Hyvä olo ja kilot karisee!

IkuinenPullukka(ko?)

Takana 3,5kk hiilareiden tarkkailua, suurimman osan ajasta vietän ketoosissa, kuitenkin vietän herkku päiviä 2-4kertaa/kk, tuloksena -18kg ja hyvä olo! En näe nälkää, en kärsi, ja uskallan ottaa välillä rennostikkin!
Mahtavaa kun energiaa on paljon enemmän kuin aiemmin, vanhat vaatteet mahtuvat jälleen päälle, eli en suotta ole niitä vuosia kaapissa säästellyt! Innostus liikuntaan herännyt, ja tämäkin varmasti johtuu juuri siitä että olo on niin paljon virkeämpi kuin ennen :))
Nyt on kilojen kariseminen jo huomattavasti hidastunut, mutta toivo elää ja hiljaa hyvä tulee, tavoitteena olla normaalipainossa ennen ensi vuotta :) Pudotettavaa olis vielä sama määrä eli noin 18kg ja uskon sen olevan ihan mahdollinen tavoite, kun aikaa vielä rutkasti jäljellä.
Mies innostui myös tästä, ja häneltä kiloja karisi kuukaudessa noin 10.
Paras tapa pudottaa painoa, muuta ei voi sanoa, kaikkea sitä on tullut kokeiltua, ja vihdoinkin löytyi muutos joka toimii!
Mites muilla? Kokemuksia ja kannustusta kehiin :))

78

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh

      Miten on mahdollista lihottaa itsensä 36 kiloa ylipainoiseksi. En ikinä pystysi syömään sellaisia määriä jota tuollainen hulluus vaatii.

      • Mummaliini

        Mulla alkoi 40 v jälkeen paino nousta ihan itsekseen. Naishormoonit, hidastunut aineenvaihdunta ym. Se ei ole leikin eikä pilkkaamisen asia.


      • huh huh
        Mummaliini kirjoitti:

        Mulla alkoi 40 v jälkeen paino nousta ihan itsekseen. Naishormoonit, hidastunut aineenvaihdunta ym. Se ei ole leikin eikä pilkkaamisen asia.

        Vai itsekseen :) Et sitten ymmärtänyt vähentää syömistä kun kiloja rupesi passivoitumisen myötä kertymään ja/tai käymään kuntosalilla ja ulkoilemaan jotta aineenvaihdunta/hormonitoiminta pysyy kunnossa.

        Mun vaimo (45 v) on synnyttänyt kolme mukulaa ja on edelleen mitoissa 175/65, vaikka kuntoilee vain satunnaisesti, mutta elämme aktiivista arkea ja muistamme kohtuuden niin ruokapöydässä kuin alkoholinkin kanssa.


      • IkuinenPullukka(ko?)
        Mummaliini kirjoitti:

        Mulla alkoi 40 v jälkeen paino nousta ihan itsekseen. Naishormoonit, hidastunut aineenvaihdunta ym. Se ei ole leikin eikä pilkkaamisen asia.

        Toi on todella yleistä, omalla äidillä ei koskaan ollut minkäänlaisia jenkkakahvoja tai ongelmia painon kanssa, muttä hän kun täytti 50 niin pyöristyminen alkoi, vaikka ei tottumuksiaan ole muuttanut suuntaan eikä toiseen, liikkuu edelleen paljon jne. nyt reilussa 10 vuodessa painoa hänelle tullut noin 20 kiloa, mutta vieläkään hän ei ole kyllä lihava tms. kun ollut koko elinikänsä alipainoinen. :))


    • ..

      Se käy helposti ja nopeasti, epäsäännöllinen vuorokausi rytmi, roskaruoka, liikunnan puute jne. :)

    • huh huh
      • joku vaan

        Kun syö 300 kcal liikaa päivässä niin tuosta tulee vuodessa 110000 kcal eli 16 kg läskiä. Painon kasvu toki lisää jossain vaiheessa energian kulutusta mutta tässä se ongelma juuri on, ei niitä kaloreita paljoa tarvita liikaa kun vuosikymmenessä painoa tulee paljon lisää.

        Vastavuoroisesti tuo 300 kcal on esimerkiksi 6 dl täysmehua, 85 g lakritsaa tai 2 plo keskiolutta. Ei siis juuri mitään.


      • minä vain
        joku vaan kirjoitti:

        Kun syö 300 kcal liikaa päivässä niin tuosta tulee vuodessa 110000 kcal eli 16 kg läskiä. Painon kasvu toki lisää jossain vaiheessa energian kulutusta mutta tässä se ongelma juuri on, ei niitä kaloreita paljoa tarvita liikaa kun vuosikymmenessä painoa tulee paljon lisää.

        Vastavuoroisesti tuo 300 kcal on esimerkiksi 6 dl täysmehua, 85 g lakritsaa tai 2 plo keskiolutta. Ei siis juuri mitään.

        Totta! Helposti ne kilot kertyy..


      • huh huh
        joku vaan kirjoitti:

        Kun syö 300 kcal liikaa päivässä niin tuosta tulee vuodessa 110000 kcal eli 16 kg läskiä. Painon kasvu toki lisää jossain vaiheessa energian kulutusta mutta tässä se ongelma juuri on, ei niitä kaloreita paljoa tarvita liikaa kun vuosikymmenessä painoa tulee paljon lisää.

        Vastavuoroisesti tuo 300 kcal on esimerkiksi 6 dl täysmehua, 85 g lakritsaa tai 2 plo keskiolutta. Ei siis juuri mitään.

        Ei se käytännössä mene noin suoraviivaisesti.

        Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tullut helpostikin juotua pari pulloa enemmän keskaria/päivä kuin ennen. Paino ei ole silti noussut yhtään.

        Toisekseen, kuinka on mahdollista ylensyödä jatkuvasti? Jos tulee ahmittua joku päivä oikein huolella, niin kyllä 1-2 seuraavaa päivää tulee syötyä vähemmän kun ei oikein maistu.


      • 22
        huh huh kirjoitti:

        Ei se käytännössä mene noin suoraviivaisesti.

        Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tullut helpostikin juotua pari pulloa enemmän keskaria/päivä kuin ennen. Paino ei ole silti noussut yhtään.

        Toisekseen, kuinka on mahdollista ylensyödä jatkuvasti? Jos tulee ahmittua joku päivä oikein huolella, niin kyllä 1-2 seuraavaa päivää tulee syötyä vähemmän kun ei oikein maistu.

        Muistakaa että painon nousu ja lasku on jokaisella yksilöllistä, toiset lihovat helpommin, toiset taas eivät lihoa, vaikka yrittäisivätkin. Monilla paino nousee esim. raskaus aikana huomattavasti, kun taas toisilla laskee. Painon nousuun voi olla monia syitä, yhdessä, tahi erikseen. Ei mikään ole niin yksiselitteistä...


      • näin se menee
        joku vaan kirjoitti:

        Kun syö 300 kcal liikaa päivässä niin tuosta tulee vuodessa 110000 kcal eli 16 kg läskiä. Painon kasvu toki lisää jossain vaiheessa energian kulutusta mutta tässä se ongelma juuri on, ei niitä kaloreita paljoa tarvita liikaa kun vuosikymmenessä painoa tulee paljon lisää.

        Vastavuoroisesti tuo 300 kcal on esimerkiksi 6 dl täysmehua, 85 g lakritsaa tai 2 plo keskiolutta. Ei siis juuri mitään.

        Paino nousee salakavalasti pikkuhiljaa, eikä sitä itse välttämättä huomaa, kun näkee itsensä joka päivä.


    • IkuinenPullukka(ko?)

      No ei mitenkään kovin suuria/ihmeellisiä, ja ei kaikki kilot toki nopeasti ole tulleet, pennusta asti ollut ylipainoa reilusti, viimeiset kilot tulleet 2-3 vuoden aikana. Lääkärin mukaan sopiva paino tälle ruumiinrakenteelle olis se 70kg mikä on nyt 8 kilon päässä, mut itse haluan sen lisäksi sen 10kiloa pois. :)

    • huh huh

      4000-5000 kcal/päivä? Ruokailujen väli max ½ h?

      • IkuinenPullukka(ko?)

        No en minä ainakaan noin suurta määrää ole koskaan päivässä syönyt :D Ja silti niitä kiloja on kertynyt kiitettävästi..useimmiten olen syönytkin vain 1-3 ateriaa päivässä. Mutta lisäksi on tietty mennyt paljon "huonoja juomia" kuten limut,mehut,energiajuomat ym. Mikään varsinainen mässäilijäkään en ole ollut, mutta silloin tällöin herkutellut karkeilla tms. Lähinnä varmaan ongelmana ollut nopeat ratkaisut kuten aterioiden korvaaminen leivillä, tai vastaavilla, ja pikaruuat kuten makaroni mössöt, hampurilaiset, pizzat tms.


      • huh huh
        IkuinenPullukka(ko?) kirjoitti:

        No en minä ainakaan noin suurta määrää ole koskaan päivässä syönyt :D Ja silti niitä kiloja on kertynyt kiitettävästi..useimmiten olen syönytkin vain 1-3 ateriaa päivässä. Mutta lisäksi on tietty mennyt paljon "huonoja juomia" kuten limut,mehut,energiajuomat ym. Mikään varsinainen mässäilijäkään en ole ollut, mutta silloin tällöin herkutellut karkeilla tms. Lähinnä varmaan ongelmana ollut nopeat ratkaisut kuten aterioiden korvaaminen leivillä, tai vastaavilla, ja pikaruuat kuten makaroni mössöt, hampurilaiset, pizzat tms.

        Klassikko: "emmää paljoo syö/juo mullon vaan hidas aineenvaihdunta" :D

        Työpaikkaruokalassa on kiva katella kun valaan kokoiset akat pettävät itseään eli pupeltavat salaattia ja itse vetelen samalla pihviä ja perunamuusia. Mitähän ne tekee illan, ahmii kaksin käsin karkkeja, leivoksia, pikaruokaa, kokista ym?


      • veijo.puustinen
        IkuinenPullukka(ko?) kirjoitti:

        No en minä ainakaan noin suurta määrää ole koskaan päivässä syönyt :D Ja silti niitä kiloja on kertynyt kiitettävästi..useimmiten olen syönytkin vain 1-3 ateriaa päivässä. Mutta lisäksi on tietty mennyt paljon "huonoja juomia" kuten limut,mehut,energiajuomat ym. Mikään varsinainen mässäilijäkään en ole ollut, mutta silloin tällöin herkutellut karkeilla tms. Lähinnä varmaan ongelmana ollut nopeat ratkaisut kuten aterioiden korvaaminen leivillä, tai vastaavilla, ja pikaruuat kuten makaroni mössöt, hampurilaiset, pizzat tms.

        Pisteet rehellisyydestä.

        Tällä palstalla on useita VHH:lla olevia, jotka väittävät tarkasti noudattaneensa ns. lautasmallia ja silti lihonneet/sairastuneet.
        Tästä on ollut seurauksena sairaalloinen THL:n ja Puskan solvaaminen (itseäänhän ei voi syyttää)..
        Toivottavasti et jatkossakaan sorru edellä mainittuun idiotismiin.

        Hyvää kevään jatkoa!


      • Leipää
        huh huh kirjoitti:

        Klassikko: "emmää paljoo syö/juo mullon vaan hidas aineenvaihdunta" :D

        Työpaikkaruokalassa on kiva katella kun valaan kokoiset akat pettävät itseään eli pupeltavat salaattia ja itse vetelen samalla pihviä ja perunamuusia. Mitähän ne tekee illan, ahmii kaksin käsin karkkeja, leivoksia, pikaruokaa, kokista ym?

        Leipää


      • HUH HUH

        Lihoakseen ei todella tarvitse syödä puolen tunnin välein. Riittää ihan normaaliruuat. Vanhemmiten aineenvaihdunta suorastaan seisahtaa. Huomaa että esim ei ikinä enää hikoile tms.


      • tuiverrus666
        veijo.puustinen kirjoitti:

        Pisteet rehellisyydestä.

        Tällä palstalla on useita VHH:lla olevia, jotka väittävät tarkasti noudattaneensa ns. lautasmallia ja silti lihonneet/sairastuneet.
        Tästä on ollut seurauksena sairaalloinen THL:n ja Puskan solvaaminen (itseäänhän ei voi syyttää)..
        Toivottavasti et jatkossakaan sorru edellä mainittuun idiotismiin.

        Hyvää kevään jatkoa!

        se ei oo totta nimittäin minulta hävis verenpaine tauti ja diabetes ja jatkuvat vatsa kivut olen ollut puoli vuotta vhh:lla Heikkilän ohjeilla


      • veijo.puustinen
        tuiverrus666 kirjoitti:

        se ei oo totta nimittäin minulta hävis verenpaine tauti ja diabetes ja jatkuvat vatsa kivut olen ollut puoli vuotta vhh:lla Heikkilän ohjeilla

        Jaa...

        Mistä vaivasi tuli?
        Siitäkö, kun noudatit lautasmallia?


      • huh huh
        HUH HUH kirjoitti:

        Lihoakseen ei todella tarvitse syödä puolen tunnin välein. Riittää ihan normaaliruuat. Vanhemmiten aineenvaihdunta suorastaan seisahtaa. Huomaa että esim ei ikinä enää hikoile tms.

        Nyt kipinkapin lenkille, kuntopyörän päälle ja/tai kuntosalille, että saat taas aineenvaihduntasi käyntiin. Enpä ole vielä nähnyt yhtäkään veteraanisarjalaista, joka ei hikoaisi hiihtolenkillä (en puhu suksilla kävelystä vaan hiihtämisestä),.

        Tiesithän muuten, että vielä jopa 70 vuotiaana voi saada aikaan merkittävää lihaskasvua kun aloittaa kuntosaliharjoittelun. Tämä vaikuttaa energiankulutukseen paitsi rasituksessa niin myös levossa.


    • IkuinenPullukka(ko?)

      Heh, voi olla, tai olla olematta :)) Onneksi en ole koskaan ollut valaan kokoinen. Lähinnä pahimmillaan muistuttanut saimaan norppaa, ja nehän on omalla tavallaan hyvin kauniita otuksia. ;)

    • Vinkki.

      Liiku enemmän kuin syöt kaloreita,niin laihdut vaikka söisit mitä. Tv. timmikroppainen mies.

    • kiitos p

      voisitko kertoa päivän ruoka-annoksen mitä se sisältää `?

      • IkuinenPullukka(ko?)

        Jos mua tarkotit niin tässä muutamia esimerkkejä :))

        Aamulla:

        1. paistettu kananmuna, pieni pala lohta, jäävuorisalaattia, 2 kuppia mustaa kahvia.
        2. Munakas, 2:lla munalla, ja pekonilla, mustaa kahvia.
        3. Salaattia (esim. kana, katkarapu tms.

        Päivällä:

        1.Kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta (itse tehty, ei sisällä riisiä, eikä siirappia)
        2. Possun sisäfilepihvejä kermakastikkeessa 3kpl, parsakaalia ja salaattia.
        3. Uunilohta, kukkakaali survosta ja salaattia.

        Illalla:

        1.Kana salaattia (Jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paistettuja kana paloja itse maustettuna, loraus oliivi öljyä ja muutama vihreä oliivi)
        2. Marjarahkaa (rahkaa, kuohukermaa ja marjoja)
        3.Äyriäisiä, sitruunalla, majoneesilla ja keitetyllä kananmunalla.


        Lisäksi juon vettä, vishyä, teetä ja kahvia. Joskus syön sekä lounaan ja päivällisen, mutta useimmiten aterioita 3 päivässä. Maitotuotteista käytän lähinnä kuohukermaa ruoan laitossa, kastikkeissa ym. ja juustoja. :)

        Lähes viikottain 1 päivä jolloin en tarkkaile hiilareita niin tarkasti ja ketoosi katkeaa.. Hyvä olo on ollut, ja nälkä ja himot pysyy kurissa :)


      • 6 kk/ 18 kg
        IkuinenPullukka(ko?) kirjoitti:

        Jos mua tarkotit niin tässä muutamia esimerkkejä :))

        Aamulla:

        1. paistettu kananmuna, pieni pala lohta, jäävuorisalaattia, 2 kuppia mustaa kahvia.
        2. Munakas, 2:lla munalla, ja pekonilla, mustaa kahvia.
        3. Salaattia (esim. kana, katkarapu tms.

        Päivällä:

        1.Kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta (itse tehty, ei sisällä riisiä, eikä siirappia)
        2. Possun sisäfilepihvejä kermakastikkeessa 3kpl, parsakaalia ja salaattia.
        3. Uunilohta, kukkakaali survosta ja salaattia.

        Illalla:

        1.Kana salaattia (Jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paistettuja kana paloja itse maustettuna, loraus oliivi öljyä ja muutama vihreä oliivi)
        2. Marjarahkaa (rahkaa, kuohukermaa ja marjoja)
        3.Äyriäisiä, sitruunalla, majoneesilla ja keitetyllä kananmunalla.


        Lisäksi juon vettä, vishyä, teetä ja kahvia. Joskus syön sekä lounaan ja päivällisen, mutta useimmiten aterioita 3 päivässä. Maitotuotteista käytän lähinnä kuohukermaa ruoan laitossa, kastikkeissa ym. ja juustoja. :)

        Lähes viikottain 1 päivä jolloin en tarkkaile hiilareita niin tarkasti ja ketoosi katkeaa.. Hyvä olo on ollut, ja nälkä ja himot pysyy kurissa :)

        Tuo oli Atkinsin kirjasta suoraan mutta eikös ole tehokas. Itse nykäsin suolet tyhjäksi litralla merisuolavettä ja aloitin Atkinsin muutama kuukausi sitten. Kirjan lukeminen on edellytys elämänmuutoksen onnistumiselle. Parin viikon sisällä alkoi tapahtua, sanotaan, että dietti aiheuttaa huimausta ja kuoleman ja kaikkea siltä väliltä. En ole tuntenut oikeastaan mitään erikoista, paitsi helevetillinen halu liikkua , lenkkeillä kuntosalilla ja uimassa. Kokonaisuudessa elämän myönteisyys ja energisyys on mitä parhain. Täydellinen elämänmuutos ruokavalioineen sen tekee. Olen 58 ja parikertaa ohitusleikattu työelämästä potkittu, mutta nyt on aikaa itselleni. Verenpaine, sokeri ja kolesterolit loksahtivat ihanne arvoihin. Voipipahan sanova, että on kun kolmas mies. Suosittelen.


      • IkuinenPullukka(ko?)
        6 kk/ 18 kg kirjoitti:

        Tuo oli Atkinsin kirjasta suoraan mutta eikös ole tehokas. Itse nykäsin suolet tyhjäksi litralla merisuolavettä ja aloitin Atkinsin muutama kuukausi sitten. Kirjan lukeminen on edellytys elämänmuutoksen onnistumiselle. Parin viikon sisällä alkoi tapahtua, sanotaan, että dietti aiheuttaa huimausta ja kuoleman ja kaikkea siltä väliltä. En ole tuntenut oikeastaan mitään erikoista, paitsi helevetillinen halu liikkua , lenkkeillä kuntosalilla ja uimassa. Kokonaisuudessa elämän myönteisyys ja energisyys on mitä parhain. Täydellinen elämänmuutos ruokavalioineen sen tekee. Olen 58 ja parikertaa ohitusleikattu työelämästä potkittu, mutta nyt on aikaa itselleni. Verenpaine, sokeri ja kolesterolit loksahtivat ihanne arvoihin. Voipipahan sanova, että on kun kolmas mies. Suosittelen.

        Itellä ei oo sitä kirjaa, enkä ole siis sitä päässyt lukemaan :-/ Mutta hyvin on tutuilta saanut tietoa ja netistä. :)) Ja tosiaan on tehokas. Nyt meni kolme päivää kaalisoppaa syöden, ja hyvää oli! :D


      • 183cm / 77kg
        6 kk/ 18 kg kirjoitti:

        Tuo oli Atkinsin kirjasta suoraan mutta eikös ole tehokas. Itse nykäsin suolet tyhjäksi litralla merisuolavettä ja aloitin Atkinsin muutama kuukausi sitten. Kirjan lukeminen on edellytys elämänmuutoksen onnistumiselle. Parin viikon sisällä alkoi tapahtua, sanotaan, että dietti aiheuttaa huimausta ja kuoleman ja kaikkea siltä väliltä. En ole tuntenut oikeastaan mitään erikoista, paitsi helevetillinen halu liikkua , lenkkeillä kuntosalilla ja uimassa. Kokonaisuudessa elämän myönteisyys ja energisyys on mitä parhain. Täydellinen elämänmuutos ruokavalioineen sen tekee. Olen 58 ja parikertaa ohitusleikattu työelämästä potkittu, mutta nyt on aikaa itselleni. Verenpaine, sokeri ja kolesterolit loksahtivat ihanne arvoihin. Voipipahan sanova, että on kun kolmas mies. Suosittelen.

        Minä olen 56v mies. Syönyt ja liikkunut suositusten mukaan. Ei ylipainoa. Flunssaa pahempaa sairautta ei ole ollut. Työelämässä jatkan vielä ainakin 9 vuotta.
        Suosittelen.


      • Hannaloora
        6 kk/ 18 kg kirjoitti:

        Tuo oli Atkinsin kirjasta suoraan mutta eikös ole tehokas. Itse nykäsin suolet tyhjäksi litralla merisuolavettä ja aloitin Atkinsin muutama kuukausi sitten. Kirjan lukeminen on edellytys elämänmuutoksen onnistumiselle. Parin viikon sisällä alkoi tapahtua, sanotaan, että dietti aiheuttaa huimausta ja kuoleman ja kaikkea siltä väliltä. En ole tuntenut oikeastaan mitään erikoista, paitsi helevetillinen halu liikkua , lenkkeillä kuntosalilla ja uimassa. Kokonaisuudessa elämän myönteisyys ja energisyys on mitä parhain. Täydellinen elämänmuutos ruokavalioineen sen tekee. Olen 58 ja parikertaa ohitusleikattu työelämästä potkittu, mutta nyt on aikaa itselleni. Verenpaine, sokeri ja kolesterolit loksahtivat ihanne arvoihin. Voipipahan sanova, että on kun kolmas mies. Suosittelen.

        Itse nykäsin suolet tyhjäksi litralla merisuolavettä?
        Kerroppa tarkemmin..


      • Lanttuloora.
        Hannaloora kirjoitti:

        Itse nykäsin suolet tyhjäksi litralla merisuolavettä?
        Kerroppa tarkemmin..

        Jos olet kiinnostunut peräruiskeen vaikutuksen yksityiskohdista kannattaa kokeilla jotain k-18 palstaa.


      • hannaloora
        Lanttuloora. kirjoitti:

        Jos olet kiinnostunut peräruiskeen vaikutuksen yksityiskohdista kannattaa kokeilla jotain k-18 palstaa.

        Kysehän ei ollut peräruiskeesta, luetun ymmärtäminen takkuaa ilmeisesti.


      • silli ja salaatti
        IkuinenPullukka(ko?) kirjoitti:

        Jos mua tarkotit niin tässä muutamia esimerkkejä :))

        Aamulla:

        1. paistettu kananmuna, pieni pala lohta, jäävuorisalaattia, 2 kuppia mustaa kahvia.
        2. Munakas, 2:lla munalla, ja pekonilla, mustaa kahvia.
        3. Salaattia (esim. kana, katkarapu tms.

        Päivällä:

        1.Kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta (itse tehty, ei sisällä riisiä, eikä siirappia)
        2. Possun sisäfilepihvejä kermakastikkeessa 3kpl, parsakaalia ja salaattia.
        3. Uunilohta, kukkakaali survosta ja salaattia.

        Illalla:

        1.Kana salaattia (Jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paistettuja kana paloja itse maustettuna, loraus oliivi öljyä ja muutama vihreä oliivi)
        2. Marjarahkaa (rahkaa, kuohukermaa ja marjoja)
        3.Äyriäisiä, sitruunalla, majoneesilla ja keitetyllä kananmunalla.


        Lisäksi juon vettä, vishyä, teetä ja kahvia. Joskus syön sekä lounaan ja päivällisen, mutta useimmiten aterioita 3 päivässä. Maitotuotteista käytän lähinnä kuohukermaa ruoan laitossa, kastikkeissa ym. ja juustoja. :)

        Lähes viikottain 1 päivä jolloin en tarkkaile hiilareita niin tarkasti ja ketoosi katkeaa.. Hyvä olo on ollut, ja nälkä ja himot pysyy kurissa :)

        Mitens on kolestrolin laita,kun ei ihan rasvattomalta vaikuta tuo dietti.

        On muuten niin ,että iän myötä aineenvaihdunta muuttuu hitaammaksi ja siksi
        pulskistuminen alkaa yli neljäkymppisenä.
        Naisilla vaikuttaa hormoonit siihen kans.


    • tirpiäinen

      hienoa tosi hienoa miten sie sen teet ,olen kanssa yrittänyt ,mut ;( epäonnistunut olen ei muutakun tsemppiä ;)

      • IkuinenPullukka(ko?)

        Helppoa mulle ollut, kun ei tartte nälissään kärvistellä ja tulokset olleet niin näkyviä :) Enkä tosiaan ole mitenkään hysteerinen hiilareiden suhteen, kun näitä sallittuja hiilari päiviä kuitenkin on.


    • hitaasti se lähtee

      Itse olen laihtunut 1 kg/kk vhh:lla. Olen aina ollut kulinaristi ja en osaa vieläkään syödä pihviä ilman viiniä eli siinä syy miksi paino putoaa noin hitaasti. Laihtuisin luultavasti millä ruokavaliolla tahansa jos jättäisin viinit pois sillä en koskaan ole syönyt kuin 1200-1500 kcal/pv mutta kun siitä viinistä tulee sitten muutama 100 kcal lisää ja kulutukseni on 1700 kcal/pv (olen iäkäs nainen).

      • IkuinenPullukka(ko?)

        Kyllä täälläkin välillä otetaan punkkua, mutta silti on kilot lähteneet. :) Ja sullahan toi tahti on ihan hyvä, itselläkin on nyt hidastunut huomattavasti, mutta hiljaa hyvä tulee :) Alkuun lähti nesteet, ja oli niin runsaasti liikakiloja että helpommin lähti käyntiin..


    • viiniä vhh:lla

      Onnittelut saavutuksistasi. Ei VHH tarkoita puritanismia. Kyllä lasi viiniä hyvän pihvin kanssa kuuluu VHH:lle. En minäkään sylje kuppiin ja mikäs kiire tässä laihdutuksessa on? Hitaasti kiiruhtaen ja samalla nautiskellen hymyssä suin.

    • virtahepo hu

      voiko olla jokin sairaus kun ei kilot tipu .

      • ..

        Toki.


    • IkuinenPullukka(ko?)

      Se olis kiloa vaille -20kg mittarissa! :))

    • J

      Itse tiputin joulukuusta ensin pari kuukautta kilo/viikko tahtia kaloreita laskemalla niin, että söin myös ns.normaalisti hiilihydraattia, erityisesti niinä päivinä kun kävin kuntosalilla. Harrastin liikuntaa enemmän kuin koskaan aiemmin, päivittäin joko 1,5-2 tuntia kävelyä, välillä hölkkää ja kuntosalia sekä sen päälle joskus hölkkälenkki. Uskoin VHH- teoriaan, joten ajattelin ruveta sitten puhtaalle VHH dietille senkin takia, että jos sairastun suuresta liikuntamäärästä, niin keho siitä huolimatta ketoosissa jatkaisi tehokkaasti rasvanpolttoa. Nyt on takana 6 viikkoa VHH:ta ja paino on tippunut edelleen kilo/viikko tahtia. Liikuntamääriä olen pikkuisen tiputtanut, kuntosalilla jaksan jopa paremmin kuin aiemmin, mutta kävelymääriä olen pikkuisen vähentänyt. Olen silti ketoosissakin käynyt 3 peräkkäisenä päivänä 2 tunnin kävelylenkin. Kaloreita syön saman verran kuin ennen VHH:ta, mutta nälkää ei tarvitse nähdä yhtään, en silti syö muuta kuin silloin, kun tekee oikeasti mieli. Ruoka on VHH:lla hyvää, sitä on riittävästi ja aina kun tulee nälkä saa ruveta syömään kunnon annoksen ja maha litistyy mukavasti. Vielä on n.5-7 kiloa matkaa tavoitteeseen enkä ole ajatellutkaan luopuvani VHH:sta. Kävely kyllästyttää ja odotan kovasti, että kohta pääsisin pyöräilemään.

      • IkuinenPullukka(ko?)

        Itse ainakin oon kokenut tän tehokkaimpana tapana pudottaa painoa, ja todella jaksaa liikkua enemmän ja paremmin kuin ennen, on ihanaa pudottaa painoa ilman hampaiden kiristelyä! Ite aion pitää hiilarit kurissa myös paino tavoitteen saavutettuani, sillä olo on niin paljon parempi nyt, kuin aikaisemmin, ja tulee syötyä paljon terveellisemmin ja monipuolisemmin :))


      • J
        IkuinenPullukka(ko?) kirjoitti:

        Itse ainakin oon kokenut tän tehokkaimpana tapana pudottaa painoa, ja todella jaksaa liikkua enemmän ja paremmin kuin ennen, on ihanaa pudottaa painoa ilman hampaiden kiristelyä! Ite aion pitää hiilarit kurissa myös paino tavoitteen saavutettuani, sillä olo on niin paljon parempi nyt, kuin aikaisemmin, ja tulee syötyä paljon terveellisemmin ja monipuolisemmin :))

        Sen unohdin mainita, että päivisin on tasaisen pirteä olo, ei tarvitse torkkuja ottaa.


      • IkuinenPullukka(ko?)
        J kirjoitti:

        Sen unohdin mainita, että päivisin on tasaisen pirteä olo, ei tarvitse torkkuja ottaa.

        Joo oon huomannut saman, ja herään aamuisin aikaisemmin ja pirteämpänä, ja yöt nukun paremmin kuin aikaisemmin :))


    • ___________________-

      hienoa J ja ikuinen pullukka(ko) noin se menee itellä 11kk -20kg ja huom. ilman liikuntaa, ei sen takia että olisin liikuntaa vastaan vaan haluan itselleni todistaa ettei liikunta ole laihtumiseni kannalta oleellista. kuka liikkuu se liikkuu, mutta välttämätöntä se ei ole. kuten eivät muutkaan thl.n ja puskan ja muiden harhaanjohtajien väitteet.

      koska heitetään kovapalkkaiset valehtelijat pihalle suomalaisesta ravitsemusneuvonnasta, vai annetaanko ohjeet rakennusten ovien suurentamisesta että hiilihydraattien lihottamat pääsevät hyllymään pururadalle, syödäkseen taas lisää hiilareita ja muuttuessaan diabeetikoiksi.

      VHH.lla voi laihtua myös ilman liikuntaa tosin kohtuullisesta liikunnasta yhdistettynäVHH elämäntapaan on tuskin haittaakaan.

      J.lle vielä, varo pyöräillessäsi autoja ja koeta sovittaa reittisi mahdollisimman turvalliseksi.


      itse en ainakaan valtatielle lähde kaupittelemaan henkeäni polkupyörällä.

      • joku vaan

        Liikunta on kyllä oiva keino estää lihomista mutta aika vaatimaton keino laihdutukseen. Kilo läskiä on 7000 kcal ja itsellä sujuu liikunta tasolla 1000 kcal/h (painoa 117 kg mutta kaikki ei läskiä) ja liikuntaan menevästä energiasta tulee osa takaisin lisääntyneenä syöntinä (otetaan 30%). Minun täytyy siis liikkua 10 tuntia yhtä kulutettua läskikiloa varten. Suhteellisen runsaalla liikunnalla pystyn hävittämään noin kaksi kiloa kuukaudessa kun dieetillä lähtee ehkä neljä. Painon muutos ei toki ole tuota luokkaa koska 20 h raskasta liikuntaa kuukaudessa kasvattaa ainakin minulla lihasmassaa.

        Itsellä liikuntaan on muut syyt, se lisää vireyttä ja tasoittaa verensokeria. Vähentää myös selkäongelmia.


      • 6 kk/ 18 kg

        Liikunta ja kuntoilu, vähäinenkin on aika tärkeää kun pudottaa VHH:lla. Muuten lihaskunto tipahtaa ja jäljelle jää kryppynen nahka.


      • liikunta auttaa
        joku vaan kirjoitti:

        Liikunta on kyllä oiva keino estää lihomista mutta aika vaatimaton keino laihdutukseen. Kilo läskiä on 7000 kcal ja itsellä sujuu liikunta tasolla 1000 kcal/h (painoa 117 kg mutta kaikki ei läskiä) ja liikuntaan menevästä energiasta tulee osa takaisin lisääntyneenä syöntinä (otetaan 30%). Minun täytyy siis liikkua 10 tuntia yhtä kulutettua läskikiloa varten. Suhteellisen runsaalla liikunnalla pystyn hävittämään noin kaksi kiloa kuukaudessa kun dieetillä lähtee ehkä neljä. Painon muutos ei toki ole tuota luokkaa koska 20 h raskasta liikuntaa kuukaudessa kasvattaa ainakin minulla lihasmassaa.

        Itsellä liikuntaan on muut syyt, se lisää vireyttä ja tasoittaa verensokeria. Vähentää myös selkäongelmia.

        Kyllä liikunta auttaa painonhallinnassa selvästi. Itse kulutan liikkumalla 500kcal päivässä. Siihen ei vaadita edes mitään hirveää himoliikkumista, vaan pari kävelylenksua / 1 hölkkälenksu päivässä piisaa. Kyllä se antaa varaa vähän mässäillä. Syönkin hiilareita rajoituksetta - kerran viikossa mässään jopa huonoilla hiilareilla (pannari, pizza,patonki nam!), muuten täysjyväpastaa, täysjyväriisiä, perunaa jne. ilman rajoituksia. Painoindeksi on 22. Ei paljon VHH:t kiinnosta, vaan liikunta (kohtuullinen) hiilarimässäily toimii mulla.

        Mutta mikä kullakin toimii. Jos on reippaasti ylipainoa, voi olla vaikea harrastaa liikuntaa niin paljon että sillä olisi laihduttavaa vaikutusta. Silloin on pakko lähteä ruokavalion karsimisen kautta.


      • joku vaan
        liikunta auttaa kirjoitti:

        Kyllä liikunta auttaa painonhallinnassa selvästi. Itse kulutan liikkumalla 500kcal päivässä. Siihen ei vaadita edes mitään hirveää himoliikkumista, vaan pari kävelylenksua / 1 hölkkälenksu päivässä piisaa. Kyllä se antaa varaa vähän mässäillä. Syönkin hiilareita rajoituksetta - kerran viikossa mässään jopa huonoilla hiilareilla (pannari, pizza,patonki nam!), muuten täysjyväpastaa, täysjyväriisiä, perunaa jne. ilman rajoituksia. Painoindeksi on 22. Ei paljon VHH:t kiinnosta, vaan liikunta (kohtuullinen) hiilarimässäily toimii mulla.

        Mutta mikä kullakin toimii. Jos on reippaasti ylipainoa, voi olla vaikea harrastaa liikuntaa niin paljon että sillä olisi laihduttavaa vaikutusta. Silloin on pakko lähteä ruokavalion karsimisen kautta.

        Nimenomaan. Siis jos on hoikka ja liikkuu niin voi syödä vapaammin lihomatta. Liikkuminen kun kuluttaa helposti juuri sen muutama sata kcal, joista se ylipaino vuosien saatossa tulee.

        Tilanne on ihan toinen kun ylipainoa on useampi kymmentä kiloa ja sitä yritetään laihduttaa pelkällä liikunnalla ja pohjakuntokin on yleensä surkea.

        Raskas liikunta ja tiukka dieettikin on huono yhdistelmä, ei kerta kaikkiaan jaksa. Mieluummin kevyt liikunta (vaikka hyötyliikuntaa) ja pieni kaloreiden vähentäminen kuin liiallisuus. Painon pudotus vie silloin aikaa mutta ehkä tulokset ovat parempia ja kestävät pidempään. Itsellä liikkuminen sujuu VHH:lla paremmin kuin ennen, iltapäiväväsymys on poissa niin jaksaa mennä punttisalille töitten jälkeen.

        Pannari ja pitsa eivät ole läheskään siitä huonommasta päästä hiilihydraattilähteinä. Noissa molemmissa on suhteellisen matala GI. Patonki ja peruna ovat sitten aika huonoja mutta harva sitä perunaa syö mahamäärin.

        Ylipäätänsä, miksi muuttaa mitään joka toimii. Jos hiilihydraatit eivät ole ongelma niin ei niitä tarvitse välttää.


    • Nainen 43v.

      Mulla 10 viikkoa takana VHH:ta...ja paino tippunut 13 kiloa. Joka päivä olen käynyt lenkillä kaksi kertaa, kiitos koirieni jotka sitä vaativat... ja nyt pikkuhiljaa olen alkanut ottamaan juoksuaskelia...kunto noussut todella paljon vähässä ajassa ja toivotaan että tuo painokin vielä tuosta tippuisi vähintään toiset 13 kiloa mielellään 20...kesää kohti hoikempana ja parempikuntoisena.

    • PimpelipomTyyne

      Voi miten hienoja onnistumistarinoita!
      Itse aloitin VHH:n kun huomasin parin työkaverin muutoksen. He ovat laihtuneet ja piristyneet kaikinpuolin. Keskustelin heidän kanssaan, etsin tietoa ja lainasin kirjoja..

      Itse olen vielä niin alussa, etten ole huomannut juuri mitään. Aika menee reseptien tutkimiseen ja uudenlaisten ruokien tekemiseen.

      Eilen söin kukkakaalia juustossa ja kermassa .... taisi tulla uusi herkku ;)
      Huomaan, että kasviksia tulee ainakin syötyä paljon enemmän kuin ns. sekaravinnolla!

      Tsemppiä kaikille!

    • Voi voi :-(

      Huonosti siis menee sulla kun hyvä olo karisee. :-(

    • tiukkaa on

      Olen 57v nainen ja kivuliaat polvet joten liikunta aika vähäistä. Olen laskenut että päiväkulutukseni on jotain 1700 kcal, jos haluan laihduttaa en saa syödä kuin jotain tuhannen kalorin tienoilla per pv. siinä sitä saa valita mikä olisi vähäkalorista ruokaa, ei paljon kermoja ja juustoja mahdu mukaan.

      • J

        VHH dietillä ketoosi hillitsee nälkää, joten kyllä se asia on päinvastoin, kuin musta tuntuu ajattelulla luulisi. Eli sitä rasvaa ja proteiinia syömällä nälkää ei tarvitse nähdä ja kehon varastorasvat palavat samalla, kun niistä valmistetaan hiilihydraatin korvikkeita ketoaineita. Se pitää itse kokeilla.


      • '''''''
        J kirjoitti:

        VHH dietillä ketoosi hillitsee nälkää, joten kyllä se asia on päinvastoin, kuin musta tuntuu ajattelulla luulisi. Eli sitä rasvaa ja proteiinia syömällä nälkää ei tarvitse nähdä ja kehon varastorasvat palavat samalla, kun niistä valmistetaan hiilihydraatin korvikkeita ketoaineita. Se pitää itse kokeilla.

        huuhaata.


      • J
        ''''''' kirjoitti:

        huuhaata.

        Ei väkisin. Jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa. Minä laihdutan mieluummin syömällä herkullisia kermaisia ruokia ja olen kokematta näläntunnetta. Jos joku haluaa laihduttaa kärsimällä näläntunnetta, niin tottakai se on sallittua.


      • J

        Itse olen 180 cm/81 kg ja lihasmassaa minulla on enemmän kuin keskiverto aikuisella miehellä, johtuen toistakymmenvuotisesta kuntosalihistoriasta ja kulutus on sen mukainen. Olen syönyt nyt VHH dietillä keskimäärin 1700 kcal päivässä ja nälkää ei tarvitse nähdä yhtään. Hiilihydraatteja syön tällä hetkellä enintään 40 g päivässä.


      • J
        J kirjoitti:

        Itse olen 180 cm/81 kg ja lihasmassaa minulla on enemmän kuin keskiverto aikuisella miehellä, johtuen toistakymmenvuotisesta kuntosalihistoriasta ja kulutus on sen mukainen. Olen syönyt nyt VHH dietillä keskimäärin 1700 kcal päivässä ja nälkää ei tarvitse nähdä yhtään. Hiilihydraatteja syön tällä hetkellä enintään 40 g päivässä.

        Ja unohtui mainita, että liikuntaa tulee lähes päivittäin, välillä raskastakin kuntosaliharjoittelua. Joten tässä vähän faktaa ketoosin nälkää hillitsevästä vaikutuksesta.


      • köh.
        J kirjoitti:

        Itse olen 180 cm/81 kg ja lihasmassaa minulla on enemmän kuin keskiverto aikuisella miehellä, johtuen toistakymmenvuotisesta kuntosalihistoriasta ja kulutus on sen mukainen. Olen syönyt nyt VHH dietillä keskimäärin 1700 kcal päivässä ja nälkää ei tarvitse nähdä yhtään. Hiilihydraatteja syön tällä hetkellä enintään 40 g päivässä.

        Miksi vedät tuommoista kitudieettiä? Onko tarkoituksesi vetää itsesi 60 kiloiseksi voimattomaksi rimpulaksi ja sairastuttaa itsesi?

        Itse olen 181 cm/80 kg liikuntaa harrastava mies ja ja pysyn terveenä, voimakkaana ja näissä mitoissa noin 3000 kcal/päivä.

        1700 kcal/pvä on liikuntaa harrastamattomalle, kevyttä toimistotyötä tekevälle pienehkölle naiselle sopiva määrä kaloreita.


      • veijo.puustinen
        köh. kirjoitti:

        Miksi vedät tuommoista kitudieettiä? Onko tarkoituksesi vetää itsesi 60 kiloiseksi voimattomaksi rimpulaksi ja sairastuttaa itsesi?

        Itse olen 181 cm/80 kg liikuntaa harrastava mies ja ja pysyn terveenä, voimakkaana ja näissä mitoissa noin 3000 kcal/päivä.

        1700 kcal/pvä on liikuntaa harrastamattomalle, kevyttä toimistotyötä tekevälle pienehkölle naiselle sopiva määrä kaloreita.

        Jep.

        Tämä herra J on selvästikkin pelkkä (valehteleva) trolli.


      • J
        köh. kirjoitti:

        Miksi vedät tuommoista kitudieettiä? Onko tarkoituksesi vetää itsesi 60 kiloiseksi voimattomaksi rimpulaksi ja sairastuttaa itsesi?

        Itse olen 181 cm/80 kg liikuntaa harrastava mies ja ja pysyn terveenä, voimakkaana ja näissä mitoissa noin 3000 kcal/päivä.

        1700 kcal/pvä on liikuntaa harrastamattomalle, kevyttä toimistotyötä tekevälle pienehkölle naiselle sopiva määrä kaloreita.

        "Miksi vedät tuommoista kitudieettiä? Onko tarkoituksesi vetää itsesi 60 kiloiseksi voimattomaksi rimpulaksi"

        On.


      • J
        veijo.puustinen kirjoitti:

        Jep.

        Tämä herra J on selvästikkin pelkkä (valehteleva) trolli.

        Tähän ei voi todeta muuta kuin että kokeile itse. Minulle riittää, että laihdun ja mukavalla tavalla.


      • veijo.puustinen
        J kirjoitti:

        Tähän ei voi todeta muuta kuin että kokeile itse. Minulle riittää, että laihdun ja mukavalla tavalla.

        "Minulle riittää, että laihdun ja mukavalla tavalla. "

        Älä nyt viitti. Sulla on vähintäin 1000 kalorin vajaus.
        Vapaaehtoisesti ei kukaan yksinkertaisesti jaksa noin suurella energiavajauksella montaakaan päivää.
        Joko valehtelet tai lasket kalorit väärin.

        Ja vielä mukavaa?


      • J
        veijo.puustinen kirjoitti:

        "Minulle riittää, että laihdun ja mukavalla tavalla. "

        Älä nyt viitti. Sulla on vähintäin 1000 kalorin vajaus.
        Vapaaehtoisesti ei kukaan yksinkertaisesti jaksa noin suurella energiavajauksella montaakaan päivää.
        Joko valehtelet tai lasket kalorit väärin.

        Ja vielä mukavaa?

        Ketoosissahan elimistö valmistaa rasvoista ketoaineita, joita se käyttää hiilihydraatin korvikkeena. Jos syön vähemmän kuin kulutan, silloinhan nämä ketoaineet valmistetaan kehon varastorasvoista ja sehän on laihdutuksen tarkoitus, polttaa kehon rasvat pois. Ilmeisesti rasvojen vapautuminen vereen hillitsee nälkää, perustuneeko siihen tämä ketoosi, en ole perehtynyt tarkemmin.


      • ''''''''
        J kirjoitti:

        Ketoosissahan elimistö valmistaa rasvoista ketoaineita, joita se käyttää hiilihydraatin korvikkeena. Jos syön vähemmän kuin kulutan, silloinhan nämä ketoaineet valmistetaan kehon varastorasvoista ja sehän on laihdutuksen tarkoitus, polttaa kehon rasvat pois. Ilmeisesti rasvojen vapautuminen vereen hillitsee nälkää, perustuneeko siihen tämä ketoosi, en ole perehtynyt tarkemmin.

        huuhaata. 1700 kcalilla ei raavas mies jaksa kauaakaan, etenkään jos vielä treenaa. rasvojen lisäksi palaa lihasta isolla liekillä ja sairaudet iskevät.

        jos jollain ketoaineilla voisi korvata hiilarit, niin jonkun pitäisi tiedottaa tästä esim. michael phelpsille, joka syö päivässä noin 12 000 kcalia.

        http://blogs.wsj.com/health/2008/08/13/the-michael-phelps-diet-dont-try-it-at-home/


      • J
        '''''''' kirjoitti:

        huuhaata. 1700 kcalilla ei raavas mies jaksa kauaakaan, etenkään jos vielä treenaa. rasvojen lisäksi palaa lihasta isolla liekillä ja sairaudet iskevät.

        jos jollain ketoaineilla voisi korvata hiilarit, niin jonkun pitäisi tiedottaa tästä esim. michael phelpsille, joka syö päivässä noin 12 000 kcalia.

        http://blogs.wsj.com/health/2008/08/13/the-michael-phelps-diet-dont-try-it-at-home/

        Jos nyt kuitenkin pysytään asiassa, tämä on laihdutusta eikä huippu-urheilua. Eipä ole sairaudet vielä iskeneet, olotila on mainio.


      • J
        '''''''' kirjoitti:

        huuhaata. 1700 kcalilla ei raavas mies jaksa kauaakaan, etenkään jos vielä treenaa. rasvojen lisäksi palaa lihasta isolla liekillä ja sairaudet iskevät.

        jos jollain ketoaineilla voisi korvata hiilarit, niin jonkun pitäisi tiedottaa tästä esim. michael phelpsille, joka syö päivässä noin 12 000 kcalia.

        http://blogs.wsj.com/health/2008/08/13/the-michael-phelps-diet-dont-try-it-at-home/

        Onneksi tällä dietillä tulee syötyä proteiinia niin tuhottomasti, että se estää aika hyvin lihaskatoa varsinkin kun käy myös kuntosalilla.


      • veijo.puustinen
        J kirjoitti:

        Onneksi tällä dietillä tulee syötyä proteiinia niin tuhottomasti, että se estää aika hyvin lihaskatoa varsinkin kun käy myös kuntosalilla.

        "Onneksi tällä dietillä tulee syötyä proteiinia niin tuhottomasti"

        Mistä saat proteiinit? Lihastako?


      • köh.
        J kirjoitti:

        Onneksi tällä dietillä tulee syötyä proteiinia niin tuhottomasti, että se estää aika hyvin lihaskatoa varsinkin kun käy myös kuntosalilla.

        1700 kcal:in VHH-dieettiin mahtuu aika vähän proteiinia. Ja jos sä treenaat kovaa punttisalilla ilman hiilareita, niin lihaskudosta poltetaan energiaksi, palautuminen hidastuu ja sairaudet iskevät.

        Sähän voisit kataboliassa kärvistellessäsi käydä tutustumassa vaikkapa pakkotoisto.com-sivustoon, niin ehkäpä edes nämä perusasiat aukeaisivat :)


      • J
        veijo.puustinen kirjoitti:

        "Onneksi tällä dietillä tulee syötyä proteiinia niin tuhottomasti"

        Mistä saat proteiinit? Lihastako?

        Lihasta, kalasta, kananmunista, broilerista, maapähkinöistä, maitorahkasta. Suurin osa energiaa tulee silti rasvasta, näiden edellämainittujen lisäksi voista ja kuohukermasta.


      • veijo.puustinen
        J kirjoitti:

        Lihasta, kalasta, kananmunista, broilerista, maapähkinöistä, maitorahkasta. Suurin osa energiaa tulee silti rasvasta, näiden edellämainittujen lisäksi voista ja kuohukermasta.

        "Lihasta, kalasta, kananmunista, broilerista, maapähkinöistä, maitorahkasta. Suurin osa energiaa tulee silti rasvasta, näiden edellämainittujen lisäksi voista ja kuohukermasta. "

        Niinpä niin...

        Aika mahdoton yhtälö ; tuhottomasti proteiinia ja vain 1700 kaloria.


      • J
        köh. kirjoitti:

        1700 kcal:in VHH-dieettiin mahtuu aika vähän proteiinia. Ja jos sä treenaat kovaa punttisalilla ilman hiilareita, niin lihaskudosta poltetaan energiaksi, palautuminen hidastuu ja sairaudet iskevät.

        Sähän voisit kataboliassa kärvistellessäsi käydä tutustumassa vaikkapa pakkotoisto.com-sivustoon, niin ehkäpä edes nämä perusasiat aukeaisivat :)

        En käy salilla kuin 4 päivän välein ja hyvin olen palautunut ainakin jaksamisen perusteella. Syön nyt enemmän proteiinia kuin koskaan aiemmin.


      • J
        veijo.puustinen kirjoitti:

        "Lihasta, kalasta, kananmunista, broilerista, maapähkinöistä, maitorahkasta. Suurin osa energiaa tulee silti rasvasta, näiden edellämainittujen lisäksi voista ja kuohukermasta. "

        Niinpä niin...

        Aika mahdoton yhtälö ; tuhottomasti proteiinia ja vain 1700 kaloria.

        No sanotaan sitten, että riittävästi/reilusti proteiinia.


      • joku vaan
        veijo.puustinen kirjoitti:

        "Lihasta, kalasta, kananmunista, broilerista, maapähkinöistä, maitorahkasta. Suurin osa energiaa tulee silti rasvasta, näiden edellämainittujen lisäksi voista ja kuohukermasta. "

        Niinpä niin...

        Aika mahdoton yhtälö ; tuhottomasti proteiinia ja vain 1700 kaloria.

        30E% proteiinista 1700 kcal dieetistä on 130 g proteiinia. Riittää hyvin vaikka kasvattaisi lihastakin jollei ole jo valmiiksi kokoa kaappi (itsellä rinnanympärys 130 cm).

        Ohjeellista on .5 g -1 g proteiinia per kilo/d ja jonkin verran enemmän lihasmassaa kasvattaville. 1.5 g/kg/d riittää varmasti tavalliselle tallaajalle vaikka pari kertaa viikossa kävisikin salilla.

        130 g proteiinia tulee esimerkiksi yhdistelmästä 300 g raejuustoa, 300 g broilerin rintaleikettä, 500 g jugurttia. Kilokaloreita finelin mukaan 900 ja raejuusto ja jugurtti normaaleja eikä kevytversioita. 800 kilokaloriin mahtuu vielä kilo vihanneksia ja 60 g rasvaa. (yhteensä proteiinia 155 g.)

        Lihasmassan kasvattamisen kannalta kovin vähähiilihydraattinen ruokavalio tuskin on optimi, proteiinista menee iso osa energian tuotantoon.


    • IkuinenPullukka(ko?)

      Hetkeen en oo päässyt kirjotteleen, mut nyt aattelin tulla ,kun muistin! :)) Nyt on karissut yhteensä 22 kiloa, ja edelleen on vointi hyvä.

      • pirtimys

        Tähän onkin hyvä jatkaa uutena. Kaksi kk takana. Olo on ollut mainio 2-3 viikkoa.Unentarve vähentynyt ja olo pirteämpi ja tasapainoisempi. Tähän aikaan kukun koneella.
        Paino on jumiintunut.Pudonnut vain 3-4 kiloa,joka lähti ensimmäisen kk:n aikana.

        Karppauksen alussa tuumasin; olo on huonompi kuin normaalisti,mutta nyt muutos hyvään tapahtunut. Mikä ihme tuo on jos 55 v syönyt lähes yksinomaan hiilareita ja muutos tulee kuin seinään.

        Ikäiseni naiset ovat kuulemma vaikein painonpudotusryhmä tällä ravinnolla.Onko muita ikäisiäni kuulolla?

        Pian verikokeisiin vertaamaan tuloksia lähtötilanteeseen verrattuna.


    • IkuinenPullukka(ko?)

      Tere! Edelleen paino pysynyt samassa, 22 kiloa siis tippunut joulukuusta, ja nyt useamman viikon pysynyt aloillaan. :-/ On tässä kyllä tullut syötyä normaalia enemmän hiilareitakin, kun on ollut kaiken maailman kissanristiäisiä, pää asia ettei paino ole noussut, mutta kyllä sais jo alkaa laskemaan..

    • ___________________.

      ei kai se ole maailmanloppu jos juhlissa vähän mässää, oma jääkaappi on ratkaisevampi, eikä sekään vaan se mitä sieltä nappaa.

      jumituksessa tarvitaan sitä kuulutettua suomalaista sisua, toisilla enemmin, toisilla vähän vähemmin.
      repsahduksesta VHH.lla olen sitä mieltä kuin kaatumisesta kävellessä, useimmat nousevat takaisin pystyyn, en ole nähnyt niitä jotka jatkaisivat loppumatkan kontaten.

      tsemppiä vaan eteenkin päin, alenee se paino jos ei kiireesti niin kuiteskin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1305
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1166
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      967
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      844
    Aihe