ruoska kädessä.Ymmärrän täysin helluntai uskonnon uhrin vuodatuksen.Minun parantuminen on alkanut,kun pysyn kaukana heistä.

        Kiitos, että olet ihminen.


      • laukkuryssä

        Tuli mieleeni tällainen sanankohta: "Ymmärtäväisen sydämeen ottaa majansa viisaus, ja tyhmien keskellä se itsensä tiettäväksi tekee". (Snl. 14:33).

        Ja kun noin olet, (kertomasi mukaan), toiminut seurakunnankin keskuudessa, niin seurakunnan tyhmät ovat paljastaneet tyhmyytensä aivan konkreettisesti.
        Jotenka kun kokemuksistasi viisastuneena kerroit asiat julkisesti, niin se varmaan antaa viisautta ratkaisuihin myös samankaltaisia kokeneille kanssakulkijoille nykyajan yhteiskunnassa eläessämme.

        Nykyajan helluntailaisuudessa on aivan yleinen tapa, että lakaistaan kiusalliset asiat ikäänkuin maton alle ja seurakuntalaisten rötöstelyt painetaan villaisella. Ja se johtuu tästä tosiasiasta, ettei seurakunnassa enää nykyisin ole asiaan perehtyneitä asiantuntijoita edes viranomaistahoilla, jotka puoleettomasti tutkisivat tosiasioita ja auttaisivat tarvittaessa.

        Ns. 'ennenvanhaan' tuossa 70-80 -luvuilla, tai niillä main, kun helluntailaisuudesta löytyi ryhtiä ja jämäkkyyttä, kertomasi asiat johtivat toimenpiteisiin. Mutta nykyaikoina 2000 -luvun jälkeen asiat ovat menneet pahasti retuperälle, kun helluntaiseurakunnat ovat alkaneet luistamaan velvollisuuksistaan ja lähteneet seuraamaan maailmaa ja tehneet Jumalan palveluskokouksistaan markkinamiesten touhuilua ja viihdetapahtumia.

        Jumalan siunausta Sinulle HelluntaiUskonnonUhri!


      • JoskusPäättyyHelvettikin
        laukkuryssä kirjoitti:

        Tuli mieleeni tällainen sanankohta: "Ymmärtäväisen sydämeen ottaa majansa viisaus, ja tyhmien keskellä se itsensä tiettäväksi tekee". (Snl. 14:33).

        Ja kun noin olet, (kertomasi mukaan), toiminut seurakunnankin keskuudessa, niin seurakunnan tyhmät ovat paljastaneet tyhmyytensä aivan konkreettisesti.
        Jotenka kun kokemuksistasi viisastuneena kerroit asiat julkisesti, niin se varmaan antaa viisautta ratkaisuihin myös samankaltaisia kokeneille kanssakulkijoille nykyajan yhteiskunnassa eläessämme.

        Nykyajan helluntailaisuudessa on aivan yleinen tapa, että lakaistaan kiusalliset asiat ikäänkuin maton alle ja seurakuntalaisten rötöstelyt painetaan villaisella. Ja se johtuu tästä tosiasiasta, ettei seurakunnassa enää nykyisin ole asiaan perehtyneitä asiantuntijoita edes viranomaistahoilla, jotka puoleettomasti tutkisivat tosiasioita ja auttaisivat tarvittaessa.

        Ns. 'ennenvanhaan' tuossa 70-80 -luvuilla, tai niillä main, kun helluntailaisuudesta löytyi ryhtiä ja jämäkkyyttä, kertomasi asiat johtivat toimenpiteisiin. Mutta nykyaikoina 2000 -luvun jälkeen asiat ovat menneet pahasti retuperälle, kun helluntaiseurakunnat ovat alkaneet luistamaan velvollisuuksistaan ja lähteneet seuraamaan maailmaa ja tehneet Jumalan palveluskokouksistaan markkinamiesten touhuilua ja viihdetapahtumia.

        Jumalan siunausta Sinulle HelluntaiUskonnonUhri!

        Kiitos.

        Tietäen, kuinka yksin monet kaltoinkohdellut lapset ja nuoret, aikuisetkin lähipiirinsä puolelta jätetään, hoidan myös omia traumojani, yrittäen tukea muita vastaavasti kaltoinkohdeltuja, seksuaalisesti hyväksikäytettyjä ja jopa vuosikymmenten seksuaalista ahdistelua kokeneita rikosten uhreja. Sillä, kun uhri on kerran, pienenä ihmistaimena, eri väkivalloin saatu henkisestäysin murskatuksi, hän on sen jälkeen nk. valmista kauraa monille muillekin rikollisille.

        Teen sen, minkä olisin toivonut itseni kohdalla tehtävän. Jonkun on lyötävä takaisin ja lujaa. Armo tekijää kohtaan ei tuo oikeutta uhrille, vaan nyrkki päin rikollisen naamaa. Tosin uhrin traumoja tämäkään ei voi, ainakaan täysin parantaa, mutta oikeus sentään, ainakin osin toteutuu.

        Juuri nyt on meneillään "Me too" = "Minä myös" -kampanjointi seksuaalista väkivaltaa, kuten ahdistelua vastaan. Sillä myös "pelkkä" ahdistelukin on väkivaltaa, uhri kokee sen ahdistavana. Tällaisen uhriksi tunnustautuminen vaatii luonnetta. Jos jotkut luulevat, että nk. uhrit olisivat vain joitain ainaisia valittajia, he eivät ymmärrä trauman olemusta ja ovat sydämeltään kylmiä. Uhri oireilee eri tavoin, asia ei tule ulos, sillä samalla kun uhri yrittää anoa apua, hän myös suojelee omaa haavaansa. Uhri häpeää, hänet on syyllistetty niin että hän epäilee jopa itseään. "Olenko ymmärtänyt asian väärin? Olenko niin paha ihminen kuin kaikki minulle sanovat? Ansaitsinko sen kaiken?"

        Samalla, väkivallantekijän ja hyväksikäyttäjän pitkäaikaisen, syyllistävän manipuloinnin uhrina, hän harhailee umpikujassa. "Onko syntiä, että puhun asiasta? Olenko vain pahansuopa? Miksen vain olisi hiljaa?"

        Sitten näen silmissäni sen aina itkusilmäisen, rääkätyn pienen tytön, muistan lapsuuden ja nuoruuden hirvittävän, henkisen tuskan. Ja vastoin kaikkia helluntaioppeja, Helvettiä uhmaten, nousen ajamaan sen pienen, tuskaisen lapsen, sekä muiden tällaisten lasten, nuorten ja aikuisten seksuaalirikosten ja muun pahoinpitelyn uhrien asiaa. Valtaosa uhreista nimittäin vaikenee. Joitain vuosia sitten, kun toisella foorumilla, vanhoillislestadiolaisten foorumilta voimaa saaneena, aloin taistella näiden rikosten uhrien puolesta, tekijöitä vastaan - ja joita rikollisia Jeesuskin vihasi, kuvaannollisesti heilutellen "myllynkiviä" näiden nenien edustalla -, vastasi erääseen viestiini viereltäni pieni hento ääni, lyhyt viesti: "Minutkin on raiskattu". Tämä vaati tuolta uhrilta paljon, mutta hän sai sen kuiskatuksi ääneen.

        Jos Jumala olikin hänen kohdallaan sitä ennen ollutkin kuuro, myös Hänen oli nyt pakko kuulla tuo arka kuiskaus.

        Siksi on oikein ja vanhurskasta, että me uhrit, jotka kykenemme edes jollain tavoin avautumaan, tukisimme myös heitä, joiden koko olemus julistaa mykkää kauhua. Että heitä / meitä ei jätetä yksin. Näin voimme ehkä pelastaa joitain ihmiselämiä täysin tuhoutumasta. Omamme menivät, niitä ei saada takaisin. Uhri on saatava ymmärtämään, että kaikesta pahasta, hänen itsensä vastaisesta manipuloinnista ja syytöksistä huolimatta, hän on kertomuksen uhri. Uhri ei ole se väkivaltarikoksen tekijä, joka on tuon hirvittävän kadotustyön suorittanut ja jota muka pitäisi vielä vaan suojella! Ettei vain loukkaisi tuon pahuudenolennon ulospäin "viatonta kunniaa"!


      • totuusainaesiin
        KatkeruusHelvettiin kirjoitti:

        Katkeruus on suurin eheytymisen este, sano mitä sanot. Valitettavasti se vain on niin, ettei anteeksiantamattomalla mielellä pääse katkeruudesta ulos. Olen pahoillani .(

        Anteeksiantaminen on prosessi ja mitä pahemmin ihmistä on kohdeltu, sitä pidemmän aikaa tuo prosessi kestää. Sitä ei tarvitse kiirehtiä, eikä sitä tarvitse yksin käydä läpi. On hyvä puhua aisoista, pahoista vääryyksistä ammattiauttajan kanssa ja alkaa purkaa sitä traumaa, jonka nuo pahat tapahtumat ovat aiheuttaneet.
        Kyllä on myös velvollisuus viedä rikokset aina poliisin tietoon, se on velvollisuus ja se on myös oikeaa rakkautta rikoksen tekijöitä kohtaan, että hekin ymmärtäisivät, kuinka väärin ovat tehneet, eivätkä jatkaisi samaa vääryyden elämäänsä, vaan ehkä tulisivat mielen muutokseen vankilassa ollessaan kärsiessään rangaistusta teoistaan.


      • hyväksikäytettynä

        Täällä taas yksi rikottu lisää, helluntailaisuus on helvetin esikartano. Sisikunta kääntyy ympäri joka kerta kun lyödään päin naamaa tuolla "katkeruus-anteeksianto"-kortilla! Tällaista sanovat vain ne, jotka eivät tajua mitä kärsimys on ja ovat sokeita talutettavia levittämässä valheellista ja epätervettä jumala-kuvaansa. Iljettäviä teeskentelijöitä ja silmiensä ummistajia he ovat sanon minä ja aion taistella tuulimyllyjä vastaan edelleen vaikka se kestäisi lopun elinaikani-sorrettujen ääni yritetään tässä elämässä vaientaa aina,mutta totuudella on iankaikkisuus aikaa. Eivät osaa edes hävetä tekojaan ja viha on niin tuttu tunne,vääryys synnyttää oikeudenmukaisen vihan eikä siinä ole MITÄÄN epäraamatullista-päinvastoin-hallittuna ja oikein kohdennettuna se on elämää suojeleva,oikeudenmukaisuutta ja moraalia ylläpitävä voima. Vanhurskas Jumala vihastuu joka päivä-Hänen luomakuntansa on Hänen ja vaikka saatana ja hänen orjansa eivät sitä tajua, totuus tullaan vielä kerran huutamaan katoilta.


    • sivusta_

      Jumala haluaa että rukoilemme Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Pyhä Henki rukoilee aina Jumalan mielen mukaisesti. Anna elämäsi Jeesukselle ja seuraa Jeesusta. Kyllä Herra tietää mitä sinulla on sydämelläsi. Mutta Hän ei anna asioita, jotka ovat Hänen tahtonsa vastaisia. Kaikessahan tulee tapahtua Jumalan tahto. Meidän tulee kieltää itsemme ja seurata Jeesusta Pyhässä Hengessä ja totuudessa niin että Hän voi tehdä tahtonsa kauttamme. Anna siis itsesi Herralle ja seuraa Häntä. Jos seuraat Jeesusta, Hän kyllä pitää sinusta huolen. Tutki Jumalan Sanaa ja pysy siinä. Älä eksy Jumalan Sanasta. Jos eksyt siitä, eksyt Jeesuksesta. Ja jos et vielä ole ottanut Jeesusta henkilökohtaisesti vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi, tee niin nyt.

      • Siunausta.sullekin

        Voi, Luoja. Varmasti tarkoitat hyvää. Annettakoon siis tyhmyytesi sinulle anteeksi. Mene Herran rauhaan.
        .


      • viisas-m
        Siunausta.sullekin kirjoitti:

        Voi, Luoja. Varmasti tarkoitat hyvää. Annettakoon siis tyhmyytesi sinulle anteeksi. Mene Herran rauhaan.
        .

        Mikä tuossa tyhmää oli? Jos sulla ei ole muuta sanottavaa, niin parempi olla kommentoimatta.


      • unameit
        viisas-m kirjoitti:

        Mikä tuossa tyhmää oli? Jos sulla ei ole muuta sanottavaa, niin parempi olla kommentoimatta.

        No olisiko ehkä se,että kirjpittajalla ei ollut mitään omakohtaista annettavaa aiheeseen, aivopesun tuotteiden latelu ei auta rikoksen/sairauden/vääryyden uhria MITENKÄÄN! Lukisit hiukan vaikka sinäkin jobia tai edes saarnaajaa ihan yrittaisit sisäistää jotain sieltä.. Kannattaisi varmaan rukoilla sinun itsellesikin helvetillistä kipua ja tuskaa että sitten voisit paremmin ymmärtää heitä, joilta kaikki on viety ja joilla ei ole tässä elämässä mitään toivoa!!! Olette täysin kyvyttömiä näkemään uskontonne verhon läpi totuutta,vaikka Jeesus tuli esiripun repimään alas! Toimintanne on naurettavaa tekopyhyyttä aina ja iankaiken aameen!


    • f5z9

      Monet ihmiset, varsinkin jumalattomat. kuvittelevat, että Jeesus on jokin rukousautomaatti, niin että hänen on aina pakko vastata. Ei se mene niin.

      • oipoi

        Uskovaiset kuvittelevat itselleen jumalan ja Jeesuksen, jumalattomat ei edes kuvittele.
        Jos jompikumpi alkaa vastailemaan niin osyytä hakeutua kiireesti hoitoon.
        Niin see menee.


    • kljg

      " Tavoittelemaanne henkilöön ei juuri nyt saada yhteyttä. Olkaa hyvä ja yrittäkää 2000 vuoden kuluttua uudelleen. "

    • rukouksensalaisuus

      Rukouksen salaisuus:

      Jumala ei vastaa kaikkien ihmisten rukouksiin. Hän vastaa vain omien lastensa rukouksiin ja niihin uskomattomien rukouksiin, joissa he pyytävät päästä Hänen lapsikseen. Lisäksi Jumala vastaa vain niihin rukouksiin, jotka on rukoiltu Jeesuksen nimessä (eikä tuo ole vain sanoja, vaan asenne) ja Hänen tahtonsa mukaan. Siinä on rukouksen rajat.

      Kun viemme hänelle hätämme ja tarpeemme tai esirukouksemme, niin meidän asiamme on vain kertoa Hänelle kaikki ja jättää vastausten tapa ja aika Hänen päätettäväkseen. Hän tietää parhaiten, mitä me eniten tarvitsemme, ja vastaa siihen tarpeeseen ensin ja meidän taivuttaminen Jeesuksen mielen mukaiseksi voi kestää aikaa, joten Jeesus ensin alkaa tehdä työtä meissä itsessämme, koska se on tärkeintä, että Hän saisi muotoa meissä, että meistä tulisi enemmän Hänen kuvansa mukainen. Jeesus ei tarvitse meidän apuamme lainkaan rukousten täyttämisessä, Hän kyllä tekee sen ilman meidän apuamme, joten meidän on vain jätettävä kaikki elämämme ja asiamme Hänen käsiinsä. Emme aina tai edes useinkaan voi käsittää, mitkä ovat Hänen ajatuksensa ja Hänen suunnitelmansa; Hän joutuu punomaan koko maailman asiat yhteen ja tekemään niistä sellaisen kudelman, että Hänen lopullinen unelmansa kerran tulee toteutumaan. Me voimme luottaa siihen, että kun olemme asiamme rukouksessa Hänelle jättäneet, Hän tekee sen mikä on parasta meille ja niille, joihin meidän rukouksemme kenties vaikuttaa. Me olemme osa suurta Jumalan suunnitelmaa ja Hän ei voi toteuttaa suunnitelmaansa ilman meitä ja meidän vapaaehtoista luovuttautumista Hänen käytettäväkseen.

      Mitä tarkoittaa rukoilla Jeesuksen nimessä? Ainoastaan Hänen nimessään meillä on pääsy Taivaallisen Isän eteen, Hän on meidän syntiemme sovittaja ja anteeksi antaja, Hän on kärsinyt meille kuuluvan rangaistuksen ja tuohon Golgatan työhön vedoten meillä on ainoastaan luottamus siihen, että Isä kuulee meidän rukouksemme, koska Hän näkee silloin Poikansa Jeesuksen ja Hänen täydellisen sovituksensa - silloin Isä vuodattaa rakkautensa meihin ja me saamme kokea, että Isä on kuullut meidän rukouksemme ja varmasti tekee sen, mikä on meidän parhaaksemme, siihen voimme luottaa. Tuokoon rukousvastaus sitten mitä ikinä meidän elämäämme, se on meidän parhaaksi ja Jumalan valtakunnan parhaaksi.

      Meidän ei siis tarvitse lainkaan kipuilla sen asian kanssa, ettei Jumala vastaa meille, vaan kun olemme jättäneet vastaukset kokonaisuudessaan Hänen päätettäväkseen, niin tiedämme, että saamme parhaan mahdollisen vastauksen ja tuo vastaus tulee silloin, kun on oikea aika vastauksen tulla.

      Katso Raamatun rukouksia. Esim. kun Lasarus sairasti, niin Jeesuksen vastaus toi paljon suuremman kunnian Jumalalle; kun noista sisaruksista näytti, että Jeesus myöhästyi pahasti, niin Jeesus oli valinnut tuon hetken tulla tuomaan tuo rukousvastaus - Hän herätti Lasaruksen kuolleista. Kun taas esim. Joosef, Jeesuksen äidin mies sai unessa käskyn paeta Egyptiin, tuo käsky tuli ennen kuin sotilaat tulivat tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä. Jeesusta ei voinut kukaan surmata ennen aikaa - koska tuo uhri oli annettava oikeaan aikaan ja oikeaa hetkeä tarkasti noudattaen. Tai kun Jeesus oli häissä ja Hänen äidilleen tultiin kertomaan, että viini on lopussa, niin Jeesus vastasi aika tylysti äidilleen, että Hänen aikansa ei ole vielä tullut. Äiti ei siitä loukkaantunut, eikä jatkanut Jeesuksen ahdistamista, vaan hän sanoi noille kyselijöille, että tehkää, mitä Jeesus teille sanoo. Jeesuksen äiti siis jätti asian kokonaan Jeesuksen käsiin ja niin hääväki sai nähdä ihmeen, kun Jeesus muutti veden viiniksi.

      Onko kysymys uskosta? Milloin meillä on riittävästi uskoa rukousvastausten saamiseen? Meillä on silloin aina riittävästi uskoa, kun me hädässämme suostumme viemään asiamme Jeesukselle rukouksessa. Se uskon määrä riittää aina. Jos meillä on epäilyksiä, niin voimme kertoa epäilyksemmekin Jeesukselle, niinkuin tuo isä, joka toi poikansa opetuslasten tykö, mutta he eivät voineet auttaa, niin hän vei poikansa Jeesuksen tykö ja kysyi, voitko sinä parantaa hänet. Jeesus sanoi, että kaikki on mahdollista sille, joka uskoo; nyt isä toi tuon epäilyksensäkin Jeesukselle ja isä sai poikansa terveenä viedä kotiin.

      Meidän ei tarvitse teeskennellä uskoa yhtään enempää, kuin koemme ja tunnemme sillä hetkellä, kun Jeesuksen eteen menemme. Hänelle saamme aina rehellisesti asiamme ja epäilyksemmekin tuoda ja se riittää ja siitä Hän iloitsee. Jeesus antaa meille aina parasta, vaikka meistä joskus tai monestikin voi tuntua siltä, että eihän tämä nyt ollut lainkaan se vastaus, mitä odotin ja toivoin; voimme luottaa siihen, että juuri se on meidän parhaaksemme, eikä ainoastaan meidän, vaan myös Jumalan valtakunnan parhaaksi.

      • KiitosRukouksensalaisuus

        Hyvä kirjoitus. Piti lukea ihan kahteen kertaan:)


      • q.v

        "Jumala ei vastaa kaikkien ihmisten rukouksiin. Hän vastaa vain omien lastensa rukouksiin ja niihin uskomattomien rukouksiin, joissa he pyytävät päästä Hänen lapsikseen. Lisäksi Jumala vastaa vain niihin rukouksiin, jotka on rukoiltu Jeesuksen nimessä (eikä tuo ole vain sanoja, vaan asenne) ja Hänen tahtonsa mukaan. Siinä on rukouksen rajat."

        Voisitteko rukoilla minulle poliota?

        Minut on rokotettu poliota vastaan ja jos saisin yht'äkkiä polion niin se olisi mahdollisesti merkki rukouksen toimivuudesta. Kiitos.


      • Mato.matkamies.maan
        KiitosRukouksensalaisuus kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus. Piti lukea ihan kahteen kertaan:)

        Itse asiassa ei ole hyvä kirjoitus, mutta tämä on makuasia.

        Tiedän, että Jumala vastaa kaikkien rukouksiin, siten kuin Itse hyväksi näkee ja tahtoo. Tästä on omaa kokemustanikin. Jumalan armo on ilmaista, kaikille, ei ainoastaan uskonnolliselle eliitille, joka luulo-pyhitysteoillaan muka vanhurskauttaa itse itseään.

        Juuri jumalattoman Jumalalta saama rukousvastaus voi olla se pelastava asia! "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman" lukee Raamatussa. Jumalan rukousvastauksilla ei ole ehtoa, että nyt kuule jätkä / gimma tulet sitten heti uskoon ja alat elää vanhurskaasti, kun kerran sulle vastasin, tai kosto on kauhea!"

        Usko ei ole ansio, jota Jumala muka vaatisi voidakseen muka vasta sitten vastata rukoilijalle. Kauheaa oppia!

        Jumala kuulee ihmistä hädän hetkellä, Hän kuulee aina kun ihminen Häntä rukoilee. Mutta ei ole oikein / itsellekään hyväksi esittää rukousta suoraan ehdottamalla jotain asiaa. Tämä on Jeesuksen omaa oppia suoraan Getsemanesta: "Tapahtukoon kuitenkin Isä niinkuin Sinä tahdot, ei kuten minä."

        Ei ole totta, että ainoastaan Jeesuksen Nimessä meillä olisi pääsy taivaallisen Isän eteen! Kuulostaa todella hurskaalta, mutta tästäkin on itselläni kokemusta. Kuinka kukaan Jeesusta tuntematon henkilö, lähestyessään Jumalaa / kun Jumala Itse häntä rukouksen kautta vasta vetää puoleensa, tunnustaisi heti Jeesus Nimeä, ihminen kun ei vielä tiedä Jeesuksesta juuri mitään?!

        Jumalan työt ovat suoria Jumalan ja ihmisen välisiä, sillä Jumala Itse on kolmiyhteys, Hänessä on sekä Isä, Jeesus, että Pyhä Henki, Eli, lähestyessään Raamatun Jumalaa, JHWH:ta, ihminen (vaikkakin tietämättään) lähestyy koko Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa. Ihminen, "jumalatonkin", voi lähestyessään Jumalaa = Jumalan Häntä kutsuessa, kutsua Häntä "vain" Jumalaksi.

        Jumala hoitaa jatkon sitten oman tahtonsa mukaisesti, kuten Hän Itse hyväksi näkee. Jumala kyllä yleensä vastaa rukouksiin, mutta ei välttämättä, ainakaan heti, siten kuin Häntä lähestyvä rukoilija / huokailija Häneltä pyytää. Tässä vaaditaan pientä luottamusta Jumalaan, Hän tietää mitkä rukoukset vaativat suoraa "vastausta", mitkä taas pitemmän tien kautta toteutuvat entistä vahvemmin.

        Kannattaa muuten vartoa, mitä rukoilee. Jos rukous on kovin oman tahdon mukainen ja varomaton, Jumala voi myös siihen vastata ja asioiden mennessä "rukousvastauksen" vuoksi täysin pieleen, rukoilija alkaa oivaltaa tämän lauseen: "Tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun."

        Tosi usko on todella kärsivällisyyttä vaativaa ja koettelevaa. Aidolla kristityllä asiat eivät suju kuin strömssöössä. Jeesus-Tie on Ristin tie. Tätä eivät menestysteologit tunnusta, ne joilla kaikki sujuu kuin strömssöössä, Mutta heidän, itsekkäiden ja ahneiden tekohurskaiden siunaajansa ei ehkä olekaan Jeesus... Esim. huijaamalla uskovaisia / eri ihmisiä ja näiltä varastettu raha eivät ole "Jumalan siunausta", vaan yksistään rikoksista saatua hyötyä, vaikka varas kuinka näön vuoksi veisaisi "ylistystä Herralle", edelleen eksyttäen uskovia väärään uskonluuloon.
        .


    • eikuulekaikkia

      Hes. 8:18
      Mutta minäkin teen, minkä teen, vihassani: en sääli enkä armahda; ja vaikka he huutavat minun korviini suurella äänellä, minä en heitä kuule."

      Sak. 7:13
      Samoin kuin hän huusi, mutta he eivät kuulleet, samoin he huutavat, mutta minä en kuule, sanoo Herra Sebaot

      Jer. 7:16
      Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule.

      Jer. 11:11
      Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnettomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä.

      Jes. 1:15
      Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.

      Kyllä jumalattomat rukoilevat, mutta Jumala kuulee vain ne rukoukset, joissa on mukana etsintää ja kaipausta Jumalan pelastukseen ja siemen uskoa, että Jumala on .. eihän kukaan muutoin rukoilisikaan.
      Mutta kuten edellisistä Raamatun jakeista voimme lukea, ei Jumala kuule niitä jumalattomien rukouksia, joissa jumalaton pyytää päästä vaikeuksista jatkaakseen syntielämäänsä, joiden tähden hän on joutunut vaikeuksiin.. Jumala johti heidät siis vaikeuksiin, jotta he ymmärtäisivät mihin syntielämä johtaa ja tekisivät parannuksen ja etsisivät pelastusta ..

      Kaikkia rukouksia Jumala ei siis kuule, vaan sulkee niiltä korvansa.

    • Anonyymi

      Rakastava isä vastaisi.

    • Anonyymi

      Tunnustamaton synti estää rukousvastaukset.

      Tunnusta tuo Jumalalle kuten Daavid teki ja oli Jumalan mielen mukainen mies.

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

    • Anonyymi

      "Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus."
      - Sananl 28:9

      "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
      - Matt 7:22,23

      • Anonyymi

        Vuorisaarnassaan Jeesus ei kumonnut laista yhtään kohtaa, vaan tiukensi niiden tulkintaa, jopa pelkkä himoitseva katse vie ihmisen kadotukseen.

        Helluntailaiset ovat ymmärtäneet Raamatun kokonaisilmoituksen täysin väärin.

        He luulevat, että uudessa liitossa vain rakastellaan toisiamme ja hypitään ja hirnutaa ja kaatuillaan lahkokellareissa kuin mitkäkin sirkupellet ja kaikki lait voi heittää romukoppaan, kun vaan hoetaan, että Jeesus rakastaa sinua. Liity meihin.


    • Anonyymi

      Paavalikin rukoili ihan turhaan Jumalaa ottamaan pois saamansa Saatanan enkelin, mutta Jumala ei siihen suostunut. Paavali oli paha murhamies ja hänkin sai tekojensa mukaan jo täällä maan päällä. Raamattu sanoo lisäksi, että yhdessäkään murhamiehessä ei ole ikuista elämää, joka sellaisessa pysyisi.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset opettaa täysin väärin syntiien anteeksisaamista. Helluntailaiset eivät tunne Raamattua ollenkaan.

        Vaikka synnin saisi anteeksi, niin synnistä aina tuleva rangaistus tulee kärsittäväksi kuitenkin.

        2. Moos. 34:7

        Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

        Nah. 1:3

        Herra on kärsivällinen, mutta hänen voimansa on suuri, ei hän jätä rankaisematta.


    • Anonyymi

      Lopeta Jeesuksen rukoilu ja tee niin kuin Jeesus käski tekemään.

      Jeesus ei edes kehottanut rukouksessa käyttämään omaa nimeään, vaan kehotti menemään omaan huoneeseensa ja laittamaan oven kiinni ja sitten rukoilemaan Taivaan Isää ihan omalla äidinkielellään ei millään salakielellä:

      "Isä meidän, joka olet taivaassa....

    • Anonyymi

      5Moos.31:18 Mutta sinä päivänä minä kokonaan peitän kasvoni kaiken sen pahan tähden, mitä he ovat tehneet, kun ovat kääntyneet muiden jumalien puoleen. Sananl.1:24-28 Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä ketään kuunnellut, vaan te vieroksutte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä. Jes.1:13-15. Jer.11:11-14. Jer.14:11-12 Ja Herra sanoi minulle: Älä rukoille tämän kansan puolesta, sen hyäksi. Vaikka he paastoavat, en minä kuule heidän huutoansa, ja vaikka he uhraavat polttouhreja ja ruokauhreja, en minä heihin mielisty, vaan miekalla, nälällä ja rutolla minä heidät lopetan. Hes.8:18 Mutta minäkin teen, minkä teen, vihassani: en sääli enkä armahda; ja vaikka he huutavat minun korviini suurella äänellä, minä en heitä kuule. Aam.5:21-23 Minä vihaan, ja halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen. Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa. Miik.3:4

    • Anonyymi

      Perhekasteet alkoi helluntaina.

      "Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. "

    • Anonyymi

      Rukousta parannuskeinona on tutkittu ihan kristittyjen järjestöjen toimesta (The Templeton foundation). Googlaa "The Great Prayer Study".

      Siinä tutkimuksessa miljoonat kristityt rukoilivat sydänleikkauksessa olleiden parantumisen puolesta.

      Tuhannet potilaat jaettiin niihin:
      A) joiden puolesta ei rukoiltu
      B) niihin joiden puolesta rukoiltiin,
      C) sekä niihin jotka tiesivät että heidän puolestaan rukoiltiin.

      Lopputulema oli että rukoilulla ei ollut positiivista vaikutusta paranemiseen.

      Miljoonien kristittyjen rukoilulla ei siis ollut vaikutusta.

      Se verrokkiryhmä potilaita, jotka tiesivät että heidän puolesta rukoiltiin parani tässä vertailussa kaikkein heikoiten! Kyse oli kuitenkin vain muutaman prosentin erosta, joten se voi hyvinkin mennä tilastollisen vaihtelun piikkiin.

      Jos kristinuskon jumaluus on olemassa niin se EI VÄLITÄ miljoonien ihmisten rukouksista.

      Voit myös lähestyä rukoilun ongelmaa toiselta kantilta.

      Oletus: Jumalalla on "suuri suunnitelma".

      Jos haluamasi asia on "suuren suunnitelman" mukainen niin rukoilu on turhaa.

      Jos taas haluamasi asia on "suuren suunnitelman" vastainen niin pitäisikö Jumalan muuttaa "suurta suunnitelmaa" sinun vuoksesi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe