Onko omia enkeleitä kaksi?

KiitosTiedosta

Olen joskus kuullut että lapselle annetaan syntymässä kaksi omaa suojelusenkeliä. Onko tuo yleinenkäsitys? Onko enkeleillä nimiä kuten ihmisillä vai onko enkelit sellaisen yläpuolella?

28

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkeliä.

      Eikö olisi reilumpaa kertoa lapselle pienestä pitäen, ettei mörköjä eikä enkeleitä ole olemassa. Eikö se riitä, että on itse vähän sekaisin ja uskoo yliluonnollisiin satuolentoihin - tarviiko se vielä lapsellekin opettaa. Antaa lapsen itse päättää sitten vanhempana mihin uskoo, vai uskooko vain sen mitä tiede on todistanut oikeaksi.

      • Aritta

        sanoa lapselle että ei ole enkeleitä kun hän ihan selvästi näkee niitä.


      • epäreilua
        Aritta kirjoitti:

        sanoa lapselle että ei ole enkeleitä kun hän ihan selvästi näkee niitä.

        Lapsi ei näe enkeleitä, koska niitä ei ole olemassa. Jos lapsi sanoo nähneensä enkelin tai mörön, niin aikuisen tehtävä on kertoa lapselle, ettei sellaisia ole olemassa - eli kertoa TOTUUS.


      • Aritta
        epäreilua kirjoitti:

        Lapsi ei näe enkeleitä, koska niitä ei ole olemassa. Jos lapsi sanoo nähneensä enkelin tai mörön, niin aikuisen tehtävä on kertoa lapselle, ettei sellaisia ole olemassa - eli kertoa TOTUUS.

        vanhemmilta kertoa "totuus" lapselle. Sillä tavalla saa aikaiseksi epävarmoja lapsia ja niitähän on paljon. Lapset näkevät enkeleitä, henkiä, luonnonhenkiä ja leikkivät heidän kanssaan. Joka ikinen lapsi tekee sen määrättyyn ikäkauteen asti jos ei vanhemmat pilaa kaikkea tätä kertomalla "totuuden" vain siksi koska he itse ovat täydellisesti unohtaneet kokeneensa aivan samat jutut.


      • ymmärtää.
        Aritta kirjoitti:

        vanhemmilta kertoa "totuus" lapselle. Sillä tavalla saa aikaiseksi epävarmoja lapsia ja niitähän on paljon. Lapset näkevät enkeleitä, henkiä, luonnonhenkiä ja leikkivät heidän kanssaan. Joka ikinen lapsi tekee sen määrättyyn ikäkauteen asti jos ei vanhemmat pilaa kaikkea tätä kertomalla "totuuden" vain siksi koska he itse ovat täydellisesti unohtaneet kokeneensa aivan samat jutut.

        Lapset EIVÄT NÄE ENKELEITÄ KOSKA NIITÄ EI OLE OLEMASSA! Siinä vaiheessa kun lapsi kertoo näkevänsä ns. enkelin on aikuisen selitettävä ettei ENKELEITÄ OLE OLEMASSA vaan kyseessä on joku muu kuvitteeelinen ilmiö.
        Ns. enkelit ovat joidenkin herkkäuskoisten aikuisten satuolentoja, eikä niillä pidä sekoittaa lapsien päätä, ellei sitten samalla kerro TOTUUTTA ettei ENKELEITÄ OLE OIKEASTI OLEMASSA, vaan kyseessä on samanlainen satuolento kuin esim. mörkö.


      • Aritta
        ymmärtää. kirjoitti:

        Lapset EIVÄT NÄE ENKELEITÄ KOSKA NIITÄ EI OLE OLEMASSA! Siinä vaiheessa kun lapsi kertoo näkevänsä ns. enkelin on aikuisen selitettävä ettei ENKELEITÄ OLE OLEMASSA vaan kyseessä on joku muu kuvitteeelinen ilmiö.
        Ns. enkelit ovat joidenkin herkkäuskoisten aikuisten satuolentoja, eikä niillä pidä sekoittaa lapsien päätä, ellei sitten samalla kerro TOTUUTTA ettei ENKELEITÄ OLE OIKEASTI OLEMASSA, vaan kyseessä on samanlainen satuolento kuin esim. mörkö.

        että sinä et halua ymmärtää. Mistä sinä voit tietää yhtään mitään enkeleistä kun olet ne jo kerran unohtanut.

        Minun mielestäni lapsia aliarvioidaan joka asiassa vaikka he ovat paljon korkeammalla tasolla kuin aikuiset. Heitä kohdellaan niin kuin he eivät tajuaisi mitään. Komennellaan ja rangaistaan.


    • KiitosTiedosta

      On tämä Suomi24 Keskustelu kummallinen paikka. Ihan sama millä osastolla on ja kysyy jotakin, niin varmasti kukaan ei vastaa siihen mitä kysytään.

      Mistä näitä viisastelijoita oikein sikiää?

      • Aritta

        Mutta kysymyksesi oli aika vaikea. Vastaisin jos tietäisin.

        Minä kyllä luulen että ei ole mitään määrättyä määrää suojelusenkeleillä. Toisilla on useampi koska he ehkä tarvitsevat useamman ja toisilla on ehkä vain yksi.


    • Tetrahedron

      ...enkelien määrästä vaihtelevat, mutta mitä tässä eteen on tullut niin vaikuttaa siltä, että usein luku kulkee 1-5 välillä. Mutta määrä ei takaa laatua eikä kerro paljoakaan ns suojeltavasta. Lapselle ei varsinaisesti "anneta syntymässä suojelusenkeliä". Suojelusenkelit voivat myös vaihtua elämän aikana useaan otteeseen.

      • m u m m o

        Minä ainakin selitän vakuuttavasti lapsenlapselleni, että mörköjä ei ole olemassakaan - ei missään. Hänellä mielikuvitus laukkaa kovastikin lukiessaan Lelukaupan lelulehtiä, joissa kaikenmaailman dinosaurukset, avaruushirviät ja muoviolennot taistelevat avaruudesta ja maapallon hallinnasta. Enkeleistä hän ei ole puhunut yhtään mitään - mutta haluan turvallisesti vakuuttaa hänelle, että meillä ei mitään mörköjä ja olioita ole nurkassa - ei pahoja eikä hyviä. (Minulle pienenä puhuttiin enkeleistä ja tottakai mielikuvitukseni loi niitä vaikka sängynpäätyyn ruvetessani nukkumaan, mutta onneksi lapsenlapseni ei puhu mitään tällaista kun ei ole toitotettukaan noita entisajan satuja: mustan kiven tippumista taivaasta, enkelin itkemisestä jne, jos ei ole kiltti).


      • Tetrahedron
        m u m m o kirjoitti:

        Minä ainakin selitän vakuuttavasti lapsenlapselleni, että mörköjä ei ole olemassakaan - ei missään. Hänellä mielikuvitus laukkaa kovastikin lukiessaan Lelukaupan lelulehtiä, joissa kaikenmaailman dinosaurukset, avaruushirviät ja muoviolennot taistelevat avaruudesta ja maapallon hallinnasta. Enkeleistä hän ei ole puhunut yhtään mitään - mutta haluan turvallisesti vakuuttaa hänelle, että meillä ei mitään mörköjä ja olioita ole nurkassa - ei pahoja eikä hyviä. (Minulle pienenä puhuttiin enkeleistä ja tottakai mielikuvitukseni loi niitä vaikka sängynpäätyyn ruvetessani nukkumaan, mutta onneksi lapsenlapseni ei puhu mitään tällaista kun ei ole toitotettukaan noita entisajan satuja: mustan kiven tippumista taivaasta, enkelin itkemisestä jne, jos ei ole kiltti).

        ...möröissä on? :) Tässäkin tulisi kai lähteä liikkeelle siitä, että määritellään mikä enkeli (tai mörkö) on. Joillekin kyseessä on ihan oikea olento, toisille ne ovat energiaa tms.

        Harmi kun vanhemmat stressaavat niin siitä, että uskovatko lapset joulupukkiin vaiko ei. Uskomisessa ei ole mitään vikaa niin kauan kun pysyy ote myös tästä maallisesta elämästä.


      • antoonius
        m u m m o kirjoitti:

        Minä ainakin selitän vakuuttavasti lapsenlapselleni, että mörköjä ei ole olemassakaan - ei missään. Hänellä mielikuvitus laukkaa kovastikin lukiessaan Lelukaupan lelulehtiä, joissa kaikenmaailman dinosaurukset, avaruushirviät ja muoviolennot taistelevat avaruudesta ja maapallon hallinnasta. Enkeleistä hän ei ole puhunut yhtään mitään - mutta haluan turvallisesti vakuuttaa hänelle, että meillä ei mitään mörköjä ja olioita ole nurkassa - ei pahoja eikä hyviä. (Minulle pienenä puhuttiin enkeleistä ja tottakai mielikuvitukseni loi niitä vaikka sängynpäätyyn ruvetessani nukkumaan, mutta onneksi lapsenlapseni ei puhu mitään tällaista kun ei ole toitotettukaan noita entisajan satuja: mustan kiven tippumista taivaasta, enkelin itkemisestä jne, jos ei ole kiltti).

        jos lukee raamattua ja uskoo siihen niin raamatussa ei kielletä edes aaveiden olemassa oloa eli nämä "möröt" voivat olla olemassa näkymättömässä maailmassa jossa voi olla hyviä tai pahoja olentoja. raamatussa sanotaan että jumala loi sekä näkyvän että äkymättömän maailman. mutta ei kaikkien tarvitse siihen uskoa


      • eilaatutakutat

        Perustele tämä:
        Miksi 1-5?
        Vaihtuvat? Millä perusteella?
        Ei laatutakuuta!?


    • >>Olen joskus kuullut että lapselle annetaan syntymässä kaksi omaa suojelusenkeliä. Onko tuo yleinenkäsitys? Onko enkeleillä nimiä kuten ihmisillä vai onko enkelit sellaisen yläpuolella?

      • on niitä nähty

        Amerikkalaiset tykkää koripallosta ja ne on yleensä kahden ja puolen metrin paikkeilla.


      • on niitä nähty kirjoitti:

        Amerikkalaiset tykkää koripallosta ja ne on yleensä kahden ja puolen metrin paikkeilla.

        >>Taisivat olla mormonilähetyssaarnaajia on niitä nähty15.4.2010 16:57
        Amerikkalaiset tykkää koripallosta ja ne on yleensä kahden ja puolen metrin paikkeilla.


      • on niitä nähty kirjoitti:

        Amerikkalaiset tykkää koripallosta ja ne on yleensä kahden ja puolen metrin paikkeilla.

        RE Taisivat olla mormonilähetyssaarnaajia

        - onhan heitä nähty, fiksuja miehiähän he ovat, oppinsa vain päin seiniä, ei kristillinen juurikaan.


      • Aritta
        Jumalanhullu kirjoitti:

        RE Taisivat olla mormonilähetyssaarnaajia

        - onhan heitä nähty, fiksuja miehiähän he ovat, oppinsa vain päin seiniä, ei kristillinen juurikaan.

        on ihan yhtä lailla päin seiniä tai oikein kuin sinunkin uskosi. :-)

        Ja kaikilla ihmisillä on enkelit suojanaan, ei vain uskovaisilla.


      • 11+20

        ja enkeitä tuli ovista ja ikkunoista oli aika ahdistava kokemus


    • hervietta

      Enoni ja äitini näkivät lapsena enkelin. Se oli ollut kaunis nainen joka oli kantanut jonkinlaista lyhtyä josta oli tullut kirkas valo. Enkeli oli mennyt aittaan jossa oli äitini ja hänen veljensä täti kuolleena. Vanha täti oli ollut uskovainen. Äitini oli kertonut asiasta koulussa vaikka hänen veljensä oli kieltänyt sanoen että hulluna sinua pitävät. Vaan koulussa kukaan ei ollut nauranut eikä opettaja kieltänyt tai kertonut ettei enkeleitä ole olemassa. Tämä on tapahtunut joskus -50 luvulla kainuussa. Enoni kertoi että nainen oli erottunut selvästi vaikka ikkunan lasi oli ollut jäässä. Eivätkä he olleet tunnistaneet naista keneksikkään tutuksi. Ilmeisesti tämä oli tullut noutamaan vanhan tädin sielua tai jotain.. Itse en kiellä jumalaa mutten ole uskovainen. Tämän kertomuksen kuitenkin uskon todeksi.

    • HM
    • Zape_T

      Kaksi lienee yleinen määrä. Itsekin olen saanut apua kahdelta enkeliltä, toinen on kookas ja kokeneempi, toinen ikäänkuin oppilas.

    • Pinksukka

      Niitä on juuri sen verran kun tarvitseekin olla, jokaiselle tarvitsemansa lailla. Jokaisesta huolta pidetään.
      Itse en välttämättä keksisi nimitystä mitä on se voima, nimityksiä on monenlaisia ja kaikki on oikein. Luonnonvoimat yksi vaihtoehdoista.

      • ewefwe

        En ole ikinä tullut ajatelleeksi, että enkeleitä pitäisi olla joku tietty lukumäärä. Eiköhän niitä ole kussakin tilanteessa ja ajankohdassa juuri sopivan monta. Siis luulisin, että niitä menee ja tulee, yksi henkiolento voi olla erikoistunut johonkin piirteeseen ja toinen toiseen.

        Voi olla, että enkeleillä on nimet, mutta en tiedä onko sillä tiedolla suurta väliä?


      • Pinksukka
        ewefwe kirjoitti:

        En ole ikinä tullut ajatelleeksi, että enkeleitä pitäisi olla joku tietty lukumäärä. Eiköhän niitä ole kussakin tilanteessa ja ajankohdassa juuri sopivan monta. Siis luulisin, että niitä menee ja tulee, yksi henkiolento voi olla erikoistunut johonkin piirteeseen ja toinen toiseen.

        Voi olla, että enkeleillä on nimet, mutta en tiedä onko sillä tiedolla suurta väliä?

        Eipä juuri ainakaan ensialkuun ole väliä ja jos ymmärryksen verhoa avataan, niin sitten se olkoon niin ja kaikella on tarkoituksensa.

        Totuus kuitenkin on jotta, asia on todellisuudessa hyvinkin yksinkertainen vaikka pohdinnat ovat olleen monimutkaiset ja kirjojakin aiheesta kirjoitettu jos mitäkin sorttia. Mutta tottakai saa nimiä antaa jos sillä itselleen löytää selkeyden ajatuksiinsa, niin ilman muuta. Ja kyllä se lukumääräkin selviää jos sitä pitää tärkeänä.


    • mörönkeiju2

      Voi olla useampi. Minulla itselläni on kaksi enkeliä koko ajan mukanani.

    • Nimimimid

      Onhan enkeleillä nimet. Esim. Lucifer :)

      • 987+

        joku uskova on , sitä enemmän on enkeleitä hänellä suojelemassa. Esim, voi olla enkeliarmeija, niinkuin Raamatussa Elialla: "meidän puolellamme on enemmän kuin heidän puolellaan" sanoi elia oppilaalleen kun oli pyytänyt että tämän silmät avattaisiin näkemään enkelit.
        Luin jostain , olisiko ollut Mary Baxterin ilmestyskirjat tms. "Eräs meidän aikamme profeetta" että jos tulee keskenmeno tai vauva kuolee, niin 2 enkeliä tulee kehdon luo ja kantavat vauvan taivaaseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1617
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1486
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1019
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      918
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      107
      799
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      47
      759
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      38
      718
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      55
      621
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      53
      599
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      598
    Aihe