Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiva+kun+tykkäsit+kirjoituksista+ja+kannattaakin+olla+varovainen.+Etenkin+näin+liukkailla+keleillä,+että+ei+lennä+pyrstölleen.+Kyllä+täällä+saa+kirjoittaa,+vaikka+sata+vuotiaat.+En+mina+ainakaan+ole+asettamassa+mitään+ikärajaa+kenellekään.
23.11.2017 05:25
Sharoni
Ihan+totta+mitä+kirjoitat,+kun+alkaa+omat+ikävudet+mennä+jo+sekaisin.+Joskus+täytyy+ihan+tosissaan+miettiä,+että+kuinka+vanha+tässä+ollaankaan.
Minulla+on+myös+hyvät+naapurit+lähellä+omalla+ikääni+ja+tavattoman+hauskoja+tarinatuokioita.+Nimenomaan+hauskoja.
Nuoruudessa+on+hyvin+vähän+kadehdittavaa,+saati+ihannoitavaa.+Monia+epävarmuuksia+ja+oppimisia+edessä.+Harvat+asiat+menivät+suunnitellusti,+mutta+silti+en+päivääkään+antaisi+pois+tai+toiseen+vaihtaisi.
Olet+niin+oikeassa+tälle+palstalle+kirjoittamisesta.+Ei+ollut+15+vuotta+sitten+mitään+keskustelupalstoja+tai+kokemusten+vaihtamispaikkaa.+Kirjeenvaihtoilmoitukset+ainoita+ja+nekin+kovin+henkilökohtaisia.
23.11.2017 05:21
Niin+olisi+kivaa,+jos+tämä+kokemus+olisi+ollut+nuorempana,+mutta+lohdutan+itseäni+että+ei+sitä+liikaa+ole+vieläkään+ja+koko+ajan+tulee+lisää+kaikenlaista.+Melkein+joka+päivä+oppii+jotain?+
Muistan+nuoruudestani+erityisesti+sen+kuinka+odotettiin,+että+täyttää+18+vuotta.+Tuntui+ettei+sitä+päivää+tule+koskaan.+Nyt+odotetaan+täysiä+vuosikymmeniä,+eikä+niiden+edes+toivottaisi+tulevan+niin+nopeasti.
23.11.2017 04:00
Muistin+katoaminen+olisi+kyllä+pirullista+,+tosin+kuten+kirjoitit+voi+joskus+auttaa,+jos+lähellä+on+paljon+surua.
Ei+niistä+nuorista+meidän+elättäjiä+tulekaan+ja+vielä+parempi+olisi,+jos+tulisi+toimeen+omillaan.
23.11.2017 03:53
Ruokailusta+ei+tehty+ennen+mitään+suurta+numeroa+mikä+nykyään+on+tapana.+Syötiin+sitä+mihin+oli+varaa.+Itse+en+jaksa+nähdä+paljoa+vaivaa,+enkä+koskaan+tule+lähettelemään+kuvia+Facebookiin+siitä+mitä+kulloinkin+aion+syödä.
On+siinä+avioliitossa+se+hyvä+puoli,+että+ainakin+on+kaveri,+jonka+kanssa+voi+jutella+silloin+kun+itse+sitä+haluaa.+Meillä+ei+niin+kauheata+pulinaa+koskaan+ole+ollut,+mutta+kyllä+vastaan+kun+kysytään+ja+kuuntelen+toisen+murheita.
23.11.2017 03:48
Olipa+poikkeuksellisen+positiivinen+ja+hauska+viesti.+Hyvä+omalääkäri+jos+sellaisen+löytää,+on+mainio+asia.+Itsellä+vielä+hakusessa,+mutta+kuitenkin+työn+alla.
23.11.2017 03:40
Digitalisoituminen+ja+erilaiset+järjestelmät+ja+niiden+toimimattomuus+ärsyttävät+joskus.+Se+on+sitä+kun+ei+vaan+osaa.
Monta+vuotta+olen+jo+hankkinut+omalle+kunnon+kohottamistaAina+se+vaan+on+jäänyt+ja+varmaan+tulee+eteen+aika,+kun+huomaa+ettei+ne+tulokset+edes+enää+parane.
23.11.2017 03:37
luupiini
Todella+positiivista+ajattelua+ja+hyvä+asenne+tulevaan,+eihän+se+nyt+pelkkää+synkistelyä+saisi+olla.+Kiitos+kommentistasi.
23.11.2017 03:32
En+epäile+hetkeäkään+etteivätkö+ikäihmiset+pystyisi+tekemään+samoja+töitä+mitä+muutkin+lähes+70+vuotiaiksi,+heillä+on+poikkeuksellinen+etu+ja+se+on+keskittymiskyky+käsillä+olevaan+tehtävään.+
Samoin+olen+minäkin+antanut+itselleni+luvan+näkyä+ja+kuulua,+ehkä+joskus+liikaakin,+mutta+jotenkin+haluaa+vaan+tulla+huomioiduksi+enemmän+nykyään.
23.11.2017 03:28
Olen+erittäin+pahoillani,+että+olet+joutunut+kestämään+kyseiset+tapahtumat.+Olen+aistivinani+yhteiskunnan+puolelta,+että+me+kuulumme+siihen+ryhmään+joka+vain+kuluttaa.+Mutta+me+olemme+myös+sen+ansainneet+ja+on+ikävää,+jos+vanhoja+ihmisiä+aletaan+laittamaan+taas+muilta+piiloon,+kuten+oli+vanhainkotiaikoina.
22.11.2017 14:25
Joskus+kaipaa,+joskus+kaipaa+jopa+ensirakkautta+ja+palaa+ajassa+taaksepäin+muistoihin+ja+pystyy+saamaan+sen+tuoksun,+miltä+joentörmällä+kasvavat+lehmukset+tuoksuivat.+Nuoruus+oli+hienoa,+mutta+myös+vaikeaa.
En+myöskään+toivoisi,+että+minun+sanottaisiin+liikkuvani+ikäisekseni+hämmästyttävän+nopeasti.+Siksi+en+juokse+paikasta+toiseen,+vaan+kävelen+hillityn+arvokkaasti+ripeällä+askeleella.+En+minäkään+tunne+itseäni+vanhaksi,+mutta+olen+ajat+sitten+lopettanut+sanonnan+"mitäköhän+sitä+tekisi+aikuisena",+se+ei+vaan+tunnu+enää+hauskalta.
Meillä+on+samanlainen+suhtautuminen+ystävällisille+nuorille,+otan+vastaan+sen+enkä+loukkaannnu,+sillä+tiedän+olevani+heitä+niin+paljon+iäkkäämpi.
22.11.2017 14:18
Kokemusta+on+ystäväpiirissä,+kun+on+jäänyt+yli+viisikymppisenä+työttömäksi,+että+ei+löydy+sen+jälkeen+kunnon+töitä.+Kiitollinen+saa+olla,+kun+itselle+on+riittänyt+ja+oli+hyvä+kun+mainitsit+tuon+savustaminen.+Olen+nimittäin+joskus+hieman+ylimielinen+ja+huomannut+nuorempien+joskus+kritisoivan.+Uusista+asioista+olen+aina+ollut+kiinnostunut+ja+korvienvälihommat+onnistuvat+mainiosti.
Se+edellinen+viittaukseni+tarkoitti,+kun+raskaan+työpäivän+päätteeksi+saa+raahattua+itsensä+kotiin,+niin+pieni+huolenpito+tuntuisi+hyvältä+siltä+suunnalta,+jonka+kanssa+sitä+kotia+alettiin+leikkimään+25+vuotta+sitten.+Taitaa+olla+toiveajattelua?
22.11.2017 13:59
Toisten+armoille+ja+huolehdittavaksi+joutuminen+on+pelottavinta,+ehkä+siinä+vaiheessa+ei+sitten+enää+ymmärrä+mitään+muutakaan,+enpä+tiedä.
Hyvin+on+elämä+mennyt,+vaikka+joskus+voimat+olleet+vähissä.+Ajattelin+eilen,+kun+nousin+parkkipaikalta+työpaikalleni,+että+tätäkin+ylämäkeä+olen+kulkenut+kymmeniä+tuhansia+kertoja,+mutta+enää+mitataan+sadoisssa+päivissä,+se+tuntui+hyvälle.
22.11.2017 13:50
En+ole+nähnyt+tuota+100-vuotiasta+rouvaa,+mutta+kuntosalia+olen+kyllä+miettinyt+viime+aikoina+paljonkin.+Ehkä+sinne+tulee+vielä+mentyä,+kun+nyt+siellä+on+jo+ikäluokastani+kavereita+ja+taitaa+lisääntyä+koko+ajan+vaan.
Samoin+olen+miettinyt+tätä+omakotitalo+asumista,+että+kuinka+hienoa+olisikaan,+jos+saisi+ja+voisi+asua+loppuun+saakka+tässä+talossa.+Toisaalta+kuten+mainitsit+löytyy+sitä+yhteisöllisyyttä+taloyhtiöistäkin,+mutta+palvelutalossa+on+ikävä+sävy+jo+sananakin.+Meillä+kaikilla+taitaa+olla+niin+huonoa+kokemuksia+vanhainkodeista,+ainakaan+itse+en+mennyt+mielelläni+katsomaan+isovanhempiani.
22.11.2017 13:30
Ei+tarvitse+haista,+kun+menee+joka+aamu+suihkuun+ja+vaihtaa+puhtaat+vaatteet+päälleen.
22.11.2017 13:24
Juu,+ihan+on+totta+nuo+sukurasitteet+ja+geenit+mitä+vanhemmiltamme+perimme.+Huomaan+itsessäni+paljon+samaa+mitä+oli+nyt+jo+edesmenneessä+isässäni.+Jopa+ulkonäkö+muistuttaa+hyvin+paljon,+eli+sekin+on+perittyä+eikä+muotoilemalla+paljoa+parane,+eikä+tarvitsekaan.
Kirjoitit+tosi+merkittävän+seikan,+tuon+vanhemmiten+tapahtuvan+muuttumisen+herkemmäksi.+Olen+työpäivän+jälkeen+miettinyt+jotain+tapahtumia+ja+huomannut+jonkin+asian+satuttavan,+vaikka+näin+ei+välttämättä+ole+tarkoitettu.
Aika+vähissä+vanhemmiten+ne+rakkaat+ihmiset+ovat,+vain+muutama+ja+he+lähtevät+ennen+minua+tiedän+minunkin+kohtaloni+olemaan+vielä+yksin+muistoineni.+Kirjoituksesi+liikutti+minua+todella+paljon,+kiitos.
22.11.2017 13:22
Joo,+se+kävelyvauhti+pitää+sovittaa+iän+mukana+sopivaksi,+eikä+edes+yrittää+juosta+muiden+mukana.+Muut+hidastavat,+jos+haluavat+tulla+mukanani,+minä+en+lisää+enää+vauhtia,+en!
Niinhän+se+naapurinpoika,+joka+viimeksi+leikkikentällä+hyppeli+keinusta,+tulee+seuraavana+päivänä+mopoautolla+kotiin.+Eikä+millään+voi+uskoa+sen+olevan+15-vuotias.
Onneksi+sentään+löytyy+vielä+vähän+kunnioitusta+ja+jotkut+teitittelevätkin,+ei+tunnu+huonolta+mun+mielestä.+Ja+se+mielipiteen+kysyminen+se+vasta+tuntuu+hienolta,+kun+ihan+oikeasti+tietää+niiden+arvostan.
Onhan+vanhenemisessa+paljonkin+hyvää!
22.11.2017 13:15
Media+antaa+myös+vääristyneen+kuvan+normaalista+ihmiskehosta+ja+sääliksi+käy+nuoria+siinä+mielessä,+että+monet+ovat+alkaneet+tavoitella+aliravittua+ja+liian+laihaa+ulkomuotoa.
Toisaalta+onhan+ikääntymisessä+vielä+sekin,+kun+ei+tarvitse+välittää+mitä+ne+muut+ajattelee+tai+sanoo.+Voi+aina+kuitata+että+olen+jo+niin+vanha,+hehee.
22.11.2017 13:09
Heikunkeikku
Olen+huomannut+kyseisen+tyypin+kirjoittavan+minulle+(ja+monelle+muullekin)+tuntematonta+vierasta+kieltä.+Siitä+ei+saa+mitään+selvää,+ei+ymmärrä+yhtään+mitään,+joten+säästää+itseään+kun+ohittaa+hepun+viestit,+eikä+edes+yritä+kommentoida+niihin+mitään.+Hän+ei+ole+sen+arvoinen.
22.11.2017 13:05
Hyvin+harkittua+ja+hyvin+samanlaista+ajattelua+mitä+minullakin.+En+kaipaa+nuoruuteni,+olen+elänyt+sen+kerralla+ja+kunnolla+myös+virheitä+tehden.+Olemme+samanlaisia+nautiskelijoita,+turha+myös+yroittää+liikaa+niitä+elämntapoja+muuttaa,+sairaudet+saattaa+tulla+ihan+kenelle+vaan.
22.11.2017 13:01
6 / 66