Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+niin+simppeli+aloitus.
Ihmisen+ei+enää+kohta+tarvitse+lähteä+kotoaan,+vaan+voi+hoitaa+kaiken+omalla+tietooneellaan.+Sama+vaikka+asuisi+Grönlannissa,+kunhan+on+nettiyhteys.+Kavereita+ei+enää+tavata,+vaan+niiden+kanssa+keskustellaan+sähköisesti.+Kaikenlainen+ihmisten+välinen+kanssakäyminen+vähenee.
Ihan+varmaan+suurin+osa+kännyköillä+tapahtuvasta+toiminnasta+on+viihdekäyttöä.+Siis+kulutetaan+aikaa,+vaikka+siinä+lähellä+olisi+kavereita+joiden+kanssa+voisi+jutella?
19.10.2017 16:22
Ikävää+kun+pitää+googlettaa+kaikki+asiat.+Enää+ei+edes+yritetä+muistaa+asioita,+vaan+aina+joku+nopea+ja+näppärä+on+tarkastamassa+asiaa+puhelimestaan.
19.10.2017 16:17
Kerran+päivässä+pyrin+vilkaisemaan+puhelinta,+aina+tosin+ei+muista+tehdä+sitäkään.+Eipä+silti+ole+jäänyt+hoitamatta+yhtään+mitään+asiaa,+eikä+kukaan+ole+sanonut+että+miksi+vasta+nyt+soitat+takaisin.
Epäilen+etteivät+nykykortit+sovi+vanhoihin+luureihin.
19.10.2017 16:15
Kalevii
Kun+jään+eläkkeelle,+harkitsen+tekeväni+ihan+saman+asian+älypuhelimen+suhteen.
19.10.2017 16:13
Kyllä+sitä+tahditon+sanaa+käytetään+vielä+ja+sopiikin+mielestäni+oikein+hyvin+tähän.+Jotenkin+koen+vanhempana+ihmisenä,+että+minun+tulisi+olla+esimerkkinä+nuoremmille.+Jos+vanhat+kääkät+kaivaa+juhlissa+ensimmäisenä+kännykät+esiin,+se+on+huono+malli+nuoremmille.
Itse+jaksan+juhlia+juhlat+ilman+puhelinta.
19.10.2017 16:11
Rohkaisen+mieleni+ja+kommentoin+viestiisi,+vaikka+se+ei+ole+edes+osoitettu+minulle.+Tee+ihmeessä+savolaisaloitus,+lupaan+vastata+ja+muuten+olen+ihan+samaa+mieltä+hunkkilaisuudesta.
19.10.2017 14:35
Hehee,
Sen+verran+itsekin+iPhonella+viestejä+lähetelleenä+tiedän,+että+hyvin+harvoin+saa+lähetettyä+viestiä,+jossa+ei+olisi+kirjoitusvirheitä.+Se+oikeinkirjoitus+neuvoja+vai+mikä+lie+nimeltään+sotkee+enemmän+minun+viestejä,+kuin+että+parantaisi.+Se+neuvoo+väärin+ja+jos+et+huomaa+kuitata+sitä+niin+se+laittaa+väärän+sanan+viestiin.
Kotikoneella+ei+sellaista+ole+ja+oikeinkirjoitustaitoni+on+melko+hyvällä+tasolla,+joten+en+tarvitsekaan.
19.10.2017 14:30
Seuraava+vaihe+tässä+kehityksessä+on,+kun+palvelutaloihin+pitää+saada+kaikille+vanhuksille+omat+älypuhelimet+ja+facebook.
19.10.2017 14:05
Eivät+nuoret+enää+katsele+televisiota.+Ensiksi+loppuvat+sanomalehtien+painaminen+ja+sen+jälkeen+televisioiden+tekeminen.+Se+hieman+kummastuttaa,+kun+puhelin+kyselee+aina+välillä+"Haluatko+kertoa+sijaintisi"?+No+en+helkutissa+halua,+mitä+se+kenellekään+muulle+kuin+itselleni+kuuluu.
19.10.2017 14:02
Joo,+ihan+totta+on.+Huomasin+silloin,+kun+kiellettiin+kännykän+käyttö+autolla+ajan+kanssa,+niin+se+käyttö+vaan+lisääntyi.+Nyt+kun+sitä+ei+sen+paremmin+seurata,+niin+omasta+mielestä+se+on+vähentynyt.+Ja+ajan+paljon+eri+puolella+Suomea,+joten+siinä+mielessä+on+näkemystä.
Tässä+vaiheessa+vasta+luin+toisen+lauseesi+viestistäsi+ja+sain+ihan+hillittömän+naurunpuuskan.
Vapaa+älypuhelinorjuudesta,+hehee.
19.10.2017 13:59
Ei+nyt+ihan+hirveätä+melua+ollut+tarkoitus+nostaa+tyhjästä.
19.10.2017 13:54
Samoin+minulla+työpaikkallani+minun+tulee+olla+aina+tavoitettavissa+ja+se+on+melko+stressaavaa.+Ehkä+juuri+siksi+pyrin+minimoimaaan+puhelimen+käyttöä+vapaalla.
Nimenomaan+juhlat+ovat+keskustelua+ja+kanssakäymistä+muiden+vieraiden+kanssa.+Mukava+huomata,+että+on+muitakin+samoin+ajattelevia.+Tunnen+itseni+joskus+vanhanaikaiseksi,+eikä+oikein+tiedä+miten+pitäisi+suhtautua+johonkin+uuteen.
Tuo+juhlapukeutuminen+on+ihan+sama+juttu,+sillä+kunnioitettaan+juhlan+kohdetta.+Luin+jostakin,+että+voiko+rippijuhliin+mennä+farkkuissa+ja+t-paidassa.+Jotkut+meinasivat,+että+voi+koska+ei+ole+niin+virallinen+juhla.+Minun+mielestä+päinvastoin,+kyllä+on+riittävän+juhlava+tilaisuus+eikä+sinne+mennä+shortsit+jalassa+kesäaikaan.
Lentokone+on+siitä+mukava+paikka,+kun+siellä+ei+tarvitse+kuunnella+viurustoverin+kailotusta+puhelimeen.
19.10.2017 13:52
hmpff
Kiitos+hyvästä+ja+kannustavasta+palautteesta.+Myös+minä+olen+tullut+tänne+keskustelemaan.
19.10.2017 13:45
hunksz
Saan+aina+supervoimia,+kun+näen+nimimerkkisi.+Tunnen+oloni+niin+vahvaksi.
19.10.2017 13:42
Ehkä+minä+sitten+olen+niin+tyhmä,+kiitos+palauttesta.
19.10.2017 12:10
Minun+mielestä+sinä+et+ole+edes+vastannut+sitä+ensimmäistä+kertaa+aloituksessa+esitettyyn+kysymykseen,+joten+mielenkiintosi+taitaa+nyt+kohdistua+enemmän+aloittajaan+kuin+aloitukseen?
Kyllä+tälle+palstalle+avauksia+mahtuu,+voit+ihan+vapaasti+aloittaa+oman+keskustelusi,+eikä+sinun+tarvitse+osallistua+siihen+millään+tavalla.+Näet+sitten+kuinka+pitkälle+se+kantaa,+mutta+ainoastaan+epävarmat+ihmiset+alkavat+neuoa+toista+tämänikäistä+mitä+tämä+saa+tehdä+ja+mitä+ei+saa+tehdä+keskustelupalstan+keskusteluissa.
19.10.2017 12:00
Kyl+määki+turus+näpelöi+vehettä
19.10.2017 11:56
Ihan+hyvä+tapa+tutustua+ihmisiin.+Oma+vastaukseni+on,+etten+kuulu+kumpaankaan,+facebookiin+liityin+ystävien+painostuksesta,+mutta+kovin+on+vähällä+käytöllä.
19.10.2017 11:55
Luulen+varmasti,+että+muistan+ajan+jolloin+taloissa+oli+vain+yksi+lankapuhelin.+Jos+kukaan+ei+ollut+kotona+jäi+tärkeät+asiat+odottamaan+kunnes+joku+vastasi+puhelimeen.+Silloinkin+pärjättiin+ja+pysyttiin+hengissä?
19.10.2017 11:53
Työpaikalla+saa+riittävästi+nappien+paineluista,+järjestelmien+valinnasta+ja+tietojärjestelmäongelmien+selvittämisestä.+Kotona+sitten+vaan+ollaan+ja+puhelimella+soitetaan.
19.10.2017 11:50
25 / 66